abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100773783
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 19:58 schreef Geranium_Opa het volgende:

[..]

Ja want het huidige nieuwe tarief van 4.25 is echt duur :')

dat is nog steeds een schijntje voor een taxi die je voor de deur afhaalt en bij de eindbestemming netjes voor de deur afzet en vice versa, ideaal voor ouderen dus.
ja tik het maar af van je bevroren pensioentje, 20x per maand. Waarbij je vaak een uur moet wachten, maar dat weet je natuurlijk niet.
pi_100773789
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 19:54 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Dan weet je ook dat je niet zomaar de helft van de lijnen kan schappen. Of je reist dus alleen met de trein..
Ik ga weleens met de bus, of de randstadrail in Den Haag/Zoetermeer. Ik zie het probleem echt niet. De dichtheid is behoorlijk hoog, dan maar iets verder lopen of fietsen. Bussen in m'n eigen stad, Delft, neem ik bijna nooit. Ik heb keuze uit 4 lijnen die naar het station gaan, een beetje overdreven. Die dingen zijn van 9:30 - 16:00 zo goed als leeg. Als ik hier langs een kruispunt fiets met een grote dubbele busstrook sta je echt lang te wachten op nagenoeg lege bussen van de HTM. Buiten dat is minstens de helft die daar langskomen buitendienst.
pi_100773807
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 19:52 schreef LXIV het volgende:

Kortom: er komt meer binnen als ooit tevoren en er wordt geen cent meer aan de burger teruggegeven. WAAR BLIJFT AL HET GELD DAN??


Daar dus, niet helemaal een zuiver beeld omdat het vooral om de schuldquote gaat maar die liep in de jaren 80 ook fors op.
  maandag 15 augustus 2011 @ 20:05:02 #79
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_100773830
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 19:58 schreef Geranium_Opa het volgende:

[..]

Ja want het huidige nieuwe tarief van 4.25 is echt duur :')

dat is nog steeds een schijntje voor een taxi die je voor de deur afhaalt en bij de eindbestemming netjes voor de deur afzet en vice versa, ideaal voor ouderen dus.
Voor dat geld rij ik met de bus naar belgie :') En de aow is al zo ruim :D
pi_100773861


[ Bericht 100% gewijzigd door macca728 op 15-08-2011 20:06:56 ]
  maandag 15 augustus 2011 @ 20:05:57 #81
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_100773876
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 20:04 schreef Schuifpui het volgende:

[..]

Ik ga weleens met de bus, of de randstadrail in Den Haag/Zoetermeer. Ik zie het probleem echt niet. De dichtheid is behoorlijk hoog, dan maar iets verder lopen of fietsen. Bussen in m'n eigen stad, Delft, neem ik bijna nooit. Ik heb keuze uit 4 lijnen die naar het station gaan, een beetje overdreven. Die dingen zijn van 9:30 - 16:00 zo goed als leeg. Als ik hier langs een kruispunt fiets met een grote dubbele busstrook sta je echt lang te wachten op nagenoeg lege bussen van de HTM. Buiten dat is minstens de helft die daar langskomen buitendienst.
Okay dan snap ik je punt. ALs jij het niet nodig hebt heeft niemand het nodig
  maandag 15 augustus 2011 @ 20:08:48 #82
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_100774028
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 20:05 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Okay dan snap ik je punt. ALs jij het niet nodig hebt heeft niemand het nodig
Nee, hij betoogt juist dat niemand het nodig heeft...
pi_100774143
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 20:05 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Okay dan snap ik je punt. ALs jij het niet nodig hebt heeft niemand het nodig
Klopt, daarom zijn die dingen altijd leeg en zijn de lijnen niet rendabel en worden ze nu geschrapt. :Y)

Maar serieus, het grootste deel van de mensen kan prima zonder. Het gaat om stadsvervoer, zo groot zijn die steden in Nederland niet. Bovendien verdwijnen niet alle lijnen, maar slechts een deel, waardoor je altijd nog wel een lijn in de buurt hebt. Dan maar een stukje verder lopen/fietsen. Mensen die dat niet kunnen, kunnen altijd nog een taxi nemen. Ik zie niet in waarom je daar van die grote vervuilende, verkeersopstopping-veroorzakende bussen voor moet inzetten, die bijna helemaal leeg zijn.

Bovendien ben jij degene die naar mijn ervaring vroeg, dus je hoeft niet zo dom te reageren als m'n antwoord je niet uitkomt
  maandag 15 augustus 2011 @ 20:12:27 #84
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_100774251
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 18:06 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Daarnaast begrijp ik gewoon echt niet waarom we nog steeds zo idioot veel belastingen betalen wanneer onze overheid vrijwel al haar verantwoordelijkheden t.o.v. de burgers al uit handen heeft gegeven of daar mee bezig is.
De verzorgingsstaat kost nou eenmaal een duit.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_100774276
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 20:03 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Dat was in de tijd dat er nog iets bestond als een Algemeen belang en een collectiviteitsgedachte.
Geen/amper vrije markt religie waar alleen het eigen gewin telt en de rest van de maatschappij voor zichzelf moet zorgen.

Als 10% van de inwoners 90% van het kapitaal heeft, dan is dat leuk voor die 10%, maar de maatschappij gaat er netto heel hard op achteruit en de sloebers uit die 90% groep die denken dat ze ooit bij de 10% gaan behoren zijn nog het meest te betreuren.
Met dank aan dat verschrikkelijke paars.

De oplossing is vrij simpel...de 10% uitkleden, kan iedereen weer studeren, is het OV gratis en het ziekenfonds ook en daarna de boel heel snel nationaliseren, zodat dit soort misstanden tegen onze eigen mensheid nooit meer voorkomen.
Wat een gelul. Die rijke 10% betaald al het grootste gedeelte van hun inkomsten aan de staat en bezit niet 90% van Nederland. Ook is die gedachtegang van jou de reden dat de verzorgingsstaat een opvang plek voor luie losers is geworden die te goed zijn om een aardbei te plukken. De losers belonen en de mensen die banen creëren met een succesvol bedrijf hard afstraffen. Dat is het recept voor een goede economie!
Wie kan trouwens beter bepalen of een product gemaakt moet worden? Iedereen die dit product wil kopen of een dikke bureau ambtenaar met kamers grote printlijsten met enquête uitslagen en toekomstvoorspellingen van het staats statistiek bureau. Ik kan je vertellen dat de keuze en beschikbaarheid van producten in de gemiddelde Wall Mart in Amerika groter is dan die van de hele oude Sovjet unie en het huidige Noord Korea bij elkaar. Klinkt heel eng hé? Zo'n vrije markt.
pi_100774332
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 20:10 schreef Schuifpui het volgende:

[..]

Klopt, daarom zijn die dingen altijd leeg en zijn de lijnen niet rendabel en worden ze nu geschrapt. :Y)

Maar serieus, het grootste deel van de mensen kan prima zonder. Het gaat om stadsvervoer, zo groot zijn die steden in Nederland niet. Bovendien verdwijnen niet alle lijnen, maar slechts een deel, waardoor je altijd nog wel een lijn in de buurt hebt. Dan maar een stukje verder lopen/fietsen. Mensen die dat niet kunnen, kunnen altijd nog een taxi nemen. Ik zie niet in waarom je daar van die grote vervuilende, verkeersopstopping-veroorzakende bussen voor moet inzetten, die bijna helemaal leeg zijn.


Je begrijpt dus niet dat het de mobiliteit bevordert en daarmee in veel gevallen ook een boost is voor de economie.
pi_100774592
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 20:04 schreef Ericr het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Daar dus, niet helemaal een zuiver beeld omdat het vooral om de schuldquote gaat maar die liep in de jaren 80 ook fors op.
Inflatie, groei van het BNP e.d. zitten er ook nog niet in. Deze zegt wat dat betreft iets meer.

Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_100774603
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 20:10 schreef Schuifpui het volgende:

[..]

Klopt, daarom zijn die dingen altijd leeg en zijn de lijnen niet rendabel en worden ze nu geschrapt. :Y)

Maar serieus, het grootste deel van de mensen kan prima zonder. Het gaat om stadsvervoer, zo groot zijn die steden in Nederland niet. Bovendien verdwijnen niet alle lijnen, maar slechts een deel, waardoor je altijd nog wel een lijn in de buurt hebt. Dan maar een stukje verder lopen/fietsen. Mensen die dat niet kunnen, kunnen altijd nog een taxi nemen. Ik zie niet in waarom je daar van die grote vervuilende, verkeersopstopping-veroorzakende bussen voor moet inzetten, die bijna helemaal leeg zijn.

Bovendien ben jij degene die naar mijn ervaring vroeg, dus je hoeft niet zo dom te reageren als m'n antwoord je niet uitkomt
Openbaar vervoer in New York is gek genoeg goedkoper en beter dan in de meeste Nederlandse steden. Ze hebben daar bezuinigd door niet perse iedere bus nieuw te kopen om de 3 jaar (iedere bus is hetzelfde in de steden waar ik nog wel eens de bus neem.), geen kansloze ict kaarten systeem in te voeren en de boel aan te passen aan de vraag. Gevolg is wel dat er nog van die primitieve systemen zijn om de bus te stoppen. Ipv een modieus vormgegeven knop in de nieuwe moderne stijl een groot geel draad langs de ramen van de bus. De visuele horror!!!!
  maandag 15 augustus 2011 @ 20:19:37 #89
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_100774655
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 19:52 schreef LXIV het volgende:
Wel tekenend, want niet alleen het OV, maar zowat alles wordt afgebouwd.

Ik kan me de jaren 80 nog goed herinneren. Allerlei paperassen op het gemeentehuis waren gratis, je betaalde immers belasting. Het zwembad was nog open (ook binnen) en kostte een gulden voor een uurtje. Er was geld (subsidie) voor buurtfeesten van gewone Nederlandse mensen. Ieder dorp had nog een bibliotheek en daar kon je gratis lid van worden. Studenten kregen een studiebeurs waarmee je gewoon de studie kon betalen en nog geld over hield ook!, we waren er trots op dat gehandicapten het zo goed hadden. Er was een leger van 350.000 man, zwaar bewapend. Er waren premie-A woningen en iedere moeder kon gewoon thuis blijven om voor de kinderen te zorgen.

Nu is dat allemaal verdwenen, en straks wordt het OV dus ook helemaal afgebouwd. Nu vind ik dat in principe prima, want als liberaal ben ik tegen allerlei subsidies e.d. Maar wat ik wel vreemd vind: De belastingen zijn ondertussen met geen cent verlaagd! Sterker nog, we betalen veel en veel meer, doordat ook de vrouwen nu belasting betalen, veel aftrekposten zijn vervallen en er meer gewerkt wordt.

Kortom: er komt meer binnen als ooit tevoren en er wordt geen cent meer aan de burger teruggegeven. WAAR BLIJFT AL HET GELD DAN??
Dat vraag ik me dus ook al jaren hier af, en het standaard FOK! antwoord is dan: " ALS HET JE NIET BEVALT, DAN ROT JE TOCH LEKKER OP!?!?" ;)
pi_100774719
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 20:13 schreef Ericr het volgende:

[..]

Je begrijpt dus niet dat het de mobiliteit bevordert en daarmee in veel gevallen ook een boost is voor de economie.
Een gigantisch gedeelte van de belastingen op auto's gaat na een lang bureaucratisch proces naar het openbaar vervoer. Als de auto's en benzine opeens net zo goedkoop zouden zijn als in de VS zou dat pas echt een boost in mobiliteit van de armen geven.
pi_100774762
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 20:18 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]

Inflatie, groei van het BNP e.d. zitten er ook nog niet in. Deze zegt wat dat betreft iets meer.


Klopt maar het ging om de jaren 80 en zoals ik al aangaf liep toen de schuldquote ook heel hard op. Tot een niveau dat jarenlang niet meer werd verlaten.
  maandag 15 augustus 2011 @ 20:21:56 #92
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_100774766
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 20:18 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Openbaar vervoer in New York is gek genoeg goedkoper en beter dan in de meeste Nederlandse steden. Ze hebben daar bezuinigd door niet perse iedere bus nieuw te kopen om de 3 jaar (iedere bus is hetzelfde in de steden waar ik nog wel eens de bus neem.), geen kansloze ict kaarten systeem in te voeren en de boel aan te passen aan de vraag. Gevolg is wel dat er nog van die primitieve systemen zijn om de bus te stoppen. Ipv een modieus vormgegeven knop in de nieuwe moderne stijl een groot geel draad langs de ramen van de bus. De visuele horror!!!!
In Hong Kong heb je WEL 'een ICT kaarten systeem', en moderne knoppen, en volgens mij ook een strip, en alsnog is het daar veel goedkoper dan hier in NL. En dan bedoel ik VEEL goedkoper.

Ow, en er hangen TV-tjes in de bus, en het zijn dubbeldekkers.
  maandag 15 augustus 2011 @ 20:24:53 #93
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_100774926
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 20:18 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Openbaar vervoer in New York is gek genoeg goedkoper en beter dan in de meeste Nederlandse steden. Ze hebben daar bezuinigd door niet perse iedere bus nieuw te kopen om de 3 jaar (iedere bus is hetzelfde in de steden waar ik nog wel eens de bus neem.), geen kansloze ict kaarten systeem in te voeren en de boel aan te passen aan de vraag. Gevolg is wel dat er nog van die primitieve systemen zijn om de bus te stoppen. Ipv een modieus vormgegeven knop in de nieuwe moderne stijl een groot geel draad langs de ramen van de bus. De visuele horror!!!!
Je begrijpt toch wel dat al die hoogopgeleide beleidsmedewerkers in Nederland daar wel iets beters voor hebben bedacht. Net zo goed dat 'men' het nu een goed plan vindt om te gaan 'aanbesteden', 'want' dan wordt alles 'én beter én goedkoper'.
En natuurlijk zal de VVD dit plan steunen. En zal het CDA slaafs volgen. En de PVV wordt omgekocht met een of ander flut-item.

Nee, laat het maar aan Den Haag over, die weten het tenminste.


:r
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
pi_100775368
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 20:21 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

In Hong Kong heb je WEL 'een ICT kaarten systeem', en moderne knoppen, en volgens mij ook een strip, en alsnog is het daar veel goedkoper dan hier in NL. En dan bedoel ik VEEL goedkoper.

Ow, en er hangen TV-tjes in de bus, en het zijn dubbeldekkers.
In Turkije kan je heel Istanboel door met een muntje van ongeveer 1,5 euro ... :') Is wel lekker gezellig kan ik je vertellen. Hier kom je er net een halve kilometer mee vooruit of zoiets.
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 20:24 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Je begrijpt toch wel dat al die hoogopgeleide beleidsmedewerkers in Nederland daar wel iets beters voor hebben bedacht. Net zo goed dat 'men' het nu een goed plan vindt om te gaan 'aanbesteden', 'want' dan wordt alles 'én beter én goedkoper'.
En natuurlijk zal de VVD dit plan steunen. En zal het CDA slaafs volgen. En de PVV wordt omgekocht met een of ander flut-item.

Nee, laat het maar aan Den Haag over, die weten het tenminste.


:r
Was laatst nog een mooi stuk over op de publieke omroep. De grote bus kerkhoven van Nederland omdat bij iedere aanbesteding natuurlijk alles nieuw gekocht moet worden door het bedrijf dat de zaak overneemt. Je kan tenslotte niet zomaar die ''oude'' bus een nieuw likje verf geven met het nieuwe logo. Politici willen namelijk nieuwe bussen. Je zou denken dat je dan bijvoorbeeld een behoorlijke airco ofzo bij die nieuwe koekblikken zou krijgen maar die is gewoon nog net zo kut als de vorige. Wat ze in Nijmegen wel gedaan hebben is 100% overschakelen naar aardgas, daar zat de stad en de klant op te wachten! Jippie!
pi_100776029
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 19:52 schreef LXIV het volgende:
Wel tekenend, want niet alleen het OV, maar zowat alles wordt afgebouwd.

Ik kan me de jaren 80 nog goed herinneren. Allerlei paperassen op het gemeentehuis waren gratis, je betaalde immers belasting. Het zwembad was nog open (ook binnen) en kostte een gulden voor een uurtje. Er was geld (subsidie) voor buurtfeesten van gewone Nederlandse mensen. Ieder dorp had nog een bibliotheek en daar kon je gratis lid van worden. Studenten kregen een studiebeurs waarmee je gewoon de studie kon betalen en nog geld over hield ook!, we waren er trots op dat gehandicapten het zo goed hadden. Er was een leger van 350.000 man, zwaar bewapend. Er waren premie-A woningen en iedere moeder kon gewoon thuis blijven om voor de kinderen te zorgen.

Nu is dat allemaal verdwenen, en straks wordt het OV dus ook helemaal afgebouwd. Nu vind ik dat in principe prima, want als liberaal ben ik tegen allerlei subsidies e.d. Maar wat ik wel vreemd vind: De belastingen zijn ondertussen met geen cent verlaagd! Sterker nog, we betalen veel en veel meer, doordat ook de vrouwen nu belasting betalen, veel aftrekposten zijn vervallen en er meer gewerkt wordt.

Kortom: er komt meer binnen als ooit tevoren en er wordt geen cent meer aan de burger teruggegeven. WAAR BLIJFT AL HET GELD DAN??
Hier heb ik ook al vaak over nagedacht. Het is een bizarre constatering. Wellicht zijn is het aantal werkende afgenomen en dienen de lasten door een kleinere groep gedragen te worden of licht het aan de toenemende invloed van Europa?

Vergeet ook niet dat door de exploserende huizenprijzen de HRA ook een flinke druk op de begroting is geworden.
  maandag 15 augustus 2011 @ 20:47:37 #96
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_100776100
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 20:33 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

In Turkije kan je heel Istanboel door met een muntje van ongeveer 1,5 euro ... :') Is wel lekker gezellig kan ik je vertellen. Hier kom je er net een halve kilometer mee vooruit of zoiets.
Daar verdient de buschauffeur ook geen ruk, wat een vergelijking. :')
pi_100776572
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 17:51 schreef Ericr het volgende:
2 Km lopen _O- Dan ben je vaak al bij je bestemming.
Jij pakt voor 2km de bus :')? serieus? :')
Ineens ben je het eens met het kabinet.

OT: sneu dat ze zoveel willen schrappen, niet echt de manier om OV te stimuleren. Dat was al compleet om zeep door de OV shitkaart maar nu helemaal natuurlijk. Ik was van plan wellicht mijn auto weg te doen maar dat plan nu nog maar in de ijskast gezet.

quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 18:06 schreef Yi-Long het volgende:

Daarnaast begrijp ik gewoon echt niet waarom we nog steeds zo idioot veel belastingen betalen wanneer onze overheid vrijwel al haar verantwoordelijkheden t.o.v. de burgers al uit handen heeft gegeven of daar mee bezig is.
Dat vraag ik me ook al jaren af. Veel wordt geprivatiseerd of is dat al en toch stijgen telkens de belastingen. Waar gaat dat dan allemaal heen? sociale zekerheid? dat is al tot op het bot uitgekleegd. OV? dat is aanbesteed voor een groot deel. Politie en leger? nee dat is ook al wegbezuinigd. Zorg? Nee dat is ook geprivatiseerd. Wegen dan? Daar is de laatste jaren ook nauwelijks in geinvesteerd dus dat kan haast niet.

Ik weet het serieus niet :') het geld verdwijnt gewoon lijkt het wel. Je betaald steeds meer en je krijgt er steeds minder voor terug. Ik denk dat die rellen in Londen het topje van de onvrede-ijsberg zijn en het zou me niet verbazen als we dat in dit land ook nog wel gaan zien.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_100776589
quote:
7s.gif Op maandag 15 augustus 2011 20:47 schreef Nobu het volgende:

[..]

Daar verdient de buschauffeur ook geen ruk, wat een vergelijking. :')
Een gevulde bus met mensen die 1,5 (1,5*30=45) euro betalen of een bus met 3 mensen die 8 (3*8=24+kosten falend ict project) euro betalen... En dan heb je nog de kleine busjes die met de deur open als een maniak door de stad raggen en de trams en de metro's. Allemaal goedkoper. Ze hebben daar trouwens ook een betaalkaart maar je betaald om in te stappen. Er zijn ook groepskaarten iets wat in Nederland voor 10 keer de prijs nog niet is gelukt.
pi_100778322
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 19:34 schreef macca728 het volgende:

[..]

dan moet je het OV gratis maken, kosten haal je eruit door minder files en bussen zitten vol.

Ben 3 weken in Zuid Frankrijk geweest, 1 euro met de bus en alle bussen zitten mudvol.
Alleen 'gratis' is het natuurlijk niet. Je zult ongetwijfeld wat kosten besparen op de aanleg en onderhoud van wegen. Aan de andere kant betekent het ook aanzienlijk minder inkomsten uit accijnzen op brandstof, wegenbelasting en autoverkopen (BPM) en natuurlijk het verlies van de huidige inkomsten van het OV. Ook zal 'gratis' OV beteken dat er meer bussen moeten komen, inclusief meer personeel en alles er om heen.
pi_100779401
OV in Nederland is echt ruk. Elke keer als ik in Nederland terugkom is het een enorm gedoe om van A naar B te komen zonder vertraging. In veel andere landen heb ik het veel beter gezien.

Nederland is mijn inziens echt in verval, op zo'n beetje elke manier in elke sector.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')