Ik zie dan liever dat ze wat meer duurzaam gaan investeren, als je een "hoger doel" na wilt streven. Het mooie is dat dat niet grensgebonden is.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 18:30 schreef Mercer het volgende:
[..]
Omdat je daarmee voor een "hoger doel" gaat. En of dat nou de nederlandse vlag is, of een weeshuis in Rwanda. Ik denk dat dat de prestaties verbeterd.
Als bijvoorbeeld GL hiermee was gekomen, vond ik het net zo belachelijk.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 18:23 schreef HAKIM_1988 het volgende:
Het is jammer dat de PVV met dit voorstel komt, anders was ik er mee eens.
Daar denk ik anders over.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 18:23 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ik ken Re misschien niet langer dan vandaag, maar ik weet wel zeker dat het deze keer niet daarover ging![]()
Ik schat zo in, net zoveel als een Turk voor Turkije, een Marokkaan voor Marokko, een Fransman voor Frankrijk en als een Amerikaan voor Amerika. Nog meer voorbeelden nodig?quote:Hoeveel vaderlandsliefde heb jij als ik vragen mag?
Niet zoveel meer, ik ben nu nog werkgever voor 24 gezinnen wat in het verleden een meervoud was toen ik nog in NL woonde.quote:Wat heb jij gedaan voor Nederland?
quote:Op zaterdag 9 juli 2011 10:50 schreef bijdehand het volgende:
In het buitenland zie je dit ook vaak. ik vind het wel mooi.
Maar dat zegt toch niks? Er zijn ook Turken, Marokkanen Fransen en Amerikanen die niet trots zijn op hun land.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 18:44 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Daar denk ik anders over.
[..]
Ik schat zo in, net zoveel als een Turk voor Turkije, een Marokkaan voor Marokko, een Fransman voor Frankrijk en als een Amerikaan voor Amerika. Nog meer voorbeelden nodig?
[..]
Dat is dus geen antwoord op mijn vraag.quote:Niet zoveel meer, ik ben nu nog werkgever voor 24 gezinnen wat in het verleden een meervoud was toen ik nog in NL woonde.
Uiteraard, maar je hebt mensen die standaard voor zijn als partij X iets zegt en je hebt mensen die standaard tegen zijn als partij Y iets zegt....dat zie je door het hele politieke spectrum.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 18:36 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Als bijvoorbeeld GL hiermee was gekomen, vond ik het net zo belachelijk.
quote:Op zaterdag 9 juli 2011 17:47 schreef Dr.Nikita het volgende:
Sja, ik verwacht niet anders van kleurlingen.
Zodat jij, je islamitische buurvrouw en Surinaamse collega in vrijheid met elkaar kunnen leven, ja.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 16:56 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Ahhh, de ware NSB mentaliteit komt boven drijven.
Er zijn duizenden mensen gestorven voor de Nederlandse driekleur zodat jij in vrijheid kan leven en in vrijheid zonder dat je meteen een mes in je rug krijgt je verradelijke mening kan en mag spuien.
Inderdaad. Never de vlag van de Nederlandse bezetter die wij Friezen zullen accepteren. Het enige waar de lelijke vlag van de lelijke Nederlandse bezetter goed voor is, is om in de fik te steken of je kont mee af te vegen!quote:Op zaterdag 9 juli 2011 14:46 schreef hooibaal het volgende:
Ik zie nog wel wat Friese nationalisten in opstand komen tegen dit voorstel.
Maar voel je je nu verbonden met het land waar je nu woont? Zie je jezelf nog wel als Nederlander?quote:Op zaterdag 9 juli 2011 18:44 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Daar denk ik anders over.
[..]
Ik schat zo in, net zoveel als een Turk voor Turkije, een Marokkaan voor Marokko, een Fransman voor Frankrijk en als een Amerikaan voor Amerika. Nog meer voorbeelden nodig?
[..]
Niet zoveel meer, ik ben nu nog werkgever voor 24 gezinnen wat in het verleden een meervoud was toen ik nog in NL woonde.
Graag.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 14:55 schreef Danny het volgende:
[..]
Als die friezen geen Nederlander willen zijn stel ik voor dat Nederland ze afstoot. Laat ze het maar onafhankelijk proberen dan
Hoewel je de vraag niet aan mij steltquote:Op zaterdag 9 juli 2011 19:37 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Maar voel je je nu verbonden met het land waar je nu woont? Zie je jezelf nog wel als Nederlander?
Dat dus. En een vlaggetje verandert daar niks aanquote:Op zaterdag 9 juli 2011 19:55 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Hoewel je de vraag niet aan mij stelt....ik heb ongeveer 15 jaar in het buitenland gewoond en gewerkt, maar ben me altijd Nederlander blijven voelen, ondanks dat je soms ook in een vreemde taal begint te denken en praten (aparte gewaarwording).
Die vlag zegt me alleen zo weinig. Zowel hier als in het buitenland en dat komt voornamelijk, omdat nationaliteit me weinig zegt....je hebt overal leuke mensen en klootzakken en ik identificeer me vooral met de mensen waar ik het goed mee kan vinden, ongeacht waar ze vandaan komen.
Daarnaast is het ook niet echt een prestatie om in land X geboren te worden en dan moet ik trots zijn op andere mensen die toevallig ook hier geboren zijn? Fijn hoor dat Dries Roelvink ook Nederlander is, maar ik voel me niet met hem verbonden, noch identificeer ik me met hem.
Lekker enthousiaste toerist ben jij, zeg.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 20:01 schreef niels0 het volgende:
Ik kom wel 'ns ergens en dan vragen ze:"What do you think of our country?" Ik: "It sucks even more than my own country."
"Bezetter" ?quote:Op zaterdag 9 juli 2011 19:37 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Inderdaad. Never de vlag van de Nederlandse bezetter die wij Friezen zullen accepteren. Het enige waar de lelijke vlag van de lelijke Nederlandse bezetter goed voor is, is om in de fik te steken of je kont mee af te vegen!
Ik vind reizen leuk en niet alleen als toerist. Ik vertel ze gewoon eerlijk wat ik er van vind (Dat is toch nederlandse cultuur? Zeggen wat je er van vind? Heb je meer aan dan die driekleur op een school planten. Weet je wel wat dat allemaal kost? (ook weer nederlandse cultuur) Op elke school een nederlandse vlag). Maar 'ns in de vlaggenhandel gaan (typisch nederlandse handelsgeest).quote:Op zaterdag 9 juli 2011 20:07 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Lekker enthousiaste toerist ben jij, zeg.
Te pas en onpas gaan vlaggen vind ik niet zo'n goed plan. Hmm, dit moet ik even onderbouwen.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 20:24 schreef spookje-van-het-noorden het volgende:
Met trots is niks verkeerd, maar je hebt er wel verkeerde mensen tussen die hun trots verkeerd gebruiken.
Ik neem aan dat allochtonen ook hun vlaggen buiten mogen hangen, dus waarom niet één groot multi-culti wapperend festijn!
Ha! Kijk maar eens naar mijn eerste reactie in dit topic.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 20:10 schreef niels0 het volgende:
[..]
Ik vind reizen leuk en niet alleen als toerist. Ik vertel ze gewoon eerlijk wat ik er van vind (Dat is toch nederlandse cultuur? Zeggen wat je er van vind? Heb je meer aan dan die driekleur op een school planten. Weet je wel wat dat allemaal kost? (ook weer nederlandse cultuur) Op elke school een nederlandse vlag). Maar 'ns in de vlaggenhandel gaan (typisch nederlandse handelsgeest).
Niemand kan mij betichten dat ik de cultuur niet snap lol.
Zo'n hoofdletter kost niks, hoor.quote:En nee, ik schrijf 'nederlandse' niet met een hoofdletter. Ik houd me aan het vorige groene boekje, zoals ik het op school heb gehad.
Mee eens.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 20:40 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ha! Kijk maar eens naar mijn eerste reactie in dit topic.
Jij en ik, jongen!
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |