Maar dat maakt het wel duur en ook belastend voor het milieu. Maar zo te lezen heeft dit dus weinig te maken met het aanbesteden en de liberalisering, eerder het tegendeel.quote:Op maandag 15 augustus 2011 19:31 schreef TC03 het volgende:
[..]
Het idee van goed openbaar vervoer is dan ook gebaseerd op een maximale beschikbaarheid voor de klant, niet een maximale bezetting van het bedrijf.
dan moet je het OV gratis maken, kosten haal je eruit door minder files en bussen zitten vol.quote:Op maandag 15 augustus 2011 19:31 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
die zullen iets langer moeten wachten, dan wel een een keertje overstappen. jammer dan. (bijna) lege bussen en trams kosten geld. veel geld.
Dat klopt. Maar ik geef alleen maar aan dat puur naar de bezetting kijken niet altijd een geldig argument is.quote:Op maandag 15 augustus 2011 19:34 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Maar dat maakt het wel duur en ook belastend voor het milieu. Maar zo te lezen heeft dit dus weinig te maken met het aanbesteden en de liberalisering, eerder het tegendeel.
Alsof al die mensen de auto als alternatief nemen. Een aantal jaar geleden tijdens publieksvriendelijke actie, toen het stadsvervoer gratis was, bleek juist dat het voetgangers en fietsers waren die de bus pakten, dat zal nu ook grotendeels zo zijn, maar andersom. Bovendien kan je ook een paar honderd meter verder lopen en dan de andere buslijn nemen.quote:Op maandag 15 augustus 2011 19:29 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Dat zijn dus minimaal 9 autos minder (en dan reken ik voor het gemak maar 9 mensen die vanaf begin tot eindhalte zitten, in realiteit wisselen er 30 mensen af)
En hoe moeten die mensen dan komen waar ze heen willen? Ouderen willen we niet eens in de auto hebben, jongeren ook niet, studenten hebben geen auto, vrouwen willen we ook niet in de auto..
Vertel
Goed zo... Daar is in het verleden al ervaring mee opgedaan.quote:Op maandag 15 augustus 2011 19:36 schreef macca728 het volgende:
Trouwens als je zoals in Rotterdam 30 van de 45 buslijnen kan je ook veel metro's wel schrappen want hoe moet je bij een metrostation komen ?
Inderdaad. Daarnaast hebben we het hier over de stadslijnen en niet over het regionaal vervoer. In Amsterdam beslaan de verschillende lijnen een groot deel van de stad, is het bereik (haltes) en eveneens de bezetting hoog. Ze hebben nu even voor de grap de metrotunnel dichtgegooid en vervangen door kleine pendelbusjes. Als je dan bij de haltes kijkt wordt het in een klap duidelijk hoeveel mensen afhankelijk van het metrovervoer zijn.quote:Op maandag 15 augustus 2011 19:35 schreef TC03 het volgende:
[..]
Dat klopt. Maar ik geef alleen maar aan dat puur naar de bezetting kijken niet altijd een geldig argument is.
Waarschijnlijk zullen voornamelijk de buslijnen die aansluiten op de grote metrostations (Alexander, Schiedam, Zuidplein, CB, KZ, Centraal, etc.) blijven bestaan.quote:Op maandag 15 augustus 2011 19:36 schreef macca728 het volgende:
Trouwens als je zoals in Rotterdam 30 van de 45 buslijnen kan je ook veel metro's wel schrappen want hoe moet je bij een metrostation komen ?
Ouderen kunnen prima met de deeltaxi (die vaak ook een overcapaciteit hebben) en jongeren kunnen gewoon de fiets pakken.quote:Op maandag 15 augustus 2011 19:29 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Dat zijn dus minimaal 9 autos minder (en dan reken ik voor het gemak maar 9 mensen die vanaf begin tot eindhalte zitten, in realiteit wisselen er 30 mensen af)
En hoe moeten die mensen dan komen waar ze heen willen? Ouderen willen we niet eens in de auto hebben, jongeren ook niet, studenten hebben geen auto, vrouwen willen we ook niet in de auto..
Vertel
Jij gaat dus nooit met het ovquote:Op maandag 15 augustus 2011 19:36 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Alsof al die mensen de auto als alternatief nemen. Een aantal jaar geleden tijdens publieksvriendelijke actie, toen het stadsvervoer gratis was, bleek juist dat het voetgangers en fietsers waren die de bus pakten, dat zal nu ook grotendeels zo zijn, maar andersom. Bovendien kan je ook een paar honderd meter verder lopen en dan de andere buslijn nemen.
Ik vind het maar gezeur om niets. Die buslijnen zijn niet rendabel, waarom zou je dat perse in stand willen houden. Is het streekvervoer en het vervoer in Utrecht nou zo'n drama? Volgens mij is het in de drie grote steden een stuk slechter.
Regelmatig. Ik heb geen auto. En nu? Ik ga alleen vaak wel met de fiets/lopend naar het trein station.quote:
je praat dom want de goedkope taxi voor ouderen is per augustus ook voor veel ouderen geschrapt, je moet doktersverklaring hebben (was niet) of boven de 85 zijn (was 80)quote:Op maandag 15 augustus 2011 19:46 schreef Geranium_Opa het volgende:
[..]
Ouderen kunnen prima met de deeltaxi (die vaak ook een overcapaciteit hebben) en jongeren kunnen gewoon de fiets pakken.
laat ze dan geld investeren in gratis fietsenstallingen bij stations en metrostations.quote:Op maandag 15 augustus 2011 19:49 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Regelmatig. Ik heb geen auto. En nu? Ik ga alleen vaak wel met de fiets/lopend naar het trein station.
Verreweg de meeste slijtage is door regen en vorst.quote:Op maandag 15 augustus 2011 18:06 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Oftewel meer auto's en scooters in de stad, oftewel meer drukte, oftewel meer files, oftewel een zwaardere belasting op de wegen, oftewel eerder wegwerkzaamheden nodig, oftewel weer hogere kosten en meer overlast foor meer wegwerkzaamheden, etc etc etc....
Daarnaast begrijp ik gewoon echt niet waarom we nog steeds zo idioot veel belastingen betalen wanneer onze overheid vrijwel al haar verantwoordelijkheden t.o.v. de burgers al uit handen heeft gegeven of daar mee bezig is.
Dan weet je ook dat je niet zomaar de helft van de lijnen kan schappen. Of je reist dus alleen met de trein..quote:Op maandag 15 augustus 2011 19:49 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Regelmatig. Ik heb geen auto. En nu? Ik ga alleen vaak wel met de fiets/lopend naar het trein station.
arbeidsongeschikten, zorg, onderwijs.quote:Op maandag 15 augustus 2011 19:52 schreef LXIV het volgende:
Wel tekenend, want niet alleen het OV, maar zowat alles wordt afgebouwd.
Ik kan me de jaren 80 nog goed herinneren. Allerlei paperassen op het gemeentehuis waren gratis, je betaalde immers belasting. Het zwembad was nog open (ook binnen) en kostte een gulden voor een uurtje. Er was geld (subsidie) voor buurtfeesten van gewone Nederlandse mensen. Ieder dorp had nog een bibliotheek en daar kon je gratis lid van worden. Studenten kregen een studiebeurs waarmee je gewoon de studie kon betalen en nog geld over hield ook!, we waren er trots op dat gehandicapten het zo goed hadden. Er was een leger van 350.000 man, zwaar bewapend. Er waren premie-A woningen en iedere moeder kon gewoon thuis blijven om voor de kinderen te zorgen.
Nu is dat allemaal verdwenen, en straks wordt het OV dus ook helemaal afgebouwd. Nu vind ik dat in principe prima, want als liberaal ben ik tegen allerlei subsidies e.d. Maar wat ik wel vreemd vind: De belastingen zijn ondertussen met geen cent verlaagd! Sterker nog, we betalen veel en veel meer, doordat ook de vrouwen nu belasting betalen, veel aftrekposten zijn vervallen en er meer gewerkt wordt.
Kortom: er komt meer binnen als ooit tevoren en er wordt geen cent meer aan de burger teruggegeven. WAAR BLIJFT AL HET GELD DAN??
in handen van de rijken, die geven het zogenaamd in Griekenland, Spanje, Ierland, Italie, Portgal, Cyprus. Daar is wel geld voor namelijk.quote:Op maandag 15 augustus 2011 19:52 schreef LXIV het volgende:
Ik kan me de jaren 80 nog goed herinneren. Allerlei paperassen op het gemeentehuis waren gratis, je betaalde immers belasting. Het zwembad was nog open (ook binnen) en kostte een gulden voor een uurtje. Er was geld (subsidie) voor buurtfeesten van gewone Nederlandse mensen. Ieder dorp had nog een bibliotheek en daar kon je gratis lid van worden. Studenten kregen een studiebeurs waarmee je gewoon de studie kon betalen en nog geld over hield ook!, we waren er trots op dat gehandicapten het zo goed hadden. Er was een leger van 350.000 man, zwaar bewapend. Er waren premie-A woningen en iedere moeder kon gewoon thuis blijven om voor de kinderen te zorgen.
Nu is dat allemaal verdwenen, en straks wordt het OV dus ook helemaal afgebouwd. Nu vind ik dat in principe prima, want als liberaal ben ik tegen allerlei subsidies e.d. Maar wat ik wel vreemd vind: De belastingen zijn ondertussen met geen cent verlaagd! Sterker nog, we betalen veel en veel meer, doordat ook de vrouwen nu belasting betalen, veel aftrekposten zijn vervallen en er meer gewerkt wordt.
Kortom: er komt meer binnen als ooit tevoren en er wordt geen cent meer aan de burger teruggegeven. WAAR BLIJFT AL HET GELD DAN??
Ik ben erg benieuwd of mijn moeder nog naar haar werk kan.quote:Op maandag 15 augustus 2011 19:53 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:
Je zult maar afhankelijk zijn van het openbaar vervoer. Dan ben je mooi klaar met dit soort maatregelen.
Je vergeet één dingquote:Op maandag 15 augustus 2011 19:52 schreef LXIV het volgende:
quote:De Kam staat met zijn kritiek niet alleen. De berekeningen illustreren een „onthutsend beeld”, beaamt Sweder van Wijnbergen, hoogleraar economie aan de Universiteit van Amsterdam. Nederland had een veel betere publieke infrastructuur kunnen hebben. „Chargerend zou je kunnen zeggen dat Nederland niet in de file had hoeven te staan, wanneer het geld slimmer was besteed.”
Meer bejaarden, arbeidsongeschikten en een schrikbarende verhoging van de kosten/baten balans aan de kosten kant bij het onderwijs en in de zorg.quote:Op maandag 15 augustus 2011 19:52 schreef LXIV het volgende:
Ja want het huidige nieuwe tarief van 4.25 is echt duurquote:Op maandag 15 augustus 2011 19:51 schreef macca728 het volgende:
[..]
je praat dom want de goedkope taxi voor ouderen is per augustus ook voor veel ouderen geschrapt, je moet doktersverklaring hebben (was niet) of boven de 85 zijn (was 80)
Dat was in de tijd dat er nog iets bestond als een Algemeen belang en een collectiviteitsgedachte.quote:Op maandag 15 augustus 2011 19:52 schreef LXIV het volgende:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |