Waarom alleen op scholen? Elk bedrijf moet verplicht worden onze mooie driekleur fier te laten wapperen! Het moet voor iedere allochtone werknemer klip en klaar zijn dat dit nou echte Nederlandsche cultuur is!quote:'Nederlandse vlag op alle scholen'
Kamerlid voor de PVV Harm Beertema wil dat de Nederlandse vlag op elke school wappert.
Hij zette een eerdere motie van hem daartoe vrijdag kracht bij in Rotterdam Zuid Dichtbij/Weekblad De Echo.
''Laten we het mooie rood, wit en blauw weer tevoorschijn halen. Iedere school zou onze driekleur moeten dragen. Tegenwoordig schrik je er bijna van als je de Nederlandse vlag tegenkomt, zo weinig zie je hem. Het moet voor jonge allochtonen klip en klaar zijn: dít is nou de Nederlandse cultuur.''
http://www.nu.nl/binnenla(...)ag-alle-scholen.html
Dit.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 10:50 schreef bijdehand het volgende:
In het buitenland zie je dit ook vaak. ik vind het wel mooi.
Intussen maak je wel gebruik van je nationaliteit. Je kan bv. met een Nederlands paspoort makkelijk bijna alle landen van de wereld binnenkomen.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 11:03 schreef KoosVogels het volgende:
Steek die vlag in je reet man. Wat kan mij die hele nationaliteit schelen. Net of ik trots ben op een land waar van die randfiguren als Wilders rondlopen.
Dan kan je wel zeiken over die "wilders" types....maar is Rutte dan zo geweldig?!quote:Op zaterdag 9 juli 2011 11:03 schreef KoosVogels het volgende:
Steek die vlag in je reet man. Wat kan mij die hele nationaliteit schelen. Net of ik trots ben op een land waar van die randfiguren als Wilders rondlopen.
Pragmatisme is niemand vreemd.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 11:07 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Intussen maak je wel gebruik van je nationaliteit. Je kan bv. met een Nederlands paspoort makkelijk bijna alle landen van de wereld binnenkomen.
Maar ja, dan is de nederlandse nationaliteit wel weer makkelijk he?
Nee.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 11:08 schreef thesystem het volgende:
[..]
Dan kan je wel zeiken over die "wilders" types....maar is Rutte dan zo geweldig?!
Hypocrisie ook nietquote:
Of nederwiet.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 11:07 schreef Vader_Aardbei het volgende:
En ik wil alleen nog maar tulpen in die vensterbanken zien.
Tulpen zijn van origine Turks.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 11:07 schreef Vader_Aardbei het volgende:
En ik wil alleen nog maar tulpen in die vensterbanken zien.
Geen. Moet dat dan bij alles?quote:Op zaterdag 9 juli 2011 11:15 schreef Filatelistfetisjist het volgende:
En welk probleem los je hiermee op?
Dat laatste zeker.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 11:14 schreef Danny het volgende:
Ik vind 't wel een mooi idee. We mogen best de vaderlandse trots een beetje opkrikken.
Dus je bent het ermee eens dat het idee geen praktisch nut heeft? (los van het voor de zoveelste keer trappen naar 'allochtonen')quote:
Als mensen individueel er voor kiezen om met een vlag te willen lopen, be my guest, maar op scholen in DL zie ik ze niet wapperen.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 11:15 schreef spijkerbroek het volgende:
In Duitsland wapperen ze nu ook weer trots met hun vlag, sinds het WK daar.
Daarvoor had men toch (nog) een schaamte om met hun trots te koop te lopen.
Zelfs al is er geen kip meer in leven die WWII heeft meegemaakt.
Ja, want die zullen wel moeten huilen als we de vlag uithangen... ?quote:Op zaterdag 9 juli 2011 11:17 schreef Filatelistfetisjist het volgende:
[..]
Dus je bent het ermee eens dat het idee geen praktisch nut heeft? (los van het voor de zoveelste keer trappen naar 'allochtonen')
quote:Op zaterdag 9 juli 2011 11:20 schreef juxtaposition het volgende:
[..]
Ja, want die zullen wel moeten huilen als we de vlag uithangen... ?
Ik vind het een goed idee. Ik ben bijna vergeten hoe die Nederlandse vlag er uit ziet.
Agenda PVV:quote:Het moet voor jonge allochtonen klip en klaar zijn: dít is nou de Nederlandse cultuur
Danny dan geef jij toch het goede voorbeeld en plaatst op elke fok pagina een nl vlag groot in beeld. Of misschien wel voor de eerste fok sessie van de dag een verplicht geanimeerde vlaghijs sessie die de gebruikers moeten bekijken.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 11:14 schreef Danny het volgende:
Ik vind 't wel een mooi idee. We mogen best de vaderlandse trots een beetje opkrikken.
Lekker optiefen dan, veel succes in geitenwollesokkenland.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 11:03 schreef KoosVogels het volgende:
Mensen die niet weten hoe de Nederlandse vlag er uit ziet zuipen te veel of hebben een vorm van Alzheimer. Koop lekker zelf een vlag, leg die over je dekbed en je kunt het nooit meer vergeten.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 11:24 schreef Filatelistfetisjist het volgende:
[..]
En als je bent vergeten hoe de Nederlandse vlag er uitziet let je echt niet op tijdens koninginnedag (uniek in de wereld) en de voetbal ek's en wk's. Volgens mij wordt er genoeg gedaan op dat vlak.
Je eigen vlag ophangen in je eigen land is trappen naar allochtonen?quote:Op zaterdag 9 juli 2011 11:17 schreef Filatelistfetisjist het volgende:
[..]
Dus je bent het ermee eens dat het idee geen praktisch nut heeft? (los van het voor de zoveelste keer trappen naar 'allochtonen')
Ik herhaal:quote:Op zaterdag 9 juli 2011 11:29 schreef Hathor het volgende:
[..]
Je eigen vlag ophangen in je eigen land is trappen naar allochtonen?
quote:Het moet voor jonge allochtonen klip en klaar zijn: dít is nou de Nederlandse cultuur
dat kan ik me niet herinneren. PBS zenders in de VS sluiten nog wel af met the star spangled banner.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 11:31 schreef Re het volgende:
de tv vroeger werd altijd afgesloten met het Wilhelmus meen ik me te herinneren voordat het tesbeeld verscheen
En radio 3 begon om 6.00 uur ook pas met spelen met ook een stukje van het wilhelmus. Maar ja die neoliberalen die een 24 uurs economie willen hebben dat om zeep geholpen.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 11:31 schreef Re het volgende:
de tv vroeger werd altijd afgesloten met het Wilhelmus meen ik me te herinneren voordat het tesbeeld verscheen
Ik moest grinniken toen ik bij een paar huizen vanaf mijn schoonouders de Turkse vlag zag wapperen toen een kind van hun geslaagd was (zat op een Nederlandse school). Over Nationalistisch gesproken. Die van Finland heb ik ook wel eens zien wapperen.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 10:46 schreef zarGon het volgende:
Portretfoto van Beatrix ophangen verdomme! Nederlanders kunnen nog wel wat leren van de Turken hoor. Turkije altijd nummer één.
Maar in Amerika zijn ze samen Amerikaan en de meesten zijn er trots op, ondanks achtergrond.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 11:24 schreef Re het volgende:
was de PVV niet van de oranje blanje bleu?
maar op zich vind ik het niet eens verkeerd, in de VS vind ik het altijd wel machtig staan
Een Turkse vlag op een school in Nederland? Net zo achterlijk.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 11:36 schreef paddy het volgende:
Ik snap niet wat de users er op tegen hebben, want we zijn in de eerste plaats toch samen Nederlander? Waarom hoor ik dan geen tegen geluiden wanneer bij een belangrijk evenement de Turkse vlag wappert? Dan is het toch ook geen probleem? Waarom is de Nederlandse vlag willen zien wapperen wel een probleem?
Ik ben in de eerste plaats mijzelf. Ik wil geen regering die mij dwingt mij Nederlander te voelen.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 11:36 schreef paddy het volgende:
[..]
Ik snap niet wat de users er op tegen hebben, want we zijn in de eerste plaats toch samen Nederlander? ...
mwoa, niet overdrijven daar zijn ze voornamelijk latino, african american of rednecksquote:Op zaterdag 9 juli 2011 11:38 schreef paddy het volgende:
[..]
Maar in Amerika zijn ze samen Amerikaan en de meesten zijn er trots op, ondanks achtergrond.
Ik vraag mij eigenlijk af hoe dit in andere landen zit. Ik weet het van Amerika, maar hoe zit dat met andere landen?quote:Op zaterdag 9 juli 2011 11:44 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Een Turkse vlag op een school in Nederland? Net zo achterlijk.
Nee, ook de Afrikanen. Al hebben veel van deze mensen nog wel iets tegen blanken, maar zijn wel Amerikaan en willen niet terug naar de roots van hun groot/bet-oudersquote:Op zaterdag 9 juli 2011 11:48 schreef Re het volgende:
[..]
mwoa, niet overdrijven daar zijn ze voornamelijk latino, african american of rednecks
Niet eens zoveel. Wel is er iets mis met de hoek waaruit dit voorstel komt (het gaat werkelijk nooit eens ergens anders over) en met de verplichting die om de hoek komt kijken.quote:
Maar het is juist typisch Nederlands om dat niet te doenquote:Op zaterdag 9 juli 2011 10:52 schreef 16meter het volgende:
[..]
Dit.
We mogen wel wat meer waardering tonen voor Nederland.
Nee het was een serieuze postquote:
Jij had het over Turkse vlaggen. Ik dacht dat je bedoelde op Nederlandse scholen. Anders zie ik het verband niet met dit voorstel.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 11:49 schreef paddy het volgende:
[..]
Een Turkse vlag op een Nederlandse school? Nog nooit gezien. Waarom zou dat vergelijkbaar moeten zijn?
Niets. ga je gang, maar dat is een individuele keuze.quote:
Bang voor de driekleur?quote:Op zaterdag 9 juli 2011 11:52 schreef PhirePhoenix4 het volgende:
[..]
Niet eens zoveel. Wel is er iets mis met de hoek waaruit dit voorstel komt (het gaat werkelijk nooit eens ergens anders over) en met de verplichting die om de hoek komt kijken.
Ik was 15 jaar geleden een trotse Nederlander. Momenteel word ik er liefst niet aan herinnerd dat ik ook deel uitmaak van deze simplistische boerenmaatschappij. Dus ja, ik ben ook uit persoonlijke overwegingen bang voor onze driekleur.
Dat noemen we vrijheid.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 11:59 schreef niels0 het volgende:
In Denemarken zie je de Dannebrog (deense vlag) overal hangen. Een maat van me die er woont en nederlander is had een nederlandse vlag bij de ingang van z'n erf opgehangen, kreeg 'ie politie aan de deur dat die vlag eraf moest. Echt gebeurd.
Dus het is de politieke partij die het voorstelt? Dus wanneer de PVDA dit zou doen had je geen probleem met het voorstel? Heb je trouwens een probleem wanneer er bij gebedshuizen of Turkse Islamitische scholen de Turkse vlag hangt?quote:Op zaterdag 9 juli 2011 11:52 schreef PhirePhoenix4 het volgende:
[..]
Niet eens zoveel. Wel is er iets mis met de hoek waaruit dit voorstel komt (het gaat werkelijk nooit eens ergens anders over) en met de verplichting die om de hoek komt kijken.
Ik was 15 jaar geleden een trotse Nederlander. Momenteel word ik er liefst niet aan herinnerd dat ik ook deel uitmaak van deze simplistische boerenmaatschappij. Dus ja, ik ben ook uit persoonlijke overwegingen bang voor onze driekleur.
Hij zegt toch juist dat hij geen moeite heeft met vlaggen die hangen? Het staat er haast letterlijk.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 12:01 schreef paddy het volgende:
Heb je trouwens een probleem wanneer er bij gebedshuizen of Turkse Islamitische scholen de Turkse vlag hangt?
Wat is er dan mis met deze bijvoorbeeld? http://4.bp.blogspot.com/(...)s1600/Integratie.JPG
Nee, dat begrijp je verkeerd. De Nederlander kent geen groepscultuur. Ik weet zeker dat een Marokkaanse jongere ook niet begint te schelden tegen een hele groep autochtone jongeren die er nogal ruig en hanerig uit zien. Maar daar hebben we het nu niet over. Je hebt een hekel aan de blanke autochtoon? Jammer voor je. Ze gaan niet wegquote:Op zaterdag 9 juli 2011 12:00 schreef PhirePhoenix4 het volgende:
Wat de neuk heeft een vlag laten wapperen te maken met vaderlandse trots? De helft van die jankerds hier loopt gillend weg als een 12 jarig mocrootje ze een kankerkaaskop noemt.
En dat wil dan stoer doen met een Nederlandse vlag op een schoolgebouw en praten over trots.
Ik stop ook weer met al die druktemakerij en bied mijn excuses aan voor mijn ongenuanceerde posts. Ik had beter moeten weten dan boos te worden om meningen die totaal niet serieus te nemen zijn.
Excuses
Nee, dat zullen ze niet doen, want Turken zijn overal ter wereld Nationalistisch qua achtergrond (op een aantal na) Ligt veelal aan Turkije en de nazaten verplichten tot Turkse gebruiken. (heb het niet over eten etc)quote:Op zaterdag 9 juli 2011 12:03 schreef Gulo het volgende:
Alsof die Turken waar die domme PVV-er het over heeft hun gedrag aanpassen omdat er een Nederlandse vlag wappert
Mensen die dat denken zijn zo naïef, zo wereldvreemd.
quote:Op zaterdag 9 juli 2011 10:50 schreef bijdehand het volgende:
In het buitenland zie je dit ook vaak. ik vind het wel mooi.
Nederlandse cultuur is vlaggen en Frans Bauer op de radio.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 11:45 schreef Monidique het volgende:
Maar wat is die Nederlandse cultuur dan? Drie kleuren op een doek? Dat is toch weinig meer dan de Nederlandse vlag? Of is die cultuur: mensen dingen "opdringen" zodat ze weten wat onze cultuur is?
Meh, ze doen maar. Volks gekleuter.
Nederlandse cultuur bestaat inderdaad nauwelijks meer, gevolg van de globalisering. Europa wordt sowieso steeds meer culturele eenheidsworst naar Amerikaans model. Maar goed Europeanen zijn dan ook verworden tot weinig meer dan consumeringsvee voor multinationals.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 12:15 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nederlandse cultuur is vlaggen en Frans Bauer op de radio.
quote:Op zaterdag 9 juli 2011 11:14 schreef Danny het volgende:
Ik heb op zich niks met de PVV maar wat meer patriotisme en vaderlandsliefde zou hier niet verkeerd zijn, in plaats van het doe maar normaal en we stellen niks voor, de schouders eronder en trots zijn op wat we wel doen als minilandje...quote:Op zaterdag 9 juli 2011 11:24 schreef Re het volgende:
maar op zich vind ik het niet eens verkeerd, in de VS vind ik het altijd wel machtig staan
Klopt. In landen als Iran en Noord-Korea is er geen discussie en wappert de vlag overal, terwijl je het in onze buurlanden niet ziet.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 12:35 schreef Tem het volgende:
Veel Nederlanders zijn voornamelijk niet trots op hun land of Nationalistisch ingesteld in vergelijking tot andere landen. Daar zou niet eens een discussie ontstaan over een vlag wel of niet.
Tsja, als je een doek met drie kleuren nodig denkt te hebben om trots te zijn, dan zullen de werkelijke prestaties kennelijk tegenvallen naar je mening. ("Je" in het algemeen, uiteraard.) Dus wie zijn hier nou de bange, laffe zelfhaters?quote:Op zaterdag 9 juli 2011 12:35 schreef Tem het volgende:
Veel Nederlanders zijn voornamelijk niet trots op hun land of Nationalistisch ingesteld in vergelijking tot andere landen. Daar zou niet eens een discussie ontstaan over een vlag wel of niet.
klinkklare onzin. Nationalisme in andere westerse landen ligt stukken hoger dan in Nederland. Het heeft waarschijnlijk met die calvinistische inslag te maken. Doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg cultuur.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 12:36 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Klopt. In landen als Iran en Noord-Korea is er geen discussie en wappert de vlag overal, terwijl je het in onze buurlanden niet ziet.
Wat is onzin, dat de vlag in N-Korea en Iran bij scholen wappert of dat de vlag in België en DL niet bij scholen wappert?quote:
Het zou mooi zijn als scholen zich zouden concentreren op goed onderwijs, i.p.v. het ophangen van een vlag links of rechts.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 12:34 schreef Gia het volgende:
Is dit al een serieus wetsvoorstel?
Vind het te ver gaan als het verplicht wordt. Maar zou het wel mooi vinden als scholen/bedrijven hier gehoor aan zouden geven.
Ik ben voornamelijk van mening dat het overbodig is omdat Nederlanders over het algemeen niet van poespas zijn maar misschien is dat wel aan het veranderen.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 12:43 schreef Monidique het volgende:
[..]
Tsja, als je een doek met drie kleuren nodig denkt te hebben om trots te zijn, dan zullen de werkelijke prestaties kennelijk tegenvallen naar je mening. ("Je" in het algemeen, uiteraard.) Dus wie zijn hier nou de bange, laffe zelfhaters?
En dat doe je door iedereen verplicht een vlag te laten wapperen?quote:Op zaterdag 9 juli 2011 10:52 schreef 16meter het volgende:
[..]
Dit.
We mogen wel wat meer waardering tonen voor Nederland.
Nou, echt inderdaad. Ik snap werkelijk niet dat er mensen zijn die denken dat dit zo werkt. Hoe naïef zijn die wel niet.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 12:56 schreef Klaudias het volgende:
[..]
En dat doe je door iedereen verplicht een vlag te laten wapperen?
Misschien is juist die nuchtere cultuur ons soort "nationalisme". Onze gedeelde waarden.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 12:43 schreef Tem het volgende:
[..]
klinkklare onzin. Nationalisme in andere westerse landen ligt stukken hoger dan in Nederland. Het heeft waarschijnlijk met die calvinistische inslag te maken. Doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg cultuur.
Dat is voor simpele zielen ook de enige manier om je liefde voor ons land te tonen. Een stevig gesprek over het ontstaan van onze natie, is waarschijnlijk te hoog gegrepen.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 12:56 schreef Klaudias het volgende:
[..]
En dat doe je door iedereen verplicht een vlag te laten wapperen?
"Vanzelfsprekend is"?quote:Op zaterdag 9 juli 2011 11:57 schreef Lavenderr het volgende:
Goed voorstel. Jammer dat er een voorstel nodig is voor iets wat eigenlijk vanzelfsprekend is.
Laat de vlag maar lekker wapperen
Overdreven vaderlandsliefde zoals bij die malloten van de PVV.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 12:59 schreef Klaudias het volgende:
[..]
Misschien is juist die nuchtere cultuur ons soort "nationalisme". Onze gedeelde waarden.
Wat versta jij eigenlijk onder nationalisme? Steeds maar herhalen hoe geweldig je land is?
Ons land is gekaapt door retards.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 13:01 schreef Klaudias het volgende:
[..]
"Vanzelfsprekend is"?
Brrrrr.
Wat is er aan de hand in Nederland.
Yup, en kneppelhard nog ook. Wie voor de TV in slaap was gevallen schrok daarvan wel wakkerquote:Op zaterdag 9 juli 2011 11:31 schreef Re het volgende:
als dit de Nederlandse cultuur zou zijn, waar zijn al die vlaggen dan?quote:dít is nou de Nederlandse cultuur
quote:Op zaterdag 9 juli 2011 11:57 schreef Lavenderr het volgende:
Goed voorstel. Jammer dat er een voorstel nodig is voor iets wat eigenlijk vanzelfsprekend is.
Laat de vlag maar lekker wapperen
Ik wás altijd best trots op Nederland. Een vrij, vrijzinnig en liberaal land waar iedereen zichzelf kon zijn zolang je een ander geen kwaad deed. Of dat nou betekende dat je op een boot stond in een leren string in de Amsterdamse grachten, of dat je je geloof uitdroeg door een hoofddoek te dragen, of ergens daar tussen in.quote:
Je kent je eigen volk niet erg goed vrees ik. Genoeg Nederlanders bij wie het net zo werkt en genoeg marokkanen die niet zo in elkaar zitten.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 12:04 schreef paddy het volgende:
[..]
Nee, dat begrijp je verkeerd. De Nederlander kent geen groepscultuur. Ik weet zeker dat een Marokkaanse jongere ook niet begint te schelden tegen een hele groep autochtone jongeren die er nogal ruig en hanerig uit zien. Maar daar hebben we het nu niet over. Je hebt een hekel aan de blanke autochtoon? Jammer voor je. Ze gaan niet weg
Ik was aan het quoten/typen op dat moment. Uiteraard zag ik zijn post later pasquote:Op zaterdag 9 juli 2011 12:02 schreef Monidique het volgende:
[..]
Hij zegt toch juist dat hij geen moeite heeft met vlaggen die hangen? Het staat er haast letterlijk.
Ik vind het dan ook helemaal niet grappig.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 14:03 schreef Elfletterig het volgende:
We kunnen de PVV uitlachen, maar staan gewoon op winst in de peilingen. Ook al stemmen ze om de haverklap dwars tegen hun eigen verkiezingsprogramma, ook breken ze belofte na belofte, ook al is kiezersbedrog aan de orde van de dag: de PVV wordt er niet voor bestraft.
Hij zegt het in het bericht dat je citeert.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 14:13 schreef paddy het volgende:
[..]
Ik was aan het quoten/typen op dat moment. Uiteraard zag ik zijn post later pas
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |