Verrek, is dat ding helemaal daarheen gegaan?quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 11:57 schreef Je-zus het volgende:
[ afbeelding ]
Vakantiekiekje uit september '11
Ik denk dat er in het geval van afgelopen weekend een storing in het spel is (geweest). Normaliter zijn Integro's prima geschikt om een dienstregeling te rijden, zeker op sneldiensten zoals lijn 350. De meesten trekken wel traag op, maar halen uiteindelijk de 100-105 KM/u wel. Op lange afstanden hoef je gelukkig niet zo heel vaak op te trekkenquote:Op vrijdag 14 oktober 2011 18:08 schreef Ofyles2 het volgende:
Heeft Connexxion die Integro's dan slecht onderhouden zodat ze over de snelwegen kruipen?
Ik vind de Integro's tot 2006 bovendien zwakgemotoriseerd. Een 12-liter motor die maar 250 pk sterk is, hoe kun je daarmee een dienstregeling aanhouden?
Arriva schijnt zijn gelede Citaro's ook slecht te onderhouden, de 7900-serie (zelfde motoren, 299 pk sterk) hebben volgens een Arriva-chauffeur moeite om door te trekken tot 80 km/h.
Dat zwakke onderhoud was in Groningen al te merken bij de iets oudere Citaro's die daar rondreden. Tot driemaal toe is er daar destijds een wiel afgebroken.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 18:08 schreef Ofyles2 het volgende:
Arriva schijnt zijn gelede Citaro's ook slecht te onderhouden, de 7900-serie (zelfde motoren, 299 pk sterk) hebben volgens een Arriva-chauffeur moeite om door te trekken tot 80 km/h.
De gewone ook toen ik nog stage liep in Groningen en iedere keer van Drachten naar Groningen en terug moest. Soms moest ik ook van Groningen naar Emmen en daarheen reden dezelfde bussen.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 18:08 schreef Ofyles2 het volgende:
Arriva schijnt zijn gelede Citaro's ook slecht te onderhouden, de 7900-serie (zelfde motoren, 299 pk sterk) hebben volgens een Arriva-chauffeur moeite om door te trekken tot 80 km/h.
Jammer joh. Het is mooi om te zien maar ik vraag me toch af waarom ze die bus eigenlijk nog inzetten. Deze hoort op z'n oude dag gewoon dagtripjes te maken en verder vooral goed onderhouden te worden.quote:Op zaterdag 15 oktober 2011 13:06 schreef Hugo__Boss het volgende:
Deze had ik nog beloofd:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Sneltrein bus op het jaarbeursplein voor de laatste rit terug naar Oosterhout. Helaas kregen ze de bus niet meer in zn versnelling. Op de achtergrond staat de reguliere Brabantliner nog even te wachten, maar is uiteindelijk zonder de sneltreinbus vertrokken. Weet niet hoe het is afgelopen, de Brabantliner 401 kwam eraan die ik moest hebben.
Dat waren Integro's die op de Qliners reden. Met name de oude 5800 serie had last van kwaaltjesquote:Op zaterdag 15 oktober 2011 13:43 schreef classpc het volgende:
[..]
De gewone ook toen ik nog stage liep in Groningen en iedere keer van Drachten naar Groningen en terug moest. Soms moest ik ook van Groningen naar Emmen en daarheen reden dezelfde bussen.
Iedere keer weer zo'n constant slippende distributieriem tijdens het optrekken. Echt zonde van die bussen.
quote:Warskôging foar Connexxion
Ferkear / Ferfier 15-10-2011 | 12:42
It sil net wer barre, dat de bus yn Holwert fuortgiet foardat de reizgers goed en wol fan de boat binne. Dy tasizzing docht Connexxion. Yn de ried fan It Amelân ûntstie fan 'e wike op 'e nij reboelje oer it feit dat de bus nei Ljouwert te betiid fuortrydt, in probleem dat him neffens wethâlder Bakema sawat alle wiken foardocht.
Reizgers út Ljouwert wurde soms ek stean litten. It Amelân hâldt strang tafersjoch en slút sanksjes net út.
http://www1.omropfryslan.nl/Mear_Nijs_84697.aspx?R=A186281
Ik mag aannemen dat je een baan als buschauffeur bedoelt? Even wat praktische informatie, waar woon je en wat is je leeftijd?quote:Op maandag 17 oktober 2011 13:44 schreef GlenSpey het volgende:
We solliciteren en solliciteren, maar een baan als chauffeur (in opleiding) heb ik nog steeds niet.
Nu zit ik eraan te denken om het rijbewijs en de code 95 zelf maar te betalen bij een rijschool, maar heeft dat eigelijk wel zin? Het is een behoorlijke investering en als ik daarna nog steeds geen enkele baan kan vinden is het weggegooid geld...
Buschauffeur ja, ik woon in Arnhem en ben 22 jaar.quote:Op maandag 17 oktober 2011 14:04 schreef Je-zus het volgende:
[..]
Ik mag aannemen dat je een baan als buschauffeur bedoelt? Even wat praktische informatie, waar woon je en wat is je leeftijd?
Met het zelf halen van je rijbewijs betwijfel ik of je dan wel (direct) bij de betreffende vervoerder wordt aangenomen.quote:Op maandag 17 oktober 2011 14:19 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Buschauffeur ja, ik woon in Arnhem en ben 22 jaar.
Er zijn wel vacatures, maar telkens word ik ervoor afgewezen omdat ik te ver weg woon. Heb in bijna 2 jaar tijd nog nooit een vacature voor Arnhem zelf gezien, op 1 vacature na die blijkbaar alleen was bedoeld om mailadressen te verkrijgen.
- Consolid heb ik geprobeerd, volgens hun woonde ik te ver weg (heb destijds gesolliciteerd voor de plaats Utrecht).quote:Op maandag 17 oktober 2011 14:59 schreef Je-zus het volgende:
[..]
Met het zelf halen van je rijbewijs betwijfel ik of je dan wel (direct) bij de betreffende vervoerder wordt aangenomen.
Heb je randstad en/of consolid al geprobeerd?
Ja daar was ik al bang voor. Het zal dankzij de bezuinigingen en onze Europese 'vrienden' weer eens niet anders zijn.quote:Op maandag 17 oktober 2011 17:52 schreef NoBody122 het volgende:
Gezien de bezuinigingen op het OV momenteel, vrijwel overal, worden die kansen de komende tijd alleen maar kleiner, vrees ik..
Daarom zou ik er op dit moment niet aan beginnen; het kost jou geld en de kans dat je dan ineens wél ergens terecht kunt is gering, terwijl je een D-rijbewijs incl code 95/CCV wél moet onderhouden.
Dat je echter vrijwel al het mogelijke hebt geprobeerd, kan jou in ieder geval niet ontzegd worden en is tekenend voor je motivatie
Slupsk, Polenquote:Op woensdag 19 oktober 2011 20:50 schreef springer1980 het volgende:
Weet iemand misschien waar de Schaamnia bussen worden gebouwd? Kwam vandaag op de A1 richting Amsterdam 4 nieuwe bussen tegen voor EBS Waterland in de zelfde kleurstelling als de HOV bussen van Connexxion. Wat mij mede opviel was dat er iets van een reclame poster houder aan de achterzijde zat...
Slupskianen zijn goedkoper dan Katrineholmers (Zweden) of Silkeborgers (Denemarken).quote:
Zie bron-URL voor foto's.quote:Lijnbus vast in berm
GOUTUM - Vanavond belande er een lijnbus van Connexxion naast de weg op de Wergeasterdyk t.h.v. het crematorium.
Omdat er momenteel aan de weg wordt gewerkt is er een omleidingsroute ingesteld voor al het verkeer. De chauffeur besloot via het fietspad toch door te rijden. Net voor de wegafzetting zakte de bus met zijn wielen weg in de berm. En kwam daardoor vast te zitten.
De bus is door bergingsbedrijf Hof uit Heerenveen weer op zijn wielen gezet.
Bron: 112 Fryslân
Gelukkig betreft het jou niet.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 01:48 schreef Ofyles2 het volgende:
Wat mij betreft kan die buschauffeur zijn kastje leegmaken.
Lekker dan daar op mijn lijntjequote:
quote:De Qbuzz en de straat zaten daardoor onder de verf, ook de bestuurster en het kind zaten onder de verf.
http://www.112groningen.n(...)buzz-tegen-auto.html
Dat is het handelsmerk van een 112[hieruwregio] sitequote:
Het is om die reden dat ik al vaker een link naar hun berichten plaatste op het tenenkrommende foutenforum.quote:
quote:
Betekent dat Connexxion of Arriva het busvervoer naar zijn eigen hand kan zetten.quote:
Ben slechts reiziger, heb geen rijbewijs-D.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 02:36 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Gelukkig betreft het jou niet.
True, dus ik vraag me af waarop ze het besluit gebaseerd hebben. Misschien een te grote positie in de regio Rotterdam-Rijnmond, maar hé, wilde de aanbestedende partij niet één vervoerder in een groot gebied.quote:Op maandag 24 oktober 2011 14:51 schreef o.us het volgende:
[..]. Connexxion en Arriva zijn in mijn visie nog groter dan RET en Qbuzz bij elkaar dus ik vind het een non-argument.
Maar STEL dat de consessie openbaar aan wordt geboden en Qbuzz wint die, kunnen ze de stadsdienst dan niet onderhands aan de RET geven en de streeklijnen zelf gaan bedienen?quote:Op maandag 24 oktober 2011 15:21 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
True, dus ik vraag me af waarop ze het besluit gebaseerd hebben. Misschien een te grote positie in de regio Rotterdam-Rijnmond, maar hé, wilde de aanbestedende partij niet één vervoerder in een groot gebied.
Dat zou kunnen, mits het bestek dat toelaat.quote:Op maandag 24 oktober 2011 16:48 schreef springer1980 het volgende:
[..]
Maar STEL dat de consessie openbaar aan wordt geboden en Qbuzz wint die, kunnen ze de stadsdienst dan niet onderhands aan de RET geven en de streeklijnen zelf gaan bedienen?
Lang leve de aanbesteding, lang leve Europa.quote:Op maandag 24 oktober 2011 17:16 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat zou kunnen, mits het bestek dat toelaat.
Dan is dat een mooi idee om mijn bedrijfssoftware mee te schepen.quote:Op maandag 24 oktober 2011 17:28 schreef marcel.nl het volgende:
[..]
Lang leve de aanbesteding, lang leve Europa.
Wie weet kan Qbuzz en Ret wel meedingen naar het stadsvervoer in het griekse athene.
Mogen ze in Fryslân ook doen. Dat leverde destijds echt wel meer reizigers opquote:Eurokaartje terug in Alkmaarse bus
ALKMAAR - Met ingang van zaterdag 29 oktober is het Eurokaartje weer terug. Op deze dag nemen de raadsleden Ina Godrie (OPA) en Feiko van der Veen (GroenLinks) symbolisch het eerste Eurokaartje in ontvangst. Zij doen dit samen met André de Jong, manager vervoersgebied van Connexxion. De partijen GroenLinks en OPA zijn initiatiefnemers geweest van de herinvoering van het kaartje.
Het Eurokaartje van ¤ 1 voor een enkele rit is op alle dagen geldig na 9.00 uur. Deze gaat gelden voor alle stadslijnen binnen Alkmaar. Het Eurokaartje is niet alleen voordelig, maar schept ook duidelijkheid over het tarief. Bovendien geeft het (betalings)gemak. Het gunstige tarief moet ook automobilisten verleiden om binnen Alkmaar vaker de bus te pakken. Zo is het voor bezoekers van de binnenstad een duurzame, voordelige en praktische oplossing. Het Eurokaartje is niet op te laden op de OV-chipkaart.
Wethouder Jan Nagengast (Duurzaamheid & Bereikbaarheid): ‘Gemeente Alkmaar wil het gebruik van openbaar vervoer stimuleren. Een duurzaam alternatief voor het reizen met de fiets is namelijk het busvervoer. Het Eurokaartje kan hierbij helpen.’
Coalitieakkoord
In het coalitieakkoord 2011-2014 ‘Een nieuwe lente, een nieuw geluid’ staat aangegeven dat het Eurokaartje voor de bus terug moet komen. Voorloper van het Eurokaartje was het vrijreizen op de zaterdag. Dit voldeed echter niet aan de criteria en uitgangspunten zoals die vooraf waren vastgesteld. Na instemming van de gemeenteraad in juni met het Eurokaartje, kan het nu ingevoerd worden.
Bron: Dichtbij.
Ze willen de reizigers toch aan die OV chipkaart hebben?quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 20:49 schreef NoBody122 het volgende:
Mogen ze in Fryslân ook doen. Dat leverde destijds echt wel meer reizigers op
Lijkt me niet, de chauffeurs zijn overgenomen, dus....quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 09:07 schreef welkominspace het volgende:
ligt het nou aan mij of is qbuzz in groningen veel vaker betrokken bij aanrijdingen dan arriva?
die jongens van arriva reden altijd prachtig door de stad en zelfs de kleinste hoekjes namen ze moeiteloos met die harmonicabussen,qbuzz lees ik vaker wat over en ook zie ik wel dat ze wat asocialer rijden.
klopt dit?
ik dacht dat lang niet alle chauffeurs zijn meegegaan, een deel kreeg een andere functie geloof ik.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 10:26 schreef marcel.nl het volgende:
[..]
Lijkt me niet, de chauffeurs zijn overgenomen, dus....
Zelfde personen dan toch.
Dat daar überhaupt nog bedrijven willen rijden, met dat volk daar..quote:Op zondag 30 oktober 2011 23:57 schreef o.us het volgende:
Is er bekend wie zich heeft ingeschreven voor de Rotterdamse consessie? Aangezien RETbuzz niet doorgaat hoop ik maar dat Connexxion, RET of Qbuzz het wordt. Arriva en Veolia zou echt fucked up zijn met hun gare materieel en uitstraling.
Ik heb een half brood op de stalling laten liggen. Mag jij wel hebbenquote:Op zaterdag 29 oktober 2011 14:50 schreef Gnittoo het volgende:
net ff m'n rooster voor 2012 ingevuld
Erg he om mij te vervoerenquote:Op maandag 31 oktober 2011 00:41 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Dat daar überhaupt nog bedrijven willen rijden, met dat volk daar..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |