abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 17 augustus 2011 @ 13:10:00 #1
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_100849177

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Wie is Laura?
Laura is een bijzonder meisje. Ze had een droom: Als jongste wil zij rondom de wereld zeilen. Is zij een stoere heldin die haar hoofd boven het maaiveld uitsteekt? Is deze recordpoging een verkapte vakantie? Is Laura slachtoffer van de dromen van haar vader? :? Is zij een stampvoetende puber? Wil zij haar toch wel zwakke sociale achtergrond (scheiding, eigenaardige ouders, moeder die zelf uit de ouderlijke macht ontzet wil worden omdat zij de emotionele chantage van haar dochter vreest, eerdere aanvaringen van de vader met autoriteiten, enz.) ontvluchten? En wat te denken van fietspaden in de oceaan en piraten waar je omheen kan zeilen? Was de bemoeienis van Jeugdzorg terecht?
En who de fok is mister Mercer?! :?

En zo zijn er veel vragen, waar iedereen vanuit zijn eigen beperkte inzicht antwoord op probeert te geven. Reden genoeg dus voor deze geanimeerde discussie! :Y

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
De harde kern van posters:

avatar.png BabeWatcher ("Laura is fantasties! *O* ")

xc0ysg.jpg spuitje ("Laura is net Pinokkio" en tevens de enige echte ontdekker van de Guppy-tas),

noiconn.png Enneacanthus_Obesus ("Hoe zeer kan Laura zichzelf tegenspreken?!")

alien.gif moussie (brengt de discussie altijd weer op gang)

disana2.jpg Disana ("Van die blog klopt niets! Slapen en tegelijkertijd in de storm varen?, ja hoor! :P ")

wereldbol1.JPG livelink ("Ik hoop dat Laura de positieve flow weer snel te pakken krijgt")

noiconn.png svetan (Troll, Dick Dekker of gewoon Mr. Badguy?)

Mexklein.jpg RobertoCarlos ("Ik vertrouw die Henk niet helemaal")

banjer.jpg Banjerkanjer ("Laura is toch niet zo doortrapt dat ze dit allemaal zelf bedacht heeft?")

noiconn.png wich ("Laura heeft het gewoon goed geregeld")

noiconn.png Hammondorgel ("ER IS GEEN VOLGBOOT!!!!!! :N ")

Vorig deel: Laura Dekker #30 Waar we allemaal velours zijn op Laura
  woensdag 17 augustus 2011 @ 13:13:19 #2
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_100849280
Laatste posts uit vorig deeltje:

quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 12:11 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Er zullen wel afspraken met Henk zijn over de begeleiding, Hij zal wel ergens op haar wachten. Zo volgt de volgboot niet constant en lijkt Laura het helemaal alleen te doen.
Nou ja, boeiend :P
Ik ben benieuwd of ze de Kaap aandurft :P
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 13:09 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

Ze zal bijna wel moeten. Toch jammer daarmee mist ze een mooi stuk van de reis.
pi_100851144
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 12:11 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Er zullen wel afspraken met Henk zijn over de begeleiding, Hij zal wel ergens op haar wachten. Zo volgt de volgboot niet constant en lijkt Laura het helemaal alleen te doen.

ER IS GEEN VOLGBOOT!!! :N
  † In Memoriam † woensdag 17 augustus 2011 @ 14:13:07 #4
137949 Disana
pi_100851765
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 14:00 schreef Hammondorgel het volgende:

[..]

Het heeft er vaak genoeg op geleken dat ze wel werd gevolgd door mensen, zoals die blonde dame die op zoveel foto's stond. Maar in het geval van Henk denk ik dat het niet klopt. Ik vermoed zelfs eerder dat Henk de blaag een beetje zat is en daarom een grote voorsprong heeft genomen :)
pi_100852332
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 14:00 schreef Hammondorgel het volgende:

[..]

Nu even niet nee, omdat de volgboot voor haar uitvaart en zij nu de volgboot volgt.
pi_100852350
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 14:13 schreef Disana het volgende:

[..]

Het heeft er vaak genoeg op geleken dat ze wel werd gevolgd door mensen, zoals die blonde dame die op zoveel foto's stond. Maar in het geval van Henk denk ik dat het niet klopt. Ik vermoed zelfs eerder dat Henk de blaag een beetje zat is en daarom een grote voorsprong heeft genomen :)
Hij is op de vlucht voor Laura _O-
  woensdag 17 augustus 2011 @ 14:32:28 #7
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_100852586
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 14:26 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]
volgboot voor haar uitvaart
Nounou, is dat niet wat voorbarig :+
pi_100853345
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 14:27 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Hij is op de vlucht voor Laura _O-
Is de man op de volgboot ene Henk? Heb dit topic al heel lang niet meer gevolgd.
pi_100853592
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 14:46 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Is de man op de volgboot ene Henk? Heb dit topic al heel lang niet meer gevolgd.
Ze had iig. veel contact met ene Henk.. Die heeft haar vermoedelijk ook geholpen met de papierwinkel ed.
pi_100866886
Schepen in de Golf van Aden varen nog wel eens in konvooi, om veiliger te zijn voor piraten, maar in konvooi varen met een zeilboot is geen doen. De Kaap blijft de beste route. We zullen het pas zeker weten na Bali. Toch raar, al twee jaar geleden was de Zuid-Afrika-route al bestempeld als meest realistische route, waarom hakt ze de knoop niet gewoon door?
De versnelling van haar reis (kortere tussenstops op de eilanden en het overslaan van Cairns) duidt er wel op dat er rekening wordt gehouden met een langere reis(zeil)tijd.
[ alle babes op 1 pagina via fok!wiki -bijgewerkt tot 20/10/2015 ]
Leve Kim , Leve Maduro , Leve Castro
#freeTarik #freeDemon_from_heaven
  woensdag 17 augustus 2011 @ 20:22:28 #11
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_100867175
Konvooi is niet perse veiliger hoor, alleen als er een marineschip ofzo meevaart.

Anders is het gewoon een groep weerloze bootjes bij elkaar.
pi_100869117
Er is natuurlijk nog een derde mogelijkheid waar tot nu toe blijkbaar niemand aan wil denken: stoppen!
Gewoon het risico niet nemen.
Ze is nu bijna een jaar op vakantie, heeft veel gezien, veel mensen ontmoet en veel ervaringen opgedaan. Dat tweede jaar kan ze altijd later nog eens gaan doen.
Begeleiding door de marine hoeft ze niet op te rekenen en terecht lijkt me. Als ik door Afghanistan wil gaan fietsen krijg ik ook vast geen begeleiding van militairen!
"Men" zegt dat laura zo verstandig is, welnu als dat echt zo is zou ze eens serieus moeten overwegen om te stoppen lijkt me.
pi_100869283
Stoppen? ;( En deze topicreeks dan?
[ alle babes op 1 pagina via fok!wiki -bijgewerkt tot 20/10/2015 ]
Leve Kim , Leve Maduro , Leve Castro
#freeTarik #freeDemon_from_heaven
  woensdag 17 augustus 2011 @ 21:14:56 #14
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_100869323
Als ik laura was, zou stoppen geen optie zijn.
pi_100876151
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 21:14 schreef Daniel1976 het volgende:
Als ik laura was, zou stoppen geen optie zijn.
Maar jij bent Laura niet en bovendien is Laura nog steeds minderjarig. Dus mochten haar ouders beslissen dat het nu wel mooi genoeg is geweest (wat ik overigens niet verwacht) dan is het uit met de pret voor Laura!
pi_100876306
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 21:14 schreef BabeWatcher het volgende:
Stoppen? ;( En deze topicreeks dan?
Die stopt dan ook
pi_100876442
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 20:16 schreef BabeWatcher het volgende:
Schepen in de Golf van Aden varen nog wel eens in konvooi, om veiliger te zijn voor piraten, maar in konvooi varen met een zeilboot is geen doen. De Kaap blijft de beste route. We zullen het pas zeker weten na Bali. Toch raar, al twee jaar geleden was de Zuid-Afrika-route al bestempeld als meest realistische route, waarom hakt ze de knoop niet gewoon door?
De versnelling van haar reis (kortere tussenstops op de eilanden en het overslaan van Cairns) duidt er wel op dat er rekening wordt gehouden met een langere reis(zeil)tijd.
Er is gekozen voor de meest veilige route wat het weer betreft. Dus orkaan-en stormseizoenen worden zoveel mogelijk vermeden wat Laura tot een echte mooi weer zeiler maakt. Niets mis mee, maar laten er op die route nou net piraten actief zijn dus moet gekozen worden tussen twee kwaden. Zal me benieuwen wat ze gaan beslissen.
pi_100877701
wat ga ik deze reeks missen! Mss moeten we tegen die tijd een nanuil-reeks in het leven roepen?
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 23:29 schreef spuitje het volgende:

[..]

Die stopt dan ook
pi_100877987
dat verwacht ik ook niet. Laura is een verwend nest dat denkt dat mooiweerzeilen een hele prestatie is en haar vader en oma vinden alles prachtig wat ze doet. Deze mensen zijn uitsluitend op zichzelf gericht en hopen er nog beter van te worden ook.
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 23:26 schreef spuitje het volgende:

[..]

Maar jij bent Laura niet en bovendien is Laura nog steeds minderjarig. Dus mochten haar ouders beslissen dat het nu wel mooi genoeg is geweest (wat ik overigens niet verwacht) dan is het uit met de pret voor Laura!
  donderdag 18 augustus 2011 @ 00:04:25 #20
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_100878053
quote:
1s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 00:03 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
dat verwacht ik ook niet. Laura is een verwend nest dat denkt dat mooiweerzeilen een hele prestatie is en haar vader en oma vinden alles prachtig wat ze doet. Deze mensen zijn uitsluitend op zichzelf gericht en hopen er nog beter van te worden ook.
Zouden meer mensen moeten doen, kunnen we stoppen met socialedienst uitkeringen.
pi_100878775
hun kind exploiteren? :D
Ik denk juist dat deze mensen heel verongelijkt zouden doen over de hoogte van de uitkering en de sollicitatieplicht. Van een tegenprestatie hebben ze immers nog nooit gehoord. Wel van hun zin doordrijven. Ze zouden in staat zijn de hele sociale dienst gek te maken met zielige verhalen over dat ze twee keer zoveel geld moeten hebben en over wat een sollicitatie moet inhouden.
Het zijn helemaal geen vrijheidsminnende mensen maar een soort tokkies die toevallig kunnen zeilen (en zeiken).

quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 00:04 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

Zouden meer mensen moeten doen, kunnen we stoppen met socialedienst uitkeringen.
pi_100886450
Van de Hyves van Laura

quote:
Torres Strait

Het ziet er mooi uit maar dat is erg verradelijk. Het is continue uitkijken geblazen ook omdat er druk waterverkeer is. Zowiezo is solozeilen hard werken omdat alles wat je je kunt bedenken alleen gedaan moet worden. En dan zijn er nog steeds mensen die denken dat Laura een lange vakantie heeft... ongelofelijk
bron
En haar laatste column

Klinkt toch niet echt als heel hard werken :)
pi_100888472
Leuk zo'n motortochtje de wereld rond.
  † In Memoriam † donderdag 18 augustus 2011 @ 13:49:14 #24
137949 Disana
pi_100893011
Heb je hem weer:

Ondertussen ligt Gup nog maar 75 mijl achter op Sogno d'oro en zal ik Henk dus waarschijnlijk morgennacht inhalen.

En dit is natuurlijk fantastisch advies:

Lieve Laura, Betreft KOMKOMMER. Heb het volgende even voor je opgezocht: De komkommer is gevoelig voor lage temperaturen, en die bewaar je het beste bij ca. 12 °C. Bewaar de komkommer niét in de koelkast want dan verstoor je de verdere rijping! Een komkommer blijft zo minstens een week goed. Groetjes! Veronica.

Dat komt goed uit, want Dekker had al aangegeven de koelkast uit te zetten vanwege het hoge stroomgebruik.
pi_100893084
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 11:12 schreef Den_Haag het volgende:
Leuk zo'n motortochtje de wereld rond.
Ho ho, volgens de die-hard fans is het nog steeds een solozeiltocht!
pi_100893195
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 13:49 schreef Disana het volgende:
Heb je hem weer:

Ondertussen ligt Gup nog maar 75 mijl achter op Sogno d'oro en zal ik Henk dus waarschijnlijk morgennacht inhalen.

En dit is natuurlijk fantastisch advies:

Lieve Laura, Betreft KOMKOMMER. Heb het volgende even voor je opgezocht: De komkommer is gevoelig voor lage temperaturen, en die bewaar je het beste bij ca. 12 °C. Bewaar de komkommer niét in de koelkast want dan verstoor je de verdere rijping! Een komkommer blijft zo minstens een week goed. Groetjes! Veronica.

Dat komt goed uit, want Dekker had al aangegeven de koelkast uit te zetten vanwege het hoge stroomgebruik.
Ze haalt hem in juist voor ze aan het moeilijkste deel van deze etappe gaat beginnen, hoe toevallig!

En het advies hoe je komkommers moet bewaren is werkelijk om je krom te lachen, hoe wil je dat doen op een boot?? O wacht, in een netje in het zeewater laten hangen, zou dat een idee zijn? :P
pi_100893449
En als je je verveelt kun je altijd nog even dit topic op Laura haar Hyves gaan lezen.
Dat topic is geopend n.a.v. een bijna twee jaar oud onderzoek wat nu ineens weer uit de kast wordt getrokken.
Twee linkjes:

Laura Dekker voor Top-x door Ronja Jansz
en
http://topx.eenvandaag.nl(...)ag_laura_stay_or_go_
pi_100893791
Voor de liefhebbers:
Komt zo een item op Radio 1... volgens mij zit de vader van Laura in de uitzending daar.
pi_100894061
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 14:06 schreef Frutsel het volgende:
Voor de liefhebbers:
Komt zo een item op Radio 1... volgens mij zit de vader van Laura in de uitzending daar.
Dank je, was net op tijd en zit nu te luisteren.
pi_100894387
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 14:12 schreef spuitje het volgende:

[..]

Dank je, was net op tijd en zit nu te luisteren.
Hoorde het ook toevallig, volg het niet of nauwelijks, maar jullie wel.
Kleine moeite het ff door te geven, maar was idd weinig tijd :)
  donderdag 18 augustus 2011 @ 15:42:31 #31
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_100897823
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 14:06 schreef Frutsel het volgende:
Voor de liefhebbers:
Gemist dus, iemand een samenvatting?
pi_100898715
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 15:42 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

Gemist dus, iemand een samenvatting?
Niets wat we al niet wisten. Even flink uithalen naar jeugdzorg etc., er is geen begeleiding onderweg Laura doet alles zelf, ze neemt geen adviezen aan van haar vader en in rustige gebieden is het heel goed mogelijk om uren achter elkaar te slapen 's nachts.
O en vader denkt niet dat ze terug komt naar Nederland, dat land heeft haar zoveel onrecht aangedaan.
En weggelopen was ze ook niet, ze was gevlucht! En vader wist van niets.
pi_100900315
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 16:01 schreef spuitje het volgende:

[..]

Niets wat we al niet wisten. Even flink uithalen naar jeugdzorg etc., er is geen begeleiding onderweg Laura doet alles zelf, ze neemt geen adviezen aan van haar vader en in rustige gebieden is het heel goed mogelijk om uren achter elkaar te slapen 's nachts.
O en vader denkt niet dat ze terug komt naar Nederland, dat land heeft haar zoveel onrecht aangedaan.
En weggelopen was ze ook niet, ze was gevlucht! En vader wist van niets.
Gevlucht! _O-
Hoe zat dat ook weer met die radar? Pappie moest toch overkomen om het ding te repareren, of hoe zat dat ook al weer?
Oh men, die man is echt niet bij de tijd. Ze mocht gaan, ondanks haar rare gedrag.. Dan word je toch niet onderdrukt ofzo?
En waarom was hij ook al weer in beeld gekomen bij Jeugdzorg, in eerste instantie?
Is die uitzending ergens te beluisteren op het internet?
pi_100900611
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 16:32 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

http://www.radio1.nl/contents/35747
pi_100900979
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 16:32 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Gevlucht! _O-
Hoe zat dat ook weer met die radar? Pappie moest toch overkomen om het ding te repareren, of hoe zat dat ook al weer?
Oh men, die man is echt niet bij de tijd. Ze mocht gaan, ondanks haar rare gedrag.. Dan word je toch niet onderdrukt ofzo?
En waarom was hij ook al weer in beeld gekomen bij Jeugdzorg, in eerste instantie?
Klopt, papa moest komen om dat ding te repareren.
En jeugdzorg kwam in beeld nadat papa weigerde zijn dochter uit Engeland te halen en nadat hij haar liet uitschrijven op school.
Enne..........de kinderrechter heeft geen toestemming gegeven voor de trip van Laura, die heeft alleen de verantwoordelijkheid voor haar weer bij de ouders gelegd waarop vader en dochter niet wisten hoe snel ze nederland moesten verlaten, er zou eens een hoger beroep kunnen komen!
  donderdag 18 augustus 2011 @ 17:31:40 #37
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_100902733
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 16:47 schreef spuitje het volgende:

Enne..........de kinderrechter heeft geen toestemming gegeven voor de trip van Laura, die heeft alleen de verantwoordelijkheid voor haar weer bij de ouders gelegd waarop vader en dochter niet wisten hoe snel ze nederland moesten verlaten, er zou eens een hoger beroep kunnen komen!
Onzin, de kinderbescherming had 3 maanden voor hoger beroep, sneller komt zoiets er ook niet.
Ze ging snel weg omdat ze die onzin hier beu was en klaar was voor de reis.

En jeugdzorg zijn rare geitenwollensokkenlopers ik heb een zeer lage dunk van alles wat met jeugdzorg te maken heeft. En dat is niets gek gezien alle verifieerbare verhalen.
Ik snap wel dat je daar als kind goed depri van kan worden als je in die kermis terecht komt.
Jeugdzorg doet misschien ook weleens wat goed, maar vaker een hoop fout.
  † In Memoriam † donderdag 18 augustus 2011 @ 17:31:56 #38
137949 Disana
pi_100902747
Ik heb maar een klein stukje gehoord (bedankt voor de tip Frutsel ^O^ ) want ik moest weg, maar ik viel wel midden in de zwartmakerij door pa Dekker van de Kinderbescherming. Wat is die man paranoïde zeg. Hij denkt werkelijk dat ze opzettelijk hebben lopen liegen en draaien om de media te beïnvloeden. Nou hoor ik wel eens iets meer dat niet deugt van Jeugdzorg, maar dat ze de media op vuige wijze bespelen om een meisje een loer te draaien, heb ik nog niet meegemaakt. Vanavond maar even het hele verhaal beluisteren.
  donderdag 18 augustus 2011 @ 17:35:47 #39
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_100902876
@Disana, ik wil je weleens wat dossiers laten lezen er staat ook wel het een en ander op het internet.
Die mensen zijn echt volslagen gek.

Ik ken wat mensen die flinke last met die club gehad hebben. En door die verhalen ben ik bereid haar pa zonder blikken of blozen zo op zijn blauwe ogen te geloven.
pi_100902907
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 17:31 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

Onzin, de kinderbescherming had 3 maanden voor hoger beroep, sneller komt zoiets er ook niet.
Ze ging snel weg omdat ze die onzin hier beu was en klaar was voor de reis.

En jeugdzorg zijn rare geitenwollensokkenlopers ik heb een zeer lage dunk van alles wat met jeugdzorg te maken heeft. En dat is niets gek gezien alle verifieerbare verhalen.
Ik snap wel dat je daar als kind goed depri van kan worden als je in die kermis terecht komt.
Jeugdzorg doet misschien ook weleens wat goed, maar vaker een hoop fout.
Ik heb een iets hogere dunk van jeugdzorg als jou, maar met de kern van je verhaal ben ik het helemaal eens. Heeft trouwens ook met de tijdgeest te maken. Vroeger kon er veel meer, deed men minder moeilijk en werd er minder gecontroleerd...die tijden zijn overal voorbij ook bij jeugdzorg, maar als je de kans krijgt, dan is het heel verstandig om zo snel mogelijk bij die bemoeials weg te zijn.
pi_100902937
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 13:50 schreef spuitje het volgende:

[..]

Ho ho, volgens de die-hard fans is het nog steeds een solozeiltocht!
en ik ben volgens die-hard fans (ikzelf) een geweldige F1-coureur.
  donderdag 18 augustus 2011 @ 17:42:06 #42
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_100903106
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 17:36 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Ik heb een iets hogere dunk van jeugdzorg als jou, maar met de kern van je verhaal ben ik het helemaal eens. Heeft trouwens ook met de tijdgeest te maken. Vroeger kon er veel meer, deed men minder moeilijk en werd er minder gecontroleerd...die tijden zijn overal voorbij ook bij jeugdzorg, maar als je de kans krijgt, dan is het heel verstandig om zo snel mogelijk bij die bemoeials weg te zijn.
Het is altijd al een crappy organisatie geweest maar het is pas echt helemaal fout gegaan na
het meisje van Nulde. Toen jeugdzorg op zijn flikker kreeg en toen er een opperrefo de minister van jeugd en gezin werd. Die mensen zijn echt volslagen gek. En ja dat is een resultaat van de tijdsgeest.
pi_100903326
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 17:42 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

Het is altijd al een crappy organisatie geweest maar het is pas echt helemaal fout gegaan na
het meisje van Nulde. Toen jeugdzorg op zijn flikker kreeg en toen er een opperrefo de minister van jeugd en gezin werd. Die mensen zijn echt volslagen gek. En ja dat is een resultaat van de tijdsgeest.
Ik heb dus een iets hogere dunk van ze, omdat ik de andere kant ook ken. De negatieve voorbeelden ken ik maar al te goed, maar er zijn ook mensen die daadwerkelijk goede dingen doen voor kinderen in nood, alleen haalt dat de pers meestal niet.

Ook bij jeugdzorg is de regelgeving zo strikt geworden (zoals bij veel andere dingen ook), dat het een log en formeel apparaat is geworden waar je vaak niet op maat kan werken, ook al pretenderen ze van wel en als je eenmaal in het systeem zit, dan heb je continue iemand in je nek te hijgen wat dus vaak niet nodig is en contraproductief werkt.
  † In Memoriam † donderdag 18 augustus 2011 @ 17:55:54 #44
137949 Disana
pi_100903547
Laura was niet klaar voor de reis en daar hadden ze domweg gelijk in. Dat die vader daar een heel Kafkaësk verhaal van maakt, zegt meer over hoe hij in de maatschappij staat dan over de instanties. Zo dacht meneer bijvoorbeeld ook al dat hij wel op zijn boot mocht wonen en zette hij zelfs zijn kind in om te lobbyen. En toen ze in Engeland zat, had hij geen zin om haar op te halen al vroegen de autoriteiten aldaar dat van hem; zo kwam ze in een tehuis terecht.

Los van wat je van Jeugdzorg mag vinden: deze man spoort ook niet.
pi_100903651
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 17:55 schreef Disana het volgende:
Laura was niet klaar voor de reis en daar hadden ze domweg gelijk in. Dat die vader daar een heel Kafkaësk verhaal van maakt, zegt meer over hoe hij in de maatschappij staat dan over de instanties. Zo dacht meneer bijvoorbeeld ook al dat hij wel op zijn boot mocht wonen en zette hij zelfs zijn kind in om te lobbyen. En toen ze in Engeland zat, had hij geen zin om haar op te halen al vroegen de autoriteiten aldaar dat van hem; zo kwam ze in een tehuis terecht.

Los van wat je van Jeugdzorg mag vinden: deze man spoort ook niet.
Voorlopig vaart ze nog vrolijk voort, dus was ze er klaar voor.
  † In Memoriam † donderdag 18 augustus 2011 @ 18:00:40 #46
137949 Disana
pi_100903701
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 17:59 schreef Kingstown het volgende:

Dankzij de aanvullende eisen. Anders had ze zonder alle benodigde papieren en uitrusting rondgedobberd. En zelfs nu zijn ze als een haas vanuit elders vertrokken omdat het noch vanuit Nederland, noch vanuit Portugal mocht.
  donderdag 18 augustus 2011 @ 18:10:16 #47
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_100903992
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 18:00 schreef Disana het volgende:

[..]

Dankzij de aanvullende eisen. Anders had ze zonder alle benodigde papieren en uitrusting rondgedobberd. En zelfs nu zijn ze als een haas vanuit elders vertrokken omdat het noch vanuit Nederland, noch vanuit Portugal mocht.
Specificeer graag even alle aanvullende eisen? Want het totaal plaatje is nooit in de media gekomen en aangezien jij direct contact hebt met laura's familie (gezien de stelligheid waarmee je poneert)

quote:
Die vader is volgens de kinderrechter geen slechte vader. Dat oordeel staat haaks op de mening, ook van pedagogen, dat de ouders hun dochter van dit gevaarlijke plan moeten afhouden. Opvoeden is immers grenzen stellen en nee zeggen tegen wensen van kinderen die de consequenties niet overzien.
Ik ken dat soort pedagogen wel van een gevalletje waarbij ze riepen dat opa de kinderen had misbruikt en opa had ze nog nooit aangeraakt.
Maarja het zijn ook die miepjes van een jaar of 20 met net SPH of aanverwante opleiding, zonder enige verdere levenservaring die voor een hongerloontje bij jeugdzorg of kinderbescherming willen werken.
  † In Memoriam † donderdag 18 augustus 2011 @ 18:47:55 #48
137949 Disana
pi_100905540
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 18:10 schreef Daniel1976 het volgende:

Specificeer graag even alle aanvullende eisen? Want het totaal plaatje is nooit in de media gekomen en aangezien jij direct contact hebt met laura's familie (gezien de stelligheid waarmee je poneert)
Met de overlegging van het zeilplan heeft de jeugdige aan de elf eisen zoals vermeld in het verzoekschrift voldaan, hetgeen voor wat betreft de onder de nummers 3 en 5 tot en met 11 geformuleerde eisen wordt bevestigd door het door Jeugdzorg Utrecht overgelegde rapport van de door haar geraadpleegde zeildeskundige [deskundige].

2.5.3 Tot aan de beschikking van deze rechtbank van 17 juni 2010 hebben Jeugdzorg Utrecht, de jeugdige en haar vader zich vooral gericht op elf voorwaarden, die zien op de cognitieve ontwikkelingsdreiging (voorwaarde 1 en 2) en op de fysieke veiligheid (voorwaarde 3 tot en met 11).

2.5.6 Op grond van het zeilplan en het rapport van de door Jeugdzorg geraadpleegde zeildeskundige nemen alle partijen thans aan dat ten aanzien van de risico’s voor het fysieke welzijn van de jeugdige zodanige maatregelen zijn getroffen dat die risico’s zoveel mogelijk worden beperkt. De rechtbank ziet geen aanleiding af te wijken van dit eensluidend door partijen ingenomen standpunt.

http://zoeken.rechtspraak(...)=BN2481&u_ljn=BN2481

Naar de details van de voorwaarden mag je zelf verder zoeken - het heeft allemaal in deze serie gestaan dus dat moet voor jou geen probleem zijn.
pi_100905958
Zo.... n een paar dagen vacantie op de adriatishe zee voor croatie ben ik weer terug in het nederlandse azijn sop met zure haringen.

Ik heb net ven het derhaal van pa Dekker geluisterd en kan alleen maar zeggen: "De jeugdzorg maakt meer kapot dan je lief is". Dat is ech weer zo'n stelletje geindoctrineerde fanatiekelingen met gebreide onderbroeken dat totaal is doorgeschoten.
pi_100906678
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 17:59 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Dat ze er niet klaar voor was, blijkt oa. uit het feit dat ze alleen met mooi weer zeilt, daarbij begeleid wordt, niet alleen voor de administratieve rompslomp, maar ook om te zorgen dat ze af en toe verantwoord eet, in allerijl haar officiele vertrekpunt moest verplaatsen. niet met een sextant om kon gaan, veiligheidsregels niet in acht nam, waardoor ze zich, godzijdank, alleen lichtelijk bezeerde.
En vast nog veel meer...
  donderdag 18 augustus 2011 @ 19:15:11 #51
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_100906731
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 18:47 schreef Disana het volgende:

[..]

Met de overlegging van het zeilplan heeft de jeugdige aan de elf eisen zoals vermeld in het verzoekschrift voldaan, hetgeen voor wat betreft de onder de nummers 3 en 5 tot en met 11 geformuleerde eisen wordt bevestigd door het door Jeugdzorg Utrecht overgelegde rapport van de door haar geraadpleegde zeildeskundige [deskundige].

2.5.3 Tot aan de beschikking van deze rechtbank van 17 juni 2010 hebben Jeugdzorg Utrecht, de jeugdige en haar vader zich vooral gericht op elf voorwaarden, die zien op de cognitieve ontwikkelingsdreiging (voorwaarde 1 en 2) en op de fysieke veiligheid (voorwaarde 3 tot en met 11).

2.5.6 Op grond van het zeilplan en het rapport van de door Jeugdzorg geraadpleegde zeildeskundige nemen alle partijen thans aan dat ten aanzien van de risico’s voor het fysieke welzijn van de jeugdige zodanige maatregelen zijn getroffen dat die risico’s zoveel mogelijk worden beperkt. De rechtbank ziet geen aanleiding af te wijken van dit eensluidend door partijen ingenomen standpunt.

http://zoeken.rechtspraak(...)=BN2481&u_ljn=BN2481

Naar de details van de voorwaarden mag je zelf verder zoeken - het heeft allemaal in deze serie gestaan dus dat moet voor jou geen probleem zijn.
Post dan gewoon niet. Dat ding heb ook doorgelezen (en is tenenkrommend trouwens).
Ik zoek de gestelde voorwaarden met bron svp.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')