abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100793216
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 02:33 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Is het wel een bezuiniging? Als je iedereen de auto injaagt hebben we meer wegen nodig die ook onderhouden moeten worden..
Waarom zou de overheid dat moeten betalen?
pi_100793238
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 02:34 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Waarom zou de overheid dat moeten betalen?
Betaalt de overheid niet voor wegen en onderhoud?
pi_100793269
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 02:35 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Betaalt de overheid niet voor wegen en onderhoud?
De automobilist betaald via de overheid voor de wegen. :) Sterker nog, in Nederland brengt de automobilist in meer op dan zij de overheid kost.
pi_100793287
quote:
7s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 02:36 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

De automobilist betaald via de overheid voor de wegen. :) Sterker nog, in Nederland brengt de automobilist in meer op dan zij de overheid kost.
Dus kan de overheid ook belastinggeld besteden aan goed openbaar vervoer en er nog aan overhouden ook :P
pi_100793326
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 02:38 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Dus kan de overheid ook belastinggeld besteden aan goed openbaar vervoer en er nog aan overhouden ook :P
Ik zie toch meer heil in zoveel mogelijk directe financiering. Zorg dat OV-gebruikers zoveel mogelijk hun eigen vervoer betalen, dat is veel gezonder.
pi_100793357
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 02:40 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Ik zie toch meer heil in zoveel mogelijk directe financiering. Zorg dat OV-gebruikers zoveel mogelijk hun eigen vervoer betalen, dat is veel gezonder.
Ja ik snap je punt. Alleen zie ik meer in collectieve voorzieningen op sommige gebieden. Dat is een verschil van inzicht.
(en een verschil in de aard van het transportsysteem, denk ik)

[ Bericht 4% gewijzigd door Enneacanthus_Obesus op 16-08-2011 02:47:25 ]
pi_100793569
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 02:41 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Ja ik snap je punt. Alleen zie ik meer in collectieve voorzieningen op sommige gebieden. Dat is een verschil van inzicht.
Ja, dat is deels een politiek keus, waarbij ik natuurlijk het liberale smaldeel voor mijn rekening neem. ;)

Toch heb ik twee punten die ik even wil opmerken. :P Collectieve voorzieningen en subsidie zijn geen synoniemen. Er kan sprake van zijn van collectieve financiering zonder dat er sprake is van subsidie. Een klassiek voorbeeld is de aanleg van de brug waar alle inwoners van stad A en stad B baat bij hebben, maar waar de aanleg van de brug toch niet tot stand komt omdat iedereen naar elkaar kijkt. In zo'n geval kun je tot collectieve financiering over gaan omdat je daarmee free-rider, profiteren van andermans inspanningen zonder daarvoor te betalen, gedrag kunt voorkomen. Van subsidie is pas sprake als gebruikers van de brug de kosten uitsmeren over mensen die geen gebruik maken van de brug.

Een tweede punt is dat OV geen doel op zich moet zijn. Waar het om gaat is het vervoer van mensen en niet zozeer het middel waarmee zij vervoerd worden. Het is echt veel verstandiger om met een lage bezettingsgraad afscheid te nemen van de traditionele bus, je wint er niks mee doordat koppig te gaan subsidiëren maar kunt beter gaan kijken naar methoden waarmee je, gegeven de beperkte vraag, toch vervoer kunt realiseren. En wat nog handiger is, is als je vervoer kan voorkomen, namelijk door vraag en aanbod fysiek dichter bij elkaar te organiseren. Het verhuizen van het oude echtpaar van de boerderij in Oudehaske naar Heerenveen of Joure is in dat opzicht zeer interessant.

[ Bericht 2% gewijzigd door Bolkesteijn op 16-08-2011 03:00:38 ]
pi_100795920
Ook wel 'grappig' dat een vermindering van de service te paar gaat met een forse prijsverhoging. Dankzij die brakke OV-chipkaart is er op bepaalde lijnen al sprake van een forse prijsstijging afhankelijk van welke rit je maakt. Die prijsstijging loopt op tot 50% meer t.o.v. de ritprijs, als daar dus nog 20% bij komt ben je in korte tijd meer dan 70% extra kwijt voor een ritje t.o.v. de strippenkaart.

Enige voordeel van die OV-chipkaart was bij relatief korte ritten maar als de haltes binnenkort dan ook nog eens honderden meters verder liggen is er weinig voordeel meer te behalen. Dan kan je waarschijnlijk net zo goed dat korte ritje zelf lopen.
pi_100796210
We hebben nu eenmaal een zeer dichtbevolkt land waar mensen zich moeten verplaatsen van À naar B omdat we ook willen dat iedereen naar school gaat en werkt.
Consequentie: mensen hebben middelen nodig om zich te verplaatsen.
Het zijn er zoveel dat ze niet allemaal met de auto kunnen en ook niet allemaal met het OV. Het zijn er zelfs zoveel dat beide vormen noodzakelijk zijn.
En wat doet Nederland? Beide vormen duurder en duurder maken en hoge drempels op werpen.
Vanuit een of ander idiote redenering dat mensen dan stoppen met zich verplaatsen of een alternatief gaan nemen die niet bestaat.
Gevolg: woede, frustratie en agressie. Mensen raken zo gefrustreerd tijdens het reizen door de drukte, alle obstakels dat ze het op elkaar gaan afreageren. Of op het personeel of op de wegwerkers of de politie.

Of je wilt welvaart met mensen die actief zijn en werken en dan moet je zorgen dat het vervoer geregeld is of je wilt niet dat mensen zich verplaatsen en dan moet je de welvaartsmorm laten vallen en mensen laten wegrotten in pauperwijken waar ze nauwelijks uitkomen zonder opleiding en werk.
Niets van dit alles is een wezensvreemde ontmoeting tussen een jij en een ik, zodat we nooit of te nimmer zullen weten wie die jij is en wie die ik.
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 09:29:15 #160
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_100796456
quote:
7s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 02:55 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

En wat nog handiger is, is als je vervoer kan voorkomen, namelijk door vraag en aanbod fysiek dichter bij elkaar te organiseren. Het verhuizen van het oude echtpaar van de boerderij in Oudehaske naar Heerenveen of Joure is in dat opzicht zeer interessant.
Deporteren, bedoel je? :') Dat past minder goed in je Libertarische sprookjesverhaal.
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 09:39:27 #161
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_100796635
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 09:29 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Deporteren, bedoel je? :') Dat past minder goed in je Libertarische sprookjesverhaal.
Deporteren is onder dwang :')
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 10:40:09 #162
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_100797993
quote:
10s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 09:39 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Deporteren is onder dwang :')
Als het OV verdwijnt is het voor die oudjes toch ook min of meer gedwongen.

Hij is vervoerseconoom. Kortom, hij weet veel van cijfertjes. Jammer genoeg bestaat de praktijk niet alleen uit cijfertjes. OV is een sociaal iets, het is nooit ontworpen om winst te maken. Maar door die randmongolen in Brussel is bedacht dat ook dat geld op moet leveren. En wat doe je in hun ogen om meer klanten te krijgen? Juist, dan maak je het duurder en lever je minder service. :')
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_100799743
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 02:34 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Waarom zou de overheid dat moeten betalen?
ja net als de wegen en onderhoud daarvan.

overheid moet eens beseffen dat een goed OV zorgt voor een grotere welvaart, maar dat vergeten mensen blijkbaar.

We moeten terug naar vroeger blijkbaar, waar iedereen in de fabriek in het dorp werkte ....
pi_100799784
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 10:40 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

Als het OV verdwijnt is het voor die oudjes toch ook min of meer gedwongen.

Hij is vervoerseconoom. Kortom, hij weet veel van cijfertjes. Jammer genoeg bestaat de praktijk niet alleen uit cijfertjes. OV is een sociaal iets, het is nooit ontworpen om winst te maken. Maar door die randmongolen in Brussel is bedacht dat ook dat geld op moet leveren. En wat doe je in hun ogen om meer klanten te krijgen? Juist, dan maak je het duurder en lever je minder service. :')
ja eerst slechter en duurder maken en dan gek vinden dat er lege bussen rondrijden....

Terwijl bv in Londen, Zuid Frankrijk maar ook Japan en Hong Kong goed OV hebben en een VOL OV
pi_100799867
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 02:33 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Is het wel een bezuiniging? Als je iedereen de auto injaagt (in een dichtbevolkt land nog wel) hebben we meer wegen nodig die ook onderhouden moeten worden..
Automobilisten leveren veel meer op dan ze kosten, OV-gebruikers kosten veel meer dan ze opleveren.
pi_100800350
quote:
7s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 02:55 schreef Bolkesteijn het volgende:
Het verhuizen van het oude echtpaar van de boerderij in Oudehaske naar Heerenveen of Joure is in dat opzicht zeer interessant.
Ik ken die omgeving redelijk goed, en ik denk niet dat een oude boer uit Oudehaske graag naar Heerenveen of Joure wil verhuizen ;)
pi_100800720
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 11:41 schreef macca728 het volgende:

[..]

ja net als de wegen en onderhoud daarvan.
Probleem is dus dat de wegen en de onderhoud daarvan ruimschoots wordt betaald door de automobilisten. Dat de kosten van wegen en onderhoud volledig wordt verhaald bij de automobilisten (en andere weggebruikers) is wat mij betreft ook niks mis mee, de gebruiker hoort gewoon te betalen. Dat er ook nog wat extra op wordt gehaald voor algemene middelen is nog tot daaraan toe, maar automobilisten zijn nu gewoon een melkkoe die veel meer betalen dan ze kosten. Bij het OV is het tegenovergestelde aan de hand, de kosten worden maar voor een klein deel bij de gebruikers verhaald.

Ik ken ook genoeg ouderen en mensen met een krappe beurs die volledig zijn aangewezen op hun eigen vervoer en voor wie het OV geen goed alternatief is. Waarom moeten die mensen wel gewoon (meer dan) de volle pond betalen, terwijl OV-gebruikers ruimschoots gecompenseerd worden en slechts een klein deel van de werkelijke kosten moeten betalen? Niet alleen het OV bevordert de mobiliteit voor ouderen en mensen met een beperkt budget, betaalbaar reizen met eigen vervoer kan dat in veel gevallen nog veel beter.
pi_100802191
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 01:54 schreef Janneke141 het volgende:
Wie van jullie heeft nou een bron waaruit blijkt dat het er echt allemaal zoveel beroerder op wordt, behalve dan de spookverhalen van GVB en RET en andere niet-objectieve figuren?

[..]

Dat het aantal lijnen wordt teruggebracht zegt bijvoorbeeld inderdaad nog niet zoveel. Kan best zijn dat er buslijnen worden samengevoegd. En ik kan me ook wel voorstellen dat buslijnen die grotendeels dubbelen met andere stads- of streeklijnen (want die rijden natuurlijk ook nog gewoon door die steden heen) worden geschrapt.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 13:43:35 #169
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_100804474
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 11:45 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Automobilisten leveren veel meer op dan ze kosten, OV-gebruikers kosten veel meer dan ze opleveren.
Daarom is het ook een public service, het houdt onze economie draaiende
pi_100806685
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 11:45 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Automobilisten leveren veel meer op dan ze kosten, OV-gebruikers kosten veel meer dan ze opleveren.
reken je daarbij ook de niet meetbare kosten zoals bv milieuvervuiling ??
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 15:08:08 #171
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_100808054
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 14:36 schreef macca728 het volgende:

[..]

reken je daarbij ook de niet meetbare kosten zoals bv milieuvervuiling ??
Het milieuvoordeel van het OV is nihil vergeleken met de auto. Daar was enkele jaren geleden een minimale artikel over in de krant. Het kan zelfs zo zijn dat het omslagpunt al gepasseerd is. Het milieuvoordeel van het OV valt of staat met de bezettingsgraad.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 15:10:51 #172
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_100808165
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 19:52 schreef LXIV het volgende:
\

Kortom: er komt meer binnen als ooit tevoren en er wordt geen cent meer aan de burger teruggegeven. WAAR BLIJFT AL HET GELD DAN??
Die 1 miljoen ambtenaren zijn prijzig.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 15:13:17 #173
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_100808250
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 17:51 schreef Ericr het volgende:
2 Km lopen _O- Dan ben je vaak al bij je bestemming.
Je kan je afvragen wat de moeite dan is om even 2km te fietsen.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_100808319
quote:
7s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 15:13 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Je kan je afvragen wat de moeite dan is om even 2km te fietsen.
Als je fiets niet gejat is dan..
Droog hou je het ook niet vaak in Nederland.
Op zondag 5 februari 2012 19:00 schreef Voorschrift het volgende:
Welk sprookjespompoen kom jij uitgestapt?
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 15:15:49 #175
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_100808347
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 10:40 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

Als het OV verdwijnt is het voor die oudjes toch ook min of meer gedwongen.

Hij is vervoerseconoom. Kortom, hij weet veel van cijfertjes. Jammer genoeg bestaat de praktijk niet alleen uit cijfertjes. OV is een sociaal iets, het is nooit ontworpen om winst te maken. Maar door die randmongolen in Brussel is bedacht dat ook dat geld op moet leveren. En wat doe je in hun ogen om meer klanten te krijgen? Juist, dan maak je het duurder en lever je minder service. :')
Er zijn zoveel dingen min of meer gedwongen. Je kunt niet tegen elke prijs op je wenken bediend worden. Het streven is om het OV zo min mogelijk verliesgevend te maken.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_100809000
quote:
9s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 15:15 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Er zijn zoveel dingen min of meer gedwongen. Je kunt niet tegen elke prijs op je wenken bediend worden. Het streven is om het OV zo min mogelijk verliesgevend te maken.
dan moet je de drukke lijnen schrappen, learn your history. Google maar op Dr beeching

het streven moet zijn een zo goed mogelijk OV te creeren waardoor mensen zich zsm van ount A naar B kunnen verplaatsen.
pi_100809042
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 15:15 schreef De_Nuance het volgende:

[..]

Als je fiets niet gejat is dan..
Droog hou je het ook niet vaak in Nederland.
Ik wil best fietsen maar parkeren is een probleem als je ook nog terug wilt fietsen.
pi_100809146
quote:
11s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 15:08 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Het milieuvoordeel van het OV is nihil vergeleken met de auto. Daar was enkele jaren geleden een minimale artikel over in de krant. Het kan zelfs zo zijn dat het omslagpunt al gepasseerd is. Het milieuvoordeel van het OV valt of staat met de bezettingsgraad.
daarom moet je het goedkoper maken , dan ben je meer subsidie kwijt maar dat verdien je terug op de lange termijn. Simpel toch
pi_100809174
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 17:15 schreef Schuifpui het volgende:
Als ik hier die bussen overdag zie rijden, dan is dat helemaal niet zo'n ramp. Ik denk dat in 80% van de bussen overdag niet meer personen zitten dan er in een auto zouden kunnen. Daar heb je dan zo'n bak die 1:2 rijdt voor rondrijden.
Dat dus.
pi_100809183
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 15:15 schreef De_Nuance het volgende:

[..]

Als je fiets niet gejat is dan..
Droog hou je het ook niet vaak in Nederland.
400 meter naar het busstation lopen of 2km fietsen is idd heel eng waar het eens in de maand echt stortregent.
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 16:10:37 #181
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_100810498
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 15:35 schreef macca728 het volgende:

[..]

Ik wil best fietsen maar parkeren is een probleem als je ook nog terug wilt fietsen.
Er bestaan van die dingen waarmee je je fiets kan vastzetten. Het heet een SLOT

En regen op de fiets.... dat valt écht wel mee. En dat zegt iemand die elke dag naar zijn werk fietst.
Maar het zijn gewoon kutsmoesjes om maar niet te hoeven bewegen, niet ongewoon in mietjesland genaamd Nederland..
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 16:18:10 #182
154052 RobertVH
I am your father
pi_100810732
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 16:10 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Er bestaan van die dingen waarmee je je fiets kan vastzetten. Het heet een SLOT

En regen op de fiets.... dat valt écht wel mee. En dat zegt iemand die elke dag naar zijn werk fietst.
Maar het zijn gewoon kutsmoesjes om maar niet te hoeven bewegen, niet ongewoon in mietjesland genaamd Nederland..
Zal best, maar ik ga toch echt niet met een regenpak de fiets op de regen in als ik naar m'n werk moet. :{w


Minder bussen en trams, betekent dat meer ruimte voor auto's? :@
pi_100810825
quote:
7s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 15:13 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Je kan je afvragen wat de moeite dan is om even 2km te fietsen.
Minder een optie als je in die/een andere stad werkt.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 16:21:00 #184
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_100810831
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 16:18 schreef RobertVH het volgende:

[..]

Zal best, maar ik ga toch echt niet met een regenpak de fiets op de regen in als ik naar m'n werk moet. :{w


Minder bussen en trams, betekent dat meer ruimte voor auto's? :@
Ik heb dit jaar al welgeteld 1 keer mijn regenpak aangehad dus your argument is invalid! :P
Als het écht teringweer is ka nje altijd nog de auto / OV pakken :Y

quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 16:20 schreef Aether het volgende:

[..]

Minder een optie als je in die/een andere stad werkt.
want?
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_100811284
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 12:00 schreef MrBadGuy het volgende:
Ik ken die omgeving redelijk goed, en ik denk niet dat een oude boer uit Oudehaske graag naar Heerenveen of Joure wil verhuizen ;)
Hoezo? Is Heerenveen het Rotterdam van Friesland? :P
pi_100811288
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 16:20 schreef Aether het volgende:

[..]

Minder een optie als je in die/een andere stad werkt.
Mijn fiets staat al bijna een jaar op station zonder gejat te worden. Dat heet een kettingslot. En dan niet zo'n pussy draadjes ding maar zo'n ding met echt brede metalen ringen onder een modieus synthetisch stof dingetje. Kreeg hem gratis bij mijn schroot fiets waar je veel te goed voor bent natuurlijk want er zit geen elektrische motor op en de versnellingen schakelen zonder dat je zelf schakelt en de achteruittrap rem is nogal gevoelig.
pi_100811337
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 11:41 schreef macca728 het volgende:
overheid moet eens beseffen dat een goed OV zorgt voor een grotere welvaart, maar dat vergeten mensen blijkbaar.
Nee, mensen willen juist zo snel mogelijk weg uit het OV als de welvaart toeneemt, behalve in de echt grote steden. Moet je ze dat gaan ontzeggen?
pi_100811404
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 14:36 schreef macca728 het volgende:
reken je daarbij ook de niet meetbare kosten zoals bv milieuvervuiling ??
Ja, dat valt er ook onder. :) Ik kan vanavond een bron posten.
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 16:47:32 #189
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_100811782
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 15:33 schreef macca728 het volgende:

[..]

dan moet je de drukke lijnen schrappen, learn your history. Google maar op Dr beeching
Waarom zou je drukke lijnen schrappen? :?
quote:
het streven moet zijn een zo goed mogelijk OV te creeren waardoor mensen zich zsm van ount A naar B kunnen verplaatsen.
Zo goed mogelijk nog wel. Het mag dus onbeperkt veel kosten, zolang het maar goed mogelijk is? Goed, weg met de subsidies. Eens kijken of de gemiddelde OV-reiziger nog steeds een zo goed mogelijk OV wil.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 16:47:58 #190
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_100811802
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 15:37 schreef macca728 het volgende:

[..]

daarom moet je het goedkoper maken , dan ben je meer subsidie kwijt maar dat verdien je terug op de lange termijn. Simpel toch
Reken eens uit?
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 17:29:07 #191
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_100813483
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 16:20 schreef Aether het volgende:

[..]

Minder een optie als je in die/een andere stad werkt.
Alsof dit betrekking heeft op de drukke lijnen vol forensen.
pi_100813828
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 15:37 schreef macca728 het volgende:

[..]

daarom moet je het goedkoper maken , dan ben je meer subsidie kwijt maar dat verdien je terug op de lange termijn. Simpel toch
Goedkoper maken, zodat de kosten van het OV flink stijgen (omdat het verschil tussen de werkelijke kostprijs en wat consumenten er voor betalen groter wordt en omdat er meer gebruik van wordt gemaakt) terwijl de inkomsten van automobilisten zal dalen. Het lijkt me heel sterk dat je dat financieel terug verdient, en als je milieuschade meerekent (even los van hoe je dat precies kwantificeert) dan betwijfel ik het nog steeds. Maar aangezien je zegt dat het simpel is kun je het vast wel voorrekenen of een redelijke schatting maken :)


quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 16:37 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Ja, dat valt er ook onder. :) Ik kan vanavond een bron posten.
Kijk nu wordt het interessant, ik ben benieuwd :)
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 17:58:10 #193
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_100814759
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 15:33 schreef macca728 het volgende:

[..]

dan moet je de drukke lijnen schrappen, learn your history. Google maar op Dr beeching


???

De Beeching Axe sloot in de jaren '60, als overheidsbesluit, een enorme hoeveelheid onrendabele spoorlijnen en stations die in de rest van Europa al voor de Tweede Wereldoorlog waren verdwenen. Ik zie de relevantie in een topic over privatisering niet zo, en je opmerking over 'drukke lijnen schrappen' begrijp ik helemaal niet.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_100815251
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 17:58 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

???

De Beeching Axe sloot in de jaren '60, als overheidsbesluit, een enorme hoeveelheid onrendabele spoorlijnen en stations die in de rest van Europa al voor de Tweede Wereldoorlog waren verdwenen. Ik zie de relevantie in een topic over privatisering niet zo, en je opmerking over 'drukke lijnen schrappen' begrijp ik helemaal niet.
de sluiting van al die onrendabele lijnen leverden nauwelijks besparing op. Volgens onderzoek van Dr Beeching was er maar 1 effectieve manier om te bezuinigen, de drukke lijnen schrappen want die kosten veel meer geld dan onrendabele (logisch ook meer personeel, meer overhead, meer treinstellen etc)

[ Bericht 7% gewijzigd door macca728 op 16-08-2011 18:31:18 ]
pi_100815300
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 17:58 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

???

De Beeching Axe sloot in de jaren '60, als overheidsbesluit, een enorme hoeveelheid onrendabele spoorlijnen en stations die in de rest van Europa al voor de Tweede Wereldoorlog waren verdwenen. Ik zie de relevantie in een topic over privatisering niet zo, en je opmerking over 'drukke lijnen schrappen' begrijp ik helemaal niet.
welk onderwerp over privatisering, volgens mij moeten ze juist bezuinigen omdat privatisering geen 120 miljoen oplevert zoals eerst gedacht maar 20 miljoen
pi_100815416
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 17:58 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

???

De Beeching Axe sloot in de jaren '60, als overheidsbesluit, een enorme hoeveelheid onrendabele spoorlijnen en stations die in de rest van Europa al voor de Tweede Wereldoorlog waren verdwenen. Ik zie de relevantie in een topic over privatisering niet zo, en je opmerking over 'drukke lijnen schrappen' begrijp ik helemaal niet.
ter info

The closures were brought to a halt in the early 1970s when it became apparent that they were not useful. The small amount of money saved by closing railways was outweighed by the congestion and pollution caused by increasing reliance on cars which followed, and also by the general public unrest caused by the cuts. The 1973 oil crisis brought a final end of large scale railway closures, by highlighting the need for an energy efficient - and widespread – public transport network.
pi_100815445
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 17:36 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Goedkoper maken, zodat de kosten van het OV flink stijgen (omdat het verschil tussen de werkelijke kostprijs en wat consumenten er voor betalen groter wordt en omdat er meer gebruik van wordt gemaakt) terwijl de inkomsten van automobilisten zal dalen. Het lijkt me heel sterk dat je dat financieel terug verdient, en als je milieuschade meerekent (even los van hoe je dat precies kwantificeert) dan betwijfel ik het nog steeds. Maar aangezien je zegt dat het simpel is kun je het vast wel voorrekenen of een redelijke schatting maken :)


hoeft niet, is al uitgebreid onderzocht in de jaren 70

The closures were brought to a halt in the early 1970s when it became apparent that they were not useful. The small amount of money saved by closing railways was outweighed by the congestion and pollution caused by increasing reliance on cars which followed, and also by the general public unrest caused by the cuts. The 1973 oil crisis brought a final end of large scale railway closures, by highlighting the need for an energy efficient - and widespread – public transport network.
pi_100816057
quote:
7s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 16:35 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Nee, mensen willen juist zo snel mogelijk weg uit het OV als de welvaart toeneemt, behalve in de echt grote steden. Moet je ze dat gaan ontzeggen?
discussie gaat toch over bezuinigingen in de grote steden ? Elke grote stad in de wereld heeft goedkoop en veel OV, behalve Nederland straks.

Hoe denk je dat Parijs, Londen of New York er uit zien zonder het huidige OV ???
pi_100816608
Wat is eigenlijk de bedoeling van die 120 miljoen? Wordt dat geld gebruikt om ambtenaren in beweging te houden ipv "de gewone mens", of voor iets wat werkelijk nóg belangrijker is dan (derderangs) mobiliteit? Ik bedoel, naast eten en betaalbare huisvesting voor alle nederlanders, is er nauwelijks iets met een hogere prioriteit dan de mogelijkheid te bedenken..
pi_100816837
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 18:49 schreef LoggedIn het volgende:
Wat is eigenlijk de bedoeling van die 120 miljoen? Wordt dat geld gebruikt om ambtenaren in beweging te houden ipv "de gewone mens", of voor iets wat werkelijk nóg belangrijker is dan (derderangs) mobiliteit? Ik bedoel, naast eten en betaalbare huisvesting voor alle nederlanders, is er nauwelijks iets met een hogere prioriteit dan de mogelijkheid te bedenken..
Die 120 miljoen past in het plaatje van hoeveel de overheid wil bezuinigen.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')