abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_99237406
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 11:49 schreef TJV het volgende:
Wat is er mis met het ophangen van een vlag?
Niet eens zoveel. Wel is er iets mis met de hoek waaruit dit voorstel komt (het gaat werkelijk nooit eens ergens anders over) en met de verplichting die om de hoek komt kijken.

Ik was 15 jaar geleden een trotse Nederlander. Momenteel word ik er liefst niet aan herinnerd dat ik ook deel uitmaak van deze simplistische boerenmaatschappij. Dus ja, ik ben ook uit persoonlijke overwegingen bang voor onze driekleur.
pi_99237430
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 10:52 schreef 16meter het volgende:

[..]

Dit.

We mogen wel wat meer waardering tonen voor Nederland.
Maar het is juist typisch Nederlands om dat niet te doen :P
pi_99237548
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 11:49 schreef PhirePhoenix4 het volgende:
=edit-
Nee het was een serieuze post :)
En met PVV'ers bedoel ik natuurlijk de actieve onderdanen van geert en niet zijn electoraat.

Maar ik ben nog wel trotse Nederlander genoeg om vijanden van de staat aan te willen pakken. En flink ook.

Als die mening niet welgevallig is, dan is dat maar zo. Niets aan te doen.
  Moderator zaterdag 9 juli 2011 @ 11:57:17 #54
249559 crew  Lavenderr
pi_99237551
Goed voorstel. Jammer dat er een voorstel nodig is voor iets wat eigenlijk vanzelfsprekend is.
Laat de vlag maar lekker wapperen w/
pi_99237553
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 11:49 schreef paddy het volgende:

[..]

Een Turkse vlag op een Nederlandse school? Nog nooit gezien. Waarom zou dat vergelijkbaar moeten zijn?
Jij had het over Turkse vlaggen. Ik dacht dat je bedoelde op Nederlandse scholen. Anders zie ik het verband niet met dit voorstel.

quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 11:49 schreef TJV het volgende:
Wat is er mis met het ophangen van een vlag?
Niets. ga je gang, maar dat is een individuele keuze.
  Moderator zaterdag 9 juli 2011 @ 11:58:11 #56
249559 crew  Lavenderr
pi_99237574
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 11:52 schreef PhirePhoenix4 het volgende:

[..]

Niet eens zoveel. Wel is er iets mis met de hoek waaruit dit voorstel komt (het gaat werkelijk nooit eens ergens anders over) en met de verplichting die om de hoek komt kijken.

Ik was 15 jaar geleden een trotse Nederlander. Momenteel word ik er liefst niet aan herinnerd dat ik ook deel uitmaak van deze simplistische boerenmaatschappij. Dus ja, ik ben ook uit persoonlijke overwegingen bang voor onze driekleur.
Bang voor de driekleur? :?
pi_99237620
In Denemarken zie je de Dannebrog (deense vlag) overal hangen. Een maat van me die er woont en nederlander is had een nederlandse vlag bij de ingang van z'n erf opgehangen, kreeg 'ie politie aan de deur dat die vlag eraf moest. Echt gebeurd.
pi_99237641
Wat de neuk heeft een vlag laten wapperen te maken met vaderlandse trots? De helft van die jankerds hier loopt gillend weg als een 12 jarig mocrootje ze een kankerkaaskop noemt.

En dat wil dan stoer doen met een Nederlandse vlag op een schoolgebouw en praten over trots.

Ik stop ook weer met al die druktemakerij en bied mijn excuses aan voor mijn ongenuanceerde posts. Ik had beter moeten weten dan boos te worden om meningen die totaal niet serieus te nemen zijn.

Excuses :)
pi_99237662
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 11:59 schreef niels0 het volgende:
In Denemarken zie je de Dannebrog (deense vlag) overal hangen. Een maat van me die er woont en nederlander is had een nederlandse vlag bij de ingang van z'n erf opgehangen, kreeg 'ie politie aan de deur dat die vlag eraf moest. Echt gebeurd.
Dat noemen we vrijheid.
pi_99237664
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 11:52 schreef PhirePhoenix4 het volgende:

[..]

Dus het is de politieke partij die het voorstelt? Dus wanneer de PVDA dit zou doen had je geen probleem met het voorstel? Heb je trouwens een probleem wanneer er bij gebedshuizen of Turkse Islamitische scholen de Turkse vlag hangt?

Wat is er dan mis met deze bijvoorbeeld? http://4.bp.blogspot.com/(...)s1600/Integratie.JPG
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_99237685
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 12:01 schreef paddy het volgende:

Heb je trouwens een probleem wanneer er bij gebedshuizen of Turkse Islamitische scholen de Turkse vlag hangt?

Wat is er dan mis met deze bijvoorbeeld? http://4.bp.blogspot.com/(...)s1600/Integratie.JPG
Hij zegt toch juist dat hij geen moeite heeft met vlaggen die hangen? Het staat er haast letterlijk.
pi_99237733
Alsof die Turken waar die domme PVV-er het over heeft hun gedrag aanpassen omdat er een Nederlandse vlag wappert :')

Mensen die dat denken zijn zo naïef, zo wereldvreemd.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 9 juli 2011 @ 12:04:10 #63
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_99237744
Als scholen dat willen doen mogen ze dat. Maar ga het niet verplichten. Ik dacht dat de PVV de partij van de vrijheid was.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_99237745
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 12:00 schreef PhirePhoenix4 het volgende:
Wat de neuk heeft een vlag laten wapperen te maken met vaderlandse trots? De helft van die jankerds hier loopt gillend weg als een 12 jarig mocrootje ze een kankerkaaskop noemt.

En dat wil dan stoer doen met een Nederlandse vlag op een schoolgebouw en praten over trots.

Ik stop ook weer met al die druktemakerij en bied mijn excuses aan voor mijn ongenuanceerde posts. Ik had beter moeten weten dan boos te worden om meningen die totaal niet serieus te nemen zijn.

Excuses :)
Nee, dat begrijp je verkeerd. De Nederlander kent geen groepscultuur. Ik weet zeker dat een Marokkaanse jongere ook niet begint te schelden tegen een hele groep autochtone jongeren die er nogal ruig en hanerig uit zien. Maar daar hebben we het nu niet over. Je hebt een hekel aan de blanke autochtoon? Jammer voor je. Ze gaan niet weg
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
pi_99237917
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 12:03 schreef Gulo het volgende:
Alsof die Turken waar die domme PVV-er het over heeft hun gedrag aanpassen omdat er een Nederlandse vlag wappert :')

Mensen die dat denken zijn zo naïef, zo wereldvreemd.
Nee, dat zullen ze niet doen, want Turken zijn overal ter wereld Nationalistisch qua achtergrond (op een aantal na) Ligt veelal aan Turkije en de nazaten verplichten tot Turkse gebruiken. (heb het niet over eten etc)

Ze vinden het ook heel normaal dat bij hun de Turkse vlag hangt, maar tegenwoordig hangt soms de Nederlandse vlag er naast. Goed teken.

Ik heb trouwens niets tegen Turken. Prima mensen. Maar ik kijk wel op van de enorme selectiviteit. Mogen wij ons geen Nederlander voelen en dat (net als alle andere landen) uitdragen?

Zet iedereen nu alleen de hakken in het zand omdat het voorstel van de PVV komt?

Met Koninginnedag prijkten hier trouwens bij bepaalde Marokkaanse gezinnen ook de Nederlandse vlag. Die schamen zich er niet voor om Nederlander te zijn met een achtergrond uit een ander land. Maar wel samen Nederlander.
pi_99237943
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 10:50 schreef bijdehand het volgende:
In het buitenland zie je dit ook vaak. ik vind het wel mooi.
pi_99238080
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 11:45 schreef Monidique het volgende:
Maar wat is die Nederlandse cultuur dan? Drie kleuren op een doek? Dat is toch weinig meer dan de Nederlandse vlag? Of is die cultuur: mensen dingen "opdringen" zodat ze weten wat onze cultuur is?

Meh, ze doen maar. Volks gekleuter.
Nederlandse cultuur is vlaggen en Frans Bauer op de radio.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_99238474
quote:
3s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 12:15 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nederlandse cultuur is vlaggen en Frans Bauer op de radio.
Nederlandse cultuur bestaat inderdaad nauwelijks meer, gevolg van de globalisering. Europa wordt sowieso steeds meer culturele eenheidsworst naar Amerikaans model. Maar goed Europeanen zijn dan ook verworden tot weinig meer dan consumeringsvee voor multinationals.
  zaterdag 9 juli 2011 @ 12:31:54 #69
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_99238693
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 11:14 schreef Danny het volgende:
Ik vind 't wel een mooi idee. We mogen best de vaderlandse trots een beetje opkrikken.
quote:
3s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 11:24 schreef Re het volgende:
maar op zich vind ik het niet eens verkeerd, in de VS vind ik het altijd wel machtig staan
Ik heb op zich niks met de PVV maar wat meer patriotisme en vaderlandsliefde zou hier niet verkeerd zijn, in plaats van het doe maar normaal en we stellen niks voor, de schouders eronder en trots zijn op wat we wel doen als minilandje...
Dus wapperen met die vlag, normaal formaat voor gemeentehuizen, scholen en andere overheidsinstellingen, groot op megagebouwen als ministeries en fabrieken...niks mis mee...
Het zou juist leuk zijn als dat een beetje overslaat en iedereen zich nederlander ging voelen in plaats van roepen dat Marokko, Turkije of weet ik veel welk land veel; en veel beter is, ik denk dan altijd, "dan ga je daar toch lekker wonen?" maar dat bedoelen ze dan weer niet :')
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
  zaterdag 9 juli 2011 @ 12:34:29 #70
3542 Gia
User under construction
pi_99238780
Is dit al een serieus wetsvoorstel?

Vind het te ver gaan als het verplicht wordt. Maar zou het wel mooi vinden als scholen/bedrijven hier gehoor aan zouden geven.
pi_99238807
Veel Nederlanders zijn voornamelijk niet trots op hun land of Nationalistisch ingesteld in vergelijking tot andere landen. Daar zou niet eens een discussie ontstaan over een vlag wel of niet.
pi_99238871
quote:
2s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 12:35 schreef Tem het volgende:
Veel Nederlanders zijn voornamelijk niet trots op hun land of Nationalistisch ingesteld in vergelijking tot andere landen. Daar zou niet eens een discussie ontstaan over een vlag wel of niet.
Klopt. In landen als Iran en Noord-Korea is er geen discussie en wappert de vlag overal, terwijl je het in onze buurlanden niet ziet.
pi_99239061
quote:
2s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 12:35 schreef Tem het volgende:
Tsja, als je een doek met drie kleuren nodig denkt te hebben om trots te zijn, dan zullen de werkelijke prestaties kennelijk tegenvallen naar je mening. ("Je" in het algemeen, uiteraard.) Dus wie zijn hier nou de bange, laffe zelfhaters?
pi_99239067
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 12:36 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Klopt. In landen als Iran en Noord-Korea is er geen discussie en wappert de vlag overal, terwijl je het in onze buurlanden niet ziet.
klinkklare onzin. Nationalisme in andere westerse landen ligt stukken hoger dan in Nederland. Het heeft waarschijnlijk met die calvinistische inslag te maken. Doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg cultuur.
pi_99239206
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 12:43 schreef Tem het volgende:

[..]

klinkklare onzin.
Wat is onzin, dat de vlag in N-Korea en Iran bij scholen wappert of dat de vlag in België en DL niet bij scholen wappert?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')