maar de verkoop van vrijstaande huizen is gestegenquote:Op maandag 15 augustus 2011 17:21 schreef mvdejong het volgende:
De regering is in alles bezig Nederland tot een 3e wereld land te reduceren. De corruptie in de top zit er al, rechters zijn hun onafhankelijkheid al kwijt, nu de rest nog.
DAT OORLOG VOEREN KOST MAAR EEN ENKELE HONDERDEN MILJOENEN PER JAAR!quote:Op maandag 15 augustus 2011 21:45 schreef Athlon64x het volgende:
DANK JULLIE WEL DAT JULLIE OP PVV EN VVD MOESTEN STEMMEN
NU GAAT AL DAT GELD NAAR OORLOG VOEREN
ja je zegt het zelf al kost veel geldquote:Op maandag 15 augustus 2011 21:46 schreef LXIV het volgende:
[..]
DAT OORLOG VOEREN KOST MAAR EEN ENKELE HONDERDEN MILJOENEN PER JAAR!
Met het geld dat we Griekenland geven kunnen we 15 jaar lang onbeperkt oorlog voeren in 2 landen naar keuze.
Wat houdt je tegen om te verhuizen? Hypotheek?quote:Op maandag 15 augustus 2011 21:46 schreef LXIV het volgende:
[..]
DAT OORLOG VOEREN KOST MAAR EEN ENKELE HONDERDEN MILJOENEN PER JAAR!
Met het geld dat we Griekenland geven kunnen we 15 jaar lang onbeperkt oorlog voeren in 2 landen naar keuze.
Een klein deel van die honderden miljoenen komt bij mij terecht, dus ik vind het wel best. En die miljardensteun aan Griekenland c.s. is weer goed voor mijn portefeuille. Mij hoor je dus eigenlijk helemaal niet klagen. En ik heb een OV-fietsabbo en mijn 1e klas OV-kaart wordt toch helemaal door mijn baas betaald.quote:Op maandag 15 augustus 2011 21:51 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Wat houdt je tegen om te verhuizen? Hypotheek?
Ach, die uitkeringstrekkers kunnen net zo goed gaan fietsen. Ze hebben tenslotte toch de hele dag de tijd.quote:Op maandag 15 augustus 2011 22:09 schreef De_Nuance het volgende:
Waar gaat het serieus heen met dit land?
OV is beschaving, het is hier niet de fokking hoorn van Afrika.
Alsof het personeel ook maar een ruk om de reiziger geeft.quote:Op maandag 15 augustus 2011 22:22 schreef ShadyLane het volgende:
Ik kan me nog de pissige reacties op dit forum herinneren toen het personeel staakte om dit te proberen te voorkomen.
jammer dat je straks geen trein meer kan nemen, want die komen straks ook aan de beurt.quote:Op maandag 15 augustus 2011 21:52 schreef LXIV het volgende:
[..]
Een klein deel van die honderden miljoenen komt bij mij terecht, dus ik vind het wel best. En die miljardensteun aan Griekenland c.s. is weer goed voor mijn portefeuille. Mij hoor je dus eigenlijk helemaal niet klagen. En ik heb een OV-fietsabbo en mijn 1e klas OV-kaart wordt toch helemaal door mijn baas betaald.
Maakt het wat uit of ze het voor hun eigen hachje doen of omdat ze jou zo zielig vinden? Ze probeerden er wat tegen te doen, ze probeerden de reizigers duidelijk te maken wat de plannen voor hen zouden betekenen, maar die liepen op z'n Hollandsch te chagrijnen en te klagen. En nu precies datgene gebeurt waarvoor ze gewaarschuwd werden, chagrijnen en klagen ze weer.quote:Op maandag 15 augustus 2011 22:23 schreef Nobu het volgende:
Alsof het personeel ook maar een ruk om de reiziger geeft.
Waren de meeste users toen niet tegenstander van die stakingen, want die stakingen waren tegen marktwerking?quote:Op maandag 15 augustus 2011 22:22 schreef ShadyLane het volgende:
Ik kan me nog de pissige reacties op dit forum herinneren toen het personeel staakte om dit te proberen te voorkomen.
Meer dan je zou denkenquote:Op maandag 15 augustus 2011 22:23 schreef Nobu het volgende:
[..]
Alsof het personeel ook maar een ruk om de reiziger geeft.
Ik weet niet vanuit welk land je komt, maar de landen die het verval nog verdoezelen maken vroeg of laat een hardere klap wsl. Ik heb het dan uiteraard niet (alleen) over het OV, maar elke sector.quote:Op maandag 15 augustus 2011 21:42 schreef sitting_elfling het volgende:
Nederland is mijn inziens echt in verval, op zo'n beetje elke manier in elke sector.
Ik kom uit Engeland. En ja, het is daar niet veel beter maar de bezuinigingen zijn daar wel stukken forser dan hier (wat mijn inziens goed is) en ze hanteren niet de kaasschaaf methode zoals in Nederland waar ze overal een beetje bezuinigen. En je hebt in Engeland nog 'gratis' zorg.quote:Op maandag 15 augustus 2011 22:33 schreef elcastel het volgende:
[..]
Ik weet niet vanuit welk land je komt, maar de landen die het verval nog verdoezelen maken vroeg of laat een hardere klap wsl. Ik heb het dan uiteraard niet (alleen) over het OV, maar elke sector.
Want de reiziger kon zelf niet bedenken dat het best vervelend is als je buslijn geschrapt wordt? Die lui staken alleen maar omdat ze dan niet van die nare ritjes tussen hun koffie- en rookpauzes hebben. Kom dan met een ander soort actie, maar dat kost natuurlijk moeite.quote:Op maandag 15 augustus 2011 22:28 schreef ShadyLane het volgende:
[..]
Maakt het wat uit of ze het voor hun eigen hachje doen of omdat ze jou zo zielig vinden? Ze probeerden er wat tegen te doen, ze probeerden de reizigers duidelijk te maken wat de plannen voor hen zouden betekenen, maar die liepen op z'n Hollandsch te chagrijnen en te klagen. En nu precies datgene gebeurt waarvoor ze gewaarschuwd werden, chagrijnen en klagen ze weer.
Want een staking KAN dit ook echt voorkomen, symboolpolitiek menquote:Op maandag 15 augustus 2011 22:22 schreef ShadyLane het volgende:
Ik kan me nog de pissige reacties op dit forum herinneren toen het personeel staakte om dit te proberen te voorkomen.
Waar bezuinigen ze daar op ?quote:Op maandag 15 augustus 2011 22:39 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik kom uit Engeland. En ja, het is daar niet veel beter maar de bezuinigingen zijn daar wel stukken forser dan hier (wat mijn inziens goed is) en ze hanteren niet de kaasschaaf methode zoals in Nederland waar ze overal een beetje bezuinigen. En je hebt in Engeland nog 'gratis' zorg.
Mopperdemopperdemopper, klaagklaagklaag. Wat heb je er zelf tegen gedaan? Minder dan dat personeel, vermoed ik.quote:Op maandag 15 augustus 2011 22:41 schreef Nobu het volgende:
Want de reiziger kon zelf niet bedenken dat het best vervelend is als je buslijn geschrapt wordt? Die lui staken alleen maar omdat ze dan niet van die nare ritjes tussen hun koffie- en rookpauzes hebben. Kom dan met een ander soort actie, maar dat kost natuurlijk moeite.
quote:Op maandag 15 augustus 2011 23:04 schreef ShadyLane het volgende:
[..]
Mopperdemopperdemopper, klaagklaagklaag. Wat heb je er zelf tegen gedaan? Minder dan dat personeel, vermoed ik.
Ik ken dat verwijt vanuit het onderwijs. Sta ik actie te voeren voor kleinere klassen en voor hogere salarissen, omdat we anders onmogelijk goed opgeleide leraren kunnen krijgen, lees en hoor je overal dat je daar alleen voor je eigen hachje staat en geen ruk geeft om de leerlingen. Nou HAD ik door de aard van mijn vak allang kleine klassen en nou HAD ik allang een hoger salaris bedongen, maar dat het me voor mijn leerlingen prettig had geleken als ze ook bij andere vakken kleinere groepen en goedbetaalde leraren zouden hebben wil er niet in. Voor veel mensen is het kennelijk ondenkbaar dat je voor iets anders de straat opgaat dan voor je eigen portemonnee. Zoals de waard is hequote:
Ik doe ook alles met de electrische fiets in m'n eigen stad. Dat is veel sneller dan naar de bus/tram halte lopen, (5~7 minuten), op de tram/bus wachten (5~10 minuten), een omweg rijden en elke halte weer stoppen (weer 10 minuten bij tov de fiets die recht naar het doel gaat). De afgelopen 5 jaar heb ik het OV in eigen stad amper/niet gebruikt.quote:
Inderdaad, maar het kan mij dan ook weinig schelen dat er een paar lijnen worden wegbezuinigd.quote:Op maandag 15 augustus 2011 23:04 schreef ShadyLane het volgende:
[..]
