Waar dan?quote:
Toch wel een stijgingspercentage van 0,014%quote:
Je blijft me verbazen.quote:
1.4%quote:Op dinsdag 5 juli 2011 16:01 schreef marcodej het volgende:
[..]
Toch wel een stijgingspercentage van 0,014%
Gaat ie voor het eerst in zijn leven naar de kerk dan?quote:Op dinsdag 5 juli 2011 16:08 schreef Gillingham het volgende:
Ik denk dat die de eerste zegen van Cavendish wordt.
quote:Op dinsdag 5 juli 2011 16:10 schreef Szura het volgende:
[..]
Gaat ie voor het eerst in zijn leven naar de kerk dan?
quote:Op dinsdag 5 juli 2011 16:10 schreef Szura het volgende:
[..]
Gaat ie voor het eerst in zijn leven naar de kerk dan?
Jalabert wel eens zien lossen?quote:Op dinsdag 5 juli 2011 17:57 schreef Lagrinta het volgende:
De gezichtsuitdrukkingen van Gesink gaven me wel te denken. Kon Mollema alleen volgen met een grimas op zn gezicht.
Dat mag niet meer nadat Renshaw dat met succes geprobeerd heeft...quote:
quote:Op dinsdag 5 juli 2011 16:10 schreef Szura het volgende:
[..]
Gaat ie voor het eerst in zijn leven naar de kerk dan?
jij met je waaiertjesquote:Op dinsdag 5 juli 2011 18:36 schreef forzaudinese het volgende:
Morgen is de kans op waaiers langs de kust!!!!Morgen moet leopard maar even iets proberen om Contador op grotere achtertand te zetten!!!!
Contador staat al op achterstand, dat is dus al gebeurt... of je hebt weinig vertrouwen in Schleck.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 18:36 schreef forzaudinese het volgende:
Morgen is de kans op waaiers langs de kust!!!!Morgen moet leopard maar even iets proberen om Contador op grotere achtertand te zetten!!!!
Helemaal live morgen, geen idee waarom..quote:Op dinsdag 5 juli 2011 22:27 schreef Dos37 het volgende:
Waar is de TV er morgen al zo vroeg bij, 13:30 ofzo
Alles best, als Gesink maar voorin blijft,quote:Op dinsdag 5 juli 2011 22:34 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Helemaal live morgen, geen idee waarom..
Breukink heeft trouwens al aangeven dat Rabo mee wil helpen om waaiers te trekken morgen.
Dat was natuurlijk niet tegen georganiseerd sprintgeweld zoals we dat nu zullen zien.quote:Op woensdag 6 juli 2011 00:01 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Bij het BK voor Gilbert genoeg om iedereen op meerdere lengtes te sprinten.
Cavendish moet winnen, het is al te lang geleden en hij heeft al één kans verprutst! Nu maar hopen op waaiers en dat Gesink morgen vandaag het geel en het wit aan krijgt.quote:
Wit had misschien vandaag gekund en kan misschien weer op Super-Besse, wat geel betreft moet hij met een kleine achterstand op A Schleck (bijna niets op hem verliezen) en een voorsprong op Contador (ook bijna niets op hem verliezen) zodat hij A Schleck in Grenoble in kan pakken.quote:Op woensdag 6 juli 2011 01:42 schreef Nober het volgende:
[..]
Cavendish moet winnen, het is al te lang geleden en hij heeft al één kans verprutst! Nu maar hopen op waaiers en dat Gesink morgen vandaag het geel en het wit aan krijgt.
Piet Rooijakkers heeft hem ooit een knal in z'n maag verkocht toen Cav hem van zijn fiets wilde trekken. De Britse media waren meer tijd kwijt met het uitvinden hoe je "Rooijakkers" uitspreekt dan dan met het veroordelen van die actie.quote:Op woensdag 6 juli 2011 02:36 schreef Lagrinta het volgende:
Het wordt tijd dat iemand een keer Cavendish op zn bek slaat. Het is een mooi ventje maar wie uitdeelt moet ook kunnen incasseren. En dat kan dit inteeltkindje niet.
maar zijn TB-500 is op en de laatste bestelling is niet toegekomen.quote:Op woensdag 6 juli 2011 00:01 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Bij het BK voor Gilbert genoeg om iedereen op meerdere lengtes te sprinten.
wie uitdeeltquote:Op woensdag 6 juli 2011 02:36 schreef Lagrinta het volgende:
Het wordt tijd dat iemand een keer Cavendish op zn bek slaat. Het is een mooi ventje maar wie uitdeelt moet ook kunnen incasseren. En dat kan dit inteeltkindje niet.
Er schijnt in het naburige zusterplaatsje Linqueballe een familie Ducrot te wonen.quote:Op woensdag 6 juli 2011 01:37 schreef Nober het volgende:
Lamballe, Frankrijk.
Zouden daar veel Nederlanders wonen? Zag die plaats zojuist vlakbij de aankomst van vandaag staan.
Hopen op waaiers dan maar.twitter:stevendejongh twitterde op woensdag 06-07-2011 om 10:19:44Not much wind this morning on my 50km ride . But that's gonna change. 30km winds predicted. reageer retweet
Meestal resulteert dat inderdaad in een nogal saaie, voorspelbare eerste week. Een beetje variatie zou wel leuk zijn een keertje.quote:Op woensdag 6 juli 2011 10:41 schreef Beregd het volgende:
Prudhomme wil per se het hooggebergte altijd uitstellen "om de spanning er zo lang mogelijk in te houden", las ik laatst in een interview. Maar zo houdt hij idd wel de boel de eerste anderhalve week heel gesloten. Kans op geslaagde ontsnappingen is ook lager wanneer het nopg allemaal op een zakdoek ligt in AK.
Kan de etappe van vandaag inderdaad weer leuk gaan maken danquote:Op woensdag 6 juli 2011 10:43 schreef Ericr het volgende:
Hopen op waaiers dan maar.twitter:stevendejongh twitterde op woensdag 06-07-2011 om 10:19:44Not much wind this morning on my 50km ride . But that's gonna change. 30km winds predicted. reageer retweet
Tot nu toe zijn het inderdaad leuke etappes om te kijken... Gebeurt elke dag wel weer ietsquote:Op woensdag 6 juli 2011 10:51 schreef Doff het volgende:
Ik vind de etappes tot nu toe zeker niet saai. Er zijn niet altijd bergen nodig om een leuke etappe te maken.
Het is wel eens erger geweest.
Ik vind het dit jaar wel meevallen, enkele leuke etappes de eerste week met de klimmetjes op het eind. Maakt het wat afwisselender. Al had de eerste echte bergetappe idd wel wat naar vroeger in het schema gekund.quote:Op woensdag 6 juli 2011 10:48 schreef Gillingham het volgende:
[..]
Meestal resulteert dat inderdaad in een nogal saaie, voorspelbare eerste week. Een beetje variatie zou wel leuk zijn een keertje.
Bovendien is het juist wel leuk om het de klassementsrenners die het in de eerste bergetappes goed doen moeilijk te maken doordat ze nog meer dan twee werken hun plaats moeten verdedigen.
Tot nu toe valt het mee, maar we krijgen nu nog 5 massasprints en twee tussenetappes tot de eerste echte bergrit. Sowieso hadden die twee sprints na de eerste rustdag makkelijk geschrapt mogen worden, daar zit echt niemand dan nog op te wachten.quote:Op woensdag 6 juli 2011 10:51 schreef Doff het volgende:
Ik vind de etappes tot nu toe zeker niet saai. Er zijn niet altijd bergen nodig om een leuke etappe te maken.
Het is wel eens erger geweest.
Ook etappes die op voorhand uit lijken te draaien op massa-sprints kunnen heel leuke etappes opleveren. Er zijn er altijd wel een paar die het willen proberen en vroeg al op avontuur gaan waarna het heel boeiend is om te zien hoe het peleton er mee omgaag, en wie er voor elkaar willen rijden. En als het dan toch op een massa-sprint uitdraait, dan is het nog steeds fantastisch om die treintjes te zien vormen, en hoe ze vooraf het tempo hoog proberen te houden om ontsnappingen te voorkomen e.d. Schitterend, maar je moet er wel van houden... Kan me voorstellen dat sommigen het doodsaai vinden.quote:Op woensdag 6 juli 2011 10:57 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Tot nu toe valt het mee, maar we krijgen nu nog 5 massasprints en twee tussenetappes tot de eerste echte bergrit. Sowieso hadden die twee sprints na de eerste rustdag makkelijk geschrapt mogen worden, daar zit echt niemand dan nog op te wachten.
Ik vind het heerlijk voor op de achtergrond. Je bent gewoon aan het werk en luistert en kijkt met een half oor en oog. Als het dan spannender wordt kun je er even voor gaan zitten. Zeker als er een paar leuke renners meezitten voorin is zo'n vlakke rit allerminst saai imo.quote:Op woensdag 6 juli 2011 11:01 schreef kroegtijger het volgende:
[..]
Ook etappes die op voorhand uit lijken te draaien op massa-sprints kunnen heel leuke etappes opleveren. Er zijn er altijd wel een paar die het willen proberen en vroeg al op avontuur gaan waarna het heel boeiend is om te zien hoe het peleton er mee omgaag, en wie er voor elkaar willen rijden. En als het dan toch op een massa-sprint uitdraait, dan is het nog steeds fantastisch om die treintjes te zien vormen, en hoe ze vooraf het tempo hoog proberen te houden om ontsnappingen te voorkomen e.d. Schitterend, maar je moet er wel van houden... Kan me voorstellen dat sommigen het doodsaai vinden.
Is ook prima te doen inderdaad, alhoewel het echt intensief volgens oms ook heel mooi is... Dat zijn perfecte etappes om te zien hoe de verhoudingen in het peleton liggen, en vaak zie je in dat soort etappes dienst/wederdienst gebeuren wat het weer boeiend maakt. Zo zag je gisteren Liquigas rijden voor Lotto; je kan er de donder op zeggen dat Lotto in de bergen dan Basso wat zal "sparen".quote:Op woensdag 6 juli 2011 11:05 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Ik vind het heerlijk voor op de achtergrond. Je bent gewoon aan het werk en luistert en kijkt met een half oor en oog. Als het dan spannender wordt kun je er even voor gaan zitten.
DIt zijn de jaren tachtig niet meer. Er rijdt een kopgroepje kanslozen weg, HTC en Garmin zetten ieders een of twee mannetjes op kop als het gat vier minuten wordt, en controleren het makkelijk, waardoor er op de laatste vijf kilometer na geen zak gebeurt. Nou ja, misschien nog wat crashes en de hoop op wat waaiers, hoewel daar over het algemeen weinig van terecht komt.quote:Op woensdag 6 juli 2011 11:01 schreef kroegtijger het volgende:
[..]
Ook etappes die op voorhand uit lijken te draaien op massa-sprints kunnen heel leuke etappes opleveren. Er zijn er altijd wel een paar die het willen proberen en vroeg al op avontuur gaan waarna het heel boeiend is om te zien hoe het peleton er mee omgaag, en wie er voor elkaar willen rijden. En als het dan toch op een massa-sprint uitdraait, dan is het nog steeds fantastisch om die treintjes te zien vormen, en hoe ze vooraf het tempo hoog proberen te houden om ontsnappingen te voorkomen e.d. Schitterend, maar je moet er wel van houden... Kan me voorstellen dat sommigen het doodsaai vinden.
Beetje overdreven hoe je het nu stelt... Nog steeds is er wel ruimte voor avonturiers.. Het is inderdaad minder makkelijk geworden dan pakweg 10 jaar geleden, maar neemt niet weg dat er nog steeds mogelijkheden liggen voor renners die zich wilen bewijzen. En zeker met het nieuwe sprint-systeem kan het een tactisch slimme zet zijn om mannen vooruit te sturen om zodoende de punten weg te kapen. Sprint-etappes zijn imho alles behalve saai, maar je moet er wel van houden zoals gezegdquote:Op woensdag 6 juli 2011 11:08 schreef Ereinion het volgende:
[..]
DIt zijn de jaren tachtig niet meer. Er rijdt een kopgroepje kanslozen weg, HTC en Garmin zetten ieders een of twee mannetjes op kop als het gat vier minuten wordt, en controleren het makkelijk, waardoor er op de laatste vijf kilometer na geen zak gebeurt. Nou ja, misschien nog wat crashes en de hoop op wat waaiers, hoewel daar over het algemeen weinig van terecht komt.
Klopt; maar dat is toch al jaren zo? De tour wordt beslist in de bergen; niet op het vlakke. En dit jaar zal het zwaartepunt in de alpen liggenquote:Op woensdag 6 juli 2011 11:16 schreef Ericr het volgende:
Probleem wat ik een beetje heb met die late apotheose van de bergritten is dat je nu in feite maar net iets meer dan 1 week echt heel scherp moet zijn met nog een uitloper naar de laatste tijdrit waar je als klassementsrenner alles zal moeten geven. Natuurlijk moet je in de vlakke ritten ook scherp zijn maar met een goede ploeg die je de hele dag beschermt kan je ver komen.
Die laatste week en een paar dagen kan natuurlijk heel veel vuurwerk geven maar bijna 2 weken wachten tot het echte vuurwerk is wat lang. Gisteren was toch ook maar een speldenprik als je kijkt naar de tijdsverschillen.
Ik heb ook het idee dat er in de tour überhaupt meer gecontroleerd gekoerst wordt dan bijvoorbeeld in de Giro.quote:Op woensdag 6 juli 2011 11:12 schreef Beregd het volgende:
Frankrijk heeft ook zijn lanschap minder mee dan bvb Italië. In Italië kunnen ze makkelijk in het zuiden / centrum / gelijk waar starten en er toch al een paar 1ste categorie aankomsten tussendoor smijten.
Maar moesten ze echt willen...
Het is niet al jaren zo dat de eerste echte bergrit pas na meer dan 1 1/2 week koers komt.quote:Op woensdag 6 juli 2011 11:18 schreef kroegtijger het volgende:
[..]
Klopt; maar dat is toch al jaren zo? De tour wordt beslist in de bergen; niet op het vlakke. En dit jaar zal het zwaartepunt in de alpen liggen
Inderdaad, Giro van 2004 was bv. wel een sprintersfestival met volgens mij 9x Petacchi en dan ook nog een ritzege of 2 van McEwen er bij en nog 2 andere sprints..quote:Op woensdag 6 juli 2011 11:22 schreef Beregd het volgende:
farrar, cav en petacchi reden er ook mee, een hele week vlakke ritten en je krijgt hetzelfde scenario als in de tour. Maar dat doen ze daar niet.
eens.quote:Op woensdag 6 juli 2011 11:25 schreef Sabata het volgende:
Dit jaar en de twee vorige jaren wilde Preudhomme idd een ultieme finale. + tekst
Dat klopt, maar wel dat het in de bergen beslist wordt. De verschillen worden niet op het vlakke gemaakt.quote:Op woensdag 6 juli 2011 11:24 schreef Ericr het volgende:
[..]
Het is niet al jaren zo dat de eerste echte bergrit pas na meer dan 1 1/2 week koers komt.
Toch heeft deze manier van de ronde opbouwen ook wel iets hoor... Je moet echt 1,5 week goed zijn; 1 slechte dag en je bent het bokje... Terwijl je bij wisselende parcoursen juist wat meer kans op herstel krijgt door het een dagje rustig aan te doen. Daarbij worden de echte top-prestaties dan ook makkelijker voor de renners om op te mikken. Als je alles in 1,5 week moet concentreren is dat beter te doen dan wanneer je 3 weken lang die top-vorm moet hebben. Voor alle2 de manieren valt wat te zeggen. Juist dit geeft de tour zn eigen karakter en wordt het niet zo'n eenheidsworst waarbij Giro, Tour en Vuelta alleen maar meer van hetzelfde isquote:Op woensdag 6 juli 2011 11:25 schreef Sabata het volgende:
Dit jaar en de twee vorige jaren wilde Preudhomme idd een ultieme finale. In 2009 was de Mont Ventoux, maar toen was de Tour al beslist en bleven de favorieten naar elkaar loeren. Gelukkig kon Garate toen de etappe winnen. Vorig jaar de Tourmalet, maar opnieuw dat loeren en pokeren. Als Andy geen pech met zijn ketting had gekregen was de tijdrit de finale geweest. Daarbij leek het wel of de parcoursbouwer bewust een aantal bergritten om zeep hielp door de aankomst zo'n veertig km na de laatste top te leggen, met als gevolgd dat sprinters die wél een beetje kunnen klimmen (Velits, Hushovd, Freire) gewoon konden aanklampen. Dit jaar dan weer de Galibier en de Alpe d'Huez. Het enige goede nieuws is dat in het Centraal Massief de vrijbuiters misschien nog een kans hebben (Chavanel, Hoogerland, Voeckler)
Eigenlijk zouden ze hetzelfde moeten doen als in Italië of Spanje: vlakke ritten, tijdritten en bergritten meer afwisselen en niet in zo'n vast stramien denken.
Dat is wellicht gedaan om Andy Schleck een kans te geven. Want die moet en zal de Tour winnen natuurlijk. Dat beseft 'ie zelf maar al te goed.quote:Op woensdag 6 juli 2011 11:24 schreef Ericr het volgende:
[..]
Het is niet al jaren zo dat de eerste echte bergrit pas na meer dan 1 1/2 week koers komt.
Die individuele tijdrit gaat ook nog over heuvelachtig parcours. Dit is dus idd een schema op het lijf geschreven van de Schlecks. Zeker nu hij al anderhalve minuut voorsprong heeft op Contador.quote:Op woensdag 6 juli 2011 11:43 schreef SuikerVuist het volgende:
[..]
Dat is wellicht gedaan om Andy Schleck een kans te geven. Want die moet en zal de Tour winnen natuurlijk. Dat beseft 'ie zelf maar al te goed.
Het valt me nog mee dat er uberhaupt een individuele tijdrit in het parcours is opgenomen.
Cavendish verloor afgelopen maandag ook omdat hij qua positie niet goed zat. Als hij zijn treintje vandaag beter in orde heeft lijkt hij mij weer de favoriet.quote:Op woensdag 6 juli 2011 11:46 schreef DeMessias het volgende:
Bij de bookies is Cav favoriet, waarop is dat gebaseerd? Eerdere resultaten in de voorbije grote rondes? Ik ga voor Farrar, voor Cav, omdat hij simpelweg de beste ploeg heeft en de voorbije dagen me de beste indruk nagelaten heeft. Jullie?
Dat zou inderdaad wel een interessant zijn. Dat hoeft dan ook niet elke jaar, maar wat meer afwisseling zou leuk zijn.quote:Op woensdag 6 juli 2011 11:42 schreef SaintOfKillers het volgende:
Eerste ritten meteen in de Alpen, daarna wat door Frankrijk trekken (Centraal Massief ergens halfvweg) om te eindigen in de Pyreneeën. Gedaan met dat pieken naar een slotweek, je moet er maar 3 weken staan.
Ik ben ook benieuwd wat er dan zou gebeuren in het midden van de Tour, misschien meer ontsnappingen die stand houden, want iedereen staat toch al ver weg.
Cavendish heeft in potentie de meeste snelheid, maar de ploeg is zeker neit onbelangrijk. Farrar heeft dan weer de betere ploeg, maar ook Petacchi heeft op zich volop kansen, en zelfs Feillu zou nog wel eens wat kunnen betekenen. Qua ploeg heeft Feillu wel de minste trein, maar hij kan heel goed zelfstandig sprinten, zoals ook Freire dat kan; dat zijn mannen die in principe geen treintje nodig hebben. Het kan dus heel spannend worden in ieder gevalquote:Op woensdag 6 juli 2011 11:46 schreef DeMessias het volgende:
Bij de bookies is Cav favoriet, waarop is dat gebaseerd? Eerdere resultaten in de voorbije grote rondes? Ik ga voor Farrar, voor Cav, omdat hij simpelweg de beste ploeg heeft en de voorbije dagen me de beste indruk nagelaten heeft. Jullie?
quote:
quote:Op woensdag 6 juli 2011 11:52 schreef Gillingham het volgende:
[..]
Dat zou inderdaad wel een interessant zijn. Dat hoeft dan ook niet elke jaar, maar wat meer afwisseling zou leuk zijn.
Nu lijkt de Tour voor een klassementsrenner meer op een Dauphine met daarvoor anderhalve week extra waarin je niet mag vallen.
Maar dat moet net zo goed tussen bergetappes door als die wat beter verspreid zijn. Dan is het waarschijnlijk zelfs nog lastiger en meer dan recht op je fiets blijven zitten.quote:Op woensdag 6 juli 2011 11:55 schreef kroegtijger het volgende:
[..]De eerste 1,5 week is alleen maar schade beperken. Rabo doet dat tot nu toe prima, en Saxo (lees: Contador ) heeft dat tot nu toe heel slecht gedaan. Is ook een discipline die erbij hoort bij zo'n grote ronde
quote:
Het grootste verschil komt vooral door de pech van afgelopen zaterdag. Of je nu wel of niet binnen 3km valt moet je ook geluk bij hebben. Gesink verloor ook tijd maar had het geluk dat hij wel van die regel gebruik kon maken.quote:Op woensdag 6 juli 2011 11:55 schreef kroegtijger het volgende:
[..]De eerste 1,5 week is alleen maar schade beperken. Rabo doet dat tot nu toe prima, en Saxo (lees: Contador ) heeft dat tot nu toe heel slecht gedaan. Is ook een discipline die erbij hoort bij zo'n grote ronde
Geen idee. Ik verwacht eigenlijk een ontregelde massasprint vandaag. Finale is toch best lastig. Niet helemaal vlak en direct langs de kust.quote:Op woensdag 6 juli 2011 11:46 schreef DeMessias het volgende:
Bij de bookies is Cav favoriet, waarop is dat gebaseerd? Eerdere resultaten in de voorbije grote rondes? Ik ga voor Farrar, voor Cav, omdat hij simpelweg de beste ploeg heeft en de voorbije dagen me de beste indruk nagelaten heeft. Jullie?
Ik verwacht eigenlijk dat de Schlecks daar flink gaan verliezen, vooral Frank die een belabberde indruk achterliet in de ploegentijdrit. Als Andy de Tour wil winnen is een voorsprong van 1:30 voor die tijdrit niet meteen geruststellend.quote:Op woensdag 6 juli 2011 11:45 schreef Felagund het volgende:
[..]
Die individuele tijdrit gaat ook nog over heuvelachtig parcours. Dit is dus idd een schema op het lijf geschreven van de Schlecks. Zeker nu hij al anderhalve minuut voorsprong heeft op Contador.
Klopt, maar het is gewoon een keuze die gemaakt wordt. Zoals ik hierboven al aangaf moet een ronde wel zn eigen karakter behouden. Dit is het karakter van de tour en je moet er geen eenheidsworst van willen maken.quote:Op woensdag 6 juli 2011 11:56 schreef Gillingham het volgende:
[..]
Maar dat moet net zo goed tussen bergetappes door als die wat beter verspreid zijn. Dan is het waarschijnlijk zelfs nog lastiger en meer dan recht op je fiets blijven zitten.
Er is inderdaad kans op waaiers vandaag. Die waaiers kunnen voor grote tijdverschillen zorgen.quote:Op woensdag 6 juli 2011 11:57 schreef SuikerVuist het volgende:
[..]
Geen idee. Ik verwacht eigenlijk een ontregelde massasprint vandaag. Finale is toch best lastig. Niet helemaal vlak en direct langs de kust.
[..]
Ik verwacht eigenlijk dat de Schlecks daar flink gaan verliezen, vooral Frank die een belabberde indruk achterliet in de ploegentijdrit. Als Andy de Tour wil winnen is een voorsprong van 1:30 voor die tijdrit niet meteen geruststellend.
Dat is geen discipline, dat is gewoon dom geluk of dikke pech hebben. Tuurlijk kan je 't wat beïnvloeden door niet altijd achteraan te gaan hangen, maar voor 't zelfde geld ligt Gesink er gewoon bij zaterdag en dan sta je daar als "prima" Rabobank.quote:Op woensdag 6 juli 2011 11:55 schreef kroegtijger het volgende:
[..]De eerste 1,5 week is alleen maar schade beperken. Rabo doet dat tot nu toe prima, en Saxo (lees: Contador ) heeft dat tot nu toe heel slecht gedaan. Is ook een discipline die erbij hoort bij zo'n grote ronde
Tsja, je kunt het geluk (of pech) noemen, maar het is ook een beetje inzicht natuurlijk. Contador had kunnen verwachten dat er een valpartij oid zou gaan komen... Het was de hele dag al een beetje onrustig. Dan moet je zorgen dat je voorin zit. Gesink zat wel goed... Niet ruim, maar het hoeft ook niet ruim. Wat betreft die valpartij daarna (binnen 3km dus) was het een stukje geluk, maar ook dat dwing je af natuurlijk. Je kan niet de tour op puur geluk winnen (of goed rijden wat dat betreft)quote:Op woensdag 6 juli 2011 11:57 schreef Felagund het volgende:
[..]
[..]
Het grootste verschil komt vooral door de pech van afgelopen zaterdag. Of je nu wel of niet binnen 3km valt moet je ook geluk bij hebben. Gesink verloor ook tijd maar had het geluk dat hij wel van die regel gebruik kon maken.
HOOOH sorry mannenquote:Op woensdag 6 juli 2011 11:53 schreef kroegtijger het volgende:
[..]
Is dat officieel al? En is er een reden voor?
Cruijff zou zeggen dat je dat geluk ook afdwingt. Armstrong lag er in zijn goede jaren zo goed als nooit bij.quote:Op woensdag 6 juli 2011 11:59 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Dat is geen discipline, dat is gewoon dom geluk of dikke pech hebben. Tuurlijk kan je 't wat beïnvloeden door niet altijd achteraan te gaan hangen, maar voor 't zelfde geld ligt Gesink er gewoon bij zaterdag en dan sta je daar als "prima" Rabobank.
Dan gebeurt nu juist meer in mijn ogen, dan als er wat meer variatie in zou zitten.quote:Op woensdag 6 juli 2011 11:58 schreef kroegtijger het volgende:
[..]
Klopt, maar het is gewoon een keuze die gemaakt wordt. Zoals ik hierboven al aangaf moet een ronde wel zn eigen karakter behouden. Dit is het karakter van de tour en je moet er geen eenheidsworst van willen maken.
Nogmaals, geluk dwing je af... Contador had nooit daar achterin moeten zitten als je ziet hoeveel er al op hun muil hadden gelegen en het peleton bleef maar heel onrustig. Die had op de 2e of 3e rij moeten zitten en dat deed hij niet. Gesink kwam goed weg, want ook die had iets meer naar voren moeten zitten eigenlijk. Maar zoals gezegd, ook dat dwing je af. Niemand wint de tour met mazzelquote:Op woensdag 6 juli 2011 11:59 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Dat is geen discipline, dat is gewoon dom geluk of dikke pech hebben. Tuurlijk kan je 't wat beïnvloeden door niet altijd achteraan te gaan hangen, maar voor 't zelfde geld ligt Gesink er gewoon bij zaterdag en dan sta je daar als "prima" Rabobank.
Vond 't al zo bijzonderquote:Op woensdag 6 juli 2011 12:00 schreef Keano het volgende:
[..]
HOOOH sorry mannen
Was heel even in de war met Van de Walle. Mijn excuses
Dat dus inderdaad. En dat was neit zomaar... Armstrong zat altijd voorin het peleton om maar wat te noemen en had de koers onder controle. Dat is ook waarom hij nooit bij die valpartijen lag. In zn laatste tour miste dat volledig en het resultaat was er dan ook direct naar. Hij heeft volgens mij nog nooit zoveel asvalt van dichtbij gezien als dat jaar.quote:Op woensdag 6 juli 2011 12:00 schreef knep het volgende:
[..]
Cruijff zou zeggen dat je dat geluk ook afdwingt. Armstrong lag er in zijn goede jaren zo goed als nooit bij.
Eenheidsworst als in Tour, Vuelta en Giro die qua karakter op elkaar lijkenquote:Op woensdag 6 juli 2011 12:00 schreef Gillingham het volgende:
[..]
Dan gebeurt nu juist meer in mijn ogen, dan als er wat meer variatie in zou zitten.
Da's dus niet wat ik bedoel met het karakter van de tour. De grootste koers maakt nog niet dat er een eigen karakter aan zitquote:De Tour houdt z'n eigen karakter toch wel als veruit de grootste koers van het ganse jaar.
Cruijff is dan ook de koning van de onzinnige (maar wel interessant klinkende) oneliners.quote:Op woensdag 6 juli 2011 12:00 schreef knep het volgende:
[..]
Cruijff zou zeggen dat je dat geluk ook afdwingt. Armstrong lag er in zijn goede jaren zo goed als nooit bij.
Geluk dwing je af, maar het is onvermijdelijk dat er altijd een paar klassementsmannen tijd verliezen in zo'n grote valpartij, want iedereen kan niet vooraan zitten. En dat soort valpartijen treffen over het algemeen de grote rijke ploegen het minste, want die hebben wel de mannen om hun kopmannen voorin te houden. De kleinere ploegen of de ploegen met renners die niet geschikt zijn voor het wringen op het vlakke (Euskaltel) eindigen vaak vooraan, terwijl dat meestal de renners zijn die de koers leuk maken.quote:Op woensdag 6 juli 2011 12:01 schreef kroegtijger het volgende:
[..]
Nogmaals, geluk dwing je af... Contador had nooit daar achterin moeten zitten als je ziet hoeveel er al op hun muil hadden gelegen en het peleton bleef maar heel onrustig. Die had op de 2e of 3e rij moeten zitten en dat deed hij niet. Gesink kwam goed weg, want ook die had iets meer naar voren moeten zitten eigenlijk. Maar zoals gezegd, ook dat dwing je af. Niemand wint de tour met mazzel
Daar zijn de landen te verschillend en te trots voor, daar ben ik niet bang voor. De Giro zal altijd excentrieker zijn dan de Tour en de Vuelta zal altijd die desolate landschappen hebben met kaarsrechte wegen, terwijl de Tour de Tour is en blijft.quote:Op woensdag 6 juli 2011 12:04 schreef kroegtijger het volgende:
[..]
Eenheidsworst als in Tour, Vuelta en Giro die qua karakter op elkaar lijken
Dus saxo zou een sloeber-ploegje zijn? Of een ploeg die niet in staat zou zijn hun kopman voorin te houden?? Heel onwaarschijnlijk. Contador maakte gewoon een grote fout door daar te zitten.quote:Op woensdag 6 juli 2011 12:05 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Geluk dwing je af, maar het is onvermijdelijk dat er altijd een paar klassementsmannen tijd verliezen in zo'n grote valpartij, want iedereen kan niet vooraan zitten. En dat soort valpartijen treffen over het algemeen de grote rijke ploegen het minste, want die hebben wel de mannen om hun kopmannen voorin te houden. De kleinere ploegen of de ploegen met renners die niet geschikt zijn voor het wringen op het vlakke (Euskaltel) eindigen vaak vooraan, terwijl dat meestal de renners zijn die de koers leuk maken.
Tuurlijk bepaalt de omgeving deels ook het karakter, maar ook de manier waarop de ronde samengesteld is.quote:Op woensdag 6 juli 2011 12:07 schreef Gillingham het volgende:
[..]
Daar zijn de landen te verschillend en te trots voor, daar ben ik niet bang voor. De Giro zal altijd excentrieker zijn dan de Tour en de Vuelta zal altijd die desolate landschappen hebben met kaarsrechte wegen, terwijl de Tour de Tour is en blijft.
Volgens mij krijg je dan eerst de herhaling van de avond-etappe. Uitzending van de etappe van vandaag begint om 14:30 dacht ik... Zo was het ten minste voorgaande jaren wel geregeldquote:
Thanks. Nu even Sporza op mijn tv hiier proberen te zetten.quote:
Nee herhaling van de Avondetappe is al over een kwartiertje. Daarna meteen de koersquote:Op woensdag 6 juli 2011 12:22 schreef kroegtijger het volgende:
[..]
Volgens mij krijg je dan eerst de herhaling van de avond-etappe. Uitzending van de etappe van vandaag begint om 14:30 dacht ik... Zo was het ten minste voorgaande jaren wel geregeld
zo zo, de heren van de NOS hebben dr zin in??quote:Op woensdag 6 juli 2011 12:24 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Nee herhaling van de Avondetappe is al over een kwartiertje. Daarna meteen de koers
Lees 'over het algemeen'.quote:Op woensdag 6 juli 2011 12:14 schreef kroegtijger het volgende:
[..]
Dus saxo zou een sloeber-ploegje zijn? Of een ploeg die niet in staat zou zijn hun kopman voorin te houden?? Heel onwaarschijnlijk. Contador maakte gewoon een grote fout door daar te zitten.
Het is een belangrijk aspect dat in hoge mate het - afwijkende - koersgedrag beinvloedt. Geen idee waarom het parcours belangrijker zou zijn.quote:Op woensdag 6 juli 2011 12:04 schreef kroegtijger het volgende:
Da's dus niet wat ik bedoel met het karakter van de tour. De grootste koers maakt nog niet dat er een eigen karakter aan zit
Die zou dan ook naar Barredo moeten gaan...quote:Op woensdag 6 juli 2011 11:53 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Ik hoop dat er vandaag geen fransoos in de kopgroep zit want Hoogerland heeft de prijs voor de vechtlust niet gekregen![]()
Omdat het parcours hetgeen is dat jij op tv ziet, waar de renners en de hele reclame-caravaan (wat allemaal bepalend is voor de grootste koers ter wereld te zijn) overheen moet gaan. Het is niet alleen het sportieve aspect, maar ook het commerciele, de veiligheid et cetera.quote:Op woensdag 6 juli 2011 12:32 schreef SuikerVuist het volgende:
[..]
Het is een belangrijk aspect dat in hoge mate het - afwijkende - koersgedrag beinvloedt. Geen idee waarom het parcours belangrijker zou zijn.
Dus Contador heeft wel een fout gemaakt door achterin te zitten en niet voorin... Dan is het dus imho onzin om te stellen dat het geluk danwel pech was als je erbij betrokken bent toch?quote:
Het is zeker stom van hem dat als hij ziet dat het een nerveuse koers is (wat diverse renners na afloop ook al aangaven) dat hij dan als klassements-renner en als verdediger van de titel achterin zit en niet voorin. Dat je niet weet wanneer een valpartij komt lijkt me nogal duidelijk ja, maar als je ziet dat er continue valpartijen waren (zelfs voor de start al), en er steeds geduwd en getrokken word dat je dan op zo'n kritiek moment, vlak voor de finish, achterin zit... Dat is gewoonweg dom te noemen. Van Contador mag je verwachten dat hij de laatste pakweg 40km voorin te vinden is, want áls er wat gebeurt en je ligt erbij kan je nooit meer dat gaatje dicht rijden...quote:Op woensdag 6 juli 2011 12:38 schreef Beregd het volgende:
Ja, stom van hem dat hij het roadbook met valpartijen van de dag niet eerst even had doorgenomen.
Laten we hopen dat ze het waar gaan maken (en dat er voldoende wind staat om een effectieve waaier te kunnen zetten).quote:Op woensdag 6 juli 2011 12:42 schreef One_of_the_few het volgende:
Voor de bevoorrading verwacht ik geen waaiers. Pas aan zee. Dus waarom de hele etappe uitzenden..
Wel positief dat Breukink zegt waaiers te willen rijden. Vaak reageert hij op wat gebeurt ipv initiatief nemen. Zou mooi zijn als ze zelf volle bak waaier trekken.
Het zal wellicht een geldkwestie zijn. In de laatste jaren dat de Tour Nederland en Vlaanderen bezocht betaalden die dacht ik ook om etappes op hun grondgebied integraal uit te laten zenden.quote:Op woensdag 6 juli 2011 12:47 schreef SaintOfKillers het volgende:
Is er een speciale reden voor dat deze rit integraal gaat?
Buiten dat het een korte rit is dan.
Dat veligheidsaspect wordt vaak overdreven als je ziet over welke C-wegen de renners vaak worden gestuurd. Ook in de bergen.quote:Op woensdag 6 juli 2011 12:34 schreef kroegtijger het volgende:
[..]
Omdat het parcours hetgeen is dat jij op tv ziet, waar de renners en de hele reclame-caravaan (wat allemaal bepalend is voor de grootste koers ter wereld te zijn) overheen moet gaan. Het is niet alleen het sportieve aspect, maar ook het commerciele, de veiligheid et cetera.
Zo'n domme vraag is het niet hoor; waaiers zie je niet zo gek veel en eigenlijk alleen maar op vlakke etappes met veel wind.quote:Op woensdag 6 juli 2011 12:58 schreef computergirl het volgende:
volgens mij haden we vorig jaar in TDF een topic speciaal voor domme vragen![]()
wat is een waaier
TDF Vraagbaakquote:Op woensdag 6 juli 2011 12:58 schreef computergirl het volgende:
volgens mij haden we vorig jaar in TDF een topic speciaal voor domme vragen![]()
wat is een waaier
Klopt, maar het kan in Frankrijk nog vele malen erger... En als je de Tour qua wegen vergelijkt met de Giro is de Tour vele malen beterquote:Op woensdag 6 juli 2011 13:02 schreef SuikerVuist het volgende:
[..]
Het zal wellicht een geldkwestie zijn. In de laatste jaren dat de Tour Nederland en Vlaanderen bezocht betaalden die dacht ik ook om etappes op hun grondgebied integraal uit te laten zenden.
[..]
Dat veligheidsaspect wordt vaak overdreven als je ziet over welke C-wegen de renners vaak worden gestuurd. Ook in de bergen.
ook de uitleg daar klopt gewoon niet. wind schuin van achter is ideaal voor een waaier, niet van voren. Om over de rest wat er staat nog te zwijgen.quote:Op woensdag 6 juli 2011 13:03 schreef kroegtijger het volgende:
[..]
Zo'n domme vraag is het niet hoor; waaiers zie je niet zo gek veel en eigenlijk alleen maar op vlakke etappes met veel wind.
Meer info: http://nl.wikipedia.org/wiki/Waaier_(formatie) (alhoewel ik het niet helemaal met het plaatje eens ben dat ze laten zien)
zie hier een waaier:
[ afbeelding ]
Met name de Nederlanders zijn erg goed in waaier-rijden, mede door de omgeving hier uiteraard.
Inderdaad, met wind schuin van achter is het makkelijker om concurrenten op de kant te zetten en te laten breken. Gewoon omdat de snelheid te hoog komt te liggen.quote:Op woensdag 6 juli 2011 13:07 schreef Beregd het volgende:
[..]
ook de uitleg daar klopt gewoon niet. wind schuin van achter is ideaal voor een waaier, niet van voren.
De plaatselijke VVV of franse vvv heeft aardig wat te vertellen in de tour ,deze bepalen mede de tour route en wat er op tv getoond word.quote:Op woensdag 6 juli 2011 12:47 schreef SaintOfKillers het volgende:
Is er een speciale reden voor dat deze rit integraal gaat?
Buiten dat het een korte rit is dan.
Ik zat het net even goed door te lezen, en inderdaad... Dr klopt geen bal van... Alhoewel je met de wind schuin van voren ook prima een waaier kan trekken is van achter meestal wat prettiger inderdaad.quote:Op woensdag 6 juli 2011 13:07 schreef Beregd het volgende:
[..]
ook de uitleg daar klopt gewoon niet. wind schuin van achter is ideaal voor een waaier, niet van voren. Om over de rest wat er staat nog te zwijgen.
Maar er zijn anderen hier (die zelf fietsen) die beter kunnen uitleggen waarom, maar voornaamste reden is dat met wind langs achter de snelheid erg hoog kan liggen, wanneer je eenmaal in de wind zit en een gaatje moet laten het onmogelijk is om alleen terug te keren. En "schuin" omdat de breedte van de weg dan de grootte van je waaier beperkt en je het zo uiteen kan trekken.
quote:Op woensdag 6 juli 2011 13:29 schreef Lagrinta het volgende:
Nederlanders zijn goed in waaierrijden, vooral als het er niet toe doet.
Zeker, alhoewel je van de spanjaarden het toch minder ziet gebeuren dan van de Nederlanders.quote:Spanjaarden rond Madrid kunnen ook wel waaierrijden, het is daar erg winderig in die open vlaktes.
Is perfect ja, absoluut perfect.quote:Op woensdag 6 juli 2011 13:36 schreef Mr_DG het volgende:
Als het goed is hebben ze de wind schuin in de rug als ze langs de kust fietsen. Is dat goed voor een waaier?
Als de wind hard genoeg is, is het ideaal. Dan kan je maximale snelheid halen en als er een concurrent een gaatje laat vallen, of in de 2e waaier komt, dan kunnen ze heel snel gezien zijnquote:Op woensdag 6 juli 2011 13:36 schreef Mr_DG het volgende:
Als het goed is hebben ze de wind schuin in de rug als ze langs de kust fietsen. Is dat goed voor een waaier?
Met een mooie 5 Bft kan een waaier al heel effectief zijnquote:Op woensdag 6 juli 2011 13:37 schreef Chielus het volgende:
Alleen komt de wind niet van zee, dus waarschijnlijk niet zo krachtig.
Jip, en zo te zien een redelijke korte etappe met 165 Km.quote:Op woensdag 6 juli 2011 13:41 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Komt denk ik door de starttijd v/d etappe
Als het eventueel een uitgedund peloton is, zal dat veel minder een probleem zijn.quote:Op woensdag 6 juli 2011 13:41 schreef Chielus het volgende:
Eigenlijk ben ik wel benieuwd hoe de sprinters de laatste bocht gaan nemen. Tis iig geen normale aankomst
Kaartje?quote:Op woensdag 6 juli 2011 13:42 schreef StephanL het volgende:
[..]
Jip, en zo te zien een redelijke korte etappe met 165 Km.
Is er daarvan een kaartje ofzo?quote:Op woensdag 6 juli 2011 13:41 schreef Chielus het volgende:
Eigenlijk ben ik wel benieuwd hoe de sprinters de laatste bocht gaan nemen. Tis iig geen normale aankomst
ook in de opquote:Op woensdag 6 juli 2011 13:49 schreef OmniRocket het volgende:
oeps verkeerde post gequote....
[..]
Is er daarvan een kaartje ofzo?
Zie de post van Sheepcidus op de vorige pagina.quote:Op woensdag 6 juli 2011 13:49 schreef OmniRocket het volgende:
oeps verkeerde post gequote....
[..]
Is er daarvan een kaartje ofzo?
Dan zou ik een beetje ver moeten inzoomenquote:
Daar heb ik wat aanquote:Op woensdag 6 juli 2011 13:50 schreef Spies het volgende:
[..]
Zie de post van Sheepcidus op de vorige pagina.
in de bergenquote:
Reken daar voorlopig maar niet op.quote:
Omdat die niet hoeven. Daar hebben ze voorlopig even niets aan. Als er straks waaiers gaan komen, ga je ze genoeg zien.quote:
Gesink.quote:Op woensdag 6 juli 2011 13:54 schreef Ajacied422 het volgende:
Wie zou er in de bergen meekomen v/d rabo.
Nou bijna iedereen op Boom en Tjallingii na.quote:Op woensdag 6 juli 2011 13:54 schreef Ajacied422 het volgende:
Wie zou er in de bergen meekomen v/d rabo.
Hoe bedoel je? In een ontsnapping?quote:Op woensdag 6 juli 2011 13:54 schreef Ajacied422 het volgende:
Wie zou er in de bergen meekomen v/d rabo.
eeehmmm.....Niet...quote:
Daar denk ik ook aanquote:
Welke 4?quote:
Dan hoeven we een paar uur niet meer te kijken.quote:
Jerome niet, de rest klopt.quote:Op woensdag 6 juli 2011 13:56 schreef ShinyStar het volgende:
Gutierrez, Valentin, Jerome, Turgot en Delaplace
Lekker belangrijk die strijdlust. Hup Turgot! (goed voor de pool)quote:Op woensdag 6 juli 2011 13:56 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Daar denk ik ook aan
Peloton weer een gat op de kopgroep. Gutierrez, Valentin, Turgot, Delaplace. Weer fransen erbij dus reken maar op vriendjespolitiek met de strijdlust
en Niermann, die zal wel bij Gees blijvenquote:Op woensdag 6 juli 2011 13:55 schreef TheArt het volgende:
[..]
Nou bijna iedereen op Boom en Tjallingii na.
We hebben er ook maar 12 en die van Rabobank springen niet mee. Dan wordt de kans vrij klein dat er elke keer iemand meezit.quote:Op woensdag 6 juli 2011 13:57 schreef OmniRocket het volgende:
Opvallend.. geen Nederlander mee
Wel nog steeds alleen Fransen, Spanjaarden en Nederlanders in de ontsnappingen
Maar Niermann gaat normaal gesproken ook lang mee bergop. Die lost echt niet bij de eerste helft van het peloton. Dus dat noem ik wel lang meegaan ja voor een knecht pur sang.quote:Op woensdag 6 juli 2011 13:57 schreef franklop het volgende:
[..]
en Niermann, die zal wel bij Gees blijven
Nu zitten er ook verdomde veel spanjaarden en fransen in koers. De Nederlanders (lees: Vacansoleil) zijn mee om in beeld te rijden wat ze de afgelopen dagen ook goed hebben gedaan. Maar het kan natuurlijk ook niet elke dag caviaar zijnquote:Op woensdag 6 juli 2011 13:57 schreef OmniRocket het volgende:
Opvallend.. geen Nederlander mee
Wel nog steeds alleen Fransen, Spanjaarden en Nederlanders in de ontsnappingen
quote:Op woensdag 6 juli 2011 13:58 schreef DeMessias het volgende:
Prijs van de strijdlust gaat naar Delaplace of Turgot, de jury beslist daar zo dadelijk over.
Kuch..Tristan Valentin?quote:Op woensdag 6 juli 2011 13:58 schreef DeMessias het volgende:
Prijs van de strijdlust gaat naar Delaplace of Turgot, de jury beslist daar zo dadelijk over.
Zouden Thor en Cav zich deze keer wel kunnen gedragen?quote:Op woensdag 6 juli 2011 14:00 schreef Szura het volgende:
Toch mooi 11 punten nog te verdienen bij de tussensprint
Vroeger heette dat het oude wielrennen.quote:Op woensdag 6 juli 2011 14:01 schreef Mr_DG het volgende:
'Gecontroleerd rijden' is het nieuwe stokpaardje van Ducrot
ja maar die zal niet gaan aanvallen lijkt me, wordt gewoon een luxe werkpaard voor Gesink, beetje voorzien van bidonnetjes enzoquote:Op woensdag 6 juli 2011 13:58 schreef TheArt het volgende:
[..]
Maar Niermann gaat normaal gesproken ook lang mee bergop. Die lost echt niet bij de eerste helft van het peloton. Dus dat noem ik wel lang meegaan ja voor een knecht pur sang.
Ach, bij Ducrot is alles het oude of het nieuwe wielrennen... 't is maar net hoe 't m uitkomtquote:Op woensdag 6 juli 2011 14:01 schreef Felagund het volgende:
[..]
Vroeger heette dat het oude wielrennen.
Zeker. Maar voor de rest kan iedereen aanvallen. Garate, Barredo, Luis Leon, Bauke, Lau, allemaal mogen ze. En dan is de kans veel groter op een gelukte ontsnapping. Nu is die kans nihil.quote:Op woensdag 6 juli 2011 14:02 schreef franklop het volgende:
[..]
ja maar die zal niet gaan aanvallen lijkt me, wordt gewoon een luxe werkpaard voor Gesink, beetje voorzien van bidonnetjes enzo
mee eensquote:Op woensdag 6 juli 2011 14:03 schreef TheArt het volgende:
[..]
Zeker. Maar voor de rest kan iedereen aanvallen. Garate, Barredo, Luis Leon, Bauke, Lau, allemaal mogen ze. En dan is de kans veel groter op een gelukte ontsnapping. Nu is die kans nihil.
Na de Pyreneen zien we hem vast wel.quote:Op woensdag 6 juli 2011 14:05 schreef Felagund het volgende:
Voeckler heeft ook nog niet aangevallen bijvoorbeeld. Die zit vast ook op een grotere kans te wachten.
Chavanel idem.quote:Op woensdag 6 juli 2011 14:05 schreef Felagund het volgende:
Voeckler heeft ook niet aangevallen bijvoorbeeld. Die zit vast ook op een grotere kans te wachten.
Die mag ook. Is geen meesterknecht. Zeker als het moment daar is dat hij Gesink moet helpen zal hij dat moeten doen, maar hij mag gewoon aanvallen. Ze hebben genoeg andere sterke renners die de plekken in kunnen vullen.quote:Op woensdag 6 juli 2011 14:05 schreef DeMessias het volgende:
Mag Bauke mee in een ontsnapping? Zou die niet meesterknecht zijn?
In de bergen mag hij mee denk ik... Dan kan hij ook als springplank voor Gesink dienen... Of Garate... Maar 1 van de 2 zal waarschijnlijk bij Gesink moeten blijvenquote:Op woensdag 6 juli 2011 14:05 schreef DeMessias het volgende:
Mag Bauke mee in een ontsnapping? Zou die niet meesterknecht zijn?
He, heb ik een sprintoutsider in de poule, gaat ie er vandoorquote:Op woensdag 6 juli 2011 13:56 schreef ShinyStar het volgende:
Gutierrez, Valentin, Turgot en Delaplace
spannendquote:Op woensdag 6 juli 2011 14:08 schreef ShinyStar het volgende:
Turgot rijdt nu al zo'n beetje virtueel in het geel.
Het lijkt me niet dat hij als springplank voor Garate gaat dienen. Gesink heeft nog meer knechten, zoals Ten Dam en LL Sanchez, die bij hem kunnen blijven.quote:Op woensdag 6 juli 2011 14:06 schreef kroegtijger het volgende:
[..]
In de bergen mag hij mee denk ik... Dan kan hij ook als springplank voor Gesink dienen... Of Garate... Maar 1 van de 2 zal waarschijnlijk bij Gesink moeten blijven
Die laten ze ook niet lopen hoor... Eind van de etappe zullen ze misschien nog iets aan voorsprong hebben, maar veel zal het niet zijn. Ze mikken op een massa-spurtquote:Op woensdag 6 juli 2011 14:08 schreef ShinyStar het volgende:
Turgot rijdt nu al zo'n beetje virtueel in het geel.
Niet zo vreemd, Lotto/BMC/Garmin moest het controleren en Saxo heeft ook niemand in het geel gehad dus waarom zouden ze?quote:Op woensdag 6 juli 2011 14:07 schreef Ajacied422 het volgende:
Saxo-Bank is nog niet opvallend geweest. Moeten vast in vorm komen met Alberto
Nee, dat bedoel ik ook niet...Ik bedoel dat ofwel Mollema, ofwel Garate vooruit mag om als springplank te dienen, maar dat ze niet alle2 vooruit zullen mogenquote:Op woensdag 6 juli 2011 14:09 schreef Felagund het volgende:
[..]
Het lijkt me niet dat hij als springplank voor Garate gaat dienen. Gesink heeft nog meer knechten, zoals Ten Dam en LL Sanchez, die bij hem kunnen blijven.
Ik snap je zinnen niet.quote:Op woensdag 6 juli 2011 14:07 schreef Ajacied422 het volgende:
Saxo-Bank is nog niet opvallend geweest. Moeten vast in vorm komen met Alberto
Tuurlijk, dat snap ik ook wel, maar het is een soort van grappig 'wat als' 'stel je voor' statistiekjequote:Op woensdag 6 juli 2011 14:09 schreef kroegtijger het volgende:
[..]
Die laten ze ook niet lopen hoor... Eind van de etappe zullen ze misschien nog iets aan voorsprong hebben, maar veel zal het niet zijn. Ze mikken op een massa-spurt
Een soort Ducrot'je dus?quote:Op woensdag 6 juli 2011 14:11 schreef ShinyStar het volgende:
[..]
Tuurlijk, dat snap ik ook wel, maar het is een soort van grappig 'wat als' 'stel je voor' statistiekje
De ploegen willen voorkomen dat de kijkers de verkeerde veronderstelling krijgen dat we een spannende etappe te zien krijgen.quote:Op woensdag 6 juli 2011 14:10 schreef Mr_DG het volgende:
Wel opvallend, in voorgaande jaren liet het peleton de kopgroep 8 á 9 minuten pakken, soms zelfs meer, maar dit jaar houden ze het vrij strak tot max. 5 minuten.
Ook dat zou geen ramp zijn denk ik. Rabo heeft nog andere mannen, daarnaast moet Gesink het vooral alleen doen in het hooggebergte. Als ze meegaan in de ontsnapping zullen ze vooral voor hun eigen kans mogen gaan .quote:Op woensdag 6 juli 2011 14:10 schreef kroegtijger het volgende:
[..]
Nee, dat bedoel ik ook niet...Ik bedoel dat ofwel Mollema, ofwel Garate vooruit mag om als springplank te dienen, maar dat ze niet alle2 vooruit zullen mogen
Ik dacht dat eergisteren.quote:Op woensdag 6 juli 2011 14:11 schreef Pro_Shifty het volgende:
ik denk dat Cavendish vandaag zijn eerste etappe wint.
Rabo kennende nemen ze niet zoveel "risico" dat ze 2 man vooruit sturen... 1 en dan vind de Breuk het wel mooi geweest denk ik...quote:Op woensdag 6 juli 2011 14:12 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ook dat zou geen ramp zijn denk ik. Rabo heeft nog andere mannen, daarnaast moet Gesink het vooral alleen doen in het hooggebergte. Als ze meegaan in de ontsnapping zullen ze vooral voor hun eigen kans mogen gaan .
Nieuw dus klein?quote:Op woensdag 6 juli 2011 14:14 schreef TheArt het volgende:
Waarom, echt waarom, zeggen al die domme knakkers van de NOS (Smeets, Dijkstra, maar ook Gio Lippens net op de radio) dat Saur een 'kleine Franse ploeg is'. Domme koeien, Saur is net zo groot als FDJ, Cofidis en Europcar.
Omdat ze geen Pro-tour licentie hebben?quote:Op woensdag 6 juli 2011 14:14 schreef TheArt het volgende:
Waarom, echt waarom, zeggen al die domme knakkers van de NOS (Smeets, Dijkstra, maar ook Gio Lippens net op de radio) dat Saur een 'kleine Franse ploeg is'. Domme koeien, Saur is net zo groot als FDJ, Cofidis en Europcar.
Alsjeblieft zegquote:Op woensdag 6 juli 2011 14:14 schreef Nober het volgende:
Ik verdenk die Gutierrez trouwens van doping, hij was gisteren ook al mee. En omdat Rojas (een Spanjaard!) zijn ploegmaat is en het groen heeft wordt die verdenking sterker.
Logisch.quote:Op woensdag 6 juli 2011 14:14 schreef Nober het volgende:
Ik verdenk die Gutierrez trouwens van doping, hij was gisteren ook al mee. En omdat Rojas (een Spanjaard!) zijn ploegmaat is en het groen heeft wordt die verdenking sterker.
AG2R is de enige Franse ploeg met een World Tour licentie.quote:Op woensdag 6 juli 2011 14:15 schreef ShinyStar het volgende:
[..]
Omdat ze geen Pro-tour licentie hebben?
Bovendien is Fuentes ook een Spanjaard, dus moet het wel zo zijn.quote:Op woensdag 6 juli 2011 14:14 schreef Nober het volgende:
Ik verdenk die Gutierrez trouwens van doping, hij was gisteren ook al mee. En omdat Rojas (een Spanjaard!) zijn ploegmaat is en het groen heeft wordt die verdenking sterker.
Of hij heeft gewoon goede vorm nu?quote:Op woensdag 6 juli 2011 14:14 schreef Nober het volgende:
Ik verdenk die Gutierrez trouwens van doping, hij was gisteren ook al mee. En omdat Rojas (een Spanjaard!) zijn ploegmaat is en het groen heeft wordt die verdenking sterker.
Dat hebben FDJ, Cofidis en Europcar ook niet. Daarom zeg ik het juist. Ze zijn alle vier gewoon even groot.quote:Op woensdag 6 juli 2011 14:15 schreef ShinyStar het volgende:
[..]
Omdat ze geen Pro-tour licentie hebben?
Saur bestaat al 2 jaar. Is dus geen sprake van.quote:
Omdat ze niet uitgenodigd worden voor de grotere wedstrijden, dit in tegenstelling tot andere Franse teams?quote:Op woensdag 6 juli 2011 14:14 schreef TheArt het volgende:
Waarom, echt waarom, zeggen al die domme knakkers van de NOS (Smeets, Dijkstra, maar ook Gio Lippens net op de radio) dat Saur een 'kleine Franse ploeg is'. Domme koeien, Saur is net zo groot als FDJ, Cofidis en Europcar.
Waar baseer je dat op?quote:Op woensdag 6 juli 2011 14:14 schreef Nober het volgende:
Ik verdenk die Gutierrez trouwens van doping, hij was gisteren ook al mee. En omdat Rojas (een Spanjaard!) zijn ploegmaat is en het groen heeft wordt die verdenking sterker.
Ja, oke. Vergeleken met andere Franse ploegen is het geen kleine ploeg misschien. Geef ik je gelijk in. Maar Continental ploegen zijn toch wel wat kleiner dan die in de Pro-Tourquote:Op woensdag 6 juli 2011 14:16 schreef Ereinion het volgende:
[..]
AG2R is de enige Franse ploeg met een World Tour licentie.
Ik hoop dat je niet gelijk krijgt, het heeft weinig zin om de Rabo's bijna allemaal in het peloton te laten.quote:Op woensdag 6 juli 2011 14:13 schreef kroegtijger het volgende:
[..]
Rabo kennende nemen ze niet zoveel "risico" dat ze 2 man vooruit sturen... 1 en dan vind de Breuk het wel mooi geweest denk ik...
Maakt ze dat een kleinere ploeg? Naar mijn idee niet. Ze zijn gewoon van hetzelfde niveau. Daarnaast zijn ze in heel wat ASO-koersen wel uitgenodigd (Waalse Pijl, L-B-L, Dauphine).quote:Op woensdag 6 juli 2011 14:16 schreef marcodej het volgende:
[..]
Omdat ze niet uitgenodigd worden voor de grotere wedstrijden, dit in tegenstelling tot andere Franse teams?
Tuurlijk, maar het wordt nooit gezegd bij die andere drie Franse ProContinental-ploegen. Daar doelde ik meer op. Daar stoor ik me gewoon aan.quote:Op woensdag 6 juli 2011 14:17 schreef ShinyStar het volgende:
[..]
Ja, oke. Vergeleken met andere Franse ploegen is het geen kleine ploeg misschien. Maar Continental ploegen zijn toch wel wat kleiner dan die in de Pro-Tour
Ja, maar hoe komt dat?quote:Op woensdag 6 juli 2011 14:16 schreef kroegtijger het volgende:
[..]
Of hij heeft gewoon goede vorm nu?
Saur, die kent u nietquote:Op woensdag 6 juli 2011 14:18 schreef TheArt het volgende:
[..]
Maakt ze dat een kleinere ploeg? Naar mijn idee niet. Ze zijn gewoon van hetzelfde niveau. Daarnaast zijn ze in heel wat ASO-koersen wel uitgenodigd (Waalse Pijl, L-B-L, Dauphine).
Ja, dan is het wel vreemd inderdaad. Maar je hebt het wel over de NOS, als daar iets zo is, dan is het ook zo en blijft het ook zo.quote:Op woensdag 6 juli 2011 14:18 schreef TheArt het volgende:
[..]
Tuurlijk, maar het wordt nooit gezegd bij die andere drie Franse ProContinental-ploegen. Daar doelde ik meer op. Daar stoor ik me gewoon aan.
Ooit van Bernhard Kohl gehoord?quote:Op woensdag 6 juli 2011 14:19 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Kan toch, Pieken en dalen. Ooit daarvan gehoord?
quote:Op woensdag 6 juli 2011 14:20 schreef Szura het volgende:
Als zelfs Ajacied422 je moet corrigeren op wielergebied dan snap je er écht helemaal niks van
Je verdenkt Hoogerland dan ook als hij morgen weer meegaat? Gutierrez is gewoon al jaren een goede renner.quote:
quote:Op woensdag 6 juli 2011 14:20 schreef Szura het volgende:
Als zelfs Ajacied422 je moet corrigeren op wielergebied dan snap je er écht helemaal niks van
Die was in de bergen bezigquote:
Bedankt voor het compliment maatquote:Op woensdag 6 juli 2011 14:20 schreef Szura het volgende:
Als zelfs Ajacied422 je moet corrigeren op wielergebied dan snap je er écht helemaal niks van
De andere Franse ploegen hebben bekendere renners. Onbekend maakt onbemind.quote:Op woensdag 6 juli 2011 14:18 schreef TheArt het volgende:
[..]
Tuurlijk, maar het wordt nooit gezegd bij die andere drie Franse ProContinental-ploegen. Daar doelde ik meer op. Daar stoor ik me gewoon aan.
Helemaal mee eens, maar helaas dat uit het verleden is gebleken dat de Rabo's nu niet direct van het risico nemen zijn. Gevolg is dat het eigenlijk altijd net niet is... Wil je succesvol zijn,d an moet je af en toe ook een gokje durven wagen lijkt mequote:Op woensdag 6 juli 2011 14:17 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ik hoop dat je niet gelijk krijgt, het heeft weinig zin om de Rabo's bijna allemaal in het peloton te laten.
Met het budget dat 1/3 tot een 1/4 is van de grotere Franse ploegen ben je toch een kleine speler?quote:Op woensdag 6 juli 2011 14:14 schreef TheArt het volgende:
Waarom, echt waarom, zeggen al die domme knakkers van de NOS (Smeets, Dijkstra, maar ook Gio Lippens net op de radio) dat Saur een 'kleine Franse ploeg is'. Domme koeien, Saur is net zo groot als FDJ, Cofidis en Europcar.
trainenen en je piek leggen op het begin van de tour, terwijl de rest dat op het einde van de tour legt... Dan lijkt het alsof je nu geweldig bent, maar over 2 weken is ie waarschijnlijk niets meer waard.quote:
Als koop je niks voor... wel jammer dat Westra niet mee zit.quote:Op woensdag 6 juli 2011 14:20 schreef Felagund het volgende:
[..]
Je verdenkt Hoogerland dan ook als hij morgen weer meegaat? Gutierrez is gewoon al jaren een goede renner.
Gokken in de eerste etappes heeft echt geen zin, kan je beter in de ovegangsritten, in de etappes met aankomst berop wat proberen.quote:Op woensdag 6 juli 2011 14:21 schreef kroegtijger het volgende:
[..]
Helemaal mee eens, maar helaas dat uit het verleden is gebleken dat de Rabo's nu niet direct van het risico nemen zijn. Gevolg is dat het eigenlijk altijd net niet is... Wil je succesvol zijn,d an moet je af en toe ook een gokje durven wagen lijkt me
Die was twee dagen terug ook al mee. Dopeur.quote:Op woensdag 6 juli 2011 14:22 schreef Nober het volgende:
[..]
Als koop je niks voor... wel jammer dat Westra niet mee zit.
Het zal dan wel, maar even een statistiek.quote:Op woensdag 6 juli 2011 14:21 schreef Kingstown het volgende:
[..]
De andere Franse ploegen hebben bekendere renners. Onbekend maakt onbemind.
Ze zijn dan niet meteen minder, tonen ook de resultaten dit jaar.quote:Op woensdag 6 juli 2011 14:21 schreef Ericr het volgende:
[..]
Met het budget dat 1/3 tot een 1/4 is van de grotere Franse ploegen ben je toch een kleine speler?
Ook dat klopt, maar we hadden het dan ook over de berg-ritten en hoe Rabo die zal gaan rijdenquote:Op woensdag 6 juli 2011 14:22 schreef Sautor het volgende:
[..]
Gokken in de eerste etappes heeft echt geen zin, kan je beter in de ovegangsritten, in de etappes met aankomst berop wat proberen.
Hivert, Casper, Engoulvent zijn toch wel bekend?quote:Op woensdag 6 juli 2011 14:21 schreef Kingstown het volgende:
[..]
De andere Franse ploegen hebben bekendere renners. Onbekend maakt onbemind.
Aanvallende renners zijn bij mij wel verdachte renners, Kohl, Ricco, Vino, Landis...quote:Op woensdag 6 juli 2011 14:22 schreef marcodej het volgende:
[..]
Die was twee dagen terug ook al mee. Dopeur.
Coppel maar toevoegen. Sterker nog, Saur heeft waarschijnlijk de beste kopman voor het klassement van alle Franse ploegen (op World Tour-ploeg AG2R na).quote:Op woensdag 6 juli 2011 14:23 schreef Felagund het volgende:
[..]
Hivert, Casper, Engoulvent zijn toch wel bekend?
Coppelquote:Op woensdag 6 juli 2011 14:23 schreef Felagund het volgende:
[..]
Hivert, Casper, Engoulvent zijn toch wel bekend?
Coppel zal bij het grote publiek minder bekend zijn (want pas 2e keer in de tour).quote:Op woensdag 6 juli 2011 14:24 schreef TheArt het volgende:
[..]
Coppel maar toevoegen. Sterker nog, Saur heeft waarschijnlijk de beste kopman voor het klassement van alle Franse ploegen (op World Tour-ploeg AG2R na).
Als hij door de Kalverstraat loopt, zal u hem niet herkennen!quote:Op woensdag 6 juli 2011 14:25 schreef Felagund het volgende:
[..]
Coppel zal bij het grote publiek minder bekend zijn (want pas 2e keer in de tour).
Cofidis team gezien met Taaramae, Dumoulin en Duque?quote:Op woensdag 6 juli 2011 14:24 schreef TheArt het volgende:
[..]
Coppel maar toevoegen. Sterker nog, Saur heeft waarschijnlijk de beste kopman voor het klassement van alle Franse ploegen (op World Tour-ploeg AG2R na).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |