Mr.Jorn. | zondag 10 juli 2011 @ 10:07 |
Welkom in alweer het 40e Bussentopic Vorige topics: Bussentopic #39 - B(l)ussen in de zomer Bussentopic #38 - Gaat die Bus Bussentopic #37 - Komt die Bus Bussentopic #36: wordt Qbuzz groter dan Connexxion ? Bussentopic #35 Busje... Bussentopic #34... B... WOEHOE 40 FEESTJE! | |
marcel.nl | zondag 10 juli 2011 @ 12:38 |
Kan iemand mij zeggen voor welke lijnen die nieuwe rood-grijze citea's voor zijn die nu in Nieuwegein staan ? | |
Mr.Jorn. | zondag 10 juli 2011 @ 12:49 |
foto's? | |
Peterselieman | zondag 10 juli 2011 @ 13:04 |
Was dat niet voor de nieuwe concessie Gooi- en Vechtstreek waar nu een HOV-lijn komt? | |
NoBody122 | zondag 10 juli 2011 @ 14:13 |
| |
marcel.nl | zondag 10 juli 2011 @ 14:43 |
Zie OViB ![]() Wellicht inderdaad die HOV Huizen/Hilversum. Maar dan vraag ik me weer af waarom die dingen in Nieuwegein staan, een stuk zuidelijker. | |
Bitlord | zondag 10 juli 2011 @ 21:47 |
Zie Busfoto.nl... http://busfoto.nl/foto/thumbnails.php?album=984 Gr uit Warschau | |
Alexxxxx | maandag 11 juli 2011 @ 13:38 |
![]() Merk en type: Mercedes-Benz Eigenaar: Connexxion Land van herkomst: Nederland Locatie: Burdaard Datum: 25 juni 2011 Busnummer: 9171 | |
Ou-Tannu | maandag 11 juli 2011 @ 13:40 |
Vakantie dienstregeling stinkt :/ | |
Alexxxxx | maandag 11 juli 2011 @ 14:29 |
![]() Merk en type: VDL Berkhof Ambassador 200 Eigenaar: Connexxion Land van herkomst: Nederland Locatie: Burdaard Datum: 25 juni 2011 | |
NoBody122 | maandag 11 juli 2011 @ 21:09 |
Hm, is men in Fryslân al gewend aan de verplichte OV-chip, of moet ik het komend weekend nog aan iedereen uitleggen? | |
Peterselieman | maandag 11 juli 2011 @ 21:11 |
ov-flop is veel te duur, dus komend weekend reis ik op 350 wel met losse kaartjes ![]() | |
NoBody122 | maandag 11 juli 2011 @ 21:29 |
Komend weekend geen 350, dus aan jou hoef ik het dan sowieso niet uit te leggen ![]() | |
Ou-Tannu | maandag 11 juli 2011 @ 21:40 |
Precies.. laat CXX maar optieften in NOF en ZWF ![]() kan qbuzz de dienst gaan uitmaken met Qkaartjes \o/ wordt t reizen met de bus weer goedkoop ![]() | |
Peterselieman | maandag 11 juli 2011 @ 21:44 |
Zelfs het stapelen van die nieuwe ritkaartjes is nog goedkoper dan reizen met de ov-flopkaart | |
NoBody122 | maandag 11 juli 2011 @ 21:48 |
Want alleen Cxx gaat daar over. True; Cxx is een enthousiast voorstander van de OV-chip, maar het is gewoon overheidsbeleid. | |
Ou-Tannu | maandag 11 juli 2011 @ 22:22 |
met die nieuwe ritkaarten is het gewoon aftands duur geworden :| | |
springer1980 | dinsdag 12 juli 2011 @ 21:11 |
Syntus Veluwe ziet waarschijnlijk door de vele bussen de verschillen niet meer. Vandaag een ex BBA Veluwelijn Amba gespot op lijn 231 Arnhem zónder lijnnummer en een normale streek Amba op de 294... | |
Xanland | dinsdag 12 juli 2011 @ 23:00 |
Ow, dat gebeurt wel vaker. Daarnaast heeft die Veluwelijn-amba ook wel een tijdje de Zwolle <-> Nunspeet-omloop gehad. Ik kijk nergens meer van op. Tevens hebben alle bussen die je maar kan noemen al gereden op de Veluwelijn 294. | |
wesleycool | woensdag 13 juli 2011 @ 22:03 |
.......wou ik een bus starten. was de koelvloeistof tank kapot....... :S | |
NoBody122 | woensdag 13 juli 2011 @ 22:47 |
Sinds wanneer wil een bus dan niet starten? ![]() | |
Je-zus | donderdag 14 juli 2011 @ 11:42 |
Weer eens wat anders dan een lekker slang of aansluiting | |
NoBody122 | donderdag 14 juli 2011 @ 14:59 |
Stadsvervoer Arnhem/Nijmegen naar Hermes. | |
Peterselieman | donderdag 14 juli 2011 @ 15:47 |
Ik verwacht genoeg bezwaren van met name Arriva en Kubus | |
springer1980 | donderdag 14 juli 2011 @ 19:33 |
Volgens mij hebben die 2 geen offerte ingedient en hebben dus geen recht van spreken. Ben benieuwd wat er met die nieuwe volvo's van Nijmegen gaat gebeuren, als ik het artikel zo vluchtig lees komen er allemaal gas bussen... | |
Bitlord | donderdag 14 juli 2011 @ 20:45 |
Die volvos zijn mi hoogstwaarschijnlijk lease, aangezien ze van Womy komen. Als er bezwaren wOrden ingediend komen deze van Keolis af, de andere inschrijver. | |
marcel.nl | vrijdag 15 juli 2011 @ 16:48 |
zoek de connexxionbus:![]() er is nog meer te zien op: LINK Uit ervaring weet ik dat er heel vaak door rood wordt gereden vanaf die dijk; nog snel even doorrijden, anders duurt het zolang eer het licht weer groen wordt. Ik heb er al meerdere aanrijdingen gezien, deze is ernstig. Gelukkig waren er heel weinig passagiers. | |
Alexxxxx | vrijdag 15 juli 2011 @ 18:42 |
de deuren hebben het goed gehouden, daar heb ik geen klant aan zo te zien! | |
marcel.nl | vrijdag 15 juli 2011 @ 19:40 |
Wat vinden jullie trouwens hier van (OViB) ?![]() ik vind dat stomme Pouw logo daarop echt geen porum. Net een mooie Mercedes met een Walibi sticker achterop. | |
springer1980 | vrijdag 15 juli 2011 @ 21:00 |
Ik vind het eerder opmerkelijk dat er niets op de zijkant staat, geen connexxion, geen pouw, geen weet-ik-veel lijn, helemaal niets... | |
Peterselieman | vrijdag 15 juli 2011 @ 22:48 |
Die achterzijde van de bus ziet er goed uit ![]() | |
springer1980 | maandag 18 juli 2011 @ 01:23 |
Ze hadden de tekst "pauw vervoer.nl" beter kunnen veranderen in "Pauw vervoert voor:" ![]() | |
springer1980 | donderdag 21 juli 2011 @ 21:15 |
Er zijn iig al 3 ex Arriva MAN aardgasbussen gearriveerd in Apeldoorn voor de Veluwelijn. Ze zijn te herkennen aan het dak dat ook blauw is in tegenstelling tot de ex Veolia MANnetjes die een donkergrijs dak hebben... | |
Isambard | zaterdag 23 juli 2011 @ 11:16 |
Op OVIB een foto van de nieuwe 5500 voor stadsdienst Arnhem.![]()
| |
marcel.nl | zaterdag 23 juli 2011 @ 11:27 |
Komen die bussen er echt voor Arnhem ? En de trolley's dan ? Of ben ik nu zo dom en is dit enkel een gephotosjopte nijmegen bus ? | |
NoBody122 | zaterdag 23 juli 2011 @ 21:07 |
Citaro's ![]() | |
Bitlord | zondag 24 juli 2011 @ 16:52 |
Het is uitermate opvallend dat deze foto op werkelijk exact dezelfde plek is gemaakt ![]() http://www.busfoto.nl/foto/displayimage.php?pos=-25230 | |
marcel.nl | zondag 24 juli 2011 @ 18:20 |
Ja zelfs de bladeren op de straat zijn hetzelfde.... | |
Isambard | zondag 24 juli 2011 @ 19:48 |
En uitermate toevallig dat ik het woord "fotosoep" heb genoemd in een spoiler in mijn bericht ![]() | |
springer1980 | maandag 25 juli 2011 @ 01:26 |
Foto van de bus staat op OViB bij de foto's van De Maduro's. Persoonlijk vind ik de kleuren erg veel lijken op de Arnhemse stadsbussen. Oordeel zelf: ![]() | |
GlenSpey | woensdag 27 juli 2011 @ 22:42 |
Over Arnhem gesproken, weet iemand wat er ooit met deze bussen is gebeurd? ![]() Die hebben hier met 8 stuks een aantal jaar geleden een hele tijd op bepaalde lijnen gereden, ik herinner me ze nog omdat ze hier praktisch voor de deur langsreden en ze waren volgens mij vrij nieuw. Maar opeens waren ze verdwenen... | |
blup | donderdag 28 juli 2011 @ 00:13 |
![]() Jeugd sentiment! ![]() Vooral die Hainje-Dafjes met hun zwartrokende ronkende rammelende diesel | |
Kentekenplaat | donderdag 28 juli 2011 @ 17:15 |
Ik heb ze nog mee gemaakt als nieuwe bussen. En vooral het model daarvoor nog bewust mee gemaakt (CSA-I) ![]() | |
Ou-Tannu | vrijdag 29 juli 2011 @ 00:50 |
XX zet vliegende bussen in om zo de verkeersdruk te ontlopen ![]() | |
Sandrvich | maandag 1 augustus 2011 @ 11:34 |
Ik zag vorige week in Copșa Mică in Roemenië zo'n bazige driesassige Volvo ex-Interliner en een gelede ex-GVU/GVB bus. ![]() "Jeugdsentiment" van 4 jaar terug. ![]() In Cluj-Napoca reden trouwens oude RATP bussen, sommige nog met "Roissy Express" erop met een Eiffeltoren en Arc-de-Triomph er naast. ![]() | |
NoBody122 | zaterdag 6 augustus 2011 @ 02:45 |
Nou, het lijkt erop dat ik hier nu ook over mijn Nissan Patrol mag posten. Deze staat bij de RDW ineens bekend als 'bus' ![]() | |
welkominspace | zaterdag 6 augustus 2011 @ 07:00 |
lekker klikken bij het instappen ![]() | |
marcel.nl | vrijdag 12 augustus 2011 @ 08:10 |
deze rijden sindskort voor havenpersoneel in prov. Groningen en nou zat ie vast....![]() Artikel trouwens geen idee waar deze bussen voorheen reden (nog geen kenteken kunnen spotten) | |
Mr.Jorn. | vrijdag 12 augustus 2011 @ 10:25 |
Volgens mij is dat een van de oude Qbuzz-volvo's. Trouwens; vrouwen achter het stuur... | |
Isambard | vrijdag 12 augustus 2011 @ 10:58 |
Nee, Qbuzz had geen 15 meter-Volvo's. Ik weet niet hoeveel van deze wagens Javo heeft, maar ze hebben in ieder geval de ex-Connexxion 5655. | |
marcel.nl | vrijdag 12 augustus 2011 @ 21:09 |
Ik heb in ieder geval twee van die bussen vlak achter mekaar zien rijden, dus in elk geval minimaal twee ![]() Waar reed die connexxion dan voorheen ? Voorne Putten (waar die zilverkleurigen nu rijden) ? | |
Peterselieman | vrijdag 12 augustus 2011 @ 21:19 |
Op lijn 350 hebben er een aantal van gereden, net als in Flevoland en in het noorden van Overijssel. Ook rond Hilversum, Amsterdam, Nieuwegein en in Zeeland. | |
Ofyles2 | vrijdag 12 augustus 2011 @ 21:24 |
TCR heeft zelfs een Volvo 8700LE (B12BLE 6x2) met halfautomaat (I-Shift, red.). [ Bericht 1% gewijzigd door Ofyles2 op 12-08-2011 21:37:03 ] | |
NoBody122 | zaterdag 13 augustus 2011 @ 16:28 |
Kwam vanmiddag op de A6 bij Almere nog een grijze Integro tegen met Cxx/Interliner-opdruk. Wellicht toevallig de 2911? Kon verder niks zien wegens de zeer brede middenberm terplekke. | |
wesleycool | zaterdag 20 augustus 2011 @ 14:33 |
dadelijk pendelen. station (tilburg??)>>Decibel. met een Iveco Irisbus Crossway. link naar bus: http://img8.auto24.ee/auto24/320/537/16445537.jpg | |
springer1980 | zondag 21 augustus 2011 @ 20:38 |
Op OViB staan foto's van pendelvervoer van het Herrie Festival in Hilvarenbeek waar oa jullie (Sabeh) dus reden. Het valt mij meteen op dat jullie wel erg oude bussen nog rond hebben rijden of zijn die puur voor dit soort pendel ritten? ![]() | |
NoBody122 | dinsdag 23 augustus 2011 @ 00:54 |
Vanmiddag rond 13:30 op de A6 thv Lelystad: Duvedecs ![]() Overigens kwam de 2905 (Cxx Integro met grijze Interliner-opdruk) er vlak achteraan, eveneens zonder filmtekst. | |
Gnittoo | dinsdag 23 augustus 2011 @ 19:46 |
Vakbond wil veiligere bussen in Nijmegen NIJMEGEN - Busbedrijf Hermes staat op het punt onveilige bussen te kopen voor het openbaar vervoer in Nijmegen. De bussen voldoen op meerdere punten niet aan de cao voor het ov en dat kan voor onveilige situaties zorgen, aldus vakbondbestuurster Brigitta Paas. Volgens de bond wil Hermes, een dochter van Connexxion, 100 bussen van het merk MAN kopen. De chauffeursstoel en de voorruit voldoen volgens FNV Bondgenoten niet aan de regels. Om lastige reflecties in de voorruit te voorkomen, moet de ruit minimaal 15 graden gekanteld zijn. Dat is bij de MAN-bussen niet het geval, aldus Paas. http://www.telegraaf.nl/b(...)innenland,buitenland | |
fotostarter | dinsdag 23 augustus 2011 @ 20:27 |
Die bussen in Nijmegen zijn toch helemaal nog niet zo oud? | |
NoBody122 | dinsdag 23 augustus 2011 @ 23:33 |
Om welk type MAN's gaat dat dan? | |
Ofyles2 | dinsdag 23 augustus 2011 @ 23:50 |
2009. Lion's City, maar ik wil de exacte lengtes van die voertuigen weten. | |
marcel.nl | woensdag 24 augustus 2011 @ 00:07 |
Lang leve de aanbestedingen. 2 gevolgen: 1) veel te vroege afschrijving / buiten dienst stelling van goede bussen 2) materiaal waarvan de afschrijving sneller gaat en dus sneller uit mekaar pleuren | |
Alexxxxx | zaterdag 27 augustus 2011 @ 23:01 |
![]() ![]() Merk en type: VDL Bova Futura Eigenaar: Schütz Reisedienst GmbH Dortmund Land van herkomst: Duitsland Locatie: pier Holwerd Datum: 27 augustus 2011 ![]() ![]() Merk en type: Mercedes-Benz Citaro Eigenaar: Connexxion Land van herkomst: Nederland Locatie: pier Holwerd Datum: 27 augustus 2011 | |
NoBody122 | zondag 28 augustus 2011 @ 02:02 |
Stefan vindt het niet erg om met die bus op de foto te gaan. | |
Alexxxxx | zondag 28 augustus 2011 @ 02:04 |
hij keek al erg vrolijk ![]() ![]() | |
Alexxxxx | zondag 28 augustus 2011 @ 02:05 |
![]() Merk en type: VDL Berkhof Ambassador Eigenaar: Connexxion Land van herkomst: Nederland Locatie: Leeuwarden Datum: 27 augustus 2011 Fotograaf: Alex Miedema Topic: Fotoritten Alex Busnummer: 8308 nog een XX van vandaag | |
Ofyles2 | zondag 28 augustus 2011 @ 14:39 |
Vervoerders schaffen geen materiaal aan, maar leasingbedrijven doen dat en verhuren deze. | |
marcel.nl | zondag 28 augustus 2011 @ 14:47 |
Dat wist ik niet. Dus al die Connexxion amba's zijn geen eigen bezit ? | |
springer1980 | zondag 28 augustus 2011 @ 16:56 |
Sommige wel, sommige weer niet. Weet geen serie nummers maar vroeger kochten de busbedrijven wel zelf de bussen. Tegenwoordig is het idd (vrijwel) allemaal lease volgens mij... | |
NoBody122 | zondag 28 augustus 2011 @ 18:29 |
Wellicht dat laatste, maar mogelijk is hij ook een kenner; Niva's zijn vrij bijzonder in Nederland natuurlijk. En nee, niet tegen hem gezegd; las pas achteraf waar je allemaal geweest was ![]() | |
Alexxxxx | zondag 28 augustus 2011 @ 18:46 |
zou heel goed kunnen natuurlijk ![]() | |
Pallas-Athene | maandag 29 augustus 2011 @ 17:14 |
Vanaf 9 december 2012 rijdt Qbuzz in de regio Utrecht. Hier te lezen op RTV Utrecht. http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/384961 | |
Ofyles2 | maandag 29 augustus 2011 @ 17:21 |
Hehe. Goed nieuws. Connexxion mocht van mij al oprotten... | |
Pallas-Athene | maandag 29 augustus 2011 @ 17:25 |
Uit betrouwbare bron komt deze quote: "Connexxion bekijkt of er verdere juridische stappen tegen dit besluit van BRU genomen kunnen worden." Ze weten van geen opgeven. | |
Ofyles2 | maandag 29 augustus 2011 @ 17:30 |
Connexxion is een slechte verliezer, evenals Arriva toen dat bedrijf Groningen en Drenthe kwijtraakte. Het gaat die bedrijven niet om het beter bedienen van de reizigers, maar om het behartigen van hun aandeelhouders... | |
Pallas-Athene | maandag 29 augustus 2011 @ 17:33 |
Daarom worden er ook acties gehouden in de 3 grote steden. Om dit soort gezeik te voorkomen. | |
Ofyles2 | maandag 29 augustus 2011 @ 17:50 |
Zelf wil ik RET ook weg hebben, want dat bedrijf gedraagt zich ook hufterig tegenover personeel en reizigers. Dit met medewerking van Stadsregio Rotterdam, die ook al bizar weinig betekent voor de mobiliteit... | |
Peterselieman | maandag 29 augustus 2011 @ 17:52 |
RET vertrekt voorlopig niet. Ze hebben net met Kubus een overeenkomst gesloten om het vervoer in de stadsregio vanaf 2012 gezamenlijk uit te gaan voeren. | |
Pallas-Athene | maandag 29 augustus 2011 @ 17:52 |
Peters heeft eerst het GVU naar de donder geholpen en doet dit nu weer in Rotterdam. Alles draait om het geld. En de reiziger is daar de dupe van. En puntje bij paaltje komt alles weer op het bord van de bestuurder... | |
Pallas-Athene | maandag 29 augustus 2011 @ 17:53 |
En wie heeft de overhand in deze samenzwering? | |
Ofyles2 | maandag 29 augustus 2011 @ 17:54 |
Hopelijk pleegt Rob van Holten een coup door alle personeelsleden over te laten lopen naar Qbuzz. | |
Peterselieman | maandag 29 augustus 2011 @ 17:54 |
RET, maar het wordt gepresenteerd als een gezamenlijk iets. Ze hopen zo de boel binnen te slepen. http://www.rijnmond.nl/Ho(...)uzz%20willen%20samen | |
Ofyles2 | maandag 29 augustus 2011 @ 17:54 |
Pedro Peters natuurlijk... | |
Pallas-Athene | maandag 29 augustus 2011 @ 17:56 |
Ja, dat was al te voorzien toen hij hier wegging... | |
Pallas-Athene | maandag 29 augustus 2011 @ 17:57 |
Pedro heeft eerst hier in Utrecht de boel weten te vernaggelen. Een vos verliest wel zijn haren, niet zijn streken. | |
Peterselieman | maandag 29 augustus 2011 @ 18:01 |
Eerst maar eens afwachten wat het wordt. | |
Pallas-Athene | maandag 29 augustus 2011 @ 18:01 |
Ik hoop een verbetering voor jullie daar. | |
Ofyles2 | maandag 29 augustus 2011 @ 18:01 |
Niet afwachten, Pedro meteen uitschakelen. Die man is een gevaar voor de reiziger. Iemand moet hem stoppen voordat hij weer toeslaat... | |
Peterselieman | maandag 29 augustus 2011 @ 18:02 |
ik zit in Groningen, dus ik heb er geen last van ![]() | |
Pallas-Athene | maandag 29 augustus 2011 @ 18:07 |
Hij laat een spoor van verwoesting achter zich. Dus mee eens. Dat wist ik niet. Dus kan je vast wat positiefs vertellen over Qbuzz? | |
#ANONIEM | maandag 29 augustus 2011 @ 18:31 |
Ik woon zelf in Carnisselande, Barendrecht (Rotterdamse voorstad) wat dus . Dit stadsdeel wordt bediend door drie verschillende buslijnen (181, 182 en 183) naar Zuidplein, station Barendrecht en de Kralingse Zoom, allemaal via de IKEA Barendrecht. Tijdens de spits zitten al die buslijnen vol, om de kwartier is er een bus want binnen Carnisselande rijden ze voor 90% dezelfde route. Ik zat dus in de bus vandaag en er werd omgeroepen dat er vanaf de nieuwe dienstregeling 181 en 183 zal verdwijnen en lijn 182 zal blijven een zeer gewijzigde route met als eindhalte Kralingse Zoom via station Barendrecht. Maar de tram 25 zal dan nog frequenter rijden maar ik heb een bushalte pal naast mijn straat en de dichtsbijzijnde tramhalte is 7 minuten lopen. Meh. Daar gaat mijn comfort ![]() | |
Pallas-Athene | maandag 29 augustus 2011 @ 18:34 |
En wie verzorgd daar het vervoer? Welk bedrijf? | |
#ANONIEM | maandag 29 augustus 2011 @ 18:35 |
Qbuzz verzorgt het busvervoer en de tram overduidelijk de RET. Maar dat maakt zo toch niets uit door RET Buzz. | |
Peterselieman | maandag 29 augustus 2011 @ 18:37 |
Vrijwel alles rijdt en het rijdt behoorlijk op tijd. Meer kan ik er niet over vertellen, omdat ik niet meer met de bus reis in Groningen ![]() | |
Pallas-Athene | maandag 29 augustus 2011 @ 18:38 |
Dat is hier in Utrecht ook nog zo, de tram verzorgd Conexxion. En het busvervoer het GVU. Maar dat is ook Connexxion eigenlijk. Als Qbuzz hier alles over neemt, kan het iig niet slechter zijn dan nu... | |
Pallas-Athene | maandag 29 augustus 2011 @ 18:39 |
Ok, dus positief tot zover je er mee te maken hebt. | |
#ANONIEM | maandag 29 augustus 2011 @ 18:40 |
Qbuzz is een betrouwbare busmaatschappij in tegenstelling tot de bussen van de RET. | |
Pallas-Athene | maandag 29 augustus 2011 @ 18:40 |
Mooiste is de zogenaamde "winkelkaartjes". Die van de GVU zijn niet geldig bij Connexxion en andersom. Terwijl het een bedrijf is. | |
#ANONIEM | maandag 29 augustus 2011 @ 18:49 |
Eén bedrijf betekent niet altijd één en hetzelfde beleid. Zeker als het om dochterbedrijven gaat ![]() | |
Peterselieman | maandag 29 augustus 2011 @ 18:50 |
En per regio zijn er ook nog weer verschillende kaartjes bijvoorbeeld. | |
Ou-Tannu | dinsdag 30 augustus 2011 @ 13:12 |
precies.. kijk maar naar QBuzz GD en ZOF ![]() 1 POT NAT.. maar wel verschillende kaartjes.. gelukkig mag je wel overstappen met die kaartjes op t andere consessie gebied ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 30 augustus 2011 @ 13:19 |
Moet je alleen niet stranden omdat de bus een tekort aan diesel heeft ![]() | |
Ou-Tannu | dinsdag 30 augustus 2011 @ 13:28 |
dat soort praktijken verwacht ik eerder bij Arriva ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 30 augustus 2011 @ 13:32 |
Het is afgelopen weekend bij Kubus gebeurd op lijn 20 nabij Drachten ![]() | |
Ou-Tannu | dinsdag 30 augustus 2011 @ 13:36 |
daar moet je ook gewoon een gasploffer op zeten ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 30 augustus 2011 @ 13:51 |
neuh, gewoon op tijd bijtanken | |
Ou-Tannu | dinsdag 30 augustus 2011 @ 21:44 |
moet je ook je dieseltank @ Depot/stalling/weetikveel waar op tijd bijvullen ![]() | |
Pallas-Athene | woensdag 31 augustus 2011 @ 18:23 |
Even een vraagje. Lezen er hier ook chauffeurs van Qbuzz mee? Zoja kan iemand me vertellen of zij ook vrij vervoer hebben op de trein? | |
GlenSpey | woensdag 31 augustus 2011 @ 20:05 |
Kort vraagje: vervoersmaatschappij Breng (Arnhem) valt toch onder Connexxion? Betekend dat dan ook dat alle sollicitaties voor Breng via cxx gaan? | |
Peterselieman | woensdag 31 augustus 2011 @ 20:24 |
ja zou kunnen | |
trolleystad | vrijdag 2 september 2011 @ 10:12 |
Sollicitaties gaan inderdaad gewoon via Cxx. | |
NoBody122 | vrijdag 2 september 2011 @ 15:27 |
Zolang je "betekent" in die context in je sollicitatiebrief maar wél met een 't' schrijft dan wel typt. | |
Peterselieman | vrijdag 2 september 2011 @ 17:25 |
Lijn 350 was vanmiddag nog niet versterkt en dat was op sommige momenten vanuit Leeuwarden al wel nodig geweest, want om 16:00 stonden er meer passagiers dan er mee konden ![]() Overigens ook een nieuweling in Fryslân gezien: amba 8676. | |
Ou-Tannu | vrijdag 2 september 2011 @ 19:04 |
hm.. Qbuzz 2045 is met slecht werkende achterdeuren uit de dienstregeling getrokken vanmiddag en de 2043 heeft de dienst overgenomen ![]() | |
Alexxxxx | vrijdag 2 september 2011 @ 19:07 |
slecht werkende achterdeuren? ![]() | |
Ou-Tannu | vrijdag 2 september 2011 @ 19:09 |
heb jij zeker gemaakt? ![]() | |
Alexxxxx | vrijdag 2 september 2011 @ 19:10 |
ik maak geen deuren, ik doe de logistiek voor de service-afdeling | |
NoBody122 | vrijdag 2 september 2011 @ 21:57 |
Die rijdt alweer een aantal weken rond. Is uit Overijssel komen overwaaien. Jij wist toch niet zeker, of de MAN-deuren ook bij jullie vandaan komen? ![]() | |
Alexxxxx | vrijdag 2 september 2011 @ 22:57 |
klopt, voor MAN leveren en leverden we niet ALLE deuren. | |
Alexxxxx | zondag 4 september 2011 @ 15:17 |
![]() Merk en type: VDL Berkhof Ambassador 200 Eigenaar: Connexxion Land van herkomst: Nederland Locatie: N357 tussen Marrum en Ferwert Datum: 3 september 2011 Busnummer: 8196 | |
springer1980 | zondag 4 september 2011 @ 21:46 |
Weet iemand hier misschien nog de oude lijn nummers van de VAD regio Apeldoorn? In de begin tijd van Midnet zijn een aantal lijnnummers veranderd, zo werdt lijn 124 Arnhem 91 en lijn 119 Arnhem via Dieren werdt 43 maar ik zoek de oude lijn nummers naar Zwolle, oftewel de huidige lijn 90 en de inmiddels opgeheven lijn 95. Bvd. | |
NoBody122 | dinsdag 6 september 2011 @ 22:25 |
![]() | |
springer1980 | donderdag 8 september 2011 @ 21:14 |
De demo Citea van Veolia die in Maastricht heeft gereden stond vandaag bij VDL aan de Vest in Valkenswaard. Kon Veolia maar tijdelijk van de bus gebruikmaken en hoe zit het met de Citea demo van Cxx? Zo te zien is de vorige Citea serie een grote flop geworden, als ik me niet vergis rijden er verder alleen nog Citea's van het vorige type in een of andere verre zandbak... | |
Xanland | zondag 11 september 2011 @ 15:58 |
Wat ik via busfoto.net nog kan terugvinden is het volgende: Lijn 21: Apeldoorn - Kootwijk Radio (t/m 2000, nu opgeheven) Lijn 108: Apeldoorn - Arnhem (nu 231 gok ik) Lijn 109: Apeldoorn - Arnhem via Hoenderloo (t/m einde VAD, daarna opgeheven) Lijn 110: Apeldoorn - Ede Ede-Wageningen (nu 108) Lijn 119: Apeldoorn - Arnhem via Eerbeek (nu 43 dus) Lijn 124: Arnhem - Apeldoorn - Zwolle (nu 91 & 90) Lijn 125: Apeldoorn - Epe - Zwolle (tijdens BBA/VT 95s) (reed toendertijd ook deels geleed, onder 125) Lijn 126: Apeldoorn - Vaassen (tijdens BBA/VT 96, nu stadsdienst/ringlijn Vaassen) Lijn 127: Hattem - Zwolle (tijdens BBA/VT 97, nu stadsdienst/ringlijn Hattem) | |
NoBody122 | zondag 11 september 2011 @ 20:18 |
Benieuwd, met wat voor bussen er komende vrijdag/zaterdag allemaal gependeld gaat worden i.v.m. de open dagen van de luchtmacht in Leeuwarden ![]() Die rijdt tot nader order nog altijd rond op de stadsdienst in Leeuwarden ![]() | |
Alexxxxx | zondag 11 september 2011 @ 20:53 |
![]() Merk en type: Den Oudsten DAF Eigenaar: Maris Land van herkomst: Nederland Locatie: Den Horn Datum: 3 september 2011 | |
Peterselieman | zondag 11 september 2011 @ 20:57 |
ik gok op integro's en duvedecs Naast de nodige inhuur denk ik | |
NoBody122 | zondag 11 september 2011 @ 21:13 |
Doe mij dan vrijdag maar een Duvedec ![]() | |
Ofyles2 | zondag 11 september 2011 @ 21:52 |
Vergeet die 10 drieassers niet die in de Zaanstreek rijden. Ik zie die bussen elke zaterdagnacht voor mijn deur rijden... | |
marcel.nl | zondag 11 september 2011 @ 21:55 |
En die ene bij GVB (ex arriva) en ene bij Ret met dat geval op zijn dak. | |
Alexxxxx | zondag 11 september 2011 @ 21:58 |
er zijn behoorlijk wat Citea's verkocht hoor, niet alleen naar Dubai. | |
springer1980 | maandag 12 september 2011 @ 01:33 |
Maar als je het afzet tegen de Amba wordt het een ander verhaal lijkt mij. Die dingen rijden bijna in elke stad terwijl je de Citea in NL met een vergrootglas moet gaan zoeken... | |
NoBody122 | maandag 12 september 2011 @ 02:42 |
Heeft VDL de term Citea een tijdje terug niet aan álle nieuwe bussen gehangen (ook andere modellen)? | |
Dangel | maandag 12 september 2011 @ 09:44 |
in NL wel ja ![]() Nee, alleen aan de OV bussen. Er zijn ook nog de Futura (wat eerst Bova was) en de Jonckheere (is nu een mdoel ipv merk) | |
Ofyles2 | maandag 12 september 2011 @ 17:39 |
Die ex-Arriva Citea is weer teruggestuurd, GVB heeft nu drie nieuwere prototypes rondrijden. | |
springer1980 | maandag 12 september 2011 @ 20:47 |
Kom as donderdag weer langs VDL Valkenwaard, ben benieuwd of hij daar ook zal staan samen met de demo van Veolia... | |
Alexxxxx | maandag 12 september 2011 @ 20:57 |
Valkenswaard is productievestiging voor touringcars, daar zul je niet veel Citea's tegenkomen ![]() | |
springer1980 | dinsdag 13 september 2011 @ 13:59 |
Toch meer dan je zal verwachten, heb daar regelmatig een Citea barrel voor Dubai zien staan en "gewone" citea demo's in het wit. Niet bij Bova zelf maar bij het meest linker gebouw waar vroeger een transport bedrijf (centrum transport) in heeft gezeten, tegenover de docks met de kont naar het hek. Daar stond ook de demo van Veolia... | |
Peterselieman | dinsdag 13 september 2011 @ 14:01 |
Dat zijn geen prototypes. GVB heeft namelijk 70 Citea's besteld, welke nu geleverd worden. Ze zullen wel ter vervanging van een redelijk deel van de Berkhof Jonckheers zijn. | |
Dangel | dinsdag 13 september 2011 @ 14:45 |
de dubai citea's werden bij zowel berkhof Hveen, berkhof Vwaard als Jonckheere gebouwd | |
Bitlord | dinsdag 13 september 2011 @ 17:54 |
Hoi jongens, wat leuke updates van mij van vandaag: Een flink aantal nieuwe Scania Omnilinks voor EBS (Waterland) (geel) Een flink aantal nieuwe Scania Omnilinks voor EBS (Waterland) (rood) De nieuwe waterstofbussen van GVB (gelede Phileassen) Of hier staan alle nieuwe foto's van vandaag op busfoto.nl | |
marcel.nl | dinsdag 13 september 2011 @ 21:08 |
Waar gaan die gele dan rijden ? Gewone lijnen en die rode op speciale lijnen ? En die Philieassen zijn gezien kenteken al wat ouder. Ik hoop dat ze Amsterdam meer zegen brengen dan Eindhoven waar deze steeds in de garage stonden met panne | |
Mr.Jorn. | dinsdag 13 september 2011 @ 22:13 |
Komen er ook nog gelede bussen? Arriva rijdt met heel veel geleed.. | |
Ofyles2 | woensdag 14 september 2011 @ 08:15 |
Ben benieuwd of er nog een vervolgserie komt, GVB stapt uit Schiphol Sternet... | |
Ou-Tannu | woensdag 14 september 2011 @ 12:42 |
XX Busje 8196 moet ook weer lapwerk hebben ![]() vooral bij de achterdeuren ![]() | |
NoBody122 | woensdag 14 september 2011 @ 16:12 |
Wat heb je nu weer gedaan... | |
Ou-Tannu | woensdag 14 september 2011 @ 17:14 |
ik niks ![]() | |
NoBody122 | woensdag 14 september 2011 @ 17:20 |
Luilak. Volgende keer zelf even lappen, als je toch niks te doen hebt ![]() | |
Bitlord | woensdag 14 september 2011 @ 17:47 |
Aanstaande zaterdag naar de Open Dag van de Stichting Veteraan Autobussen in Brabant? Een leuk uitje! Check http://busfoto.nl/foto/4903.php voor meer info! | |
Peterselieman | woensdag 14 september 2011 @ 18:32 |
Smeerpoets | |
#ANONIEM | woensdag 14 september 2011 @ 18:46 |
Wanneer gaat de RET nou eens met gelede bussen rijden? ![]() Het is altijd zo druk tijdens de spits dat de bus op de voordisplay aangaf dat de bus vol was ![]() | |
Ou-Tannu | woensdag 14 september 2011 @ 18:56 |
![]() ![]() ![]() ![]() bron | |
Alexxxxx | woensdag 14 september 2011 @ 18:58 |
oh daar reed ik van de week achter inderdaad ![]() ![]() | |
NoBody122 | woensdag 14 september 2011 @ 20:22 |
Lijkt erop dat hij richting station over de Turfkade is gereden, i.p.v. de Gasthuissingel. Foutje, of omleiding? Of zie ik het verkeerd? ![]() | |
Ou-Tannu | woensdag 14 september 2011 @ 23:40 |
staat in de bron B) | |
NoBody122 | donderdag 15 september 2011 @ 14:18 |
Het 1e dus. Beter van niet. | |
Peterselieman | vrijdag 16 september 2011 @ 17:36 |
Geen Duvedec gezien vandaag. Wel een sloot Amba's, wat integro's van xx Touring en de nodige inhuur van de bedrijven, zoals Van der Horn, maar ook Juijn Rossum (uit Zaltbommel). Verder gezien dat Van der Horn met een Touringcar lijn 350 versterkte. Tot de zomervakantie was dit ITS uit Bolsward. | |
Ou-Tannu | vrijdag 16 september 2011 @ 18:03 |
tijd om een fatsoenlijke opvolger te krijgen voor de Rambas ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 16 september 2011 @ 19:28 |
Gelukkig voor jou zag ik op Omrop Fryslân ook nog een Volvo uit de 5600-serie voorbijkomen. ![]() | |
Ou-Tannu | vrijdag 16 september 2011 @ 19:47 |
Tja ![]() | |
NoBody122 | vrijdag 16 september 2011 @ 22:01 |
Heb na mijn pendeldienst rond 19:30 nog een aantal Connexxion-bussen, die vandaag dienst hebben gedaan, op de foto gezet bij TSN. Hieronder 3 groene Duvedecs, 3 groene Integro's (waaronder de 2720, die ik zelf in 1e instantie meehad, maar die na 2 rondjes vliegbasis niet verder kon i.v.m. problemen met de versnellingsbak), zijn blauwe broer de 2928, Amba 8370, Citaro 9104 en dus de 5612. Hier vlak nadat ik hem kapot heb weggebracht, ernaast Cxx Touring 2910: ![]() Hier rond 19:20, samen met Citaro 9104 (die ook van/naar de A31 reed): ![]() En van de andere kant: ![]() De 15-meter 5612: ![]() Integro 2715, daarnaast Duvedec 7823, aan de andere kant wat verderop Amba 8370: ![]() Integro 2778: ![]() Integro 2928: ![]() De andere kant: ![]() Duvedec 7823: ![]() Duvedec 7824: ![]() Duvedec 7825: ![]() Ambassador 8370: ![]() Uiteraard reed er veel meer rond; enkele wagens van Van der Horn (waaronder die oude rooie hogevloers), een stuk of wat Arriva (Touring) bussen (waaronder een gelede Scania en een eveneens gelede Dennis (?), een oudere hogevloers-Berkhof en een Ambassador). Verder nog een bijna volledig witte Duvedec gezien alsook één in de oudere wit/gele kleurstelling. Daarnaast reed er, behalve de gefotografeerde 9104, nog een 3- of 4tal andere Citaro-G's rond in dezelfde serie en o.a. de grijze Integro 2910, van Connexxion Touring, vanuit Almere. Behalve mijn 2720 hadden rond diezelfde tijd ook die 2910 en Citaro-G 9117 problemen. 9117 met kapotte dynamo en 2910 met koelproblemen. Die laatste reed later wel weer rond. Voor de 9117 is Leeuwarder Integro 2943 gaan rijden. Zelf heb ik het na Integro 2720 af moeten maken met onze, eveneens eigen, Amba 8386. | |
bork | zondag 18 september 2011 @ 14:48 |
25 jarig Jubileum buslijn Oosterhout-Utrecht Om dit zilveren jubileum te vieren rijdt de eerste gele sneltreinbus nog eenmaal mee op het traject Oosterhout - Utrecht. Op zaterdag 24 september rijdt dit eerbare'ouwetje' drie keer mee met de dienstregeling van Brabantliner 400. Meerijden kan alleen door bij de chauffeur 2x een Dalurendagkaartje te kopen voor ¤ 6.-, dat gewoon geldig is onder de normale voorwaarden. Uw OV-chipkaart is niet bruikbaar in de sneltreinbus. De Stichting Veteraan Autobussen, die de sneltreinbus beheert, zal in de bus informatie geven en promotiemateriaal verkopen. De sneltreinbus rijdt mee met de reguliere dienstregeling van Brabantliner 400, maar let op: vol = vol! Rit 1: Oosterhout, Zuiderhout V 9:24 uur Utrecht, Jaarbeursplein A 10:44 uur Utrecht Jaarbeursplein V 10:53 uur Oosterhout, Zuiderhout A 12:09 uur Rit 2: Oosterhout, Zuiderhout V 12:24 uur Utrecht, Jaarbeursplein A 13:44 uur Utrecht, Jaarbeursplein V 13:53 uur Oosterhout, Zuiderhout A 15:09 uur Rit 3: Oosterhout, Zuiderhout V 15:24 uur Utrecht, Jaarbeursplein A 16:44 uur Utrecht, Jaarbeursplein V 16:53 uur Oosterhout, Zuiderhout A 18:09 uur Doen zou ik zeggen, je kan nu nog voor 6 euro op en neer naar Oosterhout, vanaf 3 november kost dit 17,40 euro! | |
Hugo__Boss | zondag 18 september 2011 @ 23:16 |
Klopt, Brabants dalurendagkaartje gaat verdwijnen vanaf 3 november. Leuk idee dit, ritjes met de sneltreinbus nu 25 jaar later ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 20 september 2011 @ 14:14 |
Goed nieuws voor de frequente reizigers:Bron: http://www.treinreiziger.(...)_ov-chipkaart-143862 | |
NoBody122 | dinsdag 20 september 2011 @ 14:17 |
![]() Vraag me overigens af, hoe lijn 33 op de Snekertrekweg is beland.. | |
#ANONIEM | dinsdag 20 september 2011 @ 16:20 |
waarvoor dienen de 2 servicelijnen in enschede? Dat is sowiezo lijn 7. | |
Ou-Tannu | dinsdag 20 september 2011 @ 22:06 |
dan nog zijn eurokaartjes goedkoper ![]() ja.. ik ook ![]() ![]() | |
Ou-Tannu | woensdag 21 september 2011 @ 11:34 |
en de kantoormensjes van Qbuzz doen hun best ook ![]() declaratie verwerkt.. en zelfs met 1 cent bonus voor mij ![]() | |
Alexxxxx | donderdag 22 september 2011 @ 21:35 |
![]() Merk en type: Van Hool New AG300 Eigenaar: De Lijn Land van herkomst: België Locatie: Hasselt Datum: 19 september 2011 | |
Ensaf | donderdag 22 september 2011 @ 22:02 |
Ik was dinsdag nog met de bus. | |
Ou-Tannu | vrijdag 23 september 2011 @ 11:30 |
en reizen wordt weer duurder.. ze willen bushaltes opheffen in het stedelijk gebied.. :| | |
Hugo__Boss | maandag 26 september 2011 @ 16:58 |
Was zaterdag in Utrecht en heel toevallig kwam toen net de sneltreinbus aanrijden, bouwjaar 1987. Het laatste ritje ging terug naar Oosterhout die dag, maar helaas kwamen ze met pech te staan, hou wou niet meer in zn versnelling. Weet niet hoe het afgelopen is, want toen vertrok de bus die ik moest hebben. Wel foto's gemaakt, zal ze zo even plaatsen als ze van mijn telefoon af zijn. | |
NoBody122 | maandag 26 september 2011 @ 17:46 |
![]() | |
dennistd | maandag 26 september 2011 @ 17:48 |
Beetje late reactie, maar die gaan langs bejaarden- en verzorgingshuizen en winkelcentra. Je hebt lijn noord en zuid, die als een soort krakeling rijden met het station als middelpunt. | |
#ANONIEM | maandag 26 september 2011 @ 18:34 |
aah oke. Dankjewel ![]() | |
bork | dinsdag 27 september 2011 @ 11:32 |
Utrecht, lijn 90 afgelopen zaterdag![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Alexxxxx | dinsdag 27 september 2011 @ 19:33 |
nice! | |
Ensaf | dinsdag 27 september 2011 @ 19:37 |
En morgen ga ik weer. | |
NoBody122 | dinsdag 27 september 2011 @ 20:49 |
Meid toch. | |
Peterselieman | woensdag 28 september 2011 @ 21:53 |
Op lijntje 350 reed vanmiddag MAN 8852. Comfort dus ![]() | |
Ou-Tannu | woensdag 28 september 2011 @ 21:59 |
![]() in emmen is een QBusje wat gedeukt | |
Bitlord | donderdag 29 september 2011 @ 17:23 |
Niet alle GVU-chauffeurs zijn botte boeren. Deze heren laten zien wat dienstverlening inhoudt: | |
NoBody122 | donderdag 29 september 2011 @ 17:47 |
Als ik me niet vergis, is dat bij het Majellapark in de buurt.. Toch? [edit] Weer te snel gereageerd; staat er al min of meer bij, bij het YT-filmpje ![]() | |
GlenSpey | donderdag 29 september 2011 @ 18:11 |
Laatst reed ik rond half 2 snachts langs de stalling van cxx (Breng) te Arnhem. Daar stonden zo'n beetje alle bussen uit de regio al geparkeerd voor de nacht. Het hek van de zij-ingang stond gewoon wagenwijd open en alle deuren van de bussen idem dito. Zag ook nergens iets van bewaking rondlopen, is dit nou normaal? Of heb ik gewoon iets over het hoofd gezien? ![]() | |
NoBody122 | donderdag 29 september 2011 @ 18:17 |
Denk dat ze daar om half 2 nog niet allemaal binnen zijn. Zal best nog wel iemand rondgelopen hebben daar (of binnen hebben gezeten). Bij ons in Leeuwarden bij de stalling lijkt 't soms ook alsof er rond 1:00 niemand meer is, maar niets is minder waar, en als alles binnen is gaan alsnog de hekken op slot, de alarmen erop etc ![]() | |
GlenSpey | donderdag 29 september 2011 @ 18:51 |
Ah okay, maar waarom staan die deuren van die bussen allemaal open? Want op die manier hebben weer en wind toch vrij spel? En het lijkt mij dat het zo ook gevoeliger is voor vandalisme... | |
Bitlord | donderdag 29 september 2011 @ 20:19 |
Hoewel een behoorlijk deel van de stallingen 's nachts op slot is, verbaast het mij altijd dat het nog zo vaak goed gaat. Anderzijds: wat moet je met een gestolen stadsbus? | |
NoBody122 | donderdag 29 september 2011 @ 21:57 |
Dat heeft ermee te maken, dat die deuren niet meer op de schakelaar reageren als de bus helemaal uit is gezet, maar nog wel door de luchtdruk vast blijven zitten in de open stand. Is met de noodknop wel te omzeilen, maar dat kost zowel 's nachts bij het afsluiten als 's ochtends bij het opstarten extra tijd, en tijd = geld. | |
Hugo__Boss | zaterdag 1 oktober 2011 @ 00:04 |
Moet mijn afbeeldingen nog steeds plaatsen. Hoe laat was je daar? De laatste rit? Dan val ik nét buiten die tweede foto ![]() | |
Bitlord | maandag 3 oktober 2011 @ 22:26 |
Afgelopen weekend waren er de DAF-museumbusdagen in Eindhoven met tientallen bussen tentoongesteld. Hier een filmpje met wat shots, de rest van de tijd was ik bezig met het verkopen van souvenirs in de pendelbus. | |
bork | dinsdag 4 oktober 2011 @ 00:11 |
We moesten om 14.00 in Zeist zijn en we waren op de fiets, do your math ![]() | |
NoBody122 | donderdag 6 oktober 2011 @ 14:37 |
![]() | |
blup | donderdag 6 oktober 2011 @ 14:53 |
![]() | |
NoBody122 | donderdag 6 oktober 2011 @ 15:10 |
Vandaar die gok, inderdaad. Plus dat ik het kruispunt herkende, als reguliere reiziger van GVU lijn 37. | |
Bitlord | vrijdag 7 oktober 2011 @ 18:41 |
Een blinde hier in de GVU bus. Loopt via de blindegeleidelijn naar het DRIS-paneel, hoort welke bus als eerst vertrekt, stapt zonder hindernis van de aangepaste halte de bus in en checkt met de ov-chipkaart in. Mooi dat er gebruik gemaakt wordt van het OV door deze mensen waardoor ze ook vrijwel volwaardig met de maatschappij mee kunnen doen! | |
welkominspace | vrijdag 7 oktober 2011 @ 18:52 |
dat gaat bij mij niet eens zo soepel ![]() | |
NoBody122 | dinsdag 11 oktober 2011 @ 18:51 |
| |
Gnittoo | dinsdag 11 oktober 2011 @ 20:56 |
vanmiddag in harlingen gespot:![]() megaliner ![]() | |
Alexxxxx | dinsdag 11 oktober 2011 @ 22:43 |
NICE! ![]() ![]() Merk en type: Mercedes-Benz Eigenaar: Connexxion Land van herkomst: Nederland Locatie: Leeuwarden Datum: 8 oktober 2011 ![]() Merk en type: Mercedes-Benz Eigenaar: Connexxion Land van herkomst: Nederland Locatie: Leeuwarden Datum: 8 oktober 2011 ![]() Merk en type: Mercedes-Benz Eigenaar: Connexxion Land van herkomst: Nederland Locatie: Leeuwarden Datum: 8 oktober 2011 ![]() Merk en type: Ayats Bravo 1 Eigenaar: Voyages Lecomte Land van herkomst: Frankrijk Locatie: Leeuwarden Datum: 8 oktober 2011 | |
Je-zus | vrijdag 14 oktober 2011 @ 11:57 |
![]() Vakantiekiekje uit september '11 | |
NoBody122 | vrijdag 14 oktober 2011 @ 15:51 |
Met een Integro die niet harder wil dan 70 KM/u en soms zelfs naar 60 terugzakt is het uiteraard geen doen om helemaal over de Afsluitdijk naar Alkmaar te togen. Aldus ben ik afgelopen zondag rond 15:40 met lijn 350 even op de stalling in Bolsward aangestoken voor een extra buswissel, met passagiers en al, alwaar ik met een 83xx-Amba weer vertrok. Later bleek dat ook één van de andere Integro's van Leeuwarden omgewisseld was, en wel voor MAN 8841. Nog later zag ik zelfs een 51xx-Amba (5109, als ik me niet weer vergis) van Alkmaar in Leeuwarden staan, eveneens met de cijfers 350 op de filmkast. Kennelijk kunnen Integro's niet zo goed over (relatief) snel dalende temperaturen? ![]() Verrek, is dat ding helemaal daarheen gegaan? Medelijden met de Qbuzz-chauffeurs ![]() | |
Ofyles2 | vrijdag 14 oktober 2011 @ 18:08 |
Heeft Connexxion die Integro's dan slecht onderhouden zodat ze over de snelwegen kruipen? Ik vind de Integro's tot 2006 bovendien zwakgemotoriseerd. Een 12-liter motor die maar 250 pk sterk is, hoe kun je daarmee een dienstregeling aanhouden? Arriva schijnt zijn gelede Citaro's ook slecht te onderhouden, de 7900-serie (zelfde motoren, 299 pk sterk) hebben volgens een Arriva-chauffeur moeite om door te trekken tot 80 km/h. | |
NoBody122 | vrijdag 14 oktober 2011 @ 18:30 |
Ik denk dat er in het geval van afgelopen weekend een storing in het spel is (geweest). Normaliter zijn Integro's prima geschikt om een dienstregeling te rijden, zeker op sneldiensten zoals lijn 350. De meesten trekken wel traag op, maar halen uiteindelijk de 100-105 KM/u wel. Op lange afstanden hoef je gelukkig niet zo heel vaak op te trekken ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 14 oktober 2011 @ 19:04 |
Dat zwakke onderhoud was in Groningen al te merken bij de iets oudere Citaro's die daar rondreden. Tot driemaal toe is er daar destijds een wiel afgebroken. | |
Hugo__Boss | zaterdag 15 oktober 2011 @ 13:06 |
Deze had ik nog beloofd:![]() ![]() Sneltrein bus op het jaarbeursplein voor de laatste rit terug naar Oosterhout. Helaas kregen ze de bus niet meer in zn versnelling. Op de achtergrond staat de reguliere Brabantliner nog even te wachten, maar is uiteindelijk zonder de sneltreinbus vertrokken. Weet niet hoe het is afgelopen, de Brabantliner 401 kwam eraan die ik moest hebben. | |
classpc | zaterdag 15 oktober 2011 @ 13:43 |
De gewone ook toen ik nog stage liep in Groningen en iedere keer van Drachten naar Groningen en terug moest. Soms moest ik ook van Groningen naar Emmen en daarheen reden dezelfde bussen. Iedere keer weer zo'n constant slippende distributieriem tijdens het optrekken. Echt zonde van die bussen. | |
classpc | zaterdag 15 oktober 2011 @ 13:45 |
Jammer joh. Het is mooi om te zien maar ik vraag me toch af waarom ze die bus eigenlijk nog inzetten. Deze hoort op z'n oude dag gewoon dagtripjes te maken en verder vooral goed onderhouden te worden. | |
Bitlord | zaterdag 15 oktober 2011 @ 14:03 |
Die 944 is ook al van zijn oude dag aan het genieten bij de Stichting Veteraan Autobussen. Het is een museumbus. | |
Peterselieman | zaterdag 15 oktober 2011 @ 14:55 |
Dat waren Integro's die op de Qliners reden. Met name de oude 5800 serie had last van kwaaltjes | |
Gnittoo | maandag 17 oktober 2011 @ 13:27 |
| |
GlenSpey | maandag 17 oktober 2011 @ 13:44 |
We solliciteren en solliciteren, maar een baan als chauffeur (in opleiding) heb ik nog steeds niet. Nu zit ik eraan te denken om het rijbewijs en de code 95 zelf maar te betalen bij een rijschool, maar heeft dat eigelijk wel zin? Het is een behoorlijke investering en als ik daarna nog steeds geen enkele baan kan vinden is het weggegooid geld... | |
Je-zus | maandag 17 oktober 2011 @ 14:04 |
Ik mag aannemen dat je een baan als buschauffeur bedoelt? Even wat praktische informatie, waar woon je en wat is je leeftijd? | |
GlenSpey | maandag 17 oktober 2011 @ 14:19 |
Buschauffeur ja, ik woon in Arnhem en ben 22 jaar. Er zijn wel vacatures, maar telkens word ik ervoor afgewezen omdat ik te ver weg woon. Heb in bijna 2 jaar tijd nog nooit een vacature voor Arnhem zelf gezien, op 1 vacature na die blijkbaar alleen was bedoeld om mailadressen te verkrijgen. | |
Je-zus | maandag 17 oktober 2011 @ 14:59 |
Met het zelf halen van je rijbewijs betwijfel ik of je dan wel (direct) bij de betreffende vervoerder wordt aangenomen. Heb je randstad en/of consolid al geprobeerd? | |
GlenSpey | maandag 17 oktober 2011 @ 16:04 |
- Consolid heb ik geprobeerd, volgens hun woonde ik te ver weg (heb destijds gesolliciteerd voor de plaats Utrecht). - Randstad had geen opleidingsplaatsen beschikbaar in deze regio. - Start had een aantal maanden geleden een vacature voor Arnhem. Na het versturen van mijn sollicitatie is mij gevraagd een extra online test te maken. Ondanks dat ik deze test nagenoeg foutloos had gemaakt werd ik toch afgewezen. Er waren opeens toch geen opleidingsplaatsen meer beschikbaar in deze regio ![]() Verder heb ik gesolliciteerd bij Hebu, ook hier woonde ik te ver van de standplaats (Apeldoorn of Harderwijk). Connexxion (Breng) heeft in de afgelopen 2 jaar geen enkele vacature gehad voor Arnhem. Bij Arriva was enkele maanden geleden een project voor mensen tot 21, hiervoor was ik dus opeens te oud ![]() Naar Syntus heb ik enkele weken geleden een open sollicitatie gestuurd. Een paar dagen terug kwam er een netjes aangetekende brief in de bus; helaas woont u te ver weg (Neede)... Bij alle bovengenoemde bedrijven heb ik gesolliciteerd en/of geinformeerd, maar het lijkt nagenoeg onmogelijk. Of het hele 'u woont te ver weg'-verhaal nou echt zo'n issue is of dat ze gewoon een goeie smoes zochten kunnen we natuurlijk alleen maar naar gissen. Misschien dat ik daarom via een gewone rijschool het D-rijbewijs zelf kan halen, zodat in ieder geval mijn kansen worden vergroot. Maar als zelfs dat niet het geval is... Ik hoef ook niet perse a la minute na het slagen aan de slag, maar t hoeft liever ook niet nog jaaaaren te duren. | |
NoBody122 | maandag 17 oktober 2011 @ 17:52 |
Gezien de bezuinigingen op het OV momenteel, vrijwel overal, worden die kansen de komende tijd alleen maar kleiner, vrees ik.. Daarom zou ik er op dit moment niet aan beginnen; het kost jou geld en de kans dat je dan ineens wél ergens terecht kunt is gering, terwijl je een D-rijbewijs incl code 95/CCV wél moet onderhouden. Dat je echter vrijwel al het mogelijke hebt geprobeerd, kan jou in ieder geval niet ontzegd worden en is tekenend voor je motivatie ![]() | |
GlenSpey | maandag 17 oktober 2011 @ 20:31 |
Ja daar was ik al bang voor. Het zal dankzij de bezuinigingen en onze Europese 'vrienden' weer eens niet anders zijn. Mijn motivatie is tegelijkertijd een beetje mijn probleem, want ik wacht al enkele jaren op de kans. En wat ik ook doe (heb er inmiddels 3 opleidingen doorheen gejaagd ![]() | |
springer1980 | woensdag 19 oktober 2011 @ 20:50 |
Weet iemand misschien waar de Schaamnia bussen worden gebouwd? Kwam vandaag op de A1 richting Amsterdam 4 nieuwe bussen tegen voor EBS Waterland in de zelfde kleurstelling als de HOV bussen van Connexxion. Wat mij mede opviel was dat er iets van een reclame poster houder aan de achterzijde zat... | |
Alexxxxx | woensdag 19 oktober 2011 @ 21:35 |
Slupsk, Polen | |
Ofyles2 | woensdag 19 oktober 2011 @ 23:11 |
Slupskianen zijn goedkoper dan Katrineholmers (Zweden) of Silkeborgers (Denemarken). Volvo heeft de productielijn voor bussen grotendeels verhuisd naar Wroclaw, de vraag is wanneer de fabriek in Säffle (Zweden) wordt wegbezuinigd. Ik kan begrijpen dat zulke werknemers zich bestolen voelen door fabrieksbesturen die het werk naar lageloonlanden verhuizen en anti-globalistisch (extreemlinks of -rechts) stemmen. | |
NoBody122 | donderdag 20 oktober 2011 @ 01:11 |
Zie bron-URL voor foto's. | |
Ofyles2 | donderdag 20 oktober 2011 @ 01:48 |
Wat mij betreft kan die buschauffeur zijn kastje leegmaken. | |
NoBody122 | donderdag 20 oktober 2011 @ 02:36 |
Gelukkig betreft het jou niet. | |
Peterselieman | donderdag 20 oktober 2011 @ 16:35 |
Lekker dan daar op mijn lijntje Vandaar dat het vanochtend daar zo'n puinhoop was. | |
Gnittoo | zaterdag 22 oktober 2011 @ 11:27 |
![]() | |
Gnittoo | maandag 24 oktober 2011 @ 09:29 |
![]()
| |
Dangel | maandag 24 oktober 2011 @ 12:22 |
wat ongelooflijk slecht geschreven ![]() | |
Je-zus | maandag 24 oktober 2011 @ 14:33 |
Dat is het handelsmerk van een 112[hieruwregio] site ![]() Overigens jammer dat er geen foto van het geverfde auto interieur is gemaakt | |
marcel.nl | maandag 24 oktober 2011 @ 14:34 |
Het is om die reden dat ik al vaker een link naar hun berichten plaatste op het tenenkrommende foutenforum. | |
marcel.nl | maandag 24 oktober 2011 @ 14:38 |
Géén RQbuzz.... | |
#ANONIEM | maandag 24 oktober 2011 @ 14:51 |
![]() [ Bericht 2% gewijzigd door o.us op 24-10-2011 14:51:50 ] | |
Ofyles2 | maandag 24 oktober 2011 @ 15:03 |
Betekent dat Connexxion of Arriva het busvervoer naar zijn eigen hand kan zetten. Sowieso pleit ik ervoor dat een opdrachtgever moet bepalen met welk communicatiesysteem gewerkt wordt, net zoals in Stockholm. | |
Ofyles2 | maandag 24 oktober 2011 @ 15:04 |
Ben slechts reiziger, heb geen rijbewijs-D. | |
Peterselieman | maandag 24 oktober 2011 @ 15:21 |
True, dus ik vraag me af waarop ze het besluit gebaseerd hebben. Misschien een te grote positie in de regio Rotterdam-Rijnmond, maar hé, wilde de aanbestedende partij niet één vervoerder in een groot gebied. | |
springer1980 | maandag 24 oktober 2011 @ 16:48 |
Maar STEL dat de consessie openbaar aan wordt geboden en Qbuzz wint die, kunnen ze de stadsdienst dan niet onderhands aan de RET geven en de streeklijnen zelf gaan bedienen? | |
Peterselieman | maandag 24 oktober 2011 @ 17:16 |
Dat zou kunnen, mits het bestek dat toelaat. | |
marcel.nl | maandag 24 oktober 2011 @ 17:28 |
Lang leve de aanbesteding, lang leve Europa. Wie weet kan Qbuzz en Ret wel meedingen naar het stadsvervoer in het griekse athene. ![]() | |
Ofyles2 | maandag 24 oktober 2011 @ 17:40 |
Dan is dat een mooi idee om mijn bedrijfssoftware mee te schepen. | |
NoBody122 | vrijdag 28 oktober 2011 @ 20:49 |
Mogen ze in Fryslân ook doen. Dat leverde destijds echt wel meer reizigers op ![]() | |
thumbnail | zaterdag 29 oktober 2011 @ 08:45 |
Ze willen de reizigers toch aan die OV chipkaart hebben? Ondertussen blijven ze maar klooien met extra kaartjes. | |
welkominspace | zaterdag 29 oktober 2011 @ 09:07 |
ligt het nou aan mij of is qbuzz in groningen veel vaker betrokken bij aanrijdingen dan arriva? die jongens van arriva reden altijd prachtig door de stad en zelfs de kleinste hoekjes namen ze moeiteloos met die harmonicabussen,qbuzz lees ik vaker wat over en ook zie ik wel dat ze wat asocialer rijden. klopt dit? ![]() | |
marcel.nl | zaterdag 29 oktober 2011 @ 10:26 |
Lijkt me niet, de chauffeurs zijn overgenomen, dus.... Zelfde personen dan toch. | |
welkominspace | zaterdag 29 oktober 2011 @ 10:28 |
ik dacht dat lang niet alle chauffeurs zijn meegegaan, een deel kreeg een andere functie geloof ik. en ze zullen vast wel nieuwe mensen hebben aangenomen, ik zie tenminste wel af en toe nieuwe gezichten. | |
Gnittoo | zaterdag 29 oktober 2011 @ 14:50 |
net ff m'n rooster voor 2012 ingevuld ![]() | |
#ANONIEM | zondag 30 oktober 2011 @ 23:57 |
Is er bekend wie zich heeft ingeschreven voor de Rotterdamse consessie? Aangezien RETbuzz niet doorgaat hoop ik maar dat Connexxion, RET of Qbuzz het wordt. Arriva en Veolia zou echt fucked up zijn met hun gare materieel en uitstraling ![]() | |
welkominspace | maandag 31 oktober 2011 @ 00:25 |
ik vond arriva juist baas met die slechte service ![]() regelmatig ruzie met die chauffeurs om niks ![]() | |
NoBody122 | maandag 31 oktober 2011 @ 00:41 |
Dat daar überhaupt nog bedrijven willen rijden, met dat volk daar.. | |
NoBody122 | maandag 31 oktober 2011 @ 00:44 |
Ik heb een half brood op de stalling laten liggen. Mag jij wel hebben ![]() | |
#ANONIEM | maandag 31 oktober 2011 @ 02:11 |
Erg he om mij te vervoeren ![]() | |
NoBody122 | maandag 31 oktober 2011 @ 02:13 |
Voel je je aangesproken? | |
#ANONIEM | maandag 31 oktober 2011 @ 02:17 |
Ik woon in Rotterdam, zo vreemd is dat dan niet als je het over "die volk daar" hebt. [ Bericht 3% gewijzigd door o.us op 31-10-2011 02:17:35 ] | |
NoBody122 | maandag 31 oktober 2011 @ 18:49 |
Ik ken je niet, afgezien van hier en daar een post op het forum. Ik ken de rest van de Rotterdammers ook niet, maar wel de verhalen uit het nieuws, die regelmatig langskomen. Met 'dat volk' doel ik derhalve op de groep mensen daar, die dat iedere keer veroorzaakt. Jij valt daar niet onder, hoop ik. | |
#ANONIEM | dinsdag 1 november 2011 @ 13:37 |
Het is alweer goed. Nogmaals de vraag; is er bekend wie zich heeft ingeschreven voor het Rotterdams stadsbusvervoer behalve de RET? [ Bericht 0% gewijzigd door o.us op 01-11-2011 13:38:09 ] | |
NoBody122 | dinsdag 1 november 2011 @ 17:22 |
Dat daar überhaupt nog bedrijven willen rijden, met dat volk daar..
| |
Alessándro. | dinsdag 1 november 2011 @ 19:13 |
http://www.ret.nl/over-re(...)-gaat-niet-door.aspx | |
Dale__Cooper | woensdag 2 november 2011 @ 14:42 |
Terechte topictitel. Wat een pauperlijn is de 315 geworden sinds Arriva daar rijdt, ongelofelijk. | |
NoBody122 | woensdag 2 november 2011 @ 19:35 |
Ik zie Arriva ook regelmatig met 15-meter bussen rijden op lijn 315, tegenwoordig. Had Arriva die al? Het zijn geen Lion's Regio's volgens mij (waar Connexxion mee reed op 315), maar Volvo's (waarmee Connexxion een tijd veel mee reed, op o.a. lijn 350).. | |
Kentekenplaat | woensdag 2 november 2011 @ 23:41 |
Dat kan wel kloppen, Arriva heeft die Volvo's over genomen van Connexxion. En vrachtwagens van Volvo zijn heerlijk stil maar die bussen... ![]() | |
NoBody122 | donderdag 3 november 2011 @ 18:16 |
Die bussen hebben een geniaal geluid ![]() | |
Peterselieman | donderdag 3 november 2011 @ 18:46 |
Arriva huurt ze van Womy, maar stuurt als het goed is de Volvo's in december terug. Dan komen er Qliners uit Waterland op lijn 315 te rijden. | |
Ou-Tannu | donderdag 3 november 2011 @ 19:00 |
Slechter kan het niet meer worden :/ was best te spreken over de service van XX op de 315.... en dat arriva dus opgetieft was met bus vervoer uit fryslan.... hopelijk blijft t bij de 315 :/ anders kennen ze t OV hier wel afschaffen ![]() | |
bork | donderdag 3 november 2011 @ 21:46 |
en de saga duurt voort: Rechter: BRU moet Connexxion nieuwe kans geven | |
Alessándro. | donderdag 3 november 2011 @ 21:58 |
De RET ![]() | |
thumbnail | vrijdag 4 november 2011 @ 12:34 |
Ik hoorde dat alleen Qbuz dat heeft gedaan. En ik hoorde ook dat de aanbesteding van de BRU weer over moet. Maar ik hoor wel meer dus dat is geen garantie. | |
NoBody122 | vrijdag 4 november 2011 @ 18:32 |
Als je meer dan 1 post terug zou lezen, zou bork's post je wel eens op kunnen vallen. Zie daar; je garantie ![]() | |
Alessándro. | vrijdag 4 november 2011 @ 18:52 |
De RET heeft zelf medegedeeld met de pers dat zij onterugtrekbaar mee zullen doen met de Rotterdamse aanbesteding. Qbuzz als stadsbusvervoerder zou ik geen slecht idee vinden, alleen goede ervaringen met Qbuzz en met name hun materieel en uitstraling. | |
springer1980 | zaterdag 5 november 2011 @ 08:31 |
Aanbesteding BRU moet dus dus over, dat begint onderhand een regelrechte soap te worden! Las via een link op OViB dat Arriva ook aanwezig wou zijn bij het laatste gesprek maar dat is afgewezen. Als de consessie opnieuw aan wordt besteed zou het mij niks verbazen als Arriva ook mee gaat dingen... | |
Alexxxxx | zaterdag 5 november 2011 @ 16:11 |
Vlaamsker![]() ![]() ![]() Merk en type: Peugeot Boxer met Jonkheere Pro City opbouw Eigenaar: De Lijn Land van herkomst: België Locatie: Limburg (B) Datum: 1 november 2011 Busnummer: 4322 Bijzonderheden: Ventura deuren | |
Alexxxxx | zaterdag 5 november 2011 @ 18:59 |
![]() ![]() Merk en type: Volvo Berkhof Eigenaar: Go! Land van herkomst: België Locatie: Genk (B) Datum: 1 november 2011 | |
Alexxxxx | zondag 6 november 2011 @ 12:30 |
![]() Merk en type: Mercedes-Benz O405G Eigenaar: Reuter Reisen Land van herkomst: Duitsland Locatie: Cochem Datum: 2 november 2011 ![]() Merk en type: Mercedes-Benz O405 Eigenaar: Reuter Reisen Land van herkomst: Duitsland Locatie: Cochem Datum: 2 november 2011 [ Bericht 34% gewijzigd door Alexxxxx op 06-11-2011 12:38:23 ] | |
Alexxxxx | zondag 6 november 2011 @ 23:38 |
![]() Merk en type: Mercedes-Benz Citaro Eigenaar: De Lijn Land van herkomst: België Locatie: Hasselt Datum: 3 november 2011 | |
NoBody122 | maandag 7 november 2011 @ 00:36 |
Mercedes-bussen ![]() | |
NoBody122 | maandag 7 november 2011 @ 19:03 |
Deze mag ik hier ook nog wel even posten, trouwens.. Foto vanuit lijntje 28 geschoten op zaterdagmiddag 22 oktober j.l., in Heerenveen. Aldaar staat (of stond, inmiddels) een nieuwe Citea te wachten, tot het GVB deze komt (of kwam, inmiddels) ophalen.![]() | |
Gnittoo | maandag 7 november 2011 @ 23:46 |
Wat is er eigenlijk met de leeuwarder citea gebeurd? | |
NoBody122 | dinsdag 8 november 2011 @ 00:18 |
Dat vraag ik me ook al een paar weken af.. | |
Bitlord | dinsdag 8 november 2011 @ 02:31 |
Vandaag een nieuw bezoek gebracht aan de bussen van EBS; er zit weer wat leuk materiaal tussen. Naast een gelede R-net bus is er ook een geheel nieuw type bijgekomen, een touringcar in R-net kleuren met volgens mij erg lekkere stoelen! http://busfoto.nl/foto/index.php?cat=65 | |
Ofyles2 | dinsdag 8 november 2011 @ 02:41 |
Die nieuwe touringcars zijn van het model Scania Touring. | |
marcel.nl | dinsdag 8 november 2011 @ 06:31 |
Bedankt voor de foto's ![]() | |
marcel.nl | dinsdag 8 november 2011 @ 06:33 |
Ik snap de opzet nog niet zo; gele bussen voor stadsvervoer Purmerend, rood/grijze r-net bussen streekvervoer en r-net touringcar voor Qliner ofzo ? | |
Ofyles2 | dinsdag 8 november 2011 @ 07:28 |
De gele bussen rijden op de stadsdienst Purmerend en op drie streeklijnen die niet tot het R-Net behoren. Dit onder voorbehoud, moet nog een bestek vinden. | |
Peterselieman | dinsdag 8 november 2011 @ 23:46 |
over bussen uit Waterland gesproken. Iemand had vandaag zin om de BBQ'en: http://www.at5.nl/gespot/71156/motor-bus-arriva-vliegt-in-brand | |
springer1980 | donderdag 10 november 2011 @ 21:10 |
Er zijn blijkbaar een aantal MAN Lion's ex-Qliners van XX overgeschreven naar Tours, zag er vandaag 3 staan bij de Jacobus Fruytier school in Apeldoorn voor het leerlingen vervoer, oa de 5789. Tevens kwam ik nog Amba 8162 tegen met op de achterkant reclame voor dagtochten naar kerstmarkten dus ook die is doorgeschoven. Zijn er al meer Amba's doorgeschoven naar Tours of is deze wagen de enige? Verder zag ik vandaag nog de XX Citea demo van Leeuwarden bij VDL Valkenswaard staan, waar trouwens de demo van Veolia ook nog steeds staat... | |
NoBody122 | vrijdag 11 november 2011 @ 00:18 |
Dan zal hij wel definitief niet meer terugkeren naar Leeuwarden ![]() | |
marcel.nl | vrijdag 11 november 2011 @ 09:20 |
Zie ik daar op OViB een sortiment van nieuwe Frysker verschijnen voor regio A'dam ????![]() | |
Ofyles2 | vrijdag 11 november 2011 @ 09:33 |
Die Fryskers zijn voor lijn 88 (Wormerveer-Purmerend) en nog een buurtbusje (en ook dat laatste ben ik niet zeker)... | |
Peterselieman | vrijdag 11 november 2011 @ 10:21 |
is niet erg. Zijn er hier weer een paar minder ![]() | |
Gnittoo | vrijdag 11 november 2011 @ 10:33 |
![]() | |
marcel.nl | vrijdag 11 november 2011 @ 12:25 |
Hij ziet er anders nieuw uit (nieuwe soort koplampen van VW bus...) ik ben dus bang dat er niet minder, maar juist meer op deze aardkloot komen. | |
bork | vrijdag 11 november 2011 @ 12:57 |
Geen idee wat het is maar hij stond er zo fraai te poseren dat het niet kon laten om er een foto van te maken.![]() | |
Alexxxxx | vrijdag 11 november 2011 @ 14:14 |
inderdaad, T5b neus, met VW logo ook. Denk eerder aan een Kutsenits oid dan aan een VDL Pro City? | |
Alexxxxx | vrijdag 11 november 2011 @ 14:15 |
| |
NoBody122 | vrijdag 11 november 2011 @ 14:20 |
130/140 KM/u? Zijn die bussen van Qbuzz niet begrensd ofzo? | |
NoBody122 | vrijdag 11 november 2011 @ 17:34 |
Hadden wij Amba 1813 al in Leeuwarden ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 11 november 2011 @ 17:44 |
Meesten zijn als het goed is begrensd op 85, maar er zitten een aantal bij die de 100 wel halen. Van de Arriva-tijd weet ik toevallig nog dat een aantal Dennis-bussen de 130 wel konden halen. Nee, niet eerder gezien. | |
NoBody122 | vrijdag 11 november 2011 @ 20:08 |
Die lui van dat bericht zullen wel op gevoel geschat hebben.. Qbuzz heeft die niet volgens mij. Volgens mij is/was hij van Noord-Holland. | |
springer1980 | vrijdag 11 november 2011 @ 23:13 |
Kwam hem vandaag tegen op de A50 thv Apeldoorn richting Zwolle... Bus viel mij ineens op, had dikke grote cijvers aan de achterzijde met een oude achterkant en haalde mij in met de vrachtwagen. Ik reed 85 dus die bus zal wel begrenst zijn rond de 100 km/h... | |
classpc | zaterdag 12 november 2011 @ 01:51 |
Is 309 geen Qliner o.i.d.? | |
Bitlord | zaterdag 12 november 2011 @ 02:52 |
Idd, Kutsenits, bevestigd door mensen van Scania. Ook komen er nog een onbekend aantal Spriter busjes met een dubbele deur voor en een enkele deur achter, gelijk aan de voor alige Stop/Go-busjes in Amsterdam. Ze zijn genummerd in de 8000-serie. Nee, ik heb er geen foto's mogen maken, toen ik er was donderdag (in Nijkerk). | |
NoBody122 | zaterdag 12 november 2011 @ 03:04 |
Dan zal hij toevallig vandaag wel naar Leeuwarden zijn gebracht. Vraag me af, waar ik hem eerder gezien heb... Utrecht dan misschien ![]() Dat denk ik wel, maar dat doet niets af aan het feit dat die bussen gewoon begrensd horen te zijn. Ook een Qliner-bus mag nergens harder dan 100 KM/u. De Qliner-bussen van Connexxion (nu dus in het noorden alleen nog lijn 350) zijn allemaal begrensd op ~100 KM/u. | |
Ofyles2 | zaterdag 12 november 2011 @ 08:01 |
De Qliners van Qbuzz zijn begrensd op 90 km/h, enkele nieuwe kunnen zelfs 100. | |
classpc | zaterdag 12 november 2011 @ 11:24 |
Kan zijn, maar de Qliner bussen van Arriva en Qbuzz rijden op de snelweg minimaal 110/120. |