abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_99239290
Wat zijn dat toch voor rare Amerikaanse praktijken die over komen waaien? Vlag ophangen op school, volkslied zingen, obesitas kinderen
pi_99239317
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 12:34 schreef Gia het volgende:
Is dit al een serieus wetsvoorstel?

Vind het te ver gaan als het verplicht wordt. Maar zou het wel mooi vinden als scholen/bedrijven hier gehoor aan zouden geven.
Het zou mooi zijn als scholen zich zouden concentreren op goed onderwijs, i.p.v. het ophangen van een vlag links of rechts.

Overigens zou het geen wetsvoorstel worden lijkt mij, meer het vlag protocol waarin staat beschreven op welke dagen op overheidsgebouwen gevlagd wordt.

Aan de andere kant kennen heel veel Nederlanders (?) de vlagregeltjes ook niet he ? Hoe vaak zie je niet op Koninginnedag na zonsondergang de vlag nog hangen ?
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_99239325
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 12:43 schreef Monidique het volgende:

[..]

Tsja, als je een doek met drie kleuren nodig denkt te hebben om trots te zijn, dan zullen de werkelijke prestaties kennelijk tegenvallen naar je mening. ("Je" in het algemeen, uiteraard.) Dus wie zijn hier nou de bange, laffe zelfhaters?
Ik ben voornamelijk van mening dat het overbodig is omdat Nederlanders over het algemeen niet van poespas zijn maar misschien is dat wel aan het veranderen.
pi_99239506
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 10:52 schreef 16meter het volgende:

[..]

Dit.

We mogen wel wat meer waardering tonen voor Nederland.
En dat doe je door iedereen verplicht een vlag te laten wapperen? :')
Roses are grey. Violets are grey. I am a dog.
pi_99239555
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 12:56 schreef Klaudias het volgende:

[..]

Nou, echt inderdaad. Ik snap werkelijk niet dat er mensen zijn die denken dat dit zo werkt. Hoe naïef zijn die wel niet.

Ik denk eerder dat het averechts werkt.
pi_99239585
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 12:43 schreef Tem het volgende:

[..]

klinkklare onzin. Nationalisme in andere westerse landen ligt stukken hoger dan in Nederland. Het heeft waarschijnlijk met die calvinistische inslag te maken. Doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg cultuur.
Misschien is juist die nuchtere cultuur ons soort "nationalisme". Onze gedeelde waarden.

Wat versta jij eigenlijk onder nationalisme? Steeds maar herhalen hoe geweldig je land is? :')
pi_99239651
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 12:56 schreef Klaudias het volgende:

[..]

Dat is voor simpele zielen ook de enige manier om je liefde voor ons land te tonen. Een stevig gesprek over het ontstaan van onze natie, is waarschijnlijk te hoog gegrepen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_99239668
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 11:57 schreef Lavenderr het volgende:
Goed voorstel. Jammer dat er een voorstel nodig is voor iets wat eigenlijk vanzelfsprekend is.
Laat de vlag maar lekker wapperen w/
"Vanzelfsprekend is"?

Brrrrr. :')
Wat is er aan de hand in Nederland.
  zaterdag 9 juli 2011 @ 13:02:02 #84
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_99239681
Kan geen kwaad. Kost wel wat.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_99239712
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 12:59 schreef Klaudias het volgende:

[..]

Misschien is juist die nuchtere cultuur ons soort "nationalisme". Onze gedeelde waarden.

Wat versta jij eigenlijk onder nationalisme? Steeds maar herhalen hoe geweldig je land is? :')
Overdreven vaderlandsliefde zoals bij die malloten van de PVV.

Al moet ik zeggen dat we ook wel iets trotser mogen zijn op Nederland (TON :') ).... dat mens heeft die benaming ook verkloot. We hebben het best goed voor elkaar hier.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 09-07-2011 13:09:30 ]
pi_99239718
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 13:01 schreef Klaudias het volgende:

[..]

"Vanzelfsprekend is"?

Brrrrr. :')
Wat is er aan de hand in Nederland.
Ons land is gekaapt door retards.
pi_99240081
quote:
3s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 11:31 schreef Re het volgende:
de tv vroeger werd altijd afgesloten met het Wilhelmus meen ik me te herinneren voordat het tesbeeld verscheen :)
Yup, en kneppelhard nog ook. Wie voor de TV in slaap was gevallen schrok daarvan wel wakker ;)
pleased to meet you
pi_99240289
maar dit
quote:
dít is nou de Nederlandse cultuur
als dit de Nederlandse cultuur zou zijn, waar zijn al die vlaggen dan?
Of is het juist Nederlands om niets met die vlaggen en dat nationalisme te hebben, behalve bij bijzondere gelegenheden? En zijn we er juist trots op dat we niet zo bekrompen zijn als de rest en onze identiteit niet ophangen aan een vlag?
pleased to meet you
pi_99240378
Goed opgemerkt, moussie.

"De Nederlandse vlag is de Nederlandse cultuur! En daarom moet het verplicht worden! Want anders zie je nergens een Nederlandse vlag!"

Zo'n voorstel is grenzeloos (haha) naïef en simpel.
pi_99240445
Ik dacht dat het verboden was om de Nederlandse vlag op je jas te hebben of met de Nederlandse vlag te zwaaien anders dan op koninginnedag.
Juist op veel scholen is het voeren van de Nederlandse vlag verboden.
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  zaterdag 9 juli 2011 @ 13:40:49 #91
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_99240951
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 11:57 schreef Lavenderr het volgende:
Goed voorstel. Jammer dat er een voorstel nodig is voor iets wat eigenlijk vanzelfsprekend is.
Laat de vlag maar lekker wapperen w/
14.gif
  zaterdag 9 juli 2011 @ 13:42:45 #92
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_99241011
Goed idee!
En dan niet alleen op scholen maar op alle openbare gebouwen.
pi_99241309
quote:
14s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 13:03 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ons land is gekaapt door retards.
Ik wás altijd best trots op Nederland. Een vrij, vrijzinnig en liberaal land waar iedereen zichzelf kon zijn zolang je een ander geen kwaad deed. Of dat nou betekende dat je op een boot stond in een leren string in de Amsterdamse grachten, of dat je je geloof uitdroeg door een hoofddoek te dragen, of ergens daar tussen in.

Ergens vlak na 2000 is ons land overgenomen door bange, oerconservatie lui die wél 2 flatscreens aan de muur hebben hangen en 2x per jaar op massavakantie gaan, maar die grote groepen mensen hebben wijsgemaakt dat we allemaal in een achterbuurt in LA wonen of dat er een heilige oorlog op het punt van beginnen staat en dat we over 3 jaar allemaal verplicht Arabisch spreken.

Betekent dit dat er geen problemen zijn? Absoluut niet. Maar de problemen díe er zijn gaan we niet oplossen door 35% Nederlandse muziek te draaien of het voeren van Nederlandse vlag verplicht te stellen voor scholen. Dat is simplisme, populisme en overdadige regeldrang die ons ook nog eens geld gaat kosten.

Ik wil mijn Nederland terug, meneer Rutte. Kunt ú er iig met uw tengels vanaf blijven? U maakt het stuk met uw bekrompenheid, conservatisme en polarisatie.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_99241591
Ik ben allang niet meer trots op mijn landje maar ik vind het wel belangrijk dat er 1 dominante cultuur is en dat dat voor iedereen duidelijk is, dat andere culturen welkom zijn maar dat die ene cultuur voor ons centraal staat.
Ofdat je dat bereikt door een vlag op te hangen weet ik niet.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_99241614
PVV-symboolpolitiek. Maar symbolen doen het prima bij het electoraat, dus de tactiek is begrijpelijk. Mensen vergeten de kille bezuiningen op bijvoorbeeld PGB, Wajong, kunst en cultuur wel als bij de basisschool om de hoek de Nederlandse vlag wappert, en je met 130 over de Afsluitdijk mag rijden. :')

We kunnen de PVV uitlachen, maar staan gewoon op winst in de peilingen. Ook al stemmen ze om de haverklap dwars tegen hun eigen verkiezingsprogramma, ook breken ze belofte na belofte, ook al is kiezersbedrog aan de orde van de dag: de PVV wordt er niet voor bestraft.
pi_99241864
De PVV geeft zelf natuurlijk het goede voorbeeld in hun fractiekamer:

pi_99241895
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 12:04 schreef paddy het volgende:

[..]

Nee, dat begrijp je verkeerd. De Nederlander kent geen groepscultuur. Ik weet zeker dat een Marokkaanse jongere ook niet begint te schelden tegen een hele groep autochtone jongeren die er nogal ruig en hanerig uit zien. Maar daar hebben we het nu niet over. Je hebt een hekel aan de blanke autochtoon? Jammer voor je. Ze gaan niet weg
Je kent je eigen volk niet erg goed vrees ik. Genoeg Nederlanders bij wie het net zo werkt en genoeg marokkanen die niet zo in elkaar zitten.

Ik heb geen probleem met vlaggen. Ik heb probleem met die praatjesmakers hier over nationale trots en ik heb een probleem met opgedrongen nationalisme.

Ik heb daarnaast een probleem met de licht totalitaire trekjes van dit hernieuwde oudhollandsch elan. Ik mag opeens een stuk minder en moet vanalles. En dat om de honger naar nationale trots te stillen van een groep randfiguren als hier waarvan driekwart nog geen deuk in een pakkie boter slaat?

Daar moet ik voor buigen? En daar moet ik dan nog als een debiel naast gaan staan, groetjes doen aan de vlag? Donder op zeg. Ik ben ook een Nederlander en dit is ook MIJN land.

Hang de vlag uit als je wil maar donder op met dat overdreven gedoe. Verplicht mensen het niet om trots te zijn op iets dat onder het gewicht van z'n eigen stupiditeit dreigt te bezwijken.

Doe normaal en laat elkaar een beetje met rust.
pi_99241909
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 12:02 schreef Monidique het volgende:

[..]

Hij zegt toch juist dat hij geen moeite heeft met vlaggen die hangen? Het staat er haast letterlijk.
Ik was aan het quoten/typen op dat moment. Uiteraard zag ik zijn post later pas :)
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_99241976
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 14:03 schreef Elfletterig het volgende:
We kunnen de PVV uitlachen, maar staan gewoon op winst in de peilingen. Ook al stemmen ze om de haverklap dwars tegen hun eigen verkiezingsprogramma, ook breken ze belofte na belofte, ook al is kiezersbedrog aan de orde van de dag: de PVV wordt er niet voor bestraft.
Ik vind het dan ook helemaal niet grappig.
pi_99242000
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 14:13 schreef paddy het volgende:

[..]

Ik was aan het quoten/typen op dat moment. Uiteraard zag ik zijn post later pas :)
Hij zegt het in het bericht dat je citeert.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')