dat soort praktijken verwacht ik eerder bij Arrivaquote:Op dinsdag 30 augustus 2011 13:19 schreef Peterselieman het volgende:
Moet je alleen niet stranden omdat de bus een tekort aan diesel heeft
Het is afgelopen weekend bij Kubus gebeurd op lijn 20 nabij Drachtenquote:Op dinsdag 30 augustus 2011 13:28 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
dat soort praktijken verwacht ik eerder bij Arriva
daar moet je ook gewoon een gasploffer op zetenquote:Op dinsdag 30 augustus 2011 13:32 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het is afgelopen weekend bij Kubus gebeurd op lijn 20 nabij Drachten
neuh, gewoon op tijd bijtankenquote:Op dinsdag 30 augustus 2011 13:36 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
daar moet je ook gewoon een gasploffer op zeten
moet je ook je dieseltank @ Depot/stalling/weetikveel waar op tijd bijvullenquote:Op dinsdag 30 augustus 2011 13:51 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
neuh, gewoon op tijd bijtanken
jaquote:Op woensdag 31 augustus 2011 20:05 schreef GlenSpey het volgende:
Kort vraagje: vervoersmaatschappij Breng (Arnhem) valt toch onder Connexxion?
zou kunnenquote:Betekend dat dan ook dat alle sollicitaties voor Breng via cxx gaan?
Zolang je "betekent" in die context in je sollicitatiebrief maar wél met een 't' schrijft dan wel typt.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 20:05 schreef GlenSpey het volgende:
Kort vraagje: vervoersmaatschappij Breng (Arnhem) valt toch onder Connexxion? Betekend dat dan ook dat alle sollicitaties voor Breng via cxx gaan?
Die rijdt alweer een aantal weken rond. Is uit Overijssel komen overwaaien.quote:Op vrijdag 2 september 2011 17:25 schreef Peterselieman het volgende:
Lijn 350 was vanmiddag nog niet versterkt en dat was op sommige momenten vanuit Leeuwarden al wel nodig geweest, want om 16:00 stonden er meer passagiers dan er mee konden
Overigens ook een nieuweling in Fryslân gezien: amba 8676.
Jij wist toch niet zeker, of de MAN-deuren ook bij jullie vandaan komen?quote:
klopt, voor MAN leveren en leverden we niet ALLE deuren.quote:Op vrijdag 2 september 2011 21:57 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Die rijdt alweer een aantal weken rond. Is uit Overijssel komen overwaaien.
[..]
Jij wist toch niet zeker, of de MAN-deuren ook bij jullie vandaan komen?
quote:Gratis internet in 13 Friese bussen
DOKKUM - Vanaf september kunnen reizigers gebruik maken van gratis draadloos internet in dertien Connexxion-bussen. Het gaat om een proef. De proef komt voort uit de provinciale campagne ‘Mijn ideale bus' waarin jongeren hun ideale bus konden samenstellen. Wifi in de bus was een sterke wens van jongeren. Aan het eind van het jaar besluit de provincie of wifi in de bus beschikbaar blijft én of het wordt uitgebreid.
De bussen die wifi aan boord hebben rijden op lijn 350 (Leeuwarden - Alkmaar), lijn 50/97 (Leeuwarden - Dokkum), lijn 66 (Leeuwarden - Ameland) en lijn 12 (stadsdienst naar NHL/Stenden). Er is voornamelijk gekozen voor bussen die een langere afstand afleggen, zodat reizigers tijdens hun reistijd kunnen internetten. In de bussen van lijn 12 zitten veel jongeren die met hun smartphone of laptop op internet surfen. De provincie is constant op zoek naar manieren om het Friese openbaar vervoer beter te laten aansluiten op de wensen van reizigers.
Studenten van Stenden Hogeschool doen onderzoek naar het gebruik en de waardering van draadloos internet in de bus. Ook kijken zij of het technisch voldoet. Aan de hand van de resultaten besluit de provincie of ze wifi in de bus opneemt als bestekseis in de nieuwe busconcessie. Die concessie geeft het alleenrecht om het openbaar vervoer te verzorgen in Noord- en Zuidwest-Fryslân, Leeuwarden en op Schiermonnikoog. Het aanbestedingsproject van de concessie is nu in volle gang. Maart 2012 is duidelijk welke vervoerder de concessie krijgt die op 9 december 2012 van start gaat.
De bussen van lijn 12 hebben niet alleen wifi, ze hebben ook een bijzonder uiterlijk. Twee harmonicabussen zijn beplakt met alle namen van de jongeren die hebben meegedacht over beter openbaar vervoer via www.mijnidealebus.nl. De provincie wil ze op deze wijze bedanken.
Bron: Nieuwe Dockumer Courant
Wat ik via busfoto.net nog kan terugvinden is het volgende:quote:Op zondag 4 september 2011 21:46 schreef springer1980 het volgende:
Weet iemand hier misschien nog de oude lijn nummers van de VAD regio Apeldoorn? In de begin tijd van Midnet zijn een aantal lijnnummers veranderd, zo werdt lijn 124 Arnhem 91 en lijn 119 Arnhem via Dieren werdt 43 maar ik zoek de oude lijn nummers naar Zwolle, oftewel de huidige lijn 90 en de inmiddels opgeheven lijn 95.
Bvd.
Die rijdt tot nader order nog altijd rond op de stadsdienst in Leeuwardenquote:Op donderdag 8 september 2011 21:14 schreef springer1980 het volgende:
De demo Citea van Veolia die in Maastricht heeft gereden stond vandaag bij VDL aan de Vest in Valkenswaard. Kon Veolia maar tijdelijk van de bus gebruikmaken en hoe zit het met de Citea demo van Cxx? Zo te zien is de vorige Citea serie een grote flop geworden, als ik me niet vergis rijden er verder alleen nog Citea's van het vorige type in een of andere verre zandbak...
ik gok op integro's en duvedecsquote:Op zondag 11 september 2011 20:18 schreef NoBody122 het volgende:
Benieuwd, met wat voor bussen er komende vrijdag/zaterdag allemaal gependeld gaat worden i.v.m. de open dagen van de luchtmacht in Leeuwarden
Doe mij dan vrijdag maar een Duvedecquote:Op zondag 11 september 2011 20:57 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ik gok op integro's en duvedecs
Naast de nodige inhuur denk ik
Vergeet die 10 drieassers niet die in de Zaanstreek rijden. Ik zie die bussen elke zaterdagnacht voor mijn deur rijden...quote:Op donderdag 8 september 2011 21:14 schreef springer1980 het volgende:
De demo Citea van Veolia die in Maastricht heeft gereden stond vandaag bij VDL aan de Vest in Valkenswaard. Kon Veolia maar tijdelijk van de bus gebruikmaken en hoe zit het met de Citea demo van Cxx? Zo te zien is de vorige Citea serie een grote flop geworden, als ik me niet vergis rijden er verder alleen nog Citea's van het vorige type in een of andere verre zandbak...
En die ene bij GVB (ex arriva) en ene bij Ret met dat geval op zijn dak.quote:Op zondag 11 september 2011 21:52 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Vergeet die 10 drieassers niet die in de Zaanstreek rijden. Ik zie die bussen elke zaterdagnacht voor mijn deur rijden...
Maar als je het afzet tegen de Amba wordt het een ander verhaal lijkt mij. Die dingen rijden bijna in elke stad terwijl je de Citea in NL met een vergrootglas moet gaan zoeken...quote:Op zondag 11 september 2011 21:58 schreef Alexxxxx het volgende:
er zijn behoorlijk wat Citea's verkocht hoor, niet alleen naar Dubai.
in NL wel jaquote:Op maandag 12 september 2011 01:33 schreef springer1980 het volgende:
[..]
Maar als je het afzet tegen de Amba wordt het een ander verhaal lijkt mij. Die dingen rijden bijna in elke stad terwijl je de Citea in NL met een vergrootglas moet gaan zoeken...
Nee, alleen aan de OV bussen. Er zijn ook nog de Futura (wat eerst Bova was) en de Jonckheere (is nu een mdoel ipv merk)quote:Op maandag 12 september 2011 02:42 schreef NoBody122 het volgende:
Heeft VDL de term Citea een tijdje terug niet aan álle nieuwe bussen gehangen (ook andere modellen)?
Die ex-Arriva Citea is weer teruggestuurd, GVB heeft nu drie nieuwere prototypes rondrijden.quote:Op zondag 11 september 2011 21:55 schreef marcel.nl het volgende:
[..]
En die ene bij GVB (ex arriva) en ene bij Ret met dat geval op zijn dak.
Kom as donderdag weer langs VDL Valkenwaard, ben benieuwd of hij daar ook zal staan samen met de demo van Veolia...quote:Op maandag 12 september 2011 17:39 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Die ex-Arriva Citea is weer teruggestuurd, GVB heeft nu drie nieuwere prototypes rondrijden.
Toch meer dan je zal verwachten, heb daar regelmatig een Citea barrel voor Dubai zien staan en "gewone" citea demo's in het wit. Niet bij Bova zelf maar bij het meest linker gebouw waar vroeger een transport bedrijf (centrum transport) in heeft gezeten, tegenover de docks met de kont naar het hek. Daar stond ook de demo van Veolia...quote:Op maandag 12 september 2011 20:57 schreef Alexxxxx het volgende:
Valkenswaard is productievestiging voor touringcars, daar zul je niet veel Citea's tegenkomen
Dat zijn geen prototypes. GVB heeft namelijk 70 Citea's besteld, welke nu geleverd worden.quote:Op maandag 12 september 2011 17:39 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Die ex-Arriva Citea is weer teruggestuurd, GVB heeft nu drie nieuwere prototypes rondrijden.
de dubai citea's werden bij zowel berkhof Hveen, berkhof Vwaard als Jonckheere gebouwdquote:Op dinsdag 13 september 2011 13:59 schreef springer1980 het volgende:
[..]
Toch meer dan je zal verwachten, heb daar regelmatig een Citea barrel voor Dubai zien staan en "gewone" citea demo's in het wit. Niet bij Bova zelf maar bij het meest linker gebouw waar vroeger een transport bedrijf (centrum transport) in heeft gezeten, tegenover de docks met de kont naar het hek. Daar stond ook de demo van Veolia...
Ben benieuwd of er nog een vervolgserie komt, GVB stapt uit Schiphol Sternet...quote:Op dinsdag 13 september 2011 14:01 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat zijn geen prototypes. GVB heeft namelijk 70 Citea's besteld, welke nu geleverd worden.
Wat heb je nu weer gedaan...quote:Op woensdag 14 september 2011 12:42 schreef Ou-Tannu het volgende:
XX Busje 8196 moet ook weer lapwerk hebben
vooral bij de achterdeuren
Smeerpoetsquote:Op woensdag 14 september 2011 12:42 schreef Ou-Tannu het volgende:
XX Busje 8196 moet ook weer lapwerk hebben
vooral bij de achterdeuren
staat in de bron B)quote:Op woensdag 14 september 2011 20:22 schreef NoBody122 het volgende:
Lijkt erop dat hij richting station over de Turfkade is gereden, i.p.v. de Gasthuissingel. Foutje, of omleiding? Of zie ik het verkeerd?
Geen Duvedec gezien vandaag. Wel een sloot Amba's, wat integro's van xx Touring en de nodige inhuur van de bedrijven, zoals Van der Horn, maar ook Juijn Rossum (uit Zaltbommel).quote:Op zondag 11 september 2011 21:13 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Doe mij dan vrijdag maar een Duvedec
tijd om een fatsoenlijke opvolger te krijgen voor de Rambasquote:Op vrijdag 16 september 2011 17:36 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Geen Duvedec gezien vandaag. Wel een sloot Amba's, wat integro's van xx Touring en de nodige inhuur van de bedrijven, zoals Van der Horn, maar ook Juijn Rossum (uit Zaltbommel).
Verder gezien dat Van der Horn met een Touringcar lijn 350 versterkte. Tot de zomervakantie was dit ITS uit Bolsward.
Gelukkig voor jou zag ik op Omrop Fryslân ook nog een Volvo uit de 5600-serie voorbijkomen.quote:Op vrijdag 16 september 2011 18:03 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
tijd om een fatsoenlijke opvolger te krijgen voor de Rambas
Tjaquote:Op vrijdag 16 september 2011 19:28 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Gelukkig voor jou zag ik op Omrop Fryslân ook nog een Volvo uit de 5600-serie voorbijkomen.
Heb na mijn pendeldienst rond 19:30 nog een aantal Connexxion-bussen, die vandaag dienst hebben gedaan, op de foto gezet bij TSN. Hieronder 3 groene Duvedecs, 3 groene Integro's (waaronder de 2720, die ik zelf in 1e instantie meehad, maar die na 2 rondjes vliegbasis niet verder kon i.v.m. problemen met de versnellingsbak), zijn blauwe broer de 2928, Amba 8370, Citaro 9104 en dus de 5612.quote:Op vrijdag 16 september 2011 19:28 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Gelukkig voor jou zag ik op Omrop Fryslân ook nog een Volvo uit de 5600-serie voorbijkomen.
Bron: http://www.treinreiziger.(...)_ov-chipkaart-143862quote:Nieuw landelijk kortingsabonnement voor OV-chipkaart
Er is een nieuw, landelijk kortingsabonnement voor op de OV-chipkaart: Altijd Korting. Met het abonnement kan er met korting gereisd worden op alle reguliere bussen, trams en metro's in Nederland.
Het abonnement is het eerste abonnement op de OV-chipkaart dat bij alle vervoerders geldig is. De korting is voor een kind 47%, jeugd (12 t/m 18) 40%, volwassenen (19 t/m 64) 20% en voor senioren eveneens 47%. De 47% is de optelsom van de reguliere korting voor deze leeftijden en de korting van het abonnement.
Ongeldig
Het kortingsabonnement is niet geldig in de treinen in Nederland. Eén uitzondering hierop zijn de treinen van Syntus, maar dan moet het product wel vóór 1 december geactiveerd zijn.
Het kortingsabonnement is eveneens niet geldig op nachtbussen en de Waterbus.
Kosten
Het abonnement kost per maand 16,50 euro en per jaar 165 euro. Per jaar zijn dat twee maanden gratis reizen, wat meestal bij jaarlijks afsluiten van abonnementen cadeau wordt gedaan.
Goede koop
Het Altijd Korting-abonnement is een goede koop als een scholieren meer dan 41,25 per maand aan saldo verbruiken op de chipkaart en bij volwassenen als zij meer dan 82,50 per maand verbruiken.
quote:Milkshakedoop buschauffeur
LEEUWARDEN - Een 26-jarige Leeuwarder verloor maandagmiddag in Leeuwarden zijn zelfbeheersing toen een 56-jarige buschauffeur hem verbood om zijn milkshake mee te nemen in een stadsbus van Connexxion (lijn 33).
Bij een bushalte aan de Snekertrekweg gooide de man de drank over de buschauffeur en het bedieningspaneel. Vervolgens verdween hij.
Volgens een woordvoerster van Connexxion is het algemeen beleid dat in bussen geen consumpties genuttigd mogen worden. Op basis van een signalement werd de verdachte later in de Sabastraat aangetroffen.
Bron: Leeuwarder Courant
dan nog zijn eurokaartjes goedkoperquote:Op dinsdag 20 september 2011 14:14 schreef Peterselieman het volgende:
Goed nieuws voor de frequente reizigers:
[..]
Bron: http://www.treinreiziger.(...)_ov-chipkaart-143862
ja.. ik ookquote:Op dinsdag 20 september 2011 14:17 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Vraag me overigens af, hoe lijn 33 op de Snekertrekweg is beland..
quote:Op maandag 26 september 2011 16:58 schreef Hugo__Boss het volgende:
Was zaterdag in Utrecht en heel toevallig kwam toen net de sneltreinbus aanrijden, bouwjaar 1987. Het laatste ritje ging terug naar Oosterhout die dag, maar helaas kwamen ze met pech te staan, hou wou niet meer in zn versnelling. Weet niet hoe het afgelopen is, want toen vertrok de bus die ik moest hebben. Wel foto's gemaakt, zal ze zo even plaatsen als ze van mijn telefoon af zijn.
Beetje late reactie, maar die gaan langs bejaarden- en verzorgingshuizen en winkelcentra. Je hebt lijn noord en zuid, die als een soort krakeling rijden met het station als middelpunt.quote:Op dinsdag 20 september 2011 16:20 schreef MarkoAlmelo het volgende:
waarvoor dienen de 2 servicelijnen in enschede? Dat is sowiezo lijn 7.
aah oke. Dankjewelquote:Op maandag 26 september 2011 17:48 schreef dennistd het volgende:
[..]
Beetje late reactie, maar die gaan langs bejaarden- en verzorgingshuizen en winkelcentra. Je hebt lijn noord en zuid, die als een soort krakeling rijden met het station als middelpunt.
quote:Op woensdag 28 september 2011 21:53 schreef Peterselieman het volgende:
Op lijntje 350 reed vanmiddag MAN 8852. Comfort dus
Als ik me niet vergis, is dat bij het Majellapark in de buurt.. Toch?quote:Op donderdag 29 september 2011 17:23 schreef Bitlord het volgende:
Niet alle GVU-chauffeurs zijn botte boeren. Deze heren laten zien wat dienstverlening inhoudt:
Denk dat ze daar om half 2 nog niet allemaal binnen zijn. Zal best nog wel iemand rondgelopen hebben daar (of binnen hebben gezeten).quote:Op donderdag 29 september 2011 18:11 schreef GlenSpey het volgende:
Laatst reed ik rond half 2 snachts langs de stalling van cxx (Breng) te Arnhem. Daar stonden zo'n beetje alle bussen uit de regio al geparkeerd voor de nacht. Het hek van de zij-ingang stond gewoon wagenwijd open en alle deuren van de bussen idem dito. Zag ook nergens iets van bewaking rondlopen, is dit nou normaal? Of heb ik gewoon iets over het hoofd gezien?
Ah okay, maar waarom staan die deuren van die bussen allemaal open? Want op die manier hebben weer en wind toch vrij spel? En het lijkt mij dat het zo ook gevoeliger is voor vandalisme...quote:Op donderdag 29 september 2011 18:17 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Denk dat ze daar om half 2 nog niet allemaal binnen zijn. Zal best nog wel iemand rondgelopen hebben daar (of binnen hebben gezeten).
Bij ons in Leeuwarden bij de stalling lijkt 't soms ook alsof er rond 1:00 niemand meer is, maar niets is minder waar, en als alles binnen is gaan alsnog de hekken op slot, de alarmen erop etc
Dat heeft ermee te maken, dat die deuren niet meer op de schakelaar reageren als de bus helemaal uit is gezet, maar nog wel door de luchtdruk vast blijven zitten in de open stand.quote:Op donderdag 29 september 2011 18:51 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Ah okay, maar waarom staan die deuren van die bussen allemaal open? Want op die manier hebben weer en wind toch vrij spel? En het lijkt mij dat het zo ook gevoeliger is voor vandalisme...
Moet mijn afbeeldingen nog steeds plaatsen. Hoe laat was je daar? De laatste rit? Dan val ik nét buiten die tweede fotoquote:Op dinsdag 27 september 2011 11:32 schreef bork het volgende:
Utrecht, lijn 90 afgelopen zaterdag
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
We moesten om 14.00 in Zeist zijn en we waren op de fiets, do your mathquote:Op zaterdag 1 oktober 2011 00:04 schreef Hugo__Boss het volgende:
[..]
Moet mijn afbeeldingen nog steeds plaatsen. Hoe laat was je daar? De laatste rit? Dan val ik nét buiten die tweede fotoStond op de 401 te wachten.
quote:Zeist - In Zeist kregen passagiers van een lijndienstbus de schrik van hun leven toen een van de ruiten werd vernield.
Rond 15.00 uur stond bus geparkeerd op de Oranje Nassaulaan. In de bus zaten tijdens het versplinteren van de busruit vier personen. Gelukkig raakte niemand gewond.
De politie doet nog onderzoek naar hoe de ruit is vernield. Het vermoeden bestaat dat er een luchtbuks is gebruikt.
Bron: Blik op Nieuws
quote:Op donderdag 29 september 2011 17:47 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Als ik me niet vergis, is dat bij het Majellapark in de buurt.. Toch?
[edit]
Weer te snel gereageerd; staat er al min of meer bij, bij het YT-filmpje
Vandaar die gok, inderdaad. Plus dat ik het kruispunt herkende, als reguliere reiziger van GVU lijn 37.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 14:53 schreef blup het volgende:
[..]je kijkt op t filmpje recht tegen de Douwe Egberts branderij aan.
dat gaat bij mij niet eens zo soepelquote:Op vrijdag 7 oktober 2011 18:41 schreef Bitlord het volgende:
Een blinde hier in de GVU bus. Loopt via de blindegeleidelijn naar het DRIS-paneel, hoort welke bus als eerst vertrekt, stapt zonder hindernis van de aangepaste halte de bus in en checkt met de ov-chipkaart in. Mooi dat er gebruik gemaakt wordt van het OV door deze mensen waardoor ze ook vrijwel volwaardig met de maatschappij mee kunnen doen!
quote:Concessiesoap duurt voort
Door UTRECHT ècht ANDERS op di, 11/10/2011 - 10:55
In de aanbestedingsprocedure van de concessie van het openbaar bus- en tram vervoer in onze regio is weer een nieuwe stap gezet. Connexxion stapt weer naar de rechter. We hebben het hier al eerder aangekondigd dat het besluit van het BRU (Bestuur Regio Utrecht) om niet overnieuw te beginnen met de aanbesteding alleen maar tijd kost. En deze tijd is in alle gevallen winst voor Connexxion, die nu al een jaar langer mag rijden dan oorspronkelijk de bedoeling was.
Nieuwe aanbesteding
Het zou beter zijn dat het BRU een nieuwe aanbestedingsprocedure start. De bestekvoorwaarden bevatten vorig jaar allerlei omissies en vage omschrijvingen van onder andere het begrip “”hybride”" bus. Ook was de tijd die de inschrijvende partijen kregen slechts 2 (zomer)maanden. Dit is erg kort als je bedenkt dat het oa gaat om de aanschaf van 200 hybride bussen die ook nog binnen een jaar geleverd moeten kunnen worden. Dat is een opgave die in heel Europa nog niet eerder is vertoond.
Emissie eisen
Als er een nieuwe aanbesteding wordt gestart kunnen de emissie eisen die aan de bussen gesteld worden bovendien worden aangepast. Zo geeft de gemeente Utrecht inmiddels toe dat deze zijn gebaseerd op veel te lage aantallen bussen. Bovendien is er geen rekening gehouden met het feit dat gelede en dubbel gelede bussen meer uitstoten dan de standaardbussen. Ook is er bij het opstellen van de emissie-eisen uitgegaan van een te hoge snelheid van de bussen in de binnenstad. Zo wordt er van uitgegaan dat bussen in de binnenstad gemiddeld 19 km/uur rijden, terwijl ze volgens de dienstregeling nog geen 15 km/u rijden.
Bron: De Nieuwe Utrechter
Verrek, is dat ding helemaal daarheen gegaan?quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 11:57 schreef Je-zus het volgende:
[ afbeelding ]
Vakantiekiekje uit september '11
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |