abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100809000
quote:
9s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 15:15 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Er zijn zoveel dingen min of meer gedwongen. Je kunt niet tegen elke prijs op je wenken bediend worden. Het streven is om het OV zo min mogelijk verliesgevend te maken.
dan moet je de drukke lijnen schrappen, learn your history. Google maar op Dr beeching

het streven moet zijn een zo goed mogelijk OV te creeren waardoor mensen zich zsm van ount A naar B kunnen verplaatsen.
pi_100809042
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 15:15 schreef De_Nuance het volgende:

[..]

Als je fiets niet gejat is dan..
Droog hou je het ook niet vaak in Nederland.
Ik wil best fietsen maar parkeren is een probleem als je ook nog terug wilt fietsen.
pi_100809146
quote:
11s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 15:08 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Het milieuvoordeel van het OV is nihil vergeleken met de auto. Daar was enkele jaren geleden een minimale artikel over in de krant. Het kan zelfs zo zijn dat het omslagpunt al gepasseerd is. Het milieuvoordeel van het OV valt of staat met de bezettingsgraad.
daarom moet je het goedkoper maken , dan ben je meer subsidie kwijt maar dat verdien je terug op de lange termijn. Simpel toch
pi_100809174
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 17:15 schreef Schuifpui het volgende:
Als ik hier die bussen overdag zie rijden, dan is dat helemaal niet zo'n ramp. Ik denk dat in 80% van de bussen overdag niet meer personen zitten dan er in een auto zouden kunnen. Daar heb je dan zo'n bak die 1:2 rijdt voor rondrijden.
Dat dus.
pi_100809183
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 15:15 schreef De_Nuance het volgende:

[..]

Als je fiets niet gejat is dan..
Droog hou je het ook niet vaak in Nederland.
400 meter naar het busstation lopen of 2km fietsen is idd heel eng waar het eens in de maand echt stortregent.
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 16:10:37 #181
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_100810498
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 15:35 schreef macca728 het volgende:

[..]

Ik wil best fietsen maar parkeren is een probleem als je ook nog terug wilt fietsen.
Er bestaan van die dingen waarmee je je fiets kan vastzetten. Het heet een SLOT

En regen op de fiets.... dat valt écht wel mee. En dat zegt iemand die elke dag naar zijn werk fietst.
Maar het zijn gewoon kutsmoesjes om maar niet te hoeven bewegen, niet ongewoon in mietjesland genaamd Nederland..
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 16:18:10 #182
154052 RobertVH
I am your father
pi_100810732
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 16:10 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Er bestaan van die dingen waarmee je je fiets kan vastzetten. Het heet een SLOT

En regen op de fiets.... dat valt écht wel mee. En dat zegt iemand die elke dag naar zijn werk fietst.
Maar het zijn gewoon kutsmoesjes om maar niet te hoeven bewegen, niet ongewoon in mietjesland genaamd Nederland..
Zal best, maar ik ga toch echt niet met een regenpak de fiets op de regen in als ik naar m'n werk moet. :{w


Minder bussen en trams, betekent dat meer ruimte voor auto's? :@
pi_100810825
quote:
7s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 15:13 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Je kan je afvragen wat de moeite dan is om even 2km te fietsen.
Minder een optie als je in die/een andere stad werkt.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 16:21:00 #184
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_100810831
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 16:18 schreef RobertVH het volgende:

[..]

Zal best, maar ik ga toch echt niet met een regenpak de fiets op de regen in als ik naar m'n werk moet. :{w


Minder bussen en trams, betekent dat meer ruimte voor auto's? :@
Ik heb dit jaar al welgeteld 1 keer mijn regenpak aangehad dus your argument is invalid! :P
Als het écht teringweer is ka nje altijd nog de auto / OV pakken :Y

quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 16:20 schreef Aether het volgende:

[..]

Minder een optie als je in die/een andere stad werkt.
want?
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_100811284
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 12:00 schreef MrBadGuy het volgende:
Ik ken die omgeving redelijk goed, en ik denk niet dat een oude boer uit Oudehaske graag naar Heerenveen of Joure wil verhuizen ;)
Hoezo? Is Heerenveen het Rotterdam van Friesland? :P
pi_100811288
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 16:20 schreef Aether het volgende:

[..]

Minder een optie als je in die/een andere stad werkt.
Mijn fiets staat al bijna een jaar op station zonder gejat te worden. Dat heet een kettingslot. En dan niet zo'n pussy draadjes ding maar zo'n ding met echt brede metalen ringen onder een modieus synthetisch stof dingetje. Kreeg hem gratis bij mijn schroot fiets waar je veel te goed voor bent natuurlijk want er zit geen elektrische motor op en de versnellingen schakelen zonder dat je zelf schakelt en de achteruittrap rem is nogal gevoelig.
pi_100811337
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 11:41 schreef macca728 het volgende:
overheid moet eens beseffen dat een goed OV zorgt voor een grotere welvaart, maar dat vergeten mensen blijkbaar.
Nee, mensen willen juist zo snel mogelijk weg uit het OV als de welvaart toeneemt, behalve in de echt grote steden. Moet je ze dat gaan ontzeggen?
pi_100811404
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 14:36 schreef macca728 het volgende:
reken je daarbij ook de niet meetbare kosten zoals bv milieuvervuiling ??
Ja, dat valt er ook onder. :) Ik kan vanavond een bron posten.
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 16:47:32 #189
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_100811782
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 15:33 schreef macca728 het volgende:

[..]

dan moet je de drukke lijnen schrappen, learn your history. Google maar op Dr beeching
Waarom zou je drukke lijnen schrappen? :?
quote:
het streven moet zijn een zo goed mogelijk OV te creeren waardoor mensen zich zsm van ount A naar B kunnen verplaatsen.
Zo goed mogelijk nog wel. Het mag dus onbeperkt veel kosten, zolang het maar goed mogelijk is? Goed, weg met de subsidies. Eens kijken of de gemiddelde OV-reiziger nog steeds een zo goed mogelijk OV wil.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 16:47:58 #190
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_100811802
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 15:37 schreef macca728 het volgende:

[..]

daarom moet je het goedkoper maken , dan ben je meer subsidie kwijt maar dat verdien je terug op de lange termijn. Simpel toch
Reken eens uit?
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 17:29:07 #191
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_100813483
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 16:20 schreef Aether het volgende:

[..]

Minder een optie als je in die/een andere stad werkt.
Alsof dit betrekking heeft op de drukke lijnen vol forensen.
pi_100813828
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 15:37 schreef macca728 het volgende:

[..]

daarom moet je het goedkoper maken , dan ben je meer subsidie kwijt maar dat verdien je terug op de lange termijn. Simpel toch
Goedkoper maken, zodat de kosten van het OV flink stijgen (omdat het verschil tussen de werkelijke kostprijs en wat consumenten er voor betalen groter wordt en omdat er meer gebruik van wordt gemaakt) terwijl de inkomsten van automobilisten zal dalen. Het lijkt me heel sterk dat je dat financieel terug verdient, en als je milieuschade meerekent (even los van hoe je dat precies kwantificeert) dan betwijfel ik het nog steeds. Maar aangezien je zegt dat het simpel is kun je het vast wel voorrekenen of een redelijke schatting maken :)


quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 16:37 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Ja, dat valt er ook onder. :) Ik kan vanavond een bron posten.
Kijk nu wordt het interessant, ik ben benieuwd :)
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 17:58:10 #193
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_100814759
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 15:33 schreef macca728 het volgende:

[..]

dan moet je de drukke lijnen schrappen, learn your history. Google maar op Dr beeching


???

De Beeching Axe sloot in de jaren '60, als overheidsbesluit, een enorme hoeveelheid onrendabele spoorlijnen en stations die in de rest van Europa al voor de Tweede Wereldoorlog waren verdwenen. Ik zie de relevantie in een topic over privatisering niet zo, en je opmerking over 'drukke lijnen schrappen' begrijp ik helemaal niet.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_100815251
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 17:58 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

???

De Beeching Axe sloot in de jaren '60, als overheidsbesluit, een enorme hoeveelheid onrendabele spoorlijnen en stations die in de rest van Europa al voor de Tweede Wereldoorlog waren verdwenen. Ik zie de relevantie in een topic over privatisering niet zo, en je opmerking over 'drukke lijnen schrappen' begrijp ik helemaal niet.
de sluiting van al die onrendabele lijnen leverden nauwelijks besparing op. Volgens onderzoek van Dr Beeching was er maar 1 effectieve manier om te bezuinigen, de drukke lijnen schrappen want die kosten veel meer geld dan onrendabele (logisch ook meer personeel, meer overhead, meer treinstellen etc)

[ Bericht 7% gewijzigd door macca728 op 16-08-2011 18:31:18 ]
pi_100815300
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 17:58 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

???

De Beeching Axe sloot in de jaren '60, als overheidsbesluit, een enorme hoeveelheid onrendabele spoorlijnen en stations die in de rest van Europa al voor de Tweede Wereldoorlog waren verdwenen. Ik zie de relevantie in een topic over privatisering niet zo, en je opmerking over 'drukke lijnen schrappen' begrijp ik helemaal niet.
welk onderwerp over privatisering, volgens mij moeten ze juist bezuinigen omdat privatisering geen 120 miljoen oplevert zoals eerst gedacht maar 20 miljoen
pi_100815416
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 17:58 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

???

De Beeching Axe sloot in de jaren '60, als overheidsbesluit, een enorme hoeveelheid onrendabele spoorlijnen en stations die in de rest van Europa al voor de Tweede Wereldoorlog waren verdwenen. Ik zie de relevantie in een topic over privatisering niet zo, en je opmerking over 'drukke lijnen schrappen' begrijp ik helemaal niet.
ter info

The closures were brought to a halt in the early 1970s when it became apparent that they were not useful. The small amount of money saved by closing railways was outweighed by the congestion and pollution caused by increasing reliance on cars which followed, and also by the general public unrest caused by the cuts. The 1973 oil crisis brought a final end of large scale railway closures, by highlighting the need for an energy efficient - and widespread – public transport network.
pi_100815445
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 17:36 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Goedkoper maken, zodat de kosten van het OV flink stijgen (omdat het verschil tussen de werkelijke kostprijs en wat consumenten er voor betalen groter wordt en omdat er meer gebruik van wordt gemaakt) terwijl de inkomsten van automobilisten zal dalen. Het lijkt me heel sterk dat je dat financieel terug verdient, en als je milieuschade meerekent (even los van hoe je dat precies kwantificeert) dan betwijfel ik het nog steeds. Maar aangezien je zegt dat het simpel is kun je het vast wel voorrekenen of een redelijke schatting maken :)


hoeft niet, is al uitgebreid onderzocht in de jaren 70

The closures were brought to a halt in the early 1970s when it became apparent that they were not useful. The small amount of money saved by closing railways was outweighed by the congestion and pollution caused by increasing reliance on cars which followed, and also by the general public unrest caused by the cuts. The 1973 oil crisis brought a final end of large scale railway closures, by highlighting the need for an energy efficient - and widespread – public transport network.
pi_100816057
quote:
7s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 16:35 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Nee, mensen willen juist zo snel mogelijk weg uit het OV als de welvaart toeneemt, behalve in de echt grote steden. Moet je ze dat gaan ontzeggen?
discussie gaat toch over bezuinigingen in de grote steden ? Elke grote stad in de wereld heeft goedkoop en veel OV, behalve Nederland straks.

Hoe denk je dat Parijs, Londen of New York er uit zien zonder het huidige OV ???
pi_100816608
Wat is eigenlijk de bedoeling van die 120 miljoen? Wordt dat geld gebruikt om ambtenaren in beweging te houden ipv "de gewone mens", of voor iets wat werkelijk nóg belangrijker is dan (derderangs) mobiliteit? Ik bedoel, naast eten en betaalbare huisvesting voor alle nederlanders, is er nauwelijks iets met een hogere prioriteit dan de mogelijkheid te bedenken..
pi_100816837
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 18:49 schreef LoggedIn het volgende:
Wat is eigenlijk de bedoeling van die 120 miljoen? Wordt dat geld gebruikt om ambtenaren in beweging te houden ipv "de gewone mens", of voor iets wat werkelijk nóg belangrijker is dan (derderangs) mobiliteit? Ik bedoel, naast eten en betaalbare huisvesting voor alle nederlanders, is er nauwelijks iets met een hogere prioriteit dan de mogelijkheid te bedenken..
Die 120 miljoen past in het plaatje van hoeveel de overheid wil bezuinigen.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')