Er schijnt in het naburige zusterplaatsje Linqueballe een familie Ducrot te wonen.quote:Op woensdag 6 juli 2011 01:37 schreef Nober het volgende:
Lamballe, Frankrijk.
Zouden daar veel Nederlanders wonen? Zag die plaats zojuist vlakbij de aankomst van vandaag staan.
Hopen op waaiers dan maar.twitter:stevendejongh twitterde op woensdag 06-07-2011 om 10:19:44Not much wind this morning on my 50km ride . But that's gonna change. 30km winds predicted. reageer retweet
Meestal resulteert dat inderdaad in een nogal saaie, voorspelbare eerste week. Een beetje variatie zou wel leuk zijn een keertje.quote:Op woensdag 6 juli 2011 10:41 schreef Beregd het volgende:
Prudhomme wil per se het hooggebergte altijd uitstellen "om de spanning er zo lang mogelijk in te houden", las ik laatst in een interview. Maar zo houdt hij idd wel de boel de eerste anderhalve week heel gesloten. Kans op geslaagde ontsnappingen is ook lager wanneer het nopg allemaal op een zakdoek ligt in AK.
Kan de etappe van vandaag inderdaad weer leuk gaan maken danquote:Op woensdag 6 juli 2011 10:43 schreef Ericr het volgende:
Hopen op waaiers dan maar.twitter:stevendejongh twitterde op woensdag 06-07-2011 om 10:19:44Not much wind this morning on my 50km ride . But that's gonna change. 30km winds predicted. reageer retweet
Tot nu toe zijn het inderdaad leuke etappes om te kijken... Gebeurt elke dag wel weer ietsquote:Op woensdag 6 juli 2011 10:51 schreef Doff het volgende:
Ik vind de etappes tot nu toe zeker niet saai. Er zijn niet altijd bergen nodig om een leuke etappe te maken.
Het is wel eens erger geweest.
Ik vind het dit jaar wel meevallen, enkele leuke etappes de eerste week met de klimmetjes op het eind. Maakt het wat afwisselender. Al had de eerste echte bergetappe idd wel wat naar vroeger in het schema gekund.quote:Op woensdag 6 juli 2011 10:48 schreef Gillingham het volgende:
[..]
Meestal resulteert dat inderdaad in een nogal saaie, voorspelbare eerste week. Een beetje variatie zou wel leuk zijn een keertje.
Bovendien is het juist wel leuk om het de klassementsrenners die het in de eerste bergetappes goed doen moeilijk te maken doordat ze nog meer dan twee werken hun plaats moeten verdedigen.
Tot nu toe valt het mee, maar we krijgen nu nog 5 massasprints en twee tussenetappes tot de eerste echte bergrit. Sowieso hadden die twee sprints na de eerste rustdag makkelijk geschrapt mogen worden, daar zit echt niemand dan nog op te wachten.quote:Op woensdag 6 juli 2011 10:51 schreef Doff het volgende:
Ik vind de etappes tot nu toe zeker niet saai. Er zijn niet altijd bergen nodig om een leuke etappe te maken.
Het is wel eens erger geweest.
Ook etappes die op voorhand uit lijken te draaien op massa-sprints kunnen heel leuke etappes opleveren. Er zijn er altijd wel een paar die het willen proberen en vroeg al op avontuur gaan waarna het heel boeiend is om te zien hoe het peleton er mee omgaag, en wie er voor elkaar willen rijden. En als het dan toch op een massa-sprint uitdraait, dan is het nog steeds fantastisch om die treintjes te zien vormen, en hoe ze vooraf het tempo hoog proberen te houden om ontsnappingen te voorkomen e.d. Schitterend, maar je moet er wel van houden... Kan me voorstellen dat sommigen het doodsaai vinden.quote:Op woensdag 6 juli 2011 10:57 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Tot nu toe valt het mee, maar we krijgen nu nog 5 massasprints en twee tussenetappes tot de eerste echte bergrit. Sowieso hadden die twee sprints na de eerste rustdag makkelijk geschrapt mogen worden, daar zit echt niemand dan nog op te wachten.
Ik vind het heerlijk voor op de achtergrond. Je bent gewoon aan het werk en luistert en kijkt met een half oor en oog. Als het dan spannender wordt kun je er even voor gaan zitten. Zeker als er een paar leuke renners meezitten voorin is zo'n vlakke rit allerminst saai imo.quote:Op woensdag 6 juli 2011 11:01 schreef kroegtijger het volgende:
[..]
Ook etappes die op voorhand uit lijken te draaien op massa-sprints kunnen heel leuke etappes opleveren. Er zijn er altijd wel een paar die het willen proberen en vroeg al op avontuur gaan waarna het heel boeiend is om te zien hoe het peleton er mee omgaag, en wie er voor elkaar willen rijden. En als het dan toch op een massa-sprint uitdraait, dan is het nog steeds fantastisch om die treintjes te zien vormen, en hoe ze vooraf het tempo hoog proberen te houden om ontsnappingen te voorkomen e.d. Schitterend, maar je moet er wel van houden... Kan me voorstellen dat sommigen het doodsaai vinden.
Is ook prima te doen inderdaad, alhoewel het echt intensief volgens oms ook heel mooi is... Dat zijn perfecte etappes om te zien hoe de verhoudingen in het peleton liggen, en vaak zie je in dat soort etappes dienst/wederdienst gebeuren wat het weer boeiend maakt. Zo zag je gisteren Liquigas rijden voor Lotto; je kan er de donder op zeggen dat Lotto in de bergen dan Basso wat zal "sparen".quote:Op woensdag 6 juli 2011 11:05 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Ik vind het heerlijk voor op de achtergrond. Je bent gewoon aan het werk en luistert en kijkt met een half oor en oog. Als het dan spannender wordt kun je er even voor gaan zitten.
DIt zijn de jaren tachtig niet meer. Er rijdt een kopgroepje kanslozen weg, HTC en Garmin zetten ieders een of twee mannetjes op kop als het gat vier minuten wordt, en controleren het makkelijk, waardoor er op de laatste vijf kilometer na geen zak gebeurt. Nou ja, misschien nog wat crashes en de hoop op wat waaiers, hoewel daar over het algemeen weinig van terecht komt.quote:Op woensdag 6 juli 2011 11:01 schreef kroegtijger het volgende:
[..]
Ook etappes die op voorhand uit lijken te draaien op massa-sprints kunnen heel leuke etappes opleveren. Er zijn er altijd wel een paar die het willen proberen en vroeg al op avontuur gaan waarna het heel boeiend is om te zien hoe het peleton er mee omgaag, en wie er voor elkaar willen rijden. En als het dan toch op een massa-sprint uitdraait, dan is het nog steeds fantastisch om die treintjes te zien vormen, en hoe ze vooraf het tempo hoog proberen te houden om ontsnappingen te voorkomen e.d. Schitterend, maar je moet er wel van houden... Kan me voorstellen dat sommigen het doodsaai vinden.
Beetje overdreven hoe je het nu stelt... Nog steeds is er wel ruimte voor avonturiers.. Het is inderdaad minder makkelijk geworden dan pakweg 10 jaar geleden, maar neemt niet weg dat er nog steeds mogelijkheden liggen voor renners die zich wilen bewijzen. En zeker met het nieuwe sprint-systeem kan het een tactisch slimme zet zijn om mannen vooruit te sturen om zodoende de punten weg te kapen. Sprint-etappes zijn imho alles behalve saai, maar je moet er wel van houden zoals gezegdquote:Op woensdag 6 juli 2011 11:08 schreef Ereinion het volgende:
[..]
DIt zijn de jaren tachtig niet meer. Er rijdt een kopgroepje kanslozen weg, HTC en Garmin zetten ieders een of twee mannetjes op kop als het gat vier minuten wordt, en controleren het makkelijk, waardoor er op de laatste vijf kilometer na geen zak gebeurt. Nou ja, misschien nog wat crashes en de hoop op wat waaiers, hoewel daar over het algemeen weinig van terecht komt.
Klopt; maar dat is toch al jaren zo? De tour wordt beslist in de bergen; niet op het vlakke. En dit jaar zal het zwaartepunt in de alpen liggenquote:Op woensdag 6 juli 2011 11:16 schreef Ericr het volgende:
Probleem wat ik een beetje heb met die late apotheose van de bergritten is dat je nu in feite maar net iets meer dan 1 week echt heel scherp moet zijn met nog een uitloper naar de laatste tijdrit waar je als klassementsrenner alles zal moeten geven. Natuurlijk moet je in de vlakke ritten ook scherp zijn maar met een goede ploeg die je de hele dag beschermt kan je ver komen.
Die laatste week en een paar dagen kan natuurlijk heel veel vuurwerk geven maar bijna 2 weken wachten tot het echte vuurwerk is wat lang. Gisteren was toch ook maar een speldenprik als je kijkt naar de tijdsverschillen.
Ik heb ook het idee dat er in de tour überhaupt meer gecontroleerd gekoerst wordt dan bijvoorbeeld in de Giro.quote:Op woensdag 6 juli 2011 11:12 schreef Beregd het volgende:
Frankrijk heeft ook zijn lanschap minder mee dan bvb Italië. In Italië kunnen ze makkelijk in het zuiden / centrum / gelijk waar starten en er toch al een paar 1ste categorie aankomsten tussendoor smijten.
Maar moesten ze echt willen...
Het is niet al jaren zo dat de eerste echte bergrit pas na meer dan 1 1/2 week koers komt.quote:Op woensdag 6 juli 2011 11:18 schreef kroegtijger het volgende:
[..]
Klopt; maar dat is toch al jaren zo? De tour wordt beslist in de bergen; niet op het vlakke. En dit jaar zal het zwaartepunt in de alpen liggen
Inderdaad, Giro van 2004 was bv. wel een sprintersfestival met volgens mij 9x Petacchi en dan ook nog een ritzege of 2 van McEwen er bij en nog 2 andere sprints..quote:Op woensdag 6 juli 2011 11:22 schreef Beregd het volgende:
farrar, cav en petacchi reden er ook mee, een hele week vlakke ritten en je krijgt hetzelfde scenario als in de tour. Maar dat doen ze daar niet.
eens.quote:Op woensdag 6 juli 2011 11:25 schreef Sabata het volgende:
Dit jaar en de twee vorige jaren wilde Preudhomme idd een ultieme finale. + tekst
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |