Het is zeker stom van hem dat als hij ziet dat het een nerveuse koers is (wat diverse renners na afloop ook al aangaven) dat hij dan als klassements-renner en als verdediger van de titel achterin zit en niet voorin. Dat je niet weet wanneer een valpartij komt lijkt me nogal duidelijk ja, maar als je ziet dat er continue valpartijen waren (zelfs voor de start al), en er steeds geduwd en getrokken word dat je dan op zo'n kritiek moment, vlak voor de finish, achterin zit... Dat is gewoonweg dom te noemen. Van Contador mag je verwachten dat hij de laatste pakweg 40km voorin te vinden is, want áls er wat gebeurt en je ligt erbij kan je nooit meer dat gaatje dicht rijden...quote:Op woensdag 6 juli 2011 12:38 schreef Beregd het volgende:
Ja, stom van hem dat hij het roadbook met valpartijen van de dag niet eerst even had doorgenomen.
Laten we hopen dat ze het waar gaan maken (en dat er voldoende wind staat om een effectieve waaier te kunnen zetten).quote:Op woensdag 6 juli 2011 12:42 schreef One_of_the_few het volgende:
Voor de bevoorrading verwacht ik geen waaiers. Pas aan zee. Dus waarom de hele etappe uitzenden..
Wel positief dat Breukink zegt waaiers te willen rijden. Vaak reageert hij op wat gebeurt ipv initiatief nemen. Zou mooi zijn als ze zelf volle bak waaier trekken.
Het zal wellicht een geldkwestie zijn. In de laatste jaren dat de Tour Nederland en Vlaanderen bezocht betaalden die dacht ik ook om etappes op hun grondgebied integraal uit te laten zenden.quote:Op woensdag 6 juli 2011 12:47 schreef SaintOfKillers het volgende:
Is er een speciale reden voor dat deze rit integraal gaat?
Buiten dat het een korte rit is dan.
Dat veligheidsaspect wordt vaak overdreven als je ziet over welke C-wegen de renners vaak worden gestuurd. Ook in de bergen.quote:Op woensdag 6 juli 2011 12:34 schreef kroegtijger het volgende:
[..]
Omdat het parcours hetgeen is dat jij op tv ziet, waar de renners en de hele reclame-caravaan (wat allemaal bepalend is voor de grootste koers ter wereld te zijn) overheen moet gaan. Het is niet alleen het sportieve aspect, maar ook het commerciele, de veiligheid et cetera.
Zo'n domme vraag is het niet hoor; waaiers zie je niet zo gek veel en eigenlijk alleen maar op vlakke etappes met veel wind.quote:Op woensdag 6 juli 2011 12:58 schreef computergirl het volgende:
volgens mij haden we vorig jaar in TDF een topic speciaal voor domme vragen![]()
wat is een waaier
TDF Vraagbaakquote:Op woensdag 6 juli 2011 12:58 schreef computergirl het volgende:
volgens mij haden we vorig jaar in TDF een topic speciaal voor domme vragen![]()
wat is een waaier
Klopt, maar het kan in Frankrijk nog vele malen erger... En als je de Tour qua wegen vergelijkt met de Giro is de Tour vele malen beterquote:Op woensdag 6 juli 2011 13:02 schreef SuikerVuist het volgende:
[..]
Het zal wellicht een geldkwestie zijn. In de laatste jaren dat de Tour Nederland en Vlaanderen bezocht betaalden die dacht ik ook om etappes op hun grondgebied integraal uit te laten zenden.
[..]
Dat veligheidsaspect wordt vaak overdreven als je ziet over welke C-wegen de renners vaak worden gestuurd. Ook in de bergen.
ook de uitleg daar klopt gewoon niet. wind schuin van achter is ideaal voor een waaier, niet van voren. Om over de rest wat er staat nog te zwijgen.quote:Op woensdag 6 juli 2011 13:03 schreef kroegtijger het volgende:
[..]
Zo'n domme vraag is het niet hoor; waaiers zie je niet zo gek veel en eigenlijk alleen maar op vlakke etappes met veel wind.
Meer info: http://nl.wikipedia.org/wiki/Waaier_(formatie) (alhoewel ik het niet helemaal met het plaatje eens ben dat ze laten zien)
zie hier een waaier:
[ afbeelding ]
Met name de Nederlanders zijn erg goed in waaier-rijden, mede door de omgeving hier uiteraard.
Inderdaad, met wind schuin van achter is het makkelijker om concurrenten op de kant te zetten en te laten breken. Gewoon omdat de snelheid te hoog komt te liggen.quote:Op woensdag 6 juli 2011 13:07 schreef Beregd het volgende:
[..]
ook de uitleg daar klopt gewoon niet. wind schuin van achter is ideaal voor een waaier, niet van voren.
De plaatselijke VVV of franse vvv heeft aardig wat te vertellen in de tour ,deze bepalen mede de tour route en wat er op tv getoond word.quote:Op woensdag 6 juli 2011 12:47 schreef SaintOfKillers het volgende:
Is er een speciale reden voor dat deze rit integraal gaat?
Buiten dat het een korte rit is dan.
Ik zat het net even goed door te lezen, en inderdaad... Dr klopt geen bal van... Alhoewel je met de wind schuin van voren ook prima een waaier kan trekken is van achter meestal wat prettiger inderdaad.quote:Op woensdag 6 juli 2011 13:07 schreef Beregd het volgende:
[..]
ook de uitleg daar klopt gewoon niet. wind schuin van achter is ideaal voor een waaier, niet van voren. Om over de rest wat er staat nog te zwijgen.
Maar er zijn anderen hier (die zelf fietsen) die beter kunnen uitleggen waarom, maar voornaamste reden is dat met wind langs achter de snelheid erg hoog kan liggen, wanneer je eenmaal in de wind zit en een gaatje moet laten het onmogelijk is om alleen terug te keren. En "schuin" omdat de breedte van de weg dan de grootte van je waaier beperkt en je het zo uiteen kan trekken.
quote:Op woensdag 6 juli 2011 13:29 schreef Lagrinta het volgende:
Nederlanders zijn goed in waaierrijden, vooral als het er niet toe doet.
Zeker, alhoewel je van de spanjaarden het toch minder ziet gebeuren dan van de Nederlanders.quote:Spanjaarden rond Madrid kunnen ook wel waaierrijden, het is daar erg winderig in die open vlaktes.
Is perfect ja, absoluut perfect.quote:Op woensdag 6 juli 2011 13:36 schreef Mr_DG het volgende:
Als het goed is hebben ze de wind schuin in de rug als ze langs de kust fietsen. Is dat goed voor een waaier?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |