CNN zegt ook dat het eiland vol ligt met explosieven. Lijkt me wel erg vlug geplaatstquote:
Dus? die autobom kan je op een timer laten afgaan he..quote:Op vrijdag 22 juli 2011 20:42 schreef 2dope het volgende:
[..]
Nope, het gebeurde vrijwel gelijktijdig en er zit hemelsbreed een behoorlijke afstand tussen.
50 km (of mijl daar wil ik vanaf zijn).quote:Op vrijdag 22 juli 2011 20:42 schreef MouzurX het volgende:
Hoe ver is de bom eig van dat eiland af?
Kan het niet zo zijn dat die man eerst een autobom daar heeft gezet en toen naar dat eiland is gegaan?
Maar het zou ridicuul zijn om het maar links te laten liggen en te berichten over een uitgebrande kippenschuur in Veendam.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 20:39 schreef BonsaiWortel het volgende:
[..]
Als je het in perspectief stelt is het eigenlijk geen groot nieuws. Met dezelfde afstand tot de aanslag hemelsbreed naar het oosten of zuiden toe en we zouden dit topic niet eens hebben.
".. while THEY investigate the origin of the bombing.", aldus Obama.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 20:42 schreef maartena het volgende:
[..]Hij geeft alleen wat commentaar aan de pers..... Hij bemoeit zich nergens mee.
Waar baseren ze dat dan op? Verdonken mensen?quote:Op vrijdag 22 juli 2011 20:43 schreef Frutsel het volgende:
CNN:"Deathtoll Island will be considerably higher then now - perhaps over 20"
Op een foto liggen zwemmende mensen stil he... In een filmpje zou je ze zien zwemmen...quote:
Oke ja als je het zo bekijkt. Maar ik heb nog geen lijk in beeld gezien via de helicopter beelden. Al hoewel ik dus geen woord Noors versta, Hoe is het toch mogelijk dat een taal met dezelfde taal wortel als het Nederlands zo Gods vergeten onverstaanbaar is. Hoe krijgen die lui dat voor elkaar.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 20:42 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Een politieman in vermomming .... ik zou 25-30 nog weinig vinden.
Dit is geen one man show of er moet wel heel vreemd toeval zijn. Dus er kan wel een schutter gearresteerd zijn maar dat zegt nog niets.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 20:43 schreef ScudRaket het volgende:
[..]
CNN zegt ook dat het eiland vol ligt met explosieven. Lijkt me wel erg vlug geplaatst
Waarom daar dan?quote:Op vrijdag 22 juli 2011 20:44 schreef MouzurX het volgende:
Dan vind ik het nog niet zo'n gekke gedachte.
Eerst een auto plaatsen in oslo, daarna naar het eiland gaan.
Is het zo moeilijk om een autobom te plaatsen en dan met een machinegeweer naar een eiland 50km verderop te gaan?quote:Op vrijdag 22 juli 2011 20:44 schreef Staal het volgende:
[..]
Dit is geen one man show of er moet wel heel vreemd toeval zijn. Dus er kan wel een schutter gearresteerd zijn maar dat zegt nog niets.
Als ik zo even op de kaart kijk, zit er een uur tot anderhalf uur tussen, even puur gegokt en rekening houdend met het feit dat ie nog even met een bootje moet. Ja, het is natuurlijk goed mogelijk dat die autobom in een geparkeerde auto zat met een tijdsklok, en zodra de dader op het eiland doorkreeg dat ie ontploft was, nam hij de volgende actie..... Het zou inderdaad kunnen.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 20:42 schreef MouzurX het volgende:
Hoe ver is de bom eig van dat eiland af?
Kan het niet zo zijn dat die man eerst een autobom daar heeft gezet en toen naar dat eiland is gegaan?
Oh ongetwijfeld. Ik antwoorde eigenlijk alleen op het "hoe groot is de afstand"-gedeelte.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 20:43 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Dus? die autobom kan je op een timer laten afgaan he..
Motief kan die partij zijn, die arbeidspartij.quote:
Als het alsnog een extremistische politieke beweging uit Noord-Europa is, is het al een stuk minder vreemd.quote:
quote:
quote:Een als politieagent verklede man heeft schoten gelost op een jeugdkamp van de Noorse arbeiderspartij op Utøya. De eerste berichten spreken van vijf dodelijke slachtoffers. Op het Noorse eiland zijn ongeveer 560 jonge sociaal-democraten aanwezig.
Op tv laten ze natuurlijk geen lijken zien, het is al erg genoeg zo.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 20:44 schreef Knowledge_seeker het volgende:
[..]
Maar ik heb nog geen lijk in beeld gezien via de helicopter beelden.
twitter:felix85 twitterde op vrijdag 22-07-2011 om 20:45:56BREAKING :: Oslo police say person arrested on utoya is tied to oslo blast - AFP reageer retweet
Doorgaans vrij weinig.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 20:45 schreef benx het volgende:
misschien domme vraag, maar wat is er te doen op dat " kleine" eiland ?
http://www.bbc.co.uk/news/world-europe-14254705quote:1844: An eyewitness has told the Norway national broadcaster NRK that he saw more than 20 bodies at the Labour Party youth camp in Utoeya.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |