Ja.quote:Op donderdag 21 juli 2011 19:39 schreef Markster het volgende:
[..]
Wel eens in een insignia gezeten ?
Of de nieuwste astra?
Kansloze opmerking
Het topic slaat alleen helemaal nergens op.quote:Op donderdag 21 juli 2011 19:41 schreef BrandX het volgende:
Oy, het topic staat niet in ONZ maar in PTA
Dude, opel is over het algemeen duurder dan zijn concurrenten hoor, bij vergelijkbare modellenquote:Op donderdag 21 juli 2011 19:42 schreef Dementor het volgende:
[..]
Ja.
Het blijven bakken voor Jan modaal.
Open rijd je alleen als je meer wilt maar het bij een ander merk niet kunt betalen.
Laat me raden, Opel voor de deur?quote:Op donderdag 21 juli 2011 19:43 schreef Markster het volgende:
[..]
Dude, opel is over het algemeen duurder dan zijn concurrenten hoor, bij vergelijkbare modellen
Nee.quote:Op donderdag 21 juli 2011 19:43 schreef Markster het volgende:
[..]
Laat me raden, jij rijdt in een Peugeot 106 uit 1989
Ik rij Opel omdat ik deze zelf kan fixen en alles nog gewoon mechanisch geschakeld is ipv al die boordcomputers en nutteloze elektronische sensors.quote:Op donderdag 21 juli 2011 19:42 schreef Dementor het volgende:
[..]
Ja.
Het blijven bakken voor Jan modaal.
Open rijd je alleen als je meer wilt maar het bij een ander merk niet kunt betalen.
En er rammelt altijd watquote:Op donderdag 21 juli 2011 19:43 schreef Markster het volgende:
[..]
Dude, opel is over het algemeen duurder dan zijn concurrenten hoor, bij vergelijkbare modellen
Altijd, Anne.quote:Op donderdag 21 juli 2011 19:45 schreef Anne het volgende:
Heb je de drang om op iedereen te reageren, Markster?
Hadden ooit een opel nooit meerquote:Op donderdag 21 juli 2011 19:56 schreef Markster het volgende:
[..]
Geen idee. Enige ervaring die ik met Opel heb, is de Combo ->
Da's wel heel "Out of the box" !quote:
quote:Op donderdag 21 juli 2011 20:01 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Da's wel heel "Out of the box" !
Hoezo? Skoda is duidelijk een modaalbak. Maar dan voor modaal mensen zonder enige fantasie.quote:Op donderdag 21 juli 2011 19:43 schreef Markster het volgende:
[..]
Laat me raden, jij rijdt in een Peugeot 106 uit 1989
Ik vind skoda ook lelijk. Die modellen zien er hetzelfde uit als de audi's van 10 jaar geleden. Blegh.quote:Op donderdag 21 juli 2011 20:06 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Hoezo? Skoda is duidelijk een modaalbak. Maar dan voor modaal mensen zonder enige fantasie.
De grijze muisjes zegmaar.
Maarja dat kun je van een golf ook wel zeggen.
Maar volgens mij is niets zo burgelijk als een skoda.
Echt wel. Een skoda octavia (dat is toch de passaat) dat scheelt 10K ofzo met een passaat.quote:Op donderdag 21 juli 2011 20:07 schreef Markster het volgende:
[..]
Ik vind skoda ook lelijk. Die modellen zien er hetzelfde uit als de audi's van 10 jaar geleden. Blegh.
Maar echt goedkoop is skoda niet toch
Refograp alertquote:Op donderdag 21 juli 2011 20:10 schreef TwenteFC het volgende:
Volvo, "Volgend onderdeel ligt verder op" bakjes
Ow okay.quote:Op donderdag 21 juli 2011 20:10 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Echt wel. Een skoda octavia (dat is toch de passaat) dat scheelt 10K ofzo met een passaat.
En dat geldt ook voor de andere modellen. Stukken goedkoper dan de vw versie.
Daarom mede het toppunt van burgelijkheid.
20K dat valt binnen modaal. Lening van de DSB uhh een andere instantie en jan modaal ken weer rije.quote:Op donderdag 21 juli 2011 20:14 schreef Markster het volgende:
[..]
Ow okay.
En volvo absoluut niet. Goedkoopste (c30) begint bij de 20.000 en dat is het instapmodel.
Daarom vind ik het dus niet echt een jan modaal bak. Beetje leuke volvo begint bij de 30.000/40.000 (v50/v70quote:Op donderdag 21 juli 2011 20:17 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
20K dat valt binnen modaal. Lening van de DSB uhh een andere instantie en jan modaal ken weer rije.
Maar het model c30 is niet geschikt als saaie gezinsbak. Volvo's zijn overigens best leuke auto's alleen ze ZUIPEN enorm.
b-merkenquote:Op donderdag 21 juli 2011 20:38 schreef draaijer het volgende:
Opel, Citroen, Renault, Fiat, Skoda, Seat etc
Alle middenklasser van bovengenoemde b-merken zijn "jan modaal" wagentjes
Klopt VW en Mercedes etc horen er ook bijquote:Op donderdag 21 juli 2011 20:38 schreef Markster het volgende:
[..]
b-merken
Hou op hoor.
Niet alleen BMW en Audi zijn a-merken)
Ik rij een renault in de lease, van mijn eigen geld zou ik dat niet durvenquote:Op donderdag 21 juli 2011 20:38 schreef Markster het volgende:
[..]
b-merken
Hou op hoor.
Niet alleen BMW en Audi zijn a-merken)
Dat bedoel ik.quote:Op donderdag 21 juli 2011 20:40 schreef draaijer het volgende:
[..]
Klopt VW en Mercedes etc horen er ook bij
Maar hij noemt ook Citroen, Opel en Seatquote:Op donderdag 21 juli 2011 20:40 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik rij een renault in de lease, van mijn eigen geld zou ik dat niet durven
En?quote:Op donderdag 21 juli 2011 20:41 schreef Markster het volgende:
[..]
Maar hij noemt ook Citroen, Opel en Seat
Dat zijn a-klasse auto's (de laatste 2 die ik noemde)quote:
Soit, slecht rijden doet de lease laguna niet, brengt me comfortabel van a naar b.quote:Op donderdag 21 juli 2011 20:44 schreef draaijer het volgende:
[..]
Dat zijn a-klasse auto's (de laatste 2 die ik noemde)
Opels etc zijn allemaal echte jan modaal bakken. Goedkoop, lelijk rijden voor geen meter etc. Hetzelfde als die andere tupperware bakken
Als je zuinig wil zijn kan je beter een goede tweedehands VW kopenquote:Op donderdag 21 juli 2011 20:49 schreef Sounddragon het volgende:
Ik vind de gemiddelde fransoos 20 keer modaler als welke Opel dan ook; Opel is tegenwoordig best goed bezig qua design, en kwalitatief is er ook veel verbeterd.
Als je écht niet op wilt vallen en niks te besteden hebt kun je beter in iets frans gaan rijden als in een Opel imho
Golf is de enige auto die klasseloos is, als in, sociale klasse, die zie je in villawijken, vinexx en achterbuurtenquote:
Ik ben hartgrondig bmw fan, maar ik wil nog weleens een tijdje in een C6 rijden na mijn fantastische XM. Ben ik dan ook jan modaal?quote:Op donderdag 21 juli 2011 20:52 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Als je zuinig wil zijn kan je beter een goede tweedehands VW kopen
C6 is misschien de enige niet ordinaire auto. De XM is zooooo oud en elke BMW ouder dan 2 jaar is kansloos ordinair gewordenquote:Op donderdag 21 juli 2011 20:54 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Ik ben hartgrondig bmw fan, maar ik wil nog weleens een tijdje in een C6 rijden na mijn fantastische XM. Ben ik dan ook jan modaal?
Een C6 met dat actieve veersysteem is natuurlijk erg mooi. Heb een keer in gereden en dat erg lekker. Maar volgens mij kan Jan Modaal dat echt niet betalen.quote:Op donderdag 21 juli 2011 20:54 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Ik ben hartgrondig bmw fan, maar ik wil nog weleens een tijdje in een C6 rijden na mijn fantastische XM. Ben ik dan ook jan modaal?
Een Octavia staat op de bodemplaat van een Golf.quote:Op donderdag 21 juli 2011 20:10 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Echt wel. Een skoda octavia (dat is toch de passaat) dat scheelt 10K ofzo met een passaat.
De eerste jaar afschrijving is net zo hoog als een modaal jaar inkomen.quote:Op donderdag 21 juli 2011 20:56 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Een C6 met dat actieve veersysteem is natuurlijk erg mooi. Heb een keer in gereden en dat erg lekker. Maar volgens mij kan Jan Modaal dat echt niet betalen.
Ik zou hem ook 2e hands kopen. Ik koop eigenlijk per definitie geen nieuwe auto's.quote:Op donderdag 21 juli 2011 21:35 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
De eerste jaar afschrijving is net zo hoog als een modaal jaar inkomen.
Opel Meriva???quote:Op donderdag 21 juli 2011 20:49 schreef Sounddragon het volgende:
Ik vind de gemiddelde fransoos 20 keer modaler als welke Opel dan ook; Opel is tegenwoordig best goed bezig qua design, en kwalitatief is er ook veel verbeterd.
Als je écht niet op wilt vallen en niks te besteden hebt kun je beter in iets frans gaan rijden als in een Opel imho
VOLKSwagen, hoe Jan Modaal wil je het hebben?quote:Op donderdag 21 juli 2011 20:40 schreef draaijer het volgende:
[..]
Klopt VW en Mercedes etc horen er ook bij
Flikker op man, als ik een Golf zie rijden zit er óf één of andere tikgeit in, óf een debieltje met een petjequote:Op donderdag 21 juli 2011 20:53 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Golf is de enige auto die klasseloos is, als in, sociale klasse, die zie je in villawijken, vinexx en achterbuurten
Zet hem eens naast een Scenic?quote:
De Astra Sports tourer vind ik geen pauperbak:quote:Op donderdag 21 juli 2011 21:50 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Flikker op man, als ik een Golf zie rijden zit er óf één of andere tikgeit in, óf een debieltje met een petje![]()
Een Golf is net zo goed een pauperhok als een Astra
[..]
Zet hem eens naast een Scenic?
Ach de zoveelste 13 in een dozijn auto van opel.quote:Op donderdag 21 juli 2011 21:53 schreef Markster het volgende:
[..]
De Astra Sports tourer vind ik geen pauperbak:
[ afbeelding ]
Ik was vergeten dat ik in PTA zat.quote:Op donderdag 21 juli 2011 22:01 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Ach de zoveelste 13 in een dozijn auto van opel.
Eigenlijk ben ik wel benieuwd wat jij voor bijzondere auto rijdt, dat je zo uit durft te laten over een auto van een rug of 30quote:Op donderdag 21 juli 2011 22:01 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Ach de zoveelste 13 in een dozijn auto van opel.
Een bmw E39 touring.quote:Op donderdag 21 juli 2011 22:08 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Eigenlijk ben ik wel benieuwd wat jij voor bijzondere auto rijdt, dat je zo uit durft te laten over een auto van een rug of 30
Dus jij zit te zeiken op de nieuwe Astra, maar rijdt zelf in een auto die minimaal 8 jaar oud is?quote:Op donderdag 21 juli 2011 22:19 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Een bmw E39 touring.
En wat heeft de prijs er nu weer mee te maken? En wat heeft de auto die ik rijdt nou weer te maken met dat die opel er behoorlijk 13 in een dozijn uitziet.
quote:De BMW E39 modellen waren de BMW 5-serie modellen van 1995 tot 2003 met een facelift in 2000.
Vw is ook niet eer wat het vroeger was. Beats alfa wat degelijkheid betreft, dat dan weer wel.quote:Op donderdag 21 juli 2011 20:52 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Als je zuinig wil zijn kan je beter een goede tweedehands VW kopen
Ja en? Hij rijdt lekker zoeft over de snelweg. Mijn bootje kan er in. Alles werkt zoals het hoort.quote:Op donderdag 21 juli 2011 22:23 schreef Markster het volgende:
[..]
Dus jij zit te zeiken op de nieuwe Astra, maar rijdt zelf in een auto die minimaal 8 jaar oud is?
Een E39 rijden en dan anderen becommentariseren over 'modale' saaie auto'squote:Op donderdag 21 juli 2011 22:19 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Een bmw E39 touring.
En wat heeft de prijs er nu weer mee te maken? En wat heeft de auto die ik rijdt nou weer te maken met dat die opel er behoorlijk 13 in een dozijn uitziet.
15K? je rijdt een 330d exe ofzo?quote:Op donderdag 21 juli 2011 22:33 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Ja en? Hij rijdt lekker zoeft over de snelweg. Mijn bootje kan er in. Alles werkt zoals het hoort.
En aangezien ik voor een internationaal bedrijf werk. Verslijt ik per jaar een hele hoop huurauto's.
En ik vind mijn blik met wielen nog steeds erg lekker rijden.
Als je een paar posts verder naar boven had gelezen, dan wist je dat ik nooit nieuwe auto's koop. En een xm is bijvoorbeeld ook niet de jongste. Ik daarvoor altijd gloednieuwe leasebakken voor de deur gehad. Maar doe me dan toch maar een E39 van ongeveer 15K.
Bovendien wat heeft de leeftijd van mijn auto te maken met de wanstaltigheid van een andere auto.
Ik vind de nieuwe opels zelfs haast mooi, zeker in vergelijking net klassegenoten. Ze hebben alleen het imago nog nuet voldoende opgekrikt.quote:Op donderdag 21 juli 2011 22:36 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Een E39 rijden en dan anderen becommentariseren over 'modale' saaie auto's![]()
Heb je wel de ballen gehad om een 6 pitter te kopen, of heb je een budget versie?![]()
En vwb de prijs.. die minderwaardige Opel, kost in de gebruikte uitvoering nog 5 keer zo veel als jouw gedateerde E39, en nieuw is een vergelijkbare beemer net zo duur denk ik.. je pist dus op een auto die gelijkwaardig is aan de jouwe, alleen dan qua dagwaarde 5 keer duurder
5 serie 6 cylinder benzine.quote:Op donderdag 21 juli 2011 22:40 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
15K? je rijdt een 330d exe ofzo?
Misschien ligt het daar ook wel aan. Ik heb in mijn leven nogal wat foute opels gezien.quote:Op donderdag 21 juli 2011 22:41 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Ik vind de nieuwe opels zelfs haast mooi, zeker in vergelijking net klassegenoten. Ze hebben alleen het imago nog nuet voldoende opgekrikt.
Ascona en oude meriva waren echt te erg iddquote:Op donderdag 21 juli 2011 22:43 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Misschien ligt het daar ook wel aan. Ik heb in mijn leven nogal wat foute opels gezien.
Kadett, Astra, meriva ascona, noem ze maar op.
Kadett en Ascona (m.u.v. de C) waren alleen fout door de 'tuners'. Origineel echt wel gave auto's hoor.quote:Op donderdag 21 juli 2011 22:43 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Misschien ligt het daar ook wel aan. Ik heb in mijn leven nogal wat foute opels gezien.
Stel he, dat je net als ik minstens 1 keer per week redelijk diep in duitsland moet zijn op verschillende locaties. Omdat ons hoofdkantoor daar zit en nog 8 DC's. En je vliegt 's ochtends om 6:30 met 235 over de duitse autobahn. Waar zit je dan liever in? Als die opel het al haalt.quote:Op donderdag 21 juli 2011 22:36 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Een E39 rijden en dan anderen becommentariseren over 'modale' saaie auto's![]()
Heb je wel de ballen gehad om een 6 pitter te kopen, of heb je een budget versie?![]()
En vwb de prijs.. die minderwaardige Opel, kost in de gebruikte uitvoering nog 5 keer zo veel als jouw gedateerde E39, en nieuw is een vergelijkbare beemer net zo duur denk ik.. je pist dus op een auto die gelijkwaardig is aan de jouwe, alleen dan qua dagwaarde 5 keer duurder
Ik rij liever in een nieuwe astra dan een oldtimer.quote:Op donderdag 21 juli 2011 22:48 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Stel he, dat je net als ik minstens 1 keer per week redelijk diep in duitsland moet zijn op verschillende locaties. Omdat ons hoofdkantoor daar zit en nog 8 DC's. En je vliegt 's ochtends om 6:30 met 235 over de duitse autobahn. Waar zit je dan liever in? Als die opel het al haalt.
Als je tegenwoordig een pauperhok wilt rijden zul je wat meer richting Kia, Hyundai, Dacia en zulke bagger moeten zoeken, en ook die merken maken in het duurdere segment nog heel aardige auto's .. het blijft een kwestie van smaak, de één vindt dit mooi, de ander dat, maar ik kots gewoon op mensen die Opel bashen omdat het Opel is, en al helemaal als ze zelf in een middle aged 13 in een dozijn kuthok rijden..quote:Op donderdag 21 juli 2011 22:41 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Ik vind de nieuwe opels zelfs haast mooi, zeker in vergelijking net klassegenoten. Ze hebben alleen het imago nog nuet voldoende opgekrikt.
Nou tis me wat bijzondersquote:
Gelukkig hebben BMW coureurs per definitie een hekel aan het modden van hun auto, en MP staat helemaááál niet vol met verkenkerde beemers met hun bakkes op de keien en veel te grote (liefst imitatie M-tech) baggerwielen, en Peppie en Kokkie tjoening spoilersquote:Op donderdag 21 juli 2011 22:43 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Mir egal, als het maar vooruit wil..quote:Op donderdag 21 juli 2011 22:48 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Stel he, dat je net als ik minstens 1 keer per week redelijk diep in duitsland moet zijn op verschillende locaties. Omdat ons hoofdkantoor daar zit en nog 8 DC's. En je vliegt 's ochtends om 6:30 met 235 over de duitse autobahn. Waar zit je dan liever in? Als die opel het al haalt.
Ja erg he. Als ik al een m zou kopen - niet dat ik dat doe enzo - hak hem luever zonder m gehad. Paupervolk met nep m etjes.quote:Op donderdag 21 juli 2011 22:50 schreef Markster het volgende:
vergeet het m3 logootje niet
[ afbeelding ]
Mijne is helemaal standaard.quote:Op donderdag 21 juli 2011 22:49 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Als je tegenwoordig een pauperhok wilt rijden zul je wat meer richting Kia, Hyundai, Dacia en zulke bagger moeten zoeken, en ook die merken maken in het duurdere segment nog heel aardige auto's .. het blijft een kwestie van smaak, de één vindt dit mooi, de ander dat, maar ik kots gewoon op mensen die Opel bashen omdat het Opel is, en al helemaal als ze zelf in een middle aged 13 in een dozijn kuthok rijden..
[..]
Nou tis me wat bijzonders
[..]
Gelukkig hebben BMW coureurs per definitie een hekel aan het modden van hun auto, en MP staat helemaááál niet vol met verkenkerde beemers met hun bakkes op de keien en veel te grote (liefst imitatie M-tech) baggerwielen, en Peppie en Kokkie tjoening spoilers
Nog verder offtopic; nokia 3310 is ftwquote:Op donderdag 21 juli 2011 23:00 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Mijne is helemaal standaard.
Pimpen is voor onnozelaars. Ik wil comfort in mijn auto.
Voor die bmw reed ik niets voor niets een xm executive.
En hij moet ook nog een beetje leuk mee kunnen rijden.
Het enige dat ik aangepast heb is het interieur er uit gesloopt en er een leren elektrisch in gezet.
Leeftijd zegt heul niet alles in deze wereld. Het enige wat het zegt is dat ik per jaar veel meer geld aan onderhoud uitgeef dan iemand met een gloed nieuwe. Aan de andere kant heb ik niet de ervaring zoals mijn ouders die nog weleens hebben om een auto van zeg 80K te kopen en dan na een paar jaar voor 40 of minder weg te moeten doen. Nieuwe auto's zijn met telefoons computers en fototoestellen wel de slechtste investeringen die je kunt doen. maar goed ver offtopic zo.
Je arm enzoquote:Op donderdag 21 juli 2011 23:09 schreef Sounddragon het volgende:
Een XM, dan ben je er stiekum toch wel op vooruit gegaan![]()
Die haalde de 235 zeker niet?
Dat was een 2,5 turbo diesel die liep iets over de 200, 220 ofzo.quote:Op donderdag 21 juli 2011 23:09 schreef Sounddragon het volgende:
Een XM, dan ben je er stiekum toch wel op vooruit gegaan![]()
Die haalde de 235 zeker niet?
Mijn arm gaat zo, maar die moet eerst nog brood smerenquote:
Doe me dan maar een Opel, mag hij nog roestig zijn ookquote:Op donderdag 21 juli 2011 23:12 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Dat was een 2,5 turbo diesel die liep iets over de 200, 220 ofzo.
Toch had dat ding wat aparte eigenschappen waardoor ie bijzonder comfortabel is.
En je kunt veel van citroen zeggen ze zijn niet conformistisch.
Het is met een Franse auto altijd nog de vraag of ie dat doet.quote:Op donderdag 21 juli 2011 20:13 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Franse auto's sowieso wel omdat die vaak gereden worden door mensen die een auto willen "die me gewoon van A naar B brengt!"
Nou, een BMW hoeft ook nog geen 50k te kosten. En dan heb je toch al een aardig aangekleed model. Terwijl ik een BMW echt voor de bovenmodaler vind zijn.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 11:37 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
Jan modaal auto's: alles onder de 50k of geleased onder de 75k.
Jij hebt geen idee wat een jan modaal is, niet?quote:Op vrijdag 22 juli 2011 11:37 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
Vertel.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 11:29 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Het is met een Franse auto altijd nog de vraag of ie dat doet.
Ik denk niet dat JM in die categorie rijdt. Denk eerder rond de 25K.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 11:37 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
Met de renault en de peugeot heb ik nooit last gehad, met de vw en de opel welquote:Op vrijdag 22 juli 2011 11:59 schreef gebrokenglas het volgende:
Je staat vaker met panne aan de kant met een Renault.
Dat zijn bijna alle auto's die je normaal gezien in de spits tegenkomtquote:Op vrijdag 22 juli 2011 11:37 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
Voor mij is dat nog altijd een Honda Civic maar ik ben dan ook 'oud'quote:Op donderdag 21 juli 2011 19:38 schreef Devv het volgende:
Wat is nou typisch een Jan Modaal bak? Tot welke prijsklasse kan je nog spreken over een auto voor de middelmaat?
De Prius is op en top een leasebak, vanwege de lage bijtelling...quote:Op vrijdag 22 juli 2011 14:21 schreef Daniel1976 het volgende:
Is de Prius eigenlijk al eens genoemd?
Nou ja, het is natuurlijk een prijzige auto, in vergelijk met wat je voor dat bedrag krijgt bij een aantal andere merken. Maar inderdaad, het is wel een degelijke auto. Spannend is ie niet, maar de klasse waarin de Golf valt wordt niet voor niets de Golf-klasse genoemd.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 15:00 schreef jackson het volgende:
Blijft mooi dat mensen een Volkswagen Golf modaal vinden.... Rij zelf een Golf 6 van 32k en mij horen ze totaal niet klagen. Misschien is het ook wel modaal maar als ik het vergelijk met vrienden rij ik er niet verkeerd bij.
Spannend issie niet maar in 3uur15min naar Hockenheim klapperen is geen enkel probleem. Ik durf met die auto rustig 45min lang plankgas te rijden, ding geeft geen krimp. Geen spannende auto maar van binnen echt netjes en een stuk degelijker dan een groot aantal andere merken.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 15:05 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nou ja, het is natuurlijk een prijzige auto, in vergelijk met wat je voor dat bedrag krijgt bij een aantal andere merken. Maar inderdaad, het is wel een degelijke auto. Spannend is ie niet, maar de klasse waarin de Golf valt wordt niet voor niets de Golf-klasse genoemd.
Tsja, je krijgt er geen snelheidsbekeuringen mee:quote:Op vrijdag 22 juli 2011 15:19 schreef Erasmo het volgende:
Pff mijn auto is gemaakt om op topsnelheid te rijden
Golf is een hele erge jan modaal auto. Aan de originele reaguurder die nu een golf heeft; het is niet gezegd dat een jan modaal auto slecht is ofzo. Maar speciaal is het niet.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 15:05 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nou ja, het is natuurlijk een prijzige auto, in vergelijk met wat je voor dat bedrag krijgt bij een aantal andere merken. Maar inderdaad, het is wel een degelijke auto. Spannend is ie niet, maar de klasse waarin de Golf valt wordt niet voor niets de Golf-klasse genoemd.
Dat zeg ik toch, speciaal is ie zeker niet. Het is een standaard auto, die wel erg goed in elkaar is geschroefd. Maar, het is echt geen spannende auto.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 16:58 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Golf is een hele erge jan modaal auto. Aan de originele reaguurder die nu een golf heeft; het is niet gezegd dat een jan modaal auto slecht is ofzo. Maar speciaal is het niet.
Die zijn vast niet toegestaan in nederland.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 15:25 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Tsja, je krijgt er geen snelheidsbekeuringen mee:
[ afbeelding ]
Ja. nieuwe astra met turbo, kan hard, onderstel zuigt. Bochten nemen met redelijke snelheid is een hachelijke onderneming. Binnenkant ziet eruit als goedkope wodka bar met al die oranje lampjes in de deuren etc. ( Dat ie bagger rijd kan komen omdat het een zaak lease auto is en dus afgetrapt wordt door iedereen )quote:Op donderdag 21 juli 2011 19:39 schreef Markster het volgende:
[..]
Wel eens in een insignia gezeten ?
Of de nieuwste astra?
Kansloze opmerking
Toch wel een heel bijzondere opmerking. Aan de ene kant wil je zeggen dat de Octavia rommel is, maar tegelijk waardeer je de auto hoger dan dat het is.quote:Op donderdag 21 juli 2011 21:41 schreef Dementor het volgende:
De Skoda Octavia.
Ontrek al het moois uit een Volkswagen Passat Full Option en dat is wat er over blijft.
Voor geen goud dat ik daar ooit in zou gaan rijden.
Plastic rommel.
Ik vind van niet.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 21:09 schreef DarkerThanBlack het volgende:
[..]
Toch wel een heel bijzondere opmerking. Aan de ene kant wil je zeggen dat de Octavia rommel is, maar tegelijk waardeer je de auto hoger dan dat het is.
Het komt een beetje neer op:
Ontrek al het moois uit een Ferrari Enzo en je houdt een Fiat Panda over.
Zelfs in zo'n geval kan Fiat (of Skoda) trots zijn.
Mijn auto!!! Beetje zijn imago stukmakenquote:Op vrijdag 22 juli 2011 22:29 schreef Adelante het volgende:
[ afbeelding ]
vandaag al vier van deze dingen zien rijden met in allemaal 65+ volk
Die dingen zijn opvallend praktisch voor senioren. Niet al te duur, dus kan wel van het AOWtje betaald. Erg betrouwbaar, hoge instap, ook achter, en voor rollators/rolstoelen is prima plek op de neerklapbare achterbank.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 22:29 schreef Adelante het volgende:
[ afbeelding ]
vandaag al vier van deze dingen zien rijden met in allemaal 65+ volk
elke BMW? Niet mee eens, z lijn is vrij tijdloos. ( maar geen Jan modaal)quote:Op donderdag 21 juli 2011 20:56 schreef draaijer het volgende:
[..]
C6 is misschien de enige niet ordinaire auto. De XM is zooooo oud en elke BMW ouder dan 2 jaar is kansloos ordinair geworden
Een hoop z's zijn al kansloos als ze uit de fabriek komen. Na 3 jaar rijdt er gaajes in wat het helemaal kansloos maakt.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 10:35 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
elke BMW? Niet mee eens, z lijn is vrij tijdloos. ( maar geen Jan modaal)
Dat doet er niet toe. Ze zijn nog steeds niet modaal. Overigens, ik zit even te denken he. Als Jan Modaal een inkomen heeft van 33.000 euro, dan is een auto van 33.000 euro wel degelijk bovenmodaal. Dan zou Jan Modaal een volledig jaar lang elke euro die hij aan salaris krijgt opzij moeten zetten (en die 33k is bruto dus dat gaat niet eens lukken) om na een jaar die auto te kunnen kopen.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 11:09 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Een hoop z's zijn al kansloos als ze uit de fabriek komen. Na 3 jaar rijdt er gaajes in wat het helemaal kansloos maakt.
Dat slaat nergens op. Volgens die redenering is elke bak een potentiele jan modaal bak. Dat was niet de strekking van de vraag in dit topic, dat weet jij echt wel.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 11:58 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
Tweedehands kan zo'n z natuurlijk prima een jan modaal bak worden.
Volgens mij rijdt Jan Modaal voornamelijk particulier ipv lease.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 17:12 schreef capricia het volgende:
Heeft Jan Modaal een leaseauto, of koopt hij zelf zijn auto?
Ik vind dat beide wel kan, ken genoeg jan modaal kantoorpikkies met een leaseauto.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 17:12 schreef capricia het volgende:
Heeft Jan Modaal een leaseauto, of koopt hij zelf zijn auto?
Gezien het feit dat JM 1,8 kinderen heeft, denk ik dat hij VW of Opel rijdt.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 18:23 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Ik vind dat beide wel kan, ken genoeg jan modaal kantoorpikkies met een leaseauto.
Dat is redelijk gebruikelijk in de IT.
Ik denk dat de gemiddelde It-er met leasebak bovenmodaal verdient. En dan kijk ik naar de grootste IT-dienstverleners van NL.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 18:23 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Ik vind dat beide wel kan, ken genoeg jan modaal kantoorpikkies met een leaseauto.
Dat is redelijk gebruikelijk in de IT.
Vergeet de golden retriever niet, dus station, want dat is zo lekker praktisch.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 18:28 schreef capricia het volgende:
[..]
Gezien het feit dat JM 1,8 kinderen heeft, denk ik dat hij VW of Opel rijdt.
Je moet eerder de Superb met de Passat vergelijken, Octavia zit een segment lager. Dan zie je dat ze niet veel qua prijs schelen en afwerkingquote:Op donderdag 21 juli 2011 20:10 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Toch wel met 2.0 TSI?quote:Op vrijdag 22 juli 2011 14:15 schreef CoolGuy het volgende:
Ik rij een Jan Modaal auto, en ik ga naar een nog Jan Modaler auto, qua uitstraling. Ik rij nu een VW Golf VI, en ik ga naar de nieuwe VW Jetta over 2 weken. De Golf kost 31k en de Jetta kost 36k. Dus ik denk dat dat gewoon hardstikke Jan Modaal is?
Skoda vink van buiten vooral net wat minder dan vw.quote:Op zondag 24 juli 2011 09:04 schreef Andyy het volgende:
[..]
Je moet eerder de Superb met de Passat vergelijken, Octavia zit een segment lager. Dan zie je dat ze niet veel qua prijs schelen en afwerking
Imago zit opel niet mee. Maar met de nieuwere belijning moet dat op termijn ook wel goedkomenquote:Op zondag 24 juli 2011 10:23 schreef junkiexp het volgende:
Roepen dat Opels slecht zijn
Vroeger hebben ze nog wel wat problemen gehad, maar ik rijd nu een Astra station van 2 jaar oud met wat leuke opties en dat rijdt echt lekker hoor.
Ook voor langere ritten, lekker op de cc een beetje 130 tuffen.
Niks mis mee
Tuurlijk, neem nou de nieuwe astra :quote:Op zondag 24 juli 2011 10:26 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Imago zit opel niet mee. Maar met de nieuwere belijning moet dat op termijn ook wel goedkomen
Begint steeds meer op een japanner te lijken, met al die kleurige frutsels en electronische bende op het dashboard.quote:Op zondag 24 juli 2011 11:18 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Tuurlijk, neem nou de nieuwe astra :
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Na deze Astra wil ik deze wel hoor![]()
Ik heb een oud model. Zoéén uit 1999.quote:Op zondag 24 juli 2011 13:52 schreef Kriegel het volgende:
Die nieuwe (of sinds 2008 ofzo) Astra is een mooie wagen inderdaad, hier verderop staat er eentje en ik betrapte mezelf er laatst op dat ik er naar stond te staren. Ik bedoel, een Astra. Dat had dus voorheen nooit gekund.
Heeft wel wat weg van de Fiat Bravo, met name de achterlichten. Het zijaanzicht ziet er zelfs stoerder uit met die uitgeklopte onderrand.
Heb je jezelf toen even een corrigerende klap gegeven?quote:Op zondag 24 juli 2011 13:52 schreef Kriegel het volgende:
Die nieuwe (of sinds 2008 ofzo) Astra is een mooie wagen inderdaad, hier verderop staat er eentje en ik betrapte mezelf er laatst op dat ik er naar stond te staren. Ik bedoel, een Astra. Dat had dus voorheen nooit gekund.
Jup.quote:Op zondag 24 juli 2011 16:40 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Heb je jezelf toen even een corrigerende klap gegeven?
Een mooie 2e hands astra?quote:Op maandag 25 juli 2011 07:34 schreef draaijer het volgende:
Waarom zijn jullie zo blij met een Astra. Ik zou er nog niet dood in gevonden willen worden. Het is echt zo'n slecht rijdende auto. Ik vind ze tevens echt foeilelijk. Koop dan een mooie 2e-hands
Wat vind jij er zo slecht aan rijden dan?quote:Op maandag 25 juli 2011 07:34 schreef draaijer het volgende:
Waarom zijn jullie zo blij met een Astra. Ik zou er nog niet dood in gevonden willen worden. Het is echt zo'n slecht rijdende auto. Ik vind ze tevens echt foeilelijk. Koop dan een mooie 2e-hands
Gevoelloos, langzaam, indirecte sturing, familie versnellingen. Naast het feit dat het verschrikkelijk lelijke auto's zijnquote:Op maandag 25 juli 2011 07:56 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Wat vind jij er zo slecht aan rijden dan?
Jij hebt een voorkeur voor hard afgeveerde nerveus sturende scheurijzers?quote:Op maandag 25 juli 2011 08:59 schreef draaijer het volgende:
[..]
Gevoelloos, langzaam, indirecte sturing, familie versnellingen.
HA, denk je dat een opel beter is wbt sturen?! Het moet inderdaad niet gekker worden. Zit ik toevallig in het Opel forumquote:Op maandag 25 juli 2011 09:29 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
De Golf spannender qua besturing? Wauw dat is echt te gek voor woorden.
Omdat het hier om de ultieme burgerlijke auto gaat. En dat veroorzaakt jouw onderbuik-gevoel, dus vandaar de aandacht...quote:Op maandag 25 juli 2011 10:40 schreef leolinedance het volgende:
Waarom wordt hier zo veel aandacht geschonken aan zo'n kutmerk als Opel![]()
Echt, als ik die oude roestbakken als Astra's en Vectra's zie rijden krijg altijd zo'n plaatsvervangend schaamtegevoelBen nou eens niet zo egoïstisch en koop een fatsoenlijke auto, dat is beter voor iedereen!
ps: Nieuwe Opels zijn ook kut. Opel is altijd bagger, zelfs de OPC modellen en de Speedster
quote:Op maandag 25 juli 2011 11:30 schreef KipSiam het volgende:
Omdat het hier om de ultieme burgerlijke auto gaat. En dat veroorzaakt jouw onderbuik-gevoel, dus vandaar de aandacht...
Saai wordt onderschatquote:Op maandag 25 juli 2011 16:41 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Maar 1 woord voor: Verschrikkelijk.
Oke dan, nog een woord: Saai.
Dat is ook een kutmodel, maar de golf (3 ?) uit die tijd was ook bagger.quote:Op maandag 25 juli 2011 16:41 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Maar 1 woord voor: Verschrikkelijk.
Oke dan, nog een woord: Saai.
Golf 2 is echter onverwoestbaar!quote:Op maandag 25 juli 2011 21:54 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Dat is ook een kutmodel, maar de golf (3 ?) uit die tijd was ook bagger.
Nouja dat vind ik dan nog echt wel een auto. Op zich zou ik me daar nog wel in willen verplaatsen. Degelijke dingen.quote:Op maandag 25 juli 2011 21:54 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Dat is ook een kutmodel, maar de golf (3 ?) uit die tijd was ook bagger.
Klopt, maar een Golf 1 is het mooistequote:Op maandag 25 juli 2011 21:55 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Golf 2 is echter onverwoestbaar!
Maar die rijden bagger imoquote:Op maandag 25 juli 2011 21:55 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Nouja dat vind ik dan nog echt wel een auto. Op zich zou ik me daar nog wel in willen verplaatsen. Degelijke dingen.
De begin jaren 90 grapjes, toen waren ze nog leuk, mochten hier natuurlijk niet ontbreken.quote:Op maandag 25 juli 2011 22:01 schreef gebrokenglas het volgende:
Renault: Roest En Narigheid Achtervolgen U Lange Tijd.
Tsja, maarja, hij is nog altijd van toepassing. Niet meer met roest maar wel met electronische narigheid. Jammer, want ze rijden verder prima.quote:Op maandag 25 juli 2011 23:22 schreef leolinedance het volgende:
[..]
De begin jaren 90 grapjes, toen waren ze nog leuk, mochten hier natuurlijk niet ontbreken.
Niets alsof de andere merken geen elektronische problemen hebben. Kan mij nog een BMW 7 herinneren, waar tijdens de introductieritten ongeveer 50% van de journalisten aan de kant van de weg kwam te staanquote:Op dinsdag 26 juli 2011 07:05 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Tsja, maarja, hij is nog altijd van toepassing. Niet meer met roest maar wel met electronische narigheid. Jammer, want ze rijden verder prima.
Een Corolla. Een Astra. Zoiets...quote:
met een opel insignia? daar moet ie voor betaald zijn. kan niet andersquote:Op dinsdag 26 juli 2011 12:34 schreef FoolWithMokey het volgende:
[..]
Ik denk het wel want hij durfde ermee op tevee.
lolquote:Op dinsdag 26 juli 2011 12:35 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
met een opel insignia? daar moet ie voor betaald zijn. kan niet anders
Heb je toevallig nog een linkje?quote:Op dinsdag 26 juli 2011 09:57 schreef PeeJay1980 het volgende:
Niets alsof de andere merken geen elektronische problemen hebben. Kan mij nog een BMW 7 herinneren, waar tijdens de introductieritten ongeveer 50% van de journalisten aan de kant van de weg kwam te staan
Niet zo heel erg belangrijk, maar in zo'n pauper Opel zou ik in ieder geval niet gezien willen worden.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 17:11 schreef Ixnay het volgende:
Maar een auto vind ik geen statussymbool, en is mooi rijden nou zo belangrijk?
Ok, een middenklasse Opel, laten we zeggen een Astra, type G, H en J is beneden modaal?quote:Op dinsdag 26 juli 2011 17:17 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Niet zo heel erg belangrijk, maar in zo'n pauper Opel zou ik in ieder geval niet gezien willen worden.
Ja, iedere Astra is pauper.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 17:19 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Ok, een middenklasse Opel, laten we zeggen een Astra, type G, H en J is pauper?
Was tijdens de intro van de 7 serie in 2001. Heb al even gezocht, maar kan er niets over vinden op het internet. Het wordt her en der even kort aangestipt, maar niet echt aandacht aan besteed.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 16:53 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Heb je toevallig nog een linkje?
Hier in de buurt wat 'juppen' met een lease Golf of iets in die richting te vinden. En nieuwe Passat Bluemotions, Ibiza Ecomotive etc. Uiteraard allemaal leaseauto's. Verder zelfde beeld als bij jou. Ik voldoe hier trouwens ook aardig aan met mijn 8 jaar oude Seat.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 17:34 schreef gebrokenglas het volgende:
Modaal verdienende mensen hebben doorgaans een Peugeot 307 of 407 sw op de oprit staan.
Gewoon een gemiddelde middenklasser.
Opels inderdaad ook veel, en in mindere mate Renault Laguna of Megane.
In mijn wijk is het allemaal wat minder modaal en dat zie je terug aan het wagenpark hier: een auto is hier denk ik gemiddeld 8 jaar oud. Het oude renault megane model, er staan een stel 206jes, wat partners en wat aygo's. En er parkeert net een polo voor de deur.
[offtopic]quote:Op dinsdag 26 juli 2011 19:39 schreef gebrokenglas het volgende:
Ik hoorde eenzelfde verhaal over een nieuwe Volvo. Geen idee welk type. Het ding werd ook geshowd aan journalisten, op een circuit.
(...)
Maar ok dat was een uitstapje van het Jan Modaal verhaal.
Weet je dit zeker, lijkt me nogal een beetje onzin eigenlijk.quote:Op donderdag 28 juli 2011 10:56 schreef KipSiam het volgende:
[..]
[offtopic]
Erger nog - dit verhaal hoorde ik op een cursus over ontwerpfouten. Het specifieke merk - model werd niet genoemd maar het zou gaan over de vorige generatie VW Passat wagon.
Tijdens het ontwerp werd gekozen voor een type bevestiging van de achterruit dat constante windsnelheden tot 80 km/h gedurende 10 minuten zou weerstaan. Hogere snelheden zouden toch toch nooit voorkomen (namelijk: je rijdt nooit sneller dan 20 km/h achteruit en windvlagen duren nooit 10 minuten) dat dit uit kostenoogpunt voldoende bleek.
Tijdens het eerste transport vanaf de fabriek, op een trein, sneuvelden daarna van alle achteruit geparkeerde passats de achterruiten - de trein reed de hele weg 100 km/h...
Foutje, bedankt... De volgende levering werd verplicht vooruit de trein opgereden en daarna werd de bevestiging aangepast.
[/offtopic]
Liever nog die Multipla dan die grijze Zafira. Wat een saai ding zeg.quote:Op donderdag 28 juli 2011 18:52 schreef Shispeed het volgende:
[ afbeelding ]
en voor de stijlloze van de jan modalen:
[ afbeelding ]
Dit dus. Ik vind de Zafira stijllozer dan een Multipla.quote:Op donderdag 28 juli 2011 19:13 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Liever nog die Multipla dan die grijze Zafira. Wat een saai ding zeg.
Yep. Liever karakter door lelijkheid dan helemaal geen karakter.quote:Op donderdag 28 juli 2011 19:13 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Liever nog die Multipla dan die grijze Zafira. Wat een saai ding zeg.
Kun je nagaan als ze een hybride versie daar van uit gaan brengen...quote:Op donderdag 28 juli 2011 20:06 schreef Revolution-NL het volgende:
Maargoed alles beter dan een Renault Scenic. Dat is toch wel de auto als je biologische plicht als man zijnde vervult is. Troosteloze burgerbak. "Mannen" die daarin rijden vind ik ook serieus zielig.
Lijkt mij een goede zaak liever nog een EV! Hoe sneller we onafhankelijk zijn van het middenoosten hoe beter. Economischer woonwerk verkeer moedig ik dan ook ten alle tijden aanquote:Op donderdag 28 juli 2011 20:13 schreef DS4 het volgende:
[..]
Kun je nagaan als ze een hybride versie daar van uit gaan brengen...
Van voor 2000 wel.quote:Op donderdag 28 juli 2011 20:13 schreef Devv het volgende:
Zou een Audi A4 onder het kopje Jan Modaal bak vallen?
Wat, nog meer burgerlullen om medelijden mee te hebben?quote:
Ik vind het erg voor je dat je je er zo druk om maakt.quote:Op donderdag 28 juli 2011 20:25 schreef DS4 het volgende:
[..]
Wat, nog meer burgerlullen om medelijden mee te hebben?
Dat mag. Ik vind het vooral hilarisch dat een hybriderijder zichzelf zo'n grote broek aantrekt tov Scenic rijders...quote:Op donderdag 28 juli 2011 20:32 schreef Dromer het volgende:
Ik vind het erg voor je dat je je er zo druk om maakt.
Hoe onzeker ben je als je je mannelijkheid uit je auto moet halen?quote:Op donderdag 28 juli 2011 20:06 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Dit dus. Ik vind de Zafira stijllozer dan een Multipla.
Maargoed alles beter dan een Renault Scenic. Dat is toch wel de auto als je biologische plicht als man zijnde vervult is. Troosteloze burgerbak. "Mannen" die daarin rijden vind ik ook serieus zielig.
Dat geldt voor zeker half PTA?quote:Op donderdag 28 juli 2011 20:39 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Hoe onzeker ben je als je je mannelijkheid uit je auto moet halen?
Dus jij rijdt ook zo'n saai geval?quote:Op donderdag 28 juli 2011 20:39 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Hoe onzeker ben je als je je mannelijkheid uit je auto moet halen?
Als je daar waarde aan hecht wel ja. Dat doet alleen niet iedereen, en terecht. Sommige mensen kunnen het niet betalen of hebben andere prioriteiten. Of geven gewoon geen zak om auto's. Ik ken wel een paar echte mannen die gewoon in een boeren Opel rijden. Ik vind het ook niks, maar kan het ze ook niet kwalijk nemen. Ze worden er in ieder geval niet een minderwaardige man door.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 11:58 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Dus jij rijdt ook zo'n saai geval?
Ik bedoel je hoeft echt niet de meeste spetterende auto te hebben hoor, maar kom, als man zijnde wil je toch wel met een beetje waardigheid door het leven gaan, of niet dan?
Dat hangt af van de leeftijd van de bestuurder.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 12:04 schreef leolinedance het volgende:
Hoe zit het volgens jou met mannen die Golf rijden dan?
Met een Golf ga je dus wel als 'waardige man' door het leven?quote:Op vrijdag 29 juli 2011 12:12 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Dat hangt af van de leeftijd van de bestuurder.
20 jaar + petje = stoer = negeren.
30 jaar = tikkeltje burgerlijk
40 jaar en ouder = praktische ervaren mensen die kiezen voor degelijkheid.
Wij rijden een Renault Laguna en een Audi A6 Quatroquote:Op vrijdag 29 juli 2011 11:58 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Dus jij rijdt ook zo'n saai geval?
Ik bedoel je hoeft echt niet de meeste spetterende auto te hebben hoor, maar kom, als man zijnde wil je toch wel met een beetje waardigheid door het leven gaan, of niet dan?
Ik stap sneller in een Aygo dan in een opel.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 12:38 schreef leolinedance het volgende:
De enige mannen die ik écht niet snap zijn mannen in vrouwenauto's. Ford Ka en consorten. Maar zo'n burgerbak, who cares.
Klopt die will and grace serie toch met de werkelijkheid. Quattroquote:Op vrijdag 29 juli 2011 12:40 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Wij rijden een Renault Laguna en een Audi A6 Quatro
Wat is daar zoquote:Op vrijdag 29 juli 2011 13:57 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Klopt die will and grace serie toch met de werkelijkheid. Quattro
Dat wel ja. Maar eerder in een Opel (van na 2007 ofzo) dan in een Ka.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 13:55 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Ik stap sneller in een Aygo dan in een opel.
Mensen die een oordeel hebben over een auto met omdat deze een bepaalde aandrijflijn heeftquote:Op donderdag 28 juli 2011 20:34 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dat mag. Ik vind het vooral hilarisch dat een hybriderijder zichzelf zo'n grote broek aantrekt tov Scenic rijders...
(begrijp me goed, dat is ook een lullige auto, maar hallo zeg!)
Mooie lijnen, maar saai.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 15:30 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Mensen die een oordeel hebben over een auto met omdat deze een bepaalde aandrijflijn heeft
Een Civic Hybrid is lelijk maar een Civic type R FD2 met dezelfde velgen en hetzelfde chassis is dan weer stoer.
Hybrid:
[ afbeelding ]
Type R FD2
[ afbeelding ]
Ook in een nieuwere Opel ?quote:Op vrijdag 29 juli 2011 13:55 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Ik stap sneller in een Aygo dan in een opel.
Begrijp werkelijk niet wat iedereen tegen Opel heeft. Zelfs de Corsa is best aardig, maar de astra, insignia en de Vectra zijn gewoon echt hele mooi auto's en vele malen mooier dan de de overige merken in dezelfde prijscategoriequote:
Nou misschien wel.quote:
Nee, zo wordt hier gedaan. Dat is een beetje mijn puntquote:Op vrijdag 29 juli 2011 20:32 schreef Kriegel het volgende:
Je zegt het alsof Opels zo goedkoop zijn.
Hahaquote:Op vrijdag 29 juli 2011 19:18 schreef Markster het volgende:
[..]
Begrijp werkelijk niet wat iedereen tegen Opel heeft. Zelfs de Corsa is best aardig, maar de astra, insignia en de Vectra zijn gewoon echt hele mooi auto's en vele malen mooier dan de de overige merken in dezelfde prijscategorie
Opel blinkt nergens in uit. Ja, ultieme burgerlijkheid. Mensen die echt niks van auto's afweten kopen een Opel. Omdat boer Harmsen ook een Opel heeft. Of omdat vader Opel reed. Koop maar een Opel, dat is al gek genoeg.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 21:44 schreef Markster het volgende:
[..]
Nee, zo wordt hier gedaan. Dat is een beetje mijn punt
True. Maar het is wel een bepaald slag volk in een Opel. Veel petjes en boeren. Maar zo heeft elk merk wel een bepaald type mensen, denk aan Volvo en Saab bij tandartsen, Mercedes bij oude mannen met geld en (oude) BMW's voor Turkenquote:
Ja, dat is heel zielig... Het is natuurlijk niet zielig om man tussen aanhalingstekens te zetten zodra hij in een MPV rijdt!quote:Op vrijdag 29 juli 2011 15:30 schreef Revolution-NL het volgende:
Mensen die een oordeel hebben over een auto met omdat deze een bepaalde aandrijflijn heeft![]()
Ik vind het echt heel serieus beiden niets. Graag mij geen woorden in de mond leggen.quote:Een Civic Hybrid is lelijk maar een Civic type R FD2 met dezelfde velgen en hetzelfde chassis is dan weer stoer.
Dat moet jij weten, dat jij in een kleine kutbak wil rijden omdat je wat tegen het opel logootje hebt, prutserquote:Op vrijdag 29 juli 2011 21:49 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Haha'vele malen' ook... Veel plezier in je Opel, ik zou ook nog liever een Polo / Mito rijden dan een Astra / Vectra
Ik kan er wel tegen hoor haha maar sommige dingen slaan gewoon nergens op. Vooral niet hier in PTA, omdat iemandn og liever een gepimpt polootje rijdt dan een insignia, want Opel ->quote:Op vrijdag 29 juli 2011 22:23 schreef DS4 het volgende:
Als je niet zo goed tegen onwelgevallige meningen kan is het internet af en toe een vervelende plek om rond te wandelen...
Ik waarschuw maar even.
Daar lees je maar omheen dan.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 22:26 schreef Markster het volgende:
[..]
Ik kan er wel tegen hoor haha maar sommige dingen slaan gewoon nergens op. Vooral niet hier in PTA, omdat iemandn og liever een gepimpt polootje rijdt dan een insignia, want Opel ->
Waarom slaat dat nergens op? Dat mag iemand toch vinden?quote:Op vrijdag 29 juli 2011 22:26 schreef Markster het volgende:
Ik kan er wel tegen hoor haha maar sommige dingen slaan gewoon nergens op. Vooral niet hier in PTA, omdat iemandn og liever een gepimpt polootje rijdt dan een insignia, want Opel ->
Nou, ik zou een aangeklede Polo GTI wel kiezen boven de basisversie van de Insignia. Wat moet ik met die extra ruimte? Geef mij maar snelheid, sportiviteit en luxe.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 22:47 schreef Kriegel het volgende:
Liever in een Polo dan een Insignia rijden is vrij belachelijk, ja.
Omdat je je zin niet krijgt?quote:Op vrijdag 29 juli 2011 22:22 schreef Markster het volgende:
Wat is PTA toch een zielig kankerforum! gadverdamme.
Wat heb je aan snelheid en sportiviteit?quote:Op vrijdag 29 juli 2011 22:51 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nou, ik zou een aangeklede Polo GTI wel kiezen boven de basisversie van de Insignia. Wat moet ik met die extra ruimte? Geef mij maar snelheid, sportiviteit en luxe.
Wie heeft het over gepimpt? En wie over een Insignia? Misschien moet je eerst beter lezen, hoef je ook niet zo snel met ziektes te gaan gooien over dit forum...quote:Op vrijdag 29 juli 2011 22:26 schreef Markster het volgende:
[..]
Ik denk dat je in een Insignia meer luxe gaat aantreffen dan in wat voor Polo dan ook. Ik bedoel, laten we even eerlijk zijn.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 22:51 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nou, ik zou een aangeklede Polo GTI wel kiezen boven de basisversie van de Insignia. Wat moet ik met die extra ruimte? Geef mij maar snelheid, sportiviteit en luxe.
Als je dat niet begrijpt, dan is het voor jou kennelijk niet belangrijk.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 22:53 schreef Markster het volgende:
Wat heb je aan snelheid en sportiviteit?
Ja. Ik was niet onder de indruk.quote:En luxe, lol. wel eens in een insignia gereden?
Wat rij jij?quote:Op vrijdag 29 juli 2011 23:02 schreef DS4 het volgende:
[..]
Als je dat niet begrijpt, dan is het voor jou kennelijk niet belangrijk.
[..]
Ja. Ik was niet onder de indruk.
Ik heb niet in de standaard uitvoering van de Insiginia gereden, dus wellicht is dat ding vanaf het begin uitgerust met leer, electrische stoelen, navigatie, enz.enz.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 22:56 schreef Kriegel het volgende:
Ik denk dat je in een Insignia meer luxe gaat aantreffen dan in wat voor Polo dan ook. Ik bedoel, laten we even eerlijk zijn.
Toevallig dat bij dit soort vragen het antwoord altijd ja is.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 23:02 schreef DS4 het volgende:
[..]
[..]
Porsche, Mercedes en de Audi van mijn vrouw. Maar dat is niet relevant voor het hebben van een mening natuurlijk. Al reed ik een gare Alto, dan nog mag ik Opel niks vinden.quote:
Geloofwaardig hoorquote:Op vrijdag 29 juli 2011 23:04 schreef DS4 het volgende:
[..]
Porsche, Mercedes en de Audi van mijn vrouw. Maar dat is niet relevant voor het hebben van een mening natuurlijk. Al reed ik een gare Alto, dan nog mag ik Opel niks vinden.
Vraag het mij dan niet!quote:Op vrijdag 29 juli 2011 23:04 schreef Markster het volgende:
Toevallig dat bij dit soort vragen het antwoord altijd ja is.
Nee, zelfs Stevie Wonder kan zien dat ik sneller ben dan wat er naast mij staat voor het stoplicht, dus ik heb niets te bewijzen.quote:En jij bent zeker zo een pipo die bij het stoplicht met piepende bandjes weg probeert te trekken?
Ik zit vrij veel op het circuit.quote:Snelheid, je bent geen coureur hoor, je zit op de openbare weg.
Ja hoor.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 23:06 schreef DS4 het volgende:
[..]
Vraag het mij dan niet!
[..]
Nee, zelfs Stevie Wonder kan zien dat ik sneller ben dan wat er naast mij staat voor het stoplicht, dus ik heb niets te bewijzen.
[..]
Ik zit vrij veel op het circuit.
Maar mag ik zelf bepalen wat ik belangrijk vind in een auto? Pretty please?
Prima hoor, het ging me puur om dat stukje.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 23:03 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik heb niet in de standaard uitvoering van de Insiginia gereden, dus wellicht is dat ding vanaf het begin uitgerust met leer, electrische stoelen, navigatie, enz.enz.
Dan nog kies ik eerder voor de Polo, omdat ik rijeigenschappen veel belangrijker vind.
Het zijn geen oldtimers en wederom: vraag het mij dan niet!quote:Op vrijdag 29 juli 2011 23:05 schreef Markster het volgende:
Geloofwaardig hoor
Of zijn het allemaal oldtimers.
Begonnen als DS en via DS1, DS2 naar DS4 omdat ik enkele keren password vergeten was.quote:en waarom DS4 in je naam als je geen DS4 rijdt?
Ik ging ook uit van de meest rijk aangekleden Polo GTI (topmodel van de reeks) ten opzichte van het instapmodel.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 23:08 schreef Kriegel het volgende:
Prima hoor, het ging me puur om dat stukje.Een Insignia zit in een compleet andere prijsklasse, dan ga je niemand wijsmaken dat een standaard Polo rijker is uitgerust en comfortabeler (wat te zien valt als een onderdeel van luxe) rijdt dan een standaard Insignia.
Ga lekker naar K&W, kun je daar jezelf vergapen aan nog meer ongeloofwaardigheid van mijn kant!quote:Op vrijdag 29 juli 2011 23:08 schreef Markster het volgende:
en nu gooi ik dat kanker pta weer uit mijn topiclijst.
Je kunt mercedes ook niet vergelijken met opel. Opel is veel goedkoper dus zal de luxe afwerking ook wel minder zijn.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 23:04 schreef DS4 het volgende:
[..]
Porsche, Mercedes en de Audi van mijn vrouw. Maar dat is niet relevant voor het hebben van een mening natuurlijk. Al reed ik een gare Alto, dan nog mag ik Opel niks vinden.
Okee. Bij deze excuses. Ik verwacht geen mensen met veel geld op dit forum. Niet dat ik het opeens met je eens bent over de Polo, maar dat terzijde.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 23:12 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ga lekker naar K&W, kun je daar jezelf vergapen aan nog meer ongeloofwaardigheid van mijn kant!
(zoals de waard is enz.)
