abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 15 augustus 2011 @ 21:45:02 #101
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_100779553
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 17:21 schreef mvdejong het volgende:
De regering is in alles bezig Nederland tot een 3e wereld land te reduceren. De corruptie in de top zit er al, rechters zijn hun onafhankelijkheid al kwijt, nu de rest nog.
maar de verkoop van vrijstaande huizen is gestegen
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_100779563
DANK JULLIE WEL DAT JULLIE OP PVV EN VVD MOESTEN STEMMEN

NU GAAT AL DAT GELD NAAR OORLOG VOEREN
  maandag 15 augustus 2011 @ 21:46:55 #103
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_100779656
quote:
13s.gif Op maandag 15 augustus 2011 21:45 schreef Athlon64x het volgende:
DANK JULLIE WEL DAT JULLIE OP PVV EN VVD MOESTEN STEMMEN

NU GAAT AL DAT GELD NAAR OORLOG VOEREN
DAT OORLOG VOEREN KOST MAAR EEN ENKELE HONDERDEN MILJOENEN PER JAAR!

Met het geld dat we Griekenland geven kunnen we 15 jaar lang onbeperkt oorlog voeren in 2 landen naar keuze.
The End Times are wild
pi_100779659
En schiet de reparatie van die hangende CapsLock-toets er ook nog eens bij in. -O-
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_100779803
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 21:46 schreef LXIV het volgende:

[..]

DAT OORLOG VOEREN KOST MAAR EEN ENKELE HONDERDEN MILJOENEN PER JAAR!

Met het geld dat we Griekenland geven kunnen we 15 jaar lang onbeperkt oorlog voeren in 2 landen naar keuze.
ja je zegt het zelf al kost veel geld

of we kunnen beter van dat geld invasie op Griekenland doen
pi_100779910
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 21:46 schreef LXIV het volgende:

[..]

DAT OORLOG VOEREN KOST MAAR EEN ENKELE HONDERDEN MILJOENEN PER JAAR!

Met het geld dat we Griekenland geven kunnen we 15 jaar lang onbeperkt oorlog voeren in 2 landen naar keuze.
Wat houdt je tegen om te verhuizen? Hypotheek?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  maandag 15 augustus 2011 @ 21:52:55 #107
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_100780030
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 21:51 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Wat houdt je tegen om te verhuizen? Hypotheek?
Een klein deel van die honderden miljoenen komt bij mij terecht, dus ik vind het wel best. En die miljardensteun aan Griekenland c.s. is weer goed voor mijn portefeuille. Mij hoor je dus eigenlijk helemaal niet klagen. En ik heb een OV-fietsabbo en mijn 1e klas OV-kaart wordt toch helemaal door mijn baas betaald.
The End Times are wild
pi_100781013
Waar gaat het serieus heen met dit land?

OV is beschaving, het is hier niet de fokking hoorn van Afrika.
Op zondag 5 februari 2012 19:00 schreef Voorschrift het volgende:
Welk sprookjespompoen kom jij uitgestapt?
pi_100781080
En er wordt ook gewoon serieus besproken om gescheiden onderwijs in te stellen.

Rechts en christelijk is geen goede combinatie.
Op zondag 5 februari 2012 19:00 schreef Voorschrift het volgende:
Welk sprookjespompoen kom jij uitgestapt?
  maandag 15 augustus 2011 @ 22:19:59 #110
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_100781588
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 22:09 schreef De_Nuance het volgende:
Waar gaat het serieus heen met dit land?

OV is beschaving, het is hier niet de fokking hoorn van Afrika.
Ach, die uitkeringstrekkers kunnen net zo goed gaan fietsen. Ze hebben tenslotte toch de hele dag de tijd.
pi_100781724
Ik kan me nog de pissige reacties op dit forum herinneren toen het personeel staakte om dit te proberen te voorkomen.
  maandag 15 augustus 2011 @ 22:23:45 #112
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_100781822
quote:
7s.gif Op maandag 15 augustus 2011 22:22 schreef ShadyLane het volgende:
Ik kan me nog de pissige reacties op dit forum herinneren toen het personeel staakte om dit te proberen te voorkomen.
Alsof het personeel ook maar een ruk om de reiziger geeft.
pi_100781922
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 21:52 schreef LXIV het volgende:

[..]

Een klein deel van die honderden miljoenen komt bij mij terecht, dus ik vind het wel best. En die miljardensteun aan Griekenland c.s. is weer goed voor mijn portefeuille. Mij hoor je dus eigenlijk helemaal niet klagen. En ik heb een OV-fietsabbo en mijn 1e klas OV-kaart wordt toch helemaal door mijn baas betaald.
jammer dat je straks geen trein meer kan nemen, want die komen straks ook aan de beurt.
Als mensen niet meer bij het station kunnen komen of lang moeten wachten nemen ze ook de auto en raakt de trein ook leeg.
pi_100782131
quote:
10s.gif Op maandag 15 augustus 2011 22:23 schreef Nobu het volgende:
Alsof het personeel ook maar een ruk om de reiziger geeft.
Maakt het wat uit of ze het voor hun eigen hachje doen of omdat ze jou zo zielig vinden? Ze probeerden er wat tegen te doen, ze probeerden de reizigers duidelijk te maken wat de plannen voor hen zouden betekenen, maar die liepen op z'n Hollandsch te chagrijnen en te klagen. En nu precies datgene gebeurt waarvoor ze gewaarschuwd werden, chagrijnen en klagen ze weer.
  maandag 15 augustus 2011 @ 22:30:39 #115
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_100782300
quote:
7s.gif Op maandag 15 augustus 2011 22:22 schreef ShadyLane het volgende:
Ik kan me nog de pissige reacties op dit forum herinneren toen het personeel staakte om dit te proberen te voorkomen.
Waren de meeste users toen niet tegenstander van die stakingen, want die stakingen waren tegen marktwerking?
Dit laat overigens perfect zien waar 'financieel' 'denken' toe gaat leiden, al helemaal straks in de gezondheidszorg. En het is opvallend dat veel mensen het hebben over 'dat er dus buslijnen weg gaan', alsof de keuze al gemaakt is, alsof verdere discussie over dit soort waanzin niet meer nodig is. Ingeslapen, ingezakt, het boeit ons toch niet meer.
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
pi_100782373
quote:
10s.gif Op maandag 15 augustus 2011 22:23 schreef Nobu het volgende:

[..]

Alsof het personeel ook maar een ruk om de reiziger geeft.
Meer dan je zou denken ;)
  maandag 15 augustus 2011 @ 22:33:38 #117
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_100782501
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 21:42 schreef sitting_elfling het volgende:
Nederland is mijn inziens echt in verval, op zo'n beetje elke manier in elke sector.
Ik weet niet vanuit welk land je komt, maar de landen die het verval nog verdoezelen maken vroeg of laat een hardere klap wsl. Ik heb het dan uiteraard niet (alleen) over het OV, maar elke sector.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_100782897
quote:
7s.gif Op maandag 15 augustus 2011 22:33 schreef elcastel het volgende:

[..]

Ik weet niet vanuit welk land je komt, maar de landen die het verval nog verdoezelen maken vroeg of laat een hardere klap wsl. Ik heb het dan uiteraard niet (alleen) over het OV, maar elke sector.
Ik kom uit Engeland. En ja, het is daar niet veel beter maar de bezuinigingen zijn daar wel stukken forser dan hier (wat mijn inziens goed is) en ze hanteren niet de kaasschaaf methode zoals in Nederland waar ze overal een beetje bezuinigen. En je hebt in Engeland nog 'gratis' zorg.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  maandag 15 augustus 2011 @ 22:41:10 #119
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_100782998
quote:
7s.gif Op maandag 15 augustus 2011 22:28 schreef ShadyLane het volgende:

[..]

Maakt het wat uit of ze het voor hun eigen hachje doen of omdat ze jou zo zielig vinden? Ze probeerden er wat tegen te doen, ze probeerden de reizigers duidelijk te maken wat de plannen voor hen zouden betekenen, maar die liepen op z'n Hollandsch te chagrijnen en te klagen. En nu precies datgene gebeurt waarvoor ze gewaarschuwd werden, chagrijnen en klagen ze weer.
Want de reiziger kon zelf niet bedenken dat het best vervelend is als je buslijn geschrapt wordt? Die lui staken alleen maar omdat ze dan niet van die nare ritjes tussen hun koffie- en rookpauzes hebben. Kom dan met een ander soort actie, maar dat kost natuurlijk moeite.
  maandag 15 augustus 2011 @ 22:48:44 #120
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_100783432
quote:
7s.gif Op maandag 15 augustus 2011 22:22 schreef ShadyLane het volgende:
Ik kan me nog de pissige reacties op dit forum herinneren toen het personeel staakte om dit te proberen te voorkomen.
Want een staking KAN dit ook echt voorkomen, symboolpolitiek men
  maandag 15 augustus 2011 @ 22:51:27 #121
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_100783608
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 22:39 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik kom uit Engeland. En ja, het is daar niet veel beter maar de bezuinigingen zijn daar wel stukken forser dan hier (wat mijn inziens goed is) en ze hanteren niet de kaasschaaf methode zoals in Nederland waar ze overal een beetje bezuinigen. En je hebt in Engeland nog 'gratis' zorg.
Waar bezuinigen ze daar op ?
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_100784424
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 22:41 schreef Nobu het volgende:
Want de reiziger kon zelf niet bedenken dat het best vervelend is als je buslijn geschrapt wordt? Die lui staken alleen maar omdat ze dan niet van die nare ritjes tussen hun koffie- en rookpauzes hebben. Kom dan met een ander soort actie, maar dat kost natuurlijk moeite.
Mopperdemopperdemopper, klaagklaagklaag. Wat heb je er zelf tegen gedaan? Minder dan dat personeel, vermoed ik.
  maandag 15 augustus 2011 @ 23:04:46 #123
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_100784476
quote:
11s.gif Op maandag 15 augustus 2011 23:04 schreef ShadyLane het volgende:

[..]

Mopperdemopperdemopper, klaagklaagklaag. Wat heb je er zelf tegen gedaan? Minder dan dat personeel, vermoed ik.
:') :') :')
pi_100784684
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 22:31 schreef admiraal_anaal het volgende:
Meer dan je zou denken ;)
Ik ken dat verwijt vanuit het onderwijs. Sta ik actie te voeren voor kleinere klassen en voor hogere salarissen, omdat we anders onmogelijk goed opgeleide leraren kunnen krijgen, lees en hoor je overal dat je daar alleen voor je eigen hachje staat en geen ruk geeft om de leerlingen. Nou HAD ik door de aard van mijn vak allang kleine klassen en nou HAD ik allang een hoger salaris bedongen, maar dat het me voor mijn leerlingen prettig had geleken als ze ook bij andere vakken kleinere groepen en goedbetaalde leraren zouden hebben wil er niet in. Voor veel mensen is het kennelijk ondenkbaar dat je voor iets anders de straat opgaat dan voor je eigen portemonnee. Zoals de waard is he :).

Kan me prima voorstellen dat een chauffeur die elke week een of ander schattig omaatje ergens naartoe vervoert het lullig voor haar vindt dat die lijn geschrapt gaat worden.
  maandag 15 augustus 2011 @ 23:08:30 #125
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_100784761
quote:
7s.gif Op maandag 15 augustus 2011 17:09 schreef teknomist het volgende:
Lekker met de fiets. ^O^
Ik doe ook alles met de electrische fiets in m'n eigen stad. Dat is veel sneller dan naar de bus/tram halte lopen, (5~7 minuten), op de tram/bus wachten (5~10 minuten), een omweg rijden en elke halte weer stoppen (weer 10 minuten bij tov de fiets die recht naar het doel gaat). De afgelopen 5 jaar heb ik het OV in eigen stad amper/niet gebruikt.

Nu ben ik op zoek naar een 2ehands zuinige scooter (Peugeot Speedfight 3, 4 takt) voor m'n trips naar andere steden. En eerdergenoemde argumenten gelden hier ook.

En parkeerkosten voor de auto (in Amsterdam en Utrecht is dat al 20 euro per dag) omzeil je daar ook mee.

Tevens is scooterrijden ook gewoon leuk :Y

[ Bericht 10% gewijzigd door slashdotter3 op 16-08-2011 01:17:01 ]
  maandag 15 augustus 2011 @ 23:17:24 #126
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_100785390
quote:
11s.gif Op maandag 15 augustus 2011 23:04 schreef ShadyLane het volgende:

[..]

Mopperdemopperdemopper, klaagklaagklaag. Wat heb je er zelf tegen gedaan? Minder dan dat personeel, vermoed ik.
Inderdaad, maar het kan mij dan ook weinig schelen dat er een paar lijnen worden wegbezuinigd.
pi_100788917
quote:
7s.gif Op maandag 15 augustus 2011 22:19 schreef Nobu het volgende:

[..]

Ach, die uitkeringstrekkers kunnen net zo goed gaan fietsen. Ze hebben tenslotte toch de hele dag de tijd.
Het gaat om de bejaarden en gehandicapten die niet zelf meer kunnen reizen of de toeristen.

Je kan toch niet de helft of 2/3 van de lijnen schrappen? Wat is dat voor debiliteit?

Waar is Jan Mulder als je hem nodig hebt? Of Maarten van Rossem?
Op zondag 5 februari 2012 19:00 schreef Voorschrift het volgende:
Welk sprookjespompoen kom jij uitgestapt?
pi_100788940
quote:
7s.gif Op maandag 15 augustus 2011 23:17 schreef Nobu het volgende:

[..]

Inderdaad, maar het kan mij dan ook weinig schelen dat er een paar lijnen worden wegbezuinigd.
De helft of 2/3 zijn geen 'paar lijnen'.
Op zondag 5 februari 2012 19:00 schreef Voorschrift het volgende:
Welk sprookjespompoen kom jij uitgestapt?
pi_100789152
Had ik al gezegd hoe absurd dit is?
Op zondag 5 februari 2012 19:00 schreef Voorschrift het volgende:
Welk sprookjespompoen kom jij uitgestapt?
pi_100789153
quote:
9s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 00:23 schreef De_Nuance het volgende:

[..]

Het gaat om de bejaarden en gehandicapten die niet zelf meer kunnen reizen of de toeristen.

Je kan toch niet de helft of 2/3 van de lijnen schrappen? Wat is dat voor debiliteit?

Waar is Jan Mulder als je hem nodig hebt? Of Maarten van Rossem?
Echt gehandicapten (mensen die niks meer kunnen) hebben speciale busjes. Heb 1 keer iemand in een rolstoel de bus in zien rollen.
pi_100789162
Ga maar lekker bezuinigen op de HRA ofzo of op de JSF.
Op zondag 5 februari 2012 19:00 schreef Voorschrift het volgende:
Welk sprookjespompoen kom jij uitgestapt?
pi_100789231
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 00:27 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Echt gehandicapten (mensen die niks meer kunnen) hebben speciale busjes. Heb 1 keer iemand in een rolstoel de bus in zien rollen.
Dat zal ook wel weer worden wegbezuinigd.

Maar kijk deze mensen da bijvoorbeeld, die bejaarden op het NOS journaal. Die komen dan vast te zitten. En allemaal apart vervoeren is vast niet veel goedkoper...

http://nos.nl/uitzending/(...)urnaal-2000-uur.html
Op zondag 5 februari 2012 19:00 schreef Voorschrift het volgende:
Welk sprookjespompoen kom jij uitgestapt?
pi_100790232
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 20:03 schreef macca728 het volgende:

[..]

ja tik het maar af van je bevroren pensioentje, 20x per maand. Waarbij je vaak een uur moet wachten, maar dat weet je natuurlijk niet.
Als ouderen zovaak op stap gaan zijn ze nog aardig vitaal en prima instaat om zelf auto te rijden, de deeltaxi is juist ideaal voor de ouderen die naar het ziekenhuis e.d moeten.
pi_100790294
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 00:52 schreef Geranium_Opa het volgende:

[..]

Als ouderen zovaak op stap gaan zijn ze nog aardig vitaal en prima instaat om zelf auto te rijden, de deeltaxi is juist ideaal voor de ouderen die naar het ziekenhuis e.d moeten.
Tenzij ze twee knieprotheses hebben of niet goed genoeg kunnen zien om auto te kunnen rijden.

Maar wel vitaal genoeg om even naar de stad te gaan. Sowieso zoals ik al zei OV is beschaving. We leven in een van de rijkste landen ter wereld maar we geven liever miljarden uit aan een JSF dan 120 miljoen in het OV te laten....
Op zondag 5 februari 2012 19:00 schreef Voorschrift het volgende:
Welk sprookjespompoen kom jij uitgestapt?
pi_100790374
En minstens 500 miljoen voor Kunduz met speciale dank aan GroenLinks en D66 trouwens.
Op zondag 5 februari 2012 19:00 schreef Voorschrift het volgende:
Welk sprookjespompoen kom jij uitgestapt?
pi_100790391
Ik snap het niet in ieder geval.
Op zondag 5 februari 2012 19:00 schreef Voorschrift het volgende:
Welk sprookjespompoen kom jij uitgestapt?
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 00:56:29 #137
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_100790396
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 00:52 schreef Geranium_Opa het volgende:

[..]

Als ouderen zovaak op stap gaan zijn ze nog aardig vitaal en prima instaat om zelf auto te rijden, de deeltaxi is juist ideaal voor de ouderen die naar het ziekenhuis e.d moeten.
Wat een aanname
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 00:59:19 #138
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_100790528
quote:
9s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 00:23 schreef De_Nuance het volgende:

[..]

Het gaat om de bejaarden en gehandicapten die niet zelf meer kunnen reizen of de toeristen.

Je kan toch niet de helft of 2/3 van de lijnen schrappen? Wat is dat voor debiliteit?

Waar is Jan Mulder als je hem nodig hebt? Of Maarten van Rossem?
Bejaarden of gehandicapten die niet meer zelf kunnen reizen kunnen, zoals hier eerder gezegd, voordelig met een deeltaxi reizen en toeristen malen er niet om dat de uithoeken van de grote steden wat minder goed bereikbaar zijn.
pi_100790691
OV is gratis voor bejaarden in veel gemeenten.

Zo een deeltaxi is duur. En de uithoeken van de grote steden zijn vaak heel interessant voor toeristen en is goed voor de werkgelegenheid daar.

Sowieso een zichzelf respecterend land heeft een goede infrastructuur en een goede OV bereikbaarheid.
Op zondag 5 februari 2012 19:00 schreef Voorschrift het volgende:
Welk sprookjespompoen kom jij uitgestapt?
pi_100790976
Wat een paniek gelijk weer, het is niet logisch om een bus te laten rijden in een situatie waarin geen fatsoenlijke bezettingsgraad gehandhaafd kan worden. Veel verstandiger is het om in zo'n geval naar alternatieven te kijken zoals belbus, taxi of vormen van vervoer die daar op lijken.

Een andere optie, die vaak over het hoofd wordt gezien, is ergens anders gaan wonen. Zeker voor gebieden met een relatief lage bevolkingsdichtheid, zoals buiten de stad, is OV gewoon geen verstandige optie (OV past juist bij gebieden met een hoge bevolkinsdichtheid en een grote vraag naar personentransport). Een ouder echtpaar kan beter naar de stad of dorpskern verhuizen, want daar zijn voorzieningen vaak veel dichterbij.
pi_100791380
quote:
7s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 01:11 schreef Bolkesteijn het volgende:
Wat een paniek gelijk weer, het is niet logisch om een bus te laten rijden in een situatie waarin geen fatsoenlijke bezettingsgraad gehandhaafd kan worden. Veel verstandiger is het om in zo'n geval naar alternatieven te kijken zoals belbus, taxi of vormen van vervoer die daar op lijken.

Een andere optie, die vaak over het hoofd wordt gezien, is ergens anders gaan wonen. Zeker voor gebieden met een relatief lage bevolkingsdichtheid, zoals buiten de stad, is OV gewoon geen verstandige optie (OV past juist bij gebieden met een hoge bevolkinsdichtheid en een grote vraag naar personentransport). Een ouder echtpaar kan beter naar de stad of dorpskern verhuizen, want daar zijn voorzieningen vaak veel dichterbij.
Je kan alles wel recht praten. Bijvoorbeeld massaal bejaarden gedwongen laten verhuizen.. Maar het gaat mij om de prioriteiten die dit kabinet stelt en die zijn verkeerd in mijn ogen.
Op zondag 5 februari 2012 19:00 schreef Voorschrift het volgende:
Welk sprookjespompoen kom jij uitgestapt?
pi_100791562
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 01:23 schreef De_Nuance het volgende:
Je kan alles wel recht praten.
Op dit onderwerp ben ik vrij goed ingelezen ja, als zijnde vervoerseconoom. ;)

quote:
Bijvoorbeeld massaal bejaarden gedwongen laten verhuizen..
Dwingen? Nee, het is gewoon heel logisch, als vervoer kostbaar of lastig is, is het verstandiger om dichter bij voorzieningen/werk te gaan wonen. Dorpen en steden zijn daar heel erg geschikt voor.
pi_100791596
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 01:23 schreef De_Nuance het volgende:

[..]

Je kan alles wel recht praten. Bijvoorbeeld massaal bejaarden gedwongen laten verhuizen.. Maar het gaat mij om de prioriteiten die dit kabinet stelt en die zijn verkeerd in mijn ogen.
Mijn opa en oma zijn juist om die reden verhuisd. Van een gehucht met alleen een kroeg en een kerk (0 winkels) wonen ze nu in het centrum van een dorp waar meer dan genoeg te doen is. Oma bloeit helemaal op, is lid van de bieb en de jeu de boule club geworden :) . Je zou wel gek zijn als oudere om in zo'n gehucht met amper OV te blijven wonen.
Thou shalt not worship pop idols or follow lost prophets.
pi_100792223
Dat snap ik, maar nu wordt het dus nóg kostbaarder en lastiger waardoor het stuk waar die bejaarden wonen dan verkleint.
Op zondag 5 februari 2012 19:00 schreef Voorschrift het volgende:
Welk sprookjespompoen kom jij uitgestapt?
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 01:54:37 #145
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_100792328
Wie van jullie heeft nou een bron waaruit blijkt dat het er echt allemaal zoveel beroerder op wordt, behalve dan de spookverhalen van GVB en RET en andere niet-objectieve figuren?

quote:
Allemaal bangmakerij. Hier in Nijmegen is het busbedrijf al jaren geprivatiseerd, eerst als zelfstandige voortzetting (CVD als Novio), dat later weer werd overgenomen door Connexxion. Er is geen halte mee verdwenen, er zijn alleen maar meer lijnen bijgekomen. De drukste lijnen rijden elke 10 minuten.

Een OV-systeem heeft alleen maar zin als het een beetje compleet aanbod biedt, anders kun je het maar beter helemaal afschaffen.

En het vervallen van die aansluitingen is al helemaal gelul, daar heeft namelijk écht niemand belang bij, ook de concessiehouder niet. Pure chantage.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 02:09:53 #146
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_100792729
quote:
7s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 01:11 schreef Bolkesteijn het volgende:
Wat een paniek gelijk weer, het is niet logisch om een bus te laten rijden in een situatie waarin geen fatsoenlijke bezettingsgraad gehandhaafd kan worden. Veel verstandiger is het om in zo'n geval naar alternatieven te kijken zoals belbus, taxi of vormen van vervoer die daar op lijken.

Als er gebrek aan interesse is voor het OV door de bevolking, dan komt dat voornamelijk omdat de kwaliteit/prijs niet klopt. Het is te duur, of de bus rijdt maar 1x per uur waardoor het niet echt meer een boeiend alternatief is voor eigen vervoer. Gooi je de frequentie omhoog en de prijzen omlaag, dan zullen er ook veel meer mensen gebruik van maken. Dat zie je overal.

Maar goed, in NL zal het nooit goedkoper of beter worden, dus laten we het dan maar helemaal wegbezuinigen...(!) :')


quote:
Een andere optie, die vaak over het hoofd wordt gezien, is ergens anders gaan wonen. Zeker voor gebieden met een relatief lage bevolkingsdichtheid, zoals buiten de stad, is OV gewoon geen verstandige optie (OV past juist bij gebieden met een hoge bevolkinsdichtheid en een grote vraag naar personentransport). Een ouder echtpaar kan beter naar de stad of dorpskern verhuizen, want daar zijn voorzieningen vaak veel dichterbij.
Ja joh, laten we allemaal lekker naar de binnenstad verhuizen, dan is alles lekker dichtbij en hebben we geen OV meer nodig.

Wat nou woningschaarste!? Wat nou idiote huizenprijzen? Wat nou wachtlijsten? Wat nou sociale kring!? :')
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 02:17:04 #147
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_100792897
Waarom slechts een verhoging van 15 à 20%? Als ze nou 100% verhogen dan kunnen die lijnen behouden blijven.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 02:18:49 #148
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_100792937
quote:
5s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 02:17 schreef ACT-F het volgende:
Waarom slechts een verhoging van 15 à 20%? Als ze nou 100% verhogen dan kunnen die lijnen behouden blijven.
Als die vier mensen die ooit wel eens gebruik maken van de bus naar de Schoolstraat in Schubbekutteveen nou samen die bus betalen zijn we ook van een heleboel gelazer af. Maar dat mag je niet zeggen, want wij moeten met zijn allen betalen zodat tante Annie uit Schubbekutteveen nog steeds met de bus naar de markt in Gasselternijveen kan!
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_100793073
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 02:09 schreef Yi-Long het volgende:
Als er gebrek aan interesse is voor het OV door de bevolking, dan komt dat voornamelijk omdat de kwaliteit/prijs niet klopt. Het is te duur, of de bus rijdt maar 1x per uur waardoor het niet echt meer een boeiend alternatief is voor eigen vervoer. Gooi je de frequentie omhoog en de prijzen omlaag, dan zullen er ook veel meer mensen gebruik van maken. Dat zie je overal.
Nee, het steekt anders in elkaar. Afname van het OV-gebruik is bepaald geen Nederlands fenomeen, het is een wereldwijd fenomeen dat waar de welvaart toeneemt het gebruik van het OV afneemt. Individueel vervoer is meestal comfortabeler, sneller en makkelijker, daarom stappen mensen zodra ze het kunnen betalen over van collectief vervoer naar individueel vervoer. Het gevolg is dat de bezettingsgraad van het OV daalt (bij een hogere frequentie wordt dit nog nijpender) waardoor het kaartje duurder moet worden, tenzij je met subsidies dat gaat voorkomen. Het is dus geen kwestie van prijs/kwaliteit maar er sprake van een, zoals economen dat noemen, inferieur goed. Een goed waarvan bij een toename van het inkomen er sprake is van daling van de vraag.

Een uitzondering hierop is OV in de echte stedelijke kernen, daar komt OV door zijn uitstekende vermogen om grote hoeveelheden reizigers te transporteren echt tot zijn recht. Daar is OV juist een normaal goed, een goed waarvan bij een toename van het inkomen sprake is van een toename van de vraag.

[ Bericht 5% gewijzigd door Bolkesteijn op 16-08-2011 02:34:06 ]
pi_100793204
Is het wel een bezuiniging? Als je iedereen de auto injaagt (in een dichtbevolkt land nog wel) hebben we meer wegen nodig die ook onderhouden moeten worden..
pi_100793216
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 02:33 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Is het wel een bezuiniging? Als je iedereen de auto injaagt hebben we meer wegen nodig die ook onderhouden moeten worden..
Waarom zou de overheid dat moeten betalen?
pi_100793238
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 02:34 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Waarom zou de overheid dat moeten betalen?
Betaalt de overheid niet voor wegen en onderhoud?
pi_100793269
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 02:35 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Betaalt de overheid niet voor wegen en onderhoud?
De automobilist betaald via de overheid voor de wegen. :) Sterker nog, in Nederland brengt de automobilist in meer op dan zij de overheid kost.
pi_100793287
quote:
7s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 02:36 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

De automobilist betaald via de overheid voor de wegen. :) Sterker nog, in Nederland brengt de automobilist in meer op dan zij de overheid kost.
Dus kan de overheid ook belastinggeld besteden aan goed openbaar vervoer en er nog aan overhouden ook :P
pi_100793326
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 02:38 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Dus kan de overheid ook belastinggeld besteden aan goed openbaar vervoer en er nog aan overhouden ook :P
Ik zie toch meer heil in zoveel mogelijk directe financiering. Zorg dat OV-gebruikers zoveel mogelijk hun eigen vervoer betalen, dat is veel gezonder.
pi_100793357
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 02:40 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Ik zie toch meer heil in zoveel mogelijk directe financiering. Zorg dat OV-gebruikers zoveel mogelijk hun eigen vervoer betalen, dat is veel gezonder.
Ja ik snap je punt. Alleen zie ik meer in collectieve voorzieningen op sommige gebieden. Dat is een verschil van inzicht.
(en een verschil in de aard van het transportsysteem, denk ik)

[ Bericht 4% gewijzigd door Enneacanthus_Obesus op 16-08-2011 02:47:25 ]
pi_100793569
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 02:41 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Ja ik snap je punt. Alleen zie ik meer in collectieve voorzieningen op sommige gebieden. Dat is een verschil van inzicht.
Ja, dat is deels een politiek keus, waarbij ik natuurlijk het liberale smaldeel voor mijn rekening neem. ;)

Toch heb ik twee punten die ik even wil opmerken. :P Collectieve voorzieningen en subsidie zijn geen synoniemen. Er kan sprake van zijn van collectieve financiering zonder dat er sprake is van subsidie. Een klassiek voorbeeld is de aanleg van de brug waar alle inwoners van stad A en stad B baat bij hebben, maar waar de aanleg van de brug toch niet tot stand komt omdat iedereen naar elkaar kijkt. In zo'n geval kun je tot collectieve financiering over gaan omdat je daarmee free-rider, profiteren van andermans inspanningen zonder daarvoor te betalen, gedrag kunt voorkomen. Van subsidie is pas sprake als gebruikers van de brug de kosten uitsmeren over mensen die geen gebruik maken van de brug.

Een tweede punt is dat OV geen doel op zich moet zijn. Waar het om gaat is het vervoer van mensen en niet zozeer het middel waarmee zij vervoerd worden. Het is echt veel verstandiger om met een lage bezettingsgraad afscheid te nemen van de traditionele bus, je wint er niks mee doordat koppig te gaan subsidiëren maar kunt beter gaan kijken naar methoden waarmee je, gegeven de beperkte vraag, toch vervoer kunt realiseren. En wat nog handiger is, is als je vervoer kan voorkomen, namelijk door vraag en aanbod fysiek dichter bij elkaar te organiseren. Het verhuizen van het oude echtpaar van de boerderij in Oudehaske naar Heerenveen of Joure is in dat opzicht zeer interessant.

[ Bericht 2% gewijzigd door Bolkesteijn op 16-08-2011 03:00:38 ]
pi_100795920
Ook wel 'grappig' dat een vermindering van de service te paar gaat met een forse prijsverhoging. Dankzij die brakke OV-chipkaart is er op bepaalde lijnen al sprake van een forse prijsstijging afhankelijk van welke rit je maakt. Die prijsstijging loopt op tot 50% meer t.o.v. de ritprijs, als daar dus nog 20% bij komt ben je in korte tijd meer dan 70% extra kwijt voor een ritje t.o.v. de strippenkaart.

Enige voordeel van die OV-chipkaart was bij relatief korte ritten maar als de haltes binnenkort dan ook nog eens honderden meters verder liggen is er weinig voordeel meer te behalen. Dan kan je waarschijnlijk net zo goed dat korte ritje zelf lopen.
pi_100796210
We hebben nu eenmaal een zeer dichtbevolkt land waar mensen zich moeten verplaatsen van À naar B omdat we ook willen dat iedereen naar school gaat en werkt.
Consequentie: mensen hebben middelen nodig om zich te verplaatsen.
Het zijn er zoveel dat ze niet allemaal met de auto kunnen en ook niet allemaal met het OV. Het zijn er zelfs zoveel dat beide vormen noodzakelijk zijn.
En wat doet Nederland? Beide vormen duurder en duurder maken en hoge drempels op werpen.
Vanuit een of ander idiote redenering dat mensen dan stoppen met zich verplaatsen of een alternatief gaan nemen die niet bestaat.
Gevolg: woede, frustratie en agressie. Mensen raken zo gefrustreerd tijdens het reizen door de drukte, alle obstakels dat ze het op elkaar gaan afreageren. Of op het personeel of op de wegwerkers of de politie.

Of je wilt welvaart met mensen die actief zijn en werken en dan moet je zorgen dat het vervoer geregeld is of je wilt niet dat mensen zich verplaatsen en dan moet je de welvaartsmorm laten vallen en mensen laten wegrotten in pauperwijken waar ze nauwelijks uitkomen zonder opleiding en werk.
Niets van dit alles is een wezensvreemde ontmoeting tussen een jij en een ik, zodat we nooit of te nimmer zullen weten wie die jij is en wie die ik.
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 09:29:15 #160
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_100796456
quote:
7s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 02:55 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

En wat nog handiger is, is als je vervoer kan voorkomen, namelijk door vraag en aanbod fysiek dichter bij elkaar te organiseren. Het verhuizen van het oude echtpaar van de boerderij in Oudehaske naar Heerenveen of Joure is in dat opzicht zeer interessant.
Deporteren, bedoel je? :') Dat past minder goed in je Libertarische sprookjesverhaal.
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 09:39:27 #161
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_100796635
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 09:29 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Deporteren, bedoel je? :') Dat past minder goed in je Libertarische sprookjesverhaal.
Deporteren is onder dwang :')
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 10:40:09 #162
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_100797993
quote:
10s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 09:39 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Deporteren is onder dwang :')
Als het OV verdwijnt is het voor die oudjes toch ook min of meer gedwongen.

Hij is vervoerseconoom. Kortom, hij weet veel van cijfertjes. Jammer genoeg bestaat de praktijk niet alleen uit cijfertjes. OV is een sociaal iets, het is nooit ontworpen om winst te maken. Maar door die randmongolen in Brussel is bedacht dat ook dat geld op moet leveren. En wat doe je in hun ogen om meer klanten te krijgen? Juist, dan maak je het duurder en lever je minder service. :')
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_100799743
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 02:34 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Waarom zou de overheid dat moeten betalen?
ja net als de wegen en onderhoud daarvan.

overheid moet eens beseffen dat een goed OV zorgt voor een grotere welvaart, maar dat vergeten mensen blijkbaar.

We moeten terug naar vroeger blijkbaar, waar iedereen in de fabriek in het dorp werkte ....
pi_100799784
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 10:40 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

Als het OV verdwijnt is het voor die oudjes toch ook min of meer gedwongen.

Hij is vervoerseconoom. Kortom, hij weet veel van cijfertjes. Jammer genoeg bestaat de praktijk niet alleen uit cijfertjes. OV is een sociaal iets, het is nooit ontworpen om winst te maken. Maar door die randmongolen in Brussel is bedacht dat ook dat geld op moet leveren. En wat doe je in hun ogen om meer klanten te krijgen? Juist, dan maak je het duurder en lever je minder service. :')
ja eerst slechter en duurder maken en dan gek vinden dat er lege bussen rondrijden....

Terwijl bv in Londen, Zuid Frankrijk maar ook Japan en Hong Kong goed OV hebben en een VOL OV
pi_100799867
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 02:33 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Is het wel een bezuiniging? Als je iedereen de auto injaagt (in een dichtbevolkt land nog wel) hebben we meer wegen nodig die ook onderhouden moeten worden..
Automobilisten leveren veel meer op dan ze kosten, OV-gebruikers kosten veel meer dan ze opleveren.
pi_100800350
quote:
7s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 02:55 schreef Bolkesteijn het volgende:
Het verhuizen van het oude echtpaar van de boerderij in Oudehaske naar Heerenveen of Joure is in dat opzicht zeer interessant.
Ik ken die omgeving redelijk goed, en ik denk niet dat een oude boer uit Oudehaske graag naar Heerenveen of Joure wil verhuizen ;)
pi_100800720
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 11:41 schreef macca728 het volgende:

[..]

ja net als de wegen en onderhoud daarvan.
Probleem is dus dat de wegen en de onderhoud daarvan ruimschoots wordt betaald door de automobilisten. Dat de kosten van wegen en onderhoud volledig wordt verhaald bij de automobilisten (en andere weggebruikers) is wat mij betreft ook niks mis mee, de gebruiker hoort gewoon te betalen. Dat er ook nog wat extra op wordt gehaald voor algemene middelen is nog tot daaraan toe, maar automobilisten zijn nu gewoon een melkkoe die veel meer betalen dan ze kosten. Bij het OV is het tegenovergestelde aan de hand, de kosten worden maar voor een klein deel bij de gebruikers verhaald.

Ik ken ook genoeg ouderen en mensen met een krappe beurs die volledig zijn aangewezen op hun eigen vervoer en voor wie het OV geen goed alternatief is. Waarom moeten die mensen wel gewoon (meer dan) de volle pond betalen, terwijl OV-gebruikers ruimschoots gecompenseerd worden en slechts een klein deel van de werkelijke kosten moeten betalen? Niet alleen het OV bevordert de mobiliteit voor ouderen en mensen met een beperkt budget, betaalbaar reizen met eigen vervoer kan dat in veel gevallen nog veel beter.
pi_100802191
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 01:54 schreef Janneke141 het volgende:
Wie van jullie heeft nou een bron waaruit blijkt dat het er echt allemaal zoveel beroerder op wordt, behalve dan de spookverhalen van GVB en RET en andere niet-objectieve figuren?

[..]

Dat het aantal lijnen wordt teruggebracht zegt bijvoorbeeld inderdaad nog niet zoveel. Kan best zijn dat er buslijnen worden samengevoegd. En ik kan me ook wel voorstellen dat buslijnen die grotendeels dubbelen met andere stads- of streeklijnen (want die rijden natuurlijk ook nog gewoon door die steden heen) worden geschrapt.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 13:43:35 #169
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_100804474
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 11:45 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Automobilisten leveren veel meer op dan ze kosten, OV-gebruikers kosten veel meer dan ze opleveren.
Daarom is het ook een public service, het houdt onze economie draaiende
pi_100806685
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 11:45 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Automobilisten leveren veel meer op dan ze kosten, OV-gebruikers kosten veel meer dan ze opleveren.
reken je daarbij ook de niet meetbare kosten zoals bv milieuvervuiling ??
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 15:08:08 #171
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_100808054
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 14:36 schreef macca728 het volgende:

[..]

reken je daarbij ook de niet meetbare kosten zoals bv milieuvervuiling ??
Het milieuvoordeel van het OV is nihil vergeleken met de auto. Daar was enkele jaren geleden een minimale artikel over in de krant. Het kan zelfs zo zijn dat het omslagpunt al gepasseerd is. Het milieuvoordeel van het OV valt of staat met de bezettingsgraad.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 15:10:51 #172
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_100808165
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 19:52 schreef LXIV het volgende:
\

Kortom: er komt meer binnen als ooit tevoren en er wordt geen cent meer aan de burger teruggegeven. WAAR BLIJFT AL HET GELD DAN??
Die 1 miljoen ambtenaren zijn prijzig.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 15:13:17 #173
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_100808250
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 17:51 schreef Ericr het volgende:
2 Km lopen _O- Dan ben je vaak al bij je bestemming.
Je kan je afvragen wat de moeite dan is om even 2km te fietsen.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_100808319
quote:
7s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 15:13 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Je kan je afvragen wat de moeite dan is om even 2km te fietsen.
Als je fiets niet gejat is dan..
Droog hou je het ook niet vaak in Nederland.
Op zondag 5 februari 2012 19:00 schreef Voorschrift het volgende:
Welk sprookjespompoen kom jij uitgestapt?
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 15:15:49 #175
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_100808347
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 10:40 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

Als het OV verdwijnt is het voor die oudjes toch ook min of meer gedwongen.

Hij is vervoerseconoom. Kortom, hij weet veel van cijfertjes. Jammer genoeg bestaat de praktijk niet alleen uit cijfertjes. OV is een sociaal iets, het is nooit ontworpen om winst te maken. Maar door die randmongolen in Brussel is bedacht dat ook dat geld op moet leveren. En wat doe je in hun ogen om meer klanten te krijgen? Juist, dan maak je het duurder en lever je minder service. :')
Er zijn zoveel dingen min of meer gedwongen. Je kunt niet tegen elke prijs op je wenken bediend worden. Het streven is om het OV zo min mogelijk verliesgevend te maken.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_100809000
quote:
9s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 15:15 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Er zijn zoveel dingen min of meer gedwongen. Je kunt niet tegen elke prijs op je wenken bediend worden. Het streven is om het OV zo min mogelijk verliesgevend te maken.
dan moet je de drukke lijnen schrappen, learn your history. Google maar op Dr beeching

het streven moet zijn een zo goed mogelijk OV te creeren waardoor mensen zich zsm van ount A naar B kunnen verplaatsen.
pi_100809042
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 15:15 schreef De_Nuance het volgende:

[..]

Als je fiets niet gejat is dan..
Droog hou je het ook niet vaak in Nederland.
Ik wil best fietsen maar parkeren is een probleem als je ook nog terug wilt fietsen.
pi_100809146
quote:
11s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 15:08 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Het milieuvoordeel van het OV is nihil vergeleken met de auto. Daar was enkele jaren geleden een minimale artikel over in de krant. Het kan zelfs zo zijn dat het omslagpunt al gepasseerd is. Het milieuvoordeel van het OV valt of staat met de bezettingsgraad.
daarom moet je het goedkoper maken , dan ben je meer subsidie kwijt maar dat verdien je terug op de lange termijn. Simpel toch
pi_100809174
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 17:15 schreef Schuifpui het volgende:
Als ik hier die bussen overdag zie rijden, dan is dat helemaal niet zo'n ramp. Ik denk dat in 80% van de bussen overdag niet meer personen zitten dan er in een auto zouden kunnen. Daar heb je dan zo'n bak die 1:2 rijdt voor rondrijden.
Dat dus.
pi_100809183
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 15:15 schreef De_Nuance het volgende:

[..]

Als je fiets niet gejat is dan..
Droog hou je het ook niet vaak in Nederland.
400 meter naar het busstation lopen of 2km fietsen is idd heel eng waar het eens in de maand echt stortregent.
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 16:10:37 #181
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_100810498
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 15:35 schreef macca728 het volgende:

[..]

Ik wil best fietsen maar parkeren is een probleem als je ook nog terug wilt fietsen.
Er bestaan van die dingen waarmee je je fiets kan vastzetten. Het heet een SLOT

En regen op de fiets.... dat valt écht wel mee. En dat zegt iemand die elke dag naar zijn werk fietst.
Maar het zijn gewoon kutsmoesjes om maar niet te hoeven bewegen, niet ongewoon in mietjesland genaamd Nederland..
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 16:18:10 #182
154052 RobertVH
I am your father
pi_100810732
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 16:10 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Er bestaan van die dingen waarmee je je fiets kan vastzetten. Het heet een SLOT

En regen op de fiets.... dat valt écht wel mee. En dat zegt iemand die elke dag naar zijn werk fietst.
Maar het zijn gewoon kutsmoesjes om maar niet te hoeven bewegen, niet ongewoon in mietjesland genaamd Nederland..
Zal best, maar ik ga toch echt niet met een regenpak de fiets op de regen in als ik naar m'n werk moet. :{w


Minder bussen en trams, betekent dat meer ruimte voor auto's? :@
pi_100810825
quote:
7s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 15:13 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Je kan je afvragen wat de moeite dan is om even 2km te fietsen.
Minder een optie als je in die/een andere stad werkt.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 16:21:00 #184
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_100810831
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 16:18 schreef RobertVH het volgende:

[..]

Zal best, maar ik ga toch echt niet met een regenpak de fiets op de regen in als ik naar m'n werk moet. :{w


Minder bussen en trams, betekent dat meer ruimte voor auto's? :@
Ik heb dit jaar al welgeteld 1 keer mijn regenpak aangehad dus your argument is invalid! :P
Als het écht teringweer is ka nje altijd nog de auto / OV pakken :Y

quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 16:20 schreef Aether het volgende:

[..]

Minder een optie als je in die/een andere stad werkt.
want?
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_100811284
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 12:00 schreef MrBadGuy het volgende:
Ik ken die omgeving redelijk goed, en ik denk niet dat een oude boer uit Oudehaske graag naar Heerenveen of Joure wil verhuizen ;)
Hoezo? Is Heerenveen het Rotterdam van Friesland? :P
pi_100811288
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 16:20 schreef Aether het volgende:

[..]

Minder een optie als je in die/een andere stad werkt.
Mijn fiets staat al bijna een jaar op station zonder gejat te worden. Dat heet een kettingslot. En dan niet zo'n pussy draadjes ding maar zo'n ding met echt brede metalen ringen onder een modieus synthetisch stof dingetje. Kreeg hem gratis bij mijn schroot fiets waar je veel te goed voor bent natuurlijk want er zit geen elektrische motor op en de versnellingen schakelen zonder dat je zelf schakelt en de achteruittrap rem is nogal gevoelig.
pi_100811337
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 11:41 schreef macca728 het volgende:
overheid moet eens beseffen dat een goed OV zorgt voor een grotere welvaart, maar dat vergeten mensen blijkbaar.
Nee, mensen willen juist zo snel mogelijk weg uit het OV als de welvaart toeneemt, behalve in de echt grote steden. Moet je ze dat gaan ontzeggen?
pi_100811404
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 14:36 schreef macca728 het volgende:
reken je daarbij ook de niet meetbare kosten zoals bv milieuvervuiling ??
Ja, dat valt er ook onder. :) Ik kan vanavond een bron posten.
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 16:47:32 #189
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_100811782
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 15:33 schreef macca728 het volgende:

[..]

dan moet je de drukke lijnen schrappen, learn your history. Google maar op Dr beeching
Waarom zou je drukke lijnen schrappen? :?
quote:
het streven moet zijn een zo goed mogelijk OV te creeren waardoor mensen zich zsm van ount A naar B kunnen verplaatsen.
Zo goed mogelijk nog wel. Het mag dus onbeperkt veel kosten, zolang het maar goed mogelijk is? Goed, weg met de subsidies. Eens kijken of de gemiddelde OV-reiziger nog steeds een zo goed mogelijk OV wil.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 16:47:58 #190
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_100811802
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 15:37 schreef macca728 het volgende:

[..]

daarom moet je het goedkoper maken , dan ben je meer subsidie kwijt maar dat verdien je terug op de lange termijn. Simpel toch
Reken eens uit?
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 17:29:07 #191
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_100813483
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 16:20 schreef Aether het volgende:

[..]

Minder een optie als je in die/een andere stad werkt.
Alsof dit betrekking heeft op de drukke lijnen vol forensen.
pi_100813828
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 15:37 schreef macca728 het volgende:

[..]

daarom moet je het goedkoper maken , dan ben je meer subsidie kwijt maar dat verdien je terug op de lange termijn. Simpel toch
Goedkoper maken, zodat de kosten van het OV flink stijgen (omdat het verschil tussen de werkelijke kostprijs en wat consumenten er voor betalen groter wordt en omdat er meer gebruik van wordt gemaakt) terwijl de inkomsten van automobilisten zal dalen. Het lijkt me heel sterk dat je dat financieel terug verdient, en als je milieuschade meerekent (even los van hoe je dat precies kwantificeert) dan betwijfel ik het nog steeds. Maar aangezien je zegt dat het simpel is kun je het vast wel voorrekenen of een redelijke schatting maken :)


quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 16:37 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Ja, dat valt er ook onder. :) Ik kan vanavond een bron posten.
Kijk nu wordt het interessant, ik ben benieuwd :)
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 17:58:10 #193
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_100814759
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 15:33 schreef macca728 het volgende:

[..]

dan moet je de drukke lijnen schrappen, learn your history. Google maar op Dr beeching


???

De Beeching Axe sloot in de jaren '60, als overheidsbesluit, een enorme hoeveelheid onrendabele spoorlijnen en stations die in de rest van Europa al voor de Tweede Wereldoorlog waren verdwenen. Ik zie de relevantie in een topic over privatisering niet zo, en je opmerking over 'drukke lijnen schrappen' begrijp ik helemaal niet.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_100815251
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 17:58 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

???

De Beeching Axe sloot in de jaren '60, als overheidsbesluit, een enorme hoeveelheid onrendabele spoorlijnen en stations die in de rest van Europa al voor de Tweede Wereldoorlog waren verdwenen. Ik zie de relevantie in een topic over privatisering niet zo, en je opmerking over 'drukke lijnen schrappen' begrijp ik helemaal niet.
de sluiting van al die onrendabele lijnen leverden nauwelijks besparing op. Volgens onderzoek van Dr Beeching was er maar 1 effectieve manier om te bezuinigen, de drukke lijnen schrappen want die kosten veel meer geld dan onrendabele (logisch ook meer personeel, meer overhead, meer treinstellen etc)

[ Bericht 7% gewijzigd door macca728 op 16-08-2011 18:31:18 ]
pi_100815300
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 17:58 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

???

De Beeching Axe sloot in de jaren '60, als overheidsbesluit, een enorme hoeveelheid onrendabele spoorlijnen en stations die in de rest van Europa al voor de Tweede Wereldoorlog waren verdwenen. Ik zie de relevantie in een topic over privatisering niet zo, en je opmerking over 'drukke lijnen schrappen' begrijp ik helemaal niet.
welk onderwerp over privatisering, volgens mij moeten ze juist bezuinigen omdat privatisering geen 120 miljoen oplevert zoals eerst gedacht maar 20 miljoen
pi_100815416
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 17:58 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

???

De Beeching Axe sloot in de jaren '60, als overheidsbesluit, een enorme hoeveelheid onrendabele spoorlijnen en stations die in de rest van Europa al voor de Tweede Wereldoorlog waren verdwenen. Ik zie de relevantie in een topic over privatisering niet zo, en je opmerking over 'drukke lijnen schrappen' begrijp ik helemaal niet.
ter info

The closures were brought to a halt in the early 1970s when it became apparent that they were not useful. The small amount of money saved by closing railways was outweighed by the congestion and pollution caused by increasing reliance on cars which followed, and also by the general public unrest caused by the cuts. The 1973 oil crisis brought a final end of large scale railway closures, by highlighting the need for an energy efficient - and widespread – public transport network.
pi_100815445
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 17:36 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Goedkoper maken, zodat de kosten van het OV flink stijgen (omdat het verschil tussen de werkelijke kostprijs en wat consumenten er voor betalen groter wordt en omdat er meer gebruik van wordt gemaakt) terwijl de inkomsten van automobilisten zal dalen. Het lijkt me heel sterk dat je dat financieel terug verdient, en als je milieuschade meerekent (even los van hoe je dat precies kwantificeert) dan betwijfel ik het nog steeds. Maar aangezien je zegt dat het simpel is kun je het vast wel voorrekenen of een redelijke schatting maken :)


hoeft niet, is al uitgebreid onderzocht in de jaren 70

The closures were brought to a halt in the early 1970s when it became apparent that they were not useful. The small amount of money saved by closing railways was outweighed by the congestion and pollution caused by increasing reliance on cars which followed, and also by the general public unrest caused by the cuts. The 1973 oil crisis brought a final end of large scale railway closures, by highlighting the need for an energy efficient - and widespread – public transport network.
pi_100816057
quote:
7s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 16:35 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Nee, mensen willen juist zo snel mogelijk weg uit het OV als de welvaart toeneemt, behalve in de echt grote steden. Moet je ze dat gaan ontzeggen?
discussie gaat toch over bezuinigingen in de grote steden ? Elke grote stad in de wereld heeft goedkoop en veel OV, behalve Nederland straks.

Hoe denk je dat Parijs, Londen of New York er uit zien zonder het huidige OV ???
pi_100816608
Wat is eigenlijk de bedoeling van die 120 miljoen? Wordt dat geld gebruikt om ambtenaren in beweging te houden ipv "de gewone mens", of voor iets wat werkelijk nóg belangrijker is dan (derderangs) mobiliteit? Ik bedoel, naast eten en betaalbare huisvesting voor alle nederlanders, is er nauwelijks iets met een hogere prioriteit dan de mogelijkheid te bedenken..
pi_100816837
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 18:49 schreef LoggedIn het volgende:
Wat is eigenlijk de bedoeling van die 120 miljoen? Wordt dat geld gebruikt om ambtenaren in beweging te houden ipv "de gewone mens", of voor iets wat werkelijk nóg belangrijker is dan (derderangs) mobiliteit? Ik bedoel, naast eten en betaalbare huisvesting voor alle nederlanders, is er nauwelijks iets met een hogere prioriteit dan de mogelijkheid te bedenken..
Die 120 miljoen past in het plaatje van hoeveel de overheid wil bezuinigen.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')