Was dat niet voor de nieuwe concessie Gooi- en Vechtstreek waar nu een HOV-lijn komt?quote:Op zondag 10 juli 2011 12:38 schreef marcel.nl het volgende:
Kan iemand mij zeggen voor welke lijnen die nieuwe rood-grijze citea's voor zijn die nu in Nieuwegein staan ?
quote:Op zondag 10 juli 2011 02:09 schreef NoBody122 het volgende:
Eergisteren nog mooie zilverkleurige Citaro G's zien rijden in Linz (Oostenrijk)
Helaas niet getroffen op een fotogeschikt moment (die dingen rijden volgens mij alleen buiten het centrum om op de buitenlijnen). In het centrum wel 1 of 2 (trolley-)bussen gekiekt.
Verder de afgelopen weken nog in diverse Tsjechse steden bussen gekiekt voor dit topic. Die ga ik binnenkort posten (staan nog op GSM)
Zie OViBquote:
Precies.. laat CXX maar optieften in NOF en ZWFquote:Op maandag 11 juli 2011 21:11 schreef Peterselieman het volgende:
ov-flop is veel te duur, dus komend weekend reis ik op 350 wel met losse kaartjes
Want alleen Cxx gaat daar over.quote:Op maandag 11 juli 2011 21:40 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
Precies.. laat CXX maar optieften in NOF en ZWF![]()
kan qbuzz de dienst gaan uitmaken met Qkaartjes \o/ wordt t reizen met de bus weer goedkoop
met die nieuwe ritkaarten is het gewoon aftands duur geworden :|quote:Op maandag 11 juli 2011 21:48 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Want alleen Cxx gaat daar over.
True; Cxx is een enthousiast voorstander van de OV-chip, maar het is gewoon overheidsbeleid.
Weer eens wat anders dan een lekker slang of aansluitingquote:Op woensdag 13 juli 2011 22:03 schreef wesleycool het volgende:
.......wou ik een bus starten. was de koelvloeistof tank kapot....... :S
Volgens mij hebben die 2 geen offerte ingedient en hebben dus geen recht van spreken.quote:Op donderdag 14 juli 2011 15:47 schreef Peterselieman het volgende:
Ik verwacht genoeg bezwaren van met name Arriva en Kubus
Ik vind het eerder opmerkelijk dat er niets op de zijkant staat, geen connexxion, geen pouw, geen weet-ik-veel lijn, helemaal niets...quote:Op vrijdag 15 juli 2011 19:40 schreef marcel.nl het volgende:
Wat vinden jullie trouwens hier van (OViB) ?
[ afbeelding ]
ik vind dat stomme Pouw logo daarop echt geen porum.
Net een mooie Mercedes met een Walibi sticker achterop.
Ze hadden de tekst "pauw vervoer.nl" beter kunnen veranderen in "Pauw vervoert voor:"quote:Op vrijdag 15 juli 2011 22:48 schreef Peterselieman het volgende:
Die achterzijde van de bus ziet er goed uit
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Alles ligt op loopafstand als je er de tijd voor neemt.
Het is uitermate opvallend dat deze foto op werkelijk exact dezelfde plek is gemaaktquote:Op zaterdag 23 juli 2011 11:27 schreef marcel.nl het volgende:
Komen die bussen er echt voor Arnhem ? En de trolley's dan ? Of ben ik nu zo dom en is dit enkel een gephotosjopte nijmegen bus ?
Foto van de bus staat op OViB bij de foto's van De Maduro's. Persoonlijk vind ik de kleuren erg veel lijken op de Arnhemse stadsbussen. Oordeel zelf:quote:Op woensdag 6 juli 2011 20:36 schreef springer1980 het volgende:
Syntus 2149 rijdt nu ook rond op de Veluwe, maar is beplakt / gespoten in donkerder blauw dan de overige streekbussen. Onderkant is donkerblauw, lijkend op de kleur van de blauwe boog, en daarboven zit lichtblauw maar nogmaals donkerder dan de overige bussen. En de koersfilm doet het zomaar...
Ik heb ze nog mee gemaakt als nieuwe bussen. En vooral het model daarvoor nog bewust mee gemaakt (CSA-I)quote:Op donderdag 28 juli 2011 00:13 schreef blup het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Jeugd sentiment!
Vooral die Hainje-Dafjes met hun zwartrokende ronkende rammelende diesel
lekker klikken bij het instappenquote:Op donderdag 28 juli 2011 00:13 schreef blup het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Jeugd sentiment!
Vooral die Hainje-Dafjes met hun zwartrokende ronkende rammelende diesel
TCR heeft zelfs een Volvo 8700LE (B12BLE 6x2) met halfautomaat (I-Shift, red.).quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 21:19 schreef Peterselieman het volgende:
Op lijn 350 hebben er een aantal van gereden, net als in Flevoland en in het noorden van Overijssel. Ook rond Hilversum, Amsterdam, Nieuwegein en in Zeeland.
Op OViB staan foto's van pendelvervoer van het Herrie Festival in Hilvarenbeek waar oa jullie (Sabeh) dus reden. Het valt mij meteen op dat jullie wel erg oude bussen nog rond hebben rijden of zijn die puur voor dit soort pendel ritten?quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 14:33 schreef wesleycool het volgende:
dadelijk pendelen. station (tilburg??)>>Decibel. met een Iveco Irisbus Crossway. link naar bus: http://img8.auto24.ee/auto24/320/537/16445537.jpg
2009.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 20:27 schreef fotostarter het volgende:
Die bussen in Nijmegen zijn toch helemaal nog niet zo oud?
Lion's City, maar ik wil de exacte lengtes van die voertuigen weten.quote:
Vervoerders schaffen geen materiaal aan, maar leasingbedrijven doen dat en verhuren deze.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 00:07 schreef marcel.nl het volgende:
Lang leve de aanbestedingen.
2 gevolgen:
1) veel te vroege afschrijving / buiten dienst stelling van goede bussen
2) materiaal waarvan de afschrijving sneller gaat en dus sneller uit mekaar pleuren
Dat wist ik niet. Dus al die Connexxion amba's zijn geen eigen bezit ?quote:Op zondag 28 augustus 2011 14:39 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Vervoerders schaffen geen materiaal aan, maar leasingbedrijven doen dat en verhuren deze.
Sommige wel, sommige weer niet. Weet geen serie nummers maar vroeger kochten de busbedrijven wel zelf de bussen. Tegenwoordig is het idd (vrijwel) allemaal lease volgens mij...quote:Op zondag 28 augustus 2011 14:47 schreef marcel.nl het volgende:
[..]
Dat wist ik niet. Dus al die Connexxion amba's zijn geen eigen bezit ?
Wellicht dat laatste, maar mogelijk is hij ook een kenner; Niva's zijn vrij bijzonder in Nederland natuurlijk.quote:Op zondag 28 augustus 2011 02:04 schreef Alexxxxx het volgende:
hij keek al erg vrolijkHad je hem verteld dat hij op blauwe Niva's moest letten, hij zat zo te kijken? Of kwam dat omdat ik hem vanaf Hallum heb achtervolgd?
zou heel goed kunnen natuurlijkquote:Op zondag 28 augustus 2011 18:29 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Wellicht dat laatste, maar mogelijk is hij ook een kenner; Niva's zijn vrij bijzonder in Nederland natuurlijk.
En nee, niet tegen hem gezegd; las pas achteraf waar je allemaal geweest was
Hehe.quote:Op maandag 29 augustus 2011 17:14 schreef Pallas-Athene het volgende:
Vanaf 9 december 2012 rijdt Qbuzz in de regio Utrecht.
Hier te lezen op RTV Utrecht.
http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/384961
Connexxion is een slechte verliezer, evenals Arriva toen dat bedrijf Groningen en Drenthe kwijtraakte.quote:Op maandag 29 augustus 2011 17:25 schreef Pallas-Athene het volgende:
Uit betrouwbare bron komt deze quote:
"Connexxion bekijkt of er verdere juridische stappen tegen dit besluit van BRU genomen kunnen worden."
Ze weten van geen opgeven.
Daarom worden er ook acties gehouden in de 3 grote steden.quote:Op maandag 29 augustus 2011 17:30 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Connexxion is een slechte verliezer, evenals Arriva toen dat bedrijf Groningen en Drenthe kwijtraakte.
Het gaat die bedrijven niet om het beter bedienen van de reizigers, maar om het behartigen van hun aandeelhouders...
Zelf wil ik RET ook weg hebben, want dat bedrijf gedraagt zich ook hufterig tegenover personeel en reizigers. Dit met medewerking van Stadsregio Rotterdam, die ook al bizar weinig betekent voor de mobiliteit...quote:Op maandag 29 augustus 2011 17:33 schreef Pallas-Athene het volgende:
[..]
Daarom worden er ook acties gehouden in de 3 grote steden.
Om dit soort gezeik te voorkomen.
RET vertrekt voorlopig niet. Ze hebben net met Kubus een overeenkomst gesloten om het vervoer in de stadsregio vanaf 2012 gezamenlijk uit te gaan voeren.quote:Op maandag 29 augustus 2011 17:50 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Zelf wil ik RET ook weg hebben, want dat bedrijf gedraagt zich ook hufterig tegenover personeel en reizigers. Dit met medewerking van Stadsregio Rotterdam, die ook al bizar weinig betekent voor de mobiliteit...
Peters heeft eerst het GVU naar de donder geholpen en doet dit nu weer in Rotterdam.quote:Op maandag 29 augustus 2011 17:50 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Zelf wil ik RET ook weg hebben, want dat bedrijf gedraagt zich ook hufterig tegenover personeel en reizigers. Dit met medewerking van Stadsregio Rotterdam, die ook al bizar weinig betekent voor de mobiliteit...
En wie heeft de overhand in deze samenzwering?quote:Op maandag 29 augustus 2011 17:52 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
RET vertrekt voorlopig niet. Ze hebben net met Kubus een overeenkomst gesloten om het vervoer in de stadsregio vanaf 2012 gezamenlijk uit te gaan voeren.
Hopelijk pleegt Rob van Holten een coup door alle personeelsleden over te laten lopen naar Qbuzz.quote:Op maandag 29 augustus 2011 17:52 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
RET vertrekt voorlopig niet. Ze hebben net met Kubus een overeenkomst gesloten om het vervoer in de stadsregio vanaf 2012 gezamenlijk uit te gaan voeren.
RET, maar het wordt gepresenteerd als een gezamenlijk iets. Ze hopen zo de boel binnen te slepen.quote:Op maandag 29 augustus 2011 17:53 schreef Pallas-Athene het volgende:
[..]
En wie heeft de overhand in deze samenzwering?
Pedro Peters natuurlijk...quote:Op maandag 29 augustus 2011 17:53 schreef Pallas-Athene het volgende:
[..]
En wie heeft de overhand in deze samenzwering?
Eerst maar eens afwachten wat het wordt.quote:Op maandag 29 augustus 2011 17:57 schreef Pallas-Athene het volgende:
Pedro heeft eerst hier in Utrecht de boel weten te vernaggelen.
Een vos verliest wel zijn haren, niet zijn streken.
Ik hoop een verbetering voor jullie daar.quote:Op maandag 29 augustus 2011 18:01 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Eerst maar eens afwachten wat het wordt.
Niet afwachten, Pedro meteen uitschakelen. Die man is een gevaar voor de reiziger. Iemand moet hem stoppen voordat hij weer toeslaat...quote:Op maandag 29 augustus 2011 18:01 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Eerst maar eens afwachten wat het wordt.
ik zit in Groningen, dus ik heb er geen last vanquote:Op maandag 29 augustus 2011 18:01 schreef Pallas-Athene het volgende:
[..]
Ik hoop een verbetering voor jullie daar.
Hij laat een spoor van verwoesting achter zich.quote:Op maandag 29 augustus 2011 18:01 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Niet afwachten, Pedro meteen uitschakelen. Die man is een gevaar voor de reiziger. Iemand moet hem stoppen voordat hij weer toeslaat...
Dat wist ik niet.quote:Op maandag 29 augustus 2011 18:02 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ik zit in Groningen, dus ik heb er geen last van
En wie verzorgd daar het vervoer?quote:Op maandag 29 augustus 2011 18:31 schreef o.us het volgende:
Ik woon zelf in Carnisselande, Barendrecht (Rotterdamse voorstad) wat dus . Dit stadsdeel wordt bediend door drie verschillende buslijnen (181, 182 en 183) naar Zuidplein, station Barendrecht en de Kralingse Zoom, allemaal via de IKEA Barendrecht. Tijdens de spits zitten al die buslijnen vol, om de kwartier is er een bus want binnen Carnisselande rijden ze voor 90% dezelfde route. Ik zat dus in de bus vandaag en er werd omgeroepen dat er vanaf de nieuwe dienstregeling 181 en 183 zal verdwijnen en lijn 182 zal blijven een zeer gewijzigde route met als eindhalte Kralingse Zoom via station Barendrecht. Maar de tram 25 zal dan nog frequenter rijden maar ik heb een bushalte pal naast mijn straat en de dichtsbijzijnde tramhalte is 7 minuten lopen.
Meh. Daar gaat mijn comfort.
Qbuzz verzorgt het busvervoer en de tram overduidelijk de RET. Maar dat maakt zo toch niets uit door RET Buzz.quote:Op maandag 29 augustus 2011 18:34 schreef Pallas-Athene het volgende:
[..]
En wie verzorgd daar het vervoer?
Welk bedrijf?
Vrijwel alles rijdt en het rijdt behoorlijk op tijd. Meer kan ik er niet over vertellen, omdat ik niet meer met de bus reis in Groningenquote:Op maandag 29 augustus 2011 18:07 schreef Pallas-Athene het volgende:
Dat wist ik niet.
Dus kan je vast wat positiefs vertellen over Qbuzz?
Dat is hier in Utrecht ook nog zo, de tram verzorgd Conexxion.quote:Op maandag 29 augustus 2011 18:35 schreef o.us het volgende:
[..]
Qbuzz verzorgt het busvervoer en de tram overduidelijk de RET. Maar dat maakt zo toch niets uit door RET Buzz.
Ok, dus positief tot zover je er mee te maken hebt.quote:Op maandag 29 augustus 2011 18:37 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Vrijwel alles rijdt en het rijdt behoorlijk op tijd. Meer kan ik er niet over vertellen, omdat ik niet meer met de bus reis in Groningen
Qbuzz is een betrouwbare busmaatschappij in tegenstelling tot de bussen van de RET.quote:Op maandag 29 augustus 2011 18:37 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Vrijwel alles rijdt en het rijdt behoorlijk op tijd. Meer kan ik er niet over vertellen, omdat ik niet meer met de bus reis in Groningen
Eén bedrijf betekent niet altijd één en hetzelfde beleid. Zeker als het om dochterbedrijven gaatquote:Op maandag 29 augustus 2011 18:40 schreef Pallas-Athene het volgende:
Mooiste is de zogenaamde "winkelkaartjes".
Die van de GVU zijn niet geldig bij Connexxion en andersom.
Terwijl het een bedrijf is.
En per regio zijn er ook nog weer verschillende kaartjes bijvoorbeeld.quote:Op maandag 29 augustus 2011 18:49 schreef o.us het volgende:
[..]
Eén bedrijf betekent niet altijd één en hetzelfde beleid. Zeker als het om dochterbedrijven gaat.
precies..quote:Op maandag 29 augustus 2011 18:50 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
En per regio zijn er ook nog weer verschillende kaartjes bijvoorbeeld.
dat soort praktijken verwacht ik eerder bij Arrivaquote:Op dinsdag 30 augustus 2011 13:19 schreef Peterselieman het volgende:
Moet je alleen niet stranden omdat de bus een tekort aan diesel heeft
Het is afgelopen weekend bij Kubus gebeurd op lijn 20 nabij Drachtenquote:Op dinsdag 30 augustus 2011 13:28 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
dat soort praktijken verwacht ik eerder bij Arriva
daar moet je ook gewoon een gasploffer op zetenquote:Op dinsdag 30 augustus 2011 13:32 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het is afgelopen weekend bij Kubus gebeurd op lijn 20 nabij Drachten
neuh, gewoon op tijd bijtankenquote:Op dinsdag 30 augustus 2011 13:36 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
daar moet je ook gewoon een gasploffer op zeten
moet je ook je dieseltank @ Depot/stalling/weetikveel waar op tijd bijvullenquote:Op dinsdag 30 augustus 2011 13:51 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
neuh, gewoon op tijd bijtanken
jaquote:Op woensdag 31 augustus 2011 20:05 schreef GlenSpey het volgende:
Kort vraagje: vervoersmaatschappij Breng (Arnhem) valt toch onder Connexxion?
zou kunnenquote:Betekend dat dan ook dat alle sollicitaties voor Breng via cxx gaan?
Zolang je "betekent" in die context in je sollicitatiebrief maar wél met een 't' schrijft dan wel typt.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 20:05 schreef GlenSpey het volgende:
Kort vraagje: vervoersmaatschappij Breng (Arnhem) valt toch onder Connexxion? Betekend dat dan ook dat alle sollicitaties voor Breng via cxx gaan?
Die rijdt alweer een aantal weken rond. Is uit Overijssel komen overwaaien.quote:Op vrijdag 2 september 2011 17:25 schreef Peterselieman het volgende:
Lijn 350 was vanmiddag nog niet versterkt en dat was op sommige momenten vanuit Leeuwarden al wel nodig geweest, want om 16:00 stonden er meer passagiers dan er mee konden
Overigens ook een nieuweling in Fryslân gezien: amba 8676.
Jij wist toch niet zeker, of de MAN-deuren ook bij jullie vandaan komen?quote:
klopt, voor MAN leveren en leverden we niet ALLE deuren.quote:Op vrijdag 2 september 2011 21:57 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Die rijdt alweer een aantal weken rond. Is uit Overijssel komen overwaaien.
[..]
Jij wist toch niet zeker, of de MAN-deuren ook bij jullie vandaan komen?
quote:Gratis internet in 13 Friese bussen
DOKKUM - Vanaf september kunnen reizigers gebruik maken van gratis draadloos internet in dertien Connexxion-bussen. Het gaat om een proef. De proef komt voort uit de provinciale campagne ‘Mijn ideale bus' waarin jongeren hun ideale bus konden samenstellen. Wifi in de bus was een sterke wens van jongeren. Aan het eind van het jaar besluit de provincie of wifi in de bus beschikbaar blijft én of het wordt uitgebreid.
De bussen die wifi aan boord hebben rijden op lijn 350 (Leeuwarden - Alkmaar), lijn 50/97 (Leeuwarden - Dokkum), lijn 66 (Leeuwarden - Ameland) en lijn 12 (stadsdienst naar NHL/Stenden). Er is voornamelijk gekozen voor bussen die een langere afstand afleggen, zodat reizigers tijdens hun reistijd kunnen internetten. In de bussen van lijn 12 zitten veel jongeren die met hun smartphone of laptop op internet surfen. De provincie is constant op zoek naar manieren om het Friese openbaar vervoer beter te laten aansluiten op de wensen van reizigers.
Studenten van Stenden Hogeschool doen onderzoek naar het gebruik en de waardering van draadloos internet in de bus. Ook kijken zij of het technisch voldoet. Aan de hand van de resultaten besluit de provincie of ze wifi in de bus opneemt als bestekseis in de nieuwe busconcessie. Die concessie geeft het alleenrecht om het openbaar vervoer te verzorgen in Noord- en Zuidwest-Fryslân, Leeuwarden en op Schiermonnikoog. Het aanbestedingsproject van de concessie is nu in volle gang. Maart 2012 is duidelijk welke vervoerder de concessie krijgt die op 9 december 2012 van start gaat.
De bussen van lijn 12 hebben niet alleen wifi, ze hebben ook een bijzonder uiterlijk. Twee harmonicabussen zijn beplakt met alle namen van de jongeren die hebben meegedacht over beter openbaar vervoer via www.mijnidealebus.nl. De provincie wil ze op deze wijze bedanken.
Bron: Nieuwe Dockumer Courant
Wat ik via busfoto.net nog kan terugvinden is het volgende:quote:Op zondag 4 september 2011 21:46 schreef springer1980 het volgende:
Weet iemand hier misschien nog de oude lijn nummers van de VAD regio Apeldoorn? In de begin tijd van Midnet zijn een aantal lijnnummers veranderd, zo werdt lijn 124 Arnhem 91 en lijn 119 Arnhem via Dieren werdt 43 maar ik zoek de oude lijn nummers naar Zwolle, oftewel de huidige lijn 90 en de inmiddels opgeheven lijn 95.
Bvd.
Die rijdt tot nader order nog altijd rond op de stadsdienst in Leeuwardenquote:Op donderdag 8 september 2011 21:14 schreef springer1980 het volgende:
De demo Citea van Veolia die in Maastricht heeft gereden stond vandaag bij VDL aan de Vest in Valkenswaard. Kon Veolia maar tijdelijk van de bus gebruikmaken en hoe zit het met de Citea demo van Cxx? Zo te zien is de vorige Citea serie een grote flop geworden, als ik me niet vergis rijden er verder alleen nog Citea's van het vorige type in een of andere verre zandbak...
ik gok op integro's en duvedecsquote:Op zondag 11 september 2011 20:18 schreef NoBody122 het volgende:
Benieuwd, met wat voor bussen er komende vrijdag/zaterdag allemaal gependeld gaat worden i.v.m. de open dagen van de luchtmacht in Leeuwarden
Doe mij dan vrijdag maar een Duvedecquote:Op zondag 11 september 2011 20:57 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ik gok op integro's en duvedecs
Naast de nodige inhuur denk ik
Vergeet die 10 drieassers niet die in de Zaanstreek rijden. Ik zie die bussen elke zaterdagnacht voor mijn deur rijden...quote:Op donderdag 8 september 2011 21:14 schreef springer1980 het volgende:
De demo Citea van Veolia die in Maastricht heeft gereden stond vandaag bij VDL aan de Vest in Valkenswaard. Kon Veolia maar tijdelijk van de bus gebruikmaken en hoe zit het met de Citea demo van Cxx? Zo te zien is de vorige Citea serie een grote flop geworden, als ik me niet vergis rijden er verder alleen nog Citea's van het vorige type in een of andere verre zandbak...
En die ene bij GVB (ex arriva) en ene bij Ret met dat geval op zijn dak.quote:Op zondag 11 september 2011 21:52 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Vergeet die 10 drieassers niet die in de Zaanstreek rijden. Ik zie die bussen elke zaterdagnacht voor mijn deur rijden...
Maar als je het afzet tegen de Amba wordt het een ander verhaal lijkt mij. Die dingen rijden bijna in elke stad terwijl je de Citea in NL met een vergrootglas moet gaan zoeken...quote:Op zondag 11 september 2011 21:58 schreef Alexxxxx het volgende:
er zijn behoorlijk wat Citea's verkocht hoor, niet alleen naar Dubai.
in NL wel jaquote:Op maandag 12 september 2011 01:33 schreef springer1980 het volgende:
[..]
Maar als je het afzet tegen de Amba wordt het een ander verhaal lijkt mij. Die dingen rijden bijna in elke stad terwijl je de Citea in NL met een vergrootglas moet gaan zoeken...
Nee, alleen aan de OV bussen. Er zijn ook nog de Futura (wat eerst Bova was) en de Jonckheere (is nu een mdoel ipv merk)quote:Op maandag 12 september 2011 02:42 schreef NoBody122 het volgende:
Heeft VDL de term Citea een tijdje terug niet aan álle nieuwe bussen gehangen (ook andere modellen)?
Die ex-Arriva Citea is weer teruggestuurd, GVB heeft nu drie nieuwere prototypes rondrijden.quote:Op zondag 11 september 2011 21:55 schreef marcel.nl het volgende:
[..]
En die ene bij GVB (ex arriva) en ene bij Ret met dat geval op zijn dak.
Kom as donderdag weer langs VDL Valkenwaard, ben benieuwd of hij daar ook zal staan samen met de demo van Veolia...quote:Op maandag 12 september 2011 17:39 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Die ex-Arriva Citea is weer teruggestuurd, GVB heeft nu drie nieuwere prototypes rondrijden.
Toch meer dan je zal verwachten, heb daar regelmatig een Citea barrel voor Dubai zien staan en "gewone" citea demo's in het wit. Niet bij Bova zelf maar bij het meest linker gebouw waar vroeger een transport bedrijf (centrum transport) in heeft gezeten, tegenover de docks met de kont naar het hek. Daar stond ook de demo van Veolia...quote:Op maandag 12 september 2011 20:57 schreef Alexxxxx het volgende:
Valkenswaard is productievestiging voor touringcars, daar zul je niet veel Citea's tegenkomen
Dat zijn geen prototypes. GVB heeft namelijk 70 Citea's besteld, welke nu geleverd worden.quote:Op maandag 12 september 2011 17:39 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Die ex-Arriva Citea is weer teruggestuurd, GVB heeft nu drie nieuwere prototypes rondrijden.
de dubai citea's werden bij zowel berkhof Hveen, berkhof Vwaard als Jonckheere gebouwdquote:Op dinsdag 13 september 2011 13:59 schreef springer1980 het volgende:
[..]
Toch meer dan je zal verwachten, heb daar regelmatig een Citea barrel voor Dubai zien staan en "gewone" citea demo's in het wit. Niet bij Bova zelf maar bij het meest linker gebouw waar vroeger een transport bedrijf (centrum transport) in heeft gezeten, tegenover de docks met de kont naar het hek. Daar stond ook de demo van Veolia...
Ben benieuwd of er nog een vervolgserie komt, GVB stapt uit Schiphol Sternet...quote:Op dinsdag 13 september 2011 14:01 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat zijn geen prototypes. GVB heeft namelijk 70 Citea's besteld, welke nu geleverd worden.
Wat heb je nu weer gedaan...quote:Op woensdag 14 september 2011 12:42 schreef Ou-Tannu het volgende:
XX Busje 8196 moet ook weer lapwerk hebben
vooral bij de achterdeuren
Smeerpoetsquote:Op woensdag 14 september 2011 12:42 schreef Ou-Tannu het volgende:
XX Busje 8196 moet ook weer lapwerk hebben
vooral bij de achterdeuren
staat in de bron B)quote:Op woensdag 14 september 2011 20:22 schreef NoBody122 het volgende:
Lijkt erop dat hij richting station over de Turfkade is gereden, i.p.v. de Gasthuissingel. Foutje, of omleiding? Of zie ik het verkeerd?
Geen Duvedec gezien vandaag. Wel een sloot Amba's, wat integro's van xx Touring en de nodige inhuur van de bedrijven, zoals Van der Horn, maar ook Juijn Rossum (uit Zaltbommel).quote:Op zondag 11 september 2011 21:13 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Doe mij dan vrijdag maar een Duvedec
tijd om een fatsoenlijke opvolger te krijgen voor de Rambasquote:Op vrijdag 16 september 2011 17:36 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Geen Duvedec gezien vandaag. Wel een sloot Amba's, wat integro's van xx Touring en de nodige inhuur van de bedrijven, zoals Van der Horn, maar ook Juijn Rossum (uit Zaltbommel).
Verder gezien dat Van der Horn met een Touringcar lijn 350 versterkte. Tot de zomervakantie was dit ITS uit Bolsward.
Gelukkig voor jou zag ik op Omrop Fryslân ook nog een Volvo uit de 5600-serie voorbijkomen.quote:Op vrijdag 16 september 2011 18:03 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
tijd om een fatsoenlijke opvolger te krijgen voor de Rambas
Tjaquote:Op vrijdag 16 september 2011 19:28 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Gelukkig voor jou zag ik op Omrop Fryslân ook nog een Volvo uit de 5600-serie voorbijkomen.
Heb na mijn pendeldienst rond 19:30 nog een aantal Connexxion-bussen, die vandaag dienst hebben gedaan, op de foto gezet bij TSN. Hieronder 3 groene Duvedecs, 3 groene Integro's (waaronder de 2720, die ik zelf in 1e instantie meehad, maar die na 2 rondjes vliegbasis niet verder kon i.v.m. problemen met de versnellingsbak), zijn blauwe broer de 2928, Amba 8370, Citaro 9104 en dus de 5612.quote:Op vrijdag 16 september 2011 19:28 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Gelukkig voor jou zag ik op Omrop Fryslân ook nog een Volvo uit de 5600-serie voorbijkomen.
Bron: http://www.treinreiziger.(...)_ov-chipkaart-143862quote:Nieuw landelijk kortingsabonnement voor OV-chipkaart
Er is een nieuw, landelijk kortingsabonnement voor op de OV-chipkaart: Altijd Korting. Met het abonnement kan er met korting gereisd worden op alle reguliere bussen, trams en metro's in Nederland.
Het abonnement is het eerste abonnement op de OV-chipkaart dat bij alle vervoerders geldig is. De korting is voor een kind 47%, jeugd (12 t/m 18) 40%, volwassenen (19 t/m 64) 20% en voor senioren eveneens 47%. De 47% is de optelsom van de reguliere korting voor deze leeftijden en de korting van het abonnement.
Ongeldig
Het kortingsabonnement is niet geldig in de treinen in Nederland. Eén uitzondering hierop zijn de treinen van Syntus, maar dan moet het product wel vóór 1 december geactiveerd zijn.
Het kortingsabonnement is eveneens niet geldig op nachtbussen en de Waterbus.
Kosten
Het abonnement kost per maand 16,50 euro en per jaar 165 euro. Per jaar zijn dat twee maanden gratis reizen, wat meestal bij jaarlijks afsluiten van abonnementen cadeau wordt gedaan.
Goede koop
Het Altijd Korting-abonnement is een goede koop als een scholieren meer dan 41,25 per maand aan saldo verbruiken op de chipkaart en bij volwassenen als zij meer dan 82,50 per maand verbruiken.
quote:Milkshakedoop buschauffeur
LEEUWARDEN - Een 26-jarige Leeuwarder verloor maandagmiddag in Leeuwarden zijn zelfbeheersing toen een 56-jarige buschauffeur hem verbood om zijn milkshake mee te nemen in een stadsbus van Connexxion (lijn 33).
Bij een bushalte aan de Snekertrekweg gooide de man de drank over de buschauffeur en het bedieningspaneel. Vervolgens verdween hij.
Volgens een woordvoerster van Connexxion is het algemeen beleid dat in bussen geen consumpties genuttigd mogen worden. Op basis van een signalement werd de verdachte later in de Sabastraat aangetroffen.
Bron: Leeuwarder Courant
dan nog zijn eurokaartjes goedkoperquote:Op dinsdag 20 september 2011 14:14 schreef Peterselieman het volgende:
Goed nieuws voor de frequente reizigers:
[..]
Bron: http://www.treinreiziger.(...)_ov-chipkaart-143862
ja.. ik ookquote:Op dinsdag 20 september 2011 14:17 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Vraag me overigens af, hoe lijn 33 op de Snekertrekweg is beland..
quote:Op maandag 26 september 2011 16:58 schreef Hugo__Boss het volgende:
Was zaterdag in Utrecht en heel toevallig kwam toen net de sneltreinbus aanrijden, bouwjaar 1987. Het laatste ritje ging terug naar Oosterhout die dag, maar helaas kwamen ze met pech te staan, hou wou niet meer in zn versnelling. Weet niet hoe het afgelopen is, want toen vertrok de bus die ik moest hebben. Wel foto's gemaakt, zal ze zo even plaatsen als ze van mijn telefoon af zijn.
Beetje late reactie, maar die gaan langs bejaarden- en verzorgingshuizen en winkelcentra. Je hebt lijn noord en zuid, die als een soort krakeling rijden met het station als middelpunt.quote:Op dinsdag 20 september 2011 16:20 schreef MarkoAlmelo het volgende:
waarvoor dienen de 2 servicelijnen in enschede? Dat is sowiezo lijn 7.
aah oke. Dankjewelquote:Op maandag 26 september 2011 17:48 schreef dennistd het volgende:
[..]
Beetje late reactie, maar die gaan langs bejaarden- en verzorgingshuizen en winkelcentra. Je hebt lijn noord en zuid, die als een soort krakeling rijden met het station als middelpunt.
quote:Op woensdag 28 september 2011 21:53 schreef Peterselieman het volgende:
Op lijntje 350 reed vanmiddag MAN 8852. Comfort dus
Als ik me niet vergis, is dat bij het Majellapark in de buurt.. Toch?quote:Op donderdag 29 september 2011 17:23 schreef Bitlord het volgende:
Niet alle GVU-chauffeurs zijn botte boeren. Deze heren laten zien wat dienstverlening inhoudt:
Denk dat ze daar om half 2 nog niet allemaal binnen zijn. Zal best nog wel iemand rondgelopen hebben daar (of binnen hebben gezeten).quote:Op donderdag 29 september 2011 18:11 schreef GlenSpey het volgende:
Laatst reed ik rond half 2 snachts langs de stalling van cxx (Breng) te Arnhem. Daar stonden zo'n beetje alle bussen uit de regio al geparkeerd voor de nacht. Het hek van de zij-ingang stond gewoon wagenwijd open en alle deuren van de bussen idem dito. Zag ook nergens iets van bewaking rondlopen, is dit nou normaal? Of heb ik gewoon iets over het hoofd gezien?
Ah okay, maar waarom staan die deuren van die bussen allemaal open? Want op die manier hebben weer en wind toch vrij spel? En het lijkt mij dat het zo ook gevoeliger is voor vandalisme...quote:Op donderdag 29 september 2011 18:17 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Denk dat ze daar om half 2 nog niet allemaal binnen zijn. Zal best nog wel iemand rondgelopen hebben daar (of binnen hebben gezeten).
Bij ons in Leeuwarden bij de stalling lijkt 't soms ook alsof er rond 1:00 niemand meer is, maar niets is minder waar, en als alles binnen is gaan alsnog de hekken op slot, de alarmen erop etc
Dat heeft ermee te maken, dat die deuren niet meer op de schakelaar reageren als de bus helemaal uit is gezet, maar nog wel door de luchtdruk vast blijven zitten in de open stand.quote:Op donderdag 29 september 2011 18:51 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Ah okay, maar waarom staan die deuren van die bussen allemaal open? Want op die manier hebben weer en wind toch vrij spel? En het lijkt mij dat het zo ook gevoeliger is voor vandalisme...
Moet mijn afbeeldingen nog steeds plaatsen. Hoe laat was je daar? De laatste rit? Dan val ik nét buiten die tweede fotoquote:Op dinsdag 27 september 2011 11:32 schreef bork het volgende:
Utrecht, lijn 90 afgelopen zaterdag
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
We moesten om 14.00 in Zeist zijn en we waren op de fiets, do your mathquote:Op zaterdag 1 oktober 2011 00:04 schreef Hugo__Boss het volgende:
[..]
Moet mijn afbeeldingen nog steeds plaatsen. Hoe laat was je daar? De laatste rit? Dan val ik nét buiten die tweede fotoStond op de 401 te wachten.
quote:Zeist - In Zeist kregen passagiers van een lijndienstbus de schrik van hun leven toen een van de ruiten werd vernield.
Rond 15.00 uur stond bus geparkeerd op de Oranje Nassaulaan. In de bus zaten tijdens het versplinteren van de busruit vier personen. Gelukkig raakte niemand gewond.
De politie doet nog onderzoek naar hoe de ruit is vernield. Het vermoeden bestaat dat er een luchtbuks is gebruikt.
Bron: Blik op Nieuws
quote:Op donderdag 29 september 2011 17:47 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Als ik me niet vergis, is dat bij het Majellapark in de buurt.. Toch?
[edit]
Weer te snel gereageerd; staat er al min of meer bij, bij het YT-filmpje
Vandaar die gok, inderdaad. Plus dat ik het kruispunt herkende, als reguliere reiziger van GVU lijn 37.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 14:53 schreef blup het volgende:
[..]je kijkt op t filmpje recht tegen de Douwe Egberts branderij aan.
dat gaat bij mij niet eens zo soepelquote:Op vrijdag 7 oktober 2011 18:41 schreef Bitlord het volgende:
Een blinde hier in de GVU bus. Loopt via de blindegeleidelijn naar het DRIS-paneel, hoort welke bus als eerst vertrekt, stapt zonder hindernis van de aangepaste halte de bus in en checkt met de ov-chipkaart in. Mooi dat er gebruik gemaakt wordt van het OV door deze mensen waardoor ze ook vrijwel volwaardig met de maatschappij mee kunnen doen!
quote:Concessiesoap duurt voort
Door UTRECHT ècht ANDERS op di, 11/10/2011 - 10:55
In de aanbestedingsprocedure van de concessie van het openbaar bus- en tram vervoer in onze regio is weer een nieuwe stap gezet. Connexxion stapt weer naar de rechter. We hebben het hier al eerder aangekondigd dat het besluit van het BRU (Bestuur Regio Utrecht) om niet overnieuw te beginnen met de aanbesteding alleen maar tijd kost. En deze tijd is in alle gevallen winst voor Connexxion, die nu al een jaar langer mag rijden dan oorspronkelijk de bedoeling was.
Nieuwe aanbesteding
Het zou beter zijn dat het BRU een nieuwe aanbestedingsprocedure start. De bestekvoorwaarden bevatten vorig jaar allerlei omissies en vage omschrijvingen van onder andere het begrip “”hybride”" bus. Ook was de tijd die de inschrijvende partijen kregen slechts 2 (zomer)maanden. Dit is erg kort als je bedenkt dat het oa gaat om de aanschaf van 200 hybride bussen die ook nog binnen een jaar geleverd moeten kunnen worden. Dat is een opgave die in heel Europa nog niet eerder is vertoond.
Emissie eisen
Als er een nieuwe aanbesteding wordt gestart kunnen de emissie eisen die aan de bussen gesteld worden bovendien worden aangepast. Zo geeft de gemeente Utrecht inmiddels toe dat deze zijn gebaseerd op veel te lage aantallen bussen. Bovendien is er geen rekening gehouden met het feit dat gelede en dubbel gelede bussen meer uitstoten dan de standaardbussen. Ook is er bij het opstellen van de emissie-eisen uitgegaan van een te hoge snelheid van de bussen in de binnenstad. Zo wordt er van uitgegaan dat bussen in de binnenstad gemiddeld 19 km/uur rijden, terwijl ze volgens de dienstregeling nog geen 15 km/u rijden.
Bron: De Nieuwe Utrechter
Verrek, is dat ding helemaal daarheen gegaan?quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 11:57 schreef Je-zus het volgende:
[ afbeelding ]
Vakantiekiekje uit september '11
Ik denk dat er in het geval van afgelopen weekend een storing in het spel is (geweest). Normaliter zijn Integro's prima geschikt om een dienstregeling te rijden, zeker op sneldiensten zoals lijn 350. De meesten trekken wel traag op, maar halen uiteindelijk de 100-105 KM/u wel. Op lange afstanden hoef je gelukkig niet zo heel vaak op te trekkenquote:Op vrijdag 14 oktober 2011 18:08 schreef Ofyles2 het volgende:
Heeft Connexxion die Integro's dan slecht onderhouden zodat ze over de snelwegen kruipen?
Ik vind de Integro's tot 2006 bovendien zwakgemotoriseerd. Een 12-liter motor die maar 250 pk sterk is, hoe kun je daarmee een dienstregeling aanhouden?
Arriva schijnt zijn gelede Citaro's ook slecht te onderhouden, de 7900-serie (zelfde motoren, 299 pk sterk) hebben volgens een Arriva-chauffeur moeite om door te trekken tot 80 km/h.
Dat zwakke onderhoud was in Groningen al te merken bij de iets oudere Citaro's die daar rondreden. Tot driemaal toe is er daar destijds een wiel afgebroken.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 18:08 schreef Ofyles2 het volgende:
Arriva schijnt zijn gelede Citaro's ook slecht te onderhouden, de 7900-serie (zelfde motoren, 299 pk sterk) hebben volgens een Arriva-chauffeur moeite om door te trekken tot 80 km/h.
De gewone ook toen ik nog stage liep in Groningen en iedere keer van Drachten naar Groningen en terug moest. Soms moest ik ook van Groningen naar Emmen en daarheen reden dezelfde bussen.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 18:08 schreef Ofyles2 het volgende:
Jammer joh. Het is mooi om te zien maar ik vraag me toch af waarom ze die bus eigenlijk nog inzetten. Deze hoort op z'n oude dag gewoon dagtripjes te maken en verder vooral goed onderhouden te worden.quote:Op zaterdag 15 oktober 2011 13:06 schreef Hugo__Boss het volgende:
Deze had ik nog beloofd:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Sneltrein bus op het jaarbeursplein voor de laatste rit terug naar Oosterhout. Helaas kregen ze de bus niet meer in zn versnelling. Op de achtergrond staat de reguliere Brabantliner nog even te wachten, maar is uiteindelijk zonder de sneltreinbus vertrokken. Weet niet hoe het is afgelopen, de Brabantliner 401 kwam eraan die ik moest hebben.
Dat waren Integro's die op de Qliners reden. Met name de oude 5800 serie had last van kwaaltjesquote:Op zaterdag 15 oktober 2011 13:43 schreef classpc het volgende:
[..]
De gewone ook toen ik nog stage liep in Groningen en iedere keer van Drachten naar Groningen en terug moest. Soms moest ik ook van Groningen naar Emmen en daarheen reden dezelfde bussen.
Iedere keer weer zo'n constant slippende distributieriem tijdens het optrekken. Echt zonde van die bussen.
quote:Warskôging foar Connexxion
Ferkear / Ferfier 15-10-2011 | 12:42
It sil net wer barre, dat de bus yn Holwert fuortgiet foardat de reizgers goed en wol fan de boat binne. Dy tasizzing docht Connexxion. Yn de ried fan It Amelân ûntstie fan 'e wike op 'e nij reboelje oer it feit dat de bus nei Ljouwert te betiid fuortrydt, in probleem dat him neffens wethâlder Bakema sawat alle wiken foardocht.
Reizgers út Ljouwert wurde soms ek stean litten. It Amelân hâldt strang tafersjoch en slút sanksjes net út.
http://www1.omropfryslan.nl/Mear_Nijs_84697.aspx?R=A186281
Ik mag aannemen dat je een baan als buschauffeur bedoelt? Even wat praktische informatie, waar woon je en wat is je leeftijd?quote:Op maandag 17 oktober 2011 13:44 schreef GlenSpey het volgende:
We solliciteren en solliciteren, maar een baan als chauffeur (in opleiding) heb ik nog steeds niet.
Nu zit ik eraan te denken om het rijbewijs en de code 95 zelf maar te betalen bij een rijschool, maar heeft dat eigelijk wel zin? Het is een behoorlijke investering en als ik daarna nog steeds geen enkele baan kan vinden is het weggegooid geld...
Buschauffeur ja, ik woon in Arnhem en ben 22 jaar.quote:Op maandag 17 oktober 2011 14:04 schreef Je-zus het volgende:
[..]
Ik mag aannemen dat je een baan als buschauffeur bedoelt? Even wat praktische informatie, waar woon je en wat is je leeftijd?
Met het zelf halen van je rijbewijs betwijfel ik of je dan wel (direct) bij de betreffende vervoerder wordt aangenomen.quote:Op maandag 17 oktober 2011 14:19 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Buschauffeur ja, ik woon in Arnhem en ben 22 jaar.
Er zijn wel vacatures, maar telkens word ik ervoor afgewezen omdat ik te ver weg woon. Heb in bijna 2 jaar tijd nog nooit een vacature voor Arnhem zelf gezien, op 1 vacature na die blijkbaar alleen was bedoeld om mailadressen te verkrijgen.
- Consolid heb ik geprobeerd, volgens hun woonde ik te ver weg (heb destijds gesolliciteerd voor de plaats Utrecht).quote:Op maandag 17 oktober 2011 14:59 schreef Je-zus het volgende:
[..]
Met het zelf halen van je rijbewijs betwijfel ik of je dan wel (direct) bij de betreffende vervoerder wordt aangenomen.
Heb je randstad en/of consolid al geprobeerd?
Ja daar was ik al bang voor. Het zal dankzij de bezuinigingen en onze Europese 'vrienden' weer eens niet anders zijn.quote:Op maandag 17 oktober 2011 17:52 schreef NoBody122 het volgende:
Gezien de bezuinigingen op het OV momenteel, vrijwel overal, worden die kansen de komende tijd alleen maar kleiner, vrees ik..
Daarom zou ik er op dit moment niet aan beginnen; het kost jou geld en de kans dat je dan ineens wél ergens terecht kunt is gering, terwijl je een D-rijbewijs incl code 95/CCV wél moet onderhouden.
Dat je echter vrijwel al het mogelijke hebt geprobeerd, kan jou in ieder geval niet ontzegd worden en is tekenend voor je motivatie
Slupsk, Polenquote:Op woensdag 19 oktober 2011 20:50 schreef springer1980 het volgende:
Weet iemand misschien waar de Schaamnia bussen worden gebouwd? Kwam vandaag op de A1 richting Amsterdam 4 nieuwe bussen tegen voor EBS Waterland in de zelfde kleurstelling als de HOV bussen van Connexxion. Wat mij mede opviel was dat er iets van een reclame poster houder aan de achterzijde zat...
Slupskianen zijn goedkoper dan Katrineholmers (Zweden) of Silkeborgers (Denemarken).quote:
Zie bron-URL voor foto's.quote:Lijnbus vast in berm
GOUTUM - Vanavond belande er een lijnbus van Connexxion naast de weg op de Wergeasterdyk t.h.v. het crematorium.
Omdat er momenteel aan de weg wordt gewerkt is er een omleidingsroute ingesteld voor al het verkeer. De chauffeur besloot via het fietspad toch door te rijden. Net voor de wegafzetting zakte de bus met zijn wielen weg in de berm. En kwam daardoor vast te zitten.
De bus is door bergingsbedrijf Hof uit Heerenveen weer op zijn wielen gezet.
Bron: 112 Fryslân
Gelukkig betreft het jou niet.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 01:48 schreef Ofyles2 het volgende:
Wat mij betreft kan die buschauffeur zijn kastje leegmaken.
Lekker dan daar op mijn lijntjequote:
quote:De Qbuzz en de straat zaten daardoor onder de verf, ook de bestuurster en het kind zaten onder de verf.
http://www.112groningen.n(...)buzz-tegen-auto.html
Dat is het handelsmerk van een 112[hieruwregio] sitequote:
Het is om die reden dat ik al vaker een link naar hun berichten plaatste op het tenenkrommende foutenforum.quote:
quote:
Betekent dat Connexxion of Arriva het busvervoer naar zijn eigen hand kan zetten.quote:
Ben slechts reiziger, heb geen rijbewijs-D.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 02:36 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Gelukkig betreft het jou niet.
True, dus ik vraag me af waarop ze het besluit gebaseerd hebben. Misschien een te grote positie in de regio Rotterdam-Rijnmond, maar hé, wilde de aanbestedende partij niet één vervoerder in een groot gebied.quote:Op maandag 24 oktober 2011 14:51 schreef o.us het volgende:
[..]. Connexxion en Arriva zijn in mijn visie nog groter dan RET en Qbuzz bij elkaar dus ik vind het een non-argument.
Maar STEL dat de consessie openbaar aan wordt geboden en Qbuzz wint die, kunnen ze de stadsdienst dan niet onderhands aan de RET geven en de streeklijnen zelf gaan bedienen?quote:Op maandag 24 oktober 2011 15:21 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
True, dus ik vraag me af waarop ze het besluit gebaseerd hebben. Misschien een te grote positie in de regio Rotterdam-Rijnmond, maar hé, wilde de aanbestedende partij niet één vervoerder in een groot gebied.
Dat zou kunnen, mits het bestek dat toelaat.quote:Op maandag 24 oktober 2011 16:48 schreef springer1980 het volgende:
[..]
Maar STEL dat de consessie openbaar aan wordt geboden en Qbuzz wint die, kunnen ze de stadsdienst dan niet onderhands aan de RET geven en de streeklijnen zelf gaan bedienen?
Lang leve de aanbesteding, lang leve Europa.quote:Op maandag 24 oktober 2011 17:16 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat zou kunnen, mits het bestek dat toelaat.
Dan is dat een mooi idee om mijn bedrijfssoftware mee te schepen.quote:Op maandag 24 oktober 2011 17:28 schreef marcel.nl het volgende:
[..]
Lang leve de aanbesteding, lang leve Europa.
Wie weet kan Qbuzz en Ret wel meedingen naar het stadsvervoer in het griekse athene.
Mogen ze in Fryslân ook doen. Dat leverde destijds echt wel meer reizigers opquote:Eurokaartje terug in Alkmaarse bus
ALKMAAR - Met ingang van zaterdag 29 oktober is het Eurokaartje weer terug. Op deze dag nemen de raadsleden Ina Godrie (OPA) en Feiko van der Veen (GroenLinks) symbolisch het eerste Eurokaartje in ontvangst. Zij doen dit samen met André de Jong, manager vervoersgebied van Connexxion. De partijen GroenLinks en OPA zijn initiatiefnemers geweest van de herinvoering van het kaartje.
Het Eurokaartje van ¤ 1 voor een enkele rit is op alle dagen geldig na 9.00 uur. Deze gaat gelden voor alle stadslijnen binnen Alkmaar. Het Eurokaartje is niet alleen voordelig, maar schept ook duidelijkheid over het tarief. Bovendien geeft het (betalings)gemak. Het gunstige tarief moet ook automobilisten verleiden om binnen Alkmaar vaker de bus te pakken. Zo is het voor bezoekers van de binnenstad een duurzame, voordelige en praktische oplossing. Het Eurokaartje is niet op te laden op de OV-chipkaart.
Wethouder Jan Nagengast (Duurzaamheid & Bereikbaarheid): ‘Gemeente Alkmaar wil het gebruik van openbaar vervoer stimuleren. Een duurzaam alternatief voor het reizen met de fiets is namelijk het busvervoer. Het Eurokaartje kan hierbij helpen.’
Coalitieakkoord
In het coalitieakkoord 2011-2014 ‘Een nieuwe lente, een nieuw geluid’ staat aangegeven dat het Eurokaartje voor de bus terug moet komen. Voorloper van het Eurokaartje was het vrijreizen op de zaterdag. Dit voldeed echter niet aan de criteria en uitgangspunten zoals die vooraf waren vastgesteld. Na instemming van de gemeenteraad in juni met het Eurokaartje, kan het nu ingevoerd worden.
Bron: Dichtbij.
Ze willen de reizigers toch aan die OV chipkaart hebben?quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 20:49 schreef NoBody122 het volgende:
Mogen ze in Fryslân ook doen. Dat leverde destijds echt wel meer reizigers op
Lijkt me niet, de chauffeurs zijn overgenomen, dus....quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 09:07 schreef welkominspace het volgende:
ligt het nou aan mij of is qbuzz in groningen veel vaker betrokken bij aanrijdingen dan arriva?
die jongens van arriva reden altijd prachtig door de stad en zelfs de kleinste hoekjes namen ze moeiteloos met die harmonicabussen,qbuzz lees ik vaker wat over en ook zie ik wel dat ze wat asocialer rijden.
klopt dit?
ik dacht dat lang niet alle chauffeurs zijn meegegaan, een deel kreeg een andere functie geloof ik.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 10:26 schreef marcel.nl het volgende:
[..]
Lijkt me niet, de chauffeurs zijn overgenomen, dus....
Zelfde personen dan toch.
Dat daar überhaupt nog bedrijven willen rijden, met dat volk daar..quote:Op zondag 30 oktober 2011 23:57 schreef o.us het volgende:
Is er bekend wie zich heeft ingeschreven voor de Rotterdamse consessie? Aangezien RETbuzz niet doorgaat hoop ik maar dat Connexxion, RET of Qbuzz het wordt. Arriva en Veolia zou echt fucked up zijn met hun gare materieel en uitstraling.
Ik heb een half brood op de stalling laten liggen. Mag jij wel hebbenquote:Op zaterdag 29 oktober 2011 14:50 schreef Gnittoo het volgende:
net ff m'n rooster voor 2012 ingevuld
Erg he om mij te vervoerenquote:Op maandag 31 oktober 2011 00:41 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Dat daar überhaupt nog bedrijven willen rijden, met dat volk daar..
Ik woon in Rotterdam, zo vreemd is dat dan niet als je het over "die volk daar" hebt.quote:
Ik ken je niet, afgezien van hier en daar een post op het forum.quote:Op maandag 31 oktober 2011 02:17 schreef o.us het volgende:
[..]
Ik woon in Rotterdam, zo vreemd is dat dan niet als je het over "die volk daar" hebt.
Dat daar überhaupt nog bedrijven willen rijden, met dat volk daar..quote:Op dinsdag 1 november 2011 13:37 schreef o.us het volgende:
Het is alweer goed.
Nogmaals de vraag; is er bekend wie zich heeft ingeschreven voor het Rotterdams stadsbusvervoer behalve de RET?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tevens -purist.
Ik zie Arriva ook regelmatig met 15-meter bussen rijden op lijn 315, tegenwoordig. Had Arriva die al?quote:Op woensdag 2 november 2011 14:42 schreef Dale__Cooper het volgende:
Terechte topictitel. Wat een pauperlijn is de 315 geworden sinds Arriva daar rijdt, ongelofelijk.
Dat kan wel kloppen, Arriva heeft die Volvo's over genomen van Connexxion.quote:Op woensdag 2 november 2011 19:35 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Ik zie Arriva ook regelmatig met 15-meter bussen rijden op lijn 315, tegenwoordig. Had Arriva die al?
Het zijn geen Lion's Regio's volgens mij (waar Connexxion mee reed op 315), maar Volvo's (waarmee Connexxion een tijd veel mee reed, op o.a. lijn 350)..
Die bussen hebben een geniaal geluidquote:Op woensdag 2 november 2011 23:41 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Dat kan wel kloppen, Arriva heeft die Volvo's over genomen van Connexxion.
En vrachtwagens van Volvo zijn heerlijk stil maar die bussen...
Arriva huurt ze van Womy, maar stuurt als het goed is de Volvo's in december terug. Dan komen er Qliners uit Waterland op lijn 315 te rijden.quote:Op woensdag 2 november 2011 23:41 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Dat kan wel kloppen, Arriva heeft die Volvo's over genomen van Connexxion.
Slechter kan het niet meer worden :/quote:Op donderdag 3 november 2011 18:46 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Arriva huurt ze van Womy, maar stuurt als het goed is de Volvo's in december terug. Dan komen er Qliners uit Waterland op lijn 315 te rijden.
De RETquote:Op dinsdag 1 november 2011 13:37 schreef o.us het volgende:
Het is alweer goed.
Nogmaals de vraag; is er bekend wie zich heeft ingeschreven voor het Rotterdams stadsbusvervoer behalve de RET?
Ik hoorde dat alleen Qbuz dat heeft gedaan.quote:
Als je meer dan 1 post terug zou lezen, zou bork's post je wel eens op kunnen vallen. Zie daar; je garantiequote:Op vrijdag 4 november 2011 12:34 schreef thumbnail het volgende:
[..]
Ik hoorde dat alleen Qbuz dat heeft gedaan.
En ik hoorde ook dat de aanbesteding van de BRU weer over moet.
Maar ik hoor wel meer dus dat is geen garantie.
De RET heeft zelf medegedeeld met de pers dat zij onterugtrekbaar mee zullen doen met de Rotterdamse aanbesteding.quote:Op vrijdag 4 november 2011 12:34 schreef thumbnail het volgende:
[..]
Ik hoorde dat alleen Qbuz dat heeft gedaan.
En ik hoorde ook dat de aanbesteding van de BRU weer over moet.
Maar ik hoor wel meer dus dat is geen garantie.
Die nieuwe touringcars zijn van het model Scania Touring.quote:Op dinsdag 8 november 2011 02:31 schreef Bitlord het volgende:
Vandaag een nieuw bezoek gebracht aan de bussen van EBS; er zit weer wat leuk materiaal tussen. Naast een gelede R-net bus is er ook een geheel nieuw type bijgekomen, een touringcar in R-net kleuren met volgens mij erg lekkere stoelen!
http://busfoto.nl/foto/index.php?cat=65
Bedankt voor de foto'squote:Op dinsdag 8 november 2011 02:31 schreef Bitlord het volgende:
Vandaag een nieuw bezoek gebracht aan de bussen van EBS; er zit weer wat leuk materiaal tussen. Naast een gelede R-net bus is er ook een geheel nieuw type bijgekomen, een touringcar in R-net kleuren met volgens mij erg lekkere stoelen!
http://busfoto.nl/foto/index.php?cat=65
De gele bussen rijden op de stadsdienst Purmerend en op drie streeklijnen die niet tot het R-Net behoren.quote:Op dinsdag 8 november 2011 06:33 schreef marcel.nl het volgende:
Ik snap de opzet nog niet zo; gele bussen voor stadsvervoer Purmerend, rood/grijze r-net bussen streekvervoer en r-net touringcar voor Qliner ofzo ?
Dan zal hij wel definitief niet meer terugkeren naar Leeuwardenquote:Op donderdag 10 november 2011 21:10 schreef springer1980 het volgende:
Er zijn blijkbaar een aantal MAN Lion's ex-Qliners van XX overgeschreven naar Tours, zag er vandaag 3 staan bij de Jacobus Fruytier school in Apeldoorn voor het leerlingen vervoer, oa de 5789. Tevens kwam ik nog Amba 8162 tegen met op de achterkant reclame voor dagtochten naar kerstmarkten dus ook die is doorgeschoven. Zijn er al meer Amba's doorgeschoven naar Tours of is deze wagen de enige?
Verder zag ik vandaag nog de XX Citea demo van Leeuwarden bij VDL Valkenswaard staan, waar trouwens de demo van Veolia ook nog steeds staat...
is niet erg. Zijn er hier weer een paar minderquote:Op vrijdag 11 november 2011 09:20 schreef marcel.nl het volgende:
Zie ik daar op OViB een sortiment van nieuwe Frysker verschijnen voor regio A'dam ????
[ afbeelding ]
quote:Stomdronken buschauffeur uit bus geplukt
Passagiers van de streekbus van Groningen naar Assen hebben vanavond een dolle rit beleefd. De buschauffeur bleek namelijk kacheltje lam te zijn.
De bewuste bus, lijn 309, vertrok vanavond rond 5 over 6 bij het station van Groningen. Toen de chauffeur eerst al passagiers liet wachten bij een andere halte, maar deze na lang aandringen toch meenam, rook men al nattigheid. "Vervolgens is de chauffeur met ruim 130/140 kilometer per uur al slingerend over de snelweg personenauto's gaan inhalen", vertelt FOK!er Zechs ons, die live aanwezig was op de bus. "Hierna vroeg een bezorgde passagier of het wel goed ging met de chauffeur."
De beste man antwoordde echter dat het wel goed ging, maar de sterke dranklucht verried hem. Hierna besloot men toch maar de politie te bellen. De uitgerukte politie heeft hem rond 18.30 uur in Assen laten blazen. Aangezien de chauffeur inderdaad veel te diep in het glaasje had gekeken, werd hij direct gearresteerd.
Stomdronken buschauffeur uit bus geplukt
Hij ziet er anders nieuw uit (nieuwe soort koplampen van VW bus...) ik ben dus bang dat er niet minder, maar juist meer op deze aardkloot komen.quote:Op vrijdag 11 november 2011 10:21 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
is niet erg. Zijn er hier weer een paar minder
inderdaad, T5b neus, met VW logo ook. Denk eerder aan een Kutsenits oid dan aan een VDL Pro City?quote:Op vrijdag 11 november 2011 12:25 schreef marcel.nl het volgende:
[..]
Hij ziet er anders nieuw uit (nieuwe soort koplampen van VW bus...) ik ben dus bang dat er niet minder, maar juist meer op deze aardkloot komen.
quote:Op vrijdag 11 november 2011 12:57 schreef bork het volgende:
Geen idee wat het is maar hij stond er zo fraai te poseren dat het niet kon laten om er een foto van te maken.
[ afbeelding ]
Meesten zijn als het goed is begrensd op 85, maar er zitten een aantal bij die de 100 wel halen.quote:Op vrijdag 11 november 2011 14:20 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
130/140 KM/u? Zijn die bussen van Qbuzz niet begrensd ofzo?
Nee, niet eerder gezien.quote:Op vrijdag 11 november 2011 17:34 schreef NoBody122 het volgende:
Hadden wij Amba 1813 al in Leeuwarden
Die lui van dat bericht zullen wel op gevoel geschat hebben..quote:Op vrijdag 11 november 2011 17:44 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Meesten zijn als het goed is begrensd op 85, maar er zitten een aantal bij die de 100 wel halen.
Qbuzz heeft die niet volgens mij.quote:Van de Arriva-tijd weet ik toevallig nog dat een aantal Dennis-bussen de 130 wel konden halen.
Volgens mij is/was hij van Noord-Holland.quote:[..]
Nee, niet eerder gezien.
Kwam hem vandaag tegen op de A50 thv Apeldoorn richting Zwolle... Bus viel mij ineens op, had dikke grote cijvers aan de achterzijde met een oude achterkant en haalde mij in met de vrachtwagen. Ik reed 85 dus die bus zal wel begrenst zijn rond de 100 km/h...quote:Op vrijdag 11 november 2011 17:34 schreef NoBody122 het volgende:
Hadden wij Amba 1813 al in Leeuwarden
Is 309 geen Qliner o.i.d.?quote:Op vrijdag 11 november 2011 14:20 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Idd, Kutsenits, bevestigd door mensen van Scania. Ook komen er nog een onbekend aantal Spriter busjes met een dubbele deur voor en een enkele deur achter, gelijk aan de voor alige Stop/Go-busjes in Amsterdam. Ze zijn genummerd in de 8000-serie. Nee, ik heb er geen foto's mogen maken, toen ik er was donderdag (in Nijkerk).quote:Op vrijdag 11 november 2011 14:14 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
inderdaad, T5b neus, met VW logo ook. Denk eerder aan een Kutsenits oid dan aan een VDL Pro City?
Dan zal hij toevallig vandaag wel naar Leeuwarden zijn gebracht. Vraag me af, waar ik hem eerder gezien heb... Utrecht dan misschienquote:Op vrijdag 11 november 2011 23:13 schreef springer1980 het volgende:
[..]
Kwam hem vandaag tegen op de A50 thv Apeldoorn richting Zwolle... Bus viel mij ineens op, had dikke grote cijvers aan de achterzijde met een oude achterkant en haalde mij in met de vrachtwagen. Ik reed 85 dus die bus zal wel begrenst zijn rond de 100 km/h...
Dat denk ik wel, maar dat doet niets af aan het feit dat die bussen gewoon begrensd horen te zijn. Ook een Qliner-bus mag nergens harder dan 100 KM/u.quote:
De Qliners van Qbuzz zijn begrensd op 90 km/h, enkele nieuwe kunnen zelfs 100.quote:Op vrijdag 11 november 2011 14:20 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Kan zijn, maar de Qliner bussen van Arriva en Qbuzz rijden op de snelweg minimaal 110/120.quote:Op zaterdag 12 november 2011 03:04 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Dat denk ik wel, maar dat doet niets af aan het feit dat die bussen gewoon begrensd horen te zijn. Ook een Qliner-bus mag nergens harder dan 100 KM/u.
De Qliner-bussen van Connexxion (nu dus in het noorden alleen nog lijn 350) zijn allemaal begrensd op ~100 KM/u.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |