staat in de bron B)quote:Op woensdag 14 september 2011 20:22 schreef NoBody122 het volgende:
Lijkt erop dat hij richting station over de Turfkade is gereden, i.p.v. de Gasthuissingel. Foutje, of omleiding? Of zie ik het verkeerd?
Geen Duvedec gezien vandaag. Wel een sloot Amba's, wat integro's van xx Touring en de nodige inhuur van de bedrijven, zoals Van der Horn, maar ook Juijn Rossum (uit Zaltbommel).quote:Op zondag 11 september 2011 21:13 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Doe mij dan vrijdag maar een Duvedec
tijd om een fatsoenlijke opvolger te krijgen voor de Rambasquote:Op vrijdag 16 september 2011 17:36 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Geen Duvedec gezien vandaag. Wel een sloot Amba's, wat integro's van xx Touring en de nodige inhuur van de bedrijven, zoals Van der Horn, maar ook Juijn Rossum (uit Zaltbommel).
Verder gezien dat Van der Horn met een Touringcar lijn 350 versterkte. Tot de zomervakantie was dit ITS uit Bolsward.
Gelukkig voor jou zag ik op Omrop Fryslân ook nog een Volvo uit de 5600-serie voorbijkomen.quote:Op vrijdag 16 september 2011 18:03 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
tijd om een fatsoenlijke opvolger te krijgen voor de Rambas
Tjaquote:Op vrijdag 16 september 2011 19:28 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Gelukkig voor jou zag ik op Omrop Fryslân ook nog een Volvo uit de 5600-serie voorbijkomen.
Heb na mijn pendeldienst rond 19:30 nog een aantal Connexxion-bussen, die vandaag dienst hebben gedaan, op de foto gezet bij TSN. Hieronder 3 groene Duvedecs, 3 groene Integro's (waaronder de 2720, die ik zelf in 1e instantie meehad, maar die na 2 rondjes vliegbasis niet verder kon i.v.m. problemen met de versnellingsbak), zijn blauwe broer de 2928, Amba 8370, Citaro 9104 en dus de 5612.quote:Op vrijdag 16 september 2011 19:28 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Gelukkig voor jou zag ik op Omrop Fryslân ook nog een Volvo uit de 5600-serie voorbijkomen.
Bron: http://www.treinreiziger.(...)_ov-chipkaart-143862quote:Nieuw landelijk kortingsabonnement voor OV-chipkaart
Er is een nieuw, landelijk kortingsabonnement voor op de OV-chipkaart: Altijd Korting. Met het abonnement kan er met korting gereisd worden op alle reguliere bussen, trams en metro's in Nederland.
Het abonnement is het eerste abonnement op de OV-chipkaart dat bij alle vervoerders geldig is. De korting is voor een kind 47%, jeugd (12 t/m 18) 40%, volwassenen (19 t/m 64) 20% en voor senioren eveneens 47%. De 47% is de optelsom van de reguliere korting voor deze leeftijden en de korting van het abonnement.
Ongeldig
Het kortingsabonnement is niet geldig in de treinen in Nederland. Eén uitzondering hierop zijn de treinen van Syntus, maar dan moet het product wel vóór 1 december geactiveerd zijn.
Het kortingsabonnement is eveneens niet geldig op nachtbussen en de Waterbus.
Kosten
Het abonnement kost per maand 16,50 euro en per jaar 165 euro. Per jaar zijn dat twee maanden gratis reizen, wat meestal bij jaarlijks afsluiten van abonnementen cadeau wordt gedaan.
Goede koop
Het Altijd Korting-abonnement is een goede koop als een scholieren meer dan 41,25 per maand aan saldo verbruiken op de chipkaart en bij volwassenen als zij meer dan 82,50 per maand verbruiken.
quote:Milkshakedoop buschauffeur
LEEUWARDEN - Een 26-jarige Leeuwarder verloor maandagmiddag in Leeuwarden zijn zelfbeheersing toen een 56-jarige buschauffeur hem verbood om zijn milkshake mee te nemen in een stadsbus van Connexxion (lijn 33).
Bij een bushalte aan de Snekertrekweg gooide de man de drank over de buschauffeur en het bedieningspaneel. Vervolgens verdween hij.
Volgens een woordvoerster van Connexxion is het algemeen beleid dat in bussen geen consumpties genuttigd mogen worden. Op basis van een signalement werd de verdachte later in de Sabastraat aangetroffen.
Bron: Leeuwarder Courant
dan nog zijn eurokaartjes goedkoperquote:Op dinsdag 20 september 2011 14:14 schreef Peterselieman het volgende:
Goed nieuws voor de frequente reizigers:
[..]
Bron: http://www.treinreiziger.(...)_ov-chipkaart-143862
ja.. ik ookquote:Op dinsdag 20 september 2011 14:17 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Vraag me overigens af, hoe lijn 33 op de Snekertrekweg is beland..
quote:Op maandag 26 september 2011 16:58 schreef Hugo__Boss het volgende:
Was zaterdag in Utrecht en heel toevallig kwam toen net de sneltreinbus aanrijden, bouwjaar 1987. Het laatste ritje ging terug naar Oosterhout die dag, maar helaas kwamen ze met pech te staan, hou wou niet meer in zn versnelling. Weet niet hoe het afgelopen is, want toen vertrok de bus die ik moest hebben. Wel foto's gemaakt, zal ze zo even plaatsen als ze van mijn telefoon af zijn.
Beetje late reactie, maar die gaan langs bejaarden- en verzorgingshuizen en winkelcentra. Je hebt lijn noord en zuid, die als een soort krakeling rijden met het station als middelpunt.quote:Op dinsdag 20 september 2011 16:20 schreef MarkoAlmelo het volgende:
waarvoor dienen de 2 servicelijnen in enschede? Dat is sowiezo lijn 7.
aah oke. Dankjewelquote:Op maandag 26 september 2011 17:48 schreef dennistd het volgende:
[..]
Beetje late reactie, maar die gaan langs bejaarden- en verzorgingshuizen en winkelcentra. Je hebt lijn noord en zuid, die als een soort krakeling rijden met het station als middelpunt.
quote:Op woensdag 28 september 2011 21:53 schreef Peterselieman het volgende:
Op lijntje 350 reed vanmiddag MAN 8852. Comfort dus
Als ik me niet vergis, is dat bij het Majellapark in de buurt.. Toch?quote:Op donderdag 29 september 2011 17:23 schreef Bitlord het volgende:
Niet alle GVU-chauffeurs zijn botte boeren. Deze heren laten zien wat dienstverlening inhoudt:
Denk dat ze daar om half 2 nog niet allemaal binnen zijn. Zal best nog wel iemand rondgelopen hebben daar (of binnen hebben gezeten).quote:Op donderdag 29 september 2011 18:11 schreef GlenSpey het volgende:
Laatst reed ik rond half 2 snachts langs de stalling van cxx (Breng) te Arnhem. Daar stonden zo'n beetje alle bussen uit de regio al geparkeerd voor de nacht. Het hek van de zij-ingang stond gewoon wagenwijd open en alle deuren van de bussen idem dito. Zag ook nergens iets van bewaking rondlopen, is dit nou normaal? Of heb ik gewoon iets over het hoofd gezien?
Ah okay, maar waarom staan die deuren van die bussen allemaal open? Want op die manier hebben weer en wind toch vrij spel? En het lijkt mij dat het zo ook gevoeliger is voor vandalisme...quote:Op donderdag 29 september 2011 18:17 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Denk dat ze daar om half 2 nog niet allemaal binnen zijn. Zal best nog wel iemand rondgelopen hebben daar (of binnen hebben gezeten).
Bij ons in Leeuwarden bij de stalling lijkt 't soms ook alsof er rond 1:00 niemand meer is, maar niets is minder waar, en als alles binnen is gaan alsnog de hekken op slot, de alarmen erop etc
Dat heeft ermee te maken, dat die deuren niet meer op de schakelaar reageren als de bus helemaal uit is gezet, maar nog wel door de luchtdruk vast blijven zitten in de open stand.quote:Op donderdag 29 september 2011 18:51 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Ah okay, maar waarom staan die deuren van die bussen allemaal open? Want op die manier hebben weer en wind toch vrij spel? En het lijkt mij dat het zo ook gevoeliger is voor vandalisme...
Moet mijn afbeeldingen nog steeds plaatsen. Hoe laat was je daar? De laatste rit? Dan val ik nét buiten die tweede fotoquote:Op dinsdag 27 september 2011 11:32 schreef bork het volgende:
Utrecht, lijn 90 afgelopen zaterdag
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
We moesten om 14.00 in Zeist zijn en we waren op de fiets, do your mathquote:Op zaterdag 1 oktober 2011 00:04 schreef Hugo__Boss het volgende:
[..]
Moet mijn afbeeldingen nog steeds plaatsen. Hoe laat was je daar? De laatste rit? Dan val ik nét buiten die tweede fotoStond op de 401 te wachten.
quote:Zeist - In Zeist kregen passagiers van een lijndienstbus de schrik van hun leven toen een van de ruiten werd vernield.
Rond 15.00 uur stond bus geparkeerd op de Oranje Nassaulaan. In de bus zaten tijdens het versplinteren van de busruit vier personen. Gelukkig raakte niemand gewond.
De politie doet nog onderzoek naar hoe de ruit is vernield. Het vermoeden bestaat dat er een luchtbuks is gebruikt.
Bron: Blik op Nieuws
quote:Op donderdag 29 september 2011 17:47 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Als ik me niet vergis, is dat bij het Majellapark in de buurt.. Toch?
[edit]
Weer te snel gereageerd; staat er al min of meer bij, bij het YT-filmpje
Vandaar die gok, inderdaad. Plus dat ik het kruispunt herkende, als reguliere reiziger van GVU lijn 37.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 14:53 schreef blup het volgende:
[..]je kijkt op t filmpje recht tegen de Douwe Egberts branderij aan.
dat gaat bij mij niet eens zo soepelquote:Op vrijdag 7 oktober 2011 18:41 schreef Bitlord het volgende:
Een blinde hier in de GVU bus. Loopt via de blindegeleidelijn naar het DRIS-paneel, hoort welke bus als eerst vertrekt, stapt zonder hindernis van de aangepaste halte de bus in en checkt met de ov-chipkaart in. Mooi dat er gebruik gemaakt wordt van het OV door deze mensen waardoor ze ook vrijwel volwaardig met de maatschappij mee kunnen doen!
quote:Concessiesoap duurt voort
Door UTRECHT ècht ANDERS op di, 11/10/2011 - 10:55
In de aanbestedingsprocedure van de concessie van het openbaar bus- en tram vervoer in onze regio is weer een nieuwe stap gezet. Connexxion stapt weer naar de rechter. We hebben het hier al eerder aangekondigd dat het besluit van het BRU (Bestuur Regio Utrecht) om niet overnieuw te beginnen met de aanbesteding alleen maar tijd kost. En deze tijd is in alle gevallen winst voor Connexxion, die nu al een jaar langer mag rijden dan oorspronkelijk de bedoeling was.
Nieuwe aanbesteding
Het zou beter zijn dat het BRU een nieuwe aanbestedingsprocedure start. De bestekvoorwaarden bevatten vorig jaar allerlei omissies en vage omschrijvingen van onder andere het begrip “”hybride”" bus. Ook was de tijd die de inschrijvende partijen kregen slechts 2 (zomer)maanden. Dit is erg kort als je bedenkt dat het oa gaat om de aanschaf van 200 hybride bussen die ook nog binnen een jaar geleverd moeten kunnen worden. Dat is een opgave die in heel Europa nog niet eerder is vertoond.
Emissie eisen
Als er een nieuwe aanbesteding wordt gestart kunnen de emissie eisen die aan de bussen gesteld worden bovendien worden aangepast. Zo geeft de gemeente Utrecht inmiddels toe dat deze zijn gebaseerd op veel te lage aantallen bussen. Bovendien is er geen rekening gehouden met het feit dat gelede en dubbel gelede bussen meer uitstoten dan de standaardbussen. Ook is er bij het opstellen van de emissie-eisen uitgegaan van een te hoge snelheid van de bussen in de binnenstad. Zo wordt er van uitgegaan dat bussen in de binnenstad gemiddeld 19 km/uur rijden, terwijl ze volgens de dienstregeling nog geen 15 km/u rijden.
Bron: De Nieuwe Utrechter
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |