"Lie-all" creeërt gewoon een nieuw persoontje. In NL. kennen we haar te goed.quote:Op zondag 21 augustus 2011 10:09 schreef MrFoureyes het volgende:
Wat een bijzondere draai van spindoctor Lyall; eigenlijk is het zeilmeisje dus een Nieuw Zeelandse! Maar inderdaad, zoals Lyall zegt, als je er even over nadenkt zie je het meteen: die onafhankelijkheid van geest, die vastberadenheid, moed, beleid en trouw: allemaal typisch Nieuw Zeelands. En ze heeft natuurlijk als baby een paar maanden in Nieuw Zeeland gezeten. Wat een paar maanden toch met een mens kan doen - daar moet iets in het drinkwater zitten! Toegegeven: Lyall is wel een vakman. Plotsklaps staat het gastenboek vol met Engelstalige reacties (veel uit NZ) van mensen die maar één ding willen: Laura moet naar Nieuw Zeeland! Zou Lyall apart factureren voor copywriting of valt dat onder de totaalofferte?
Wel een hard gelag voor de fans die zo trots waren op de manier waarop Laura de reputatie van Nederland in het buitenland hoog hield - nu blijkt ze toch een buitenlander te zijn! Zo ver is het al met Nederland gekomen: ons Oranje-elftal is voornamelijk bruin of zwart, en Zeilmeisje is geen Nederlandse. Allemaal door die spruitjes, wat een rotgroente!
Nieuw Zeelands nieuwe nationale held wordt een Zeeuws meisje (Zeeuws: Zeeland!) dat ruzie heeft met Nederland. We zullen ze gelachen hebben op die overheidsburelen!
Dat kun je waarschijnlijk gewoon op de ambassade van Nieuw-Zeeland in Den Haag laten verlengen. Wij kunnen onze Nederlandse paspoorten ook in Frankrijk laten verlengen. Jammer genoeg moeten we er nu voor naar Parijs vanwege die stomme vingerafdrukken, maar tot die tijd konden we in Rouen terecht en voor ons is dat toch echt een heel stuk dichterbij!quote:Op zondag 21 augustus 2011 11:12 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
"Lie-all" creeërt gewoon een nieuw persoontje. In NL. kennen we haar te goed.
Is haar Nieuw Zeelandse paspoort niet allang verlopen, eigenlijk?
Het is vrij plotseling gekomen idd. Als ze nou slim is laat ze iemand met de vereiste leeftijd/papieren haar bootje door hun wateren sturen.. Dan kan ze NZ toch gewoon bezoeken als ze dat wil? En tevens haar paspoort laten verlengen, trouwens..quote:Op zondag 21 augustus 2011 11:33 schreef livelink het volgende:
Het is niet de vraag wat er in het drinkwater van NZ zit, maar wat er in het zeewater zit. Kennelijk zat de liefde voor NZ voorafgaand aan de reis nog niet zo diep, want anders hadden ze het wel in de route opgenomen lijkt me.
Of is dit onderdeel van een briljante nood-PR-strategie van Lyall Mercer? Dat er een win-win situatie ontstaat waarmee NZ zich kan profileren als toevluchtsoord voor ontheemde zeilkinderen?
Als ze geen geldig NZ paspoort (meer) heeft, heeft ze een visum nodig. Plus een royaal bedrag op haar bankrekening om aan te kunnen tonen dat ze in haar eigen onderhoud kan voorzien.quote:Op zondag 21 augustus 2011 11:51 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Het is vrij plotseling gekomen idd. Als ze nou slim is laat ze iemand met de vereiste leeftijd/papieren haar bootje door hun wateren sturen.. Dan kan ze NZ toch gewoon bezoeken als ze dat wil? En tevens haar paspoort laten verlengen, trouwens..
Het bootje door anderen laten sturen kan natuurlijk niet, dan is het niet solo meer!quote:Op zondag 21 augustus 2011 11:51 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Het is vrij plotseling gekomen idd. Als ze nou slim is laat ze iemand met de vereiste leeftijd/papieren haar bootje door hun wateren sturen.. Dan kan ze NZ toch gewoon bezoeken als ze dat wil? En tevens haar paspoort laten verlengen, trouwens..
Je moet beter lezen Svetan: ik zei als ze geen NZ paspoort (meer) heeft!!quote:Op zondag 21 augustus 2011 12:03 schreef svetan het volgende:
@spuitje:
Onzin! Een paspoort is een reisdocument. Ze heeft de NZ nationaliteit en kan daar dus altijd het land binnenkomen en ongelimiteerd verblijven.
Ach, onze huistroll is weer terug!quote:Op zondag 21 augustus 2011 12:03 schreef svetan het volgende:
@spuitje:
Onzin! Een paspoort is een reisdocument. Ze heeft de NZ nationaliteit en kan daar dus altijd het land binnenkomen en ongelimiteerd verblijven.
Daar zeg je wat.. Weer een tegenstrijdigheid..quote:Op zondag 21 augustus 2011 12:01 schreef spuitje het volgende:
Toch raar, Laura heeft steeds gezegd dat ze NZ niet aan kon doen vanwege tijdgebrek en nu moet er toch ineens een bezoek worden gebracht? Wat verwacht meneer Mercer van een dergelijk bezoek, dat men Laura op zal wachten met trompetgeschal en tromgeroffel? Alleen omdat ze toevallig in NZ is geboren en nu in vaktie tempo rond de wereld zeilt?
Het gaat toch gewoon om een bezoek? Een toeristenvisum kan volstaan.quote:Op zondag 21 augustus 2011 11:59 schreef spuitje het volgende:
[..]
Als ze geen geldig NZ paspoort (meer) heeft, heeft ze een visum nodig. Plus een royaal bedrag op haar bankrekening om aan te kunnen tonen dat ze in haar eigen onderhoud kan voorzien.
http://www.nieuw-zeeland.nl/main.php?id=1:161
Het is een reisdocument en me dunkt dat ze op reis is. Voor zover ik weet is het verboden om iemand statenloos te maken.quote:Op zondag 21 augustus 2011 12:15 schreef svetan het volgende:
@spuitje: dat paspoort is onbelangrijk..... ze moet aktief door een gerechtsoordeel uit haar nationaliteit gezet worden (kan alleen maar bij zware misdrijven binnen de landsgrenzen) of zelf een aanvraag indienen om die nationaliteit kwijt te raken. Het hebben van een paspoort heeft daar niets mee te doen.
Welnee! Haar recordpoging is van persoonlijke aard dus maakt ze zelf de regels.quote:Op zondag 21 augustus 2011 12:00 schreef spuitje het volgende:
[..]
Het bootje door anderen laten sturen kan natuurlijk niet, dan is het niet solo meer!
Uitvretertje, zoals we al dachten:quote:Op zondag 21 augustus 2011 00:23 schreef svetan het volgende:
De auteur is een "trekker" van de amerikaanse sportredacties. Het zou me niet verbazen als hij een tip van Lyall heeft gehad.![]()
http://www.petethomasoutd(...)sailing-odyssey.html
En dus had ze er eerst geen tijdquote:Op zondag 21 augustus 2011 12:17 schreef svetan het volgende:
NZ lag een aar duizend km buiten haar route....dus een paar weken vaartijd. Kijk maar eens gewoon op de kaart en je ziet dat het wel heel erg buiten de route ligt.
Die route is ooit door henzelf bepaald, weet je wel. Daar heeft men een persoonlijke vrijheid in. Ze hadden ook een route kunnen bepalen waarbij NZ aangedaan werd, als dat zo belangrijk voor haar was.quote:Op zondag 21 augustus 2011 12:17 schreef svetan het volgende:
NZ lag een aar duizend km buiten haar route....dus een paar weken vaartijd. Kijk maar eens gewoon op de kaart en je ziet dat het wel heel erg buiten de route ligt.
Het is werk, want ze krijgt er geld voor van haar sponsorsquote:Op zondag 21 augustus 2011 12:16 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Het gaat toch gewoon om een bezoek? Een toeristenvisum kan volstaan.
Foei Disana, wat klinkt dat zuur! Natuurlijk wil Laura graag terug naar haar geboorteland, ze heeft er warme herinneringen aan en mist het land nog dagelijks! Zo jammer dat ze daar niet echt op haar komst zitten te wachten. Zelfs een vlag kon er niet af.quote:Op zondag 21 augustus 2011 12:36 schreef Disana het volgende:
Motivation is not fame but personal
Mercer said it was an honour to represent Dekker. “Laura is a free spirit and there are very few like her. While she is aiming at the record, her motivation is not fame but personal achievement,” he said.
“She is very disappointed to be unable to drop in to the land of her birth as she has a great passion to return – maybe even to live for a time – to New Zealand,” Mercer said.
http://www.watersport-bank.nl/news.php?id=7148
Wat een lariekoek ineens allemaal. Ik ben benieuwd of Nieuw Zeeland in de praatjes van Mercer trapt.
Nou, nou, nou, moet dat nou allemaal weer zo zuur?quote:Op zondag 21 augustus 2011 12:36 schreef Disana het volgende:
Wat een lariekoek ineens allemaal. Ik ben benieuwd of Nieuw Zeeland in de praatjes van Mercer trapt.
Oh, ze zit om een verblijfsvergunning te huilen?quote:Op zondag 21 augustus 2011 12:36 schreef Disana het volgende:
Motivation is not fame but personal
Mercer said it was an honour to represent Dekker. “Laura is a free spirit and there are very few like her. While she is aiming at the record, her motivation is not fame but personal achievement,” he said.
“She is very disappointed to be unable to drop in to the land of her birth as she has a great passion to return – maybe even to live for a time – to New Zealand,” Mercer said.
http://www.watersport-bank.nl/news.php?id=7148
Ja, vakantiegeldquote:Op zondag 21 augustus 2011 12:52 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Het is werk, want ze krijgt er geld voor van haar sponsors
Hoe oud was ze toen ze er wegging, eigenlijk?quote:Op zondag 21 augustus 2011 12:53 schreef spuitje het volgende:
[..]
Foei Disana, wat klinkt dat zuur! Natuurlijk wil Laura graag terug naar haar geboorteland, ze heeft er warme herinneringen aan en mist het land nog dagelijks! Zo jammer dat ze daar niet echt op haar komst zitten te wachten. Zelfs een vlag kon er niet af.
Daar zeg je wat ja.. Nu is Laura helemaal een mediapoppetje geworden. Gaat ze eindigen zoals Britney Spears?quote:Op zondag 21 augustus 2011 13:00 schreef Disana het volgende:
LOL grapjassen.
NZ verdiept zich vast wel even in de geschiedenis van Dekker voor ze klakkeloos de fabels van Mercer overnemen.
Wel vraag ik me af hoe Dekker zich bij deze plotselinge storm aan fabels rondom haar persoontje voelt. Ik schat namelijk in dat het grotendeels tussen pa Dekker en Mercer wordt bekonkeld.
Exact, dat bedoel ik. Die omwenteling kan niet van haar komen, zij is te druk bezig geweest veilig door de Torres straat heen te zeilen.quote:Op zondag 21 augustus 2011 13:02 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Daar zeg je wat ja.. Nu is Laura helemaal een mediapoppetje geworden. Gaat ze eindigen zoals Britney Spears?
Als ik een clip zie van Kesha, moet ik altijd aan Laura denken, kijk zelf maar waarom:quote:Op zondag 21 augustus 2011 13:02 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Daar zeg je wat ja.. Nu is Laura helemaal een mediapoppetje geworden. Gaat ze eindigen zoals Britney Spears?
Zelden zo snel iets weggekliktquote:Op zondag 21 augustus 2011 13:05 schreef RobertoCarlos het volgende:
Als ik een clip zie van Kesha, moet ik altijd aan Laura denken, kijk zelf maar waarom:
Blond haar, vervelende uitstraling, puberaal gedrag, "alles draait om mij", etcquote:Op zondag 21 augustus 2011 13:07 schreef Disana het volgende:
[..]
Zelden zo snel iets weggekliktWat is het, haar blonde haar, haar kwade blik?
Dat bestaat niet, want Dekker is volgens haar eigen zeggen niet zoals anderen. Deze meid heeft het van haar afgekeken.quote:Op zondag 21 augustus 2011 13:20 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Blond haar, vervelende uitstraling, puberaal gedrag, "alles draait om mij", etc
Haar ouders waren op wereldreis, 7 jaar lang. Ik vraag me nu ineens af waar haar zusje geboren is? Iemand die dat weet? Haar ouders waren terug in Nederland toen Laura naar school moest, maar heb eigenlijk geen idee hoe lang ze in NZ zijn geweest.quote:Op zondag 21 augustus 2011 12:59 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Hoe oud was ze toen ze er wegging, eigenlijk?
Vooral die verveelde kop.........quote:Op zondag 21 augustus 2011 13:20 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Blond haar, vervelende uitstraling, puberaal gedrag, "alles draait om mij", etc
Zie je wel, we hebben best wel humor, alleen begrijpt niet iedereen onze humorquote:Op zondag 21 augustus 2011 13:00 schreef Disana het volgende:
LOL grapjassen.
NZ verdiept zich vast wel even in de geschiedenis van Dekker voor ze klakkeloos de fabels van Mercer overnemen.
Wel vraag ik me af hoe Dekker zich bij deze plotselinge storm aan fabels rondom haar persoontje voelt. Ik schat namelijk in dat het grotendeels tussen pa Dekker en Mercer wordt bekonkeld.
Het is natuurlijk wel spruitjeshumor hè. Voor Dekker is de hulp van Mercer een uitgelezen kans om media-aandacht en roem te vergaren. Oh nee wacht, daar was ze niet op uit.quote:Op zondag 21 augustus 2011 13:41 schreef spuitje het volgende:
[..]
Zie je wel, we hebben best wel humor, alleen begrijpt niet iedereen onze humor
In Ulm, Duitsland.quote:Op zondag 21 augustus 2011 13:39 schreef spuitje het volgende:
[..]
Haar ouders waren op wereldreis, 7 jaar lang. Ik vraag me nu ineens af waar haar zusje geboren is? Iemand die dat weet? H
Goh, da's toch bijna geen toeval meer als je bedenkt dat svetan daar woont. Zou hij hun opa zijn?quote:
Ziemlich unwahrscheinlich...quote:Op zondag 21 augustus 2011 13:57 schreef Disana het volgende:
[..]
Goh, da's toch bijna geen toeval meer als je bedenkt dat svetan daar woont. Zou hij hun opa zijn?
Neidisch?quote:Op zondag 21 augustus 2011 14:00 schreef Disana het volgende:
[..]
Pas nou op, straks val je weer bijna flauw omdat je zo dicht bij de bron zit
quote:Op zondag 21 augustus 2011 13:34 schreef Disana het volgende:
[..]
Dat bestaat niet, want Dekker is volgens haar eigen zeggen niet zoals anderen. Deze meid heeft het van haar afgekeken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |