Waarom alleen op scholen? Elk bedrijf moet verplicht worden onze mooie driekleur fier te laten wapperen! Het moet voor iedere allochtone werknemer klip en klaar zijn dat dit nou echte Nederlandsche cultuur is!quote:'Nederlandse vlag op alle scholen'
Kamerlid voor de PVV Harm Beertema wil dat de Nederlandse vlag op elke school wappert.
Hij zette een eerdere motie van hem daartoe vrijdag kracht bij in Rotterdam Zuid Dichtbij/Weekblad De Echo.
''Laten we het mooie rood, wit en blauw weer tevoorschijn halen. Iedere school zou onze driekleur moeten dragen. Tegenwoordig schrik je er bijna van als je de Nederlandse vlag tegenkomt, zo weinig zie je hem. Het moet voor jonge allochtonen klip en klaar zijn: dít is nou de Nederlandse cultuur.''
http://www.nu.nl/binnenla(...)ag-alle-scholen.html
Dit.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 10:50 schreef bijdehand het volgende:
In het buitenland zie je dit ook vaak. ik vind het wel mooi.
Intussen maak je wel gebruik van je nationaliteit. Je kan bv. met een Nederlands paspoort makkelijk bijna alle landen van de wereld binnenkomen.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 11:03 schreef KoosVogels het volgende:
Steek die vlag in je reet man. Wat kan mij die hele nationaliteit schelen. Net of ik trots ben op een land waar van die randfiguren als Wilders rondlopen.
Dan kan je wel zeiken over die "wilders" types....maar is Rutte dan zo geweldig?!quote:Op zaterdag 9 juli 2011 11:03 schreef KoosVogels het volgende:
Steek die vlag in je reet man. Wat kan mij die hele nationaliteit schelen. Net of ik trots ben op een land waar van die randfiguren als Wilders rondlopen.
Pragmatisme is niemand vreemd.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 11:07 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Intussen maak je wel gebruik van je nationaliteit. Je kan bv. met een Nederlands paspoort makkelijk bijna alle landen van de wereld binnenkomen.
Maar ja, dan is de nederlandse nationaliteit wel weer makkelijk he?
Nee.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 11:08 schreef thesystem het volgende:
[..]
Dan kan je wel zeiken over die "wilders" types....maar is Rutte dan zo geweldig?!
Hypocrisie ook nietquote:
Of nederwiet.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 11:07 schreef Vader_Aardbei het volgende:
En ik wil alleen nog maar tulpen in die vensterbanken zien.
Tulpen zijn van origine Turks.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 11:07 schreef Vader_Aardbei het volgende:
En ik wil alleen nog maar tulpen in die vensterbanken zien.
Geen. Moet dat dan bij alles?quote:Op zaterdag 9 juli 2011 11:15 schreef Filatelistfetisjist het volgende:
En welk probleem los je hiermee op?
Dat laatste zeker.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 11:14 schreef Danny het volgende:
Ik vind 't wel een mooi idee. We mogen best de vaderlandse trots een beetje opkrikken.
Dus je bent het ermee eens dat het idee geen praktisch nut heeft? (los van het voor de zoveelste keer trappen naar 'allochtonen')quote:
Als mensen individueel er voor kiezen om met een vlag te willen lopen, be my guest, maar op scholen in DL zie ik ze niet wapperen.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 11:15 schreef spijkerbroek het volgende:
In Duitsland wapperen ze nu ook weer trots met hun vlag, sinds het WK daar.
Daarvoor had men toch (nog) een schaamte om met hun trots te koop te lopen.
Zelfs al is er geen kip meer in leven die WWII heeft meegemaakt.
Ja, want die zullen wel moeten huilen als we de vlag uithangen... ?quote:Op zaterdag 9 juli 2011 11:17 schreef Filatelistfetisjist het volgende:
[..]
Dus je bent het ermee eens dat het idee geen praktisch nut heeft? (los van het voor de zoveelste keer trappen naar 'allochtonen')
quote:Op zaterdag 9 juli 2011 11:20 schreef juxtaposition het volgende:
[..]
Ja, want die zullen wel moeten huilen als we de vlag uithangen... ?
Ik vind het een goed idee. Ik ben bijna vergeten hoe die Nederlandse vlag er uit ziet.
Agenda PVV:quote:Het moet voor jonge allochtonen klip en klaar zijn: dít is nou de Nederlandse cultuur
Danny dan geef jij toch het goede voorbeeld en plaatst op elke fok pagina een nl vlag groot in beeld. Of misschien wel voor de eerste fok sessie van de dag een verplicht geanimeerde vlaghijs sessie die de gebruikers moeten bekijken.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 11:14 schreef Danny het volgende:
Ik vind 't wel een mooi idee. We mogen best de vaderlandse trots een beetje opkrikken.
Lekker optiefen dan, veel succes in geitenwollesokkenland.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 11:03 schreef KoosVogels het volgende:
Mensen die niet weten hoe de Nederlandse vlag er uit ziet zuipen te veel of hebben een vorm van Alzheimer. Koop lekker zelf een vlag, leg die over je dekbed en je kunt het nooit meer vergeten.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 11:24 schreef Filatelistfetisjist het volgende:
[..]
En als je bent vergeten hoe de Nederlandse vlag er uitziet let je echt niet op tijdens koninginnedag (uniek in de wereld) en de voetbal ek's en wk's. Volgens mij wordt er genoeg gedaan op dat vlak.
Je eigen vlag ophangen in je eigen land is trappen naar allochtonen?quote:Op zaterdag 9 juli 2011 11:17 schreef Filatelistfetisjist het volgende:
[..]
Dus je bent het ermee eens dat het idee geen praktisch nut heeft? (los van het voor de zoveelste keer trappen naar 'allochtonen')
Ik herhaal:quote:Op zaterdag 9 juli 2011 11:29 schreef Hathor het volgende:
[..]
Je eigen vlag ophangen in je eigen land is trappen naar allochtonen?
quote:Het moet voor jonge allochtonen klip en klaar zijn: dít is nou de Nederlandse cultuur
dat kan ik me niet herinneren. PBS zenders in de VS sluiten nog wel af met the star spangled banner.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 11:31 schreef Re het volgende:
de tv vroeger werd altijd afgesloten met het Wilhelmus meen ik me te herinneren voordat het tesbeeld verscheen
En radio 3 begon om 6.00 uur ook pas met spelen met ook een stukje van het wilhelmus. Maar ja die neoliberalen die een 24 uurs economie willen hebben dat om zeep geholpen.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 11:31 schreef Re het volgende:
de tv vroeger werd altijd afgesloten met het Wilhelmus meen ik me te herinneren voordat het tesbeeld verscheen
Ik moest grinniken toen ik bij een paar huizen vanaf mijn schoonouders de Turkse vlag zag wapperen toen een kind van hun geslaagd was (zat op een Nederlandse school). Over Nationalistisch gesproken. Die van Finland heb ik ook wel eens zien wapperen.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 10:46 schreef zarGon het volgende:
Portretfoto van Beatrix ophangen verdomme! Nederlanders kunnen nog wel wat leren van de Turken hoor. Turkije altijd nummer één.
Maar in Amerika zijn ze samen Amerikaan en de meesten zijn er trots op, ondanks achtergrond.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 11:24 schreef Re het volgende:
was de PVV niet van de oranje blanje bleu?
maar op zich vind ik het niet eens verkeerd, in de VS vind ik het altijd wel machtig staan
Een Turkse vlag op een school in Nederland? Net zo achterlijk.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 11:36 schreef paddy het volgende:
Ik snap niet wat de users er op tegen hebben, want we zijn in de eerste plaats toch samen Nederlander? Waarom hoor ik dan geen tegen geluiden wanneer bij een belangrijk evenement de Turkse vlag wappert? Dan is het toch ook geen probleem? Waarom is de Nederlandse vlag willen zien wapperen wel een probleem?
Ik ben in de eerste plaats mijzelf. Ik wil geen regering die mij dwingt mij Nederlander te voelen.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 11:36 schreef paddy het volgende:
[..]
Ik snap niet wat de users er op tegen hebben, want we zijn in de eerste plaats toch samen Nederlander? ...
mwoa, niet overdrijven daar zijn ze voornamelijk latino, african american of rednecksquote:Op zaterdag 9 juli 2011 11:38 schreef paddy het volgende:
[..]
Maar in Amerika zijn ze samen Amerikaan en de meesten zijn er trots op, ondanks achtergrond.
Ik vraag mij eigenlijk af hoe dit in andere landen zit. Ik weet het van Amerika, maar hoe zit dat met andere landen?quote:Op zaterdag 9 juli 2011 11:44 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Een Turkse vlag op een school in Nederland? Net zo achterlijk.
Nee, ook de Afrikanen. Al hebben veel van deze mensen nog wel iets tegen blanken, maar zijn wel Amerikaan en willen niet terug naar de roots van hun groot/bet-oudersquote:Op zaterdag 9 juli 2011 11:48 schreef Re het volgende:
[..]
mwoa, niet overdrijven daar zijn ze voornamelijk latino, african american of rednecks
Niet eens zoveel. Wel is er iets mis met de hoek waaruit dit voorstel komt (het gaat werkelijk nooit eens ergens anders over) en met de verplichting die om de hoek komt kijken.quote:
Maar het is juist typisch Nederlands om dat niet te doenquote:Op zaterdag 9 juli 2011 10:52 schreef 16meter het volgende:
[..]
Dit.
We mogen wel wat meer waardering tonen voor Nederland.
Nee het was een serieuze postquote:
Jij had het over Turkse vlaggen. Ik dacht dat je bedoelde op Nederlandse scholen. Anders zie ik het verband niet met dit voorstel.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 11:49 schreef paddy het volgende:
[..]
Een Turkse vlag op een Nederlandse school? Nog nooit gezien. Waarom zou dat vergelijkbaar moeten zijn?
Niets. ga je gang, maar dat is een individuele keuze.quote:
Bang voor de driekleur?quote:Op zaterdag 9 juli 2011 11:52 schreef PhirePhoenix4 het volgende:
[..]
Niet eens zoveel. Wel is er iets mis met de hoek waaruit dit voorstel komt (het gaat werkelijk nooit eens ergens anders over) en met de verplichting die om de hoek komt kijken.
Ik was 15 jaar geleden een trotse Nederlander. Momenteel word ik er liefst niet aan herinnerd dat ik ook deel uitmaak van deze simplistische boerenmaatschappij. Dus ja, ik ben ook uit persoonlijke overwegingen bang voor onze driekleur.
Dat noemen we vrijheid.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 11:59 schreef niels0 het volgende:
In Denemarken zie je de Dannebrog (deense vlag) overal hangen. Een maat van me die er woont en nederlander is had een nederlandse vlag bij de ingang van z'n erf opgehangen, kreeg 'ie politie aan de deur dat die vlag eraf moest. Echt gebeurd.
Dus het is de politieke partij die het voorstelt? Dus wanneer de PVDA dit zou doen had je geen probleem met het voorstel? Heb je trouwens een probleem wanneer er bij gebedshuizen of Turkse Islamitische scholen de Turkse vlag hangt?quote:Op zaterdag 9 juli 2011 11:52 schreef PhirePhoenix4 het volgende:
[..]
Niet eens zoveel. Wel is er iets mis met de hoek waaruit dit voorstel komt (het gaat werkelijk nooit eens ergens anders over) en met de verplichting die om de hoek komt kijken.
Ik was 15 jaar geleden een trotse Nederlander. Momenteel word ik er liefst niet aan herinnerd dat ik ook deel uitmaak van deze simplistische boerenmaatschappij. Dus ja, ik ben ook uit persoonlijke overwegingen bang voor onze driekleur.
Hij zegt toch juist dat hij geen moeite heeft met vlaggen die hangen? Het staat er haast letterlijk.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 12:01 schreef paddy het volgende:
Heb je trouwens een probleem wanneer er bij gebedshuizen of Turkse Islamitische scholen de Turkse vlag hangt?
Wat is er dan mis met deze bijvoorbeeld? http://4.bp.blogspot.com/(...)s1600/Integratie.JPG
Nee, dat begrijp je verkeerd. De Nederlander kent geen groepscultuur. Ik weet zeker dat een Marokkaanse jongere ook niet begint te schelden tegen een hele groep autochtone jongeren die er nogal ruig en hanerig uit zien. Maar daar hebben we het nu niet over. Je hebt een hekel aan de blanke autochtoon? Jammer voor je. Ze gaan niet wegquote:Op zaterdag 9 juli 2011 12:00 schreef PhirePhoenix4 het volgende:
Wat de neuk heeft een vlag laten wapperen te maken met vaderlandse trots? De helft van die jankerds hier loopt gillend weg als een 12 jarig mocrootje ze een kankerkaaskop noemt.
En dat wil dan stoer doen met een Nederlandse vlag op een schoolgebouw en praten over trots.
Ik stop ook weer met al die druktemakerij en bied mijn excuses aan voor mijn ongenuanceerde posts. Ik had beter moeten weten dan boos te worden om meningen die totaal niet serieus te nemen zijn.
Excuses
Nee, dat zullen ze niet doen, want Turken zijn overal ter wereld Nationalistisch qua achtergrond (op een aantal na) Ligt veelal aan Turkije en de nazaten verplichten tot Turkse gebruiken. (heb het niet over eten etc)quote:Op zaterdag 9 juli 2011 12:03 schreef Gulo het volgende:
Alsof die Turken waar die domme PVV-er het over heeft hun gedrag aanpassen omdat er een Nederlandse vlag wappert
Mensen die dat denken zijn zo naïef, zo wereldvreemd.
quote:Op zaterdag 9 juli 2011 10:50 schreef bijdehand het volgende:
Nederlandse cultuur is vlaggen en Frans Bauer op de radio.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 11:45 schreef Monidique het volgende:
Maar wat is die Nederlandse cultuur dan? Drie kleuren op een doek? Dat is toch weinig meer dan de Nederlandse vlag? Of is die cultuur: mensen dingen "opdringen" zodat ze weten wat onze cultuur is?
Meh, ze doen maar. Volks gekleuter.
Nederlandse cultuur bestaat inderdaad nauwelijks meer, gevolg van de globalisering. Europa wordt sowieso steeds meer culturele eenheidsworst naar Amerikaans model. Maar goed Europeanen zijn dan ook verworden tot weinig meer dan consumeringsvee voor multinationals.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 12:15 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nederlandse cultuur is vlaggen en Frans Bauer op de radio.
quote:Op zaterdag 9 juli 2011 11:14 schreef Danny het volgende:
Ik heb op zich niks met de PVV maar wat meer patriotisme en vaderlandsliefde zou hier niet verkeerd zijn, in plaats van het doe maar normaal en we stellen niks voor, de schouders eronder en trots zijn op wat we wel doen als minilandje...quote:Op zaterdag 9 juli 2011 11:24 schreef Re het volgende:
maar op zich vind ik het niet eens verkeerd, in de VS vind ik het altijd wel machtig staan
Klopt. In landen als Iran en Noord-Korea is er geen discussie en wappert de vlag overal, terwijl je het in onze buurlanden niet ziet.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 12:35 schreef Tem het volgende:
Veel Nederlanders zijn voornamelijk niet trots op hun land of Nationalistisch ingesteld in vergelijking tot andere landen. Daar zou niet eens een discussie ontstaan over een vlag wel of niet.
Tsja, als je een doek met drie kleuren nodig denkt te hebben om trots te zijn, dan zullen de werkelijke prestaties kennelijk tegenvallen naar je mening. ("Je" in het algemeen, uiteraard.) Dus wie zijn hier nou de bange, laffe zelfhaters?quote:Op zaterdag 9 juli 2011 12:35 schreef Tem het volgende:
Veel Nederlanders zijn voornamelijk niet trots op hun land of Nationalistisch ingesteld in vergelijking tot andere landen. Daar zou niet eens een discussie ontstaan over een vlag wel of niet.
klinkklare onzin. Nationalisme in andere westerse landen ligt stukken hoger dan in Nederland. Het heeft waarschijnlijk met die calvinistische inslag te maken. Doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg cultuur.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 12:36 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Klopt. In landen als Iran en Noord-Korea is er geen discussie en wappert de vlag overal, terwijl je het in onze buurlanden niet ziet.
Wat is onzin, dat de vlag in N-Korea en Iran bij scholen wappert of dat de vlag in België en DL niet bij scholen wappert?quote:
Het zou mooi zijn als scholen zich zouden concentreren op goed onderwijs, i.p.v. het ophangen van een vlag links of rechts.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 12:34 schreef Gia het volgende:
Is dit al een serieus wetsvoorstel?
Vind het te ver gaan als het verplicht wordt. Maar zou het wel mooi vinden als scholen/bedrijven hier gehoor aan zouden geven.
Ik ben voornamelijk van mening dat het overbodig is omdat Nederlanders over het algemeen niet van poespas zijn maar misschien is dat wel aan het veranderen.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 12:43 schreef Monidique het volgende:
[..]
Tsja, als je een doek met drie kleuren nodig denkt te hebben om trots te zijn, dan zullen de werkelijke prestaties kennelijk tegenvallen naar je mening. ("Je" in het algemeen, uiteraard.) Dus wie zijn hier nou de bange, laffe zelfhaters?
En dat doe je door iedereen verplicht een vlag te laten wapperen?quote:Op zaterdag 9 juli 2011 10:52 schreef 16meter het volgende:
[..]
Dit.
We mogen wel wat meer waardering tonen voor Nederland.
Nou, echt inderdaad. Ik snap werkelijk niet dat er mensen zijn die denken dat dit zo werkt. Hoe naïef zijn die wel niet.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 12:56 schreef Klaudias het volgende:
[..]
En dat doe je door iedereen verplicht een vlag te laten wapperen?
Misschien is juist die nuchtere cultuur ons soort "nationalisme". Onze gedeelde waarden.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 12:43 schreef Tem het volgende:
[..]
klinkklare onzin. Nationalisme in andere westerse landen ligt stukken hoger dan in Nederland. Het heeft waarschijnlijk met die calvinistische inslag te maken. Doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg cultuur.
Dat is voor simpele zielen ook de enige manier om je liefde voor ons land te tonen. Een stevig gesprek over het ontstaan van onze natie, is waarschijnlijk te hoog gegrepen.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 12:56 schreef Klaudias het volgende:
[..]
En dat doe je door iedereen verplicht een vlag te laten wapperen?
"Vanzelfsprekend is"?quote:Op zaterdag 9 juli 2011 11:57 schreef Lavenderr het volgende:
Goed voorstel. Jammer dat er een voorstel nodig is voor iets wat eigenlijk vanzelfsprekend is.
Laat de vlag maar lekker wapperen
Overdreven vaderlandsliefde zoals bij die malloten van de PVV.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 12:59 schreef Klaudias het volgende:
[..]
Misschien is juist die nuchtere cultuur ons soort "nationalisme". Onze gedeelde waarden.
Wat versta jij eigenlijk onder nationalisme? Steeds maar herhalen hoe geweldig je land is?
Ons land is gekaapt door retards.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 13:01 schreef Klaudias het volgende:
[..]
"Vanzelfsprekend is"?
Brrrrr.
Wat is er aan de hand in Nederland.
Yup, en kneppelhard nog ook. Wie voor de TV in slaap was gevallen schrok daarvan wel wakkerquote:Op zaterdag 9 juli 2011 11:31 schreef Re het volgende:
als dit de Nederlandse cultuur zou zijn, waar zijn al die vlaggen dan?quote:dít is nou de Nederlandse cultuur
quote:Op zaterdag 9 juli 2011 11:57 schreef Lavenderr het volgende:
Goed voorstel. Jammer dat er een voorstel nodig is voor iets wat eigenlijk vanzelfsprekend is.
Laat de vlag maar lekker wapperen
Ik wás altijd best trots op Nederland. Een vrij, vrijzinnig en liberaal land waar iedereen zichzelf kon zijn zolang je een ander geen kwaad deed. Of dat nou betekende dat je op een boot stond in een leren string in de Amsterdamse grachten, of dat je je geloof uitdroeg door een hoofddoek te dragen, of ergens daar tussen in.quote:
Je kent je eigen volk niet erg goed vrees ik. Genoeg Nederlanders bij wie het net zo werkt en genoeg marokkanen die niet zo in elkaar zitten.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 12:04 schreef paddy het volgende:
[..]
Nee, dat begrijp je verkeerd. De Nederlander kent geen groepscultuur. Ik weet zeker dat een Marokkaanse jongere ook niet begint te schelden tegen een hele groep autochtone jongeren die er nogal ruig en hanerig uit zien. Maar daar hebben we het nu niet over. Je hebt een hekel aan de blanke autochtoon? Jammer voor je. Ze gaan niet weg
Ik was aan het quoten/typen op dat moment. Uiteraard zag ik zijn post later pasquote:Op zaterdag 9 juli 2011 12:02 schreef Monidique het volgende:
[..]
Hij zegt toch juist dat hij geen moeite heeft met vlaggen die hangen? Het staat er haast letterlijk.
Ik vind het dan ook helemaal niet grappig.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 14:03 schreef Elfletterig het volgende:
We kunnen de PVV uitlachen, maar staan gewoon op winst in de peilingen. Ook al stemmen ze om de haverklap dwars tegen hun eigen verkiezingsprogramma, ook breken ze belofte na belofte, ook al is kiezersbedrog aan de orde van de dag: de PVV wordt er niet voor bestraft.
Hij zegt het in het bericht dat je citeert.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 14:13 schreef paddy het volgende:
[..]
Ik was aan het quoten/typen op dat moment. Uiteraard zag ik zijn post later pas
Ach. Ze compenseerden dat weer met die 2 prinsenvlaggen die ze bij stormfront hadden gekocht.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 14:11 schreef Balisto het volgende:
De PVV geeft zelf natuurlijk het goede voorbeeld in hun fractiekamer:
[ afbeelding ]
Is nooit verboden. Werd aangeraden gewoon vrijwillig verplicht weg te laten (niet zwart op wit) De reden die ze toen opgaven was; dat het bedreigend zou voelen voor allochtonen. Nu hadden wij niet veel allochtonen op school en vonden die het ook onzin, maar dit was de reden die ze ons gaven in ieder geval.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 13:24 schreef Oud_student het volgende:
Ik dacht dat het verboden was om de Nederlandse vlag op je jas te hebben of met de Nederlandse vlag te zwaaien anders dan op koninginnedag.
Juist op veel scholen is het voeren van de Nederlandse vlag verboden.
Laten we dat verbod dan afschaffen en scholen de vrijheid geven de nederlandse vlag in top te hebben, wanneer ze dat zouden willen.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 13:24 schreef Oud_student het volgende:
Ik dacht dat het verboden was om de Nederlandse vlag op je jas te hebben of met de Nederlandse vlag te zwaaien anders dan op koninginnedag.
Juist op veel scholen is het voeren van de Nederlandse vlag verboden.
Hmmm ? Nee. Er is gewoon een vlaggenprotocol voor overheidsgebouwen, waar openbare scholen wmb ook onder vallen. En dat zegt dat je niet alle dagen vlagt.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 14:22 schreef paddy het volgende:
Is nooit verboden. Werd aangeraden gewoon vrijwillig verplicht weg te laten (niet zwart op wit) De reden die ze toen opgaven was; dat het bedreigend zou voelen voor allochtonen. Nu hadden wij niet veel allochtonen op school en vonden die het ook onzin, maar dit was de reden die ze ons gaven in ieder geval.
Volgens mij het er nooit een verbod geweest, maar een voorstel waar sommige scholen erg overdreven op reageerden.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 14:24 schreef Gia het volgende:
[..]
Laten we dat verbod dan afschaffen en scholen de vrijheid geven de nederlandse vlag in top te hebben, wanneer ze dat zouden willen.
Geen verplichting, geen verbod. Eigen keuze.
Heb het hier over een soort van plaatje met de Nederlandse vlag op je schooltasquote:Op zaterdag 9 juli 2011 14:25 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Hmmm ? Nee. Er is gewoon een vlaggenprotocol voor overheidsgebouwen, waar openbare scholen wmb ook onder vallen. En dat zegt dat je niet alle dagen vlagt.
http://www.vlaggen.nl/vlaggenprotocol.html
ik vraag me eigenlijk af, wat is er dan zo mis met een beetje nationalistisch gedrag, ik ben ook gewoon trots op mijn land en sta voor de vrijheden die dit land ons biedtquote:Op zaterdag 9 juli 2011 14:21 schreef -Strawberry- het volgende:
Bullshit. Rot op met je nationalistische onzin.
Ah - my bad.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 14:28 schreef paddy het volgende:
[..]
Heb het hier over een soort van plaatje met de Nederlandse vlag op je schooltas
dat protocol zou dus veranderd moeten wordenquote:Op zaterdag 9 juli 2011 14:25 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Hmmm ? Nee. Er is gewoon een vlaggenprotocol voor overheidsgebouwen, waar openbare scholen wmb ook onder vallen. En dat zegt dat je niet alle dagen vlagt.
http://www.vlaggen.nl/vlaggenprotocol.html
Ik wist gewoon dat je op mij ging reageren.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 14:42 schreef Omnifacer het volgende:
[..]
Principes erop na houden is jou wel vreemd, zo blijkt maar weer.
Melodrama hoerquote:Op zaterdag 9 juli 2011 11:03 schreef KoosVogels het volgende:
Het oeroude principe van 'verdeel en heers', en het lijkt nog steeds te werken.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 14:22 schreef paddy het volgende:
Er aandacht op vestigen was alleen aandacht vestigen op de verschillen tussen de inwoners van Nederland. En ja, daar is de PVV ook goed in
Dat laatste moet nog maar blijken wanneer de tijd daar is.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 14:35 schreef Re het volgende:
[..]
ik vraag me eigenlijk af, wat is er dan zo mis met een beetje nationalistisch gedrag, ik ben ook gewoon trots op mijn land en sta voor de vrijheden die dit land ons biedt
Als die friezen geen Nederlander willen zijn stel ik voor dat Nederland ze afstoot. Laat ze het maar onafhankelijk proberen danquote:Op zaterdag 9 juli 2011 14:46 schreef hooibaal het volgende:
Ik zie nog wel wat Friese nationalisten in opstand komen tegen dit voorstel.
En ook nog wel the American en British schools.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 14:46 schreef hooibaal het volgende:
Dat kost teveel medailles met de Winterspelenquote:Op zaterdag 9 juli 2011 14:55 schreef Danny het volgende:
[..]
Als die friezen geen Nederlander willen zijn stel ik voor dat Nederland ze afstoot. Laat ze het maar onafhankelijk proberen dan
Je hebt gezien dat al die vlaggen stuk voor stuk anders zijn dan de Nederlandse?quote:Op zaterdag 9 juli 2011 15:14 schreef Ulpianus het volgende:
"dit is nou de Nederlandse cultuur!"
Frankrijk
[ afbeelding ]
Kroatie
[ afbeelding ]
Paraguay
[ afbeelding ]
Luxemburg
[ afbeelding ]
Rusland
[ afbeelding ]
Joegoslavie
[ afbeelding ]
Kip en Klaar?
Doe mij maar een nieuwe vlag, eentje met cultuur erin:
[ afbeelding ]
Komt door die baarlijke onzin die je uitkraamt. Er zijn genoeg dingen waar jij, als liefhebber van democratie, trots op kunt zijn in Nederland. Maar zelfs een thema als trots zijn op je Nederland benader jij puur vanuit je links-rechts-denken. Intellectueel gezien zo vreselijk beperkt.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 14:45 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik wist gewoon dat je op mij ging reageren.
Dit is geen gedrag. Gedrag komt uit een persoon. In dit geval moet je je ergens naar gedragen, omdat het je wordt opgelegd. Heeft niets met gedrag te maken.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 14:35 schreef Re het volgende:
[..]
ik vraag me eigenlijk af, wat is er dan zo mis met een beetje nationalistisch gedrag, ik ben ook gewoon trots op mijn land en sta voor de vrijheden die dit land ons biedt
Ik welquote:Op zaterdag 9 juli 2011 15:45 schreef CaptainCookie het volgende:
Wat een onzin dit. Ik hief die vlaggen helemaal niet overal te zien.
dan zou je vrij snel geen schooldirecteur meer zijnquote:Op zaterdag 9 juli 2011 15:47 schreef Nielsch het volgende:
Er is niets mis mee om de Nederlandse vlag wat meer tegen te komen. Alleen moet de politiek dat niet gaan opleggen. Als ik schooldirecteur was en het zou mij verplicht worden om die vlag uit te hangen, zou ik het juist niet doen.
Dat zal wel meevallen.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 15:48 schreef Danny het volgende:
[..]
dan zou je vrij snel geen schooldirecteur meer zijn
Ah. Vandaarquote:Op zaterdag 9 juli 2011 15:47 schreef Danny het volgende:
[..]
Ik wel
Word er altijd een beetje vrolijk van
Dat zijn private instellingen. Denk niet dat het daarvoor verplicht kan worden.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 14:57 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
En ook nog wel the American en British schools.
Nee, echt?quote:Op zaterdag 9 juli 2011 15:38 schreef Danny het volgende:
[..]
Je hebt gezien dat al die vlaggen stuk voor stuk anders zijn dan de Nederlandse?
Dat is dan wel weer typisch Nederlands. Bescheiden vrolijkheid/trots.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 15:47 schreef Danny het volgende:
[..]
Ik wel
Word er altijd een beetje vrolijk van
Vergeet de wimpel niet.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 15:49 schreef Ulpianus het volgende:
[..]
Nee, echt?
Wat ik bedoel is dat die drie kleuren voor mij geen cultuur met zich meedragen. Waarom zou ik Nederland associëren met die vlag?
We hebben gewoon een lelijke, onoriginele vlag terwijl we als cultuur wel een eigen kleur hebben.
quote:Op zaterdag 9 juli 2011 15:49 schreef Ulpianus het volgende:
We hebben gewoon een lelijke, onoriginele vlag terwijl we als cultuur wel een eigen kleur hebben.
Onzin, zeg.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 15:48 schreef Danny het volgende:
[..]
Nee. Waarom?quote:Op zaterdag 9 juli 2011 16:04 schreef popolon het volgende:
Daar heb je de politiek niet voor nodig. Gewoon doen, ook thuis.
brengt wel een bepaald stigma mee he als je je eigen vlag gebruiktquote:Op zaterdag 9 juli 2011 16:04 schreef popolon het volgende:
Daar heb je de politiek niet voor nodig. Gewoon doen, ook thuis.
Er was echter een groot verschil. Het advies wat toen werd gegeven was niet geheel onterecht. Veel rechts-extremisten hadden de vlag gekaapt en gebruikten het als symbool "tegen de allochtoon en tegen immigranten". Zeker in de tijd van de bomberjack kon je er zo een goede racist of intolerante mongool in herkennen.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 14:22 schreef paddy het volgende:
[..]
Is nooit verboden. Werd aangeraden gewoon vrijwillig verplicht weg te laten (niet zwart op wit) De reden die ze toen opgaven was; dat het bedreigend zou voelen voor allochtonen. Nu hadden wij niet veel allochtonen op school en vonden die het ook onzin, maar dit was de reden die ze ons gaven in ieder geval.
Wanneer ik me bedreigd zou moeten voelen door een vlag van een land zou ik in de gordijnen moeten vliegen tijdens de wedstrijd Nederland/TurkijeHebben we het nog niet eens over die vlag van Finland die ik ook enorm vaak zie.
Lariekoek dus.
Er aandacht op vestigen was alleen aandacht vestigen op de verschillen tussen de inwoners van Nederland. En ja, daar is de PVV ook goed in. Ik zou dus willen dat het voorstel van een GL kwam, dan was er ook niet die nasmaak van sommigen.
En daar moeten we nu juist van afquote:Op zaterdag 9 juli 2011 16:06 schreef Re het volgende:
[..]
brengt wel een bepaald stigma mee he als je je eigen vlag gebruikt
Eigenlijk heel vreemd.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 16:06 schreef Re het volgende:
[..]
brengt wel een bepaald stigma mee he als je je eigen vlag gebruikt
Leuk, maar dat is Amerika. Qua immigratie, tolerantie toch mijlenver voor op Nederland.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 16:12 schreef popolon het volgende:
[..]
Eigenlijk heel vreemd.
Hier in de buurt zie je heel veel vlaggen en niet alleen Amerikaanse. Ierse, Nederlandse, Italiaanse. Ik vind het wel mooi, alsof het elke dag feest is.
Maar fors minder dan in Amerika. Dus het blijft niet te vergelijken.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 16:16 schreef popolon het volgende:
Je ziet het in Frankrijk en Duitsland bijv. ook veel meer.
He Danny wordt het niet eens tijd om pv nieuws te weren op fok. Het draait uiteindelijk op een wellus/nietus spelletje? Een discussie is leuk maar dat heeft ook een grens.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 15:48 schreef Danny het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 9 juli 2011 16:23 schreef Rucky het volgende:
[..]
He Danny wordt het niet eens tijd om pv nieuws te weren op fok. Het draait uiteindelijk op een wellus/nietus spelletje? Een discussie is leuk maar dat heeft ook een grens.
En als iemand met mij wil discussiëren over de Nederlandse vlag, kom maar.
Weten de Mexicanen, atheisten, moslims, communisten en homoseksuelen datquote:Op zaterdag 9 juli 2011 16:13 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Leuk, maar dat is Amerika. Qua immigratie, tolerantie toch mijlenver voor op Nederland.
Kan wel wezen, maar het blijft een raar idee dat je niet met een klein vlaggetje van eigen land mag lopen. Tenminste, dat wordt hier gezegd. Zelf kan ik me er vrij weinig bij voorstellen.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 16:09 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Er was echter een groot verschil. Het advies wat toen werd gegeven was niet geheel onterecht. Veel rechts-extremisten hadden de vlag gekaapt en gebruikten het als symbool "tegen de allochtoon en tegen immigranten". Zeker in de tijd van de bomberjack kon je er zo een goede racist of intolerante mongool in herkennen.
Amerika is te groot om met Nederland te vergelijken. Het is echt niet zo dat ze in alle staten behoorlijk tolerant zijn.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 16:13 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Leuk, maar dat is Amerika. Qua immigratie, tolerantie toch mijlenver voor op Nederland.
Sarcasme he?!quote:Op zaterdag 9 juli 2011 16:26 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Weten de Mexicanen, atheisten, moslims en homoseksuelen dat?
Nou, dat is dan toch mooi. Ik snap ook niet waarom bijvoorbeeld hotels niet vaker de vlag hebben uithangen. Of hoge gebouwen zoals de Domtoren.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 16:35 schreef Lavenderr het volgende:
De haringboer heeft het iig begrepen, die vlagt elke dag en prikt eenin elke haring
Het vlaggetje is nooit "verboden". Misschien dat één school ooit iemand heeft ontboden vangwege het feit dat een persoon zoiets droeg op zijn jas ofzo.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 16:28 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Kan wel wezen, maar het blijft een raar idee dat je niet met een klein vlaggetje van eigen land mag lopen. Tenminste, dat wordt hier gezegd. Zelf kan ik me er vrij weinig bij voorstellen.
Verder zal het mij een rotzorg zijn als scholen Nederlandse vlaggen willen ophangen. Desnoods wel 20 stuks. Het moet alleen de keuze van de school zelf zijn en niet verplicht worden door de overheid.
Daar bestaat al een vlagprotocol voor. Dit is gewoon het zoveelste non-issue dat aangedragen wordt door de PVV. Het maakt ook niet uit wát ze aandragen, als ze maar elke dag in meer of mindere mate in het nieuws zijn. Het electoraat moet gekweekt.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 16:39 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Nou, dat is dan toch mooi. Ik snap ook niet waarom bijvoorbeeld hotels niet vaker de vlag hebben uithangen. Of hoge gebouwen zoals de Domtoren.
Maar een verplichting voor scholen door de regering is echt te triest voor woorden. Verplicht op Rijksgebouw kan ik me ergens wel prima in vinden.
He gets, niet de Nederlandse vlag op de Domtorenquote:Op zaterdag 9 juli 2011 16:39 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Nou, dat is dan toch mooi. Ik snap ook niet waarom bijvoorbeeld hotels niet vaker de vlag hebben uithangen. Of hoge gebouwen zoals de Domtoren.
Maar een verplichting voor scholen door de regering is echt te triest voor woorden. Verplicht op Rijksgebouw kan ik me ergens wel prima in vinden.
Ahhh, de ware NSB mentaliteit komt boven drijven.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 11:03 schreef KoosVogels het volgende:
Claimerig? Die toren staat toch in Nederlandquote:Op zaterdag 9 juli 2011 16:51 schreef Taurus het volgende:
[..]
He gets, niet de Nederlandse vlag op de DomtorenToen de Domtoren gebouwd werd bestond die vlag nog niet eens, de Domtoren is gewoon een oud monument, geen toren die 'typisch Nederlands' is. Ik vind dat zo claimerig staan.
Ik snap niet waarom dit nodig is, op scholen vlaggen hangen, we zijn toch al oranje op koninginnedag? En de vlag mag uit als je geslaagd bent en dat soort dingen, dát vind ik best mooi, maar iedere dag die vlag eren gaat me wat te ver. Je moet uitkijken wanneer je 'eigen land' niet meer gaat relativeren en het een strijd om territorium gaat worden.
Omgekeerde Godwin. Nice!quote:Op zaterdag 9 juli 2011 16:56 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Ahhh, de ware NSB mentaliteit komt boven drijven.
Er zijn duizenden mensen gestorven voor de Nederlandse driekleur zodat jij in vrijheid kan leven en in vrijheid zonder dat je meteen een mes in je rug krijgt je verradelijke mening kan en mag spuien.
Dat geldt ook voor het oranje wit blauw.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 16:56 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Er zijn duizenden mensen gestorven voor de Nederlandse driekleur zodat jij in vrijheid kan leven en in vrijheid zonder dat je meteen een mes in je rug krijgt je verradelijke mening kan en mag spuien.
quote:Op zaterdag 9 juli 2011 16:56 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Verraderlijke meningquote:Op zaterdag 9 juli 2011 16:56 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Ja... Liefst een land waar het fascisme vanaf dag 1 hartelijk omarmd werdquote:Op zaterdag 9 juli 2011 17:01 schreef Monidique het volgende:
Duizenden mensen zijn gestorven voor de driekleur zodat elke Nederlander wanneer het 'm uitkomt kan vertrekken naar een ander land.
Hilarisch? Mwah..kan haar alleen maar gelijk geven. De feiten spreken voor zich. Er zijn mensen gestorven voor de driekleur en ons land.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 17:01 schreef PhirePhoenix4 het volgende:
[..]
Verraderlijke mening
En dat uit de mond van iemand die niet eens in dit land woont. Hilarisch
Onzinnige vraag. Bovendien zou ik dan hetzelfde reageren. Scholen moeten niet worden verplicht om elke dag de vlag te hijsen, scholen moeten worden verplicht om goed les te geven.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 17:05 schreef Lavenderr het volgende:
Ik vraag me echt af hoe er hier gereageerd zou zijn als dit voorstel van de PvdA of D66 was gekomen.
En dus worden we verplicht om de vlag te hijsen? Wat hebben die zaken in GODSNAAM met elkaar van doen?quote:Op zaterdag 9 juli 2011 17:05 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Hilarisch? Mwah..kan haar alleen maar gelijk geven. De feiten spreken voor zich. Er zijn mensen gestorven voor de driekleur en ons land.
Dat voor jou het niet om de inhoud gaat is prima, maar niet iedereen denkt zo.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 17:05 schreef Lavenderr het volgende:
Ik vraag me echt af hoe er hier gereageerd zou zijn als dit voorstel van de PvdA of D66 was gekomen.
Ja, en daar is dan ook alles mee gezegd. Moet er daarom een Nederlandse vlag op? Weten mensen in Utrecht niet dat ze in Nederland zijn? Als ik de Domtoren beklim, denk ik 'wat een mooie toren, en wat een mooi uitzicht' en hooguit 'wat is Utrecht toch een mooie stad'. Ik denk niet 'wat is Nederland toch prachtig'. Dat soort torens zijn kenmerkend voor de middeleeuwen, overal in Europa staan dat soort bouwwerken mbt het christendom. De Nederlandse vlag op een kerktoren is absoluut ongepast.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 16:56 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Claimerig? Die toren staat toch in Nederland
Wat is daar nou mis mee? Ik denk dat het juist heel goed is! In Amerika hebben ze ook overal de Amerikaanse vlag wapperen. Wat heeft dat met buitenlanders te maken???quote:Op zaterdag 9 juli 2011 10:44 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Waarom alleen op scholen? Elk bedrijf moet verplicht worden onze mooie driekleur fier te laten wapperen! Het moet voor iedere allochtone werknemer klip en klaar zijn dat dit nou echte Nederlandsche cultuur is!
Sinds wanneer zijn scholen (of bedrijven) de voorgevel van een land?quote:Op zaterdag 9 juli 2011 17:58 schreef Mercer het volgende:
Als bedrijf wil je toch ook graag je bedrijfsnaam op de voorgevel. Als land is dat niet anders. Wij zijn ook een bedrijf of je het nu leuk vind of niet, en daar hoort de nederlandse vlag bij, simpel.![]()
Los daarvan denk ik dat verplicht vlaggen niet zal leiden tot meer vaderlandsliefde.....quote:Op zaterdag 9 juli 2011 18:06 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Sinds wanneer zijn scholen (of bedrijven) de voorgevel van een land?
Zet dan een vlag neer bij de grensovergangen.
Ah, de moslimextremist meldt zich ook. Heb je nog geoefend met je opblaasboot?quote:
In Nederlandse scholen wordt een nieuwe generatie Nederlanders opgeleid die gaan werken voor de BV Nederland. Nederlandse bedrijven die een Nederlandse vlag voeren. Logisch toch? Er wordt daar immers geld verdiend om NEDERLAND draaiende te houden. In Amerika is het niet anders. Dus wat is het probleem?quote:Op zaterdag 9 juli 2011 18:06 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Zet dan een vlag neer bij de grensovergangen.
Dit dus en ik heb nou niet bepaald het idee dat de verplicht vlaggen zorgen dat de kwaliteit van de lessen omhoog gaan.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 17:09 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Onzinnige vraag. Bovendien zou ik dan hetzelfde reageren. Scholen moeten niet worden verplicht om elke dag de vlag te hijsen, scholen moeten worden verplicht om goed les te geven.
Ik denk dat hij meer hier op doelde, mijn waarde "Dr"quote:Op zaterdag 9 juli 2011 18:10 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Ah, de moslimextremist meldt zich ook. Heb je nog geoefend met je opblaasboot?
Maar leg mij eens uit wat racistisch is aan de Nederlandse vlag?
quote:Op zaterdag 9 juli 2011 17:47 schreef Dr.Nikita het volgende:
Sja, ik verwacht niet anders van kleurlingen.
Precies en ook komen met een welkomstcommitee. Dat je daar niet trots op bent begrijp ik weer niet. Je landgenoten worden in de watten gelegd en nog heb je te zeiken.
Ja, landverraders zijn pas een aanwinst voor NL. Dat is pas echte VOC mentaliteit. Wees er trots op.
Je weet niet eens wat een vaderland is laat staan kritiek hebben.
Maargoed, ik zie hier vooral gekleurde kindertjes en moslims negatief reageren die geen enkele waarde hebben voor NL en ook nooit een waarde in de toekomst zullen hebben.
daar werd niet op gezinspeeld.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 18:16 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ik denk dat hij meer hier op doelde, mijn waarde "Dr"
[..]
Zij?quote:Op zaterdag 9 juli 2011 18:19 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
daar werd niet op gezinspeeld.
Ik ken Re al langer dan vandaag en zij kan niet verkroppen dat ik niets van de islam moet hebben.
Ik ken Re misschien niet langer dan vandaag, maar ik weet wel zeker dat het deze keer niet daarover gingquote:Op zaterdag 9 juli 2011 18:19 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
daar werd niet op gezinspeeld.
Ik ken Re al langer dan vandaag en zij kan niet verkroppen dat ik niets van de islam moet hebben.
De meeste bedrijven hebben toch echt hun eigen vlag en geen Nederlandse vlag.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 18:11 schreef Mercer het volgende:
[..]
In Nederlandse scholen wordt een nieuwe generatie Nederlanders opgeleid die gaan werken voor de BV Nederland. Nederlandse bedrijven die een Nederlandse vlag voeren. Logisch toch? Er wordt daar immers geld verdiend om NEDERLAND draaiende te houden. In Amerika is het niet anders. Dus wat is het probleem?
Mee eens.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 18:23 schreef HAKIM_1988 het volgende:
Het is jammer dat de PVV met dit voorstel komt, anders was ik er mee eens.
Ja jammer, gemiste kans naar mijn idee. Want ik denk dat je betere zaken doet met vlag.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 18:24 schreef Morrigan het volgende:
[..]
De meeste bedrijven hebben toch echt hun eigen vlag en geen Nederlandse vlag.
Klopt maar toch zitten die wel op nederlands grondgebied, dus vind ik het vrij normaal om dan een nederlandse vlag te voeren.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 18:25 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Een heleboel bedrijven zijn geeneens Nederlands
Een heleboel bedrijven zijn geeneens Nederlandsquote:Op zaterdag 9 juli 2011 18:24 schreef Morrigan het volgende:
[..]
De meeste bedrijven hebben toch echt hun eigen vlag en geen Nederlandse vlag.
Waarom denk je dat?quote:Op zaterdag 9 juli 2011 18:24 schreef Mercer het volgende:
Ja jammer, gemiste kans naar mijn idee. Want ik denk dat je betere zaken doet met vlag.
Mwoah. Als ze NL als belastingparadijs gebruiken mogen ze best met een vlaggetje zwaaienquote:Op zaterdag 9 juli 2011 18:25 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Een heleboel bedrijven zijn geeneens Nederlands
Et voiláquote:Op zaterdag 9 juli 2011 18:23 schreef HAKIM_1988 het volgende:
Zou het erg zijn om ze zo te zien ?quote:Op zaterdag 9 juli 2011 18:06 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Oh, ik dacht altijd dat het in de politiek om de inhoud ging, niet om de boodschapperquote:Op zaterdag 9 juli 2011 18:23 schreef HAKIM_1988 het volgende:
Omdat je daarmee voor een "hoger doel" gaat. En of dat nou de nederlandse vlag is, of een weeshuis in Rwanda. Ik denk dat dat de prestaties verbeterd.quote:
Ze dragen al belasting af aan dit land, moeten ze dan ook nog eens met een vlag gaan zwaaien die niet de hunne is?quote:Op zaterdag 9 juli 2011 18:27 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Mwoah. Als ze NL als belastingparadijs gebruiken mogen ze best met een vlaggetje zwaaien
Ik zie dan liever dat ze wat meer duurzaam gaan investeren, als je een "hoger doel" na wilt streven. Het mooie is dat dat niet grensgebonden is.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 18:30 schreef Mercer het volgende:
[..]
Omdat je daarmee voor een "hoger doel" gaat. En of dat nou de nederlandse vlag is, of een weeshuis in Rwanda. Ik denk dat dat de prestaties verbeterd.
Als bijvoorbeeld GL hiermee was gekomen, vond ik het net zo belachelijk.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 18:23 schreef HAKIM_1988 het volgende:
Daar denk ik anders over.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 18:23 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ik ken Re misschien niet langer dan vandaag, maar ik weet wel zeker dat het deze keer niet daarover ging![]()
Ik schat zo in, net zoveel als een Turk voor Turkije, een Marokkaan voor Marokko, een Fransman voor Frankrijk en als een Amerikaan voor Amerika. Nog meer voorbeelden nodig?quote:Hoeveel vaderlandsliefde heb jij als ik vragen mag?
Niet zoveel meer, ik ben nu nog werkgever voor 24 gezinnen wat in het verleden een meervoud was toen ik nog in NL woonde.quote:Wat heb jij gedaan voor Nederland?
quote:Op zaterdag 9 juli 2011 10:50 schreef bijdehand het volgende:
Maar dat zegt toch niks? Er zijn ook Turken, Marokkanen Fransen en Amerikanen die niet trots zijn op hun land.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 18:44 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Daar denk ik anders over.
[..]
Ik schat zo in, net zoveel als een Turk voor Turkije, een Marokkaan voor Marokko, een Fransman voor Frankrijk en als een Amerikaan voor Amerika. Nog meer voorbeelden nodig?
[..]
Dat is dus geen antwoord op mijn vraag.quote:Niet zoveel meer, ik ben nu nog werkgever voor 24 gezinnen wat in het verleden een meervoud was toen ik nog in NL woonde.
Uiteraard, maar je hebt mensen die standaard voor zijn als partij X iets zegt en je hebt mensen die standaard tegen zijn als partij Y iets zegt....dat zie je door het hele politieke spectrum.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 18:36 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Als bijvoorbeeld GL hiermee was gekomen, vond ik het net zo belachelijk.
quote:Op zaterdag 9 juli 2011 17:47 schreef Dr.Nikita het volgende:
Sja, ik verwacht niet anders van kleurlingen.
Zodat jij, je islamitische buurvrouw en Surinaamse collega in vrijheid met elkaar kunnen leven, ja.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 16:56 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Inderdaad. Never de vlag van de Nederlandse bezetter die wij Friezen zullen accepteren. Het enige waar de lelijke vlag van de lelijke Nederlandse bezetter goed voor is, is om in de fik te steken of je kont mee af te vegen!quote:Op zaterdag 9 juli 2011 14:46 schreef hooibaal het volgende:
Maar voel je je nu verbonden met het land waar je nu woont? Zie je jezelf nog wel als Nederlander?quote:Op zaterdag 9 juli 2011 18:44 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Daar denk ik anders over.
[..]
Ik schat zo in, net zoveel als een Turk voor Turkije, een Marokkaan voor Marokko, een Fransman voor Frankrijk en als een Amerikaan voor Amerika. Nog meer voorbeelden nodig?
[..]
Niet zoveel meer, ik ben nu nog werkgever voor 24 gezinnen wat in het verleden een meervoud was toen ik nog in NL woonde.
Graag.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 14:55 schreef Danny het volgende:
[..]
Als die friezen geen Nederlander willen zijn stel ik voor dat Nederland ze afstoot. Laat ze het maar onafhankelijk proberen dan
Hoewel je de vraag niet aan mij steltquote:Op zaterdag 9 juli 2011 19:37 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Maar voel je je nu verbonden met het land waar je nu woont? Zie je jezelf nog wel als Nederlander?
Dat dus. En een vlaggetje verandert daar niks aanquote:Op zaterdag 9 juli 2011 19:55 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Hoewel je de vraag niet aan mij stelt....ik heb ongeveer 15 jaar in het buitenland gewoond en gewerkt, maar ben me altijd Nederlander blijven voelen, ondanks dat je soms ook in een vreemde taal begint te denken en praten (aparte gewaarwording).
Die vlag zegt me alleen zo weinig. Zowel hier als in het buitenland en dat komt voornamelijk, omdat nationaliteit me weinig zegt....je hebt overal leuke mensen en klootzakken en ik identificeer me vooral met de mensen waar ik het goed mee kan vinden, ongeacht waar ze vandaan komen.
Daarnaast is het ook niet echt een prestatie om in land X geboren te worden en dan moet ik trots zijn op andere mensen die toevallig ook hier geboren zijn? Fijn hoor dat Dries Roelvink ook Nederlander is, maar ik voel me niet met hem verbonden, noch identificeer ik me met hem.
Lekker enthousiaste toerist ben jij, zeg.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 20:01 schreef niels0 het volgende:
Ik kom wel 'ns ergens en dan vragen ze:"What do you think of our country?" Ik: "It sucks even more than my own country."
"Bezetter" ?quote:Op zaterdag 9 juli 2011 19:37 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Inderdaad. Never de vlag van de Nederlandse bezetter die wij Friezen zullen accepteren. Het enige waar de lelijke vlag van de lelijke Nederlandse bezetter goed voor is, is om in de fik te steken of je kont mee af te vegen!
Ik vind reizen leuk en niet alleen als toerist. Ik vertel ze gewoon eerlijk wat ik er van vind (Dat is toch nederlandse cultuur? Zeggen wat je er van vind? Heb je meer aan dan die driekleur op een school planten. Weet je wel wat dat allemaal kost? (ook weer nederlandse cultuur) Op elke school een nederlandse vlag). Maar 'ns in de vlaggenhandel gaan (typisch nederlandse handelsgeest).quote:Op zaterdag 9 juli 2011 20:07 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Lekker enthousiaste toerist ben jij, zeg.
Te pas en onpas gaan vlaggen vind ik niet zo'n goed plan. Hmm, dit moet ik even onderbouwen.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 20:24 schreef spookje-van-het-noorden het volgende:
Met trots is niks verkeerd, maar je hebt er wel verkeerde mensen tussen die hun trots verkeerd gebruiken.
Ik neem aan dat allochtonen ook hun vlaggen buiten mogen hangen, dus waarom niet één groot multi-culti wapperend festijn!
Ha! Kijk maar eens naar mijn eerste reactie in dit topic.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 20:10 schreef niels0 het volgende:
[..]
Ik vind reizen leuk en niet alleen als toerist. Ik vertel ze gewoon eerlijk wat ik er van vind (Dat is toch nederlandse cultuur? Zeggen wat je er van vind? Heb je meer aan dan die driekleur op een school planten. Weet je wel wat dat allemaal kost? (ook weer nederlandse cultuur) Op elke school een nederlandse vlag). Maar 'ns in de vlaggenhandel gaan (typisch nederlandse handelsgeest).
Niemand kan mij betichten dat ik de cultuur niet snap lol.
Zo'n hoofdletter kost niks, hoor.quote:En nee, ik schrijf 'nederlandse' niet met een hoofdletter. Ik houd me aan het vorige groene boekje, zoals ik het op school heb gehad.
Mee eens.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 20:40 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ha! Kijk maar eens naar mijn eerste reactie in dit topic.
Jij en ik, jongen!
Dan lijkt het me een goed idee om je eens af te vragen wat je er precies toe aanzet om dit te schrijven.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 20:38 schreef niels0 het volgende:
PS. Ik moet bijna kotsen wat ik zelf schrijf maar ik sta er achter.
Ik was aan het schrijven, toen kwam ik tot nieuwe inzichten. Ik sta achter wat ik schrijf en post. Bijstellen van inzichten, ah. Goed toch?quote:Op zaterdag 9 juli 2011 20:45 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
[..]
Dan lijkt het me een goed idee om je eens af te vragen wat je er precies toe aanzet om dit te schrijven.
Omdat de Friezen niet meer onafhankelijk wilden zijn. Duh. Leer je geschiedenisquote:Op zaterdag 9 juli 2011 21:13 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
<- waarom is er alleen een emoticon met deze lelijke baggervlag beschikbaar en niet een emoticon met de mooie Friese vlag?
![]()
[ afbeelding ]
![]()
![]()
quote:Op zaterdag 9 juli 2011 21:15 schreef SpecialK het volgende:
Geen reclame voor koffiemelk in dit topic AUB.
Tijd om te pleiten weer voor Friese bewustwording, zeker nu Nederland gekaapt is door Limbabwe.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 21:20 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Omdat de Friezen niet meer onafhankelijk wilden zijn. Duh. Leer je geschiedenis
Wat mij betreft, daar moeten we ook naar toe !quote:Op zaterdag 9 juli 2011 11:22 schreef coban het volgende:
Maar ga aub niet zo dom denken dat er allochtonen zijn die zich hierbij minder Turks/Marokkaans/Chinees voelen of die het erg vinden ofzo.
Weet je het zeker ? Zo fraai is de geschiedenis van Fryslan na Willempie van Oranje niet - tenminste niet als je voor een onafhankelijk Friesland bentquote:Op zaterdag 9 juli 2011 21:23 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Tijd om te pleiten weer voor Friese bewustwording, zeker nu Nederland gekaapt is door Limbabwe.
Friesland. De provincie met de hoogste werkeloosheid !quote:Op zaterdag 9 juli 2011 19:50 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Ik ben geen Nederlander, ik ben een Fries.
Wij waren er eerder trouwens, kijk maar eens in de geschiedenis.
Eigen Friese staat, uit de EU, eigen progressief beleid.
Wij gaan het echt beter doen dan jullie Nederlanders met jullie faalhazenbeleid.![]()
Vandaar dat slinke boomknuffelaar er toen zo op zat te zinspelen te verkassen naar Venezuelaquote:Op zaterdag 9 juli 2011 21:38 schreef Ahoi het volgende:
[..]
Friesland. De provincie met de hoogste werkeloosheid !
1 op de 10 hei-kneuters zit in de W.W.
Een zelfstandige Fries, het zal nooit gebeuren. (was het maar waar !)
Je gaat te kort door de bocht. Afzeiken is zo makkelijk. Waar kom jij dan vandaan? Ik kan het ook nl.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 21:38 schreef Ahoi het volgende:
[..]
Friesland. De provincie met de hoogste werkeloosheid !
1 op de 10 hei-kneuters zit in de W.W.
Een zelfstandige Fries, het zal nooit gebeuren. (was het maar waar !)
En hij heeft groot gelijk ook. Omdat je weet wat de achterliggende reden van de PVV is. En die is niet Kosher. Oftewel, WEER gaan rechts-extremisten aan de haal met het symbool van Nederland.quote:
Patriotisme.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 22:25 schreef Stupendous76 het volgende:
Waarom hangt de Israëlische vlag dan op hun fractiekamer?
Zover ik weet is Nikita Hongaarse die een tijd lang in Nederland heeft gewoond. En naar wat ik zo hier en daar gelezen heb voelt zij zich zeker ook wel verbonden met Hongarijequote:Op zaterdag 9 juli 2011 19:37 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Maar voel je je nu verbonden met het land waar je nu woont? Zie je jezelf nog wel als Nederlander?
Was jij niet een van die droeftoeters die maar niet wilde begrijpen dat je de Nederlandse driekleur hoort uit te dragen als je voor een vertegenwoordigend team uitkomt, maar gelijk ter verdediging van de surivlag-wapperaars kwam, ten tijde van die rel?quote:Op zaterdag 9 juli 2011 11:03 schreef KoosVogels het volgende:
Rustig aan man, denk om je hartquote:Op zondag 10 juli 2011 01:48 schreef Sicstus het volgende:
Alweer zo'n baanbrekende maatregel van het kabinet! Net als het verhogen van de snelheidslimiet naar 130 op bepaalde trajecten. Men pakt daar op het Binnenhof wel echt de grote problemen van deze tijd aan hoor, petje af!
Dit kabinet![]()
Nationalisme
Maar je snapt niet dat veel ''nederlanders'' hun nederlandse vlag met een verkeerd doel gebruiken? Trots bestaat alang niet meer, en als het wel bestaat zijn degene daar stil over.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 20:38 schreef niels0 het volgende:
Naar mijn idee creeert men nationalistische enclaves als er zomaar door iedere immigrant gevlagd mag worden. Enclaves bevorderen niet de integratie en lijkt me dus onwenselijk. Met de nederlandse vlag mag dit in NL natuurlijk wel, om uit te stralen dat Nederland 1 geheel is waarbij 'onze' 'cultuur' de leidraad is voor lokale normen en waarden.
PS. Ik moet bijna kotsen wat ik zelf schrijf maar ik sta er achter.
Afgezien daarvan....NL 1 geheel? Niet echt lijkt me...de landen die naar buiten proberen uit te stralen dat ze echt 1 geheel vormen en erg druk met vlaggen wapperen in de weer zijn, zijn de landen waar we met z'n allen liever niet willen wonen.quote:Op zondag 10 juli 2011 11:24 schreef spookje-van-het-noorden het volgende:
[..]
Maar je snapt niet dat veel ''nederlanders'' hun nederlandse vlag met een verkeerd doel gebruiken? Trots bestaat alang niet meer, en als het wel bestaat zijn degene daar stil over.
Nationalisme bestaat wel, en vaak op de manier van ''ik ben hollander/blank dus beter dan jouw'',
Dus misschien helemaal geen vlaggen?
Omdat kutboeren geen eigen emoticon verdienen.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 21:13 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
<- waarom is er alleen een emoticon met deze lelijke baggervlag beschikbaar en niet een emoticon met de mooie Friese vlag?
![]()
[ afbeelding ]
![]()
![]()
Werkelijk, ik zie niet wat dat te maken heeft met "balk" en splinter. Aangezien mijn miniscule vlag van 1 pixel bij 1 pixel a) gratis is b) niet verplicht is c) niet uitgedragen wordt door een Nederlandse politieke partij d) ik geen extreem rechtse politiek voer.quote:Op zondag 10 juli 2011 11:54 schreef Jacquesuse het volgende:
[..]
Zei hij...kijkend naar de avatar van Mutant01... en dan iets met balk en splinter...
Omg .. vergelijk je nu echt een avatar, gebruikt door een particulier op een forum, met een vlag in een regeringsgebouw, in de fractiekamer van Nederlandse volksvertegenwoordigers?quote:Op zondag 10 juli 2011 11:54 schreef Jacquesuse het volgende:
[..]
Zei hij...kijkend naar de avatar van Mutant01... en dan iets met balk en splinter...
Ach. Ik zie wel 1 overeenkomst. Beide de PVV en Mutant gebruiken een vlaggetje uit o.a. trollende overwegingen.quote:Op zondag 10 juli 2011 13:58 schreef moussie het volgende:
[..]
Omg .. vergelijk je nu echt een avatar, gebruikt door een particulier op een forum, met een vlag in een regeringsgebouw, in de fractiekamer van Nederlandse volksvertegenwoordigers?
Gezien Wilders fixatie/obsessie/innige vriendschap met rechts tot extreem-rechts Israël denk ik niet dat die vlag in de fractiekamer er hangt uit trollende overwegingenquote:Op zondag 10 juli 2011 14:00 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ach. Ik zie wel 1 overeenkomst. Beide de PVV en Mutant gebruiken een vlaggetje uit o.a. trollende overwegingen.
Deels wel gok ik.quote:Op zondag 10 juli 2011 14:52 schreef moussie het volgende:
[..]
Gezien Wilders fixatie/obsessie/innige vriendschap met rechts tot extreem-rechts Israël denk ik niet dat die vlag in de fractiekamer er hangt uit trollende overwegingen
Deden ze tochquote:Op zondag 10 juli 2011 13:11 schreef Mutant01 het volgende:
Voor mijn part hangen ze de nazi-vlag op in hun kamer.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |