abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_99235865
quote:
'Nederlandse vlag op alle scholen'

Kamerlid voor de PVV Harm Beertema wil dat de Nederlandse vlag op elke school wappert.

Hij zette een eerdere motie van hem daartoe vrijdag kracht bij in Rotterdam Zuid Dichtbij/Weekblad De Echo.

''Laten we het mooie rood, wit en blauw weer tevoorschijn halen. Iedere school zou onze driekleur moeten dragen. Tegenwoordig schrik je er bijna van als je de Nederlandse vlag tegenkomt, zo weinig zie je hem. Het moet voor jonge allochtonen klip en klaar zijn: dít is nou de Nederlandse cultuur.''

http://www.nu.nl/binnenla(...)ag-alle-scholen.html
Waarom alleen op scholen? Elk bedrijf moet verplicht worden onze mooie driekleur fier te laten wapperen! Het moet voor iedere allochtone werknemer klip en klaar zijn dat dit nou echte Nederlandsche cultuur is!
  zaterdag 9 juli 2011 @ 10:45:45 #2
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_99235888
Niet alleen elk bedrijf, gewoon iedereen verplicht een bomber _O_
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_99235917
Portretfoto van Beatrix ophangen verdomme! Nederlanders kunnen nog wel wat leren van de Turken hoor. Turkije altijd nummer één.

[ Bericht 47% gewijzigd door #ANONIEM op 09-07-2011 10:47:40 ]
pi_99235974
In het buitenland zie je dit ook vaak. ik vind het wel mooi.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_99236016
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 10:50 schreef bijdehand het volgende:
Dit.

We mogen wel wat meer waardering tonen voor Nederland.
pi_99236034
En iedere ochtend en avond natuurlijk het hijs- en strijk-ritueel met alle leerlingen cadetten strak in het gelid. w/
pi_99236241
Steek die vlag in je reet man. Wat kan mij die hele nationaliteit schelen. Net of ik trots ben op een land waar van die randfiguren als Wilders rondlopen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_99236295
Heeft die PVV-man nu echt niks beters te doen ?
Honey ! Take me drunk, i am home !
  zaterdag 9 juli 2011 @ 11:07:18 #9
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_99236334
En alle scholieren moeten weer verplicht klompen gaan dragen, we leven hier in Nederland godverdomme. Pas je maar aan.

En ik wil alleen nog maar tulpen in die vensterbanken zien.
pi_99236357
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 11:03 schreef KoosVogels het volgende:
Steek die vlag in je reet man. Wat kan mij die hele nationaliteit schelen. Net of ik trots ben op een land waar van die randfiguren als Wilders rondlopen.
Intussen maak je wel gebruik van je nationaliteit. Je kan bv. met een Nederlands paspoort makkelijk bijna alle landen van de wereld binnenkomen.
Maar ja, dan is de nederlandse nationaliteit wel weer makkelijk he? :')
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_99236368
quote:
Dan kan je wel zeiken over die "wilders" types....maar is Rutte dan zo geweldig?!
pi_99236396
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 11:07 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Intussen maak je wel gebruik van je nationaliteit. Je kan bv. met een Nederlands paspoort makkelijk bijna alle landen van de wereld binnenkomen.
Maar ja, dan is de nederlandse nationaliteit wel weer makkelijk he? :')
Pragmatisme is niemand vreemd.
pi_99236403
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 11:08 schreef thesystem het volgende:

[..]

Dan kan je wel zeiken over die "wilders" types....maar is Rutte dan zo geweldig?!
Nee.
  zaterdag 9 juli 2011 @ 11:11:26 #14
310327 L-ascorbinezuur
Procrastination Guru.
pi_99236432
Oké en wanneer gaan ze zich druk maken om dingen die er wél toe doen?
Hey, learn to take a compliment.
[i]Thanks. [/i]
pi_99236451
quote:
14s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 11:10 schreef KoosVogels het volgende:
Hypocrisie ook niet :')
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_99236457
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 11:07 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Of nederwiet. >:O
  Admin zaterdag 9 juli 2011 @ 11:14:13 #17
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_99236504
Ik vind 't wel een mooi idee. We mogen best de vaderlandse trots een beetje opkrikken.
Zie wat ik kijk: trakt.tv
pi_99236508
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 11:07 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Tulpen zijn van origine Turks.
'k Weet niet of Wilders daar zo blij mee is ;)
  Admin zaterdag 9 juli 2011 @ 11:15:34 #19
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_99236532
quote:
8s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 11:15 schreef Filatelistfetisjist het volgende:
En welk probleem los je hiermee op?
Geen. Moet dat dan bij alles?
pi_99236537
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 11:14 schreef Danny het volgende:
Ik vind 't wel een mooi idee. We mogen best de vaderlandse trots een beetje opkrikken.
Dat laatste zeker.

In Duitsland wapperen ze nu ook weer trots met hun vlag, sinds het WK daar.
Daarvoor had men toch (nog) een schaamte om met hun trots te koop te lopen.
Zelfs al is er geen kip meer in leven die WWII heeft meegemaakt.
pi_99236559
Geweldig plan, maar waarom had de pvv nu opeens zo'n groot electoraal gewin gehad. Dat was toch omdat de oude politiek niets deed. Nou dit is nog minder dan iets doen. Wanneer gaan die scheeuwers nu eens de problemen waarvoor ze gekozen zijn oplossen. Het zijn tot nu toe nog grotere incompetente kneuzen als de oude politici waren.
pi_99236565
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 11:15 schreef Danny het volgende:

[..]

Geen. Moet dat dan bij alles?
Dus je bent het ermee eens dat het idee geen praktisch nut heeft? (los van het voor de zoveelste keer trappen naar 'allochtonen')
pi_99236605
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 11:15 schreef spijkerbroek het volgende:

In Duitsland wapperen ze nu ook weer trots met hun vlag, sinds het WK daar.
Daarvoor had men toch (nog) een schaamte om met hun trots te koop te lopen.
Zelfs al is er geen kip meer in leven die WWII heeft meegemaakt.
Als mensen individueel er voor kiezen om met een vlag te willen lopen, be my guest, maar op scholen in DL zie ik ze niet wapperen.

Sowieso...trots zijn op iets waar je niets voor hebt gedaan? Echt veel invloed heb je niet op waar je geboren wordt.
pi_99236622
quote:
3s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 11:17 schreef Filatelistfetisjist het volgende:

[..]

Dus je bent het ermee eens dat het idee geen praktisch nut heeft? (los van het voor de zoveelste keer trappen naar 'allochtonen')
Ja, want die zullen wel moeten huilen als we de vlag uithangen... ? :')
Ik vind het een goed idee. Ik ben bijna vergeten hoe die Nederlandse vlag er uit ziet.
pi_99236654
Mij boeit het geen flikker als er een Nederlandse vlag op mijn school/werkplek waait. Als jullie je er beter bij voelen, why not? :)

Maar ga aub niet zo dom denken dat er allochtonen zijn die zich hierbij minder Turks/Marokkaans/Chinees voelen of die het erg vinden ofzo. :')
Over 2 jaar woont iedereen in cobanland.
pi_99236681
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 11:20 schreef juxtaposition het volgende:

[..]

Ja, want die zullen wel moeten huilen als we de vlag uithangen... ? :')
Ik vind het een goed idee. Ik ben bijna vergeten hoe die Nederlandse vlag er uit ziet.
quote:
Het moet voor jonge allochtonen klip en klaar zijn: dít is nou de Nederlandse cultuur
Agenda PVV:
* Geen religieuze uitdragen dmv kleding/symbolen
* Meer nationalisme

En als je bent vergeten hoe de Nederlandse vlag er uitziet let je echt niet op tijdens koninginnedag (uniek in de wereld) en de voetbal ek's en wk's. Volgens mij wordt er genoeg gedaan op dat vlak.
pi_99236685
quote:
Danny dan geef jij toch het goede voorbeeld en plaatst op elke fok pagina een nl vlag groot in beeld. Of misschien wel voor de eerste fok sessie van de dag een verplicht geanimeerde vlaghijs sessie die de gebruikers moeten bekijken. ;)
  zaterdag 9 juli 2011 @ 11:24:24 #28
262 Re
Kiss & Swallow
pi_99236689
was de PVV niet van de oranje blanje bleu?

maar op zich vind ik het niet eens verkeerd, in de VS vind ik het altijd wel machtig staan
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  Admin zaterdag 9 juli 2011 @ 11:24:56 #29
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_99236697
quote:
3s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 11:24 schreef Re het volgende:
in de VS vind ik het altijd wel machtig staan
Dat :Y
  zaterdag 9 juli 2011 @ 11:26:17 #30
117098 Hathor
Effe niet
pi_99236725
quote:
Lekker optiefen dan, veel succes in geitenwollesokkenland. :W
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_99236764
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 11:24 schreef Filatelistfetisjist het volgende:

[..]

En als je bent vergeten hoe de Nederlandse vlag er uitziet let je echt niet op tijdens koninginnedag (uniek in de wereld) en de voetbal ek's en wk's. Volgens mij wordt er genoeg gedaan op dat vlak.
Mensen die niet weten hoe de Nederlandse vlag er uit ziet zuipen te veel of hebben een vorm van Alzheimer. Koop lekker zelf een vlag, leg die over je dekbed en je kunt het nooit meer vergeten.
  zaterdag 9 juli 2011 @ 11:29:05 #32
117098 Hathor
Effe niet
pi_99236793
quote:
3s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 11:17 schreef Filatelistfetisjist het volgende:

[..]

Je eigen vlag ophangen in je eigen land is trappen naar allochtonen?
  zaterdag 9 juli 2011 @ 11:30:22 #33
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_99236820
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 11:29 schreef Hathor het volgende:

[..]

Je eigen vlag ophangen in je eigen land is trappen naar allochtonen?
Ik herhaal:
quote:
Het moet voor jonge allochtonen klip en klaar zijn: dít is nou de Nederlandse cultuur
  zaterdag 9 juli 2011 @ 11:31:10 #35
262 Re
Kiss & Swallow
pi_99236839
de tv vroeger werd altijd afgesloten met het Wilhelmus meen ik me te herinneren voordat het tesbeeld verscheen :)
  Admin zaterdag 9 juli 2011 @ 11:32:44 #36
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_99236873
quote:
3s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 11:31 schreef Re het volgende:
de tv vroeger werd altijd afgesloten met het Wilhelmus meen ik me te herinneren voordat het tesbeeld verscheen :)
dat kan ik me niet herinneren. PBS zenders in de VS sluiten nog wel af met the star spangled banner.
pi_99236916
quote:
En radio 3 begon om 6.00 uur ook pas met spelen met ook een stukje van het wilhelmus. Maar ja die neoliberalen die een 24 uurs economie willen hebben dat om zeep geholpen.
pi_99236945
quote:
14s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 11:30 schreef RedFever007 het volgende:
Wel deze dan toch :D

[ afbeelding ]
Deze! :D. :D. :D.

Jaaa! :D. :D. :D.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-07-2011 11:35:29 ]
pi_99236965
Achterliggende gedachte is natuurlijk dat ook islamitische scholen dit moeten. Die weigeren natuurlijk en moeten dan dicht.

Ik ben het voor deze enkele keer met de PVV eens. ):O . Ik ben namelijk van mening dat alle scholen openbare scholen moeten worden. Religie belijden doe je maar ergens anders.

Als we dan ook nog alle christelijke scholen sluiten die geen homo's toelaten zijn we op de plek waar ik wil zijn. Alle scholen openbaar!
pi_99236967
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 10:46 schreef zarGon het volgende:
Portretfoto van Beatrix ophangen verdomme! Nederlanders kunnen nog wel wat leren van de Turken hoor. Turkije altijd nummer één.
Ik moest grinniken toen ik bij een paar huizen vanaf mijn schoonouders de Turkse vlag zag wapperen toen een kind van hun geslaagd was (zat op een Nederlandse school). Over Nationalistisch gesproken. Die van Finland heb ik ook wel eens zien wapperen.

Ik ben trouwens anti-moeten, maar kreeg ook de kriebels toen bij ons op school de Nederlandse vlag op een schooltas niet meer wenselijk was (zeg maar rustig vrijwillig verplicht moeten verwijderen). En er toen met nadruk gesproken werd over de Nederlandse vlag. We hadden twee Molukkers op school zitten die dat zo belachelijk vonden en bewust de Molukse vlag op hun tas plakten. Daar werd niets van gezegd :')

Wij waren vroeger nog niet zo mondig, maar ergerden ons kapot aan de selectiviteit van het bestuur van school.

Ik ben er niet op tegen dus, maar scholen moet je er wel vrij in laten.

Ik snap niet wat de users er op tegen hebben, want we zijn in de eerste plaats toch samen Nederlander? Waarom hoor ik dan geen tegen geluiden wanneer bij een belangrijk evenement de Turkse vlag wappert? Dan is het toch ook geen probleem? Waarom is de Nederlandse vlag willen zien wapperen wel een probleem?
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_99237027
quote:
was de PVV niet van de oranje blanje bleu?

maar op zich vind ik het niet eens verkeerd, in de VS vind ik het altijd wel machtig staan
Maar in Amerika zijn ze samen Amerikaan en de meesten zijn er trots op, ondanks achtergrond.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
pi_99237174
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 11:36 schreef paddy het volgende:

Ik snap niet wat de users er op tegen hebben, want we zijn in de eerste plaats toch samen Nederlander? Waarom hoor ik dan geen tegen geluiden wanneer bij een belangrijk evenement de Turkse vlag wappert? Dan is het toch ook geen probleem? Waarom is de Nederlandse vlag willen zien wapperen wel een probleem?
Een Turkse vlag op een school in Nederland? Net zo achterlijk.
pi_99237192
Walgelijk.
pi_99237222
Maar wat is die Nederlandse cultuur dan? Drie kleuren op een doek? Dat is toch weinig meer dan de Nederlandse vlag? Of is die cultuur: mensen dingen "opdringen" zodat ze weten wat onze cultuur is?

Meh, ze doen maar. Volks gekleuter.
pi_99237237
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 11:36 schreef paddy het volgende:

[..]
Ik snap niet wat de users er op tegen hebben, want we zijn in de eerste plaats toch samen Nederlander? ...
Ik ben in de eerste plaats mijzelf. Ik wil geen regering die mij dwingt mij Nederlander te voelen.
  zaterdag 9 juli 2011 @ 11:48:00 #46
262 Re
Kiss & Swallow
pi_99237283
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 11:38 schreef paddy het volgende:

[..]

Maar in Amerika zijn ze samen Amerikaan en de meesten zijn er trots op, ondanks achtergrond.
mwoa, niet overdrijven daar zijn ze voornamelijk latino, african american of rednecks :)
pi_99237318
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 11:44 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Een Turkse vlag op een school in Nederland? Net zo achterlijk.
Ik vraag mij eigenlijk af hoe dit in andere landen zit. Ik weet het van Amerika, maar hoe zit dat met andere landen?

Een Turkse vlag op een Nederlandse school? Nog nooit gezien. Waarom zou dat vergelijkbaar moeten zijn?
pi_99237334
Wat is er mis met het ophangen van een vlag?
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, its dark, and we're wearing sunglasses. Hit it.
pi_99237339
=edit-

[ Bericht 97% gewijzigd door paddy op 09-07-2011 11:52:05 (moeilijk om normaal te posten?) ]
pi_99237381
quote:
3s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 11:48 schreef Re het volgende:

[..]

mwoa, niet overdrijven daar zijn ze voornamelijk latino, african american of rednecks :)
Nee, ook de Afrikanen. Al hebben veel van deze mensen nog wel iets tegen blanken, maar zijn wel Amerikaan en willen niet terug naar de roots van hun groot/bet-ouders
pi_99237406
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 11:49 schreef TJV het volgende:
Niet eens zoveel. Wel is er iets mis met de hoek waaruit dit voorstel komt (het gaat werkelijk nooit eens ergens anders over) en met de verplichting die om de hoek komt kijken.

Ik was 15 jaar geleden een trotse Nederlander. Momenteel word ik er liefst niet aan herinnerd dat ik ook deel uitmaak van deze simplistische boerenmaatschappij. Dus ja, ik ben ook uit persoonlijke overwegingen bang voor onze driekleur.
pi_99237430
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 10:52 schreef 16meter het volgende:

[..]

Dit.

Maar het is juist typisch Nederlands om dat niet te doen :P
pi_99237548
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 11:49 schreef PhirePhoenix4 het volgende:
=edit-
Nee het was een serieuze post :)
En met PVV'ers bedoel ik natuurlijk de actieve onderdanen van geert en niet zijn electoraat.

Maar ik ben nog wel trotse Nederlander genoeg om vijanden van de staat aan te willen pakken. En flink ook.

Als die mening niet welgevallig is, dan is dat maar zo. Niets aan te doen.
  Moderator zaterdag 9 juli 2011 @ 11:57:17 #54
249559 crew  Lavenderr
pi_99237551
Goed voorstel. Jammer dat er een voorstel nodig is voor iets wat eigenlijk vanzelfsprekend is.
Laat de vlag maar lekker wapperen w/
pi_99237553
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 11:49 schreef paddy het volgende:

[..]

Een Turkse vlag op een Nederlandse school? Nog nooit gezien. Waarom zou dat vergelijkbaar moeten zijn?
Jij had het over Turkse vlaggen. Ik dacht dat je bedoelde op Nederlandse scholen. Anders zie ik het verband niet met dit voorstel.

quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 11:49 schreef TJV het volgende:
Niets. ga je gang, maar dat is een individuele keuze.
  Moderator zaterdag 9 juli 2011 @ 11:58:11 #56
249559 crew  Lavenderr
pi_99237574
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 11:52 schreef PhirePhoenix4 het volgende:

[..]

Niet eens zoveel. Wel is er iets mis met de hoek waaruit dit voorstel komt (het gaat werkelijk nooit eens ergens anders over) en met de verplichting die om de hoek komt kijken.

Ik was 15 jaar geleden een trotse Nederlander. Momenteel word ik er liefst niet aan herinnerd dat ik ook deel uitmaak van deze simplistische boerenmaatschappij. Dus ja, ik ben ook uit persoonlijke overwegingen bang voor onze driekleur.
Bang voor de driekleur? :?
pi_99237620
In Denemarken zie je de Dannebrog (deense vlag) overal hangen. Een maat van me die er woont en nederlander is had een nederlandse vlag bij de ingang van z'n erf opgehangen, kreeg 'ie politie aan de deur dat die vlag eraf moest. Echt gebeurd.
pi_99237641
Wat de neuk heeft een vlag laten wapperen te maken met vaderlandse trots? De helft van die jankerds hier loopt gillend weg als een 12 jarig mocrootje ze een kankerkaaskop noemt.

En dat wil dan stoer doen met een Nederlandse vlag op een schoolgebouw en praten over trots.

Ik stop ook weer met al die druktemakerij en bied mijn excuses aan voor mijn ongenuanceerde posts. Ik had beter moeten weten dan boos te worden om meningen die totaal niet serieus te nemen zijn.

Excuses :)
pi_99237662
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 11:59 schreef niels0 het volgende:
In Denemarken zie je de Dannebrog (deense vlag) overal hangen. Een maat van me die er woont en nederlander is had een nederlandse vlag bij de ingang van z'n erf opgehangen, kreeg 'ie politie aan de deur dat die vlag eraf moest. Echt gebeurd.
Dat noemen we vrijheid.
pi_99237664
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 11:52 schreef PhirePhoenix4 het volgende:

[..]

Dus het is de politieke partij die het voorstelt? Dus wanneer de PVDA dit zou doen had je geen probleem met het voorstel? Heb je trouwens een probleem wanneer er bij gebedshuizen of Turkse Islamitische scholen de Turkse vlag hangt?

Wat is er dan mis met deze bijvoorbeeld? http://4.bp.blogspot.com/(...)s1600/Integratie.JPG
pi_99237685
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 12:01 schreef paddy het volgende:

Heb je trouwens een probleem wanneer er bij gebedshuizen of Turkse Islamitische scholen de Turkse vlag hangt?

Wat is er dan mis met deze bijvoorbeeld? http://4.bp.blogspot.com/(...)s1600/Integratie.JPG
Hij zegt toch juist dat hij geen moeite heeft met vlaggen die hangen? Het staat er haast letterlijk.
pi_99237733
Alsof die Turken waar die domme PVV-er het over heeft hun gedrag aanpassen omdat er een Nederlandse vlag wappert :')

Mensen die dat denken zijn zo naïef, zo wereldvreemd.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 9 juli 2011 @ 12:04:10 #63
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_99237744
Als scholen dat willen doen mogen ze dat. Maar ga het niet verplichten. Ik dacht dat de PVV de partij van de vrijheid was.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_99237745
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 12:00 schreef PhirePhoenix4 het volgende:
Wat de neuk heeft een vlag laten wapperen te maken met vaderlandse trots? De helft van die jankerds hier loopt gillend weg als een 12 jarig mocrootje ze een kankerkaaskop noemt.

En dat wil dan stoer doen met een Nederlandse vlag op een schoolgebouw en praten over trots.

Ik stop ook weer met al die druktemakerij en bied mijn excuses aan voor mijn ongenuanceerde posts. Ik had beter moeten weten dan boos te worden om meningen die totaal niet serieus te nemen zijn.

Excuses :)
Nee, dat begrijp je verkeerd. De Nederlander kent geen groepscultuur. Ik weet zeker dat een Marokkaanse jongere ook niet begint te schelden tegen een hele groep autochtone jongeren die er nogal ruig en hanerig uit zien. Maar daar hebben we het nu niet over. Je hebt een hekel aan de blanke autochtoon? Jammer voor je. Ze gaan niet weg
pi_99237917
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 12:03 schreef Gulo het volgende:
Alsof die Turken waar die domme PVV-er het over heeft hun gedrag aanpassen omdat er een Nederlandse vlag wappert :')

Mensen die dat denken zijn zo naïef, zo wereldvreemd.
Nee, dat zullen ze niet doen, want Turken zijn overal ter wereld Nationalistisch qua achtergrond (op een aantal na) Ligt veelal aan Turkije en de nazaten verplichten tot Turkse gebruiken. (heb het niet over eten etc)

Ze vinden het ook heel normaal dat bij hun de Turkse vlag hangt, maar tegenwoordig hangt soms de Nederlandse vlag er naast. Goed teken.

Ik heb trouwens niets tegen Turken. Prima mensen. Maar ik kijk wel op van de enorme selectiviteit. Mogen wij ons geen Nederlander voelen en dat (net als alle andere landen) uitdragen?

Zet iedereen nu alleen de hakken in het zand omdat het voorstel van de PVV komt?

Met Koninginnedag prijkten hier trouwens bij bepaalde Marokkaanse gezinnen ook de Nederlandse vlag. Die schamen zich er niet voor om Nederlander te zijn met een achtergrond uit een ander land. Maar wel samen Nederlander.
pi_99237943
quote:
pi_99238080
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 11:45 schreef Monidique het volgende:
Maar wat is die Nederlandse cultuur dan? Drie kleuren op een doek? Dat is toch weinig meer dan de Nederlandse vlag? Of is die cultuur: mensen dingen "opdringen" zodat ze weten wat onze cultuur is?

Meh, ze doen maar. Volks gekleuter.
Nederlandse cultuur is vlaggen en Frans Bauer op de radio.
pi_99238474
quote:
3s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 12:15 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nederlandse cultuur is vlaggen en Frans Bauer op de radio.
Nederlandse cultuur bestaat inderdaad nauwelijks meer, gevolg van de globalisering. Europa wordt sowieso steeds meer culturele eenheidsworst naar Amerikaans model. Maar goed Europeanen zijn dan ook verworden tot weinig meer dan consumeringsvee voor multinationals.
  zaterdag 9 juli 2011 @ 12:31:54 #69
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_99238693
quote:
quote:
Ik heb op zich niks met de PVV maar wat meer patriotisme en vaderlandsliefde zou hier niet verkeerd zijn, in plaats van het doe maar normaal en we stellen niks voor, de schouders eronder en trots zijn op wat we wel doen als minilandje...
Dus wapperen met die vlag, normaal formaat voor gemeentehuizen, scholen en andere overheidsinstellingen, groot op megagebouwen als ministeries en fabrieken...niks mis mee...
Het zou juist leuk zijn als dat een beetje overslaat en iedereen zich nederlander ging voelen in plaats van roepen dat Marokko, Turkije of weet ik veel welk land veel; en veel beter is, ik denk dan altijd, "dan ga je daar toch lekker wonen?" maar dat bedoelen ze dan weer niet :')
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
  zaterdag 9 juli 2011 @ 12:34:29 #70
3542 Gia
User under construction
pi_99238780
Is dit al een serieus wetsvoorstel?

Vind het te ver gaan als het verplicht wordt. Maar zou het wel mooi vinden als scholen/bedrijven hier gehoor aan zouden geven.
pi_99238807
Veel Nederlanders zijn voornamelijk niet trots op hun land of Nationalistisch ingesteld in vergelijking tot andere landen. Daar zou niet eens een discussie ontstaan over een vlag wel of niet.
pi_99238871
quote:
2s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 12:35 schreef Tem het volgende:
Veel Nederlanders zijn voornamelijk niet trots op hun land of Nationalistisch ingesteld in vergelijking tot andere landen. Daar zou niet eens een discussie ontstaan over een vlag wel of niet.
Klopt. In landen als Iran en Noord-Korea is er geen discussie en wappert de vlag overal, terwijl je het in onze buurlanden niet ziet.
pi_99239061
quote:
2s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 12:35 schreef Tem het volgende:
Tsja, als je een doek met drie kleuren nodig denkt te hebben om trots te zijn, dan zullen de werkelijke prestaties kennelijk tegenvallen naar je mening. ("Je" in het algemeen, uiteraard.) Dus wie zijn hier nou de bange, laffe zelfhaters?
pi_99239067
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 12:36 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Klopt. In landen als Iran en Noord-Korea is er geen discussie en wappert de vlag overal, terwijl je het in onze buurlanden niet ziet.
klinkklare onzin. Nationalisme in andere westerse landen ligt stukken hoger dan in Nederland. Het heeft waarschijnlijk met die calvinistische inslag te maken. Doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg cultuur.
pi_99239206
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 12:43 schreef Tem het volgende:

[..]

klinkklare onzin.
Wat is onzin, dat de vlag in N-Korea en Iran bij scholen wappert of dat de vlag in België en DL niet bij scholen wappert?
pi_99239290
Wat zijn dat toch voor rare Amerikaanse praktijken die over komen waaien? Vlag ophangen op school, volkslied zingen, obesitas kinderen
pi_99239317
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 12:34 schreef Gia het volgende:
Is dit al een serieus wetsvoorstel?

Vind het te ver gaan als het verplicht wordt. Maar zou het wel mooi vinden als scholen/bedrijven hier gehoor aan zouden geven.
Het zou mooi zijn als scholen zich zouden concentreren op goed onderwijs, i.p.v. het ophangen van een vlag links of rechts.

Overigens zou het geen wetsvoorstel worden lijkt mij, meer het vlag protocol waarin staat beschreven op welke dagen op overheidsgebouwen gevlagd wordt.

Aan de andere kant kennen heel veel Nederlanders (?) de vlagregeltjes ook niet he ? Hoe vaak zie je niet op Koninginnedag na zonsondergang de vlag nog hangen ?
pi_99239325
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 12:43 schreef Monidique het volgende:

[..]

Tsja, als je een doek met drie kleuren nodig denkt te hebben om trots te zijn, dan zullen de werkelijke prestaties kennelijk tegenvallen naar je mening. ("Je" in het algemeen, uiteraard.) Dus wie zijn hier nou de bange, laffe zelfhaters?
Ik ben voornamelijk van mening dat het overbodig is omdat Nederlanders over het algemeen niet van poespas zijn maar misschien is dat wel aan het veranderen.
pi_99239506
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 10:52 schreef 16meter het volgende:

[..]

Dit.

En dat doe je door iedereen verplicht een vlag te laten wapperen? :')
Roses are grey. Violets are grey. I am a dog.
pi_99239555
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 12:56 schreef Klaudias het volgende:

[..]

Nou, echt inderdaad. Ik snap werkelijk niet dat er mensen zijn die denken dat dit zo werkt. Hoe naïef zijn die wel niet.

Ik denk eerder dat het averechts werkt.
pi_99239585
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 12:43 schreef Tem het volgende:

[..]

klinkklare onzin. Nationalisme in andere westerse landen ligt stukken hoger dan in Nederland. Het heeft waarschijnlijk met die calvinistische inslag te maken. Doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg cultuur.
Misschien is juist die nuchtere cultuur ons soort "nationalisme". Onze gedeelde waarden.

Wat versta jij eigenlijk onder nationalisme? Steeds maar herhalen hoe geweldig je land is? :')
pi_99239651
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 12:56 schreef Klaudias het volgende:

[..]

Dat is voor simpele zielen ook de enige manier om je liefde voor ons land te tonen. Een stevig gesprek over het ontstaan van onze natie, is waarschijnlijk te hoog gegrepen.
pi_99239668
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 11:57 schreef Lavenderr het volgende:
Goed voorstel. Jammer dat er een voorstel nodig is voor iets wat eigenlijk vanzelfsprekend is.
"Vanzelfsprekend is"?

Brrrrr. :')
Wat is er aan de hand in Nederland.
  zaterdag 9 juli 2011 @ 13:02:02 #84
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_99239681
Kan geen kwaad. Kost wel wat.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_99239712
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 12:59 schreef Klaudias het volgende:

[..]

Misschien is juist die nuchtere cultuur ons soort "nationalisme". Onze gedeelde waarden.

Wat versta jij eigenlijk onder nationalisme? Steeds maar herhalen hoe geweldig je land is? :')
Overdreven vaderlandsliefde zoals bij die malloten van de PVV.

Al moet ik zeggen dat we ook wel iets trotser mogen zijn op Nederland (TON :') ).... dat mens heeft die benaming ook verkloot. We hebben het best goed voor elkaar hier.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 09-07-2011 13:09:30 ]
pi_99239718
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 13:01 schreef Klaudias het volgende:

[..]

"Vanzelfsprekend is"?

Brrrrr. :')
Wat is er aan de hand in Nederland.
Ons land is gekaapt door retards.
pi_99240081
quote:
Yup, en kneppelhard nog ook. Wie voor de TV in slaap was gevallen schrok daarvan wel wakker ;)
pleased to meet you
pi_99240289
maar dit
quote:
dít is nou de Nederlandse cultuur
als dit de Nederlandse cultuur zou zijn, waar zijn al die vlaggen dan?
Of is het juist Nederlands om niets met die vlaggen en dat nationalisme te hebben, behalve bij bijzondere gelegenheden? En zijn we er juist trots op dat we niet zo bekrompen zijn als de rest en onze identiteit niet ophangen aan een vlag?
pleased to meet you
pi_99240378
Goed opgemerkt, moussie.

"De Nederlandse vlag is de Nederlandse cultuur! En daarom moet het verplicht worden! Want anders zie je nergens een Nederlandse vlag!"

Zo'n voorstel is grenzeloos (haha) naïef en simpel.
pi_99240445
Ik dacht dat het verboden was om de Nederlandse vlag op je jas te hebben of met de Nederlandse vlag te zwaaien anders dan op koninginnedag.
Juist op veel scholen is het voeren van de Nederlandse vlag verboden.
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  zaterdag 9 juli 2011 @ 13:40:49 #91
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_99240951
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 11:57 schreef Lavenderr het volgende:
14.gif
  zaterdag 9 juli 2011 @ 13:42:45 #92
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_99241011
Goed idee!
En dan niet alleen op scholen maar op alle openbare gebouwen.
pi_99241309
quote:
14s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 13:03 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ons land is gekaapt door retards.
Ik wás altijd best trots op Nederland. Een vrij, vrijzinnig en liberaal land waar iedereen zichzelf kon zijn zolang je een ander geen kwaad deed. Of dat nou betekende dat je op een boot stond in een leren string in de Amsterdamse grachten, of dat je je geloof uitdroeg door een hoofddoek te dragen, of ergens daar tussen in.

Ergens vlak na 2000 is ons land overgenomen door bange, oerconservatie lui die wél 2 flatscreens aan de muur hebben hangen en 2x per jaar op massavakantie gaan, maar die grote groepen mensen hebben wijsgemaakt dat we allemaal in een achterbuurt in LA wonen of dat er een heilige oorlog op het punt van beginnen staat en dat we over 3 jaar allemaal verplicht Arabisch spreken.

Betekent dit dat er geen problemen zijn? Absoluut niet. Maar de problemen díe er zijn gaan we niet oplossen door 35% Nederlandse muziek te draaien of het voeren van Nederlandse vlag verplicht te stellen voor scholen. Dat is simplisme, populisme en overdadige regeldrang die ons ook nog eens geld gaat kosten.

Ik wil mijn Nederland terug, meneer Rutte. Kunt ú er iig met uw tengels vanaf blijven? U maakt het stuk met uw bekrompenheid, conservatisme en polarisatie.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_99241591
Ik ben allang niet meer trots op mijn landje maar ik vind het wel belangrijk dat er 1 dominante cultuur is en dat dat voor iedereen duidelijk is, dat andere culturen welkom zijn maar dat die ene cultuur voor ons centraal staat.
Ofdat je dat bereikt door een vlag op te hangen weet ik niet.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_99241614
PVV-symboolpolitiek. Maar symbolen doen het prima bij het electoraat, dus de tactiek is begrijpelijk. Mensen vergeten de kille bezuiningen op bijvoorbeeld PGB, Wajong, kunst en cultuur wel als bij de basisschool om de hoek de Nederlandse vlag wappert, en je met 130 over de Afsluitdijk mag rijden. :')

We kunnen de PVV uitlachen, maar staan gewoon op winst in de peilingen. Ook al stemmen ze om de haverklap dwars tegen hun eigen verkiezingsprogramma, ook breken ze belofte na belofte, ook al is kiezersbedrog aan de orde van de dag: de PVV wordt er niet voor bestraft.
pi_99241864
De PVV geeft zelf natuurlijk het goede voorbeeld in hun fractiekamer:

pi_99241895
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 12:04 schreef paddy het volgende:

[..]

Nee, dat begrijp je verkeerd. De Nederlander kent geen groepscultuur. Ik weet zeker dat een Marokkaanse jongere ook niet begint te schelden tegen een hele groep autochtone jongeren die er nogal ruig en hanerig uit zien. Maar daar hebben we het nu niet over. Je hebt een hekel aan de blanke autochtoon? Jammer voor je. Ze gaan niet weg
Je kent je eigen volk niet erg goed vrees ik. Genoeg Nederlanders bij wie het net zo werkt en genoeg marokkanen die niet zo in elkaar zitten.

Ik heb geen probleem met vlaggen. Ik heb probleem met die praatjesmakers hier over nationale trots en ik heb een probleem met opgedrongen nationalisme.

Ik heb daarnaast een probleem met de licht totalitaire trekjes van dit hernieuwde oudhollandsch elan. Ik mag opeens een stuk minder en moet vanalles. En dat om de honger naar nationale trots te stillen van een groep randfiguren als hier waarvan driekwart nog geen deuk in een pakkie boter slaat?

Daar moet ik voor buigen? En daar moet ik dan nog als een debiel naast gaan staan, groetjes doen aan de vlag? Donder op zeg. Ik ben ook een Nederlander en dit is ook MIJN land.

Hang de vlag uit als je wil maar donder op met dat overdreven gedoe. Verplicht mensen het niet om trots te zijn op iets dat onder het gewicht van z'n eigen stupiditeit dreigt te bezwijken.

Doe normaal en laat elkaar een beetje met rust.
pi_99241909
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 12:02 schreef Monidique het volgende:

[..]

Hij zegt toch juist dat hij geen moeite heeft met vlaggen die hangen? Het staat er haast letterlijk.
Ik was aan het quoten/typen op dat moment. Uiteraard zag ik zijn post later pas :)
pi_99241976
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 14:03 schreef Elfletterig het volgende:
We kunnen de PVV uitlachen, maar staan gewoon op winst in de peilingen. Ook al stemmen ze om de haverklap dwars tegen hun eigen verkiezingsprogramma, ook breken ze belofte na belofte, ook al is kiezersbedrog aan de orde van de dag: de PVV wordt er niet voor bestraft.
Ik vind het dan ook helemaal niet grappig.
pi_99242000
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 14:13 schreef paddy het volgende:

[..]

Ik was aan het quoten/typen op dat moment. Uiteraard zag ik zijn post later pas :)
Hij zegt het in het bericht dat je citeert.
pi_99242099
quote:
15s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 14:11 schreef Balisto het volgende:
De PVV geeft zelf natuurlijk het goede voorbeeld in hun fractiekamer:

[ afbeelding ]
Ach. Ze compenseerden dat weer met die 2 prinsenvlaggen die ze bij stormfront hadden gekocht.

Maar de echte Nederlandse vlag laat de PVV inderdaad nergens wapperen.
pi_99242157
Bullshit. Rot op met je nationalistische onzin.
pi_99242181
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 13:24 schreef Oud_student het volgende:
Ik dacht dat het verboden was om de Nederlandse vlag op je jas te hebben of met de Nederlandse vlag te zwaaien anders dan op koninginnedag.
Is nooit verboden. Werd aangeraden gewoon vrijwillig verplicht weg te laten (niet zwart op wit) De reden die ze toen opgaven was; dat het bedreigend zou voelen voor allochtonen. Nu hadden wij niet veel allochtonen op school en vonden die het ook onzin, maar dit was de reden die ze ons gaven in ieder geval.

Wanneer ik me bedreigd zou moeten voelen door een vlag van een land zou ik in de gordijnen moeten vliegen tijdens de wedstrijd Nederland/Turkije :') Hebben we het nog niet eens over die vlag van Finland die ik ook enorm vaak zie.

Lariekoek dus.

Er aandacht op vestigen was alleen aandacht vestigen op de verschillen tussen de inwoners van Nederland. En ja, daar is de PVV ook goed in :{. Ik zou dus willen dat het voorstel van een GL kwam, dan was er ook niet die nasmaak van sommigen.
  zaterdag 9 juli 2011 @ 14:22:53 #104
110163 koffiekoekje
Mag ook bij de thee...
pi_99242192
En voor al die vlaggen krijgen alle scholen subsidie :+

In een vrij land nationalisme verplichten :') wat een troll.
  zaterdag 9 juli 2011 @ 14:24:02 #105
3542 Gia
User under construction
pi_99242234
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 13:24 schreef Oud_student het volgende:
Laten we dat verbod dan afschaffen en scholen de vrijheid geven de nederlandse vlag in top te hebben, wanneer ze dat zouden willen.

Geen verplichting, geen verbod. Eigen keuze.
pi_99242278
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 14:22 schreef paddy het volgende:

Is nooit verboden. Werd aangeraden gewoon vrijwillig verplicht weg te laten (niet zwart op wit) De reden die ze toen opgaven was; dat het bedreigend zou voelen voor allochtonen. Nu hadden wij niet veel allochtonen op school en vonden die het ook onzin, maar dit was de reden die ze ons gaven in ieder geval.
Hmmm ? Nee. Er is gewoon een vlaggenprotocol voor overheidsgebouwen, waar openbare scholen wmb ook onder vallen. En dat zegt dat je niet alle dagen vlagt.

http://www.vlaggen.nl/vlaggenprotocol.html
pi_99242313
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 14:24 schreef Gia het volgende:

[..]

Laten we dat verbod dan afschaffen en scholen de vrijheid geven de nederlandse vlag in top te hebben, wanneer ze dat zouden willen.

Geen verplichting, geen verbod. Eigen keuze.
Volgens mij het er nooit een verbod geweest, maar een voorstel waar sommige scholen erg overdreven op reageerden.
pi_99242380
quote:
3s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 14:25 schreef MisterSqueaky het volgende:

[..]

Hmmm ? Nee. Er is gewoon een vlaggenprotocol voor overheidsgebouwen, waar openbare scholen wmb ook onder vallen. En dat zegt dat je niet alle dagen vlagt.

Heb het hier over een soort van plaatje met de Nederlandse vlag op je schooltas

En voor de rest ben ik ook tegen dat verbod. Gewoon de vlag hangen wanneer je dat wil. Dat mag met de vlag van Finland ook hier in Nederland, net als alle andere vlaggen, dus waarom de Nederlandse vlag niet?

Moet nu echt weg. Lees later terug.
  zaterdag 9 juli 2011 @ 14:35:32 #109
262 Re
Kiss & Swallow
pi_99242558
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 14:21 schreef -Strawberry- het volgende:
Bullshit. Rot op met je nationalistische onzin.
ik vraag me eigenlijk af, wat is er dan zo mis met een beetje nationalistisch gedrag, ik ben ook gewoon trots op mijn land en sta voor de vrijheden die dit land ons biedt
pi_99242573
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 14:28 schreef paddy het volgende:

[..]

Heb het hier over een soort van plaatje met de Nederlandse vlag op je schooltas
Ah - my bad.
pi_99242687
Zo lang het maar niet de Europese vlag moet worden ben ik er niet op tegen.

Ik vind het wel wat hebben, zeker op een mooie dag weer als je lekker aan het fietsen bent. Kan je goed zien waar de wind vandaan komt :+
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
  zaterdag 9 juli 2011 @ 14:42:10 #112
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_99242747
quote:
14s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 11:10 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Principes erop na houden is jou wel vreemd, zo blijkt maar weer.
  Admin zaterdag 9 juli 2011 @ 14:44:48 #113
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_99242836
quote:
3s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 14:25 schreef MisterSqueaky het volgende:

[..]

dat protocol zou dus veranderd moeten worden :Y
pi_99242854
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 14:42 schreef Omnifacer het volgende:

[..]

Principes erop na houden is jou wel vreemd, zo blijkt maar weer.
Ik wist gewoon dat je op mij ging reageren.
  zaterdag 9 juli 2011 @ 14:46:09 #115
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_99242887
Ik zie nog wel wat Friese nationalisten in opstand komen tegen dit voorstel.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
  zaterdag 9 juli 2011 @ 14:46:52 #116
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_99242909
quote:
Melodrama hoer :')

Oei er is iemand in dit land waar ik het niet mee eens ben! VLAGGEN IN DE FIK STEKEN NATIONALITEITHAATMODUS AAN.

Robot die je bent.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_99243053
quote:
Er aandacht op vestigen was alleen aandacht vestigen op de verschillen tussen de inwoners van Nederland. En ja, daar is de PVV ook goed in
Het oeroude principe van 'verdeel en heers', en het lijkt nog steeds te werken.
Ondanks alle educatie wordt er nog steeds gedacht met de onderbuik.
pleased to meet you
pi_99243131
quote:
3s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 14:35 schreef Re het volgende:

[..]

ik vraag me eigenlijk af, wat is er dan zo mis met een beetje nationalistisch gedrag, ik ben ook gewoon trots op mijn land en sta voor de vrijheden die dit land ons biedt
Dat laatste moet nog maar blijken wanneer de tijd daar is.

Maar ik hoop voor jou en mij dat we daar nooit achter hoeven komen. Vrede wordt zwaar ondergewaardeerd.
  Admin zaterdag 9 juli 2011 @ 14:55:01 #119
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_99243132
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 14:46 schreef hooibaal het volgende:
Als die friezen geen Nederlander willen zijn stel ik voor dat Nederland ze afstoot. Laat ze het maar onafhankelijk proberen dan :)
  zaterdag 9 juli 2011 @ 14:56:56 #120
80268 kLowJow
That's Gay
pi_99243186
Als mensen er blij van worden laat ze dan vooral lekker met vlaggetjes gaan zwaaien. w/.
pi_99243218
quote:
En ook nog wel the American en British schools.
pi_99243747
"dit is nou de Nederlandse cultuur!"
Frankrijk

Kroatie

Paraguay

Luxemburg

Rusland

Joegoslavie

Kip en Klaar?
Doe mij maar een nieuwe vlag, eentje met cultuur erin:

[ Bericht 6% gewijzigd door Ulpianus op 09-07-2011 15:22:29 ]
Life is a tragedy for those who feel, but a comedy to those who think.
- Horace Walpole
  zaterdag 9 juli 2011 @ 15:37:11 #123
110163 koffiekoekje
Mag ook bij de thee...
pi_99244309
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 14:55 schreef Danny het volgende:

[..]

Als die friezen geen Nederlander willen zijn stel ik voor dat Nederland ze afstoot. Laat ze het maar onafhankelijk proberen dan :)
Dat kost teveel medailles met de Winterspelen :{w
  Admin zaterdag 9 juli 2011 @ 15:38:25 #124
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_99244337
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 15:14 schreef Ulpianus het volgende:
"dit is nou de Nederlandse cultuur!"
Frankrijk
[ afbeelding ]
Kroatie
[ afbeelding ]
Paraguay
[ afbeelding ]
Luxemburg
[ afbeelding ]
Rusland
[ afbeelding ]
Joegoslavie
[ afbeelding ]

Kip en Klaar?
Doe mij maar een nieuwe vlag, eentje met cultuur erin:
[ afbeelding ]
Je hebt gezien dat al die vlaggen stuk voor stuk anders zijn dan de Nederlandse?
  zaterdag 9 juli 2011 @ 15:41:13 #125
-1 #ANONIEM
Integere Lul
pi_99244397
Gewoon de Nederlandse vlag en een portretfoto van Beatrix bij elke overheidsinstelling verplicht stellen. Net als in Turkije, Marokko, de VS en andere landen waar zij hun cultuur serieus nemen.
Feyenoord Rotterdam
  zaterdag 9 juli 2011 @ 15:41:28 #126
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_99244407
quote:
17s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 14:45 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik wist gewoon dat je op mij ging reageren.
Komt door die baarlijke onzin die je uitkraamt. Er zijn genoeg dingen waar jij, als liefhebber van democratie, trots op kunt zijn in Nederland. Maar zelfs een thema als trots zijn op je Nederland benader jij puur vanuit je links-rechts-denken. Intellectueel gezien zo vreselijk beperkt.
  zaterdag 9 juli 2011 @ 15:43:53 #127
80268 kLowJow
That's Gay
pi_99244454
Op zich is het natuurlijk gewoon een stompzinnig voorstel. Als er iets on-Nederlands is, is het wel dit soort verplicht nationalistisch vertoon.
pi_99244480
Wat een onzin dit :'). Ik hief die vlaggen helemaal niet overal te zien.

Daarbij kan je patriotisme ook niet forceren door overal de vlag uit te hangen. Het is juist omgekeerd, mensen hangen de vlag uit als ze patriotistisch zijn.
  zaterdag 9 juli 2011 @ 15:46:46 #129
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_99244524
quote:
3s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 14:35 schreef Re het volgende:

[..]

Dit is geen gedrag. Gedrag komt uit een persoon. In dit geval moet je je ergens naar gedragen, omdat het je wordt opgelegd. Heeft niets met gedrag te maken.
Dit, dus.
  Admin zaterdag 9 juli 2011 @ 15:47:31 #130
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_99244541
quote:
13s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 15:45 schreef CaptainCookie het volgende:
Wat een onzin dit :'). Ik hief die vlaggen helemaal niet overal te zien.
Ik wel :)
Word er altijd een beetje vrolijk van :Y
pi_99244553
Er is niets mis mee om de Nederlandse vlag wat meer tegen te komen in het straatbeeld. Alleen moet de politiek dat niet gaan opleggen en verplichten. Als ik schooldirecteur was en het zou mij verplicht worden om die vlag uit te hangen, zou ik het juist niet doen.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 09-07-2011 15:48:13 ]
  Admin zaterdag 9 juli 2011 @ 15:48:10 #132
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_99244564
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 15:47 schreef Nielsch het volgende:
Er is niets mis mee om de Nederlandse vlag wat meer tegen te komen. Alleen moet de politiek dat niet gaan opleggen. Als ik schooldirecteur was en het zou mij verplicht worden om die vlag uit te hangen, zou ik het juist niet doen.
dan zou je vrij snel geen schooldirecteur meer zijn :)
pi_99244578
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 15:48 schreef Danny het volgende:

[..]

Dat zal wel meevallen.
pi_99244582
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 15:47 schreef Danny het volgende:

[..]

Ah. Vandaar w/ ?
pi_99244608
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 14:57 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

En ook nog wel the American en British schools.
Dat zijn private instellingen. Denk niet dat het daarvoor verplicht kan worden.
pi_99244616
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 15:38 schreef Danny het volgende:

[..]

Je hebt gezien dat al die vlaggen stuk voor stuk anders zijn dan de Nederlandse?
Nee, echt?

Wat ik bedoel is dat die drie kleuren voor mij geen cultuur met zich meedragen. Waarom zou ik Nederland associëren met die vlag?
We hebben gewoon een lelijke, onoriginele vlag terwijl we als cultuur wel een eigen kleur hebben.
Life is a tragedy for those who feel, but a comedy to those who think.
- Horace Walpole
  zaterdag 9 juli 2011 @ 15:50:50 #137
110163 koffiekoekje
Mag ook bij de thee...
pi_99244646
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 15:47 schreef Danny het volgende:

[..]

Dat is dan wel weer typisch Nederlands. Bescheiden vrolijkheid/trots. w/
  zaterdag 9 juli 2011 @ 15:52:16 #138
110163 koffiekoekje
Mag ook bij de thee...
pi_99244682
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 15:49 schreef Ulpianus het volgende:

[..]

Nee, echt?

Wat ik bedoel is dat die drie kleuren voor mij geen cultuur met zich meedragen. Waarom zou ik Nederland associëren met die vlag?
We hebben gewoon een lelijke, onoriginele vlag terwijl we als cultuur wel een eigen kleur hebben.
Vergeet de wimpel niet.
  zaterdag 9 juli 2011 @ 15:53:17 #139
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_99244708
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 15:49 schreef Ulpianus het volgende:

:{w
  zaterdag 9 juli 2011 @ 15:56:52 #140
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_99244789
quote:

[..]

Onzin, zeg.
Dit, dus.
  zaterdag 9 juli 2011 @ 16:04:20 #141
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_99244996
Daar heb je de politiek niet voor nodig. Gewoon doen, ook thuis.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  zaterdag 9 juli 2011 @ 16:06:18 #142
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_99245042
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 16:04 schreef popolon het volgende:
Nee. Waarom?
Dit, dus.
  zaterdag 9 juli 2011 @ 16:06:29 #143
262 Re
Kiss & Swallow
pi_99245046
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 16:04 schreef popolon het volgende:
brengt wel een bepaald stigma mee he als je je eigen vlag gebruikt
pi_99245146
quote:

[..]

Wanneer ik me bedreigd zou moeten voelen door een vlag van een land zou ik in de gordijnen moeten vliegen tijdens de wedstrijd Nederland/Turkije :') Hebben we het nog niet eens over die vlag van Finland die ik ook enorm vaak zie.

Lariekoek dus.

Er aandacht op vestigen was alleen aandacht vestigen op de verschillen tussen de inwoners van Nederland. En ja, daar is de PVV ook goed in :{. Ik zou dus willen dat het voorstel van een GL kwam, dan was er ook niet die nasmaak van sommigen.
Er was echter een groot verschil. Het advies wat toen werd gegeven was niet geheel onterecht. Veel rechts-extremisten hadden de vlag gekaapt en gebruikten het als symbool "tegen de allochtoon en tegen immigranten". Zeker in de tijd van de bomberjack kon je er zo een goede racist of intolerante mongool in herkennen.
Allah Al Watan Al Malik
  zaterdag 9 juli 2011 @ 16:09:49 #145
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_99245156
quote:
3s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 16:06 schreef Re het volgende:

[..]

En daar moeten we nu juist van af :)
  zaterdag 9 juli 2011 @ 16:12:48 #146
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_99245245
quote:
3s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 16:06 schreef Re het volgende:

[..]

Eigenlijk heel vreemd.

Hier in de buurt zie je heel veel vlaggen en niet alleen Amerikaanse. Ierse, Nederlandse, Italiaanse. Ik vind het wel mooi, alsof het elke dag feest is. ;)
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_99245278
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 16:12 schreef popolon het volgende:

[..]

Eigenlijk heel vreemd.

Hier in de buurt zie je heel veel vlaggen en niet alleen Amerikaanse. Ierse, Nederlandse, Italiaanse. Ik vind het wel mooi, alsof het elke dag feest is. ;)
Leuk, maar dat is Amerika. Qua immigratie, tolerantie toch mijlenver voor op Nederland.
Allah Al Watan Al Malik
  zaterdag 9 juli 2011 @ 16:16:36 #148
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_99245375
Je ziet het in Frankrijk en Duitsland bijv. ook veel meer.
pi_99245420
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 16:16 schreef popolon het volgende:
Je ziet het in Frankrijk en Duitsland bijv. ook veel meer.
Maar fors minder dan in Amerika. Dus het blijft niet te vergelijken.
Allah Al Watan Al Malik
  zaterdag 9 juli 2011 @ 16:23:09 #150
154407 Rucky
Al prutsende wordt men wijs.
pi_99245579
quote:

[..]

He Danny wordt het niet eens tijd om pv nieuws te weren op fok. Het draait uiteindelijk op een wellus/nietus spelletje? Een discussie is leuk maar dat heeft ook een grens.

En als iemand met mij wil discussiëren over de Nederlandse vlag, kom maar. :Y
Op zaterdag 14 april 2012 23:50 schreef innepin het volgende: Rucky en Merlijn zijn tof.
Op donderdag 21 juni 2012 00:22 schreef Papabear het volgende: We kennen elkaar, daten elkaar, doen elkaar en helpen elkaar. FHF O+
Op vrijdag 17 december 2010 13:58 schreef smegmanus het volgende: FOK!kers, hard van buiten. Zacht van binnen 8-)
  zaterdag 9 juli 2011 @ 16:23:50 #151
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_99245602
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 16:23 schreef Rucky het volgende:

[..]

He Danny wordt het niet eens tijd om pv nieuws te weren op fok. Het draait uiteindelijk op een wellus/nietus spelletje? Een discussie is leuk maar dat heeft ook een grens.

En als iemand met mij wil discussiëren over de Nederlandse vlag, kom maar. :Y
:') x 1200
pi_99245623
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 16:23 schreef Omnifacer het volgende:

[..]

:') x 1200
:') x 1200000000000000000000000000000000000000000000
pi_99245667
Nederland is inderdaad groot geworden door in de pas te lopen en andere landen na te lopen.

Dus de waarde van dergelijke argumenten mag natuurlijk niet onderschat worden!
pi_99245683
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 16:13 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Leuk, maar dat is Amerika. Qua immigratie, tolerantie toch mijlenver voor op Nederland.
Weten de Mexicanen, atheisten, moslims, communisten en homoseksuelen dat ;) ?

[ Bericht 1% gewijzigd door MisterSqueaky op 09-07-2011 16:33:38 ]
pi_99245741
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 16:09 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Er was echter een groot verschil. Het advies wat toen werd gegeven was niet geheel onterecht. Veel rechts-extremisten hadden de vlag gekaapt en gebruikten het als symbool "tegen de allochtoon en tegen immigranten". Zeker in de tijd van de bomberjack kon je er zo een goede racist of intolerante mongool in herkennen.
Kan wel wezen, maar het blijft een raar idee dat je niet met een klein vlaggetje van eigen land mag lopen. Tenminste, dat wordt hier gezegd. Zelf kan ik me er vrij weinig bij voorstellen.

Verder zal het mij een rotzorg zijn als scholen Nederlandse vlaggen willen ophangen. Desnoods wel 20 stuks. Het moet alleen de keuze van de school zelf zijn en niet verplicht worden door de overheid.
ROBODEMONS..................|:(
  zaterdag 9 juli 2011 @ 16:29:45 #156
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_99245816
Als ze nou eens gewoon beginnen met gedegen onderwijs te geven op die scholen, zul je zien dat er over een paar jaar nog bar weinig mensen zijn die het heel belangrijk vinden dat er een stuk textiel met een bepaalde kleurencombinatie in hun school hangt.

Maar goed, het is natuurlijk een stuk belangrijker dat het schoolgaande grut de Nederlandsche vlag ingeprent krijgt, want de jeugd stimuleren om zelf te denken en onderscheid te maken tussen relevante en irrelevante zaken, dat is maar moeilijk, duur en komt op den duur de politieke agenda van de PVV niet ten goede.
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.
pi_99245837
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 16:13 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Amerika is te groot om met Nederland te vergelijken. Het is echt niet zo dat ze in alle staten behoorlijk tolerant zijn.
  zaterdag 9 juli 2011 @ 16:30:28 #158
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_99245846
quote:
3s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 16:26 schreef MisterSqueaky het volgende:

[..]

Weten de Mexicanen, atheisten, moslims en homoseksuelen dat ;) ?
Sarcasme he?!
  Moderator zaterdag 9 juli 2011 @ 16:35:15 #159
249559 crew  Lavenderr
pi_99246029
De haringboer heeft het iig begrepen, die vlagt elke dag en prikt een w/ in elke haring ;)
pi_99246184
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 16:35 schreef Lavenderr het volgende:
De haringboer heeft het iig begrepen, die vlagt elke dag en prikt een w/ in elke haring ;)
Nou, dat is dan toch mooi. Ik snap ook niet waarom bijvoorbeeld hotels niet vaker de vlag hebben uithangen. Of hoge gebouwen zoals de Domtoren.

Maar een verplichting voor scholen door de regering is echt te triest voor woorden. Verplicht op Rijksgebouw kan ik me ergens wel prima in vinden.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 09-07-2011 16:39:33 ]
pi_99246364
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 16:28 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Kan wel wezen, maar het blijft een raar idee dat je niet met een klein vlaggetje van eigen land mag lopen. Tenminste, dat wordt hier gezegd. Zelf kan ik me er vrij weinig bij voorstellen.

Verder zal het mij een rotzorg zijn als scholen Nederlandse vlaggen willen ophangen. Desnoods wel 20 stuks. Het moet alleen de keuze van de school zelf zijn en niet verplicht worden door de overheid.
Het vlaggetje is nooit "verboden". Misschien dat één school ooit iemand heeft ontboden vangwege het feit dat een persoon zoiets droeg op zijn jas ofzo.
Allah Al Watan Al Malik
  zaterdag 9 juli 2011 @ 16:45:42 #162
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_99246410
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 16:39 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Nou, dat is dan toch mooi. Ik snap ook niet waarom bijvoorbeeld hotels niet vaker de vlag hebben uithangen. Of hoge gebouwen zoals de Domtoren.

Maar een verplichting voor scholen door de regering is echt te triest voor woorden. Verplicht op Rijksgebouw kan ik me ergens wel prima in vinden.
Daar bestaat al een vlagprotocol voor. Dit is gewoon het zoveelste non-issue dat aangedragen wordt door de PVV. Het maakt ook niet uit wát ze aandragen, als ze maar elke dag in meer of mindere mate in het nieuws zijn. Het electoraat moet gekweekt.
pi_99246603
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 16:39 schreef Nielsch het volgende:

[..]

He gets, niet de Nederlandse vlag op de Domtoren :N Toen de Domtoren gebouwd werd bestond die vlag nog niet eens, de Domtoren is gewoon een oud monument, geen toren die 'typisch Nederlands' is. Ik vind dat zo claimerig staan.

Ik snap niet waarom dit nodig is, op scholen vlaggen hangen, we zijn toch al oranje op koninginnedag? En de vlag mag uit als je geslaagd bent en dat soort dingen, dát vind ik best mooi, maar iedere dag die vlag eren gaat me wat te ver. Je moet uitkijken wanneer je 'eigen land' niet meer gaat relativeren en het een strijd om territorium gaat worden.
pi_99246832
quote:
Ahhh, de ware NSB mentaliteit komt boven drijven.

Er zijn duizenden mensen gestorven voor de Nederlandse driekleur zodat jij in vrijheid kan leven en in vrijheid zonder dat je meteen een mes in je rug krijgt je verradelijke mening kan en mag spuien.
  Moderator zaterdag 9 juli 2011 @ 16:56:55 #165
249559 crew  Lavenderr
pi_99246837
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 16:51 schreef Taurus het volgende:

[..]

He gets, niet de Nederlandse vlag op de Domtoren :N Toen de Domtoren gebouwd werd bestond die vlag nog niet eens, de Domtoren is gewoon een oud monument, geen toren die 'typisch Nederlands' is. Ik vind dat zo claimerig staan.

Ik snap niet waarom dit nodig is, op scholen vlaggen hangen, we zijn toch al oranje op koninginnedag? En de vlag mag uit als je geslaagd bent en dat soort dingen, dát vind ik best mooi, maar iedere dag die vlag eren gaat me wat te ver. Je moet uitkijken wanneer je 'eigen land' niet meer gaat relativeren en het een strijd om territorium gaat worden.
Claimerig? Die toren staat toch in Nederland :?
pi_99246932
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 16:56 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Er zijn duizenden mensen gestorven voor de Nederlandse driekleur zodat jij in vrijheid kan leven en in vrijheid zonder dat je meteen een mes in je rug krijgt je verradelijke mening kan en mag spuien.
Omgekeerde Godwin. Nice! :').
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_99246958
quote:

[..]

Dat geldt ook voor het oranje wit blauw.
Mogen we daar nu, net als de PVV, ook weer mee zwaaien :) ?
pi_99246975
quote:

[..]

w/.
pi_99246987
Sorry, ik bedoel: :').
pi_99247019
quote:

[..]

Verraderlijke mening :')

En dat uit de mond van iemand die niet eens in dit land woont. Hilarisch :D
pi_99247043
Duizenden mensen zijn gestorven voor de driekleur zodat elke Nederlander wanneer het 'm uitkomt kan vertrekken naar een ander land.
pi_99247198
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 17:01 schreef Monidique het volgende:
Duizenden mensen zijn gestorven voor de driekleur zodat elke Nederlander wanneer het 'm uitkomt kan vertrekken naar een ander land.
Ja... Liefst een land waar het fascisme vanaf dag 1 hartelijk omarmd werd :)

Nee hoor, ik ben blij dat onze nep dr. ver weg zit en haar waanbeelden alleen via internet kan spuien.
  Moderator zaterdag 9 juli 2011 @ 17:05:51 #173
249559 crew  Lavenderr
pi_99247200
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 17:01 schreef PhirePhoenix4 het volgende:

[..]

Verraderlijke mening :')

En dat uit de mond van iemand die niet eens in dit land woont. Hilarisch :D
Hilarisch? Mwah..kan haar alleen maar gelijk geven. De feiten spreken voor zich. Er zijn mensen gestorven voor de driekleur en ons land.

Ik vraag me echt af hoe er hier gereageerd zou zijn als dit voorstel van de PvdA of D66 was gekomen.
pi_99247346
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 17:05 schreef Lavenderr het volgende:

Ik vraag me echt af hoe er hier gereageerd zou zijn als dit voorstel van de PvdA of D66 was gekomen.
Onzinnige vraag. Bovendien zou ik dan hetzelfde reageren. Scholen moeten niet worden verplicht om elke dag de vlag te hijsen, scholen moeten worden verplicht om goed les te geven.
pi_99247382
quote:

[..]

Hilarisch? Mwah..kan haar alleen maar gelijk geven. De feiten spreken voor zich. Er zijn mensen gestorven voor de driekleur en ons land.

En dus worden we verplicht om de vlag te hijsen? Wat hebben die zaken in GODSNAAM met elkaar van doen?

Kritiek op het vaderland is juist een teken van vaderlandsliefde.

Om dat te pareren met gelul over duizenden doden is nogal treurig eigenlijk.

Maar laat ik ook een duit in het zakje doen. Die fijne driekleur van je, daarvoor hebben wij ook vele duizenden laten sterven. Ongevraagd.

En de PvdA noch D66 zouden met dit voorstel komen. De pvv doet niet anders dan met van die symboolpolitiek op de proppen komen.
pi_99247500
quote:

Dat voor jou het niet om de inhoud gaat is prima, maar niet iedereen denkt zo.
D'66 en PvdA zijn trouwens net zulke treurwilg partijen.

Als je een vlag wil hijsen, dan doe je dat maar lekker thuis, net zoals met religie en dat ga je niet opdwingen aan anderen.
pi_99247547
quote:
10s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 16:56 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Claimerig? Die toren staat toch in Nederland :?
Ja, en daar is dan ook alles mee gezegd. Moet er daarom een Nederlandse vlag op? Weten mensen in Utrecht niet dat ze in Nederland zijn? Als ik de Domtoren beklim, denk ik 'wat een mooie toren, en wat een mooi uitzicht' en hooguit 'wat is Utrecht toch een mooie stad'. Ik denk niet 'wat is Nederland toch prachtig'. Dat soort torens zijn kenmerkend voor de middeleeuwen, overal in Europa staan dat soort bouwwerken mbt het christendom. De Nederlandse vlag op een kerktoren is absoluut ongepast.
pi_99248628
Dit soort praktijken zijn vooral in trek bij landen met dictatoriale trekjes. Laten we ook verplicht het Wilhelmus zingen voor de school begint, om vervolgens Beatrix te eren met een welgemeend saluut.
Cool story, Hansel.
  zaterdag 9 juli 2011 @ 17:50:35 #179
262 Re
Kiss & Swallow
pi_99248654
Ah onze huisracist is er ook weer :')
pi_99248950
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 10:44 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Waarom alleen op scholen? Elk bedrijf moet verplicht worden onze mooie driekleur fier te laten wapperen! Het moet voor iedere allochtone werknemer klip en klaar zijn dat dit nou echte Nederlandsche cultuur is!
Wat is daar nou mis mee? Ik denk dat het juist heel goed is! In Amerika hebben ze ook overal de Amerikaanse vlag wapperen. Wat heeft dat met buitenlanders te maken???
Als bedrijf wil je ook graag je bedrijfsnaam op de voorgevel. Als land is dat niet anders. Wij zijn ook een bedrijf of je het nu leuk vind of niet, en daar hoort de nederlandse vlag bij, simpel. w/

[ Bericht 6% gewijzigd door Mercer op 09-07-2011 18:06:08 ]
pi_99249177
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 17:58 schreef Mercer het volgende:

Als bedrijf wil je toch ook graag je bedrijfsnaam op de voorgevel. Als land is dat niet anders. Wij zijn ook een bedrijf of je het nu leuk vind of niet, en daar hoort de nederlandse vlag bij, simpel. w/
Sinds wanneer zijn scholen (of bedrijven) de voorgevel van een land?
Zet dan een vlag neer bij de grensovergangen.
pi_99249263
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 18:06 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Los daarvan denk ik dat verplicht vlaggen niet zal leiden tot meer vaderlandsliefde.....
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_99249298
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 17:50 schreef Re het volgende:
Ah onze huisracist is er ook weer :')
Ah, de moslimextremist meldt zich ook. Heb je nog geoefend met je opblaasboot?

Maar leg mij eens uit wat racistisch is aan de Nederlandse vlag?
pi_99249325
quote:
[..]
In Nederlandse scholen wordt een nieuwe generatie Nederlanders opgeleid die gaan werken voor de BV Nederland. Nederlandse bedrijven die een Nederlandse vlag voeren. Logisch toch? Er wordt daar immers geld verdiend om NEDERLAND draaiende te houden. In Amerika is het niet anders. Dus wat is het probleem?
pi_99249468
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 17:09 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Onzinnige vraag. Bovendien zou ik dan hetzelfde reageren. Scholen moeten niet worden verplicht om elke dag de vlag te hijsen, scholen moeten worden verplicht om goed les te geven.
Dit dus en ik heb nou niet bepaald het idee dat de verplicht vlaggen zorgen dat de kwaliteit van de lessen omhoog gaan.
pi_99249480
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 18:10 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Ah, de moslimextremist meldt zich ook. Heb je nog geoefend met je opblaasboot?

Maar leg mij eens uit wat racistisch is aan de Nederlandse vlag?
Ik denk dat hij meer hier op doelde, mijn waarde "Dr"
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 17:47 schreef Dr.Nikita het volgende:

Sja, ik verwacht niet anders van kleurlingen.

Precies en ook komen met een welkomstcommitee. Dat je daar niet trots op bent begrijp ik weer niet. Je landgenoten worden in de watten gelegd en nog heb je te zeiken.

Ja, landverraders zijn pas een aanwinst voor NL. Dat is pas echte VOC mentaliteit. Wees er trots op.

Je weet niet eens wat een vaderland is laat staan kritiek hebben.

Maargoed, ik zie hier vooral gekleurde kindertjes en moslims negatief reageren die geen enkele waarde hebben voor NL en ook nooit een waarde in de toekomst zullen hebben.
:')
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_99249573
quote:
10s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 18:16 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Ik denk dat hij meer hier op doelde, mijn waarde "Dr"

[..]

daar werd niet op gezinspeeld.

Ik ken Re al langer dan vandaag en zij kan niet verkroppen dat ik niets van de islam moet hebben.
pi_99249620
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 18:19 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Ik ken Re al langer dan vandaag en zij kan niet verkroppen dat ik niets van de islam moet hebben.
Zij? :')
pi_99249672
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 18:19 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Ik ken Re misschien niet langer dan vandaag, maar ik weet wel zeker dat het deze keer niet daarover ging :')

Hoeveel vaderlandsliefde heb jij als ik vragen mag? Wat heb jij gedaan voor Nederland?
pi_99249676
Het is jammer dat de PVV met dit voorstel komt, anders was ik er mee eens.
pi_99249716
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 18:11 schreef Mercer het volgende:

[..]

In Nederlandse scholen wordt een nieuwe generatie Nederlanders opgeleid die gaan werken voor de BV Nederland. Nederlandse bedrijven die een Nederlandse vlag voeren. Logisch toch? Er wordt daar immers geld verdiend om NEDERLAND draaiende te houden. In Amerika is het niet anders. Dus wat is het probleem?
De meeste bedrijven hebben toch echt hun eigen vlag en geen Nederlandse vlag.
pi_99249744
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 18:23 schreef HAKIM_1988 het volgende:
Mee eens.
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 18:24 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Ja jammer, gemiste kans naar mijn idee. Want ik denk dat je betere zaken doet met vlag.
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 18:25 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Een heleboel bedrijven zijn geeneens Nederlands :P
Klopt maar toch zitten die wel op nederlands grondgebied, dus vind ik het vrij normaal om dan een nederlandse vlag te voeren.
pi_99249761
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 18:24 schreef Morrigan het volgende:

[..]

pi_99249812
quote:
14s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 18:24 schreef Mercer het volgende:

Ja jammer, gemiste kans naar mijn idee. Want ik denk dat je betere zaken doet met vlag.
Waarom denk je dat?
pi_99249819
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 18:25 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Mwoah. Als ze NL als belastingparadijs gebruiken mogen ze best met een vlaggetje zwaaien ;)
  Moderator zaterdag 9 juli 2011 @ 18:28:39 #196
249559 crew  Lavenderr
pi_99249839
quote:
Et voilá :D
pi_99249876
quote:

[..]

Zou het erg zijn om ze zo te zien ?

Tuurlijk, met de zielige staat van ons onderwijs komt NL dan niet zo goed uit de bus; maar misschien wil de regering daar wel wat aan veranderen als het ons visitekaartje zou zijn.

"Kenniseconomie", toch ?
  zaterdag 9 juli 2011 @ 18:30:51 #198
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_99249889
quote:
Oh, ik dacht altijd dat het in de politiek om de inhoud ging, niet om de boodschapper :')
pi_99249892
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 18:27 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Waarom denk je dat?
Omdat je daarmee voor een "hoger doel" gaat. En of dat nou de nederlandse vlag is, of een weeshuis in Rwanda. Ik denk dat dat de prestaties verbeterd.
pi_99249899
quote:
3s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 18:27 schreef MisterSqueaky het volgende:

[..]

Mwoah. Als ze NL als belastingparadijs gebruiken mogen ze best met een vlaggetje zwaaien ;)
Ze dragen al belasting af aan dit land, moeten ze dan ook nog eens met een vlag gaan zwaaien die niet de hunne is?
pi_99249952
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 18:30 schreef Mercer het volgende:

[..]

Omdat je daarmee voor een "hoger doel" gaat. En of dat nou de nederlandse vlag is, of een weeshuis in Rwanda. Ik denk dat dat de prestaties verbeterd.
Ik zie dan liever dat ze wat meer duurzaam gaan investeren, als je een "hoger doel" na wilt streven. Het mooie is dat dat niet grensgebonden is. O+
pi_99250030
quote:
Als bijvoorbeeld GL hiermee was gekomen, vond ik het net zo belachelijk.
pi_99250231
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 18:23 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Ik ken Re misschien niet langer dan vandaag, maar ik weet wel zeker dat het deze keer niet daarover ging :')
Daar denk ik anders over.
quote:
Hoeveel vaderlandsliefde heb jij als ik vragen mag?
Ik schat zo in, net zoveel als een Turk voor Turkije, een Marokkaan voor Marokko, een Fransman voor Frankrijk en als een Amerikaan voor Amerika. Nog meer voorbeelden nodig?
quote:
Wat heb jij gedaan voor Nederland?
Niet zoveel meer, ik ben nu nog werkgever voor 24 gezinnen wat in het verleden een meervoud was toen ik nog in NL woonde.
pi_99250270
quote:
10s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 18:28 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Verbaast mij niets.
pi_99250272
Ik vind het geen belachelijk voorstel, maar wel zinloos. Ik zie niet wat verplicht vlaggen bij gaat dragen aan meer vaderlandsliefde. Ik heb daar ook geen argument voor gezien. Het is symboolpolitiek, de mensen die trots zijn op Nederland, zijn dat ook zonder verplicht vlaggen. De mensen die niet trots zijn op Nederland, zullen door die vlag niet opeens hun mening bijstellen.
pi_99250282
quote:
:Y
..non est vivere sed valere vita est ..
pi_99250306
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 18:44 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

[..]

Ik schat zo in, net zoveel als een Turk voor Turkije, een Marokkaan voor Marokko, een Fransman voor Frankrijk en als een Amerikaan voor Amerika. Nog meer voorbeelden nodig?

[..]
Maar dat zegt toch niks? Er zijn ook Turken, Marokkanen Fransen en Amerikanen die niet trots zijn op hun land.
quote:
Niet zoveel meer, ik ben nu nog werkgever voor 24 gezinnen wat in het verleden een meervoud was toen ik nog in NL woonde.
Dat is dus geen antwoord op mijn vraag.
pi_99251190
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 18:36 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Als bijvoorbeeld GL hiermee was gekomen, vond ik het net zo belachelijk.
Uiteraard, maar je hebt mensen die standaard voor zijn als partij X iets zegt en je hebt mensen die standaard tegen zijn als partij Y iets zegt....dat zie je door het hele politieke spectrum.

Dat je dat belangrijker vindt dan je eigen mening is apart.
  Eindredactie Games zaterdag 9 juli 2011 @ 19:24:18 #209
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_99251426
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 17:47 schreef Dr.Nikita het volgende:

Sja, ik verwacht niet anders van kleurlingen.

Sneu persoon.
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
pi_99251602
quote:

[..]

Zodat jij, je islamitische buurvrouw en Surinaamse collega in vrijheid met elkaar kunnen leven, ja. :*
  zaterdag 9 juli 2011 @ 19:37:03 #211
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_99251811
quote:
Inderdaad. Never de vlag van de Nederlandse bezetter die wij Friezen zullen accepteren. Het enige waar de lelijke vlag van de lelijke Nederlandse bezetter goed voor is, is om in de fik te steken of je kont mee af te vegen!

Ik waarschuw de PVV maar even alvast: als je echt de Friese nationalistische sentimenten wilt aanwakkeren en mogelijk zelfs een escalatie hiervan, moet je de vlag van de bezetter - dat zijn jullie dus in Den Haag als Nederlanders, wij zijn Friezen en geen Nederlanders - verplicht stellen.

FRYSLÂN FRY!
FRYSLÂN BOPPE!
pi_99251829
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 18:44 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

[..]

[..]

Maar voel je je nu verbonden met het land waar je nu woont? Zie je jezelf nog wel als Nederlander?
  zaterdag 9 juli 2011 @ 19:50:49 #213
pi_99252192
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 14:55 schreef Danny het volgende:

[..]

Graag.

Ik ben geen Nederlander, ik ben een Fries.
Wij waren er eerder trouwens, kijk maar eens in de geschiedenis.

Eigen Friese staat, uit de EU, eigen progressief beleid.

Wij gaan het echt beter doen dan jullie Nederlanders met jullie faalhazenbeleid. :W

zaterdag 9 juli 2011 @ 19:53:49 #214
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_99252280
Wat ik heb gehoord is dat Friezen het trollen hebben uitgevonden rond het jaar 250 BCE
pi_99252338
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 19:37 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Maar voel je je nu verbonden met het land waar je nu woont? Zie je jezelf nog wel als Nederlander?
Hoewel je de vraag niet aan mij stelt ;) ....ik heb ongeveer 15 jaar in het buitenland gewoond en gewerkt, maar ben me altijd Nederlander blijven voelen, ondanks dat je soms ook in een vreemde taal begint te denken en praten (aparte gewaarwording).

Die vlag zegt me alleen zo weinig. Zowel hier als in het buitenland en dat komt voornamelijk, omdat nationaliteit me weinig zegt....je hebt overal leuke mensen en klootzakken en ik identificeer me vooral met de mensen waar ik het goed mee kan vinden, ongeacht waar ze vandaan komen.

Daarnaast is het ook niet echt een prestatie om in land X geboren te worden en dan moet ik trots zijn op andere mensen die toevallig ook hier geboren zijn? Fijn hoor dat Dries Roelvink ook Nederlander is, maar ik voel me niet met hem verbonden, noch identificeer ik me met hem.
pi_99252473
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 19:55 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Hoewel je de vraag niet aan mij stelt ;) ....ik heb ongeveer 15 jaar in het buitenland gewoond en gewerkt, maar ben me altijd Nederlander blijven voelen, ondanks dat je soms ook in een vreemde taal begint te denken en praten (aparte gewaarwording).

Die vlag zegt me alleen zo weinig. Zowel hier als in het buitenland en dat komt voornamelijk, omdat nationaliteit me weinig zegt....je hebt overal leuke mensen en klootzakken en ik identificeer me vooral met de mensen waar ik het goed mee kan vinden, ongeacht waar ze vandaan komen.

Daarnaast is het ook niet echt een prestatie om in land X geboren te worden en dan moet ik trots zijn op andere mensen die toevallig ook hier geboren zijn? Fijn hoor dat Dries Roelvink ook Nederlander is, maar ik voel me niet met hem verbonden, noch identificeer ik me met hem.
Dat dus. En een vlaggetje verandert daar niks aan :)
pi_99252515
Ik kom wel 'ns ergens en dan vragen ze:"What do you think of our country?" Ik: "It sucks even more than my own country." Ik zie het gewoon simpel, minimaal 90% van de mensheid is fout, en dat geldt ook voor nederlanders dus ik zie niet waar ik trots op zou moeten wezen. Laat die PVV 'ns een beetje belangrijker zaken gaan doen, of wacht, nee, daar zijn ze te dom voor. Lamaarzitte. Wat interesseert mij die vlag nou? Lekker belangrijk.
  zaterdag 9 juli 2011 @ 20:07:13 #218
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_99252660
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 20:01 schreef niels0 het volgende:
Ik kom wel 'ns ergens en dan vragen ze:"What do you think of our country?" Ik: "It sucks even more than my own country."
Lekker enthousiaste toerist ben jij, zeg. O+
pi_99252704
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 19:37 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

Inderdaad. Never de vlag van de Nederlandse bezetter die wij Friezen zullen accepteren. Het enige waar de lelijke vlag van de lelijke Nederlandse bezetter goed voor is, is om in de fik te steken of je kont mee af te vegen!
"Bezetter" ?
Je beseft dat het historisch gezien accurater is om te claimen dat Friesland de rest van Nederland heeft bezet :P ?
pi_99252755
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 20:07 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Lekker enthousiaste toerist ben jij, zeg. O+
Ik vind reizen leuk en niet alleen als toerist. Ik vertel ze gewoon eerlijk wat ik er van vind (Dat is toch nederlandse cultuur? Zeggen wat je er van vind? Heb je meer aan dan die driekleur op een school planten. Weet je wel wat dat allemaal kost? (ook weer nederlandse cultuur) Op elke school een nederlandse vlag). Maar 'ns in de vlaggenhandel gaan (typisch nederlandse handelsgeest).

Niemand kan mij betichten dat ik de cultuur niet snap lol.

En nee, ik schrijf 'nederlandse' niet met een hoofdletter. Ik houd me aan het vorige groene boekje, zoals ik het op school heb gehad.

[ Bericht 2% gewijzigd door niels0 op 09-07-2011 20:18:10 ]
  zaterdag 9 juli 2011 @ 20:24:59 #221
341872 spookje-van-het-noorden
eng, maar toch best lief
pi_99253168
Met trots is niks verkeerd, maar je hebt er wel verkeerde mensen tussen die hun trots verkeerd gebruiken.

Ik neem aan dat allochtonen ook hun vlaggen buiten mogen hangen, dus waarom niet één groot multi-culti wapperend festijn! w/
pi_99253256
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 20:24 schreef spookje-van-het-noorden het volgende:
Met trots is niks verkeerd, maar je hebt er wel verkeerde mensen tussen die hun trots verkeerd gebruiken.

Ik neem aan dat allochtonen ook hun vlaggen buiten mogen hangen, dus waarom niet één groot multi-culti wapperend festijn! w/
Te pas en onpas gaan vlaggen vind ik niet zo'n goed plan. Hmm, dit moet ik even onderbouwen.
pi_99253660
Naar mijn idee creeert men nationalistische enclaves als er zomaar door iedere immigrant gevlagd mag worden. Enclaves bevorderen niet de integratie en lijkt me dus onwenselijk. Met de nederlandse vlag mag dit in NL natuurlijk wel, om uit te stralen dat Nederland 1 geheel is waarbij 'onze' 'cultuur' de leidraad is voor lokale normen en waarden.

PS. Ik moet bijna kotsen wat ik zelf schrijf maar ik sta er achter.
  zaterdag 9 juli 2011 @ 20:40:58 #224
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_99253739
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 20:10 schreef niels0 het volgende:

[..]

Ik vind reizen leuk en niet alleen als toerist. Ik vertel ze gewoon eerlijk wat ik er van vind (Dat is toch nederlandse cultuur? Zeggen wat je er van vind? Heb je meer aan dan die driekleur op een school planten. Weet je wel wat dat allemaal kost? (ook weer nederlandse cultuur) Op elke school een nederlandse vlag). Maar 'ns in de vlaggenhandel gaan (typisch nederlandse handelsgeest).

Niemand kan mij betichten dat ik de cultuur niet snap lol.
Ha! Kijk maar eens naar mijn eerste reactie in dit topic.

Jij en ik, jongen!

quote:
En nee, ik schrijf 'nederlandse' niet met een hoofdletter. Ik houd me aan het vorige groene boekje, zoals ik het op school heb gehad.
Zo'n hoofdletter kost niks, hoor.
pi_99253894
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 20:40 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Ha! Kijk maar eens naar mijn eerste reactie in dit topic.

Jij en ik, jongen!

Mee eens.
  zaterdag 9 juli 2011 @ 20:45:26 #226
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_99253903
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 20:38 schreef niels0 het volgende:

Dan lijkt het me een goed idee om je eens af te vragen wat je er precies toe aanzet om dit te schrijven.
pi_99253993
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 20:45 schreef Dubbelzuurrr het volgende:

[..]

Dan lijkt het me een goed idee om je eens af te vragen wat je er precies toe aanzet om dit te schrijven.
Ik was aan het schrijven, toen kwam ik tot nieuwe inzichten. Ik sta achter wat ik schrijf en post. Bijstellen van inzichten, ah. Goed toch?

Met kotsen overdreef ik. Ik ben het eigenlijk wel eens met nederlandse vlaggen op scholen en (andere) staatsgebouwen. Ik ben niet gelijk PVVer heh! w/

[ Bericht 3% gewijzigd door niels0 op 09-07-2011 20:59:56 ]
  zaterdag 9 juli 2011 @ 21:13:45 #228
pi_99255147
w/ <- waarom is er alleen een emoticon met deze lelijke baggervlag beschikbaar en niet een emoticon met de mooie Friese vlag? :{

O+ O+ O+
  zaterdag 9 juli 2011 @ 21:15:16 #229
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_99255205
Geen reclame voor koffiemelk in dit topic AUB.
pi_99255425
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 21:13 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
w/ <- waarom is er alleen een emoticon met deze lelijke baggervlag beschikbaar en niet een emoticon met de mooie Friese vlag? :{

[ afbeelding ]

O+ O+ O+
Omdat de Friezen niet meer onafhankelijk wilden zijn. Duh. Leer je geschiedenis :P
  zaterdag 9 juli 2011 @ 21:22:37 #231
pi_99255484
quote:
15s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 21:15 schreef SpecialK het volgende:
Geen reclame voor koffiemelk in dit topic AUB.
:D
  zaterdag 9 juli 2011 @ 21:23:52 #232
pi_99255535
quote:
3s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 21:20 schreef MisterSqueaky het volgende:

[..]

Omdat de Friezen niet meer onafhankelijk wilden zijn. Duh. Leer je geschiedenis :P
Tijd om te pleiten weer voor Friese bewustwording, zeker nu Nederland gekaapt is door Limbabwe. ;(
pi_99255578
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 11:22 schreef coban het volgende:

Maar ga aub niet zo dom denken dat er allochtonen zijn die zich hierbij minder Turks/Marokkaans/Chinees voelen of die het erg vinden ofzo. :')
Wat mij betreft, daar moeten we ook naar toe !
Ik Nederlander, jij tijdelijk !!! w/
pi_99255661
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 21:23 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

Tijd om te pleiten weer voor Friese bewustwording, zeker nu Nederland gekaapt is door Limbabwe. ;(
Weet je het zeker ? Zo fraai is de geschiedenis van Fryslan na Willempie van Oranje niet - tenminste niet als je voor een onafhankelijk Friesland bent :P
pi_99256086
quote:
6s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 19:50 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

Ik ben geen Nederlander, ik ben een Fries.
Wij waren er eerder trouwens, kijk maar eens in de geschiedenis.

Eigen Friese staat, uit de EU, eigen progressief beleid.

Wij gaan het echt beter doen dan jullie Nederlanders met jullie faalhazenbeleid. :W

Friesland. De provincie met de hoogste werkeloosheid !
1 op de 10 hei-kneuters zit in de W.W.
Een zelfstandige Fries, het zal nooit gebeuren. (was het maar waar !)
pi_99256263
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 21:38 schreef Ahoi het volgende:

[..]

Vandaar dat slinke boomknuffelaar er toen zo op zat te zinspelen te verkassen naar Venezuela ;) .
pi_99257232
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 21:38 schreef Ahoi het volgende:

[..]

Je gaat te kort door de bocht. Afzeiken is zo makkelijk. Waar kom jij dan vandaan? Ik kan het ook nl.

Trouwens, als je wilt afzeiken, begin bij mij dan.
pi_99257479
quote:
10s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 18:28 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

En hij heeft groot gelijk ook. Omdat je weet wat de achterliggende reden van de PVV is. En die is niet Kosher. Oftewel, WEER gaan rechts-extremisten aan de haal met het symbool van Nederland.
Allah Al Watan Al Malik
pi_99257612
Waarom zal een Nederlandse vlag de schoolprestaties verminderen? Als er een Nederlandse vlag voor de school hangt kunnen de schoolprestaties niet omhoog? Raar argument.
  zaterdag 9 juli 2011 @ 22:25:50 #240
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_99257867
Waarom hangt de Israëlische vlag dan op hun fractiekamer?
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
pi_99257913
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 22:25 schreef Stupendous76 het volgende:
Waarom hangt de Israëlische vlag dan op hun fractiekamer?
Patriotisme.
Allah Al Watan Al Malik
pi_99265776
Alweer zo'n baanbrekende maatregel van het kabinet! Net als het verhogen van de snelheidslimiet naar 130 op bepaalde trajecten. Men pakt daar op het Binnenhof wel echt de grote problemen van deze tijd aan hoor, petje af!

Dit kabinet :r
Nationalisme :r
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
pi_99266477
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 19:37 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Zover ik weet is Nikita Hongaarse die een tijd lang in Nederland heeft gewoond. En naar wat ik zo hier en daar gelezen heb voelt zij zich zeker ook wel verbonden met Hongarije
Schijnbaar is zo'n soort dubbele loyaliteit wel mogelijk als je Hongaars bent, maar niet als je Turks of Marokkaans bent .. :?
pleased to meet you
pi_99266707
Nationalisme heeft ook zulke mooie dingen opgeleverd in het verleden.
"When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed"
pi_99267422
quote:
Was jij niet een van die droeftoeters die maar niet wilde begrijpen dat je de Nederlandse driekleur hoort uit te dragen als je voor een vertegenwoordigend team uitkomt, maar gelijk ter verdediging van de surivlag-wapperaars kwam, ten tijde van die rel?
pi_99267453
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 01:48 schreef Sicstus het volgende:
Alweer zo'n baanbrekende maatregel van het kabinet! Net als het verhogen van de snelheidslimiet naar 130 op bepaalde trajecten. Men pakt daar op het Binnenhof wel echt de grote problemen van deze tijd aan hoor, petje af!

Dit kabinet :r
Nationalisme :r
Rustig aan man, denk om je hart :D . Het is maar een PVV-er die dit voorstel de ether inslingert; ze zijn er nog geen complete debatten in de TK over aan het houden. Het zou me verbazen als Rutte hier zn vingers aan wilt branden.

Geez, gelijk dat "kutkabinet!!"-brulboeien weer.

...al moet ik toegeven dat dit kabinet net zo goed BakEllende 5 had kunnen heten...
  zondag 10 juli 2011 @ 11:24:02 #247
341872 spookje-van-het-noorden
eng, maar toch best lief
pi_99270631
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 20:38 schreef niels0 het volgende:
Naar mijn idee creeert men nationalistische enclaves als er zomaar door iedere immigrant gevlagd mag worden. Enclaves bevorderen niet de integratie en lijkt me dus onwenselijk. Met de nederlandse vlag mag dit in NL natuurlijk wel, om uit te stralen dat Nederland 1 geheel is waarbij 'onze' 'cultuur' de leidraad is voor lokale normen en waarden.

Maar je snapt niet dat veel ''nederlanders'' hun nederlandse vlag met een verkeerd doel gebruiken? Trots bestaat alang niet meer, en als het wel bestaat zijn degene daar stil over.
Nationalisme bestaat wel, en vaak op de manier van ''ik ben hollander/blank dus beter dan jouw'',

Dus misschien helemaal geen vlaggen?
pi_99270670
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 11:24 schreef spookje-van-het-noorden het volgende:

[..]

Maar je snapt niet dat veel ''nederlanders'' hun nederlandse vlag met een verkeerd doel gebruiken? Trots bestaat alang niet meer, en als het wel bestaat zijn degene daar stil over.
Nationalisme bestaat wel, en vaak op de manier van ''ik ben hollander/blank dus beter dan jouw'',

Dus misschien helemaal geen vlaggen?
Afgezien daarvan....NL 1 geheel? Niet echt lijkt me...de landen die naar buiten proberen uit te stralen dat ze echt 1 geheel vormen en erg druk met vlaggen wapperen in de weer zijn, zijn de landen waar we met z'n allen liever niet willen wonen.
  zondag 10 juli 2011 @ 11:34:49 #249
117098 Hathor
Effe niet
pi_99270874
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 21:13 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[ afbeelding ]

O+ O+ O+
Omdat kutboeren geen eigen emoticon verdienen.
pi_99271344
quote:
10s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 22:26 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Patriotisme.
Zei hij...kijkend naar de avatar van Mutant01... en dan iets met balk en splinter...
pi_99273637
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 11:54 schreef Jacquesuse het volgende:

[..]

Zei hij...kijkend naar de avatar van Mutant01... en dan iets met balk en splinter...
Werkelijk, ik zie niet wat dat te maken heeft met "balk" en splinter. Aangezien mijn miniscule vlag van 1 pixel bij 1 pixel a) gratis is b) niet verplicht is c) niet uitgedragen wordt door een Nederlandse politieke partij d) ik geen extreem rechtse politiek voer.

Niets mis met patriotisme, zolang voor een andere reden dan het aanwakkeren van devide, rassenhaat, allochonenhaat, moslimhaat of semi-religieusextremisme. Maar dat begrijpt u vast niet. Voor mijn part hangen ze de nazi-vlag op in hun kamer.

[ Bericht 2% gewijzigd door Mutant01 op 10-07-2011 13:17:05 ]
Allah Al Watan Al Malik
pi_99275642
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 11:54 schreef Jacquesuse het volgende:

[..]

Omg .. vergelijk je nu echt een avatar, gebruikt door een particulier op een forum, met een vlag in een regeringsgebouw, in de fractiekamer van Nederlandse volksvertegenwoordigers?
pleased to meet you
  zondag 10 juli 2011 @ 14:00:03 #253
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_99275714
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 13:58 schreef moussie het volgende:

[..]

Omg .. vergelijk je nu echt een avatar, gebruikt door een particulier op een forum, met een vlag in een regeringsgebouw, in de fractiekamer van Nederlandse volksvertegenwoordigers?
Ach. Ik zie wel 1 overeenkomst. Beide de PVV en Mutant gebruiken een vlaggetje uit o.a. trollende overwegingen.
pi_99278090
quote:
7s.gif Op zondag 10 juli 2011 14:00 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Ach. Ik zie wel 1 overeenkomst. Beide de PVV en Mutant gebruiken een vlaggetje uit o.a. trollende overwegingen.
Gezien Wilders fixatie/obsessie/innige vriendschap met rechts tot extreem-rechts Israël denk ik niet dat die vlag in de fractiekamer er hangt uit trollende overwegingen
pleased to meet you
  zondag 10 juli 2011 @ 14:57:42 #255
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_99278292
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 14:52 schreef moussie het volgende:

[..]

Gezien Wilders fixatie/obsessie/innige vriendschap met rechts tot extreem-rechts Israël denk ik niet dat die vlag in de fractiekamer er hangt uit trollende overwegingen
Deels wel gok ik.
pi_99278744
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 13:11 schreef Mutant01 het volgende:
Voor mijn part hangen ze de nazi-vlag op in hun kamer.
Deden ze toch ;) ? Twee prinsenvlaggen, gekocht van neonazis.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')