Ik vergelijk ze niet, er werd mij gevraagd wat ik rijd...quote:Op vrijdag 29 juli 2011 23:12 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
Je kunt mercedes ook niet vergelijken met opel. Opel is veel goedkoper dus zal de luxe afwerking ook wel minder zijn.
Ik reageerde opquote:Op vrijdag 29 juli 2011 23:14 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik vergelijk ze niet, er werd mij gevraagd wat ik rijd...
quote:Op vrijdag 29 juli 2011 23:02 schreef DS4 het volgende:
[..]
[..]
O, maar eens hoef je het niet met mij te zijn. Iedereen stelt andere eisen aan een auto.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 23:14 schreef Markster het volgende:
Okee. Bij deze excuses. Ik verwacht geen mensen met veel geld op dit forum. Niet dat ik het opeens met je eens bent over de Polo, maar dat terzijde.
Ja, maar dan nog vergelijk ik de Opel met tegenhangers.quote:
Fok als de echte wereld?quote:Op vrijdag 29 juli 2011 23:16 schreef DS4 het volgende:
[..]
O, maar eens hoef je het niet met mij te zijn. Iedereen stelt andere eisen aan een auto.
En fok is net als de echte wereld... ik ben echt niet de enige hier die wat ruimer in zijn jas zit.
Ok, er zijn wat oververtegenwoordigingen...quote:
Wat voor een bedrijf ben je ceo van.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 23:20 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ok, er zijn wat oververtegenwoordigingen...
VW, Skoda, Seat, Renault, Peugeot ook niet.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 21:51 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Opel blinkt nergens in uit. Ja, ultieme burgerlijkheid. Mensen die echt niks van auto's afweten kopen een Opel. Omdat boer Harmsen ook een Opel heeft. Of omdat vader Opel reed. Koop maar een Opel, dat is al gek genoeg.
Vw blinkt uit in dure opties. Ik vind de dashboards ook wel overzichtelijk altijdquote:Op zaterdag 30 juli 2011 00:18 schreef junkiexp het volgende:
[..]
VW, Skoda, Seat, Renault, Peugeot ook niet.
In April 2 weken in een Polo TDI rondgereden in de Bergen in Spanje, prima auto, werkelijk niets mis mee.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 23:08 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Prima hoor, het ging me puur om dat stukje.Een Insignia zit in een compleet andere prijsklasse, dan ga je niemand wijsmaken dat een standaard Polo rijker is uitgerust en comfortabeler (wat te zien valt als een onderdeel van luxe) rijdt dan een standaard Insignia.
Dat ie beter een bocht door komt wil ik best geloven.
Dat is toch geen uitblinken ?quote:Op zaterdag 30 juli 2011 00:19 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Vw blinkt uit in dure opties. Ik vind de dashboards ook wel overzichtelijk altijd
Jawel, sec genomen is het ook uitblinken.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 00:36 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Dat is toch geen uitblinken ?
Ik heb niets tegen VW hoor, maar ik vind het niet heel speciaal tov opel.
Het is is even basic afgewerkt en ik vind een golf niet beter rijden dan een astra.
Jawel. Renault en Peugeot hebben nog aansprekende/eigenzinnige modellen. Seat probeert er ook nog wat van te maken, al is dat ook niet extreem spannend. VW rijdt altijd beter dan een Opel, degelijker en is beter afgewerkt. Op vele punten gewoon een verschil in kwaliteit. Scoda...een betere limousine dan de Superb vind je niet voor dat geld. Die bouwkwaliteit en ruimte icm. een zeer goed rijgedrag vind je écht niet in een Opel.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 00:18 schreef junkiexp het volgende:
[..]
VW, Skoda, Seat, Renault, Peugeot ook niet.
Ik rijd regelmatig een nieuwe Polo Bluemotion. Zelfs dié is nog goed te pruimenquote:Op zaterdag 30 juli 2011 00:21 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
In April 2 weken in een Polo TDI rondgereden in de Bergen in Spanje, prima auto, werkelijk niets mis mee.
Ik toch duidelijk wel. Dat, samen met een lager verbruik, betere afwerking, mooiere vormgeving (mening) en stiller interieur.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 00:36 schreef junkiexp het volgende:
Het is is even basic afgewerkt en ik vind een golf niet beter rijden dan een astra.
Ik ben gewoon ondernemer. Juridische dienstverlening.quote:
Boven modaal dus.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 09:03 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik ben gewoon ondernemer. Juridische dienstverlening.
Wel een beetje een understatement.quote:
Welnee man, hij bezorgt broodjes op het gerechtsgebouwquote:
Wat een onzin. Tuurlijk zal zo een bolide wat duurder in het onderhoud zijn en wat duurder in de verzekering en in het brandstofverbruik en dergelijke, maar om te stellen dat een 911 meer kost dan 2x modaal per maand is je reinste onzin.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 10:18 schreef PeeJay1980 het volgende:
Die 911 Turbo kost per maand meer dan modale tweeverdieners binnenslepen
Ik wist niet dat dat zo goed betaaldequote:Op zaterdag 30 juli 2011 10:57 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Welnee man, hij bezorgt broodjes op het gerechtsgebouw
Niet een Porsche 911, maar de zijne specifiek kost dit weldegelijk. En dan laten we de tuningskosten buiten beschouwing.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 11:21 schreef vosss het volgende:
[..]
Wat een onzin. Tuurlijk zal zo een bolide wat duurder in het onderhoud zijn en wat duurder in de verzekering en in het brandstofverbruik en dergelijke, maar om te stellen dat een 911 meer kost dan 2x modaal per maand is je reinste onzin.
Sterker nog, ik denk dat jan modaal zo een auto ook gewoon op de weg kan houden als hij hem eenmaal betaald zou hebben zegmaar.
Ik denk dat je je niet moet vergissen in de verzekeringspremie voor zoeen strijkijzerquote:Op zaterdag 30 juli 2011 11:21 schreef vosss het volgende:
[..]
Wat een onzin. Tuurlijk zal zo een bolide wat duurder in het onderhoud zijn en wat duurder in de verzekering en in het brandstofverbruik en dergelijke, maar om te stellen dat een 911 meer kost dan 2x modaal per maand is je reinste onzin.
Sterker nog, ik denk dat jan modaal zo een auto ook gewoon op de weg kan houden als hij hem eenmaal betaald zou hebben zegmaar.
Onzin. Ja als je de afscrijving meeneemt ja, maar dat neemt niemand mee als hem gevraagd wordt wat zijn auto kost per maand.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 11:28 schreef PeeJay1980 het volgende:
[..]
Niet een Porsche 911, maar de zijne specifiek kost dit weldegelijk. En dan laten we de tuningskosten buiten beschouwing.
Ik dacht dat de afschrijving er ook niet bij zat.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 11:33 schreef vosss het volgende:
[..]
Onzin. Ja als je de afscrijving meeneemt ja, maar dat neemt niemand mee als hem gevraagd wordt wat zijn auto kost per maand.
Als dat ding gewoon cash betaald is (lees: niet van geleend geld) betaal je gewoon de premie, de belasting en de benzine. Dat is geen 2x modaal. Ook niet 1x modaal. En tuningskosten moet je zeker buiten beschouwing laten, want dat doe je niet elke maand.
Het zou mij verbazen als die auto meer dan 600 euro per maand kost om op de weg te houden aan verzekering en belasting. Ik gok zelfs dat het een stuk minder dan dat is.
Maargoed, wellicht dat DS4 even kan vertellen dat je uit je nek lult met je 2x modaal voor die porsche op de weg te zetten
Verzekering zegt niet alles, moet zeggen dat het me alles meevalt, alleen is die 75% no-boink wel een aanname natuurlijkquote:Op zaterdag 30 juli 2011 11:43 schreef vosss het volgende:
Bij FBTO vanaf 27 euro per maand voor een 911 3.6 turbo uit 2009.
Geen idee welk jaar en specifieke model DS4 heeft, maar ik geloof dan niet dat die auto 2x modaal kost.
Ook niet als je hem allrisk verzekerd (dat kost 110 euro per maand bij FBTO)
=edit=
[ afbeelding ]
Voila, duurste verzekering bij FBTO voor een 911 turbo.
Dat is echt meer dan 2x modaal. Faalhaas
Toch niet een 1.2TDI koffiemolen? Wat een draak van een motor is dat.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 00:21 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
In April 2 weken in een Polo TDI rondgereden in de Bergen in Spanje, prima auto, werkelijk niets mis mee.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |