abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100944376
In ieder geval zegd Pa Dekker in dat radio intervieuw hetzelfde wat ik hier ook al eens beweerd heb..... dat Laura niet meer terug wil naar Nederland.
Sterker nog..... ik ben van mening dat als ze de lange route via de kaap neemt Guppy de Nederlandse territoriale wateren niet meer zal zien en als nieuwe thuishaven St. Maarten zal hebben. Dan heeft ze wel een paar duizend miles meer afgelegd om haar rondje vol te maken maar ze is dan wel zeker dat ze daar welkom is.
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 17:22:21 #152
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_100944414
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 17:19 schreef sp3c het volgende:
je hoeft sowieso niet te kunnen zeilen om een mening te hebben lijkt me
Klopt, maar wanneer je allemaal argumenten aan voert om laura af te zeiken en de helft blijkt niet te kloppen en we gaan het steeds hebben over de paar knopen die ze op de motor voer bij windstilte dan wordt het ineens wel relevant.

Probeer maar eens bij windstilte als er golven zijn van een naburige storm je bootje goed te houden zonder motor. Geen voortstuwing betekent stuurloos. En dat kun je lang niet altijd hebben.
  Moderator vrijdag 19 augustus 2011 @ 17:23:57 #153
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_100944462
hey ik probeer helemaal nix, ik zou keihard doodgaan van verveling

maar de discussie mag iets minder op de persoonlijke tour wmb
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 17:35:58 #154
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_100944856
quote:
De wind is weer terug en Guppy galoppeert er met een dikke 7 knoop van door. Het is nog 50 mijl tot de shippinglane en de eerste riffen.. Vanaf daar is het dan nog zo'n 100 mijl voor ik de echte Torres Strait in ga, die dan ook nog eens 170 mijl lang is. Maar ook hier is het al enorm opletten geblazen. Als ik op de kaart kijk zie ik eigenlijk meer rif dan water, bezaaid met scheepswrakken.. Daar komt nog bij dat het in dat gebied enorm stroomt en vaak bezocht wordt door heftige squalls.. De wind komt nog steeds van achteren, maar met de uitgeboomde genua loopt Guppy wel lekker. Ik probeer, nu het nog kan, zoveel mogelijk te slapen en te rusten want daar zal ik de komende drie dagen weinig kans voor krijgen.. Ik ben wel heel erg benieuwd hoe de Torres Strait zal zijn na het lezen van alle horror verhalen van andere zeilers.. Maar ik kijk er tegelijk ook erg naar uit en heb er echt zin in..

Laura
Nog even en dan mag ze lang wakker blijven.
  zaterdag 20 augustus 2011 @ 00:28:27 #155
340258 MrFoureyes
Through the looking glass
pi_100960940
Ik probeer zo goed ik kan te bedenken welk land zit te wachten op iemand die zich daar vanuit het buitenland wil vestigen zonder financiele middelen, zonder opleiding, zonder baan en zonder onderdak. Als toerist mag je vast naar binnen, maar dat is maar voor een beperkte tijd. Als je op St Maarten bij aankomst meldt dat je nooit meer weggaat, kom je niet eens door de douane. En als je je mond houdt en gewoon illegaal blijft, houdt dat nooit lang. En hoe zou ze daar in haar onderhoud voorzien? Ze mag daar niet werken zonder werkvergunning, en die krijgt ze niet zonder verblijfsvergunning. En als de enige reden voor een verblijfsvergunning is dat je het daar zo leuk vindt, krijg je die verblijfsvergunning nooit. Er zijn op St Maarten tienduizenden werkloze jongeren: ze zitten daar niet te wachten op buitenlanders die komen meeconcurreren. En nee, er is geen enkele aanwijzing dat er voor Laura een speciale regeling zal gelden omdat ze aardig kan zeilen.

En wensen we het een kind van vijftien of zestien werkelijk toe dat ze alleen, zonder ouders, familie of vrienden aan de andere kant van de wereld het in haar eentje moet zien te redden? "Het buitenland" wordt hier gepresenteerd als het Beloofde Land: alles beter dan Nederland! Maar wat gaat ze daar doen?
pi_100961719
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 00:28 schreef MrFoureyes het volgende:
Ik probeer zo goed ik kan te bedenken welk land zit te wachten op iemand die zich daar vanuit het buitenland wil vestigen zonder financiele middelen, zonder opleiding, zonder baan en zonder onderdak. Als toerist mag je vast naar binnen, maar dat is maar voor een beperkte tijd. Als je op St Maarten bij aankomst meldt dat je nooit meer weggaat, kom je niet eens door de douane. En als je je mond houdt en gewoon illegaal blijft, houdt dat nooit lang. En hoe zou ze daar in haar onderhoud voorzien? Ze mag daar niet werken zonder werkvergunning, en die krijgt ze niet zonder verblijfsvergunning. En als de enige reden voor een verblijfsvergunning is dat je het daar zo leuk vindt, krijg je die verblijfsvergunning nooit. Er zijn op St Maarten tienduizenden werkloze jongeren: ze zitten daar niet te wachten op buitenlanders die komen meeconcurreren. En nee, er is geen enkele aanwijzing dat er voor Laura een speciale regeling zal gelden omdat ze aardig kan zeilen.

En wensen we het een kind van vijftien of zestien werkelijk toe dat ze alleen, zonder ouders, familie of vrienden aan de andere kant van de wereld het in haar eentje moet zien te redden? "Het buitenland" wordt hier gepresenteerd als het Beloofde Land: alles beter dan Nederland! Maar wat gaat ze daar doen?
Ik denk dat dat zaken zijn waar Laura absoluut nog niet over heeft nagedacht. En dat is ook niet vreemd, ze is tenslotte nog maar 15, wat weet je dan nog van dit soort dingen? Helemaal niets lijkt me.
Het enige wat ze nu bijna zeker weet is dat ze niet terug wil naar Nederland. Te koud, te bemoeizuchtig, te klein.
Zelf denk ik nog steeds dat het de bedoeling is dat pa zijn boot eindelijk afbouwt en dat ze dan samen vertrekken. Dat was tenminste een aantal jaren terug het plan maar door geld gebrek heeft pa zijn boot nog steeds niet af kunnen bouwen. Geen idee of het hem de komende tijd wel gaat lukken overigens.
pi_100961732
@MrFoureyes: Dan gaat ze gewoon naar het franstalige deel van St, Martin..... daar is ze in de EU en heeft geen werk en verblijfsvergunning nodig.
pi_100961829
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 00:48 schreef svetan het volgende:
@MrFoureyes: Dan gaat ze gewoon naar het franstalige deel van St, Martin..... daar is ze in de EU en heeft geen werk en verblijfsvergunning nodig.
Vergeet dat maar rustig Svetan. Toen wij ons een aantal jaren terug in Frankrijk vestigden moesten we aantonen dat we zelf in ons onderhoud konden voorzien en niet ten laste kwamen van de franse belastingbetaler!
pi_100962599
@ spuitje: met 15 wist ik het al heel zeker wat en hoe ik mijn leven zou gaan aanpakken..... en daar heb ik toen ook aan gewerkt en het is me, in de diverse buitenlanden, geloof ik toch wel heel goed gelukt.
In tegenstelling tot vele jongeren, die in een parkeerbaan op de diverse scholen rondzweven en zelfs als ze examen doen nog niet weten wat ze verder willen doen, weet Laura heel goed waar ze heenwil en de weg naar haar doel zal ze met dezelfde energie gaan als ze nu voor haar tocht inzet.
In de redenen die Laura opgeeft om niet meer naar Nederland terug te willen herken ik mezelf..... en ik heb er nooit spijt van gehad dat ik vertrokken ben.

Je informatie over Frankrijk moet wel heel oud zijn. tegenwoordig krijg je niet eens meer een verblijfsvergunning. je eigen ID kaart van een EU land is voldoende. De aanmelding als eerste woon en verblijfplaats is voldoende en in vele EU landen mag men dan als buitenlander, zelfs kiezen, en is verkiesbaar, in de lokale en regionale politiek.
  zaterdag 20 augustus 2011 @ 01:28:56 #160
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_100962770
Nou heb ik gelukkig nooit in frankrijk hoeven wonen, maar wel in belgië en luxemburg en mijn ervaringen zijn dezelfde als die van svetan.
pi_100963353
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 15:44 schreef svetan het volgende:
Die mediafirma's was het alleen maar te doen om geld aan Laura te verdienen..... de rest interesseerde ze geen pest. Dat de familie Dekker een hekel heeft aan dit soort firma's en het journaille dat het alleen maar om sensatie en oplage te doen is, is heel begrijpelijk.

Ook een goede, welwillende journalist zal daar nu wel eens klappen oplopen maar die moet dan maar bij zijn collega's verhaal gaan halen.
Maar dan hadden de familie en die firma's toch dezelfde doelstelling?
Daarbij, een sponsor wil logischerwijs een tegenprestatie zien voor zijn investering. jDe Dekkers zochten zelf ook de publiciteit om de reis te financieren. Ik zie het probleem niet.
Ik vind het ook een beetje raar dat ze dan wel eerst met die firma's in zee gaan. Ze wisten op voorhand dat dat geen liefdadigheidsinstellingen zijn.
pi_100963383
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 17:21 schreef svetan het volgende:
In ieder geval zegd Pa Dekker in dat radio intervieuw hetzelfde wat ik hier ook al eens beweerd heb..... dat Laura niet meer terug wil naar Nederland.
Sterker nog..... ik ben van mening dat als ze de lange route via de kaap neemt Guppy de Nederlandse territoriale wateren niet meer zal zien en als nieuwe thuishaven St. Maarten zal hebben. Dan heeft ze wel een paar duizend miles meer afgelegd om haar rondje vol te maken maar ze is dan wel zeker dat ze daar welkom is.
Volgens mij had Laura dat al eerder gezegd in een een of andere publicatie en heb jij dat toen beaamd, ja.
pi_100963959
@Enneacanthus_Obesus:

Ik kan me, door mijn eigen avontuurlijke achtergrond die ook door mijn ouders werd ondersteund, makkelijk in de gedachtenwereld van de familie Dekker verplaatsen: Ook mijn eigen afleggers hebben hun eigen weg gekozen en zijn goed terrecht gekomen en leven nu verstrooid over de wereld. Nederland is voor niemand in de familie nog een optie.
Het enige wat ik van Nederland mis, en dat doen de meeste nederlanders in het buitenland, zijn de bitterballen. :-)
pi_100965694
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 01:20 schreef svetan het volgende:
@ spuitje: met 15 wist ik het al heel zeker wat en hoe ik mijn leven zou gaan aanpakken..... en daar heb ik toen ook aan gewerkt en het is me, in de diverse buitenlanden, geloof ik toch wel heel goed gelukt.
In tegenstelling tot vele jongeren, die in een parkeerbaan op de diverse scholen rondzweven en zelfs als ze examen doen nog niet weten wat ze verder willen doen, weet Laura heel goed waar ze heenwil en de weg naar haar doel zal ze met dezelfde energie gaan als ze nu voor haar tocht inzet.
In de redenen die Laura opgeeft om niet meer naar Nederland terug te willen herken ik mezelf..... en ik heb er nooit spijt van gehad dat ik vertrokken ben.

Je informatie over Frankrijk moet wel heel oud zijn. tegenwoordig krijg je niet eens meer een verblijfsvergunning. je eigen ID kaart van een EU land is voldoende. De aanmelding als eerste woon en verblijfplaats is voldoende en in vele EU landen mag men dan als buitenlander, zelfs kiezen, en is verkiesbaar, in de lokale en regionale politiek.
Jij weet al wat Laura in de toekomst wil? Heb ik zeker iets gemist want volgens mij heb ik dat nergens gelezen, enkel dat ze waarschijnlijk niet terug zal keren naar Nederland.
Je mag je inderdaad vrij vestigen binnen de EU maar je zult wel zelf in je onderhoud moeten voorzien. Of je je als minderjarige kunt vestigen weet ik niet. Als Laura haar rondje gemaakt heeft is ze op een paar dagen na 17 en heeft ze drie jaar HAVO. In Frankrijk mag je voor je 18 bent niet werken, je mag zelfs geen vakantiebaantje hebben. Dan blijft het volgen van een opleiding over. Wil ze dat nog?
  zaterdag 20 augustus 2011 @ 10:03:54 #165
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_100965967
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 02:34 schreef svetan het volgende:
@Enneacanthus_Obesus:

Ik kan me, door mijn eigen avontuurlijke achtergrond die ook door mijn ouders werd ondersteund, makkelijk in de gedachtenwereld van de familie Dekker verplaatsen: Ook mijn eigen afleggers hebben hun eigen weg gekozen en zijn goed terrecht gekomen en leven nu verstrooid over de wereld. Nederland is voor niemand in de familie nog een optie.
Het enige wat ik van Nederland mis, en dat doen de meeste nederlanders in het buitenland, zijn de bitterballen. :-)
Uhh wat ik altijd begin te missen na een tijdje is vla, chocomel (de enige echte) en heel soms drop.
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 09:36 schreef spuitje het volgende:

[..]

Jij weet al wat Laura in de toekomst wil? Heb ik zeker iets gemist want volgens mij heb ik dat nergens gelezen, enkel dat ze waarschijnlijk niet terug zal keren naar Nederland.
Je mag je inderdaad vrij vestigen binnen de EU maar je zult wel zelf in je onderhoud moeten voorzien. Of je je als minderjarige kunt vestigen weet ik niet. Als Laura haar rondje gemaakt heeft is ze op een paar dagen na 17 en heeft ze drie jaar HAVO. In Frankrijk mag je voor je 18 bent niet werken, je mag zelfs geen vakantiebaantje hebben. Dan blijft het volgen van een opleiding over. Wil ze dat nog?
Is dat zo?

Gezien je in Frankrijk woont kun je ook vast er frans:
http://fr.wikipedia.org/wiki/Travail_des_adolescents_en_France

Ja wij weten wat Laura wil. Aangezien ze dat zelf heeft gezegd:

quote:
Wat wil je later worden?
Iets met zeilen in ieder geval, flottielje leidster heeft mij altijd wel getrokken bijvoorbeeld. Maar
we moeten eerst maar eens even afwachten wat de rechter na 26 oktober zegt, want of ik wel
of niet op reis mag, betekent waarschijnlijk ook best veel voor mijn toekomst.
Het lijkt er op dat ze gewoon op een zeilschool aan de slag kan. En als ze slim is dan leert ze ondertussen nog wat bij.
pi_100966548
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 10:03 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

Uhh wat ik altijd begin te missen na een tijdje is vla, chocomel (de enige echte) en heel soms drop.

[..]

Is dat zo?

Gezien je in Frankrijk woont kun je ook vast er frans:
http://fr.wikipedia.org/wiki/Travail_des_adolescents_en_France

Ja wij weten wat Laura wil. Aangezien ze dat zelf heeft gezegd:

[..]

Het lijkt er op dat ze gewoon op een zeilschool aan de slag kan. En als ze slim is dan leert ze ondertussen nog wat bij.
Ja, dat is zo. In Frankrijk kom je beneden je 18e niet aan de bak, zelfs niet in een vakantiebaantje. Gewoon eigen ervaring met onze dochter en ook met de kinderen van vrienden en kennissen hier. Je ziet hier ook geen jongeren achter de kassa in een supermarkt of bezig met het vullen van vakken.
  zaterdag 20 augustus 2011 @ 10:55:07 #167
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_100966673
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 10:48 schreef spuitje het volgende:

[..]

Ja, dat is zo. In Frankrijk kom je beneden je 18e niet aan de bak, zelfs niet in een vakantiebaantje. Gewoon eigen ervaring met onze dochter en ook met de kinderen van vrienden en kennissen hier. Je ziet hier ook geen jongeren achter de kassa in een supermarkt of bezig met het vullen van vakken.
In principe heb je gelijk, echter dat schijnt niet overal en altijd te gelden.

quote:
Toutefois, le texte a introduit également la possibilité, dans des secteurs définis par décret , de définir par accord collectif les conditions d'une dérogation ŕ cette interdiction.
'
Das wat je noemt de franse slag.
  zaterdag 20 augustus 2011 @ 11:00:29 #168
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_100966773
quote:
Ook mijn eigen afleggers hebben hun eigen weg gekozen en zijn goed terrecht gekomen en leven nu verstrooid over de wereld.
Waar leven ze?
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
pi_100966815
@RobertoCarlos: USA, Zwitserland, Vietnam..... dus allemaal om de hoek van de straat.
pi_100967133
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 10:55 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

In principe heb je gelijk, echter dat schijnt niet overal en altijd te gelden.

[..]

'
Das wat je noemt de franse slag.
Vaak gaat het dan om stageplaatsen, of werk-leerprojecten.
pi_100967263
quote:
@Enneacanthus_Obesus:

Ik begrijp niet helemaal waar deze opmerking op slaat. Dat je jezelf helemaal geweldig vindt, wisten we al. Dat je je aan de Dekkers spiegelt ook.
Toen ze in een een of ander interview zei dat ze mss. niet door wilde gaan met zeilen en wellicht niet terugwilde naar NL, zou ze volgens jou wel elders een duikschool ofzoiets beginnen. Zo kan ik het mij althans herinneren.
pi_100967318
quote:
@Enneacanthus_Obesus:

Wat een onzin.
  zaterdag 20 augustus 2011 @ 12:02:39 #173
124676 RobertoCarlos
pi_100968160
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 11:02 schreef svetan het volgende:
@RobertoCarlos: USA, Zwitserland, Vietnam..... dus allemaal om de hoek van de straat.
Ok, dus die landen zijn beter dan NL? Daar gaan we:

USA: meerdere staten hebben de doodstraf, homo's mogen in het leger niet zeggen dat ze gay zijn, het land heeft miljardenschulden, grote gebieden van de US zijn zeer arm, seksualiteit is erge problematisch, geen ziekenfonds, nauwelijks een uitkering, de US valt landen binnen zonder goed argument, burgerrechten zijn aanzienlijk minder dan in NL, etc. Van al deze voorbeelden kan ik makkelijk bronnen vinden.

Zwitserland komt in de buurt van NL, maar ook daar is een aantal nadelen te benoemen (Minarettenverbod, de geisoleerde positie, het verleden van Zwitserland in WO II en de mentaliteit die daar nog steeds uit voort vloeit, hoe gaat men om met minderheden?)
Ik weet er te weinig van af om dit precies te benoemen, maar Zwitserland is niet per se beter dan NL

Vietnam Moet ik dit eigenlijk nog wel uitleggen? Grote armoede, de slechte positie van vrouwen en kinderen, veel prostitutie (zowel van vrouwen als van kinderen), een overheid die veel te weinig doet voor bewoners en te weinig kan doen, want ze hebben ook nauwelijks geld, natuurrampen, grensconflicten, etc.
Ook hiervan zijn met gemak meerdere bronnen te vinden.

Nee, deze landen zijn echt stukken beter dan NL :P
pi_100968344
Het is ook nog maar de vraag of Laura niet terug komt. Immers heeft ze aan mensen op wiens jacht ze te gast was verteld dat ze terug wilde zijn voor haar examenjaar. (linkje heeft hier gestaan) Gewoon maar afwachten dus.
pi_100968866
@RobertoCarlos: Die opsomming kan ik ook over Nederland maken...... en vooral wat Vietnam betreft schijnt je kennis wel enige decennia oud te zijn. Dit land maakt momenteel een enorme groei mee en een grote stijging van de welvaard voor alle bevolkingsgroepen.
pi_100969120
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 12:31 schreef svetan het volgende:
@RobertoCarlos: Die opsomming kan ik ook over Nederland maken...... en vooral wat Vietnam betreft schijnt je kennis wel enige decennia oud te zijn. Dit land maakt momenteel een enorme groei mee en een grote stijging van de welvaard voor alle bevolkingsgroepen.
En ik ook over Duitsland. Overal vind je wat en laat je wat, Utopia bestaat nu eenmaal niet.
  zaterdag 20 augustus 2011 @ 12:57:11 #177
124676 RobertoCarlos
pi_100969443
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 12:31 schreef svetan het volgende:
@RobertoCarlos: Die opsomming kan ik ook over Nederland maken......
Doe eens dan in plaats van te blijven hangen in loze kreten :N
  † In Memoriam † zaterdag 20 augustus 2011 @ 12:58:01 #178
137949 Disana
pi_100969475
Oké laten we allemaal gaan opsommen hoe verrot het wel niet op de wereld is :D
  zaterdag 20 augustus 2011 @ 12:59:22 #179
124676 RobertoCarlos
pi_100969496
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 12:42 schreef spuitje het volgende:

[..]

En ik ook over Duitsland. Overal vind je wat en laat je wat, Utopia bestaat nu eenmaal niet.
Hetzelfde: noem de nadelen van Duitsland dan eens op en dan gaan we vergelijken tussen Vietnam en Duitsland. Eens kijken waar de verschillen zijn :{w
  zaterdag 20 augustus 2011 @ 13:00:41 #180
124676 RobertoCarlos
pi_100969526
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 12:58 schreef Disana het volgende:
Oké laten we allemaal gaan opsommen hoe verrot het wel niet op de wereld is :D
Dan benader je het jammer genoeg negatief, het gaat er juist om hoe goed het is in verschillende landen.Hoe (kwalitatief) minder nadelen, hoe beter het land.
  † In Memoriam † zaterdag 20 augustus 2011 @ 13:04:08 #181
137949 Disana
pi_100969616
quote:
2s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 13:00 schreef RobertoCarlos het volgende:

Dan benader je het jammer genoeg negatief, het gaat er juist om hoe goed het is in verschillende landen.Hoe (kwalitatief) minder nadelen, hoe beter het land.
Je wilt toch nadelen horen? Bovendien overtuig je svetan toch niet :)
pi_100969737
quote:
2s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 12:57 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Doe eens dan in plaats van te blijven hangen in loze kreten :N
Nee :) Maar mijn ervaringen met duitsers en dan met name jeugdige duitsers zijn wat minder positief om het lief uit te drukken. Alleen vind ik niet dat dit topic er is om mijn gal te spugen over dat volk.
  † In Memoriam † zaterdag 20 augustus 2011 @ 13:07:59 #183
137949 Disana
pi_100969741
En ja hoor, daar is ie weer:

Afgelopen nacht ben ik ook Sogno d'Oro gepasseerd en inmiddels ligt Henk al weer 23 mijl achter me. Het was helaas donker toen ik hem passeerde en we konden dus alleen elkaars toplicht zien.
http://www.lauradekker.nl/Basis.aspx?Tid=2&Lid=12&Lit=VIEW

Iemand had de theorie dat Henk eerder aan moet komen om Dekker met papieren te helpen, maar dat is kennelijk niet het geval.
pi_100969810
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 13:07 schreef Disana het volgende:
En ja hoor, daar is ie weer:

Afgelopen nacht ben ik ook Sogno d'Oro gepasseerd en inmiddels ligt Henk al weer 23 mijl achter me. Het was helaas donker toen ik hem passeerde en we konden dus alleen elkaars toplicht zien.
http://www.lauradekker.nl/Basis.aspx?Tid=2&Lid=12&Lit=VIEW

Iemand had de theorie dat Henk eerder aan moet komen om Dekker met papieren te helpen, maar dat is kennelijk niet het geval.
Nee, de Sogno d'Oro is weer volgboot geworden.
O wacht: er is geen volgboot!
  † In Memoriam † zaterdag 20 augustus 2011 @ 13:11:36 #185
137949 Disana
pi_100969840
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 13:10 schreef spuitje het volgende:

Oeh, dat is ook zo!
pi_100969903
Ik denk dat Lyall Mercer het in Darwin wel voor haar organiseerd. Ik ben benieuwd naar de persconferentie.
pi_100969958
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 13:14 schreef svetan het volgende:
Ik denk dat Lyall Mercer het in Darwin wel voor haar organiseerd. Ik ben benieuwd naar de persconferentie.
Wat voor haar organiseert? En welke persconferentie?
pi_100970124
De hele papierwinkel van inklaren en het internationale mediacircus. Laura zal wel een persconferentie moeten geven want de wereldpers word zo langzam wakker nu ze over de helft is.... en natuurlijk ook door toedoen van Lyall.
  zaterdag 20 augustus 2011 @ 13:34:15 #189
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_100970432
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 13:10 schreef spuitje het volgende:

[..]

Huu, per jaar leggen een paar 1000 zeilschepen dezelfde route af, er is altijd wel een boot in de buurt.
  zaterdag 20 augustus 2011 @ 13:48:35 #190
124676 RobertoCarlos
pi_100970756
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 13:04 schreef Disana het volgende:

[..]

Je wilt toch nadelen horen? Bovendien overtuig je svetan toch niet :)
Dat is waar idd, goed dat je het ff zegt (ben duidelijk ff weggeweest van dit draadje ;) )
pi_100970953
dan is hiermee bewezen dat er heel veel volgboten zijn. :P
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 13:34 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

Huu, per jaar leggen een paar 1000 zeilschepen dezelfde route af, er is altijd wel een boot in de buurt.
  zaterdag 20 augustus 2011 @ 13:55:15 #192
124676 RobertoCarlos
pi_100970954
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 13:07 schreef spuitje het volgende:

[..]

Nee :) Maar mijn ervaringen met duitsers en dan met name jeugdige duitsers zijn wat minder positief om het lief uit te drukken. Alleen vind ik niet dat dit topic er is om mijn gal te spugen over dat volk.
Dat moet je verder niet zeuren over dat je 'overal wel wat vindt' :P :X Zegt dat maar eens tegen een kind in armoede dat net verkracht is.
Het gaat om de vergelijking tussen landen en dat kan natuurlijk wel prima. Het gaat namelijk niet om die ene ervaring van jou of van mij. Uit die vergelijking komt dan uit dat NL vergelijken met andere landen wel degelijk een van de weinige Utopia's ter wereld is.

Enne dat citaat was niet voor jou bedoeld hoor :)
pi_100970968
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 13:22 schreef svetan het volgende:
De hele papierwinkel van inklaren en het internationale mediacircus. Laura zal wel een persconferentie moeten geven want de wereldpers word zo langzam wakker nu ze over de helft is.... en natuurlijk ook door toedoen van Lyall.
Echt waar joh? Nog niets van gemerkt. Het enige wat ik vandaag heb gelezen was een artikeltje in het AD. De wereldpers schijnt momenteel weinig belangstelling te hebben voor Laura, maar dat heeft ze natuurlijk ook voor een groot deel aan zich zelf te danken.
  zaterdag 20 augustus 2011 @ 13:57:38 #194
124676 RobertoCarlos
pi_100971016
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 13:55 schreef spuitje het volgende:

[..]

Echt waar joh? Nog niets van gemerkt. Het enige wat ik vandaag heb gelezen was een artikeltje in het AD. De wereldpers schijnt momenteel weinig belangstelling te hebben voor Laura, maar dat heeft ze natuurlijk ook voor een groot deel aan zich zelf te danken.
Ze zit ook wel buiten Europa dus dan is men zowiezo minder geinteresseerd..
pi_100971021
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 13:34 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

Klopt, het is alleen wel erg toevallig dat de boot van Henk al weken steeds in de buurt is. En dat het ook de enige boot is die door Laura met name wordt genoemd.
  † In Memoriam † zaterdag 20 augustus 2011 @ 14:02:52 #196
137949 Disana
pi_100971157
quote:
2s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 13:48 schreef RobertoCarlos het volgende:

Dat is waar idd, goed dat je het ff zegt (ben duidelijk ff weggeweest van dit draadje ;) )
Het staat wat mij betreft ook buiten kijf dat Nederland een van de beste landen ter wereld is om te wonen. Maar rancuneuze mensen heb je overal, en mensen die geen spruitjes lusten. Die mogen van mij best verkassen ;)
  † In Memoriam † zaterdag 20 augustus 2011 @ 14:04:24 #197
137949 Disana
pi_100971191
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 13:55 schreef spuitje het volgende:

Het enige wat ik vandaag heb gelezen was een artikeltje in het AD.
Dat AD grossiert ook wel in nietsigheden hč. Een beetje haar blog overkalken en een paar zinnen in andere woorden zeggen, verder komen ze niet. Hadden ze niet ook nog een soort dagboek van haar? Of is dit het?
pi_100971208
quote:
2s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 13:57 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Ze zit ook wel buiten Europa dus dan is men zowiezo minder geinteresseerd..
In Europa staan ze ook niet in de rij om een artikel over haar te kunnen schrijven. Zelfs het AD, toch het blad waar ze haar column's aan slijt, komt niet verder dan een samenvatting van haar weblogs.
Maar ja, Laura heeft ze vaak te kennen gegeven dat ze niets op heeft met journalisten dat ik me kan voorstellen dat er veel journalisten zijn die denken "dan niet, voor jou 10 anderen!"
pi_100971380
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 14:02 schreef Disana het volgende:

[..]

Het staat wat mij betreft ook buiten kijf dat Nederland een van de beste landen ter wereld is om te wonen. Maar rancuneuze mensen heb je overal, en mensen die geen spruitjes lusten. Die mogen van mij best verkassen ;)
Nederland is ook absoluut geen slecht land om te wonen en te werken, kom er nog steeds heel graag! En woon met veel plezier in Frankrijk. Ik begrijp eerlijk gezegd ook nog steeds niet wat Svetan nu zoveel beter vindt aan Duitsland.
pi_100971503
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 14:04 schreef Disana het volgende:

[..]

Dat AD grossiert ook wel in nietsigheden hč. Een beetje haar blog overkalken en een paar zinnen in andere woorden zeggen, verder komen ze niet. Hadden ze niet ook nog een soort dagboek van haar? Of is dit het?
Als het kind niet met de pers wil praten kunnen ze weinig anders toch? Ik heb soms het idee dat ze een afspraak hebben met de Dekkers: eens per zoveel weken plaatsen ze een bericht je over Laura om de belangstelling voor het kind levendig te houden, maar als noch het kind zelf noch haar ouders willen praten blijft er weinig anders over dan wat dingen over te nemen uit haar weblogs. Want het is natuurlijk wel belangrijk dat er wat belangstelling blijft voor Laura, dat mensen haar site bezoeken en doneren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')