Mopperdemopperdemopper, klaagklaagklaag. Wat heb je er zelf tegen gedaan? Minder dan dat personeel, vermoed ik.
Het gaat om de bejaarden en gehandicapten die niet zelf meer kunnen reizen of de toeristen.quote:Op maandag 15 augustus 2011 22:19 schreef Nobu het volgende:
[..]
Ach, die uitkeringstrekkers kunnen net zo goed gaan fietsen. Ze hebben tenslotte toch de hele dag de tijd.
De helft of 2/3 zijn geen 'paar lijnen'.quote:Op maandag 15 augustus 2011 23:17 schreef Nobu het volgende:
[..]
Inderdaad, maar het kan mij dan ook weinig schelen dat er een paar lijnen worden wegbezuinigd.
Echt gehandicapten (mensen die niks meer kunnen) hebben speciale busjes. Heb 1 keer iemand in een rolstoel de bus in zien rollen.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 00:23 schreef De_Nuance het volgende:
[..]
Het gaat om de bejaarden en gehandicapten die niet zelf meer kunnen reizen of de toeristen.
Je kan toch niet de helft of 2/3 van de lijnen schrappen? Wat is dat voor debiliteit?
Waar is Jan Mulder als je hem nodig hebt? Of Maarten van Rossem?
Dat zal ook wel weer worden wegbezuinigd.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 00:27 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Echt gehandicapten (mensen die niks meer kunnen) hebben speciale busjes. Heb 1 keer iemand in een rolstoel de bus in zien rollen.
Als ouderen zovaak op stap gaan zijn ze nog aardig vitaal en prima instaat om zelf auto te rijden, de deeltaxi is juist ideaal voor de ouderen die naar het ziekenhuis e.d moeten.quote:Op maandag 15 augustus 2011 20:03 schreef macca728 het volgende:
[..]
ja tik het maar af van je bevroren pensioentje, 20x per maand. Waarbij je vaak een uur moet wachten, maar dat weet je natuurlijk niet.
Tenzij ze twee knieprotheses hebben of niet goed genoeg kunnen zien om auto te kunnen rijden.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 00:52 schreef Geranium_Opa het volgende:
[..]
Als ouderen zovaak op stap gaan zijn ze nog aardig vitaal en prima instaat om zelf auto te rijden, de deeltaxi is juist ideaal voor de ouderen die naar het ziekenhuis e.d moeten.
Wat een aannamequote:Op dinsdag 16 augustus 2011 00:52 schreef Geranium_Opa het volgende:
[..]
Als ouderen zovaak op stap gaan zijn ze nog aardig vitaal en prima instaat om zelf auto te rijden, de deeltaxi is juist ideaal voor de ouderen die naar het ziekenhuis e.d moeten.
Bejaarden of gehandicapten die niet meer zelf kunnen reizen kunnen, zoals hier eerder gezegd, voordelig met een deeltaxi reizen en toeristen malen er niet om dat de uithoeken van de grote steden wat minder goed bereikbaar zijn.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 00:23 schreef De_Nuance het volgende:
[..]
Het gaat om de bejaarden en gehandicapten die niet zelf meer kunnen reizen of de toeristen.
Je kan toch niet de helft of 2/3 van de lijnen schrappen? Wat is dat voor debiliteit?
Waar is Jan Mulder als je hem nodig hebt? Of Maarten van Rossem?
Je kan alles wel recht praten. Bijvoorbeeld massaal bejaarden gedwongen laten verhuizen.. Maar het gaat mij om de prioriteiten die dit kabinet stelt en die zijn verkeerd in mijn ogen.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 01:11 schreef Bolkesteijn het volgende:
Wat een paniek gelijk weer, het is niet logisch om een bus te laten rijden in een situatie waarin geen fatsoenlijke bezettingsgraad gehandhaafd kan worden. Veel verstandiger is het om in zo'n geval naar alternatieven te kijken zoals belbus, taxi of vormen van vervoer die daar op lijken.
Een andere optie, die vaak over het hoofd wordt gezien, is ergens anders gaan wonen. Zeker voor gebieden met een relatief lage bevolkingsdichtheid, zoals buiten de stad, is OV gewoon geen verstandige optie (OV past juist bij gebieden met een hoge bevolkinsdichtheid en een grote vraag naar personentransport). Een ouder echtpaar kan beter naar de stad of dorpskern verhuizen, want daar zijn voorzieningen vaak veel dichterbij.
Op dit onderwerp ben ik vrij goed ingelezen ja, als zijnde vervoerseconoom.quote:
Dwingen? Nee, het is gewoon heel logisch, als vervoer kostbaar of lastig is, is het verstandiger om dichter bij voorzieningen/werk te gaan wonen. Dorpen en steden zijn daar heel erg geschikt voor.quote:Bijvoorbeeld massaal bejaarden gedwongen laten verhuizen..
Mijn opa en oma zijn juist om die reden verhuisd. Van een gehucht met alleen een kroeg en een kerk (0 winkels) wonen ze nu in het centrum van een dorp waar meer dan genoeg te doen is. Oma bloeit helemaal op, is lid van de bieb en de jeu de boule club gewordenquote:Op dinsdag 16 augustus 2011 01:23 schreef De_Nuance het volgende:
[..]
Je kan alles wel recht praten. Bijvoorbeeld massaal bejaarden gedwongen laten verhuizen.. Maar het gaat mij om de prioriteiten die dit kabinet stelt en die zijn verkeerd in mijn ogen.
quote:Allemaal bangmakerij. Hier in Nijmegen is het busbedrijf al jaren geprivatiseerd, eerst als zelfstandige voortzetting (CVD als Novio), dat later weer werd overgenomen door Connexxion. Er is geen halte mee verdwenen, er zijn alleen maar meer lijnen bijgekomen. De drukste lijnen rijden elke 10 minuten.
Een OV-systeem heeft alleen maar zin als het een beetje compleet aanbod biedt, anders kun je het maar beter helemaal afschaffen.
En het vervallen van die aansluitingen is al helemaal gelul, daar heeft namelijk écht niemand belang bij, ook de concessiehouder niet. Pure chantage.
Als er gebrek aan interesse is voor het OV door de bevolking, dan komt dat voornamelijk omdat de kwaliteit/prijs niet klopt. Het is te duur, of de bus rijdt maar 1x per uur waardoor het niet echt meer een boeiend alternatief is voor eigen vervoer. Gooi je de frequentie omhoog en de prijzen omlaag, dan zullen er ook veel meer mensen gebruik van maken. Dat zie je overal.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 01:11 schreef Bolkesteijn het volgende:
Wat een paniek gelijk weer, het is niet logisch om een bus te laten rijden in een situatie waarin geen fatsoenlijke bezettingsgraad gehandhaafd kan worden. Veel verstandiger is het om in zo'n geval naar alternatieven te kijken zoals belbus, taxi of vormen van vervoer die daar op lijken.
Ja joh, laten we allemaal lekker naar de binnenstad verhuizen, dan is alles lekker dichtbij en hebben we geen OV meer nodig.quote:Een andere optie, die vaak over het hoofd wordt gezien, is ergens anders gaan wonen. Zeker voor gebieden met een relatief lage bevolkingsdichtheid, zoals buiten de stad, is OV gewoon geen verstandige optie (OV past juist bij gebieden met een hoge bevolkinsdichtheid en een grote vraag naar personentransport). Een ouder echtpaar kan beter naar de stad of dorpskern verhuizen, want daar zijn voorzieningen vaak veel dichterbij.
Als die vier mensen die ooit wel eens gebruik maken van de bus naar de Schoolstraat in Schubbekutteveen nou samen die bus betalen zijn we ook van een heleboel gelazer af. Maar dat mag je niet zeggen, want wij moeten met zijn allen betalen zodat tante Annie uit Schubbekutteveen nog steeds met de bus naar de markt in Gasselternijveen kan!quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 02:17 schreef ACT-F het volgende:
Waarom slechts een verhoging van 15 à 20%? Als ze nou 100% verhogen dan kunnen die lijnen behouden blijven.
Nee, het steekt anders in elkaar. Afname van het OV-gebruik is bepaald geen Nederlands fenomeen, het is een wereldwijd fenomeen dat waar de welvaart toeneemt het gebruik van het OV afneemt. Individueel vervoer is meestal comfortabeler, sneller en makkelijker, daarom stappen mensen zodra ze het kunnen betalen over van collectief vervoer naar individueel vervoer. Het gevolg is dat de bezettingsgraad van het OV daalt (bij een hogere frequentie wordt dit nog nijpender) waardoor het kaartje duurder moet worden, tenzij je met subsidies dat gaat voorkomen. Het is dus geen kwestie van prijs/kwaliteit maar er sprake van een, zoals economen dat noemen, inferieur goed. Een goed waarvan bij een toename van het inkomen er sprake is van daling van de vraag.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 02:09 schreef Yi-Long het volgende:
Als er gebrek aan interesse is voor het OV door de bevolking, dan komt dat voornamelijk omdat de kwaliteit/prijs niet klopt. Het is te duur, of de bus rijdt maar 1x per uur waardoor het niet echt meer een boeiend alternatief is voor eigen vervoer. Gooi je de frequentie omhoog en de prijzen omlaag, dan zullen er ook veel meer mensen gebruik van maken. Dat zie je overal.
Waarom zou de overheid dat moeten betalen?quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 02:33 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Is het wel een bezuiniging? Als je iedereen de auto injaagt hebben we meer wegen nodig die ook onderhouden moeten worden..
Betaalt de overheid niet voor wegen en onderhoud?quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 02:34 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Waarom zou de overheid dat moeten betalen?
De automobilist betaald via de overheid voor de wegen.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 02:35 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Betaalt de overheid niet voor wegen en onderhoud?
Dus kan de overheid ook belastinggeld besteden aan goed openbaar vervoer en er nog aan overhouden ookquote:Op dinsdag 16 augustus 2011 02:36 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
De automobilist betaald via de overheid voor de wegen.Sterker nog, in Nederland brengt de automobilist in meer op dan zij de overheid kost.
Ik zie toch meer heil in zoveel mogelijk directe financiering. Zorg dat OV-gebruikers zoveel mogelijk hun eigen vervoer betalen, dat is veel gezonder.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 02:38 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Dus kan de overheid ook belastinggeld besteden aan goed openbaar vervoer en er nog aan overhouden ook
Ja ik snap je punt. Alleen zie ik meer in collectieve voorzieningen op sommige gebieden. Dat is een verschil van inzicht.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 02:40 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ik zie toch meer heil in zoveel mogelijk directe financiering. Zorg dat OV-gebruikers zoveel mogelijk hun eigen vervoer betalen, dat is veel gezonder.
Ja, dat is deels een politiek keus, waarbij ik natuurlijk het liberale smaldeel voor mijn rekening neem.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 02:41 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Ja ik snap je punt. Alleen zie ik meer in collectieve voorzieningen op sommige gebieden. Dat is een verschil van inzicht.
Deporteren, bedoel je?quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 02:55 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
En wat nog handiger is, is als je vervoer kan voorkomen, namelijk door vraag en aanbod fysiek dichter bij elkaar te organiseren. Het verhuizen van het oude echtpaar van de boerderij in Oudehaske naar Heerenveen of Joure is in dat opzicht zeer interessant.
Deporteren is onder dwangquote:Op dinsdag 16 augustus 2011 09:29 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Deporteren, bedoel je?Dat past minder goed in je Libertarische sprookjesverhaal.
Als het OV verdwijnt is het voor die oudjes toch ook min of meer gedwongen.quote:
ja net als de wegen en onderhoud daarvan.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 02:34 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Waarom zou de overheid dat moeten betalen?
ja eerst slechter en duurder maken en dan gek vinden dat er lege bussen rondrijden....quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 10:40 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Als het OV verdwijnt is het voor die oudjes toch ook min of meer gedwongen.
Hij is vervoerseconoom. Kortom, hij weet veel van cijfertjes. Jammer genoeg bestaat de praktijk niet alleen uit cijfertjes. OV is een sociaal iets, het is nooit ontworpen om winst te maken. Maar door die randmongolen in Brussel is bedacht dat ook dat geld op moet leveren. En wat doe je in hun ogen om meer klanten te krijgen? Juist, dan maak je het duurder en lever je minder service.
Automobilisten leveren veel meer op dan ze kosten, OV-gebruikers kosten veel meer dan ze opleveren.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 02:33 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Is het wel een bezuiniging? Als je iedereen de auto injaagt (in een dichtbevolkt land nog wel) hebben we meer wegen nodig die ook onderhouden moeten worden..
Ik ken die omgeving redelijk goed, en ik denk niet dat een oude boer uit Oudehaske graag naar Heerenveen of Joure wil verhuizenquote:Op dinsdag 16 augustus 2011 02:55 schreef Bolkesteijn het volgende:
Het verhuizen van het oude echtpaar van de boerderij in Oudehaske naar Heerenveen of Joure is in dat opzicht zeer interessant.
Probleem is dus dat de wegen en de onderhoud daarvan ruimschoots wordt betaald door de automobilisten. Dat de kosten van wegen en onderhoud volledig wordt verhaald bij de automobilisten (en andere weggebruikers) is wat mij betreft ook niks mis mee, de gebruiker hoort gewoon te betalen. Dat er ook nog wat extra op wordt gehaald voor algemene middelen is nog tot daaraan toe, maar automobilisten zijn nu gewoon een melkkoe die veel meer betalen dan ze kosten. Bij het OV is het tegenovergestelde aan de hand, de kosten worden maar voor een klein deel bij de gebruikers verhaald.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 11:41 schreef macca728 het volgende:
[..]
ja net als de wegen en onderhoud daarvan.
Dat het aantal lijnen wordt teruggebracht zegt bijvoorbeeld inderdaad nog niet zoveel. Kan best zijn dat er buslijnen worden samengevoegd. En ik kan me ook wel voorstellen dat buslijnen die grotendeels dubbelen met andere stads- of streeklijnen (want die rijden natuurlijk ook nog gewoon door die steden heen) worden geschrapt.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 01:54 schreef Janneke141 het volgende:
Wie van jullie heeft nou een bron waaruit blijkt dat het er echt allemaal zoveel beroerder op wordt, behalve dan de spookverhalen van GVB en RET en andere niet-objectieve figuren?
[..]
Daarom is het ook een public service, het houdt onze economie draaiendequote:Op dinsdag 16 augustus 2011 11:45 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Automobilisten leveren veel meer op dan ze kosten, OV-gebruikers kosten veel meer dan ze opleveren.
reken je daarbij ook de niet meetbare kosten zoals bv milieuvervuiling ??quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 11:45 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Automobilisten leveren veel meer op dan ze kosten, OV-gebruikers kosten veel meer dan ze opleveren.
Het milieuvoordeel van het OV is nihil vergeleken met de auto. Daar was enkele jaren geleden een minimale artikel over in de krant. Het kan zelfs zo zijn dat het omslagpunt al gepasseerd is. Het milieuvoordeel van het OV valt of staat met de bezettingsgraad.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 14:36 schreef macca728 het volgende:
[..]
reken je daarbij ook de niet meetbare kosten zoals bv milieuvervuiling ??
Die 1 miljoen ambtenaren zijn prijzig.quote:Op maandag 15 augustus 2011 19:52 schreef LXIV het volgende:
\
Kortom: er komt meer binnen als ooit tevoren en er wordt geen cent meer aan de burger teruggegeven. WAAR BLIJFT AL HET GELD DAN??
Je kan je afvragen wat de moeite dan is om even 2km te fietsen.quote:Op maandag 15 augustus 2011 17:51 schreef Ericr het volgende:
2 Km lopenDan ben je vaak al bij je bestemming.
Als je fiets niet gejat is dan..quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 15:13 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Je kan je afvragen wat de moeite dan is om even 2km te fietsen.
Er zijn zoveel dingen min of meer gedwongen. Je kunt niet tegen elke prijs op je wenken bediend worden. Het streven is om het OV zo min mogelijk verliesgevend te maken.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 10:40 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Als het OV verdwijnt is het voor die oudjes toch ook min of meer gedwongen.
Hij is vervoerseconoom. Kortom, hij weet veel van cijfertjes. Jammer genoeg bestaat de praktijk niet alleen uit cijfertjes. OV is een sociaal iets, het is nooit ontworpen om winst te maken. Maar door die randmongolen in Brussel is bedacht dat ook dat geld op moet leveren. En wat doe je in hun ogen om meer klanten te krijgen? Juist, dan maak je het duurder en lever je minder service.
dan moet je de drukke lijnen schrappen, learn your history. Google maar op Dr beechingquote:Op dinsdag 16 augustus 2011 15:15 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Er zijn zoveel dingen min of meer gedwongen. Je kunt niet tegen elke prijs op je wenken bediend worden. Het streven is om het OV zo min mogelijk verliesgevend te maken.
Ik wil best fietsen maar parkeren is een probleem als je ook nog terug wilt fietsen.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 15:15 schreef De_Nuance het volgende:
[..]
Als je fiets niet gejat is dan..
Droog hou je het ook niet vaak in Nederland.
daarom moet je het goedkoper maken , dan ben je meer subsidie kwijt maar dat verdien je terug op de lange termijn. Simpel tochquote:Op dinsdag 16 augustus 2011 15:08 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Het milieuvoordeel van het OV is nihil vergeleken met de auto. Daar was enkele jaren geleden een minimale artikel over in de krant. Het kan zelfs zo zijn dat het omslagpunt al gepasseerd is. Het milieuvoordeel van het OV valt of staat met de bezettingsgraad.
Dat dus.quote:Op maandag 15 augustus 2011 17:15 schreef Schuifpui het volgende:
Als ik hier die bussen overdag zie rijden, dan is dat helemaal niet zo'n ramp. Ik denk dat in 80% van de bussen overdag niet meer personen zitten dan er in een auto zouden kunnen. Daar heb je dan zo'n bak die 1:2 rijdt voor rondrijden.
400 meter naar het busstation lopen of 2km fietsen is idd heel eng waar het eens in de maand echt stortregent.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 15:15 schreef De_Nuance het volgende:
[..]
Als je fiets niet gejat is dan..
Droog hou je het ook niet vaak in Nederland.
Er bestaan van die dingen waarmee je je fiets kan vastzetten. Het heet een SLOTquote:Op dinsdag 16 augustus 2011 15:35 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ik wil best fietsen maar parkeren is een probleem als je ook nog terug wilt fietsen.
Zal best, maar ik ga toch echt niet met een regenpak de fiets op de regen in als ik naar m'n werk moet.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 16:10 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Er bestaan van die dingen waarmee je je fiets kan vastzetten. Het heet een SLOT
En regen op de fiets.... dat valt écht wel mee. En dat zegt iemand die elke dag naar zijn werk fietst.
Maar het zijn gewoon kutsmoesjes om maar niet te hoeven bewegen, niet ongewoon in mietjesland genaamd Nederland..
Minder een optie als je in die/een andere stad werkt.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 15:13 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Je kan je afvragen wat de moeite dan is om even 2km te fietsen.
Ik heb dit jaar al welgeteld 1 keer mijn regenpak aangehad dus your argument is invalid!quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 16:18 schreef RobertVH het volgende:
[..]
Zal best, maar ik ga toch echt niet met een regenpak de fiets op de regen in als ik naar m'n werk moet.![]()
Minder bussen en trams, betekent dat meer ruimte voor auto's?
want?quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 16:20 schreef Aether het volgende:
[..]
Minder een optie als je in die/een andere stad werkt.
Hoezo? Is Heerenveen het Rotterdam van Friesland?quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 12:00 schreef MrBadGuy het volgende:
Ik ken die omgeving redelijk goed, en ik denk niet dat een oude boer uit Oudehaske graag naar Heerenveen of Joure wil verhuizen
Mijn fiets staat al bijna een jaar op station zonder gejat te worden. Dat heet een kettingslot. En dan niet zo'n pussy draadjes ding maar zo'n ding met echt brede metalen ringen onder een modieus synthetisch stof dingetje. Kreeg hem gratis bij mijn schroot fiets waar je veel te goed voor bent natuurlijk want er zit geen elektrische motor op en de versnellingen schakelen zonder dat je zelf schakelt en de achteruittrap rem is nogal gevoelig.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 16:20 schreef Aether het volgende:
[..]
Minder een optie als je in die/een andere stad werkt.
Nee, mensen willen juist zo snel mogelijk weg uit het OV als de welvaart toeneemt, behalve in de echt grote steden. Moet je ze dat gaan ontzeggen?quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 11:41 schreef macca728 het volgende:
overheid moet eens beseffen dat een goed OV zorgt voor een grotere welvaart, maar dat vergeten mensen blijkbaar.
Ja, dat valt er ook onder.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 14:36 schreef macca728 het volgende:
reken je daarbij ook de niet meetbare kosten zoals bv milieuvervuiling ??
Waarom zou je drukke lijnen schrappen?quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 15:33 schreef macca728 het volgende:
[..]
dan moet je de drukke lijnen schrappen, learn your history. Google maar op Dr beeching
Zo goed mogelijk nog wel. Het mag dus onbeperkt veel kosten, zolang het maar goed mogelijk is? Goed, weg met de subsidies. Eens kijken of de gemiddelde OV-reiziger nog steeds een zo goed mogelijk OV wil.quote:het streven moet zijn een zo goed mogelijk OV te creeren waardoor mensen zich zsm van ount A naar B kunnen verplaatsen.
Reken eens uit?quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 15:37 schreef macca728 het volgende:
[..]
daarom moet je het goedkoper maken , dan ben je meer subsidie kwijt maar dat verdien je terug op de lange termijn. Simpel toch
Alsof dit betrekking heeft op de drukke lijnen vol forensen.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 16:20 schreef Aether het volgende:
[..]
Minder een optie als je in die/een andere stad werkt.
Goedkoper maken, zodat de kosten van het OV flink stijgen (omdat het verschil tussen de werkelijke kostprijs en wat consumenten er voor betalen groter wordt en omdat er meer gebruik van wordt gemaakt) terwijl de inkomsten van automobilisten zal dalen. Het lijkt me heel sterk dat je dat financieel terug verdient, en als je milieuschade meerekent (even los van hoe je dat precies kwantificeert) dan betwijfel ik het nog steeds. Maar aangezien je zegt dat het simpel is kun je het vast wel voorrekenen of een redelijke schatting makenquote:Op dinsdag 16 augustus 2011 15:37 schreef macca728 het volgende:
[..]
daarom moet je het goedkoper maken , dan ben je meer subsidie kwijt maar dat verdien je terug op de lange termijn. Simpel toch
Kijk nu wordt het interessant, ik ben benieuwdquote:Op dinsdag 16 augustus 2011 16:37 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ja, dat valt er ook onder.Ik kan vanavond een bron posten.
???quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 15:33 schreef macca728 het volgende:
[..]
dan moet je de drukke lijnen schrappen, learn your history. Google maar op Dr beeching
de sluiting van al die onrendabele lijnen leverden nauwelijks besparing op. Volgens onderzoek van Dr Beeching was er maar 1 effectieve manier om te bezuinigen, de drukke lijnen schrappen want die kosten veel meer geld dan onrendabele (logisch ook meer personeel, meer overhead, meer treinstellen etc)quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 17:58 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
???
De Beeching Axe sloot in de jaren '60, als overheidsbesluit, een enorme hoeveelheid onrendabele spoorlijnen en stations die in de rest van Europa al voor de Tweede Wereldoorlog waren verdwenen. Ik zie de relevantie in een topic over privatisering niet zo, en je opmerking over 'drukke lijnen schrappen' begrijp ik helemaal niet.
welk onderwerp over privatisering, volgens mij moeten ze juist bezuinigen omdat privatisering geen 120 miljoen oplevert zoals eerst gedacht maar 20 miljoenquote:Op dinsdag 16 augustus 2011 17:58 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
???
De Beeching Axe sloot in de jaren '60, als overheidsbesluit, een enorme hoeveelheid onrendabele spoorlijnen en stations die in de rest van Europa al voor de Tweede Wereldoorlog waren verdwenen. Ik zie de relevantie in een topic over privatisering niet zo, en je opmerking over 'drukke lijnen schrappen' begrijp ik helemaal niet.
ter infoquote:Op dinsdag 16 augustus 2011 17:58 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
???
De Beeching Axe sloot in de jaren '60, als overheidsbesluit, een enorme hoeveelheid onrendabele spoorlijnen en stations die in de rest van Europa al voor de Tweede Wereldoorlog waren verdwenen. Ik zie de relevantie in een topic over privatisering niet zo, en je opmerking over 'drukke lijnen schrappen' begrijp ik helemaal niet.
hoeft niet, is al uitgebreid onderzocht in de jaren 70quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 17:36 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Goedkoper maken, zodat de kosten van het OV flink stijgen (omdat het verschil tussen de werkelijke kostprijs en wat consumenten er voor betalen groter wordt en omdat er meer gebruik van wordt gemaakt) terwijl de inkomsten van automobilisten zal dalen. Het lijkt me heel sterk dat je dat financieel terug verdient, en als je milieuschade meerekent (even los van hoe je dat precies kwantificeert) dan betwijfel ik het nog steeds. Maar aangezien je zegt dat het simpel is kun je het vast wel voorrekenen of een redelijke schatting maken
discussie gaat toch over bezuinigingen in de grote steden ? Elke grote stad in de wereld heeft goedkoop en veel OV, behalve Nederland straks.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 16:35 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Nee, mensen willen juist zo snel mogelijk weg uit het OV als de welvaart toeneemt, behalve in de echt grote steden. Moet je ze dat gaan ontzeggen?
Die 120 miljoen past in het plaatje van hoeveel de overheid wil bezuinigen.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 18:49 schreef LoggedIn het volgende:
Wat is eigenlijk de bedoeling van die 120 miljoen? Wordt dat geld gebruikt om ambtenaren in beweging te houden ipv "de gewone mens", of voor iets wat werkelijk nóg belangrijker is dan (derderangs) mobiliteit? Ik bedoel, naast eten en betaalbare huisvesting voor alle nederlanders, is er nauwelijks iets met een hogere prioriteit dan de mogelijkheid te bedenken..
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |