En ook nog wel the American en British schools.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 14:46 schreef hooibaal het volgende:
Ik zie nog wel wat Friese nationalisten in opstand komen tegen dit voorstel.
Dat kost teveel medailles met de Winterspelenquote:Op zaterdag 9 juli 2011 14:55 schreef Danny het volgende:
[..]
Als die friezen geen Nederlander willen zijn stel ik voor dat Nederland ze afstoot. Laat ze het maar onafhankelijk proberen dan
Je hebt gezien dat al die vlaggen stuk voor stuk anders zijn dan de Nederlandse?quote:Op zaterdag 9 juli 2011 15:14 schreef Ulpianus het volgende:
"dit is nou de Nederlandse cultuur!"
Frankrijk
[ afbeelding ]
Kroatie
[ afbeelding ]
Paraguay
[ afbeelding ]
Luxemburg
[ afbeelding ]
Rusland
[ afbeelding ]
Joegoslavie
[ afbeelding ]
Kip en Klaar?
Doe mij maar een nieuwe vlag, eentje met cultuur erin:
[ afbeelding ]
Komt door die baarlijke onzin die je uitkraamt. Er zijn genoeg dingen waar jij, als liefhebber van democratie, trots op kunt zijn in Nederland. Maar zelfs een thema als trots zijn op je Nederland benader jij puur vanuit je links-rechts-denken. Intellectueel gezien zo vreselijk beperkt.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 14:45 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik wist gewoon dat je op mij ging reageren.
Dit is geen gedrag. Gedrag komt uit een persoon. In dit geval moet je je ergens naar gedragen, omdat het je wordt opgelegd. Heeft niets met gedrag te maken.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 14:35 schreef Re het volgende:
[..]
ik vraag me eigenlijk af, wat is er dan zo mis met een beetje nationalistisch gedrag, ik ben ook gewoon trots op mijn land en sta voor de vrijheden die dit land ons biedt
Ik welquote:Op zaterdag 9 juli 2011 15:45 schreef CaptainCookie het volgende:
Wat een onzin dit. Ik hief die vlaggen helemaal niet overal te zien.
dan zou je vrij snel geen schooldirecteur meer zijnquote:Op zaterdag 9 juli 2011 15:47 schreef Nielsch het volgende:
Er is niets mis mee om de Nederlandse vlag wat meer tegen te komen. Alleen moet de politiek dat niet gaan opleggen. Als ik schooldirecteur was en het zou mij verplicht worden om die vlag uit te hangen, zou ik het juist niet doen.
Dat zal wel meevallen.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 15:48 schreef Danny het volgende:
[..]
dan zou je vrij snel geen schooldirecteur meer zijn
Ah. Vandaarquote:Op zaterdag 9 juli 2011 15:47 schreef Danny het volgende:
[..]
Ik wel
Word er altijd een beetje vrolijk van
Dat zijn private instellingen. Denk niet dat het daarvoor verplicht kan worden.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 14:57 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
En ook nog wel the American en British schools.
Nee, echt?quote:Op zaterdag 9 juli 2011 15:38 schreef Danny het volgende:
[..]
Je hebt gezien dat al die vlaggen stuk voor stuk anders zijn dan de Nederlandse?
Dat is dan wel weer typisch Nederlands. Bescheiden vrolijkheid/trots.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 15:47 schreef Danny het volgende:
[..]
Ik wel
Word er altijd een beetje vrolijk van
Vergeet de wimpel niet.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 15:49 schreef Ulpianus het volgende:
[..]
Nee, echt?
Wat ik bedoel is dat die drie kleuren voor mij geen cultuur met zich meedragen. Waarom zou ik Nederland associėren met die vlag?
We hebben gewoon een lelijke, onoriginele vlag terwijl we als cultuur wel een eigen kleur hebben.
quote:Op zaterdag 9 juli 2011 15:49 schreef Ulpianus het volgende:
We hebben gewoon een lelijke, onoriginele vlag terwijl we als cultuur wel een eigen kleur hebben.
Onzin, zeg.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 15:48 schreef Danny het volgende:
[..]
Nee. Waarom?quote:Op zaterdag 9 juli 2011 16:04 schreef popolon het volgende:
Daar heb je de politiek niet voor nodig. Gewoon doen, ook thuis.
brengt wel een bepaald stigma mee he als je je eigen vlag gebruiktquote:Op zaterdag 9 juli 2011 16:04 schreef popolon het volgende:
Daar heb je de politiek niet voor nodig. Gewoon doen, ook thuis.
Er was echter een groot verschil. Het advies wat toen werd gegeven was niet geheel onterecht. Veel rechts-extremisten hadden de vlag gekaapt en gebruikten het als symbool "tegen de allochtoon en tegen immigranten". Zeker in de tijd van de bomberjack kon je er zo een goede racist of intolerante mongool in herkennen.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 14:22 schreef paddy het volgende:
[..]
Is nooit verboden. Werd aangeraden gewoon vrijwillig verplicht weg te laten (niet zwart op wit) De reden die ze toen opgaven was; dat het bedreigend zou voelen voor allochtonen. Nu hadden wij niet veel allochtonen op school en vonden die het ook onzin, maar dit was de reden die ze ons gaven in ieder geval.
Wanneer ik me bedreigd zou moeten voelen door een vlag van een land zou ik in de gordijnen moeten vliegen tijdens de wedstrijd Nederland/TurkijeHebben we het nog niet eens over die vlag van Finland die ik ook enorm vaak zie.
Lariekoek dus.
Er aandacht op vestigen was alleen aandacht vestigen op de verschillen tussen de inwoners van Nederland. En ja, daar is de PVV ook goed in. Ik zou dus willen dat het voorstel van een GL kwam, dan was er ook niet die nasmaak van sommigen.
En daar moeten we nu juist van afquote:Op zaterdag 9 juli 2011 16:06 schreef Re het volgende:
[..]
brengt wel een bepaald stigma mee he als je je eigen vlag gebruikt
Eigenlijk heel vreemd.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 16:06 schreef Re het volgende:
[..]
brengt wel een bepaald stigma mee he als je je eigen vlag gebruikt
Leuk, maar dat is Amerika. Qua immigratie, tolerantie toch mijlenver voor op Nederland.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 16:12 schreef popolon het volgende:
[..]
Eigenlijk heel vreemd.
Hier in de buurt zie je heel veel vlaggen en niet alleen Amerikaanse. Ierse, Nederlandse, Italiaanse. Ik vind het wel mooi, alsof het elke dag feest is.
Maar fors minder dan in Amerika. Dus het blijft niet te vergelijken.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 16:16 schreef popolon het volgende:
Je ziet het in Frankrijk en Duitsland bijv. ook veel meer.
He Danny wordt het niet eens tijd om pv nieuws te weren op fok. Het draait uiteindelijk op een wellus/nietus spelletje? Een discussie is leuk maar dat heeft ook een grens.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 15:48 schreef Danny het volgende:
[..]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |