quote:Op woensdag 28 september 2011 21:53 schreef Peterselieman het volgende:
Op lijntje 350 reed vanmiddag MAN 8852. Comfort dus
Als ik me niet vergis, is dat bij het Majellapark in de buurt.. Toch?quote:Op donderdag 29 september 2011 17:23 schreef Bitlord het volgende:
Niet alle GVU-chauffeurs zijn botte boeren. Deze heren laten zien wat dienstverlening inhoudt:
Denk dat ze daar om half 2 nog niet allemaal binnen zijn. Zal best nog wel iemand rondgelopen hebben daar (of binnen hebben gezeten).quote:Op donderdag 29 september 2011 18:11 schreef GlenSpey het volgende:
Laatst reed ik rond half 2 snachts langs de stalling van cxx (Breng) te Arnhem. Daar stonden zo'n beetje alle bussen uit de regio al geparkeerd voor de nacht. Het hek van de zij-ingang stond gewoon wagenwijd open en alle deuren van de bussen idem dito. Zag ook nergens iets van bewaking rondlopen, is dit nou normaal? Of heb ik gewoon iets over het hoofd gezien?
Ah okay, maar waarom staan die deuren van die bussen allemaal open? Want op die manier hebben weer en wind toch vrij spel? En het lijkt mij dat het zo ook gevoeliger is voor vandalisme...quote:Op donderdag 29 september 2011 18:17 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Denk dat ze daar om half 2 nog niet allemaal binnen zijn. Zal best nog wel iemand rondgelopen hebben daar (of binnen hebben gezeten).
Bij ons in Leeuwarden bij de stalling lijkt 't soms ook alsof er rond 1:00 niemand meer is, maar niets is minder waar, en als alles binnen is gaan alsnog de hekken op slot, de alarmen erop etc
Dat heeft ermee te maken, dat die deuren niet meer op de schakelaar reageren als de bus helemaal uit is gezet, maar nog wel door de luchtdruk vast blijven zitten in de open stand.quote:Op donderdag 29 september 2011 18:51 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Ah okay, maar waarom staan die deuren van die bussen allemaal open? Want op die manier hebben weer en wind toch vrij spel? En het lijkt mij dat het zo ook gevoeliger is voor vandalisme...
Moet mijn afbeeldingen nog steeds plaatsen. Hoe laat was je daar? De laatste rit? Dan val ik nét buiten die tweede fotoquote:Op dinsdag 27 september 2011 11:32 schreef bork het volgende:
Utrecht, lijn 90 afgelopen zaterdag
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
We moesten om 14.00 in Zeist zijn en we waren op de fiets, do your mathquote:Op zaterdag 1 oktober 2011 00:04 schreef Hugo__Boss het volgende:
[..]
Moet mijn afbeeldingen nog steeds plaatsen. Hoe laat was je daar? De laatste rit? Dan val ik nét buiten die tweede fotoStond op de 401 te wachten.
quote:Zeist - In Zeist kregen passagiers van een lijndienstbus de schrik van hun leven toen een van de ruiten werd vernield.
Rond 15.00 uur stond bus geparkeerd op de Oranje Nassaulaan. In de bus zaten tijdens het versplinteren van de busruit vier personen. Gelukkig raakte niemand gewond.
De politie doet nog onderzoek naar hoe de ruit is vernield. Het vermoeden bestaat dat er een luchtbuks is gebruikt.
Bron: Blik op Nieuws
quote:Op donderdag 29 september 2011 17:47 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Als ik me niet vergis, is dat bij het Majellapark in de buurt.. Toch?
[edit]
Weer te snel gereageerd; staat er al min of meer bij, bij het YT-filmpje
Vandaar die gok, inderdaad. Plus dat ik het kruispunt herkende, als reguliere reiziger van GVU lijn 37.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 14:53 schreef blup het volgende:
[..]je kijkt op t filmpje recht tegen de Douwe Egberts branderij aan.
dat gaat bij mij niet eens zo soepelquote:Op vrijdag 7 oktober 2011 18:41 schreef Bitlord het volgende:
Een blinde hier in de GVU bus. Loopt via de blindegeleidelijn naar het DRIS-paneel, hoort welke bus als eerst vertrekt, stapt zonder hindernis van de aangepaste halte de bus in en checkt met de ov-chipkaart in. Mooi dat er gebruik gemaakt wordt van het OV door deze mensen waardoor ze ook vrijwel volwaardig met de maatschappij mee kunnen doen!
quote:Concessiesoap duurt voort
Door UTRECHT ècht ANDERS op di, 11/10/2011 - 10:55
In de aanbestedingsprocedure van de concessie van het openbaar bus- en tram vervoer in onze regio is weer een nieuwe stap gezet. Connexxion stapt weer naar de rechter. We hebben het hier al eerder aangekondigd dat het besluit van het BRU (Bestuur Regio Utrecht) om niet overnieuw te beginnen met de aanbesteding alleen maar tijd kost. En deze tijd is in alle gevallen winst voor Connexxion, die nu al een jaar langer mag rijden dan oorspronkelijk de bedoeling was.
Nieuwe aanbesteding
Het zou beter zijn dat het BRU een nieuwe aanbestedingsprocedure start. De bestekvoorwaarden bevatten vorig jaar allerlei omissies en vage omschrijvingen van onder andere het begrip “”hybride”" bus. Ook was de tijd die de inschrijvende partijen kregen slechts 2 (zomer)maanden. Dit is erg kort als je bedenkt dat het oa gaat om de aanschaf van 200 hybride bussen die ook nog binnen een jaar geleverd moeten kunnen worden. Dat is een opgave die in heel Europa nog niet eerder is vertoond.
Emissie eisen
Als er een nieuwe aanbesteding wordt gestart kunnen de emissie eisen die aan de bussen gesteld worden bovendien worden aangepast. Zo geeft de gemeente Utrecht inmiddels toe dat deze zijn gebaseerd op veel te lage aantallen bussen. Bovendien is er geen rekening gehouden met het feit dat gelede en dubbel gelede bussen meer uitstoten dan de standaardbussen. Ook is er bij het opstellen van de emissie-eisen uitgegaan van een te hoge snelheid van de bussen in de binnenstad. Zo wordt er van uitgegaan dat bussen in de binnenstad gemiddeld 19 km/uur rijden, terwijl ze volgens de dienstregeling nog geen 15 km/u rijden.
Bron: De Nieuwe Utrechter
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |