Waarom zou de overheid dat moeten betalen?quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 02:33 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Is het wel een bezuiniging? Als je iedereen de auto injaagt hebben we meer wegen nodig die ook onderhouden moeten worden..
Betaalt de overheid niet voor wegen en onderhoud?quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 02:34 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Waarom zou de overheid dat moeten betalen?
De automobilist betaald via de overheid voor de wegen.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 02:35 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Betaalt de overheid niet voor wegen en onderhoud?
Dus kan de overheid ook belastinggeld besteden aan goed openbaar vervoer en er nog aan overhouden ookquote:Op dinsdag 16 augustus 2011 02:36 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
De automobilist betaald via de overheid voor de wegen.Sterker nog, in Nederland brengt de automobilist in meer op dan zij de overheid kost.
Ik zie toch meer heil in zoveel mogelijk directe financiering. Zorg dat OV-gebruikers zoveel mogelijk hun eigen vervoer betalen, dat is veel gezonder.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 02:38 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Dus kan de overheid ook belastinggeld besteden aan goed openbaar vervoer en er nog aan overhouden ook
Ja ik snap je punt. Alleen zie ik meer in collectieve voorzieningen op sommige gebieden. Dat is een verschil van inzicht.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 02:40 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ik zie toch meer heil in zoveel mogelijk directe financiering. Zorg dat OV-gebruikers zoveel mogelijk hun eigen vervoer betalen, dat is veel gezonder.
Ja, dat is deels een politiek keus, waarbij ik natuurlijk het liberale smaldeel voor mijn rekening neem.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 02:41 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Ja ik snap je punt. Alleen zie ik meer in collectieve voorzieningen op sommige gebieden. Dat is een verschil van inzicht.
Deporteren, bedoel je?quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 02:55 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
En wat nog handiger is, is als je vervoer kan voorkomen, namelijk door vraag en aanbod fysiek dichter bij elkaar te organiseren. Het verhuizen van het oude echtpaar van de boerderij in Oudehaske naar Heerenveen of Joure is in dat opzicht zeer interessant.
Deporteren is onder dwangquote:Op dinsdag 16 augustus 2011 09:29 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Deporteren, bedoel je?Dat past minder goed in je Libertarische sprookjesverhaal.
Als het OV verdwijnt is het voor die oudjes toch ook min of meer gedwongen.quote:
ja net als de wegen en onderhoud daarvan.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 02:34 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Waarom zou de overheid dat moeten betalen?
ja eerst slechter en duurder maken en dan gek vinden dat er lege bussen rondrijden....quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 10:40 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Als het OV verdwijnt is het voor die oudjes toch ook min of meer gedwongen.
Hij is vervoerseconoom. Kortom, hij weet veel van cijfertjes. Jammer genoeg bestaat de praktijk niet alleen uit cijfertjes. OV is een sociaal iets, het is nooit ontworpen om winst te maken. Maar door die randmongolen in Brussel is bedacht dat ook dat geld op moet leveren. En wat doe je in hun ogen om meer klanten te krijgen? Juist, dan maak je het duurder en lever je minder service.
Automobilisten leveren veel meer op dan ze kosten, OV-gebruikers kosten veel meer dan ze opleveren.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 02:33 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Is het wel een bezuiniging? Als je iedereen de auto injaagt (in een dichtbevolkt land nog wel) hebben we meer wegen nodig die ook onderhouden moeten worden..
Ik ken die omgeving redelijk goed, en ik denk niet dat een oude boer uit Oudehaske graag naar Heerenveen of Joure wil verhuizenquote:Op dinsdag 16 augustus 2011 02:55 schreef Bolkesteijn het volgende:
Het verhuizen van het oude echtpaar van de boerderij in Oudehaske naar Heerenveen of Joure is in dat opzicht zeer interessant.
Probleem is dus dat de wegen en de onderhoud daarvan ruimschoots wordt betaald door de automobilisten. Dat de kosten van wegen en onderhoud volledig wordt verhaald bij de automobilisten (en andere weggebruikers) is wat mij betreft ook niks mis mee, de gebruiker hoort gewoon te betalen. Dat er ook nog wat extra op wordt gehaald voor algemene middelen is nog tot daaraan toe, maar automobilisten zijn nu gewoon een melkkoe die veel meer betalen dan ze kosten. Bij het OV is het tegenovergestelde aan de hand, de kosten worden maar voor een klein deel bij de gebruikers verhaald.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 11:41 schreef macca728 het volgende:
[..]
ja net als de wegen en onderhoud daarvan.
Dat het aantal lijnen wordt teruggebracht zegt bijvoorbeeld inderdaad nog niet zoveel. Kan best zijn dat er buslijnen worden samengevoegd. En ik kan me ook wel voorstellen dat buslijnen die grotendeels dubbelen met andere stads- of streeklijnen (want die rijden natuurlijk ook nog gewoon door die steden heen) worden geschrapt.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 01:54 schreef Janneke141 het volgende:
Wie van jullie heeft nou een bron waaruit blijkt dat het er echt allemaal zoveel beroerder op wordt, behalve dan de spookverhalen van GVB en RET en andere niet-objectieve figuren?
[..]
Daarom is het ook een public service, het houdt onze economie draaiendequote:Op dinsdag 16 augustus 2011 11:45 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Automobilisten leveren veel meer op dan ze kosten, OV-gebruikers kosten veel meer dan ze opleveren.
reken je daarbij ook de niet meetbare kosten zoals bv milieuvervuiling ??quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 11:45 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Automobilisten leveren veel meer op dan ze kosten, OV-gebruikers kosten veel meer dan ze opleveren.
Het milieuvoordeel van het OV is nihil vergeleken met de auto. Daar was enkele jaren geleden een minimale artikel over in de krant. Het kan zelfs zo zijn dat het omslagpunt al gepasseerd is. Het milieuvoordeel van het OV valt of staat met de bezettingsgraad.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 14:36 schreef macca728 het volgende:
[..]
reken je daarbij ook de niet meetbare kosten zoals bv milieuvervuiling ??
Die 1 miljoen ambtenaren zijn prijzig.quote:Op maandag 15 augustus 2011 19:52 schreef LXIV het volgende:
\
Kortom: er komt meer binnen als ooit tevoren en er wordt geen cent meer aan de burger teruggegeven. WAAR BLIJFT AL HET GELD DAN??
Je kan je afvragen wat de moeite dan is om even 2km te fietsen.quote:Op maandag 15 augustus 2011 17:51 schreef Ericr het volgende:
2 Km lopenDan ben je vaak al bij je bestemming.
Als je fiets niet gejat is dan..quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 15:13 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Je kan je afvragen wat de moeite dan is om even 2km te fietsen.
Er zijn zoveel dingen min of meer gedwongen. Je kunt niet tegen elke prijs op je wenken bediend worden. Het streven is om het OV zo min mogelijk verliesgevend te maken.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 10:40 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Als het OV verdwijnt is het voor die oudjes toch ook min of meer gedwongen.
Hij is vervoerseconoom. Kortom, hij weet veel van cijfertjes. Jammer genoeg bestaat de praktijk niet alleen uit cijfertjes. OV is een sociaal iets, het is nooit ontworpen om winst te maken. Maar door die randmongolen in Brussel is bedacht dat ook dat geld op moet leveren. En wat doe je in hun ogen om meer klanten te krijgen? Juist, dan maak je het duurder en lever je minder service.
dan moet je de drukke lijnen schrappen, learn your history. Google maar op Dr beechingquote:Op dinsdag 16 augustus 2011 15:15 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Er zijn zoveel dingen min of meer gedwongen. Je kunt niet tegen elke prijs op je wenken bediend worden. Het streven is om het OV zo min mogelijk verliesgevend te maken.
Ik wil best fietsen maar parkeren is een probleem als je ook nog terug wilt fietsen.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 15:15 schreef De_Nuance het volgende:
[..]
Als je fiets niet gejat is dan..
Droog hou je het ook niet vaak in Nederland.
daarom moet je het goedkoper maken , dan ben je meer subsidie kwijt maar dat verdien je terug op de lange termijn. Simpel tochquote:Op dinsdag 16 augustus 2011 15:08 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Het milieuvoordeel van het OV is nihil vergeleken met de auto. Daar was enkele jaren geleden een minimale artikel over in de krant. Het kan zelfs zo zijn dat het omslagpunt al gepasseerd is. Het milieuvoordeel van het OV valt of staat met de bezettingsgraad.
Dat dus.quote:Op maandag 15 augustus 2011 17:15 schreef Schuifpui het volgende:
Als ik hier die bussen overdag zie rijden, dan is dat helemaal niet zo'n ramp. Ik denk dat in 80% van de bussen overdag niet meer personen zitten dan er in een auto zouden kunnen. Daar heb je dan zo'n bak die 1:2 rijdt voor rondrijden.
400 meter naar het busstation lopen of 2km fietsen is idd heel eng waar het eens in de maand echt stortregent.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 15:15 schreef De_Nuance het volgende:
[..]
Als je fiets niet gejat is dan..
Droog hou je het ook niet vaak in Nederland.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |