abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 21 augustus 2011 @ 10:10:16 #251
40566 Ericr
Livewrong
pi_100994622
Het wachten is op het nieuwe persbericht waarin Mercer aangeeft dat Laura helemaal klaar is met Nieuw-Zeeland.
  zondag 21 augustus 2011 @ 10:40:58 #252
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_100995006
Lyall Mercer is in ieder geval goed bezig onder het mom van 'elke vorm van publiciteit is goed'.

Dat Laura zich disconnected voelt lijkt me niet meer dan logisch en is volgens mij ook altijd het doel van dit soort reizen. Vader Dekker mag er ook wel rekening mee houden dat Laura zich zo langzamerhand ook disconnected voelt met ouders en verdere familie. En ter compensatie trekt ze naar de zeilwereld (en momenteel naar Henk), want zeker pubers willen zich toch wel graag ergens mee verbonden voelen.

En hoe de toekomst van Laura zal zijn? Wellicht kan ze inderdaad met zeilen haar geld verdienen in een warm land. Misschien is ze na deze reis ook ineens helemaal klaar met zeilen. Ik sluit het allemaal niet uit.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_100995361
Ik verwacht eigenlijk dat er nog wel 1 of meerdere gulle gevers zullen komen die een uitstapje naar NZ mogelijk gaan maken. Immers Laura wil het zo graag! En meneer Mercer zorgt dan wel voor een onthaal dat past bij een echte heldin!
pi_100995446
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2011 10:09 schreef MrFoureyes het volgende:
Wat een bijzondere draai van spindoctor Lyall; eigenlijk is het zeilmeisje dus een Nieuw Zeelandse! Maar inderdaad, zoals Lyall zegt, als je er even over nadenkt zie je het meteen: die onafhankelijkheid van geest, die vastberadenheid, moed, beleid en trouw: allemaal typisch Nieuw Zeelands. En ze heeft natuurlijk als baby een paar maanden in Nieuw Zeeland gezeten. Wat een paar maanden toch met een mens kan doen - daar moet iets in het drinkwater zitten! Toegegeven: Lyall is wel een vakman. Plotsklaps staat het gastenboek vol met Engelstalige reacties (veel uit NZ) van mensen die maar één ding willen: Laura moet naar Nieuw Zeeland! Zou Lyall apart factureren voor copywriting of valt dat onder de totaalofferte?

Wel een hard gelag voor de fans die zo trots waren op de manier waarop Laura de reputatie van Nederland in het buitenland hoog hield - nu blijkt ze toch een buitenlander te zijn! Zo ver is het al met Nederland gekomen: ons Oranje-elftal is voornamelijk bruin of zwart, en Zeilmeisje is geen Nederlandse. Allemaal door die spruitjes, wat een rotgroente!

Nieuw Zeelands nieuwe nationale held wordt een Zeeuws meisje (Zeeuws: Zeeland!) dat ruzie heeft met Nederland. We zullen ze gelachen hebben op die overheidsburelen!
"Lie-all" creeërt gewoon een nieuw persoontje. In NL. kennen we haar te goed.
Is haar Nieuw Zeelandse paspoort niet allang verlopen, eigenlijk?
pi_100995570
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2011 11:12 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

"Lie-all" creeërt gewoon een nieuw persoontje. In NL. kennen we haar te goed.
Is haar Nieuw Zeelandse paspoort niet allang verlopen, eigenlijk?
Dat kun je waarschijnlijk gewoon op de ambassade van Nieuw-Zeeland in Den Haag laten verlengen. Wij kunnen onze Nederlandse paspoorten ook in Frankrijk laten verlengen. Jammer genoeg moeten we er nu voor naar Parijs vanwege die stomme vingerafdrukken, maar tot die tijd konden we in Rouen terecht en voor ons is dat toch echt een heel stuk dichterbij!
  zondag 21 augustus 2011 @ 11:33:22 #256
37150 livelink
pi_100995714
Het is niet de vraag wat er in het drinkwater van NZ zit, maar wat er in het zeewater zit. Kennelijk zat de liefde voor NZ voorafgaand aan de reis nog niet zo diep, want anders hadden ze het wel in de route opgenomen lijkt me.

Of is dit onderdeel van een briljante nood-PR-strategie van Lyall Mercer? Dat er een win-win situatie ontstaat waarmee NZ zich kan profileren als toevluchtsoord voor ontheemde zeilkinderen?
pi_100996039
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2011 11:33 schreef livelink het volgende:
Het is niet de vraag wat er in het drinkwater van NZ zit, maar wat er in het zeewater zit. Kennelijk zat de liefde voor NZ voorafgaand aan de reis nog niet zo diep, want anders hadden ze het wel in de route opgenomen lijkt me.

Of is dit onderdeel van een briljante nood-PR-strategie van Lyall Mercer? Dat er een win-win situatie ontstaat waarmee NZ zich kan profileren als toevluchtsoord voor ontheemde zeilkinderen?
Het is vrij plotseling gekomen idd. Als ze nou slim is laat ze iemand met de vereiste leeftijd/papieren haar bootje door hun wateren sturen.. Dan kan ze NZ toch gewoon bezoeken als ze dat wil? En tevens haar paspoort laten verlengen, trouwens..
pi_100996196
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2011 11:51 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Het is vrij plotseling gekomen idd. Als ze nou slim is laat ze iemand met de vereiste leeftijd/papieren haar bootje door hun wateren sturen.. Dan kan ze NZ toch gewoon bezoeken als ze dat wil? En tevens haar paspoort laten verlengen, trouwens..
Als ze geen geldig NZ paspoort (meer) heeft, heeft ze een visum nodig. Plus een royaal bedrag op haar bankrekening om aan te kunnen tonen dat ze in haar eigen onderhoud kan voorzien.
http://www.nieuw-zeeland.nl/main.php?id=1:161
pi_100996216
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2011 11:51 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Het bootje door anderen laten sturen kan natuurlijk niet, dan is het niet solo meer!
pi_100996235
Toch raar, Laura heeft steeds gezegd dat ze NZ niet aan kon doen vanwege tijdgebrek en nu moet er toch ineens een bezoek worden gebracht? Wat verwacht meneer Mercer van een dergelijk bezoek, dat men Laura op zal wachten met trompetgeschal en tromgeroffel? Alleen omdat ze toevallig in NZ is geboren en nu in vaktie tempo rond de wereld zeilt?
pi_100996264
@spuitje:

Onzin! Een paspoort is een reisdocument. Ze heeft de NZ nationaliteit en kan daar dus altijd het land binnenkomen en ongelimiteerd verblijven.
pi_100996328
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2011 12:03 schreef svetan het volgende:
@spuitje:

Onzin! Een paspoort is een reisdocument. Ze heeft de NZ nationaliteit en kan daar dus altijd het land binnenkomen en ongelimiteerd verblijven.
Je moet beter lezen Svetan: ik zei als ze geen NZ paspoort (meer) heeft!!
  zondag 21 augustus 2011 @ 12:09:49 #263
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_100996390
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2011 12:03 schreef svetan het volgende:
@spuitje:

Ach, onze huistroll is weer terug! _O- _O-
Gaat ie weer van alles roepen zonder vragen te beantwoorden? Jazeker wel!
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
pi_100996503
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2011 12:01 schreef spuitje het volgende:
Toch raar, Laura heeft steeds gezegd dat ze NZ niet aan kon doen vanwege tijdgebrek en nu moet er toch ineens een bezoek worden gebracht? Wat verwacht meneer Mercer van een dergelijk bezoek, dat men Laura op zal wachten met trompetgeschal en tromgeroffel? Alleen omdat ze toevallig in NZ is geboren en nu in vaktie tempo rond de wereld zeilt?

Daar zeg je wat.. Weer een tegenstrijdigheid..
pi_100996506
@spuitje: dat paspoort is onbelangrijk..... ze moet aktief door een gerechtsoordeel uit haar nationaliteit gezet worden (kan alleen maar bij zware misdrijven binnen de landsgrenzen) of zelf een aanvraag indienen om die nationaliteit kwijt te raken. Het hebben van een paspoort heeft daar niets mee te doen.
pi_100996532
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2011 11:59 schreef spuitje het volgende:

[..]

Als ze geen geldig NZ paspoort (meer) heeft, heeft ze een visum nodig. Plus een royaal bedrag op haar bankrekening om aan te kunnen tonen dat ze in haar eigen onderhoud kan voorzien.
http://www.nieuw-zeeland.nl/main.php?id=1:161
Het gaat toch gewoon om een bezoek? Een toeristenvisum kan volstaan.
pi_100996551
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2011 12:15 schreef svetan het volgende:
@spuitje: dat paspoort is onbelangrijk..... ze moet aktief door een gerechtsoordeel uit haar nationaliteit gezet worden (kan alleen maar bij zware misdrijven binnen de landsgrenzen) of zelf een aanvraag indienen om die nationaliteit kwijt te raken. Het hebben van een paspoort heeft daar niets mee te doen.
Het is een reisdocument en me dunkt dat ze op reis is. Voor zover ik weet is het verboden om iemand statenloos te maken.
pi_100996570
NZ lag een aar duizend km buiten haar route....dus een paar weken vaartijd. Kijk maar eens gewoon op de kaart en je ziet dat het wel heel erg buiten de route ligt.
pi_100996604
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2011 12:00 schreef spuitje het volgende:

[..]

Het bootje door anderen laten sturen kan natuurlijk niet, dan is het niet solo meer!
Welnee! Haar recordpoging is van persoonlijke aard dus maakt ze zelf de regels.
Een record is het sowieso want ze heeft het nog niet eerder gedaan.
  † In Memoriam † zondag 21 augustus 2011 @ 12:20:23 #270
137949 Disana
pi_100996644
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2011 00:23 schreef svetan het volgende:
De auteur is een "trekker" van de amerikaanse sportredacties. Het zou me niet verbazen als hij een tip van Lyall heeft gehad. :Y

http://www.petethomasoutd(...)sailing-odyssey.html
Uitvretertje, zoals we al dachten:
She enjoyed a lengthy stay in the Caribbean, as well, benefiting from the hospitality of various yacht clubs.

Pete Thomas is trouwens geen krant en nauwelijk 'media'. Lyall zal beter zijn best moeten doen.
pi_100996996
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2011 12:17 schreef svetan het volgende:
NZ lag een aar duizend km buiten haar route....dus een paar weken vaartijd. Kijk maar eens gewoon op de kaart en je ziet dat het wel heel erg buiten de route ligt.
En dus had ze er eerst geen tijd :? voor en nu plotseling wel en wordt dat land verweten dat ze haar niet voldoende steunen?
Had dat land eerder ook al niet laten weten, voor deze onderneming, dat de boot ook daar aan de ketting zou gaan als ze van daar had willen vertrekken?
Nieuw Zeeland kan maar beter snel naar haar pijpen gaan dansen, anders heeft ze het met dat land ook al helemaal gehad.
  † In Memoriam † zondag 21 augustus 2011 @ 12:36:57 #272
137949 Disana
pi_100997047
Motivation is not fame but personal
Mercer said it was an honour to represent Dekker. “Laura is a free spirit and there are very few like her. While she is aiming at the record, her motivation is not fame but personal achievement,” he said.

“She is very disappointed to be unable to drop in to the land of her birth as she has a great passion to return – maybe even to live for a time – to New Zealand,” Mercer said.

http://www.watersport-bank.nl/news.php?id=7148

Wat een lariekoek ineens allemaal. Ik ben benieuwd of Nieuw Zeeland in de praatjes van Mercer trapt.
  zondag 21 augustus 2011 @ 12:47:02 #273
37150 livelink
pi_100997296
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2011 12:17 schreef svetan het volgende:
Die route is ooit door henzelf bepaald, weet je wel. Daar heeft men een persoonlijke vrijheid in. Ze hadden ook een route kunnen bepalen waarbij NZ aangedaan werd, als dat zo belangrijk voor haar was.
En als ze iets minder lang rond de Antillen was blijven hangen, had ze ook tijd genoeg gehad.
En als ze wil kan ze nu nog besluiten naar NZ te gaan. Tijd is iets wat alleen maar in haar hoofd speelt, in werkelijkheid heeft ze alle tijd van de wereld. Als ze geld genoeg heeft kan ze over 20 jaar nog steeds rondzeilen. Er wacht helemaal niks meer op haar als ze klaar is.

[ Bericht 14% gewijzigd door livelink op 21-08-2011 12:58:27 ]
  zondag 21 augustus 2011 @ 12:52:48 #274
124676 RobertoCarlos
pi_100997445
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2011 12:16 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Het gaat toch gewoon om een bezoek? Een toeristenvisum kan volstaan.
Het is werk, want ze krijgt er geld voor van haar sponsors :Y
pi_100997453
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2011 12:36 schreef Disana het volgende:
Mercer said it was an honour to represent Dekker. “Laura is a free spirit and there are very few like her. While she is aiming at the record, her motivation is not fame but personal achievement,” he said.

“She is very disappointed to be unable to drop in to the land of her birth as she has a great passion to return – maybe even to live for a time – to New Zealand,” Mercer said.

Wat een lariekoek ineens allemaal. Ik ben benieuwd of Nieuw Zeeland in de praatjes van Mercer trapt.
Foei Disana, wat klinkt dat zuur! Natuurlijk wil Laura graag terug naar haar geboorteland, ze heeft er warme herinneringen aan en mist het land nog dagelijks! Zo jammer dat ze daar niet echt op haar komst zitten te wachten. Zelfs een vlag kon er niet af.
  zondag 21 augustus 2011 @ 12:56:37 #276
124676 RobertoCarlos
pi_100997542
quote:
Nou, nou, nou, moet dat nou allemaal weer zo zuur? :N
pi_100997564
quote:

Oh, ze zit om een verblijfsvergunning te huilen?
En verder, als ze het niet doet voor de roem impliceert ze dat de recordpoging en de bijbehorende publiciteit om een andere reden (geld) aan de orde zijn.
Het is eigenlijk best wel doorzichtig.
pi_100997591
quote:
2s.gif Op zondag 21 augustus 2011 12:52 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Het is werk, want ze krijgt er geld voor van haar sponsors :Y
Ja, vakantiegeld :P
pi_100997637
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2011 12:53 schreef spuitje het volgende:

[..]

Foei Disana, wat klinkt dat zuur! Natuurlijk wil Laura graag terug naar haar geboorteland, ze heeft er warme herinneringen aan en mist het land nog dagelijks! Zo jammer dat ze daar niet echt op haar komst zitten te wachten. Zelfs een vlag kon er niet af.
Hoe oud was ze toen ze er wegging, eigenlijk?
  † In Memoriam † zondag 21 augustus 2011 @ 13:00:05 #280
137949 Disana
pi_100997645
LOL grapjassen.

NZ verdiept zich vast wel even in de geschiedenis van Dekker voor ze klakkeloos de fabels van Mercer overnemen.

Wel vraag ik me af hoe Dekker zich bij deze plotselinge storm aan fabels rondom haar persoontje voelt. Ik schat namelijk in dat het grotendeels tussen pa Dekker en Mercer wordt bekonkeld.
pi_100997711
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2011 13:00 schreef Disana het volgende:
LOL grapjassen.

NZ verdiept zich vast wel even in de geschiedenis van Dekker voor ze klakkeloos de fabels van Mercer overnemen.

Wel vraag ik me af hoe Dekker zich bij deze plotselinge storm aan fabels rondom haar persoontje voelt. Ik schat namelijk in dat het grotendeels tussen pa Dekker en Mercer wordt bekonkeld.
Daar zeg je wat ja.. Nu is Laura helemaal een mediapoppetje geworden. Gaat ze eindigen zoals Britney Spears?
  † In Memoriam † zondag 21 augustus 2011 @ 13:04:07 #282
137949 Disana
pi_100997763
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2011 13:02 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

Daar zeg je wat ja.. Nu is Laura helemaal een mediapoppetje geworden. Gaat ze eindigen zoals Britney Spears?
Exact, dat bedoel ik. Die omwenteling kan niet van haar komen, zij is te druk bezig geweest veilig door de Torres straat heen te zeilen.
  zondag 21 augustus 2011 @ 13:05:00 #283
124676 RobertoCarlos
pi_100997793
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2011 13:02 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Als ik een clip zie van Kesha, moet ik altijd aan Laura denken, kijk zelf maar waarom:

† In Memoriam † zondag 21 augustus 2011 @ 13:07:12 #284
137949 Disana
pi_100997857
quote:
2s.gif Op zondag 21 augustus 2011 13:05 schreef RobertoCarlos het volgende:

Als ik een clip zie van Kesha, moet ik altijd aan Laura denken, kijk zelf maar waarom:

Zelden zo snel iets weggeklikt :X Wat is het, haar blonde haar, haar kwade blik?
  zondag 21 augustus 2011 @ 13:20:46 #285
124676 RobertoCarlos
pi_100998286
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2011 13:07 schreef Disana het volgende:

[..]

Zelden zo snel iets weggeklikt :X Wat is het, haar blonde haar, haar kwade blik?
Blond haar, vervelende uitstraling, puberaal gedrag, "alles draait om mij", etc
  † In Memoriam † zondag 21 augustus 2011 @ 13:34:38 #286
137949 Disana
pi_100998663
quote:
2s.gif Op zondag 21 augustus 2011 13:20 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Dat bestaat niet, want Dekker is volgens haar eigen zeggen niet zoals anderen. Deze meid heeft het van haar afgekeken.
pi_100998827
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2011 12:59 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Hoe oud was ze toen ze er wegging, eigenlijk?
Haar ouders waren op wereldreis, 7 jaar lang. Ik vraag me nu ineens af waar haar zusje geboren is? Iemand die dat weet? Haar ouders waren terug in Nederland toen Laura naar school moest, maar heb eigenlijk geen idee hoe lang ze in NZ zijn geweest.
pi_100998845
quote:
2s.gif Op zondag 21 augustus 2011 13:20 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Vooral die verveelde kop.........
pi_100998879
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2011 13:00 schreef Disana het volgende:
LOL grapjassen.

Zie je wel, we hebben best wel humor, alleen begrijpt niet iedereen onze humor :+
  † In Memoriam † zondag 21 augustus 2011 @ 13:48:16 #290
137949 Disana
pi_100999080
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2011 13:41 schreef spuitje het volgende:

[..]

Zie je wel, we hebben best wel humor, alleen begrijpt niet iedereen onze humor :+
Het is natuurlijk wel spruitjeshumor hè. Voor Dekker is de hulp van Mercer een uitgelezen kans om media-aandacht en roem te vergaren. Oh nee wacht, daar was ze niet op uit.
pi_100999315
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2011 13:39 schreef spuitje het volgende:

[..]

Haar ouders waren op wereldreis, 7 jaar lang. Ik vraag me nu ineens af waar haar zusje geboren is? Iemand die dat weet? H
In Ulm, Duitsland.
  † In Memoriam † zondag 21 augustus 2011 @ 13:57:46 #292
137949 Disana
pi_100999402
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2011 13:55 schreef Hammondorgel het volgende:

In Ulm, Duitsland.
Goh, da's toch bijna geen toeval meer als je bedenkt dat svetan daar woont. Zou hij hun opa zijn?
pi_100999455
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2011 13:57 schreef Disana het volgende:

[..]

Goh, da's toch bijna geen toeval meer als je bedenkt dat svetan daar woont. Zou hij hun opa zijn?
Ziemlich unwahrscheinlich... ;)
  † In Memoriam † zondag 21 augustus 2011 @ 14:00:37 #294
137949 Disana
pi_100999503
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2011 13:59 schreef Hammondorgel het volgende:

Pas nou op, straks val je weer bijna flauw omdat je zo dicht bij de bron zit :P
pi_100999534
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2011 14:00 schreef Disana het volgende:

[..]

Pas nou op, straks val je weer bijna flauw omdat je zo dicht bij de bron zit :P
Neidisch? _O-
  † In Memoriam † zondag 21 augustus 2011 @ 14:02:42 #296
137949 Disana
pi_100999575
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2011 14:01 schreef Hammondorgel het volgende:

Neidisch? _O-
Ik zou niet graag de vertaler van die simpele stukjes proza van haar zijn, nee :)
  zondag 21 augustus 2011 @ 14:04:10 #297
124676 RobertoCarlos
pi_100999619
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2011 13:34 schreef Disana het volgende:

[..]

Dat bestaat niet, want Dekker is volgens haar eigen zeggen niet zoals anderen. Deze meid heeft het van haar afgekeken.
:) :Y
  zondag 21 augustus 2011 @ 14:05:33 #298
124676 RobertoCarlos
pi_100999672
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2011 13:59 schreef Hammondorgel het volgende:

[..]

ES GIBT KEIN FOLGBOT!!!!!! :(
pi_100999898
quote:
2s.gif Op zondag 21 augustus 2011 14:05 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

ES GIBT KEIN FOLGBOT!!!!!! :(
_O- _O- _O-

Boot, mein Herr!
Das Wort "Folgboot" existiert im Deutschen übrigens nicht...
pi_101004233
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2011 13:55 schreef Hammondorgel het volgende:

[..]

In Ulm, Duitsland.
Vanwege haar belangstelling voor het circus misschien in zoiets? :+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')