abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 9 juli 2011 @ 13:40:49 #91
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_99240951
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 11:57 schreef Lavenderr het volgende:
Goed voorstel. Jammer dat er een voorstel nodig is voor iets wat eigenlijk vanzelfsprekend is.
Laat de vlag maar lekker wapperen w/
14.gif
  zaterdag 9 juli 2011 @ 13:42:45 #92
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_99241011
Goed idee!
En dan niet alleen op scholen maar op alle openbare gebouwen.
pi_99241309
quote:
14s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 13:03 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ons land is gekaapt door retards.
Ik wás altijd best trots op Nederland. Een vrij, vrijzinnig en liberaal land waar iedereen zichzelf kon zijn zolang je een ander geen kwaad deed. Of dat nou betekende dat je op een boot stond in een leren string in de Amsterdamse grachten, of dat je je geloof uitdroeg door een hoofddoek te dragen, of ergens daar tussen in.

Ergens vlak na 2000 is ons land overgenomen door bange, oerconservatie lui die wél 2 flatscreens aan de muur hebben hangen en 2x per jaar op massavakantie gaan, maar die grote groepen mensen hebben wijsgemaakt dat we allemaal in een achterbuurt in LA wonen of dat er een heilige oorlog op het punt van beginnen staat en dat we over 3 jaar allemaal verplicht Arabisch spreken.

Betekent dit dat er geen problemen zijn? Absoluut niet. Maar de problemen díe er zijn gaan we niet oplossen door 35% Nederlandse muziek te draaien of het voeren van Nederlandse vlag verplicht te stellen voor scholen. Dat is simplisme, populisme en overdadige regeldrang die ons ook nog eens geld gaat kosten.

Ik wil mijn Nederland terug, meneer Rutte. Kunt ú er iig met uw tengels vanaf blijven? U maakt het stuk met uw bekrompenheid, conservatisme en polarisatie.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_99241591
Ik ben allang niet meer trots op mijn landje maar ik vind het wel belangrijk dat er 1 dominante cultuur is en dat dat voor iedereen duidelijk is, dat andere culturen welkom zijn maar dat die ene cultuur voor ons centraal staat.
Ofdat je dat bereikt door een vlag op te hangen weet ik niet.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_99241614
PVV-symboolpolitiek. Maar symbolen doen het prima bij het electoraat, dus de tactiek is begrijpelijk. Mensen vergeten de kille bezuiningen op bijvoorbeeld PGB, Wajong, kunst en cultuur wel als bij de basisschool om de hoek de Nederlandse vlag wappert, en je met 130 over de Afsluitdijk mag rijden. :')

We kunnen de PVV uitlachen, maar staan gewoon op winst in de peilingen. Ook al stemmen ze om de haverklap dwars tegen hun eigen verkiezingsprogramma, ook breken ze belofte na belofte, ook al is kiezersbedrog aan de orde van de dag: de PVV wordt er niet voor bestraft.
pi_99241864
De PVV geeft zelf natuurlijk het goede voorbeeld in hun fractiekamer:

pi_99241895
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 12:04 schreef paddy het volgende:

[..]

Nee, dat begrijp je verkeerd. De Nederlander kent geen groepscultuur. Ik weet zeker dat een Marokkaanse jongere ook niet begint te schelden tegen een hele groep autochtone jongeren die er nogal ruig en hanerig uit zien. Maar daar hebben we het nu niet over. Je hebt een hekel aan de blanke autochtoon? Jammer voor je. Ze gaan niet weg
Je kent je eigen volk niet erg goed vrees ik. Genoeg Nederlanders bij wie het net zo werkt en genoeg marokkanen die niet zo in elkaar zitten.

Ik heb geen probleem met vlaggen. Ik heb probleem met die praatjesmakers hier over nationale trots en ik heb een probleem met opgedrongen nationalisme.

Ik heb daarnaast een probleem met de licht totalitaire trekjes van dit hernieuwde oudhollandsch elan. Ik mag opeens een stuk minder en moet vanalles. En dat om de honger naar nationale trots te stillen van een groep randfiguren als hier waarvan driekwart nog geen deuk in een pakkie boter slaat?

Daar moet ik voor buigen? En daar moet ik dan nog als een debiel naast gaan staan, groetjes doen aan de vlag? Donder op zeg. Ik ben ook een Nederlander en dit is ook MIJN land.

Hang de vlag uit als je wil maar donder op met dat overdreven gedoe. Verplicht mensen het niet om trots te zijn op iets dat onder het gewicht van z'n eigen stupiditeit dreigt te bezwijken.

Doe normaal en laat elkaar een beetje met rust.
pi_99241909
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 12:02 schreef Monidique het volgende:

[..]

Hij zegt toch juist dat hij geen moeite heeft met vlaggen die hangen? Het staat er haast letterlijk.
Ik was aan het quoten/typen op dat moment. Uiteraard zag ik zijn post later pas :)
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_99241976
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 14:03 schreef Elfletterig het volgende:
We kunnen de PVV uitlachen, maar staan gewoon op winst in de peilingen. Ook al stemmen ze om de haverklap dwars tegen hun eigen verkiezingsprogramma, ook breken ze belofte na belofte, ook al is kiezersbedrog aan de orde van de dag: de PVV wordt er niet voor bestraft.
Ik vind het dan ook helemaal niet grappig.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_99242000
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 14:13 schreef paddy het volgende:

[..]

Ik was aan het quoten/typen op dat moment. Uiteraard zag ik zijn post later pas :)
Hij zegt het in het bericht dat je citeert.
pi_99242099
quote:
15s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 14:11 schreef Balisto het volgende:
De PVV geeft zelf natuurlijk het goede voorbeeld in hun fractiekamer:

[ afbeelding ]
Ach. Ze compenseerden dat weer met die 2 prinsenvlaggen die ze bij stormfront hadden gekocht.

Maar de echte Nederlandse vlag laat de PVV inderdaad nergens wapperen.
pi_99242157
Bullshit. Rot op met je nationalistische onzin.
pi_99242181
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 13:24 schreef Oud_student het volgende:
Ik dacht dat het verboden was om de Nederlandse vlag op je jas te hebben of met de Nederlandse vlag te zwaaien anders dan op koninginnedag.
Juist op veel scholen is het voeren van de Nederlandse vlag verboden.
Is nooit verboden. Werd aangeraden gewoon vrijwillig verplicht weg te laten (niet zwart op wit) De reden die ze toen opgaven was; dat het bedreigend zou voelen voor allochtonen. Nu hadden wij niet veel allochtonen op school en vonden die het ook onzin, maar dit was de reden die ze ons gaven in ieder geval.

Wanneer ik me bedreigd zou moeten voelen door een vlag van een land zou ik in de gordijnen moeten vliegen tijdens de wedstrijd Nederland/Turkije :') Hebben we het nog niet eens over die vlag van Finland die ik ook enorm vaak zie.

Lariekoek dus.

Er aandacht op vestigen was alleen aandacht vestigen op de verschillen tussen de inwoners van Nederland. En ja, daar is de PVV ook goed in :{. Ik zou dus willen dat het voorstel van een GL kwam, dan was er ook niet die nasmaak van sommigen.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
  zaterdag 9 juli 2011 @ 14:22:53 #104
110163 koffiekoekje
Mag ook bij de thee...
pi_99242192
En voor al die vlaggen krijgen alle scholen subsidie :+

In een vrij land nationalisme verplichten :') wat een troll.
  zaterdag 9 juli 2011 @ 14:24:02 #105
3542 Gia
User under construction
pi_99242234
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 13:24 schreef Oud_student het volgende:
Ik dacht dat het verboden was om de Nederlandse vlag op je jas te hebben of met de Nederlandse vlag te zwaaien anders dan op koninginnedag.
Juist op veel scholen is het voeren van de Nederlandse vlag verboden.
Laten we dat verbod dan afschaffen en scholen de vrijheid geven de nederlandse vlag in top te hebben, wanneer ze dat zouden willen.

Geen verplichting, geen verbod. Eigen keuze.
pi_99242278
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 14:22 schreef paddy het volgende:

Is nooit verboden. Werd aangeraden gewoon vrijwillig verplicht weg te laten (niet zwart op wit) De reden die ze toen opgaven was; dat het bedreigend zou voelen voor allochtonen. Nu hadden wij niet veel allochtonen op school en vonden die het ook onzin, maar dit was de reden die ze ons gaven in ieder geval.
Hmmm ? Nee. Er is gewoon een vlaggenprotocol voor overheidsgebouwen, waar openbare scholen wmb ook onder vallen. En dat zegt dat je niet alle dagen vlagt.

http://www.vlaggen.nl/vlaggenprotocol.html
pi_99242313
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 14:24 schreef Gia het volgende:

[..]

Laten we dat verbod dan afschaffen en scholen de vrijheid geven de nederlandse vlag in top te hebben, wanneer ze dat zouden willen.

Geen verplichting, geen verbod. Eigen keuze.
Volgens mij het er nooit een verbod geweest, maar een voorstel waar sommige scholen erg overdreven op reageerden.
pi_99242380
quote:
3s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 14:25 schreef MisterSqueaky het volgende:

[..]

Hmmm ? Nee. Er is gewoon een vlaggenprotocol voor overheidsgebouwen, waar openbare scholen wmb ook onder vallen. En dat zegt dat je niet alle dagen vlagt.

Heb het hier over een soort van plaatje met de Nederlandse vlag op je schooltas

En voor de rest ben ik ook tegen dat verbod. Gewoon de vlag hangen wanneer je dat wil. Dat mag met de vlag van Finland ook hier in Nederland, net als alle andere vlaggen, dus waarom de Nederlandse vlag niet?

Moet nu echt weg. Lees later terug.
  zaterdag 9 juli 2011 @ 14:35:32 #109
262 Re
Kiss & Swallow
pi_99242558
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 14:21 schreef -Strawberry- het volgende:
Bullshit. Rot op met je nationalistische onzin.
ik vraag me eigenlijk af, wat is er dan zo mis met een beetje nationalistisch gedrag, ik ben ook gewoon trots op mijn land en sta voor de vrijheden die dit land ons biedt
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_99242573
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 14:28 schreef paddy het volgende:

[..]

Heb het hier over een soort van plaatje met de Nederlandse vlag op je schooltas
Ah - my bad.
pi_99242687
Zo lang het maar niet de Europese vlag moet worden ben ik er niet op tegen.

Ik vind het wel wat hebben, zeker op een mooie dag weer als je lekker aan het fietsen bent. Kan je goed zien waar de wind vandaan komt :+
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
  zaterdag 9 juli 2011 @ 14:42:10 #112
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_99242747
quote:
14s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 11:10 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Pragmatisme is niemand vreemd.
Principes erop na houden is jou wel vreemd, zo blijkt maar weer.
  Admin zaterdag 9 juli 2011 @ 14:44:48 #113
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_99242836
quote:
3s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 14:25 schreef MisterSqueaky het volgende:

[..]

dat protocol zou dus veranderd moeten worden :Y
Zie wat ik kijk: trakt.tv
pi_99242854
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 14:42 schreef Omnifacer het volgende:

[..]

Principes erop na houden is jou wel vreemd, zo blijkt maar weer.
Ik wist gewoon dat je op mij ging reageren.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zaterdag 9 juli 2011 @ 14:46:09 #115
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_99242887
Ik zie nog wel wat Friese nationalisten in opstand komen tegen dit voorstel.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
  zaterdag 9 juli 2011 @ 14:46:52 #116
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_99242909
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 11:03 schreef KoosVogels het volgende:
Steek die vlag in je reet man. Wat kan mij die hele nationaliteit schelen. Net of ik trots ben op een land waar van die randfiguren als Wilders rondlopen.
Melodrama hoer :')

Oei er is iemand in dit land waar ik het niet mee eens ben! VLAGGEN IN DE FIK STEKEN NATIONALITEITHAATMODUS AAN.

Robot die je bent.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_99243053
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 14:22 schreef paddy het volgende:
Er aandacht op vestigen was alleen aandacht vestigen op de verschillen tussen de inwoners van Nederland. En ja, daar is de PVV ook goed in
Het oeroude principe van 'verdeel en heers', en het lijkt nog steeds te werken.
Ondanks alle educatie wordt er nog steeds gedacht met de onderbuik.
pleased to meet you
pi_99243131
quote:
3s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 14:35 schreef Re het volgende:

[..]

ik vraag me eigenlijk af, wat is er dan zo mis met een beetje nationalistisch gedrag, ik ben ook gewoon trots op mijn land en sta voor de vrijheden die dit land ons biedt
Dat laatste moet nog maar blijken wanneer de tijd daar is.

Maar ik hoop voor jou en mij dat we daar nooit achter hoeven komen. Vrede wordt zwaar ondergewaardeerd.
  Admin zaterdag 9 juli 2011 @ 14:55:01 #119
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_99243132
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 14:46 schreef hooibaal het volgende:
Ik zie nog wel wat Friese nationalisten in opstand komen tegen dit voorstel.
Als die friezen geen Nederlander willen zijn stel ik voor dat Nederland ze afstoot. Laat ze het maar onafhankelijk proberen dan :)
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  zaterdag 9 juli 2011 @ 14:56:56 #120
80268 kLowJow
That's Gay
pi_99243186
Als mensen er blij van worden laat ze dan vooral lekker met vlaggetjes gaan zwaaien. w/.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')