De gearresteerde. Onduidelijk of dat ook de schutter is/was.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 20:44 schreef Captainp00face het volgende:
Schutter zou dus een blonde man zijn met een Noors uiterlijk..
Dat is wel duidelijk hoor.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 20:46 schreef Frutsel het volgende:
[..]
De gearresteerde. Onduidelijk of dat ook de schutter is/was.
Dat dus.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 20:42 schreef MouzurX het volgende:
Hoe ver is de bom eig van dat eiland af?
Kan het niet zo zijn dat die man eerst een autobom daar heeft gezet en toen naar dat eiland is gegaan?
Misschien dan toch een eenmansactie?quote:Op vrijdag 22 juli 2011 20:46 schreef Roel_Jewel het volgende:
twitter:felix85 twitterde op vrijdag 22-07-2011 om 20:45:56BREAKING :: Oslo police say person arrested on utoya is tied to oslo blast - AFP reageer retweet
Het zal wel toeval zijn dat hij daar ook verkleed als agent rondliep op dat eilandje.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 20:46 schreef Frutsel het volgende:
[..]
De gearresteerde. Onduidelijk of dat ook de schutter is/was.
Klopt het verhaal van die drijvende lijken? De meeste lui daar kunnen toch wel zwemmen neem ik aan?quote:Op vrijdag 22 juli 2011 20:47 schreef Fogel het volgende:
Ik volg het onder andere op www.nrk.no, www.vg.no, www.db.no, www.nettavisen.no, www.adressa.no, www.aftenposten.no. Ze zijn niet allemaal even goed/snel, maar totaal krijg je toch ook OK beeld. Maargoed, ik spreek vloeiend Noors (mag ook wel na 11 jaar in het land...), dat helpt.
Ik gooi het daar op.quote:
Ik wilde alleen zeggen dat het nog nergens bevestigd is dat de gearresteerde ook de schutter is dacht ik? Maar goed, point takenquote:Op vrijdag 22 juli 2011 20:47 schreef Absurditeit het volgende:
[..]
Het zal wel toeval zijn dat hij daar verkleed als agent rondliep op dat eilandje.
Als er ook nog explosieven liggen heeft hij wel erg snel gehandeld.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 20:48 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Ik gooi het daar op.
Een extremere vorm van tristan, iemand die die partij haat.
Wellicht door 1 iemand uitgevoerd, maar dit is niet door 1 persoon uitgedacht. En dan bedoel ik de bomaanslag ook.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 20:48 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Ik gooi het daar op.
Ingetrokken alweer.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 20:48 schreef maartena het volgende:
http://www.fastcompany.co(...)ihadi-forums-youtube
"Alleged Oslo Terrorists Claim Responsibility Via Jihadi Forums, YouTube
A shadowy terrorist group called Assistants of the Global Jihad claimed responsibility for the bombing of the Norwegian Prime Minister's office and a massacre at a children's day camp via the Internet. "
Ga jij ze tellen?quote:Op vrijdag 22 juli 2011 20:49 schreef Tauchmeister het volgende:
Hoeveel doden zijn er nou officieel op dat eiland?
Waarom niet?quote:Op vrijdag 22 juli 2011 20:49 schreef Absurditeit het volgende:
[..]
Wellicht door 1 iemand uitgevoerd, maar dit is niet door 1 persoon uitgedacht.
Niemand weet het.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 20:49 schreef Tauchmeister het volgende:
BBC zegt zeven officieel bevestigde doden.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 20:49 schreef Tauchmeister het volgende:
700? meter zwemmen is meer dan het lijkt, zeker in in natuurwater.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 20:48 schreef Knowledge_seeker het volgende:
[..]
Klopt het verhaal van die drijvende lijken? De meeste lui daar kunnen toch wel zwemmen neem ik aan?
quote:An eyewitness has told the Norway national broadcaster NRK that he saw more than 20 bodies at the Labour Party youth camp in Utoeya.
Vind ik gezien de ontwikkelingen het meest aannemelijk. Al oogt het wel redelijk professioneel (in vergelijking met Tristan).quote:Op vrijdag 22 juli 2011 20:48 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Ik gooi het daar op.
Mwah, het zou me niet verbazen. Het lijken duidelijk geen moslims te zijn.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 20:49 schreef Absurditeit het volgende:
[..]
Wellicht door 1 iemand uitgevoerd, maar dit is niet door 1 persoon uitgedacht. En dan bedoel ik de bomaanslag ook.
700 meter is belachelijk ver en het is zeer onwaarschijnlijk dat iedereen de overkant zal halen.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 20:50 schreef yavanna het volgende:
[..]
700? meter zwemmen is meer dan het lijkt, zeker in in natuurwater.
Beelden zijn wel duidelijk. Daaruit kun je wel concluderen dat 't niet bij vier doden is gebleven...quote:Op vrijdag 22 juli 2011 20:49 schreef LB06 het volgende:
BBC: "Eyewitness describes 20-25 bodies"
Dit bericht/gerucht schijnt dus afkomstig te zijn van 1 getuige. Voorlopig nog niet betrouwbaar dus.
En eventueel verwondingen plus de schok zelf. Verdrinking is geen gekke optie.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 20:50 schreef yavanna het volgende:
[..]
1 persoon lijkt me sws niet.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 20:50 schreef MouzurX het volgende:
Het is JUIST waarschijnlijker dat het door 1 persoon is gedaan.
Kijk maar eens: die autobom weinig slachtoffers, niet in een drukke straat of in het gebouw oid .. maar op het eiland is zijn doel juist geweest zoveel mogelijk slachtoffers.
twitter:SkyNewsBreak twitterde op vrijdag 22-07-2011 om 20:49:21Sky sources: Man arrested on Utoya island, Norway after being shot and wounded reageer retweet
Je weet wel wat shock is? (medisch)quote:Op vrijdag 22 juli 2011 20:51 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
En eventueel verwondingen plus de schok zelf. Verdrinking is geen gekke optie.
Een machinegeweer en een autobom zijn echt niet moeilijk om te regelen hoor.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 20:51 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
1 persoon lijkt me sws niet.
Zit heel wat logistiek achter...
Dat is de schutter?quote:Op vrijdag 22 juli 2011 20:51 schreef Darklight het volgende:
twitter:SkyNewsBreak twitterde op vrijdag 22-07-2011 om 20:49:21Sky sources: Man arrested on Utoya island, Norway after being shot and wounded reageer retweet
De Noorse politie heeft het erover dat de zaken verband met elkaar houden. Dus moet je de aanslag in Oslo zelf er ook bij betrokken. Deze hele middag is niet het werk van 1 doorgedraaide gek.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 20:50 schreef MouzurX het volgende:
Het is JUIST waarschijnlijker dat het door 1 persoon is gedaan.
Kijk maar eens: die autobom weinig slachtoffers, niet in een drukke straat of in het gebouw oid .. maar op het eiland is zijn doel juist geweest zoveel mogelijk slachtoffers.
oftewel niet goed over nagedacht.
Ja en met kleren aan is wel zwaar natuurlijk. Maar goed het moet wel te doen zijn lijkt mij.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 20:50 schreef yavanna het volgende:
[..]
Waarom niet?quote:Op vrijdag 22 juli 2011 20:52 schreef Absurditeit het volgende:
[..]
De Noorse politie heeft het erover dat de zaken verband met elkaar houden. Dus moet je de aanslag in Oslo zelf er ook bij betrokken. Deze hele middag is niet het werk van 1 doorgedraaide gek.
Ja, regel jij er maar een en vertel hoe makkelijk dat ging..quote:Op vrijdag 22 juli 2011 20:51 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Een machinegeweer en een autobom zijn echt niet moeilijk om te regelen hoor.
De gelijktijdigheid van de acties?quote:Op vrijdag 22 juli 2011 20:51 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Een machinegeweer en een autobom zijn echt niet moeilijk om te regelen hoor.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |