abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100766308
quote:
Bijna de helft van alle buslijnen in de grote steden verdwijnt mogelijk.

Bovendien wordt reizen met openbaar vervoer in Amsterdam, Rotterdam en Den Haag waarschijnlijk 15 tot 20 procent duurder. Dit blijkt uit bezuinigingsberekeningen van minister Schultz van Haegen van Infrastructuur en de grote steden.

Het schrappen van buslijnen levert het meeste op omdat de exploitatie relatief duur is ten opzichte van tram en metro en het minste kapitaal in de vorm van infrastructuur vernietigd wordt.
Schrappen en inkorten

In Rotterdam is de ingreep in buslijnen het grootst: daar verdwijnen 30 van de 45 buslijnen en sommige tramlijnen worden ingekort. Den Haag moet 4 van de 9 buslijnen schrappen en enkele inkorten. Wat het verlies aan reizigers voor de 12 tramlijnen betekent, is nog niet berekend.

Voor Amsterdam betekenen de plannen dat 19 van de 44 buslijnen en 3 van de 16 tramlijnen verdwijnen. Bovendien worden ook daar nog enkele buslijnen ingekort.

Uit onderzoek van het ministerie en de gemeentelijke vervoersbedrijven van de grote steden blijkt dit de enige mogelijkheid om de door het kabinet gewenste bezuiniging van 120 miljoen euro te halen. Aanbesteding van het openbaar vervoer in de grote steden levert maar een fractie op van
wat eerder werd gedacht.

'Heel slecht'

Vervoerswethouder Baljeu noemt het schrappen van lijnen en tariefsverhoging 'heel slecht voor het stedelijk openbaar vervoer' en een 'kaalslag'. De wethouders van de grote steden zien in de bezuinigingsberekeningen hun gelijk bevestigd. "Ik heb van begin af aan gezegd dat 120 miljoen bezuinigen op openbaar vervoer niet te doen is. Dat wordt in de rapporten nu bevestigd", zegt Baljeu.

Ook haar Amsterdamse collega Wiebes, nu met vakantie, liet zich daar al eerder over uit. "Zelfs met een aanzienlijke ingreep in het lijnennet en een significante tariefsverhoging is de bezuiniging onhaalbaar. De regio Amsterdam is de belangrijkste economische motor van ons land. Een goede bereikbaarheid is daarvoor essentieel." Volgens zijn woordvoerder is in die mening nog geen verandering gekomen.

Twee kilometer lopen

Minister Schultz van Haegen wil 120 miljoen euro besparen op het openbaar vervoer in de grote steden. Aanvankelijk dacht zij dat te kunnen doen door dat vervoer aan te besteden. Nu is het vervoer nog in handen van gemeentelijke vervoersbedrijven als GVB, HTM en RET.

In geval van aanbesteding zouden ook andere aanbieders het vervoer per bus, tram of metro in de steden kunnen verzorgen. De gedachte is dat meer concurrentie het vervoer goedkoper maakt.

Uit een rapport van Price Waterhouse Coopers blijkt echter dat aanbesteding hooguit 20 miljoen euro oplevert. De rest van miljoenen moet uit andere maatregelen komen: 32 miljoen uit tariefsverhogingen en 68 miljoen uit het schrappen van buslijnen.

Dat betekent dat reizers straks meer moeten betalen voor hun reis, maar ook verder moeten lopen naar een halte: maximaal twee kilometer, nu is dat nog 400 meter.

Actie

In de grote steden wordt door het personeel van de gemeentelijke vervoersbedrijven al langer actie gevoerd tegen de plannen van Schultz van Haegen.

De afgelopen maanden lag het bus-, tram- en metroverkeer meerdere keren stil in de ochtend- en avondspits en waren er 24-uurs estafettestakingen.
Bron:NOS

Daar sta je straks dan met je dure nieuwe OV-chipkaart, alleen geen metro of bus meer :{
pi_100766405
*O* dit is toch wat het gros hier op FOK! wilde: aanbesteding en vooral klagen als het OV ging staken *O*
pi_100766409
Lekker met de fiets. ^O^
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
  maandag 15 augustus 2011 @ 17:11:42 #4
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_100766533
Oef pijnlijk. Als de aanbesteding inderdaad een mislukking wordt dan betekent dat gezichtsverlies voor de minister. De Amsterdamse VVD is trouwens ook tegen eventuele bezuinigingen.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  maandag 15 augustus 2011 @ 17:13:07 #5
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_100766605
Wat is nu het nut van openbaar vervoer als je niet eens meer fatsoenlijk ergens kunt komen?
Vooral senioren die aanwezen zijn op het OV wordt het natuurlijk geen doen meer zo.

schrap het OV dan maar helemaal.
How can I make this topic about me?
  maandag 15 augustus 2011 @ 17:15:11 #6
30509 Nightwulf
Howling lone wolf
pi_100766705
schrap de regering......
Be kind whenever possible. It is always possible.
Dalai Lama
pi_100766729
Als ik hier die bussen overdag zie rijden, dan is dat helemaal niet zo'n ramp. Ik denk dat in 80% van de bussen overdag niet meer personen zitten dan er in een auto zouden kunnen. Daar heb je dan zo'n bak die 1:2 rijdt voor rondrijden.
  maandag 15 augustus 2011 @ 17:21:30 #8
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_100767062
De regering is in alles bezig Nederland tot een 3e wereld land te reduceren. De corruptie in de top zit er al, rechters zijn hun onafhankelijkheid al kwijt, nu de rest nog.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_100767174
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 17:09 schreef admiraal_anaal het volgende:
*O* dit is toch wat het gros hier op FOK! wilde: aanbesteding en vooral klagen als het OV ging staken *O*
Dit komt juist door het niet aanbesteden, waarom verandert er in de rest van het land niks?
  maandag 15 augustus 2011 @ 17:26:11 #10
30509 Nightwulf
Howling lone wolf
pi_100767298
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 17:23 schreef Brembo het volgende:

[..]

Dit komt juist door het niet aanbesteden, waarom verandert er in de rest van het land niks?
Uit onderzoek van het ministerie en de gemeentelijke vervoersbedrijven van de grote steden blijkt dit de enige mogelijkheid om de door het kabinet gewenste bezuiniging van 120 miljoen euro te halen. Aanbesteding van het openbaar vervoer in de grote steden levert maar een fractie op van
wat eerder werd gedacht.
Be kind whenever possible. It is always possible.
Dalai Lama
  † In Memoriam † maandag 15 augustus 2011 @ 17:27:20 #11
137949 Disana
pi_100767342
Ik hoorde het net op de radio. Niet alleen vallen talloze lijnen uit, ook zal er vrijwel geen aansluiting meer zijn op trein en metro.

Er is weer eens goed over nagedacht :N
  maandag 15 augustus 2011 @ 17:31:46 #12
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_100767559
Zo'n hoge belastingdruk in dit land, zo'n 'makkelijke' infrastructuur, en alsnog faalt onze overheid keihard met het OV... :N

Schandalig.
pi_100767603
Gelukkig komt er nu genoeg geld vrij om onnodig dure fietsenstallingen aan te leggen, een onmogelijke metrolijn aan te leggen van 4 miljard en 900 miljoen uit te geven om het laatste stukje A4 te asfalteren.
pi_100767702
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 17:26 schreef Nightwulf het volgende:

[..]

Uit onderzoek van het ministerie en de gemeentelijke vervoersbedrijven van de grote steden blijkt dit de enige mogelijkheid om de door het kabinet gewenste bezuiniging van 120 miljoen euro te halen. Aanbesteding van het openbaar vervoer in de grote steden levert maar een fractie op van
wat eerder werd gedacht.

McKinsey geloofde ook niet in een markt van mobiele telefonie eind jaren '80. Het geven van concessies aan het GVB lijkt mij nou ook niet echt de bedoeling. Ik ben wel benieuwd wat een Arriva of Syntus met zo'n netwerk kan doen :).
pi_100767841
Schandalig, ik neem aan dat Rotterdam er absoluut niet mee akkoord gaat dat zo'n beetje alle buslijnen verdwijnen. Wat een idioot onzalig plan.
Dezz, koning van Lechland, opperbevelhebber van de Lechlandse Strijdkrachten groet U!
  maandag 15 augustus 2011 @ 17:44:53 #16
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_100768136
Dit zijn nou de bezuinigingen die geld moeten opleveren. :N Een dikke faal van de minister. Nu zal het openbaar vervoer veel minder aantrekkelijker worden voor die automobilisten die aan het twijfelen waren om toch maar eens het openbaar vervoer te nemen.
  maandag 15 augustus 2011 @ 17:46:51 #17
30509 Nightwulf
Howling lone wolf
pi_100768197
Prima , maar dan koppelen aan de verplichting voor alle ministers en kamerleden om met het openbaar vervoer naar hun werk te komen.
Be kind whenever possible. It is always possible.
Dalai Lama
pi_100768261
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 17:34 schreef Brembo het volgende:

[..]

McKinsey geloofde ook niet in een markt van mobiele telefonie eind jaren '80. Het geven van concessies aan het GVB lijkt mij nou ook niet echt de bedoeling. Ik ben wel benieuwd wat een Arriva of Syntus met zo'n netwerk kan doen :).
Hij heeft uiteindelijk wel gelijk gehad. Het is een uitwerking van het pareto-principe of de 20/80-regel. In een markt zijn er een aantal klein aanbieders die een groot deel van de markt bezitten en nichespelers die weinig aandeel en zeggenschap hebben. In de Nederlandse telecomsector zijn er bijvoorbeeld 3 grote aanbieders en kleinere dochterbedrijven, andere geprivatiseerde markten hebben een soortgelijke structuur. Aanbesteding van het openbaar vervoer zal iets soortgelijk vertonen, terwijl het een voorziening zou moeten zijn. Minder populaire lijnen zouden op ten duur kunnen verdwijnen wegens hoge kosten.
  maandag 15 augustus 2011 @ 17:49:08 #19
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_100768274
zeg dan we doeken het complete ov op, hier heb je ook niets aan :')


Was te verwachten ook, ik riep het al sinds die ov kaart.
  maandag 15 augustus 2011 @ 17:51:27 #20
30509 Nightwulf
Howling lone wolf
pi_100768358
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 17:49 schreef Life2.0 het volgende:
zeg dan we doeken het complete ov op, hier heb je ook niets aan :')


Was te verwachten ook, ik riep het al sinds die ov kaart.
Kun je al dat koper van die bovenleidingen ook nog verkopen :)
Be kind whenever possible. It is always possible.
Dalai Lama
pi_100768369
2 Km lopen _O- Dan ben je vaak al bij je bestemming.
pi_100768395
Dat is buiten de grote steden al jaren zo.
  maandag 15 augustus 2011 @ 17:52:47 #23
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_100768404
Zijn toch luttele bedragen voor iets waar het gros van NL weleens mee te maken heeft. Maar goed, er zal wel weer over nagedacht zijn :'(
pi_100768698
Er wordt momenteel een station aangelegd in het k*t dorp Westervoort voor honderdmiljoenmiljard euro. Dit alles op voorwaarde van de gemeente dat de 3!!! buslijnen die amper gebruikt worden zouden blijven bestaan en er net zoveel lege bussen overheen zouden blijven rijden. Iedereen gaat tenslotte vrijwillig over de weg naar Arnhem als het sneller en goedkoper met de ''light-train'' kan. Westervoort is een dorp waar je altijd maximaal 10 minuten van het centrum en het nieuwe station vandaan bent met de fiets. Die lege buslijnen gaan helemaal door naar Zevenaar. Enige moment dat er volk in zit is wanneer de Syntus trein weer eens ontploft is door een blaadje.
  maandag 15 augustus 2011 @ 18:06:44 #25
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_100768876
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 17:44 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Dit zijn nou de bezuinigingen die geld moeten opleveren. :N Een dikke faal van de minister. Nu zal het openbaar vervoer veel minder aantrekkelijker worden voor die automobilisten die aan het twijfelen waren om toch maar eens het openbaar vervoer te nemen.
Oftewel meer auto's en scooters in de stad, oftewel meer drukte, oftewel meer files, oftewel een zwaardere belasting op de wegen, oftewel eerder wegwerkzaamheden nodig, oftewel weer hogere kosten en meer overlast foor meer wegwerkzaamheden, etc etc etc....

Daarnaast begrijp ik gewoon echt niet waarom we nog steeds zo idioot veel belastingen betalen wanneer onze overheid vrijwel al haar verantwoordelijkheden t.o.v. de burgers al uit handen heeft gegeven of daar mee bezig is.
  maandag 15 augustus 2011 @ 18:09:23 #26
112251 314
gimme pie!
pi_100768970
max 2 kilometer naar een halte? dat kost een bejaarde bijna een uur!
  maandag 15 augustus 2011 @ 18:10:13 #27
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_100769002
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 18:06 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Oftewel meer auto's en scooters in de stad, oftewel meer drukte, oftewel meer files, oftewel een zwaardere belasting op de wegen, oftewel eerder wegwerkzaamheden nodig, oftewel weer hogere kosten en meer overlast foor meer wegwerkzaamheden, etc etc etc....

Daarnaast begrijp ik gewoon echt niet waarom we nog steeds zo idioot veel belastingen betalen wanneer onze overheid vrijwel al haar verantwoordelijkheden t.o.v. de burgers al uit handen heeft gegeven of daar mee bezig is.
Omdat we gewoon betalen. Daarom.
  maandag 15 augustus 2011 @ 18:10:50 #28
247667 zbbrox
zarkin frood
pi_100769035
Die verhoging stuur ik door naar de baas. Dan doet hij er maar wat mee.
Today we lived a thousand years
All we have is now
  maandag 15 augustus 2011 @ 18:12:36 #29
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_100769113
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 18:10 schreef zbbrox het volgende:
Die verhoging stuur ik door naar de baas. Dan doet hij er maar wat mee.
Och, je baas heeft waarschijnlijk toch VVD/CDA ofzo gestemd, dus hij staat vierkant achter deze bezuinigingen en zal dus dolblij zijn om zijn steentje bij te dragen...
pi_100769155
Mmmm klinkt inderdaad dramatisch.
Als dat echt het gevolg is, is het heel duidelijk waar deze regering voor kiest.
Niet voor Henk en Ingrid maar voor Dirk-Jan van Helderwegen ter Stalte en Sterre Vlinder Lippe Biesterveld.

We moeten een Dolmus systeem invoeren. Goedkoop, je kunt dan overal komen en het zorgt voor heel veel werkgelegenheid.
Niets van dit alles is een wezensvreemde ontmoeting tussen een jij en een ik, zodat we nooit of te nimmer zullen weten wie die jij is en wie die ik.
  maandag 15 augustus 2011 @ 18:13:44 #31
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_100769164
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 18:09 schreef 314 het volgende:
max 2 kilometer naar een halte? dat kost een bejaarde bijna een uur!
Dan neemt zo profiterend oud besje maar gewoon een taxi van haar luxe AOW uitkering!

(!) :N
  maandag 15 augustus 2011 @ 18:14:24 #32
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_100769197
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 18:13 schreef Injetta het volgende:
Mmmm klinkt inderdaad dramatisch.
Als dat echt het gevolg is, is het heel duidelijk waar deze regering voor kiest.
Niet voor Henk en Ingrid maar voor Dirk-Jan van Helderwegen ter Stalte en Sterre Vlinder Lippe Biesterveld.
... en daar kom je nu al achter...!? ;)
pi_100769377
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 17:51 schreef Ericr het volgende:
2 Km lopen _O- Dan ben je vaak al bij je bestemming.
Bijna hele centrum van Amsterdam :')
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_100769421
Ach, beetje eigen schuld hoor. Die fijne Noord-Zuidlijn waar niemand op zit te wachten (op frankie köhler en geertje dales na, die per se de geschiedenisboeken in wilden. jammer dat ze nu allebei niet meer aangesproken wensen te worden op hun falen) kost een godsvermogen. Daar hadden we nog vele jaren vele lijnen van kunnen exploiteren.

Bovendien moet ik het nog maar zien. De soep wordt zelden zo heet gegeten als dat ze wordt opgediend. Daarbij komen ze nu toch al materieel tekort. Kunnen ze mooi de overgebleven lijnen wat fatsoenlijker bedienen. Niets aan het handje.
pi_100769885
quote:
Aanbesteding van het openbaar vervoer in de grote steden levert maar een fractie op van
wat eerder werd gedacht.
Toch vreemd dat de 3 steden waarvan de gemeente nog volledig aandeelhouders is (behalve den haag, 66% ofzo) nu zo in de problemen zit en in Utrecht, waar de gemeente hun aandelen voor 100% aan Connexxion verkocht hebben geen problemen heeft...
pi_100770002
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 18:13 schreef Injetta het volgende:

Als dat echt het gevolg is, is het heel duidelijk waar deze regering voor kiest.
Niet voor Henk en Ingrid maar voor Dirk-Jan van Helderwegen ter Stalte en Sterre Vlinder Lippe Biesterveld.
Niets mis mee als Henk en Ingrid wat extra conditie krijgen.
  maandag 15 augustus 2011 @ 18:41:02 #37
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_100770247
Allemaal bangmakerij. Hier in Nijmegen is het busbedrijf al jaren geprivatiseerd, eerst als zelfstandige voortzetting (CVD als Novio), dat later weer werd overgenomen door Connexxion. Er is geen halte mee verdwenen, er zijn alleen maar meer lijnen bijgekomen. De drukste lijnen rijden elke 10 minuten.

Een OV-systeem heeft alleen maar zin als het een beetje compleet aanbod biedt, anders kun je het maar beter helemaal afschaffen.

En het vervallen van die aansluitingen is al helemaal gelul, daar heeft namelijk écht niemand belang bij, ook de concessiehouder niet. Pure chantage.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_100770422
Ik heb dat bijgaande document even gescand, alle rail verbindingen blijven ongewijzigd. Voor de grote steden staan er per stad een aantal varianten in over welke buslijnen geschrapt kunnen worden.

Netwerk rationalisatie G3 (pdf)

Er zal meer moeten worden overgestapt, de frequentie van de behouden lijnen moet omhoog. Het Parijse model zeg maar.
pi_100770547
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 17:26 schreef Nightwulf het volgende:

[..]

Uit onderzoek van het ministerie en de gemeentelijke vervoersbedrijven van de grote steden blijkt dit de enige mogelijkheid om de door het kabinet gewenste bezuiniging van 120 miljoen euro te halen. Aanbesteding van het openbaar vervoer in de grote steden levert maar een fractie op van
wat eerder werd gedacht.

Die 120 miljoen zijn geschat op basis van de besparingen die sinds de eerste aanbestedingen zijn behaald, toen ineens marktpartijen de plaats innamen van logge semi-staatsbedrijven. Ondertussen hebben ook de stadsvervoerders de efficiëntietrucjes van de marktpartijen overgenomen. Het was te verwachten dat je dan minder bespaart.

quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 18:32 schreef ReplaR het volgende:

[..]

Toch vreemd dat de 3 steden waarvan de gemeente nog volledig aandeelhouders is (behalve den haag, 66% ofzo) nu zo in de problemen zit en in Utrecht, waar de gemeente hun aandelen voor 100% aan Connexxion verkocht hebben geen problemen heeft...
Utrecht heeft een contract met Connexxion voor een aantal jaren. Dus wat dat kost ligt al lang vast en daar vallen dus ook geen bezuinigingen meer te halen (of juist niet te halen).
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_100770865
Zeer goede zet , buiten het spitsuur zitten er in lijnbussen meestal nog minder dan 9 personen waarbij een kleine personenbus zoals een sprinter al groot genoeg is. En vaak zelfs nog minder dan 4 personen (ook in de harmonica bussen) gewoon gigantische gesubsidieerde geldverspilling :r
pi_100770942
Fucking belachelijk, een plan wat enorm veel mensen treft en wat maar een paar miljoen bezuinigt. En als je het gaat aanbesteden is het niet unlikely dat het nog duurder gaat worden. Je zou maar in Nederland wonen en alles zo enorm achter uit zien gaan ;(
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_100771056
Beter dat burgemeesters & wethouders in deze steden het besluitje van trutje Schultz gewoon keihard naast zich neerleggen.
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
pi_100771963
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 19:01 schreef Sicstus het volgende:
Beter dat burgemeesters & wethouders in deze steden het besluitje van trutje Schultz gewoon keihard naast zich neerleggen.
Beter dat de 4 grote steden dan onder curatele gaan. Zij geven er keer op keer blijk van nòg slechter met geld om te kunnen gaan dan de landelijke overheid. En dat zegt heel wat...
  maandag 15 augustus 2011 @ 19:24:53 #44
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_100771976
Geen toeval dat in al die steden de staat het openbaar vervoer bezit.
pi_100772061
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 19:24 schreef TweeGrolsch het volgende:
Geen toeval dat in al die steden de staat het openbaar vervoer bezit.
ov chipkaart heeft al 4 miljard gekost en kost elke maand nog tonnen...

had je aardig wat jaar goed OV van gehad in de grote steden
pi_100772144
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 19:26 schreef macca728 het volgende:

[..]

ov chipkaart heeft al 4 miljard gekost en kost elke maand nog tonnen...

had je aardig wat jaar goed OV van gehad in de grote steden
Pennywise en poundfoolish.

Miljarden en miljarden worden er geplempt in onrendabele en/of mislukte projecten die ow zo prestigieus zijn, maar zeiken over een paar miljoen.
  maandag 15 augustus 2011 @ 19:29:17 #47
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_100772167
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 18:57 schreef Geranium_Opa het volgende:
Zeer goede zet , buiten het spitsuur zitten er in lijnbussen meestal nog minder dan 9 personen waarbij een kleine personenbus zoals een sprinter al groot genoeg is. En vaak zelfs nog minder dan 4 personen (ook in de harmonica bussen) gewoon gigantische gesubsidieerde geldverspilling :r
Dat zijn dus minimaal 9 autos minder (en dan reken ik voor het gemak maar 9 mensen die vanaf begin tot eindhalte zitten, in realiteit wisselen er 30 mensen af)
En hoe moeten die mensen dan komen waar ze heen willen? Ouderen willen we niet eens in de auto hebben, jongeren ook niet, studenten hebben geen auto, vrouwen willen we ook niet in de auto..

Vertel :)
pi_100772226
quote:
1s.gif Op maandag 15 augustus 2011 18:48 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]

Die 120 miljoen zijn geschat op basis van de besparingen die sinds de eerste aanbestedingen zijn behaald, toen ineens marktpartijen de plaats innamen van logge semi-staatsbedrijven. Ondertussen hebben ook de stadsvervoerders de efficiëntietrucjes van de marktpartijen overgenomen. Het was te verwachten dat je dan minder bespaart.

[..]

Utrecht heeft een contract met Connexxion voor een aantal jaren. Dus wat dat kost ligt al lang vast en daar vallen dus ook geen bezuinigingen meer te halen (of juist niet te halen).
Dat contract zou overigens eind dit jaar al aflopen, waarna QBuzz de boel over zou nemen (zowel het stads- als het streekvervoer in en rond de stad Utrecht), maar dat is nu met minimaal een jaar uitgesteld.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
  maandag 15 augustus 2011 @ 19:31:38 #49
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_100772281
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 17:15 schreef Schuifpui het volgende:
Als ik hier die bussen overdag zie rijden, dan is dat helemaal niet zo'n ramp. Ik denk dat in 80% van de bussen overdag niet meer personen zitten dan er in een auto zouden kunnen. Daar heb je dan zo'n bak die 1:2 rijdt voor rondrijden.
Het idee van goed openbaar vervoer is dan ook gebaseerd op een maximale beschikbaarheid voor de klant, niet een maximale bezetting van het bedrijf.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_100772293
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 19:29 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Dat zijn dus minimaal 9 autos minder (en dan reken ik voor het gemak maar 9 mensen die vanaf begin tot eindhalte zitten, in realiteit wisselen er 30 mensen af)
En hoe moeten die mensen dan komen waar ze heen willen? Ouderen willen we niet eens in de auto hebben, jongeren ook niet, studenten hebben geen auto, vrouwen willen we ook niet in de auto..

Vertel :)
die zullen iets langer moeten wachten, dan wel een een keertje overstappen. jammer dan. (bijna) lege bussen en trams kosten geld. veel geld.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')