abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_99812629

Na de explosie

Voor de explosie

quote:
Mogelijk 20 tot 30 doden op Noors eiland Utøya

Volgens ooggetuigen zijn er mogelijk twintig tot dertig doden op het Noorse eilandje Utøya. Dat lieten ooggetuigen vrijdagavond weten aan de kranten VG en Dagbladet. Een als politieagent vermomde man schoot tijdens een AUF-jeugdkamp - de Noorse arbeiderspartij - op Utøya wild om zich heen. Dat meldt de Noorse krant Dagbladet.

Ooggetuigen maakten eerder al melding van een rij van minstens zeven lijken langs de oever van het eiland. Jongeren probeerden zwemmend het eiland af te komen en anderen verstopten zich. De Noorse premier Jens Stoltenberg spreekt van een dramatische situatie, meldt de Noorse tv-zender TV2. Oud-premier Gro Harlem Brundtland zou één van de aanwezigen zijn en premier Stoltenberg zou zelf zaterdag een toespraak houden bij de jongerenbijeenkomst, meldde hij.

Noors uiterlijk

Volgens een verslaggever van de Noorse publieke televisiezender NRK gaat het om een lange man met een stevig postuur en een Noors uiterlijk. Er zouden al vier dodelijke slachtoffers zijn, melden Noorse media. Het is nog niet bekend of er een direct verband is met de bomaanslag in Oslo. Volgens Reuters, de BBC en NRK is de man gearresteerd.

Toespraak premier

Op het eiland op ongeveer dertig kilometer van Oslo zouden meer dan 500 mensen bijeen zijn gekomen, onder wie oud-premier Gro Harlem Brundtland. De nep-agent stapte het traditionele zomerfeest van de AUF binnen, zogenaamd voor een routinecontrole in verband met de bomaanslag eerder op de middag in Oslo. Noorse anti-terrorismetroepen spoedden zich meteen naar het eiland, waar de vermoedelijke dader door de politie werd aangehouden.
quote:
Bomaanslag bij overheidsgebouw Oslo
OSLO – Door een zware bomaanslag bij regeringsgebouwen in de Noorse hoofdstad Oslo zijn minstens twee mensen om het leven gekomen en zijn tientallen mensen gewond geraakt, van wie negen zwaar.

Volgens de politie was de aanslag gericht op het ministerie van Olie.

Het Noorse persbureau NTB meldde aanvankelijk dat de Noorse premier Jens Stoltenberg onder de gewonden was. Later werd dat ontkend. De premier zou niet in de regeringswijk zijn geweest op het moment van de ontploffing.

Volgens een woorvoerder van de Noorse overheid zitten er nog steeds mensen ingesloten in het gebouw. Over hun situatie is nog niets bekend.

Op foto's zijn hevig bloedende mensen te zien.

Treinstation

Het belangrijkste treinstation van Oslo is ontruimd in verband met de vondst van een verdacht object. Het gaat om een tas, zo meldde de staatsomroep NRK.

Het gebouw van de tv-zender TV2 is eveneens ontruimd op last van de politie. Agenten doorzoeken het centrum van de hoofdstad van Noorwegen, omdat nog niet valt uit te sluiten dat er meer explosieven zijn geplaatst.

De politie heeft de bevolking van Oslo opgeroepen om grote groepen mensen voorlopig te mijden. Bewoners van het centrum kunnen zich beter naar elders begeven.

Auto

De Noorse krant Dagbladet meldt op basis van verschillende bronnen dat de bomaanslag op het regeringsgebouw is uitgevoerd met een auto waarin meerdere bommen zouden zijn ontploft.

Getuigen hebben een autowrak voor een van de gebouwen zien staan. De politie bevestigt tegenover de krant Aftenposten dat er nog twee bommen gezocht worden.

Bijna alle ramen zijn weggeblazen uit het 17 verdiepingen tellende overheidsgebouw. Mensen renden in paniek weg.

''Het is een chaos hier'', stelde een getuige bij het gebouw aan de Akersgata, een belangrijke doorgaande weg in het centrum van Oslo. Hier staan de gebouwen van het parlement, ministeries, grote kranten en een belangrijk theater.

De buurt ligt bezaaid met glasscherven en brokstukken. "Ik hoorde een verschrikkelijke klap, en zag rook omhoog komen. Ik voelde een reusachtige druk, die me tegen de grond sloeg. Het was verschrikkelijk'', zei een ooggetuige tegen de krant Aftenposten.

Autowrak

In het ministerie is brand uitgebroken. De politie heeft de omgeving afgezet. De explosie was in grote delen van de stad te horen.

De krant Dagbladet sprak met een vader die door zijn gewonde dochter werd gebeld. "Ze zei me dat ze amper kon ademen omdat er stuk glas vast zat in haar keel", aldus Ashang Afshar over zijn 16-jarige dochter Amosha.

Ministers

De Noorse ministers van Justitie (Knut Storberget), Olie en Energie (Ola Borten Moe) en Financiën (Sigbjörn Johnsen) hadden vrijdag geen afspraken in het regeringskwartier van Oslo en zijn net als de overige leden van de regering in veiligheid.

Hun kantoren liggen wel, net als dat van premier Stoltenberg, in het getroffen gebied. Dat meldt de ambtelijke staf van de Noorse minister-president.

Geheim

Stoltenberg houdt zijn verblijfplaats geheim in verband met de bomaanslag. Hij doet dat op advies van de politie.

Stoltenberg zei in een interview met de staatsomroep dat het te vroeg is om te concluderen dat de bomaanslag bij het ministerie van Olie een terroristische aanslag is. De politicus zei ook dat hij en zijn ministers veilig lijken te zijn.

Wraakacties

Noorwegen is lid van de NAVO en doet mee met de bombardementen op doelen van de Libische dictator Muammar Kaddafi. Hij heeft al vaker gedreigd met wraakacties in Europa. Noorwegen is in het verleden ook bedreigd door het terreurnetwerk al-Qaeda wegens de acties in Afghanistan.

Ook komt de aanslag op een moment dat Noorwegen worstelt met een aan Al-Qaeda gelieerd terreurplan. Twee verdachten zitten op het moment in de gevangenis in afwachting van de tenlastelegging. Vorige week klaagde een Noorse aanklager de van oorsprong Iraakse geestelijke Mullah Krekar aan voor het bedreigen van politici. De man had gezegd politici te zullen doden als hij wordt uitgezet.

Politiek geweld is zeer zeldzaam in Noorwegen.

Islamitische terroristen

Volgens de Noorse terreurexpert Atle Mesoy is de aanslag in Oslo waarschijnlijk gepleegd door islamitische terroristen. ''Na de dood van Osama bin Laden heeft al-Qaeda nieuwe terreuraanslagen in het Westen aangekondigd. Bovendien neemt Noorwegen deel aan militaire acties in Afghanistan en Libië'', zei hij tegen de staatsomroep.

Volgens Mesoy is het ministerie van Olie en Energie een logisch doelwit voor een aanslag. ''Dat is hét symbool van de Noorse politieke macht.''
quote:
Ook schietpartij nabij Oslo op jeugdkamp van Noorse arbeiderspartij
Een als politieagent verklede man heeft schoten gelost op een jeugdkamp van de Noorse arbeiderspartij op Utøya. De eerste berichten spreken van vijf dodelijke slachtoffers. Op het Noorse eiland zijn ongeveer 560 jonge sociaal-democraten aanwezig. De schietpartij vond plaats ndat in Oslo een autobom afging bij het ministerie van Olie. Daarbij kwamen minstens vier personen om en raakten zeker negen mensen zwaargewond.

De agent was het traditionele zomerfeest van de partij AUF binnengestapt met de mededeling dat het een routinecontrole was, wegens de aanslag in Oslo. Daarna begon hij te schieten. Een aantal jongeren sprong hierop in het water rond het eilandje en zwommen naar de wal, zo'n 750 meter verderop.

De politie ging massaal naar het kleine eiland (circa 500 bij 500 meter groot). Een Sea-King helikopter met artsen kon aanvankelijk niet landen, omdat er nog geschoten werd. Kort daarna hield de politie één verdachte aan. Het was de bedoeling dat premier Jens Stoltenberg een toespraak zou houden tijdens het evenement.
quote:
Leger ingezet in centrum Oslo
OSLO - De autoriteiten in Noorwegen hebben vrijdagavond militairen ingezet om het centrum van de hoofdstad Oslo te beveiligen. Dat gebeurde in verband met de bomaanslag eerder op de dag, waarbij zeker zeven mensen om het leven kwamen

Het leger levert bijstand aan de politie, die leiding geeft aan de veiligheidsoperatie. Politieagenten staan strategisch opgesteld bij ziekenhuizen en bij het hoofdkwartier van de politie in Oslo.

De politie heeft de bagagecontrole overgenomen op de internationale luchthaven van Oslo.

Links / Livestreams
http://nrk.no/
http://www.bbc.co.uk/news/world-europe-14254705
Aanslagen in beeld

Zie ook voor laatste nieuws en updates
[Upd] Explosie en schietpartij in Noorwegen

[ Bericht 8% gewijzigd door Frutsel op 22-07-2011 21:09:09 ]
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_99812631
quote:
15s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 20:52 schreef Salvad0R het volgende:
Dit hele verhaal stinkt.

De mainstream media zal wel weer met een hapklaar verhaal komen wat de volgzame schapen angst inboezemt, zodat er nog meer vrijheden beperkt en landen gecarpetbombed kunnen worden.
Ik had niet anders van jou verwacht :')
pi_99812638
quote:
99s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 20:50 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Beelden zijn wel duidelijk. Daaruit kun je wel concluderen dat 't niet bij vier doden is gebleven...
Welke beelden?
pi_99812641
quote:
2s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 20:52 schreef MouzurX het volgende:

[..]

Waarom niet?
Zoals al vaker aangegeven. Er komt ook heel wat logistiek bij kijken. Voorbereiding en materiaal regelen etc. Zeer onwaarsch. dat deze hele middag het werk van 1 'Tristantje' is.
  vrijdag 22 juli 2011 @ 20:53:44 #5
34586 kepler
No bounce, no play
pi_99812646
quote:
TV2 just showed footage of people in the sea, they were swimming.
Hopelijk valt het mee
The line is a dot to you!
pi_99812655
Waarom zit tv2 nog steeds in Oslo terwijl er op dat eilandje misschien meer dan 20 doden zijn gevallen.
pi_99812658
quote:
2s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 20:51 schreef MouzurX het volgende:

[..]

Een machinegeweer en een autobom zijn echt niet moeilijk om te regelen hoor.
machinegeweer misschien wel, maar een autobom met deze kracht toch niet?
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_99812683
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 20:53 schreef Absurditeit het volgende:

[..]

Zoals al vaker aangegeven. Er komt ook heel wat logistiek bij kijken. Voorbereiding en materiaal regelen etc. Zeer onwaarsch. dat het een 'Tristantje' is.
Logistiek gewijs kan je dit best regelen. 911 kan je idd niet in je eentje regelen maar een autobom en een machinegeweer? Is makkelijk te regelen door iemand in de onderwereld. Iemand die minder gek is dan tristan en het jaren voorbereid.
pi_99812691
quote:
15s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 20:52 schreef Salvad0R het volgende:
Dit hele verhaal stinkt.

De mainstream media zal wel weer met een hapklaar verhaal komen wat de volgzame schapen angst inboezemt, zodat er nog meer vrijheden beperkt en landen gecarpetbombed kunnen worden.
Eng he, dat mensen dingen kunnen doen.
Tja, als je niet gelovig bent moet je toch ergens een reden achter kunnen vinden.
Of het nou God of de NWO is.
pi_99812693
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 20:52 schreef Tauchmeister het volgende:

[..]

Waarom?
Omdat de enigen die per definitie baat hebben bij bomaanslagen op burgers overheden zelf zijn.
  vrijdag 22 juli 2011 @ 20:55:02 #12
19242 yavanna
Results may vary.
pi_99812701
quote:
2s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 20:51 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

En eventueel verwondingen plus de schok zelf. Verdrinking is geen gekke optie.
Inderdaad. En een lage watertemperatuur, stroming, evt kleding die men aan heeft helpen ook niet mee.
~Cheer up, the worst is yet to come.~
pi_99812716
quote:
6s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 20:54 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Omdat de enigen die per definitie baat hebben bij bomaanslagen op burgers overheden zelf zijn.
Of mensen die een statement uit willen dragen, immers, ze geloven dat ze er heilig van worden.
pi_99812717
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 20:54 schreef MouzurX het volgende:

[..]

Logistiek gewijs kan je dit best regelen. 911 kan je idd niet in je eentje regelen maar een autobom en een machinegeweer? Is makkelijk te regelen door iemand in de onderwereld. Iemand die minder gek is dan tristan en het jaren voorbereid.
Jij vindt het waarschijnlijk en ik vind het zeer onwaarsch. We weten allebei niet hoe het zit, maar ik denk dat jij onderschat wat er allemaal bij komt kijken.
  vrijdag 22 juli 2011 @ 20:55:24 #15
350058 Willyfoofoo
97.4% certified as human.
pi_99812720
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 20:54 schreef Disorder het volgende:

[..]

Het is allemaal in scene gezet natuurlijk. Duh.
Inderdaad. De ramen schoten er per toeval uit.
Willyfoofoo has posted.
This thread is now important.
  vrijdag 22 juli 2011 @ 20:55:25 #16
181126 MouzurX
Misschien?
pi_99812721
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 20:54 schreef eight het volgende:

[..]

Naja er stonden toch instructies van al qaida online om zo'n mest bom te maken? Gooi een bestelbusje helemaal vol met die zooi en je hebt een aardige bom hoor.
  vrijdag 22 juli 2011 @ 20:55:34 #17
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_99812729
quote:

[..]

quote:

[..]

http://en.wikipedia.org/wiki/Oklahoma_City_bombing
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  vrijdag 22 juli 2011 @ 20:55:36 #18
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_99812732
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 20:45 schreef MouzurX het volgende:

[..]

Is het zo moeilijk om een autobom te plaatsen en dan met een machinegeweer naar een eiland 50km verderop te gaan?
Ja, gek genoeg denk ik van wel. Het lijkt me geen solo actie. Maar dit is op puur op psychologisch gevoel en niet op feiten en kun je dus ook gewoon negeren. ;).
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  vrijdag 22 juli 2011 @ 20:55:56 #19
19242 yavanna
Results may vary.
pi_99812749
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 20:54 schreef Disorder het volgende:

[..]

Het is allemaal in scene gezet natuurlijk. Duh.
Dat was vanaf het begin al duidelijk.
~Cheer up, the worst is yet to come.~
pi_99812750
quote:
2s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 20:55 schreef MouzurX het volgende:

[..]

Naja er stonden toch instructies van al qaida online om zo'n mest bom te maken? Gooi een bestelbusje helemaal vol met die zooi en je hebt een aardige bom hoor.
Haha, ja zo'n bom was het vandaag in Oslo. :')
pi_99812758
Jokkebrok zit te trollen, neem ik aan...
I´m back.
pi_99812769
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 20:55 schreef Willyfoofoo het volgende:

[..]

Inderdaad. De ramen schoten er per toeval uit.
Dat hoor je mij niet zeggen ;)
pi_99812773
-edit- beetje normaal mag ook wel

[ Bericht 76% gewijzigd door Frutsel op 22-07-2011 20:56:57 ]
  vrijdag 22 juli 2011 @ 20:56:32 #24
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_99812783
Die alarmbellen :{ Die sfeer gelijk :{ Bah. Sneu schijtvolk die dit doen.
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
  vrijdag 22 juli 2011 @ 20:56:35 #25
181126 MouzurX
Misschien?
pi_99812786
Trouwens er waren meerdere bommen toch?

Naja het is wel onwaarschijnlijk maar niet uitgesloten hoor, dat het 1 persoon is.
pi_99812789
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 20:54 schreef MouzurX het volgende:

[..]

Nou ja, zo'n bom moet ook nog eens werken, natuurlijk. Ik denk dat je er wel wat voor moet doen.
pi_99812812
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 20:53 schreef Absurditeit het volgende:

[..]

Zoals al vaker aangegeven. Er komt ook heel wat logistiek bij kijken. Voorbereiding en materiaal regelen etc. Zeer onwaarsch. dat deze hele middag het werk van 1 'Tristantje' is.
Karst Tates? Die leek ook alles redelijk gepland te hebben. Ook al was zijn wapen niet heel goed gekozen. Maar ik ben het met je eens, één persoon klinkt ongeloofwaardig... maar onmogelijk is het niet.
pi_99812818
Oh, de eerste complottheorieën fanatiekelingen zijn al aanwezig.
  vrijdag 22 juli 2011 @ 20:57:12 #29
326197 Psy-freak
Moderator i.o.
pi_99812822
Samenzwering?
BNW

Danku!
zaterdag 13 augustus 2011 11:41 schreef RockNijntje het volgende:
Psy-freak heeft wel de schattigste UI van heel FOK!
FOK!-vriendin: Pixxie. & AdoraBelle
  vrijdag 22 juli 2011 @ 20:57:43 #30
181126 MouzurX
Misschien?
pi_99812853
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 20:56 schreef Monidique het volgende:

[..]

Nou ja, zo'n bom moet ook nog eens werken, natuurlijk. Ik denk dat je er wel wat voor moet doen.
Dat klopt maar iemand met een militair verleden kan best wat regelen.

Toch wel enigszins onwaarschijnlijk dat hij het helemaal alleen heeft geregeld maar toch.
pi_99812861
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 20:57 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Ik troll niet. Ik zet echt mijn vraagtekens bij dit gebeuren. Mag dat niet? Moet je blindelings volgen wat je voorgeschoteld krijgt? :{
Hoor jij niet stiekem bij het complot? MAG IK DIT NIET VRAGEN?!
  vrijdag 22 juli 2011 @ 20:57:49 #33
133321 Burner82
Speedo fan
pi_99812862
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 20:57 schreef Psy-freak het volgende:
Samenzwering?
BNW

Danku!
Technisch gezien is een een-mans-actie geen samenzwering....
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
  vrijdag 22 juli 2011 @ 20:57:58 #34
326197 Psy-freak
Moderator i.o.
pi_99812870
quote:

[..]

Ik troll niet. Ik zet echt mijn vraagtekens bij dit gebeuren. Mag dat niet? Moet je blindelings volgen wat je voorgeschoteld krijgt? :{
Omdat die hulpverleners te beroerd zijn tijd vrij te maken voor de fotograaf zeg ik toch!
Tuig :r
zaterdag 13 augustus 2011 11:41 schreef RockNijntje het volgende:
Psy-freak heeft wel de schattigste UI van heel FOK!
FOK!-vriendin: Pixxie. & AdoraBelle
  Moderator vrijdag 22 juli 2011 @ 20:57:59 #35
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_99812873
quote:
2s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 20:56 schreef MouzurX het volgende:
Trouwens er waren meerdere bommen toch?

Naja het is wel onwaarschijnlijk maar niet uitgesloten hoor, dat het 1 persoon is.
voor zover we weten is er maar 1 bom so far?

en wat verdachte rugzakken maar verder zijn ze vooral aan het zoeken
die bom klinkt iig als een afleidingsmanouvre
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_99812880
quote:

[..]Moet je blindelings volgen wat je voorgeschoteld krijgt? :{
Nee, maar overdrijven is ook een kunst.
  vrijdag 22 juli 2011 @ 20:58:04 #37
42366 Staal
pi_99812881
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 20:56 schreef LB06 het volgende:
-edit- beetje normaal mag ook wel

Hij gelooft dat echt en is geen troll maar die hard BNW-er.
Leven en laten leven. Of gewoon negeren. ;).
Un certain jeune homme
pi_99812885
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 20:57 schreef Droomert het volgende:

[..]

Hoor jij niet stiekem bij het complot? MAG IK DIT NIET VRAGEN?!
Tuurlijk mag jij dat vragen.
  Moderator vrijdag 22 juli 2011 @ 20:58:11 #39
8781 crew  Frutsel
pi_99812887
quote:

[..]

Dat mag best, maar NWS is daar niet het forum voor, dat weet je best.
pi_99812890
quote:
2s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 20:55 schreef MouzurX het volgende:

Ik heb hier geen kennis van maar als het echt zo makkelijk zou zijn dan zou je dit soort acties veel vaker zien. Autobommen zijn bijna altijd van terroristische groepering en bijna nooit een eenmansactie. Als het echt makkelijk was zou je veel meer eenmansacties zien..
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
  vrijdag 22 juli 2011 @ 20:58:13 #41
181126 MouzurX
Misschien?
pi_99812891
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 20:57 schreef sp3c het volgende:

[..]

voor zover we weten is er maar 1 bom so far?

en wat verdachte rugzakken maar verder zijn ze vooral aan het zoeken
die bom klinkt iig als een afleidingsmanouvre
nee er was toch een 2de explosie in de stad?
pi_99812892
quote:
7s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 20:54 schreef Droomert het volgende:

[..]

Eng he, dat mensen dingen kunnen doen.
Tja, als je niet gelovig bent moet je toch ergens een reden achter kunnen vinden.
Of het nou God of de NWO is.
Of het is gewoon een ritueel bloedoffer naar de God van de NWO. Zoals elke oorlog/aanslag.
pi_99812894
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 20:47 schreef 100% Tukker het volgende:

[..]

Dat dus.

Al Qaida er altijd meteen bijhalen. :')
Al Qaida zit er achter denk ik ongeacht wie er nu gearresteerd is.
Lijkt me onwaarschijnlijk dat een rechtse beweging er achter is.
En nogmaals, het is logisch dat je meteen met een Islamitische terreurorganisatie rekening houdt, niet met een interne groep! Wanneer is de laatste keer dat Noorwegen getroffen is door een interne aanslag, het is niet zo, dat Noorwegen verscheurt wordt door een burgeroorlog!
Haha
  vrijdag 22 juli 2011 @ 20:58:15 #44
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_99812896
Die reclameonderbrekingen steeds bij CNN... Hoe irritant...
How can I make this topic about me?
pi_99812901
quote:

[..]

Niet terwijl de gebeurtenissen zich ontwikkelen, wacht een paar dagen en open een topic in BNW, dude...
I´m back.
pi_99812910
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 20:57 schreef alpeko het volgende:

[..]

Karst Tates? Die leek ook alles redelijk gepland te hebben. Ook al was zijn wapen niet heel goed gekozen. Maar ik ben het met je eens, één persoon klinkt ongeloofwaardig... maar onmogelijk is het niet.
Ik sluit het ook niet helemaal uit, maar op basis van wat ik zo allemaal lees, geloof ik niet in een dwaze éénmansactie. We komen er waarsch. nog weleens achter.
  vrijdag 22 juli 2011 @ 20:59:10 #47
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_99812937
Ik denk niet dat er nog meer bommen in de stad zijn.
  Moderator vrijdag 22 juli 2011 @ 20:59:14 #48
8781 crew  Frutsel
pi_99812941
quote:
15s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 20:58 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Niet terwijl de gebeurtenissen zich ontwikkelen, wacht een paar dagen en open een topic in BNW, dude...
Dat topic is er al daar, zie ergens hierboven. Ontopic maar weer en niet onjokkebrok
pi_99812944
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 20:51 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

1 persoon lijkt me sws niet.
Zit heel wat logistiek achter...
Timothy McVeigh heeft het ook alleen gedaan.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Timothy_McVeigh
pi_99812945
quote:

[..]

Ik snap je punt. Het is ook niet zo dat ik er al meteen vanuit ga. Ik kijk gewoon even kritisch naar wat ik te zien krijg. Ik ga er vanuit dat dat geen misdaad is. Mods vinden blijkbaar van wel, want ik heb er weer 2 notes bij. :{

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 22-07-2011 20:59:40 ]
  vrijdag 22 juli 2011 @ 20:59:26 #51
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_99812952
quote:

[..]

topic in BNW, was zeer snel open, hoor :D
pi_99812957
quote:
2s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 20:58 schreef MouzurX het volgende:

[..]

nee er was toch een 2de explosie in de stad?
Dat filmpje is fake. Of bedoel je nog iets anders?
  vrijdag 22 juli 2011 @ 20:59:36 #53
42366 Staal
pi_99812970
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 20:58 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Tuurlijk mag jij dat vragen.
Hou je paarden gezellig op stal totdat er meer nieuws is. Beetje grof wat je nu doet.
Un certain jeune homme
pi_99812992
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 20:58 schreef Absurditeit het volgende:

[..]

Ik sluit het ook niet helemaal uit, maar op basis van wat ik zo allemaal lees, geloof ik niet in een dwaze éénmansactie. We komen er waarsch. nog weleens achter.
Eenmansactie lijkt me ook niet. Volgens mij moet je de coördinatie niet onderschatten voor zo'n double attack.
  vrijdag 22 juli 2011 @ 21:00:23 #55
181126 MouzurX
Misschien?
pi_99813011
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 20:59 schreef Absurditeit het volgende:

[..]

Dat filmpje is fake. Of bedoel je nog iets anders?
Ik bedoel iets anders, ik heb op CNN ofzo gezien op de liveblog dat er gewoon een 2de explosie werd gemeld?
  vrijdag 22 juli 2011 @ 21:00:24 #56
280897 BakkerHenk
Callsign 'Baker'
pi_99813014
quote:
15s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 20:59 schreef Staal het volgende:

[..]

Hou je paarden gezellig op stal totdat er meer nieuws is. Beetje grof wat je nu doet.
Dat kan hij andersom ook zeggen... niet dat ik het met hem eens ben trouwens.
Baker: "Fox one! Fox one!"
Formerly known as DaCybrsrfr
Hardpore Corn
pi_99813021
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 20:59 schreef THEFXR het volgende:

[..]

topic in BNW, was zeer snel open, hoor :D
Tegenwoordig worden de topics in BNW geopend terwijl de gebeurtenissen zich ontwikkelen dus? :').
I´m back.
pi_99813033
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 20:59 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Ik snap je punt. Het is ook niet zo dat ik er al meteen vanuit ga. Ik kijk gewoon even kritisch naar wat ik te zien krijg. Ik ga er vanuit dat dat geen misdaad is. Mods vinden blijkbaar van wel, want ik heb er weer 2 notes bij. :{
Je weet dat die BNW-praat hier niet op prijs wordt gesteld en toch ga je zielig zitten doen om notes?
pi_99813046
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 20:59 schreef Zon het volgende:

[..]

quote:
In addition to McVeigh, Terry Nichols was convicted and sentenced in federal court to life in prison for his role in the crime. At Nichols' trial, evidence was presented indicating that others may have been involved. Several residents of central Kansas, including real estate agent Georgia Rucker and a retired Army NCO, testified at Terry Nichols' federal trial that they had seen two trucks at Geary State Lake, where prosecutors alleged the bomb was assembled. The retired NCO said he visited the lake on April 18, 1995, but left after a group of surly men looked at him aggressively. The operator of the Dreamland Motel testified that two Ryder trucks had been parked outside her Grandview Plaza motel where McVeigh stayed in Room 26 the weekend before the bombing.
Lees de Engelse-Wiki ook eens.
pi_99813047
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 21:00 schreef BakkerHenk het volgende:

[..]

Inderdaad. Raar volk hier.
pi_99813068
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 21:00 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Tegenwoordig worden de topics in BNW geopend terwijl de gebeurtenissen zich ontwikkelen dus? :').
Het is makkelijk een misdaad bij een BNWer te plegen. Ze geloven immers dat de overheid er altijd achter zit.
  vrijdag 22 juli 2011 @ 21:01:31 #62
164290 ouderejongere
jemig de pemig !
pi_99813080
ik zei twee topics geleden al dat de dader binnen Noorwegen gezocht moest worden, het lijkt er steeds meer op dat ik gelijk krijg.
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
pi_99813085
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 21:01 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Inderdaad. Raar volk hier.
KRIJG IK NOG EEN ANTWOORD OP MIJN VRAAG, MENEER VAN DE CIA?
  Moderator vrijdag 22 juli 2011 @ 21:01:40 #64
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_99813090
ja boeiend!!

doe ff ontopic
pi_99813093
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 20:59 schreef Zon het volgende:

[..]

McVeigh ging daarna niet ook nog op een soort van killing spree.
Haha
pi_99813094
Politie denkt ook dat het een gecoördineerde aanval is.
  vrijdag 22 juli 2011 @ 21:01:48 #67
181126 MouzurX
Misschien?
pi_99813101
quote:
7s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 21:00 schreef Absurditeit het volgende:

[..]

[..]

Lees de Engelse-Wiki ook eens.
Natuurlijk hebben sommige hem geholpen, maar je hoeft dan bijv niet van een groepering te spreken.
pi_99813106
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 21:01 schreef Joker89 het volgende:

[..]

McVeigh ging daarna niet ook nog op een soort van killing spree.
Het klopt ook helemaal niet dat hij alleen handelde.
pi_99813123
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 21:01 schreef ouderejongere het volgende:
ik zei twee topics geleden al dat de dader binnen Noorwegen gezocht moest worden, het lijkt er steeds meer op dat ik gelijk krijg.
Waar leid je dat uit af dan?
Omdat die Noorse PvdA wordt aangevallen?
I´m back.
  vrijdag 22 juli 2011 @ 21:02:35 #70
42366 Staal
pi_99813137
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 21:00 schreef BakkerHenk het volgende:

[..]

Nee, niet dat je het met hem eens bent trouwens en aan mijn adres valt ook al niets te ouwehoeren. Kom met quotes of hou je gemak.
Un certain jeune homme
  vrijdag 22 juli 2011 @ 21:02:40 #71
256829 Sokz
Livin' the life
pi_99813142
McVeigh was er toch ingeluisd? :7
  Moderator vrijdag 22 juli 2011 @ 21:02:58 #72
8781 crew  Frutsel
pi_99813154
Wat voor bom moet dat wel niet geweest zijn... dat krijg je als simpele "eenmansactie" toch niet zomaar voor elkaar?
Alhoewel, Timothy deed het ook :{
  vrijdag 22 juli 2011 @ 21:03:03 #73
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_99813158
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_99813162
ANP: MOGELIJK 20 À 30 DODEN OP NOORS EILAND (OOGGETUIGEN)
by Redactie NU.nl 8:54 PM
pi_99813163
quote:
2s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 21:01 schreef MouzurX het volgende:

[..]

Natuurlijk hebben sommige hem geholpen, maar je hoeft dan bijv niet van een groepering te spreken.
Als dat zo natuurlijk is, dan weet je dus blijkbaar ook dat hij gewoon hulp heeft gehad. Geen eenmansactie dus. Geen groepering, maar dat is afwachten in het geval van vandaag.
pi_99813169
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 21:00 schreef Tauchmeister het volgende:

[..]

Je weet dat die BNW-praat hier niet op prijs wordt gesteld en toch ga je zielig zitten doen om notes?
Ik doe niet zielig. Ik laat het alleen weten. Maar goed... die praat waar jij het over hebt, groeit wel. Dat betekent dus dat je de kritische blik van een groeiende groep mensen in de kiem probeert te smoren, puur omdat je het er niet mee eens bent.
pi_99813182
quote:
99s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 21:02 schreef Sokz het volgende:
Jep. Door de Federalis.
pi_99813191
quote:
6s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 21:03 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Jep. Door de Federalis.
:')
  vrijdag 22 juli 2011 @ 21:03:44 #79
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_99813197
http://www.paltalk.com , niet typen maar miepen
Al bemoei jij je niet met politiek, deze bemoeit zich wel met jouw leven en geld, van de wieg tot het graf en zelfs daarna!
pi_99813201
quote:
Making our way along the lake. AF helis over Utøya. Ambulances still making their way in. None in opposite direction #osloexpl
spotted by editor

from twitter.com/rtege
pi_99813203
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 21:02 schreef Frutsel het volgende:
Wat voor bom moet dat wel niet geweest zijn... dat krijg je als simpele "eenmansactie" toch niet zomaar voor elkaar?
Alhoewel, Timothy deed het ook :{
Dat was niet één man.
  vrijdag 22 juli 2011 @ 21:03:51 #82
181126 MouzurX
Misschien?
pi_99813204
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 21:03 schreef Absurditeit het volgende:

[..]

Als dat zo natuurlijk is, dan weet je dus blijkbaar ook dat hij gewoon hulp heeft gehad. Geen eenmansactie dus.
ja je hebt we iemand nodig waar je de spullen van koopt he, en die zal vast uit de onderwereld komen.
pi_99813207
quote:
Volgens mij was hij gewoon in zijn lurven gepakt door good ol' US of A detective werk, en de fouten die had gemaakt.
I´m back.
pi_99813208
quote:
Brave New World
  Redactie Frontpage vrijdag 22 juli 2011 @ 21:04:02 #85
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_99813214
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 21:03 schreef Tauchmeister het volgende:
Dat las ik ook op de FP... mensen die van het eiland weg wilden zwemmen en verdronken zijn...
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_99813224
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 21:03 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Ik doe niet zielig. Ik laat het alleen weten. Maar goed... die praat waar jij het over hebt, groeit wel. Dat betekent dus dat je de kritische blik van een groeiende groep mensen in de kiem probeert te smoren, puur omdat je het er niet mee eens bent.
Nee, maar die kritische blik hoort nu eenmaal niet thuis in NWS, maar in BNW. Daar kan ik ook niets aan doen.
pi_99813234
quote:
Lea Harvsky Oswald gearresteerd zeker.
Haha
  vrijdag 22 juli 2011 @ 21:04:33 #88
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_99813242
Ben nu Home Alone aan het kijken met mijn nichtje, is er al meer bekend? :{

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  Moderator vrijdag 22 juli 2011 @ 21:04:50 #89
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_99813256
nee
  vrijdag 22 juli 2011 @ 21:04:52 #90
181126 MouzurX
Misschien?
pi_99813258
Ik vroeg het net ff aan zo'n gast die direct contact heeft en er zijn idd gewoon 2 explosies in oslo geweest hoor.
  vrijdag 22 juli 2011 @ 21:05:01 #91
104963 ETA
European Travel Author
pi_99813262
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
pi_99813268
quote:
Eén ooggetuige volgens BBC
  vrijdag 22 juli 2011 @ 21:05:35 #93
8898 Darklight
The Truth Will Set You Free
pi_99813283
Ze zeggen nog steeds niet hoeveel doden er op het eiland zijn, dat moeten ze nu toch wel weten?
pi_99813292
quote:
15s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 21:04 schreef BansheeBoy het volgende:
Ben nu Home Alone aan het kijken met mijn nichtje, is er al meer bekend? :{

Macaulay Culkin heeft ook blond haar en blauwe ogen. Kan geen toeval zijn.
pi_99813297
quote:
Jezus H.
I´m back.
pi_99813300
quote:
2s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 21:04 schreef MouzurX het volgende:
Ik vroeg het net ff aan zo'n gast die direct contact heeft en er zijn idd gewoon 2 explosies in oslo geweest hoor.
Volgens mij maar één explosie. Verder kan het getimed zijn. Klokje erop, of mobiele telefoon. Kán dezelfde dader zijn.
  vrijdag 22 juli 2011 @ 21:06:15 #97
279105 luckyb1rd
Hmmm lekker hmmm
pi_99813313
[/youtube]

Echt net na de explosie
pi_99813324
quote:
Eyewitness Andre Scheie told NRK: "There are very many dead by the shore... There are about 20-25 dead." Mr Scheie also said he saw people dead in the water at the camp.
Aldus BBC. Eén oggetuige dus so far.
pi_99813331
quote:
2s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 21:04 schreef MouzurX het volgende:
Een explosie veroorzaakt vaak een echo in urbaan gebied, waardoor het meerdere knallen lijken.
Allah Al Watan Al Malik
  vrijdag 22 juli 2011 @ 21:06:49 #100
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_99813346
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 21:04 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Dat las ik ook op de FP... mensen die van het eiland weg wilden zwemmen en verdronken zijn...
huh, 30 doden door onderkoeling in de zomer?
pi_99813360
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 21:06 schreef Monidique het volgende:

[..]

Volgens mij maar één explosie. Verder kan het getimed zijn. Klokje erop, of mobiele telefoon. Kán dezelfde dader zijn.
Laat maar, las verkeerd, :').
pi_99813380
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 21:06 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Nee, door 500 meter te zwemmen met kleren aan en dan in het midden ontdekken dat het toch wel ERG ver is.
Allah Al Watan Al Malik
pi_99813383
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 21:04 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Denk niet dat ze verdronken zijn toch, zo ver was het toch niet naar het vaste land, aan de andere kant zal het water niet al te warm zijn, weer aan de andere kant, het is wel zomer.
Haha
pi_99813397
quote:

[..]

Daar is minstens net zo koud als hier nu
  vrijdag 22 juli 2011 @ 21:07:50 #105
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_99813398
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 21:03 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Er zit een verschil tussen iets kritisch bekijken en aankomen met allerlei vergezochte theorieën waar echt geen enkel aanknopingspunt voor te vinden is.
  vrijdag 22 juli 2011 @ 21:08:02 #106
8898 Darklight
pi_99813407
globeandmail twitterde op vrijdag 22-07-2011 om 21:04:56 Twitter photos indicate Norway's foreign minister was at Utoya retreat just before attack: http://tgam.ca/Ch38 reageer retweet
pi_99813410
Je kunt best verdrinken, je zwemt immers voor je leven, letterlijk..
pi_99813415
quote:

[..]

Het water zal wel lekker warm zijn in Noorwegen ja.
pi_99813420
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 21:04 schreef Tauchmeister het volgende:

[..]

Nee, maar die kritische blik hoort nu eenmaal niet thuis in NWS, maar in BNW. Daar kan ik ook niets aan doen.
Je mag er hier wel flink op los speculeren, vooruitlopen op de zaken en allerlei insinuaties doen. Daar maalt geen hond om... zolang het het BNW straatje maar niet raakt. Die lui daar zijn namelijk allemaal koekoek.
  vrijdag 22 juli 2011 @ 21:08:35 #110
112639 djayzz
Ideas are bulletproof
pi_99813426
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 21:07 schreef eight het volgende:

[..]

Daar is minstens net zo koud als hier nu
Momenteel zit het zo rond de 20 graden aan de kust van noorwegen
Vroegah, toen we voor een loempia nog naar Vietnam moesten.
pi_99813428
Echt bizar. Ook nog een schietpartij erbij.
  vrijdag 22 juli 2011 @ 21:08:45 #112
181126 MouzurX
Misschien?
pi_99813434
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 21:06 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Een explosie veroorzaakt vaak een echo in urbaan gebied, waardoor het meerdere knallen lijken.
Nou volgens mij waren er 2 maar oke.
Had het ook gelezen op nieuwssites. én die neppe video zou nog ongeloofwaardiger zijn he, als er niet eens een 2de explosie geweest zou zijn.
  vrijdag 22 juli 2011 @ 21:08:50 #113
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_99813442
oke dus de overige 25-30 doden kwam door het verdrinken?
graag op anoniem
pi_99813446
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 21:08 schreef StephanL het volgende:
Echt bizar. Ook nog een schietpartij erbij.
Nog 1?
  vrijdag 22 juli 2011 @ 21:08:53 #115
8898 Darklight
pi_99813449
felix85 twitterde op vrijdag 22-07-2011 om 21:07:23 rescuers who have been on Utøya describe the situation as "horrible" reageer retweet
pi_99813469
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 21:05 schreef ETA het volgende:
http://www.abcnyheter.no/(...)g-situasjon-pa-utoya

deze foto al gepost van eiland?
Nee maar wel ontzettend heftig. Lijkt wel of ze op de vlucht zijn neergeschoten, maar dan zou er bijna meer, dan een schutter moeten zijn op het eiland.
Haha
pi_99813470
quote:
15s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 21:08 schreef Absurditeit het volgende:

[..]

Nog 1?
Nee bedoel diegene op het eiland. Vanmiddag was het alleen nog die bom.
  vrijdag 22 juli 2011 @ 21:09:32 #118
181126 MouzurX
Misschien?
pi_99813476
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 21:08 schreef KingRoland het volgende:
oke dus de overige 25-30 doden kwam door het verdrinken?
Aaangezien die politieagent ze eerst op een rijtje heeft gezet denk ik zo maar dat er meer zijn dood geschoten.
pi_99813478
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 21:07 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

Er zit een verschil tussen iets kritisch bekijken en aankomen met allerlei vergezochte theorieën waar echt geen enkel aanknopingspunt voor te vinden is.
Die zijn er zeker wel, maar daarvoor moet je wel even wat verder kijken dan je neus lang is. Het begint ergens in september 2001. (of eigenlijk in 1962) ;)

En nu kap ik voordat ik hier gebanned wordt. Ciao! xxx

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-07-2011 21:11:05 ]
  vrijdag 22 juli 2011 @ 21:09:46 #120
280897 BakkerHenk
Callsign 'Baker'
pi_99813487
Hardpore Corn
pi_99813493
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 21:08 schreef djayzz het volgende:

[..]

Momenteel zit het zo rond de 20 graden aan de kust van noorwegen
Wat zou het temperatuur v/h water dan zijn? 7 graden of zo?
  Moderator vrijdag 22 juli 2011 @ 21:10:30 #123
8781 crew  Frutsel
pi_99813524
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 21:09 schreef Joker89 het volgende:

[..]

Nee maar wel ontzettend heftig. Lijkt wel of ze op de vlucht zijn neergeschoten, maar dan zou er bijna meer, dan een schutter moeten zijn op het eiland.
Als die "agent" ze inderdaad heeft geroepen om te praten over de Oslo aanslag en vervolgens nadat hij hun aandacht had en vervolgens zijn geweer trekt... dan kan het enorm oplopen en dan zullen er ook diverse in het water gevlucht en beschoten zijn idd :{
  vrijdag 22 juli 2011 @ 21:10:33 #124
181126 MouzurX
Misschien?
pi_99813526
Heb het idee dat die 20-25 nog wel zal oplopen.
pi_99813533
Ligt het aan mij of lijken de mensen op die foto gephotoshopped?
pi_99813545
Die zijn NIET hiding. Zeker niet allemaal iig.
pi_99813546
quote:
De politie kan nog niet bevestigen hoeveel doden/gewonden er bij de schietpartij zijn gevallen. Wel zou de schutter ook betrokken zijn bij de explosie in Oslo eerder vandaag.
  vrijdag 22 juli 2011 @ 21:11:03 #128
112639 djayzz
Ideas are bulletproof
pi_99813551
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 21:09 schreef eight het volgende:

[..]

Geen idee, ik vaar nu 200km uit de kust van Aheim, en hier is het best koud!
Vroegah, toen we voor een loempia nog naar Vietnam moesten.
pi_99813580
quote:

[..]

als ze in paniek weg zwemmen zullen ze sneller warmte verliezen
  vrijdag 22 juli 2011 @ 21:11:41 #131
133321 Burner82
Speedo fan
pi_99813585
quote:
Verstoppen doen ze niet in ieder geval..
pi_99813611
Er is een duidelijke link tussen Oslo en dat eiland, aldus NYT. Hij kwam zgn een security check doen en knalde toen mensen neer met een automatic.
  vrijdag 22 juli 2011 @ 21:12:13 #133
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_99813617
Zijn er al eventuele motieven bekend?
pi_99813625
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 21:10 schreef Melleyn het volgende:
BNW.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_99813643
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 21:12 schreef LB06 het volgende:
Er is een duidelijke link tussen Oslo en dat eiland, aldus NYT. Hij kwam zgn een security check doen en knalde toen mensen neer met een automatic.
Dat zei de Noorse politie eerder ook al idd.
  vrijdag 22 juli 2011 @ 21:12:52 #136
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_99813653
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 21:12 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
Nope.
pi_99813668
Bizarre dag hoor :{
pi_99813669
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 21:12 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
Nope. Zelfs vermoed ik een extremistische politieke beweging.
pi_99813671
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 21:09 schreef Joker89 het volgende:

[..]

Ja, dat dacht ik dus ook al.
pi_99813680
Oslo: 7 dood, 2 zwaargewond. Valt nog mee, relatief gezien (als in: het had véél erger kunnen zijn!!)
pi_99813694
quote:

[..]

Ik gok rond de 5 graden.
pi_99813711
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 21:10 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Als die "agent" ze inderdaad heeft geroepen om te praten over de Oslo aanslag en vervolgens nadat hij hun aandacht had en vervolgens zijn geweer trekt... dan kan het enorm oplopen en dan zullen er ook diverse in het water gevlucht en beschoten zijn idd :{
Ik vermoed dat ze bij elkaar al naar de tv aan het kijken waren wat er in Oslo gebeurd is, uiteraard vermoedens, dan zijn ze bij elkaar makkelijk voor hem te raken, maar zoals ze daar op die rotsen verspreid liggen, je zou bijna denken dat daar meer dan een persoon voor nodig is, of hij heeft bommen laten afgaan in het kamp en ze opgewacht, dat zou ook kunnen.
Haha
pi_99813712
Lijkt er inderdaad op alsof de shooting op Utoya de èchte aanslag was.
  vrijdag 22 juli 2011 @ 21:13:57 #144
123170 alors
zlata1234
pi_99813720
Volgens deze site zou het water nu een graad of 12 zijn, dat is het gemiddelde.

http://www.holidaycheck.n(...)bene_rid-id_552.html
know'm sayin?
word? word.
pi_99813721
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 21:13 schreef Zon het volgende:

[..]

Ik vermoed dat de meeste verdronken zijn...
pi_99813724
Die gast op BBC is er wel erg stellig van overtuig dat het Al Qaida is. Zelfs het feit dat de dader blond is, past precies bij de nieuwe 'tactiek' van AQ, aldus deze man.
pi_99813735
quote:
2s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 21:09 schreef MouzurX het volgende:

[..]

Aaangezien die politieagent ze eerst op een rijtje heeft gezet denk ik zo maar dat er meer zijn dood geschoten.
Waar heb je die info vandaan?
pi_99813741
The New York Times reports that terror group 'Helpers of the Global Jihad' have claimed responsibility for #Oslo attacks
pi_99813751
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 21:13 schreef SuperHarregarre het volgende:
Dan zou de bom een afleidingsmanoeuvre kunnen zijn.
pi_99813756
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 21:14 schreef MaxMark het volgende:
Die gast op BBC is er wel erg stellig van overtuig dat het Al Qaida is. Zelfs het feit dat de dader blond is, past precies bij de nieuwe 'tactiek' van AQ, aldus deze man.
Waarom is dat niet plausible dan?
pi_99813760
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 21:13 schreef Joker89 het volgende:

[..]

Ik vermoed dat ze bij elkaar al naar de tv aan het kijken waren wat er in Oslo gebeurd is, uiteraard vermoedens, dan zijn ze bij elkaar makkelijk voor hem te raken, maar zoals ze daar op die rotsen verspreid liggen, je zou bijna denken dat daar meer dan een persoon voor nodig is, of hij heeft bommen laten afgaan in het kamp en ze opgewacht, dat zou ook kunnen.
Die mensen zijn tijdens het vluchten neergeschoten.
pi_99813771
quote:
Wie zei hier dat het niet ver zwemmen was? Mijn god. ;(
pi_99813777
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 21:14 schreef Absurditeit het volgende:

[..]

Dan zou de bom een afleidingsmanouvre kunnen zijn.
Precies, alle politie en aandacht naar downtown Oslo.
pi_99813781
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 21:13 schreef Zon het volgende:

[..]

Kennelijk is niet iedereen op die foto overleden maar ook een paar aan het schuilen. Dan zou het inderdaad toch een schutter kunnen zijn.
Haha
pi_99813794
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 21:14 schreef Monidique het volgende:

[..]

Die mensen zijn tijdens het vluchten neergeschoten.
Ja dat zeg ik toch ook.
Haha
pi_99813796
quote:
3s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 21:14 schreef Droomert het volgende:

[..]

Waarom zouden ze dan een volbloed Noor erbij betrekken?
  vrijdag 22 juli 2011 @ 21:15:24 #158
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_99813797
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 21:14 schreef emokid het volgende:
The New York Times reports that terror group 'Helpers of the Global Jihad' have claimed responsibility for #Oslo attacks
FP staat dat ze het hebben ingetrokken.
graag op anoniem
  vrijdag 22 juli 2011 @ 21:15:54 #159
181126 MouzurX
Misschien?
pi_99813830
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 21:15 schreef Absurditeit het volgende:

[..]

Dat was hun nieuwe tactiek.
pi_99813836
quote:
Is tegengesproken door andere bronnen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_99813837
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 21:15 schreef Absurditeit het volgende:

[..]

Wellicht een bekeerling.
  Moderator vrijdag 22 juli 2011 @ 21:16:08 #162
45833 crew  Fogel
pi_99813845
Over de moeilijkheidsgraad van automatische geweren en andere wapens bemachtigen: in (het goedgelovende) Noorwegen zijn nog genoeg relatief slecht bewaakte militaire kampen. Er staan regelmatig berichten in de media dat er een aantal AG3 geweren en Glocks missen uit de wapendepots. Hagelgeweren kan je gewoon bij de Intersport halen...
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_99813849
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 21:10 schreef Melleyn het volgende:
Ja klopt. Dit is allemaal in scene gezet. Niet doorvertellen!
pi_99813850
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 21:13 schreef Absurditeit het volgende:

[..]

Nope. Zelfs vermoed ik een extremistische politieke beweging.
Schijnt niet echt te spelen in Noorwegen.
pi_99813853
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 21:15 schreef Joker89 het volgende:

[..]

Ja dat zeg ik toch ook.
OO ok!?!1
pi_99813855
Een paar vrienden van mij trokken in die omgeving rond, net gelukkig gehoord dat ze vanochtend uit Oslo zijn vertrokken :{
pi_99813860
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 21:13 schreef alors het volgende:
Volgens deze site zou het water nu een graad of 12 zijn, dat is het gemiddelde.

http://www.holidaycheck.n(...)bene_rid-id_552.html
Dat is gebaseerd op een luchttemp. van 18/19 graden en dat was het vandaag daar wel.
Had verwacht dat het water kouder zou zijn.
pi_99813866
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 21:15 schreef MouzurX het volgende:

[..]

Dat was hun nieuwe tactiek.
Lijkt me zeer onwaarschijnlijk. Schandalig dat de BBC dat stellig durft te beweren.
pi_99813872
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 21:14 schreef Mercer het volgende:

[..]

Wie zei hier dat het niet ver zwemmen was? Mijn god. ;(
Ik, misschien zijn er inderdaad mensen onderweg verdronken, maar ik denk niet 25 tot 30.
Haha
pi_99813885
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 21:15 schreef Joker89 het volgende:

[..]

Ja dat zeg ik toch ook.
Het is wel vreemd dat ze allemaal daar op een soort helling liggen, relatief dicht bij elkaar achter een vrij dicht bos/groepje bomen. Zijn ze daar op een rij gezet en geëxecuteerd? Waar komt dat trouwens vandaan, dat ze op een rij zijn gezet?
pi_99813891
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 21:14 schreef eight het volgende:

[..]

Ik vermoed dat de meeste verdronken zijn...
Op een rotswand?
  vrijdag 22 juli 2011 @ 21:17:22 #172
117598 Gebraden_Wombat
lekker bij rijst
pi_99813894
Uurtje weggeweest, is er al meer bekend over de tientallen lijken die in het water rond het eiland zouden drijven?
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
pi_99813896
Natuurlijk is iedere dode één teveel, maar eigenlijk vind ik die schietpartij nog vele malen erger dan die bomaanslag. De angst die jongeren daar uit hebben moeten staan, verschrikkelijk. Voor de rest van je leven een trauma omdat je kampgenoten gewoon worden afgeschoten. En dat allemaal door een gefrustreerde klootzak die daar rond gaat sproeien omdat hij "het socialisme maar niks vindt".

:r :r :r
pi_99813899
Ik zou het vreemd vinden als dit een of andere politieke aanslag is. Wat speelt daar nu helemaal?
  vrijdag 22 juli 2011 @ 21:17:30 #175
181126 MouzurX
Misschien?
pi_99813901
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 21:16 schreef Absurditeit het volgende:

[..]

Lijkt me zeer onwaarschijnlijk. Schandalig dat de BBC dat stellig durft te beweren.
Direct nadat osama werd gearresteerd kwam naar buiten dat al qaida plannen had om met mensen uit eigen land aanvallen te plegen.
pi_99813908
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 21:16 schreef alpeko het volgende:

[..]

Of een klein clubje fanatici. Het hoeft ook geen enorm levendige scene te zijn, wanneer er een aanslag wordt gepleegd.
pi_99813910
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 21:16 schreef alpeko het volgende:

[..]

Als het nou een kerk was geweest, ja, dat was logisch.

Moderator vrijdag 22 juli 2011 @ 21:18:19 #178
8781 crew  Frutsel
pi_99813938
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 21:15 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Is tegengesproken door andere bronnen.
Dacht dat die inmiddels weer was ingetrokken inderdaad. Lijkt me een ouder bericht?
pi_99813943
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 21:17 schreef Tauchmeister het volgende:
Natuurlijk is iedere dode één teveel, maar eigenlijk vind ik die schietpartij nog vele malen erger dan die bomaanslag. De angst die jongeren daar uit hebben moeten staan, verschrikkelijk. Voor de rest van je leven een trauma omdat je kampgenoten gewoon worden afgeschoten. En dat allemaal door een gefrustreerde klootzak die daar rond gaat sproeien omdat hij "het socialisme maar niks vindt".

Je weet ook niet of het anti-socialisten zijn.
pi_99813944
quote:
3s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 21:14 schreef Droomert het volgende:

[..]

Nou, het is zeker een optie. Maar deze man zet het neer als vrijwel de enige optie. Hoewel me dat wel erg kort door de bocht lijkt, gezien de nationaal-politieke doelwitten. Alles is nog een optie, maar de énige optie is er zeker nog niet.
pi_99813951
quote:

Ja, kan me niet voorstellen hoe het moet zijn om daar door dat bos te moeten vluchten en te rennen voor je leven. :N
All good things are wild and free.
pi_99813952
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 21:17 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Uurtje weggeweest, is er al meer bekend over de tientallen lijken die in het water rond het eiland zouden drijven?
niets officieels. ze vermoeden tussen de 20 en 30 lijken
  vrijdag 22 juli 2011 @ 21:18:38 #183
123170 alors
zlata1234
pi_99813956
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 21:16 schreef eight het volgende:

[..]

Dat is gebaseerd op een luchttemp. van 18/19 graden en dat was het vandaag daar wel.
Had verwacht dat het water kouder zou zijn.
Water koelt maar heel langzaam af en warmt ook heel langzaam op dus die temperaturen blijven wel stabiel ook al is het een dag wat kouder of warmer.
know'm sayin?
word? word.
pi_99813979
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 21:18 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Je weet ook niet of het anti-socialisten zijn.
Ik weet het ook niet inderdaad, maar dat is wat ik her en der lees.
  vrijdag 22 juli 2011 @ 21:19:22 #185
280897 BakkerHenk
Callsign 'Baker'
pi_99813996
NRK reports that the railway between Oslo city and Olso airport Gardermoen has been closed due to a bomb threat
Hardpore Corn
  Moderator vrijdag 22 juli 2011 @ 21:19:25 #186
8781 crew  Frutsel
pi_99814000
quote:

Wat te denken van het feit dat je als kind door een politieagent wordt beschoten en even later komt de politie je gerust stellen dat het 'veilig' is... Ja ja.. :{
pi_99814004
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 21:19 schreef Tauchmeister het volgende:

[..]

Ik weet het ook niet inderdaad, maar dat is wat ik her en der lees.
Ja maar we lezen ook over jihadisten die het claimen. Het is veel speculatie...
pi_99814027
De politie is ter plaatse op het eiland. 4 doden, volgens iemand die heeft gesproken met een ooggetuige
pi_99814029
Diegene die bij de BBC nu spreekt, is inderdaad wel erg stellig. Hij weet bijna zeker dat Al-Qaida erachter zit.
Allah Al Watan Al Malik
pi_99814039
BBC herhaalt weer iets over "recruiting westerners to target westerners."
pi_99814040
Wel 'goed' dat die schutter is opgepakt, en niet de kans heeft gekregen zelfmoord te plegen.
pi_99814042
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 21:19 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Ja maar we lezen ook over jihadisten die het claimen. Het is veel speculatie...
Maakt ook eigenlijk niet uit wat de reden is, blijft even erg natuurlijk.
  vrijdag 22 juli 2011 @ 21:20:15 #193
273430 HalvinCarris
Weet iemand waar HalvinCarris?
pi_99814043
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 21:19 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Wat te denken van het feit dat je als kind door een politieagent wordt beschoten en even later komt de politie je gerust stellen dat het 'veilig' is... Ja ja.. :{
Wie zegt dat het ook daadwerkelijk een agent was?
Op maandag 18 januari 2010 14:11 schreef Mint_Clansell het volgende:
Username: HalvinCarris
Hoe simpel kun je zijn om gewoon de eerste letter van de voor- en achternaam om te draaien? :')
  vrijdag 22 juli 2011 @ 21:20:24 #194
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_99814049
quote:
Al lang weer ingetrokken ook..

Daarnaast ben ik er niet zo van overtuigd dat het hier om moslimterroristen gaat, maar we zullen zien..
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_99814052
quote:
TV 2 reporter at Utøya: talk of 40-50 ambulances coming to the site. Gutting.
spotted by editor

from twitter.com/hilango
  Moderator vrijdag 22 juli 2011 @ 21:20:35 #196
45833 crew  Fogel
pi_99814054
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 21:18 schreef alors het volgende:

[..]

Water koelt maar heel langzaam af en warmt ook heel langzaam op dus die temperaturen blijven wel stabiel ook al is het een dag wat kouder of warmer.
Volgens een camping aan hetzelfde fjord "Dagens badetemperatur er 19°". Dus op zich een prima watertemperatuur om te zwemmen. Maar met kleding aan is het wat lastiger, en al helemaal met wat kogelgaten.
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
  vrijdag 22 juli 2011 @ 21:20:40 #197
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_99814059
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 21:20 schreef Mutant01 het volgende:
Diegene die bij de BBC nu spreekt, is inderdaad wel erg stellig. Hij weet bijna zeker dat Al-Qaida erachter zit.
Dit is heel akelig. Ouderwetse onderbuikgevoelens of echte funderingen? :{

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_99814069
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 21:17 schreef LB06 het volgende:

[..]

Het is wel vreemd dat ze allemaal daar op een soort helling liggen, relatief dicht bij elkaar achter een vrij dicht bos/groepje bomen. Zijn ze daar op een rij gezet en geëxecuteerd? Waar komt dat trouwens vandaan, dat ze op een rij zijn gezet?
Drie, volgens mij duidelijk, dodelijke slachtoffers liggen relatief dicht bij elkaar, volgens mij is de rest, ook iets van drie mensen, aan het schuilen.
Haha
pi_99814072
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 21:20 schreef HalvinCarris het volgende:

[..]

Hij had een politie-uniform aan, vandaar.
pi_99814088
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 21:16 schreef Monidique het volgende:

[..]

OO ok!?!1
Geeft niet.
Haha
  vrijdag 22 juli 2011 @ 21:21:13 #201
280897 BakkerHenk
Callsign 'Baker'
pi_99814094
NRK reports first batch of unharmed #Utøya youth on their way to hotel.
Hardpore Corn
pi_99814096
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 21:20 schreef Tauchmeister het volgende:

[..]

Nep uniform.
pi_99814098
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 21:18 schreef alors het volgende:

[..]

12 graden zal denk ik wel koud genoeg zijn om onderkoeld te raken, afhankelijk van hoelang natuurlijk
pi_99814099
quote:

[..]

Precies, dan maakt het ook niet uit of het echt een agent was of niet.
pi_99814103
quote:
15s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 21:20 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Dit is heel akelig. Ouderwetse onderbuikgevoelens of echte funderingen? :{

Tja, geen harde feiten natuurlijk. Het is een "deskundige" dus ik zal zijn mening niet zomaar in de wind slaan.
Allah Al Watan Al Malik
pi_99814107
quote:

[..]

Dat betekent niet per se dat je bij de politie werkt natuurlijk.
pi_99814109
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 21:20 schreef Captainp00face het volgende:
Wel 'goed' dat die schutter is opgepakt, en niet de kans heeft gekregen zelfmoord te plegen.
Kansen zat.. Voordat ze je hebben kun je jezelf allang een kogel geven. Schijnbaar wou hij dat dus niet.
Movistar oh Movistar!
Team Movistar Topic
  vrijdag 22 juli 2011 @ 21:21:31 #208
117598 Gebraden_Wombat
lekker bij rijst
pi_99814110
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 21:19 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Gelukkig zijn bij een kamp van een politieke partij waarschijnlijk voornamelijk 16-jarigen en ouder, dat helpt waarschijnlijk wel.
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
  vrijdag 22 juli 2011 @ 21:21:38 #209
273430 HalvinCarris
pi_99814119
quote:

[..]

Dus? Met carnaval ben ik Adolf Hitler. Vandaar.
Hoe simpel kun je zijn om gewoon de eerste letter van de voor- en achternaam om te draaien? :')
pi_99814123
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 21:21 schreef LB06 het volgende:

[..]

Precies, dan maakt het ook niet uit of het echt een agent was of niet.
Gaat om het gevoel van iemand, de associaties die je hebt.
pi_99814127
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 21:21 schreef Absurditeit het volgende:

[..]

Dat betekent niet per se dat je bij de politie werkt natuurlijk.
Dat suggereer ik ook niet.

quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 21:21 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Gaat om het gevoel van iemand, de associaties die je hebt.
  vrijdag 22 juli 2011 @ 21:21:46 #212
164290 ouderejongere
jemig de pemig !
pi_99814130
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 21:13 schreef SuperHarregarre het volgende:
De bom in Oslo was een afleidingsmanoeuvre :{
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
  vrijdag 22 juli 2011 @ 21:22:17 #213
133321 Burner82
Speedo fan
pi_99814153
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 21:21 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Nep uniform.
Wat als hij nou echt een agent zou zijn... Zou het dat niet 10 keer erger maken... Geflipte agent?
pi_99814154
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 21:20 schreef Captainp00face het volgende:
Die wordt op dit moment gemorteld om erachter te komen of er nog meer acties gepland staan..
pi_99814157
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 21:21 schreef ouderejongere het volgende:

[..]

Nou ja dat is erg voorbarig. HEt kan ook zijn dat die aanslag gewoon minder goed is gelukt.
pi_99814161
quote:

[..]

Ik had al zo'n voorgevoel.
  vrijdag 22 juli 2011 @ 21:22:31 #217
34586 kepler
No bounce, no play
pi_99814172
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 21:21 schreef eight het volgende:

[..]

12 graden zal denk ik wel koud genoeg zijn om onderkoeld te raken, afhankelijk van hoelang natuurlijk
<20 is toch al genoeg voor onderkoeling?
The line is a dot to you!
pi_99814176
quote:
[..]
Hoe ziek ben je dan zeg! Ongelooflijk!
pi_99814179
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 21:21 schreef Tauchmeister het volgende:

[..]

Ik snap het. Je verklaarde waarom het misverstand bestond.
  vrijdag 22 juli 2011 @ 21:22:38 #220
8898 Darklight
pi_99814180
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 21:20 schreef HalvinCarris het volgende:

[..]

Getuigen, hij had ook een kogelwerend vest aan, en reed in een zilverkleurige auto
  vrijdag 22 juli 2011 @ 21:22:41 #221
273430 HalvinCarris
pi_99814183
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 21:21 schreef Tauchmeister het volgende:

[..]

[..]

Je hebt het over "neergeschoten worden door een politieagent". Als ik een uniform van de politie aantrek, maakt mij dat nog geen "politieagent".
  vrijdag 22 juli 2011 @ 21:22:52 #222
250952 SoldMayor
Dreamchaser
pi_99814187
Volgens onbevestigde ooggetuigenverslagen zouden er op Utøya mogelijk meerdere schutters actief zijn geweest. Voor zover bekend is slechts één arrestatie verricht
  vrijdag 22 juli 2011 @ 21:22:54 #223
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_99814188
De schutters zouden zich hebben vermomd als politieagenten, en de jongeren hebben gelokt voor ze begonnen te schieten. www.nrk.no
by Redactie NU.nl 9:19 PM
Volgens onbevestigde ooggetuigenverslagen zouden er op Utøya mogelijk meerdere schutters actief zijn geweest. Voor zover bekend is slechts één arrestatie verricht www.nrk.no
  vrijdag 22 juli 2011 @ 21:22:56 #224
280897 BakkerHenk
Callsign 'Baker'
pi_99814191
Gerucht gaat dat ze bijeengeroepen zij door de ´agent´ om ze te informeren over de bom
Hardpore Corn
pi_99814192
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 21:22 schreef LB06 het volgende:

[..]

Nou ja dat is erg voorbarig. HEt kan ook zijn dat die aanslag gewoon minder goed is gelukt.
Waarom dan de bom vóór de shooting? Anders had je het andersom moeten doen.
pi_99814206
quote:

[..]

Wie zou je moeten afleiden dan?
  Moderator vrijdag 22 juli 2011 @ 21:23:23 #227
45833 crew  Fogel
pi_99814212
quote:

[..]

Een bom van (volgens sommige bronnen) ca 100kg is een beetje een dramatische afleidingsmanouvre lijkt me. En al helemaal omdat ze die bom ook gewoon in bijvoorbeeld het restaurant van dat kamp neer hadden kunnen leggen als ze echt zo graag al die AUF lui dood willen hebben.
  vrijdag 22 juli 2011 @ 21:23:25 #228
42366 Staal
pi_99814216
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 21:21 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Tja, geen harde feiten natuurlijk. Het is een "deskundige" dus ik zal zijn mening niet zomaar in de wind slaan.
Liever harde feiten. Ik heb het een beetje gehad met die zgn. deskundigen.
Hoop in ieder geval van harte dat het niet zo is. Dan zijn de rapen weer gaar.
Un certain jeune homme
pi_99814223
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 21:22 schreef BakkerHenk het volgende:
Gerucht gaat dat ze bijeengeroepen zij door de ´agent´ om ze te informeren over de bom
Wel een goede planning, hoe ziek ook.
Movistar oh Movistar!
Team Movistar Topic
pi_99814236
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 21:23 schreef Zon het volgende:

[..]

Wie zou je moeten afleiden dan?
Alle politie naar Oslo = meer tijd voor de schutter.
Zoiets.
  vrijdag 22 juli 2011 @ 21:23:48 #231
8369 speknek
Another day another slay
pi_99814238
quote:

[..]

Lekker nuttig :').
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_99814240
Bomalarm vliegveld Oslo
pi_99814254
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 21:17 schreef LB06 het volgende:

[..]

Overigens dit zegt de Volkskrant.

Een aantal jongeren sprong hierop in het water rond het eilandje en zwommen naar de wal, zo'n 750 meter verderop. Ooggetuigen meldden eerder al dat ze een rij van minstens zeven lijken hadden gezien langs de oever van het eiland.

Over dat rijtje inderdaad.
Haha
pi_99814256
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 21:23 schreef partyman26 het volgende:
Bomalarm vliegveld Oslo
De Noren slaan nu wel erg door.
  vrijdag 22 juli 2011 @ 21:24:19 #235
42366 Staal
pi_99814259
quote:
Bomalarm vliegveld Oslo
Bron?
Un certain jeune homme
pi_99814263
quote:
Bomalarm vliegveld Oslo
Ja nu is het gewoon paniek.. Ieder koffertje is nu een "bom"
Movistar oh Movistar!
Team Movistar Topic
  vrijdag 22 juli 2011 @ 21:24:37 #237
123170 alors
zlata1234
pi_99814271
quote:
2s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 21:22 schreef kepler het volgende:

[..]

<20 is toch al genoeg voor onderkoeling?
volgens mij niet, ik moest vroeger wel ik kouder water zwemmen, 16 graden ofzo lekker in het vroege voorjaar verplicht buitenzwemmen :')
know'm sayin?
word? word.
pi_99814272
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 21:22 schreef BakkerHenk het volgende:
slim. In dat geval verwacht ik nog wel meer dan 30 doden..
pi_99814273
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 21:22 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Waarom dan de bom vóór de shooting? Anders had je het andersom moeten doen.
Ja het feit dat eerst de bom is gedaan en daarna dat eiland is wellicht zo gepland, maar ik zeg alleen dat die bom niet alleen maar een afleidingsmanouvre hoeft te zijn geweest.
pi_99814276
quote:
15s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 21:24 schreef Absurditeit het volgende:

[..]

Tot er ook daadwerkelijk iemand wordt opgepakt daar.
pi_99814288
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 21:23 schreef Staal het volgende:

[..]

Liever harde feiten. Ik heb het een beetje gehad met die zgn. deskundigen.
Hoop in ieder geval van harte dat het niet zo is. Dan zijn de rapen weer gaar.
Ze zijn al aangebrand inmiddels, dus wat dat betreft "maakt het niet meer uit".
Allah Al Watan Al Malik
pi_99814292
Obama is wel erg voorbarig. Hij heeft het over global terrorism, maar dat is niet zeker.
  vrijdag 22 juli 2011 @ 21:25:04 #243
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_99814295
quote:
Bomalarm vliegveld Oslo
Tsja, best kans dat een paar gestoorden de politie gaan bellen om zogenaamd te waarschuwen voor bommen bij vliegveld, treinstation, busstation, voetbalstadion....
  Moderator vrijdag 22 juli 2011 @ 21:25:07 #244
45833 crew  Fogel
pi_99814298
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 21:23 schreef tralalala het volgende:

[..]

Alle politie naar Oslo = meer tijd voor de schutter.
Zoiets.
Alsof er normaal gesproken politie op dat eiland is.
Het eiland waar mijn schoonouders wonen krijgen eens in de week eens een keer bezoek van een politieauto, verder totaal geen politie aanwezig. En zo is het op vele plekken in Noorwegen.
pi_99814311

quote:
Images of people swimming ashore from Utøya. http://t.co/nS4gkIA #osloexpl #oslobomb #whys
spotted by editor

from twitter.com/runehak
  vrijdag 22 juli 2011 @ 21:25:29 #246
85998 Mattt
No Americans in Bagdad !
pi_99814314
" All trains sent to and from Oslo airport are stopped, due to discovery of suspicious object "
And there are still no americans in Bagdad !!
  vrijdag 22 juli 2011 @ 21:25:50 #247
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_99814330
Reports that Oslo Airport was under bomb threat have officially ...
- [ Vertaal deze pagina ]
www.breakingnews.com/.../reports-that-oslo-airport-was-under-bomb-threa...
42 minuten geleden - Reports that Oslo Airport was under bomb threat have officially been denied. Stronger border control in effect though.
Al bemoei jij je niet met politiek, deze bemoeit zich wel met jouw leven en geld, van de wieg tot het graf en zelfs daarna!
  vrijdag 22 juli 2011 @ 21:25:51 #248
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_99814331
Die mensen lijken nog te zwemmen, en niet dood te zijn...
pi_99814352
Ook BBC zegt nu nadrukkelijk dat de statement van die Jihad-groep totaal niet bevestigd is.
Allah Al Watan Al Malik
  vrijdag 22 juli 2011 @ 21:26:27 #250
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_99814362
  vrijdag 22 juli 2011 @ 21:26:28 #251
123170 alors
zlata1234
pi_99814363
van een kanosite:

quote:
Overlevingstijden
Dit onderstaande schema laat zien hoe de verhouding ligt tussen de verblijfsduur in uren in het water in relatie tot de watertemperatuur:

watertemperatuur

geschatte overlevingstijd in het water

0° C
ongeveer 9 minuten

5° C
ongeveer 1 uur

10° C
ongeveer 1 uur en 45 minuten

15° C
ongeveer 6 uur en 30 minuten

20° C
ongeveer 30 uur

25° C
ongeveer 4 dagen of langer

Wanneer men bijvoorbeeld de gemiddelde zeewatertemperatuur van ca. 16° C 's zomers en 5-6° C 's winters neemt is de kans op onderkoeling bij te water raken reëel.
know'm sayin?
word? word.
pi_99814367
Precies.
pi_99814392
Weerbericht. :{
  vrijdag 22 juli 2011 @ 21:27:00 #254
8898 Darklight
pi_99814400
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 21:25 schreef LB06 het volgende:
Obama is wel erg voorbarig. Hij heeft het over global terrorism, maar dat is niet zeker.
Ja die zit alweer met een stijve pik AQ de schuld te geven
pi_99814402
quote:
15s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 21:24 schreef Absurditeit het volgende:

Verplaats je eens in hun situatie?
Zou jij nu het risico nemen dat het een vals alarm is en geen alarm slaan?
  Moderator vrijdag 22 juli 2011 @ 21:27:12 #256
45833 crew  Fogel
pi_99814412
quote:
Bomalarm vliegveld Oslo
Volgens het vliegveld zelf (www.osl.no): "Politiet har innført skjerpet grensekontroll for all inn- og utgående utenlandstrafikk. Flytrafikken går som normalt ved Oslo Lufhavn. Reisende bes beregne ekstra tid."
Oftwel, de grencontrole is aangescherpt voor aankomen en vertrekkend vliegverkeer. Alle vluchten gaan als normaal, maar hou rekening ermee dat het wat langer duurt om de controles door te komen. Da's alles, geen bommen of sluitingen volgens OSL zelf.
pi_99814418
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 21:25 schreef Fogel het volgende:

[..]

Alsof er normaal gesproken politie op dat eiland is.
Het eiland waar mijn schoonouders wonen krijgen eens in de week eens een keer bezoek van een politieauto, verder totaal geen politie aanwezig. En zo is het op vele plekken in Noorwegen.
Idd.
  Moderator vrijdag 22 juli 2011 @ 21:28:06 #258
45833 crew  Fogel
pi_99814465
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 21:25 schreef Mattt het volgende:
" All trains sent to and from Oslo airport are stopped, due to discovery of suspicious object "
De airport express treinen rijden al een week of 2 niet wegens onderhoud aan het spoor...
pi_99814478
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 21:26 schreef alors het volgende:
van een kanosite:

[..]

In een kano gaan zitten. :')
pi_99814484
Idd. Veel Nederlanders hebben er geen flauw benul van hoe groot andere landen zijn en hoe weinig mensen daar wonen. Nederland is één van de dichtsbevolkte landen ter wereld.
  vrijdag 22 juli 2011 @ 21:28:46 #261
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_99814503
pi_99814515
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 21:26 schreef Mutant01 het volgende:
Ook BBC zegt nu nadrukkelijk dat de statement van die Jihad-groep totaal niet bevestigd is.
Kijk, bij een aanslag in pak weg Noord Ierland snap ik dat je twijfelt aan het werk van Islamitische fundamentalisten, maar ga het nu aub niet apart vinden dat het toch wel zeer waarschijnlijk het werk is van een dergelijke groepering. Ook al blijkt het dadelijk misschien niet zo te zijn, ik vind het vrij naïef als je denkt objectief van te voren er in te staan, door niet aan te nemen dat het moslims zijn.
Haha
pi_99814516
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 21:25 schreef gebrokenglas het volgende:
Die mensen lijken nog te zwemmen, en niet dood te zijn...
De meeste rechtse lijkt wel verzopen.
pi_99814518
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 21:26 schreef alors het volgende:
van een kanosite:

[..]

1 uur en 45 min. dus. Vermoedelijk is onderkoeling dan niet het probleem geweest maar eerder paniek/ shock
  vrijdag 22 juli 2011 @ 21:29:19 #265
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_99814536
Je zou zelf maar naar zo'n kamp gaan. Ik had niet gedacht dat een zomerkamp van bij, Dwars of Rood een mogelijk politiek doelwit zou kunnen zijn.
  vrijdag 22 juli 2011 @ 21:29:20 #266
280897 BakkerHenk
Callsign 'Baker'
pi_99814537
De schutters zouden zich hebben vermomd als politieagenten, en de jongeren hebben gelokt voor ze begonnen te schieten. www.nrk.no
by Redactie NU.nl 9:19 PM

Volgens onbevestigde ooggetuigenverslagen zouden er op Utøya mogelijk meerdere schutters actief zijn geweest. Voor zover bekend is slechts één arrestatie verricht www.nrk.no
by Redactie NU.nl 9:18 PM
Hardpore Corn
  vrijdag 22 juli 2011 @ 21:29:21 #267
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_99814538
quote:
Tsja, dit is ook erg voorbarig van Obama.... Kan gewoon een domestic kwestie zijn.
pi_99814541
quote:
Dank, was link even kwijt en had BBC World aan.
pi_99814564
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 21:29 schreef Joker89 het volgende:

[..]

Kijk, bij een aanslag in pak weg Noord Ierland snap ik dat je twijfelt aan het werk van Islamitische fundamentalisten, maar ga het nu aub niet apart vinden dat het toch wel zeer waarschijnlijk het werk is van een dergelijke groepering. Ook al blijkt het dadelijk misschien niet zo te zijn, ik vind het vrij naïef als je denkt objectief van te voren er in te staan, door niet aan te nemen dat het moslims zijn.
Pardon? Ik geef door wat de BBC zegt.
Allah Al Watan Al Malik
pi_99814568
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 21:29 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Tsja, dit is ook erg voorbarig van Obama.... Kan gewoon een domestic kwestie zijn.
Dat zeg ik toch ook?
  vrijdag 22 juli 2011 @ 21:30:06 #271
280897 BakkerHenk
Callsign 'Baker'
pi_99814573
"2 fake policeofficers!? Dagbladet: Witness saw strangely acting policeman 2min before bomb, w something big under uniform."
Hardpore Corn
  vrijdag 22 juli 2011 @ 21:30:17 #272
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_99814581
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 21:29 schreef Joker89 het volgende:

[..]

Nou, ik twijfel anders ook hoor..
pi_99814591
quote:
Goedkope retoriek, zoals we van hem gewend zijn.
  vrijdag 22 juli 2011 @ 21:30:41 #274
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_99814594
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 21:30 schreef LB06 het volgende:

[..]

Dat zeg ik toch ook?
Ja, ik beaam het..
  vrijdag 22 juli 2011 @ 21:30:41 #275
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_99814596
Luisteren jullie wel ff naar von pruizen laatste bericht hier!? :)

http://www.bbc.co.uk/news/world-europe-14254705 = LIVE nieuws
pi_99814608
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 21:30 schreef Absurditeit het volgende:

[..]

Goedkope retoriek, zoals we van hem gewend zijn.
Welke Amerikaanse president zou dat niet doen?
pi_99814609
Ik heb er vandaag niets van mee gekregen, ver van mijn bed show.
  vrijdag 22 juli 2011 @ 21:31:04 #278
42366 Staal
pi_99814613
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 21:26 schreef Mutant01 het volgende:
Er zullen wel groeperingen zijn die de aanslag claimen maar ik hoop van harte dat het echt niet uit die hoek komt. Want dan sijpelt dat gezellig door op ook de mensen in Nederland en de politiek hier.

Erg dat ik hier nog eerder aan denk dan aan de slachtoffers.
Un certain jeune homme
pi_99814625
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 21:30 schreef Tauchmeister het volgende:

[..]

Welke Amerikaanse president zou dat niet doen?
Vrijwel alle. Daarom is hij ook zo 'geschikt'. De opmerking slaat alleen nergens op.
pi_99814635
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 21:29 schreef Mishu het volgende:
Je zou zelf maar naar zo'n kamp gaan. Ik had niet gedacht dat een zomerkamp van bij, Dwars of Rood een mogelijk politiek doelwit zou kunnen zijn.
Ik heb nog een zomerkamp deze zomer van de JS dit jaar afgezegd. Ik had me daar denk ik op dit moment niet erg prettig gevoeld.
Haha
  vrijdag 22 juli 2011 @ 21:32:01 #281
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_99814651
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 21:30 schreef Nober het volgende:
Ik heb er vandaag niets van mee gekregen, ver van mijn bed show.
Tsja, toevallig probeerde ik de teletekstbrowser app even uit, en toen zag ik dat breaking news. Echt even een WTF moment...
  vrijdag 22 juli 2011 @ 21:32:27 #282
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_99814673
De katholieken in Noord-Ierland hebben groot gelijk, protestanten zijn daar gewoon vrij fout. Niet te vergelijken dus met dit.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_99814678
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 21:32 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Tsja, toevallig probeerde ik de teletekstbrowser app even uit, en toen zag ik dat breaking news. Echt even een WTF moment...
Waren het moslims? Ik heb wel zin in shoarma maar weet niet of het veilig is om het te gaan halen...
pi_99814716
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 21:32 schreef Bayswater het volgende:
De katholieken in Noord-Ierland hebben groot gelijk, protestanten zijn daar gewoon vrij fout. Niet te vergelijken dus met dit.
:')

Vergelijk het dan ook niet.
pi_99814722
Als het echt een blonde Noorse man is die het voor een jihad-groep heeft gedaan, dan zijn de rapen natuurlijk wel helemaal gaar. Niemand vertrouwt elkaar meer.
  vrijdag 22 juli 2011 @ 21:33:30 #286
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_99814724
Hoeveel drijvende lijken hebben we al?
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
  vrijdag 22 juli 2011 @ 21:33:31 #287
8369 speknek
Another day another slay
pi_99814726
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 21:24 schreef LB06 het volgende:

[..]

Ja het feit dat eerst de bom is gedaan en daarna dat eiland is wellicht zo gepland, maar ik zeg alleen dat die bom niet alleen maar een afleidingsmanouvre hoeft te zijn geweest.
Ik denk dat de PM het doelwit was. De bom ging (o.a.) af voor zijn kantoor, maar hij bleek er niet te zijn. Gerucht was dat hij op het eiland zat omdat hij er een toespraak zou geven. Backup terrorist gaat daar naartoe, maar hij blijkt ook daar niet te zijn en beslist dan maar in het rond te schieten.

Maar e.e.a. hangt af van waar de twee niet ontplofte bommen gevonden zijn, daar is de politie vaag over.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_99814752
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 21:33 schreef SuperHarregarre het volgende:
Als het echt een blonde Noorse man is die het voor een jihad-groep heeft gedaan, dan zijn de rapen natuurlijk wel helemaal gaar. Niemand vertrouwt elkaar meer.
Maar die gasten moeten het toch zelf doen voor die maagden?
  vrijdag 22 juli 2011 @ 21:34:13 #289
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_99814756
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 21:32 schreef Nober het volgende:

[..]

Waren het moslims? Ik heb wel zin in shoarma maar weet niet of het veilig is om het te gaan halen...
:?
pi_99814766
Ziek :{
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
pi_99814774
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 21:29 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Pardon? Ik geef door wat de BBC zegt.
Er zijn een paar mensen hier die de hele tijd veroordelen dat media en mensen roepen dat Al Qaida er achter zit, als dat niet jouw intentie was om dat als dom te zien, mijn excuses.

quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 21:30 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Nou, ik twijfel anders ook hoor..
Je zal ook wel niet de enige zijn, en uiteraard dien je alle opties open te houden, toch moet je wel in acht nemen dat het een stuk waarschijnlijker is dat er een Islamitische beweging achter zit.
Haha
  vrijdag 22 juli 2011 @ 21:34:51 #292
256363 ZoKanIkHetOok
Also twitterte Zarathustra.
pi_99814779
Zal al wel heel vaak gevraagd zijn, maar wat voor PM is het dan? En wat voor regering?

Links/rechts/progressief/conservatief/etc..
  vrijdag 22 juli 2011 @ 21:34:53 #293
40566 Ericr
Livewrong
pi_99814781
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 21:34 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

:?
Het is Nober, niet op letten.
pi_99814784
quote:
15s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 21:34 schreef tralalala het volgende:

[..]

Die blonde is dan zelf zo'n gast...
pi_99814785
quote:

[..]

Vandaar dat ze kleine kinderen ook laten ontploffen.
pi_99814787
kanker zooi sterkte iedereen daar
pi_99814817
quote:

[..]

Alsof ze oprecht in die bullshit geloven.
pi_99814834
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 21:35 schreef Gulmez het volgende:
Wat krijgen we nou dan?
pi_99814837
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 21:35 schreef Gulmez het volgende:
En bedankt hè. :O
  vrijdag 22 juli 2011 @ 21:36:01 #300
8369 speknek
Another day another slay
pi_99814843
quote:
Of hij heeft alvast een headsup van de Noorse inlichtingendienst gehad.
  vrijdag 22 juli 2011 @ 21:36:14 #301
18952 beware_reageerd
Pappie sinds 15-07-2003
pi_99814853
wat een teringzooi weer.

Collega was 2 straten verderop.
  vrijdag 22 juli 2011 @ 21:37:08 #302
262 Re
Kiss & Swallow
pi_99814900
Lijkt me meer dat die shooter de aanslag heeft gebruikt als smoesje
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15