quote:Op zaterdag 9 juli 2011 16:23 schreef Rucky het volgende:
[..]
He Danny wordt het niet eens tijd om pv nieuws te weren op fok. Het draait uiteindelijk op een wellus/nietus spelletje? Een discussie is leuk maar dat heeft ook een grens.
En als iemand met mij wil discussiëren over de Nederlandse vlag, kom maar.
Weten de Mexicanen, atheisten, moslims, communisten en homoseksuelen datquote:Op zaterdag 9 juli 2011 16:13 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Leuk, maar dat is Amerika. Qua immigratie, tolerantie toch mijlenver voor op Nederland.
Kan wel wezen, maar het blijft een raar idee dat je niet met een klein vlaggetje van eigen land mag lopen. Tenminste, dat wordt hier gezegd. Zelf kan ik me er vrij weinig bij voorstellen.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 16:09 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Er was echter een groot verschil. Het advies wat toen werd gegeven was niet geheel onterecht. Veel rechts-extremisten hadden de vlag gekaapt en gebruikten het als symbool "tegen de allochtoon en tegen immigranten". Zeker in de tijd van de bomberjack kon je er zo een goede racist of intolerante mongool in herkennen.
Amerika is te groot om met Nederland te vergelijken. Het is echt niet zo dat ze in alle staten behoorlijk tolerant zijn.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 16:13 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Leuk, maar dat is Amerika. Qua immigratie, tolerantie toch mijlenver voor op Nederland.
Sarcasme he?!quote:Op zaterdag 9 juli 2011 16:26 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Weten de Mexicanen, atheisten, moslims en homoseksuelen dat?
Nou, dat is dan toch mooi. Ik snap ook niet waarom bijvoorbeeld hotels niet vaker de vlag hebben uithangen. Of hoge gebouwen zoals de Domtoren.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 16:35 schreef Lavenderr het volgende:
De haringboer heeft het iig begrepen, die vlagt elke dag en prikt eenin elke haring
Het vlaggetje is nooit "verboden". Misschien dat één school ooit iemand heeft ontboden vangwege het feit dat een persoon zoiets droeg op zijn jas ofzo.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 16:28 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Kan wel wezen, maar het blijft een raar idee dat je niet met een klein vlaggetje van eigen land mag lopen. Tenminste, dat wordt hier gezegd. Zelf kan ik me er vrij weinig bij voorstellen.
Verder zal het mij een rotzorg zijn als scholen Nederlandse vlaggen willen ophangen. Desnoods wel 20 stuks. Het moet alleen de keuze van de school zelf zijn en niet verplicht worden door de overheid.
Daar bestaat al een vlagprotocol voor. Dit is gewoon het zoveelste non-issue dat aangedragen wordt door de PVV. Het maakt ook niet uit wát ze aandragen, als ze maar elke dag in meer of mindere mate in het nieuws zijn. Het electoraat moet gekweekt.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 16:39 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Nou, dat is dan toch mooi. Ik snap ook niet waarom bijvoorbeeld hotels niet vaker de vlag hebben uithangen. Of hoge gebouwen zoals de Domtoren.
Maar een verplichting voor scholen door de regering is echt te triest voor woorden. Verplicht op Rijksgebouw kan ik me ergens wel prima in vinden.
He gets, niet de Nederlandse vlag op de Domtorenquote:Op zaterdag 9 juli 2011 16:39 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Nou, dat is dan toch mooi. Ik snap ook niet waarom bijvoorbeeld hotels niet vaker de vlag hebben uithangen. Of hoge gebouwen zoals de Domtoren.
Maar een verplichting voor scholen door de regering is echt te triest voor woorden. Verplicht op Rijksgebouw kan ik me ergens wel prima in vinden.
Ahhh, de ware NSB mentaliteit komt boven drijven.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 11:03 schreef KoosVogels het volgende:
Steek die vlag in je reet man. Wat kan mij die hele nationaliteit schelen. Net of ik trots ben op een land waar van die randfiguren als Wilders rondlopen.
Claimerig? Die toren staat toch in Nederlandquote:Op zaterdag 9 juli 2011 16:51 schreef Taurus het volgende:
[..]
He gets, niet de Nederlandse vlag op de DomtorenToen de Domtoren gebouwd werd bestond die vlag nog niet eens, de Domtoren is gewoon een oud monument, geen toren die 'typisch Nederlands' is. Ik vind dat zo claimerig staan.
Ik snap niet waarom dit nodig is, op scholen vlaggen hangen, we zijn toch al oranje op koninginnedag? En de vlag mag uit als je geslaagd bent en dat soort dingen, dát vind ik best mooi, maar iedere dag die vlag eren gaat me wat te ver. Je moet uitkijken wanneer je 'eigen land' niet meer gaat relativeren en het een strijd om territorium gaat worden.
Omgekeerde Godwin. Nice!quote:Op zaterdag 9 juli 2011 16:56 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Ahhh, de ware NSB mentaliteit komt boven drijven.
Er zijn duizenden mensen gestorven voor de Nederlandse driekleur zodat jij in vrijheid kan leven en in vrijheid zonder dat je meteen een mes in je rug krijgt je verradelijke mening kan en mag spuien.
Dat geldt ook voor het oranje wit blauw.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 16:56 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Er zijn duizenden mensen gestorven voor de Nederlandse driekleur zodat jij in vrijheid kan leven en in vrijheid zonder dat je meteen een mes in je rug krijgt je verradelijke mening kan en mag spuien.
quote:Op zaterdag 9 juli 2011 16:56 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Verraderlijke meningquote:Op zaterdag 9 juli 2011 16:56 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Ja... Liefst een land waar het fascisme vanaf dag 1 hartelijk omarmd werdquote:Op zaterdag 9 juli 2011 17:01 schreef Monidique het volgende:
Duizenden mensen zijn gestorven voor de driekleur zodat elke Nederlander wanneer het 'm uitkomt kan vertrekken naar een ander land.
Hilarisch? Mwah..kan haar alleen maar gelijk geven. De feiten spreken voor zich. Er zijn mensen gestorven voor de driekleur en ons land.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 17:01 schreef PhirePhoenix4 het volgende:
[..]
Verraderlijke mening
En dat uit de mond van iemand die niet eens in dit land woont. Hilarisch
Onzinnige vraag. Bovendien zou ik dan hetzelfde reageren. Scholen moeten niet worden verplicht om elke dag de vlag te hijsen, scholen moeten worden verplicht om goed les te geven.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 17:05 schreef Lavenderr het volgende:
Ik vraag me echt af hoe er hier gereageerd zou zijn als dit voorstel van de PvdA of D66 was gekomen.
En dus worden we verplicht om de vlag te hijsen? Wat hebben die zaken in GODSNAAM met elkaar van doen?quote:Op zaterdag 9 juli 2011 17:05 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Hilarisch? Mwah..kan haar alleen maar gelijk geven. De feiten spreken voor zich. Er zijn mensen gestorven voor de driekleur en ons land.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |