abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 15 augustus 2011 @ 23:17:24 #126
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_100785390
quote:
11s.gif Op maandag 15 augustus 2011 23:04 schreef ShadyLane het volgende:

[..]

Mopperdemopperdemopper, klaagklaagklaag. Wat heb je er zelf tegen gedaan? Minder dan dat personeel, vermoed ik.
Inderdaad, maar het kan mij dan ook weinig schelen dat er een paar lijnen worden wegbezuinigd.
pi_100788917
quote:
7s.gif Op maandag 15 augustus 2011 22:19 schreef Nobu het volgende:

[..]

Ach, die uitkeringstrekkers kunnen net zo goed gaan fietsen. Ze hebben tenslotte toch de hele dag de tijd.
Het gaat om de bejaarden en gehandicapten die niet zelf meer kunnen reizen of de toeristen.

Je kan toch niet de helft of 2/3 van de lijnen schrappen? Wat is dat voor debiliteit?

Waar is Jan Mulder als je hem nodig hebt? Of Maarten van Rossem?
Op zondag 5 februari 2012 19:00 schreef Voorschrift het volgende:
Welk sprookjespompoen kom jij uitgestapt?
pi_100788940
quote:
7s.gif Op maandag 15 augustus 2011 23:17 schreef Nobu het volgende:

[..]

Inderdaad, maar het kan mij dan ook weinig schelen dat er een paar lijnen worden wegbezuinigd.
De helft of 2/3 zijn geen 'paar lijnen'.
Op zondag 5 februari 2012 19:00 schreef Voorschrift het volgende:
Welk sprookjespompoen kom jij uitgestapt?
pi_100789152
Had ik al gezegd hoe absurd dit is?
Op zondag 5 februari 2012 19:00 schreef Voorschrift het volgende:
Welk sprookjespompoen kom jij uitgestapt?
pi_100789153
quote:
9s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 00:23 schreef De_Nuance het volgende:

[..]

Het gaat om de bejaarden en gehandicapten die niet zelf meer kunnen reizen of de toeristen.

Je kan toch niet de helft of 2/3 van de lijnen schrappen? Wat is dat voor debiliteit?

Waar is Jan Mulder als je hem nodig hebt? Of Maarten van Rossem?
Echt gehandicapten (mensen die niks meer kunnen) hebben speciale busjes. Heb 1 keer iemand in een rolstoel de bus in zien rollen.
pi_100789162
Ga maar lekker bezuinigen op de HRA ofzo of op de JSF.
Op zondag 5 februari 2012 19:00 schreef Voorschrift het volgende:
Welk sprookjespompoen kom jij uitgestapt?
pi_100789231
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 00:27 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Echt gehandicapten (mensen die niks meer kunnen) hebben speciale busjes. Heb 1 keer iemand in een rolstoel de bus in zien rollen.
Dat zal ook wel weer worden wegbezuinigd.

Maar kijk deze mensen da bijvoorbeeld, die bejaarden op het NOS journaal. Die komen dan vast te zitten. En allemaal apart vervoeren is vast niet veel goedkoper...

http://nos.nl/uitzending/(...)urnaal-2000-uur.html
Op zondag 5 februari 2012 19:00 schreef Voorschrift het volgende:
Welk sprookjespompoen kom jij uitgestapt?
pi_100790232
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 20:03 schreef macca728 het volgende:

[..]

ja tik het maar af van je bevroren pensioentje, 20x per maand. Waarbij je vaak een uur moet wachten, maar dat weet je natuurlijk niet.
Als ouderen zovaak op stap gaan zijn ze nog aardig vitaal en prima instaat om zelf auto te rijden, de deeltaxi is juist ideaal voor de ouderen die naar het ziekenhuis e.d moeten.
pi_100790294
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 00:52 schreef Geranium_Opa het volgende:

[..]

Als ouderen zovaak op stap gaan zijn ze nog aardig vitaal en prima instaat om zelf auto te rijden, de deeltaxi is juist ideaal voor de ouderen die naar het ziekenhuis e.d moeten.
Tenzij ze twee knieprotheses hebben of niet goed genoeg kunnen zien om auto te kunnen rijden.

Maar wel vitaal genoeg om even naar de stad te gaan. Sowieso zoals ik al zei OV is beschaving. We leven in een van de rijkste landen ter wereld maar we geven liever miljarden uit aan een JSF dan 120 miljoen in het OV te laten....
Op zondag 5 februari 2012 19:00 schreef Voorschrift het volgende:
Welk sprookjespompoen kom jij uitgestapt?
pi_100790374
En minstens 500 miljoen voor Kunduz met speciale dank aan GroenLinks en D66 trouwens.
Op zondag 5 februari 2012 19:00 schreef Voorschrift het volgende:
Welk sprookjespompoen kom jij uitgestapt?
pi_100790391
Ik snap het niet in ieder geval.
Op zondag 5 februari 2012 19:00 schreef Voorschrift het volgende:
Welk sprookjespompoen kom jij uitgestapt?
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 00:56:29 #137
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_100790396
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 00:52 schreef Geranium_Opa het volgende:

[..]

Als ouderen zovaak op stap gaan zijn ze nog aardig vitaal en prima instaat om zelf auto te rijden, de deeltaxi is juist ideaal voor de ouderen die naar het ziekenhuis e.d moeten.
Wat een aanname
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 00:59:19 #138
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_100790528
quote:
9s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 00:23 schreef De_Nuance het volgende:

[..]

Het gaat om de bejaarden en gehandicapten die niet zelf meer kunnen reizen of de toeristen.

Je kan toch niet de helft of 2/3 van de lijnen schrappen? Wat is dat voor debiliteit?

Waar is Jan Mulder als je hem nodig hebt? Of Maarten van Rossem?
Bejaarden of gehandicapten die niet meer zelf kunnen reizen kunnen, zoals hier eerder gezegd, voordelig met een deeltaxi reizen en toeristen malen er niet om dat de uithoeken van de grote steden wat minder goed bereikbaar zijn.
pi_100790691
OV is gratis voor bejaarden in veel gemeenten.

Zo een deeltaxi is duur. En de uithoeken van de grote steden zijn vaak heel interessant voor toeristen en is goed voor de werkgelegenheid daar.

Sowieso een zichzelf respecterend land heeft een goede infrastructuur en een goede OV bereikbaarheid.
Op zondag 5 februari 2012 19:00 schreef Voorschrift het volgende:
Welk sprookjespompoen kom jij uitgestapt?
pi_100790976
Wat een paniek gelijk weer, het is niet logisch om een bus te laten rijden in een situatie waarin geen fatsoenlijke bezettingsgraad gehandhaafd kan worden. Veel verstandiger is het om in zo'n geval naar alternatieven te kijken zoals belbus, taxi of vormen van vervoer die daar op lijken.

Een andere optie, die vaak over het hoofd wordt gezien, is ergens anders gaan wonen. Zeker voor gebieden met een relatief lage bevolkingsdichtheid, zoals buiten de stad, is OV gewoon geen verstandige optie (OV past juist bij gebieden met een hoge bevolkinsdichtheid en een grote vraag naar personentransport). Een ouder echtpaar kan beter naar de stad of dorpskern verhuizen, want daar zijn voorzieningen vaak veel dichterbij.
pi_100791380
quote:
7s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 01:11 schreef Bolkesteijn het volgende:
Wat een paniek gelijk weer, het is niet logisch om een bus te laten rijden in een situatie waarin geen fatsoenlijke bezettingsgraad gehandhaafd kan worden. Veel verstandiger is het om in zo'n geval naar alternatieven te kijken zoals belbus, taxi of vormen van vervoer die daar op lijken.

Een andere optie, die vaak over het hoofd wordt gezien, is ergens anders gaan wonen. Zeker voor gebieden met een relatief lage bevolkingsdichtheid, zoals buiten de stad, is OV gewoon geen verstandige optie (OV past juist bij gebieden met een hoge bevolkinsdichtheid en een grote vraag naar personentransport). Een ouder echtpaar kan beter naar de stad of dorpskern verhuizen, want daar zijn voorzieningen vaak veel dichterbij.
Je kan alles wel recht praten. Bijvoorbeeld massaal bejaarden gedwongen laten verhuizen.. Maar het gaat mij om de prioriteiten die dit kabinet stelt en die zijn verkeerd in mijn ogen.
Op zondag 5 februari 2012 19:00 schreef Voorschrift het volgende:
Welk sprookjespompoen kom jij uitgestapt?
pi_100791562
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 01:23 schreef De_Nuance het volgende:
Je kan alles wel recht praten.
Op dit onderwerp ben ik vrij goed ingelezen ja, als zijnde vervoerseconoom. ;)

quote:
Bijvoorbeeld massaal bejaarden gedwongen laten verhuizen..
Dwingen? Nee, het is gewoon heel logisch, als vervoer kostbaar of lastig is, is het verstandiger om dichter bij voorzieningen/werk te gaan wonen. Dorpen en steden zijn daar heel erg geschikt voor.
pi_100791596
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 01:23 schreef De_Nuance het volgende:

[..]

Je kan alles wel recht praten. Bijvoorbeeld massaal bejaarden gedwongen laten verhuizen.. Maar het gaat mij om de prioriteiten die dit kabinet stelt en die zijn verkeerd in mijn ogen.
Mijn opa en oma zijn juist om die reden verhuisd. Van een gehucht met alleen een kroeg en een kerk (0 winkels) wonen ze nu in het centrum van een dorp waar meer dan genoeg te doen is. Oma bloeit helemaal op, is lid van de bieb en de jeu de boule club geworden :) . Je zou wel gek zijn als oudere om in zo'n gehucht met amper OV te blijven wonen.
Thou shalt not worship pop idols or follow lost prophets.
pi_100792223
Dat snap ik, maar nu wordt het dus nóg kostbaarder en lastiger waardoor het stuk waar die bejaarden wonen dan verkleint.
Op zondag 5 februari 2012 19:00 schreef Voorschrift het volgende:
Welk sprookjespompoen kom jij uitgestapt?
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 01:54:37 #145
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_100792328
Wie van jullie heeft nou een bron waaruit blijkt dat het er echt allemaal zoveel beroerder op wordt, behalve dan de spookverhalen van GVB en RET en andere niet-objectieve figuren?

quote:
Allemaal bangmakerij. Hier in Nijmegen is het busbedrijf al jaren geprivatiseerd, eerst als zelfstandige voortzetting (CVD als Novio), dat later weer werd overgenomen door Connexxion. Er is geen halte mee verdwenen, er zijn alleen maar meer lijnen bijgekomen. De drukste lijnen rijden elke 10 minuten.

Een OV-systeem heeft alleen maar zin als het een beetje compleet aanbod biedt, anders kun je het maar beter helemaal afschaffen.

En het vervallen van die aansluitingen is al helemaal gelul, daar heeft namelijk écht niemand belang bij, ook de concessiehouder niet. Pure chantage.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 02:09:53 #146
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_100792729
quote:
7s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 01:11 schreef Bolkesteijn het volgende:
Wat een paniek gelijk weer, het is niet logisch om een bus te laten rijden in een situatie waarin geen fatsoenlijke bezettingsgraad gehandhaafd kan worden. Veel verstandiger is het om in zo'n geval naar alternatieven te kijken zoals belbus, taxi of vormen van vervoer die daar op lijken.

Als er gebrek aan interesse is voor het OV door de bevolking, dan komt dat voornamelijk omdat de kwaliteit/prijs niet klopt. Het is te duur, of de bus rijdt maar 1x per uur waardoor het niet echt meer een boeiend alternatief is voor eigen vervoer. Gooi je de frequentie omhoog en de prijzen omlaag, dan zullen er ook veel meer mensen gebruik van maken. Dat zie je overal.

Maar goed, in NL zal het nooit goedkoper of beter worden, dus laten we het dan maar helemaal wegbezuinigen...(!) :')


quote:
Een andere optie, die vaak over het hoofd wordt gezien, is ergens anders gaan wonen. Zeker voor gebieden met een relatief lage bevolkingsdichtheid, zoals buiten de stad, is OV gewoon geen verstandige optie (OV past juist bij gebieden met een hoge bevolkinsdichtheid en een grote vraag naar personentransport). Een ouder echtpaar kan beter naar de stad of dorpskern verhuizen, want daar zijn voorzieningen vaak veel dichterbij.
Ja joh, laten we allemaal lekker naar de binnenstad verhuizen, dan is alles lekker dichtbij en hebben we geen OV meer nodig.

Wat nou woningschaarste!? Wat nou idiote huizenprijzen? Wat nou wachtlijsten? Wat nou sociale kring!? :')
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 02:17:04 #147
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_100792897
Waarom slechts een verhoging van 15 à 20%? Als ze nou 100% verhogen dan kunnen die lijnen behouden blijven.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 02:18:49 #148
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_100792937
quote:
5s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 02:17 schreef ACT-F het volgende:
Waarom slechts een verhoging van 15 à 20%? Als ze nou 100% verhogen dan kunnen die lijnen behouden blijven.
Als die vier mensen die ooit wel eens gebruik maken van de bus naar de Schoolstraat in Schubbekutteveen nou samen die bus betalen zijn we ook van een heleboel gelazer af. Maar dat mag je niet zeggen, want wij moeten met zijn allen betalen zodat tante Annie uit Schubbekutteveen nog steeds met de bus naar de markt in Gasselternijveen kan!
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_100793073
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 02:09 schreef Yi-Long het volgende:
Als er gebrek aan interesse is voor het OV door de bevolking, dan komt dat voornamelijk omdat de kwaliteit/prijs niet klopt. Het is te duur, of de bus rijdt maar 1x per uur waardoor het niet echt meer een boeiend alternatief is voor eigen vervoer. Gooi je de frequentie omhoog en de prijzen omlaag, dan zullen er ook veel meer mensen gebruik van maken. Dat zie je overal.
Nee, het steekt anders in elkaar. Afname van het OV-gebruik is bepaald geen Nederlands fenomeen, het is een wereldwijd fenomeen dat waar de welvaart toeneemt het gebruik van het OV afneemt. Individueel vervoer is meestal comfortabeler, sneller en makkelijker, daarom stappen mensen zodra ze het kunnen betalen over van collectief vervoer naar individueel vervoer. Het gevolg is dat de bezettingsgraad van het OV daalt (bij een hogere frequentie wordt dit nog nijpender) waardoor het kaartje duurder moet worden, tenzij je met subsidies dat gaat voorkomen. Het is dus geen kwestie van prijs/kwaliteit maar er sprake van een, zoals economen dat noemen, inferieur goed. Een goed waarvan bij een toename van het inkomen er sprake is van daling van de vraag.

Een uitzondering hierop is OV in de echte stedelijke kernen, daar komt OV door zijn uitstekende vermogen om grote hoeveelheden reizigers te transporteren echt tot zijn recht. Daar is OV juist een normaal goed, een goed waarvan bij een toename van het inkomen sprake is van een toename van de vraag.

[ Bericht 5% gewijzigd door Bolkesteijn op 16-08-2011 02:34:06 ]
pi_100793204
Is het wel een bezuiniging? Als je iedereen de auto injaagt (in een dichtbevolkt land nog wel) hebben we meer wegen nodig die ook onderhouden moeten worden..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')