abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100772397
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 19:31 schreef TC03 het volgende:

[..]

Het idee van goed openbaar vervoer is dan ook gebaseerd op een maximale beschikbaarheid voor de klant, niet een maximale bezetting van het bedrijf.
Maar dat maakt het wel duur en ook belastend voor het milieu. Maar zo te lezen heeft dit dus weinig te maken met het aanbesteden en de liberalisering, eerder het tegendeel.
pi_100772418
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 19:31 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

die zullen iets langer moeten wachten, dan wel een een keertje overstappen. jammer dan. (bijna) lege bussen en trams kosten geld. veel geld.
dan moet je het OV gratis maken, kosten haal je eruit door minder files en bussen zitten vol.

Ben 3 weken in Zuid Frankrijk geweest, 1 euro met de bus en alle bussen zitten mudvol.
  maandag 15 augustus 2011 @ 19:35:44 #53
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_100772491
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 19:34 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Maar dat maakt het wel duur en ook belastend voor het milieu. Maar zo te lezen heeft dit dus weinig te maken met het aanbesteden en de liberalisering, eerder het tegendeel.
Dat klopt. Maar ik geef alleen maar aan dat puur naar de bezetting kijken niet altijd een geldig argument is.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_100772523
Trouwens als je zoals in Rotterdam 30 van de 45 buslijnen kan je ook veel metro's wel schrappen want hoe moet je bij een metrostation komen ?
pi_100772525
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 19:29 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Dat zijn dus minimaal 9 autos minder (en dan reken ik voor het gemak maar 9 mensen die vanaf begin tot eindhalte zitten, in realiteit wisselen er 30 mensen af)
En hoe moeten die mensen dan komen waar ze heen willen? Ouderen willen we niet eens in de auto hebben, jongeren ook niet, studenten hebben geen auto, vrouwen willen we ook niet in de auto..

Vertel :)
Alsof al die mensen de auto als alternatief nemen. Een aantal jaar geleden tijdens publieksvriendelijke actie, toen het stadsvervoer gratis was, bleek juist dat het voetgangers en fietsers waren die de bus pakten, dat zal nu ook grotendeels zo zijn, maar andersom. Bovendien kan je ook een paar honderd meter verder lopen en dan de andere buslijn nemen.

Ik vind het maar gezeur om niets. Die buslijnen zijn niet rendabel, waarom zou je dat perse in stand willen houden. Is het streekvervoer en het vervoer in Utrecht nou zo'n drama? Volgens mij is het in de drie grote steden een stuk slechter.
pi_100772622
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 19:36 schreef macca728 het volgende:
Trouwens als je zoals in Rotterdam 30 van de 45 buslijnen kan je ook veel metro's wel schrappen want hoe moet je bij een metrostation komen ?
Goed zo... Daar is in het verleden al ervaring mee opgedaan.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
  maandag 15 augustus 2011 @ 19:42:16 #57
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_100772810
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 19:35 schreef TC03 het volgende:

[..]

Dat klopt. Maar ik geef alleen maar aan dat puur naar de bezetting kijken niet altijd een geldig argument is.
Inderdaad. Daarnaast hebben we het hier over de stadslijnen en niet over het regionaal vervoer. In Amsterdam beslaan de verschillende lijnen een groot deel van de stad, is het bereik (haltes) en eveneens de bezetting hoog. Ze hebben nu even voor de grap de metrotunnel dichtgegooid en vervangen door kleine pendelbusjes. Als je dan bij de haltes kijkt wordt het in een klap duidelijk hoeveel mensen afhankelijk van het metrovervoer zijn.

Openbaar vervoer is praktisch nergens ter wereld geheel kostendekkend. Dat is ook nooit de bedoeling geweest. De winst komt er uit dat een stad over een fijnmazig infrastructuur bezit en er elke dag op een efficiënte manier honderdduizenden reizigers door de stad heen verplaatst kunnen worden. Dit is essentieel voor het economisch klimaat binnen een stad.

Om die reden zullen de lijnen ook niet afgeschaft worden. Mevrouw de minister heeft nu wel een probleem, omdat zij op korte termijn op een andere manier 100 miljoen euro op moet halen. Een bijbaantje bij de appie gaat dat niet dekken.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  maandag 15 augustus 2011 @ 19:44:14 #58
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_100772897
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 19:36 schreef macca728 het volgende:
Waarschijnlijk zullen voornamelijk de buslijnen die aansluiten op de grote metrostations (Alexander, Schiedam, Zuidplein, CB, KZ, Centraal, etc.) blijven bestaan.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_100773004
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 19:29 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Dat zijn dus minimaal 9 autos minder (en dan reken ik voor het gemak maar 9 mensen die vanaf begin tot eindhalte zitten, in realiteit wisselen er 30 mensen af)
En hoe moeten die mensen dan komen waar ze heen willen? Ouderen willen we niet eens in de auto hebben, jongeren ook niet, studenten hebben geen auto, vrouwen willen we ook niet in de auto..

Vertel :)
Ouderen kunnen prima met de deeltaxi (die vaak ook een overcapaciteit hebben) en jongeren kunnen gewoon de fiets pakken.
  maandag 15 augustus 2011 @ 19:46:57 #60
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_100773030
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 19:36 schreef Schuifpui het volgende:

[..]

Alsof al die mensen de auto als alternatief nemen. Een aantal jaar geleden tijdens publieksvriendelijke actie, toen het stadsvervoer gratis was, bleek juist dat het voetgangers en fietsers waren die de bus pakten, dat zal nu ook grotendeels zo zijn, maar andersom. Bovendien kan je ook een paar honderd meter verder lopen en dan de andere buslijn nemen.

Ik vind het maar gezeur om niets. Die buslijnen zijn niet rendabel, waarom zou je dat perse in stand willen houden. Is het streekvervoer en het vervoer in Utrecht nou zo'n drama? Volgens mij is het in de drie grote steden een stuk slechter.
Jij gaat dus nooit met het ov
pi_100773131
quote:
10s.gif Op maandag 15 augustus 2011 19:46 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Jij gaat dus nooit met het ov
Regelmatig. Ik heb geen auto. En nu? Ik ga alleen vaak wel met de fiets/lopend naar het trein station.
  maandag 15 augustus 2011 @ 19:50:41 #62
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_100773187
Tja, je weet wat je krijgt met de VVD, het CDA en de PVV.

De grote steden gaan op slot (want veel mensen zullen dan toch maar een auto gaan kopen) of iets anders in Nederland gaat bloeden, want de bezuiniging schrappen zie ik dit wankabinet niet doen.
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
pi_100773222
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 19:46 schreef Geranium_Opa het volgende:

[..]

Ouderen kunnen prima met de deeltaxi (die vaak ook een overcapaciteit hebben) en jongeren kunnen gewoon de fiets pakken.
je praat dom want de goedkope taxi voor ouderen is per augustus ook voor veel ouderen geschrapt, je moet doktersverklaring hebben (was niet) of boven de 85 zijn (was 80)
pi_100773254
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 19:49 schreef Schuifpui het volgende:

[..]

Regelmatig. Ik heb geen auto. En nu? Ik ga alleen vaak wel met de fiets/lopend naar het trein station.
laat ze dan geld investeren in gratis fietsenstallingen bij stations en metrostations.
  maandag 15 augustus 2011 @ 19:52:27 #65
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_100773260
Wel tekenend, want niet alleen het OV, maar zowat alles wordt afgebouwd.

Ik kan me de jaren 80 nog goed herinneren. Allerlei paperassen op het gemeentehuis waren gratis, je betaalde immers belasting. Het zwembad was nog open (ook binnen) en kostte een gulden voor een uurtje. Er was geld (subsidie) voor buurtfeesten van gewone Nederlandse mensen. Ieder dorp had nog een bibliotheek en daar kon je gratis lid van worden. Studenten kregen een studiebeurs waarmee je gewoon de studie kon betalen en nog geld over hield ook!, we waren er trots op dat gehandicapten het zo goed hadden. Er was een leger van 350.000 man, zwaar bewapend. Er waren premie-A woningen en iedere moeder kon gewoon thuis blijven om voor de kinderen te zorgen.

Nu is dat allemaal verdwenen, en straks wordt het OV dus ook helemaal afgebouwd. Nu vind ik dat in principe prima, want als liberaal ben ik tegen allerlei subsidies e.d. Maar wat ik wel vreemd vind: De belastingen zijn ondertussen met geen cent verlaagd! Sterker nog, we betalen veel en veel meer, doordat ook de vrouwen nu belasting betalen, veel aftrekposten zijn vervallen en er meer gewerkt wordt.

Kortom: er komt meer binnen als ooit tevoren en er wordt geen cent meer aan de burger teruggegeven. WAAR BLIJFT AL HET GELD DAN??
The End Times are wild
pi_100773324
Je zult maar afhankelijk zijn van het openbaar vervoer. Dan ben je mooi klaar met dit soort maatregelen.
pi_100773334
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 18:06 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Oftewel meer auto's en scooters in de stad, oftewel meer drukte, oftewel meer files, oftewel een zwaardere belasting op de wegen, oftewel eerder wegwerkzaamheden nodig, oftewel weer hogere kosten en meer overlast foor meer wegwerkzaamheden, etc etc etc....

Daarnaast begrijp ik gewoon echt niet waarom we nog steeds zo idioot veel belastingen betalen wanneer onze overheid vrijwel al haar verantwoordelijkheden t.o.v. de burgers al uit handen heeft gegeven of daar mee bezig is.
Verreweg de meeste slijtage is door regen en vorst.
  maandag 15 augustus 2011 @ 19:54:44 #68
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_100773367
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 19:49 schreef Schuifpui het volgende:

[..]

Dan weet je ook dat je niet zomaar de helft van de lijnen kan schappen. Of je reist dus alleen met de trein..
  maandag 15 augustus 2011 @ 19:55:05 #69
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_100773379
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 19:52 schreef LXIV het volgende:

Ik kan me de jaren 80 nog goed herinneren. Allerlei paperassen op het gemeentehuis waren gratis, je betaalde immers belasting. Het zwembad was nog open (ook binnen) en kostte een gulden voor een uurtje. Er was geld (subsidie) voor buurtfeesten van gewone Nederlandse mensen. Ieder dorp had nog een bibliotheek en daar kon je gratis lid van worden. Studenten kregen een studiebeurs waarmee je gewoon de studie kon betalen en nog geld over hield ook!, we waren er trots op dat gehandicapten het zo goed hadden. Er was een leger van 350.000 man, zwaar bewapend. Er waren premie-A woningen en iedere moeder kon gewoon thuis blijven om voor de kinderen te zorgen.

Nu is dat allemaal verdwenen, en straks wordt het OV dus ook helemaal afgebouwd. Nu vind ik dat in principe prima, want als liberaal ben ik tegen allerlei subsidies e.d. Maar wat ik wel vreemd vind: De belastingen zijn ondertussen met geen cent verlaagd! Sterker nog, we betalen veel en veel meer, doordat ook de vrouwen nu belasting betalen, veel aftrekposten zijn vervallen en er meer gewerkt wordt.

Kortom: er komt meer binnen als ooit tevoren en er wordt geen cent meer aan de burger teruggegeven. WAAR BLIJFT AL HET GELD DAN??
arbeidsongeschikten, zorg, onderwijs.
pi_100773382
quote:

in handen van de rijken, die geven het zogenaamd in Griekenland, Spanje, Ierland, Italie, Portgal, Cyprus. Daar is wel geld voor namelijk.
  maandag 15 augustus 2011 @ 19:55:32 #71
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_100773401
quote:
15s.gif Op maandag 15 augustus 2011 19:53 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:
Je zult maar afhankelijk zijn van het openbaar vervoer. Dan ben je mooi klaar met dit soort maatregelen.
Ik ben erg benieuwd of mijn moeder nog naar haar werk kan.
pi_100773445
quote:
Je vergeet één ding :)
Feest: 50 jaar boven onze stand geleefd dankzij Slochteren

quote:
De Kam staat met zijn kritiek niet alleen. De berekeningen illustreren een „onthutsend beeld”, beaamt Sweder van Wijnbergen, hoogleraar economie aan de Universiteit van Amsterdam. Nederland had een veel betere publieke infrastructuur kunnen hebben. „Chargerend zou je kunnen zeggen dat Nederland niet in de file had hoeven te staan, wanneer het geld slimmer was besteed.”
pi_100773474
quote:

Meer bejaarden, arbeidsongeschikten en een schrikbarende verhoging van de kosten/baten balans aan de kosten kant bij het onderwijs en in de zorg.
pi_100773529
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 19:51 schreef macca728 het volgende:

[..]

je praat dom want de goedkope taxi voor ouderen is per augustus ook voor veel ouderen geschrapt, je moet doktersverklaring hebben (was niet) of boven de 85 zijn (was 80)
Ja want het huidige nieuwe tarief van 4.25 is echt duur :')

dat is nog steeds een schijntje voor een taxi die je voor de deur afhaalt en bij de eindbestemming netjes voor de deur afzet en vice versa, ideaal voor ouderen dus.
pi_100773775
quote:

Dat was in de tijd dat er nog iets bestond als een Algemeen belang en een collectiviteitsgedachte.
Geen/amper vrije markt religie waar alleen het eigen gewin telt en de rest van de maatschappij voor zichzelf moet zorgen.

Als 10% van de inwoners 90% van het kapitaal heeft, dan is dat leuk voor die 10%, maar de maatschappij gaat er netto heel hard op achteruit en de sloebers uit die 90% groep die denken dat ze ooit bij de 10% gaan behoren zijn nog het meest te betreuren.
Met dank aan dat verschrikkelijke paars.

De oplossing is vrij simpel...de 10% uitkleden, kan iedereen weer studeren, is het OV gratis en het ziekenfonds ook en daarna de boel heel snel nationaliseren, zodat dit soort misstanden tegen onze eigen mensheid nooit meer voorkomen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')