HOOOH sorry mannenquote:Op woensdag 6 juli 2011 11:53 schreef kroegtijger het volgende:
[..]
Is dat officieel al? En is er een reden voor?
Cruijff zou zeggen dat je dat geluk ook afdwingt. Armstrong lag er in zijn goede jaren zo goed als nooit bij.quote:Op woensdag 6 juli 2011 11:59 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Dat is geen discipline, dat is gewoon dom geluk of dikke pech hebben. Tuurlijk kan je 't wat beïnvloeden door niet altijd achteraan te gaan hangen, maar voor 't zelfde geld ligt Gesink er gewoon bij zaterdag en dan sta je daar als "prima" Rabobank.
Dan gebeurt nu juist meer in mijn ogen, dan als er wat meer variatie in zou zitten.quote:Op woensdag 6 juli 2011 11:58 schreef kroegtijger het volgende:
[..]
Klopt, maar het is gewoon een keuze die gemaakt wordt. Zoals ik hierboven al aangaf moet een ronde wel zn eigen karakter behouden. Dit is het karakter van de tour en je moet er geen eenheidsworst van willen maken.
Nogmaals, geluk dwing je af... Contador had nooit daar achterin moeten zitten als je ziet hoeveel er al op hun muil hadden gelegen en het peleton bleef maar heel onrustig. Die had op de 2e of 3e rij moeten zitten en dat deed hij niet. Gesink kwam goed weg, want ook die had iets meer naar voren moeten zitten eigenlijk. Maar zoals gezegd, ook dat dwing je af. Niemand wint de tour met mazzelquote:Op woensdag 6 juli 2011 11:59 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Dat is geen discipline, dat is gewoon dom geluk of dikke pech hebben. Tuurlijk kan je 't wat beïnvloeden door niet altijd achteraan te gaan hangen, maar voor 't zelfde geld ligt Gesink er gewoon bij zaterdag en dan sta je daar als "prima" Rabobank.
Vond 't al zo bijzonderquote:Op woensdag 6 juli 2011 12:00 schreef Keano het volgende:
[..]
HOOOH sorry mannen
Was heel even in de war met Van de Walle. Mijn excuses
Dat dus inderdaad. En dat was neit zomaar... Armstrong zat altijd voorin het peleton om maar wat te noemen en had de koers onder controle. Dat is ook waarom hij nooit bij die valpartijen lag. In zn laatste tour miste dat volledig en het resultaat was er dan ook direct naar. Hij heeft volgens mij nog nooit zoveel asvalt van dichtbij gezien als dat jaar.quote:Op woensdag 6 juli 2011 12:00 schreef knep het volgende:
[..]
Cruijff zou zeggen dat je dat geluk ook afdwingt. Armstrong lag er in zijn goede jaren zo goed als nooit bij.
Eenheidsworst als in Tour, Vuelta en Giro die qua karakter op elkaar lijkenquote:Op woensdag 6 juli 2011 12:00 schreef Gillingham het volgende:
[..]
Dan gebeurt nu juist meer in mijn ogen, dan als er wat meer variatie in zou zitten.
Da's dus niet wat ik bedoel met het karakter van de tour. De grootste koers maakt nog niet dat er een eigen karakter aan zitquote:De Tour houdt z'n eigen karakter toch wel als veruit de grootste koers van het ganse jaar.
Cruijff is dan ook de koning van de onzinnige (maar wel interessant klinkende) oneliners.quote:Op woensdag 6 juli 2011 12:00 schreef knep het volgende:
[..]
Cruijff zou zeggen dat je dat geluk ook afdwingt. Armstrong lag er in zijn goede jaren zo goed als nooit bij.
Geluk dwing je af, maar het is onvermijdelijk dat er altijd een paar klassementsmannen tijd verliezen in zo'n grote valpartij, want iedereen kan niet vooraan zitten. En dat soort valpartijen treffen over het algemeen de grote rijke ploegen het minste, want die hebben wel de mannen om hun kopmannen voorin te houden. De kleinere ploegen of de ploegen met renners die niet geschikt zijn voor het wringen op het vlakke (Euskaltel) eindigen vaak vooraan, terwijl dat meestal de renners zijn die de koers leuk maken.quote:Op woensdag 6 juli 2011 12:01 schreef kroegtijger het volgende:
[..]
Nogmaals, geluk dwing je af... Contador had nooit daar achterin moeten zitten als je ziet hoeveel er al op hun muil hadden gelegen en het peleton bleef maar heel onrustig. Die had op de 2e of 3e rij moeten zitten en dat deed hij niet. Gesink kwam goed weg, want ook die had iets meer naar voren moeten zitten eigenlijk. Maar zoals gezegd, ook dat dwing je af. Niemand wint de tour met mazzel
Daar zijn de landen te verschillend en te trots voor, daar ben ik niet bang voor. De Giro zal altijd excentrieker zijn dan de Tour en de Vuelta zal altijd die desolate landschappen hebben met kaarsrechte wegen, terwijl de Tour de Tour is en blijft.quote:Op woensdag 6 juli 2011 12:04 schreef kroegtijger het volgende:
[..]
Eenheidsworst als in Tour, Vuelta en Giro die qua karakter op elkaar lijken
Dus saxo zou een sloeber-ploegje zijn? Of een ploeg die niet in staat zou zijn hun kopman voorin te houden?? Heel onwaarschijnlijk. Contador maakte gewoon een grote fout door daar te zitten.quote:Op woensdag 6 juli 2011 12:05 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Geluk dwing je af, maar het is onvermijdelijk dat er altijd een paar klassementsmannen tijd verliezen in zo'n grote valpartij, want iedereen kan niet vooraan zitten. En dat soort valpartijen treffen over het algemeen de grote rijke ploegen het minste, want die hebben wel de mannen om hun kopmannen voorin te houden. De kleinere ploegen of de ploegen met renners die niet geschikt zijn voor het wringen op het vlakke (Euskaltel) eindigen vaak vooraan, terwijl dat meestal de renners zijn die de koers leuk maken.
Tuurlijk bepaalt de omgeving deels ook het karakter, maar ook de manier waarop de ronde samengesteld is.quote:Op woensdag 6 juli 2011 12:07 schreef Gillingham het volgende:
[..]
Daar zijn de landen te verschillend en te trots voor, daar ben ik niet bang voor. De Giro zal altijd excentrieker zijn dan de Tour en de Vuelta zal altijd die desolate landschappen hebben met kaarsrechte wegen, terwijl de Tour de Tour is en blijft.
Volgens mij krijg je dan eerst de herhaling van de avond-etappe. Uitzending van de etappe van vandaag begint om 14:30 dacht ik... Zo was het ten minste voorgaande jaren wel geregeldquote:
Thanks. Nu even Sporza op mijn tv hiier proberen te zetten.quote:
Nee herhaling van de Avondetappe is al over een kwartiertje. Daarna meteen de koersquote:Op woensdag 6 juli 2011 12:22 schreef kroegtijger het volgende:
[..]
Volgens mij krijg je dan eerst de herhaling van de avond-etappe. Uitzending van de etappe van vandaag begint om 14:30 dacht ik... Zo was het ten minste voorgaande jaren wel geregeld
zo zo, de heren van de NOS hebben dr zin in??quote:Op woensdag 6 juli 2011 12:24 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Nee herhaling van de Avondetappe is al over een kwartiertje. Daarna meteen de koers
Lees 'over het algemeen'.quote:Op woensdag 6 juli 2011 12:14 schreef kroegtijger het volgende:
[..]
Dus saxo zou een sloeber-ploegje zijn? Of een ploeg die niet in staat zou zijn hun kopman voorin te houden?? Heel onwaarschijnlijk. Contador maakte gewoon een grote fout door daar te zitten.
Het is een belangrijk aspect dat in hoge mate het - afwijkende - koersgedrag beinvloedt. Geen idee waarom het parcours belangrijker zou zijn.quote:Op woensdag 6 juli 2011 12:04 schreef kroegtijger het volgende:
Da's dus niet wat ik bedoel met het karakter van de tour. De grootste koers maakt nog niet dat er een eigen karakter aan zit
Die zou dan ook naar Barredo moeten gaan...quote:Op woensdag 6 juli 2011 11:53 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Ik hoop dat er vandaag geen fransoos in de kopgroep zit want Hoogerland heeft de prijs voor de vechtlust niet gekregen![]()
Omdat het parcours hetgeen is dat jij op tv ziet, waar de renners en de hele reclame-caravaan (wat allemaal bepalend is voor de grootste koers ter wereld te zijn) overheen moet gaan. Het is niet alleen het sportieve aspect, maar ook het commerciele, de veiligheid et cetera.quote:Op woensdag 6 juli 2011 12:32 schreef SuikerVuist het volgende:
[..]
Het is een belangrijk aspect dat in hoge mate het - afwijkende - koersgedrag beinvloedt. Geen idee waarom het parcours belangrijker zou zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |