quote:Op woensdag 29 juni 2011 18:37 schreef refro het volgende:
Vandaag was dan de grote dag, we hadden natuurlijk allebei brak geslapen (zij naast Stan in het AZM, ik in het Ronald mc Donald huis). Stan werd rond kwart voor 8 wakker en was lekker vrolijk en heeft bijna een uur gespeeld. Hierna begon hij toch wel honger te krijgen. Gelukkig werden wij al om 8:45 opgehaald voor de OK. Mijn vrouw is tot het inslapen bij hem geweest en ook dat ging gelukkig rustig. Hierna hebben we in het restaurant wat ontbeten waar onze beide moeders ons al zaten op te wachten. Zij waren het entertainment voor vandaag.
Met de moeders zijn we het centrum van Maastricht in gegaan en hebben wat cadeautjes enzo gekocht. Rond 13:00 hebben we geluncht en daarna was mijn vrouw het wel weer moe. We zijn langzaam terug gewandeld richting parkeergarage, daar kregen we om 13:45 al het verlossende telefoontje ze waren al klaar en de operatie was helemaal GELUKT!!! We zijn snel terug naar het ziekenhuis gereden, daar moesten we nog een kwartiertje wachten tot hij helemaal op de PICU was geinstalleerd.
De operatie is snel en voorspoedig gegaan. Hij heeft wel bloed bijgekregen en is nu lekker op de morfine aan het trippen. Je ziet er natuurlijk nog niets aan aangezien alles in het verband zit. Wel wilde hij direct op de buik slapen. Helaas mag dat niet van de plastisch chirurg dus wordt hij dadelijk omgedraaid. Met een beetje pech zal dat een hele strijd worden maar we zien wel. Hij tilt als hij even wakker is zelfs al zijn hoofd op om rondt te kijken. Echt een super kereltje hebben we Als alles goed gaat mag hij morgen al weer van de PICU af. Ik hou jullie op de hoogte.
Ik heb nu telefoon, als er iets niet klopt modje, graag aanpassen.quote:Op donderdag 30 juni 2011 21:08 schreef refro het volgende:
Vanmorgen ging het echt super met Stan hij ging als een speer. Wilde wel steeds op de buik draaien wat dus niet mag, met wat speelgoed van daar krijgen we hem gelukkig best goed afgeleid. Hij mocht zelfs alweer van de picu af en ligt nu op medium care. De morfine is ook gehalveerd en toen om 15:00 helemaal stopgezet. Ook vanavond leek hij nog weinig pijn te hebben en kon hij nog steeds een beetje lachen. Wel merk je dat hij nog niet veel bij te zetten heeft aan het einde van de dag was hij heel erg moe. De vocht inname haalt hij nog niet helemaal dus krijgt hij nog wat glucose bij. Vanmiddag heeft hij ook al weer een halve boterham opgegeten dus dat is echt super.
Mijn vrouw heeft vannacht langs mij gelegen omdat hij er gisteravond zo rustig bij lag. Omdat hij vandaag onrustiger was blijft ze daar nu wel slapen, dus ik slaap weer alleen. We zullen wel zien hoe het gaat. Zijn hoogste koorts tot nog toe was 37,8 vanmiddag dus dat is ook super. Iedereen is tevreden over hem nu hopen dat hij na het weekend snel genoeg naar huis mag.
Hier gaat het met ups en downs, we hebben nog wel op punt gestaan om weer naar het ziekenhuis te gaan, maar tot dusver nieg gedaan. Hematomen worden weer wat minder, maar ze geeft weer erg vaak over. We zijn erg op onze hoede.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 20:30 schreef Keshet het volgende:
Hoe is het vandaag gegaan met Stan?
UD, hoe gaat het met je meiske?
Thanx!!!quote:Op zondag 3 juli 2011 20:23 schreef refro het volgende:
@agenda: Denk maar vooral aan UD wij hebben het ergste al gehad
Wat zijn dat geweldige berichten, super!quote:Ons kereltje kon vandaag de ogen allebei een stukje open en heeft echt lol voor 10 gehad met opa en oma. Ook zijn we met hem een stukje door het ziekenhuis gaan wandelen en dat was voor iedereen dikke pret. Het ventje wat we kennen komt steeds meer naar boven. Hij heeft na zijn potje wortel (wat hij thuis nooit krijgt maar wel erg lekker vind) ook nog een halve pot appelmoes (zelfgemaakt door oma) gehad dat was in het totaal ook ongeveer 1 grote appel. Zijn eetlust komt dus ook weer terug, ik denk ook dat we al over de helft zijn. Zo nu ga ik de nachtdienst in
Meisje heeft wel een Schwerbehinderten-ausweis en een Pflegestufe(soort gradatie in hoeverre ze gehandicapt is, waaraan weer bepaalde vergoedingen tegenover staan) toegedeeld gekregen, maar we kunnen hier niet uit putten, maar daar doen we niets mee. Wij, als beide in NL-werken, hebben geen recht op Geldleistungen(cash geld in handje), alleen Sachleistungen(zorg in natura).quote:Op dinsdag 5 juli 2011 17:50 schreef lionessa het volgende:
In Nederland bestaat er een kinderthuiszorg die kan helpen met een ziek en of gehandicapt kind, dat wordt dat betaald uit een pgb of uit de Awbz. Is er in Duitsland ook niet zoiets? Ik heb er gebruik van gemaakt toen mijn zoontje zo ziek was en dat gaf me wel een beetje tijd om bij te tanken en om naar mijn werk te gaan, omdat dat moest van de Arbo arts. In het begin was het natuurlijk wel vreslijk moeilijk om de zorg uit handen te geven, maar achteraf heb ik er geen moment spijt van gehad.
dank! Het is ook echt onze kleine prinses waar we supertrots op zijn!quote:Op woensdag 6 juli 2011 11:05 schreef trui het volgende:
leuke foto, uberduitser!maar man, wat klinkt het allemaal heftig... sterkte ermee!
Ik had me nog voorzichtig opgesteld.quote:Op woensdag 6 juli 2011 11:26 schreef RockabeIIa het volgende:
Ik zou ontploffen als iemand zoiets doms zou zeggen!
Ja hoor, helemaal als hij straks in kleur is en we de fietsstang er ook bij hebben.quote:Ben je er zelf ook tevreden mee?
Deze opmerkingen krijgen mijn ouders(en ik) nu NOG STEEDS. Nu ik 26 ben hè.quote:Op woensdag 6 juli 2011 11:26 schreef RockabeIIa het volgende:
wtf zeg... nou jezus, weet je wat, trek haar gelijk een aardappelzak aan. Merkt ze toch niks van! Ik zou ontploffen als iemand zoiets doms zou zeggen!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zo dat was voor ons het spannendste stuk van het verhaal. Het zal nog wel hier en daar een vervolg krijgen. Iedereen dank je wel voor de steun en de intresse. Mocht iemand nog vragen hebben schroom ze niet te stellen.
[ Bericht 0% gewijzigd door refro op 06-07-2011 20:35:06 ]live your fears, fear your live
Goed om te lezen dat het voorspoedig gaat!quote:Op vrijdag 15 juli 2011 08:05 schreef refro het volgende:
Zo gister hebben we de 1e controle gehad. Dr van der Hulst was zeer tevreden alleen de uitstulpingen ter hoogte van de slapen waren iets uitgesprokener als bedoeld. Dit zal waarschijnlijk gedurende de komende jaren wegtrekken en helemaal goed komen. We hoeven pas weer over drie maanden terug en mogen weer met hem in bad en gaan zwemmen etc. We stonden na 10 minuten alweer buiten.
Stan is weer zijn eigen zelf en probeert nu ook zijn knieën eronder te krijgen om te gaan kruipen. Wel is hij heel erg verkouden nu, maar ja dat trekt ook wel weer bij. Wat ik wel een beetje vreemd vond is dat de arts het vaker zag dat een kind na de operatie zich sneller ontwikkelde als ervoor, maar dat de officiële lezing is dat een kind er geen last van heeft.
Meisje heeft nu een paar nachten doorgeslapen op d'r ligorthese en vooralsnog gaat dat prima.quote:@UD Fijn dat het met de hardware opschiet alleen heel erg jammer dat het meiske een beetje blijft kwakkelen. Heb je voor jezelf nog stappen ondernomen hulp te zoeken? Ik weet dat mijn vrouw heel veel aan de gesprekken met de psycholoog heeft gehad om beter met alles om te gaan.
Beslissing is al bijna genomen, de laatste vragen moet ik nog beantwoord hebben, maar het lijkt helemaal goed te komen.De rolstoel is nog steeds niet klaar.morgen ga ik bellen én klagen. Heeft lang genoeg geduurd en we hebben nu vakantie dus we zitten er erg om te springen. Hij zou maandag bij de spuiter klaar zijn en ze hadden een dag nodig om hem in elkaar te zetten. Heb er schoon genoeg van om niet mobiel met haar te zijn, we willen graag de deur uit met ons meisje.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 11:49 schreef Hobbesje het volgende:
Refro: fijn dat jullie weer thuis zijn. Duidelijke foto's van jullie kerel. En z'n hoofdje ziet er al heel mooi uit. Erg prittig dat hij het zo goed doet en er weinig last van lijkt te hebben.
UD: fijn dat jullie meisje in de ligorthese wil en doorslaapt. Dapper dat jullie beslissen dat Petra gaat stoppen met werken. Geloof graag dat aleen de beslissing al rust geeft. Was de stoel op tijd af/terug??
wat een mooi scrapbook + foto'squote:Op woensdag 6 juli 2011 11:45 schreef simmu het volgende:
tis een prachtige foto ud, je ziet haar er plezier in hebben![]()
voor de liefhebbers staan hier trouwens een stuk of wat foto's die ik ingeplakt heb, oa ook van kiro!
ghehehequote:Op zaterdag 13 augustus 2011 15:01 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
wat een mooi scrapbook + foto's
t viel me op dat de paps van je kinders
[ afbeelding ]
pretty hot is
misschien meer het idee dat jullie naar een ziekenhuis gaan en dat hij dan met mensen mag gaan spelen zodat die dan kunnen zien wat hij allemaal al niet kan?quote:
Dat in elk geval maar dat doen we met elk ziekenhuis/fysio/onderzoek gebeuren.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 16:57 schreef simmu het volgende:
[..]
misschien meer het idee dat jullie naar een ziekenhuis gaan en dat hij dan met mensen mag gaan spelen zodat die dan kunnen zien wat hij allemaal al niet kan?
Dank je wel daar wist ik inderdaad niets vanaf. Op het moment hebben we zoiets van we willen straks wel een 2e als alles bezonken is, en hoogswaarschijnlijk gewoon op de normale manier (dus zonder allerlei erxtra onderzoeken). Maar informatie is altijd welkom.quote:Op maandag 15 augustus 2011 20:59 schreef _NIKKI_ het volgende:
Refro. Hopelijk hebben jullie snel meer duidelijkheid.
Voor een eventuele volgende zwangerschap wil ik je wel graag wijzen op PGD. Hierbij worden embryo's via een IVF/ICSI traject voor terugplaatsing onderzocht op eventuele afwijkingen. Natuurlijk is het de vraag of het mogelijk is voor jullie 'afwijking', maar veel mensen weten nieteens van het bestaan af vandaar dat ik het toch even wil noemen.
wat is dat een prachtig album gewordenquote:Op woensdag 6 juli 2011 11:45 schreef simmu het volgende:
tis een prachtige foto ud, je ziet haar er plezier in hebben![]()
voor de liefhebbers staan hier trouwens een stuk of wat foto's die ik ingeplakt heb, oa ook van kiro!
Ze doet het goed Kd,weer de nacht goed door gekomen, wel heeft ze een bloed transfusie gehad omdat ze te lage bloedwaardes heeft en ademen doet ze nu met instant flow,quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 12:20 schreef Kleurdoos het volgende:
ik ben erg benieuwd naar een updat van MJ!!
klinkt goedquote:Op vrijdag 19 augustus 2011 14:02 schreef miss-jones25 het volgende:
[..]
Ze doet het goed Kd,weer de nacht goed door gekomen, wel heeft ze een bloed transfusie gehad omdat ze te lage bloedwaardes heeft en ademen doet ze nu met instant flow,
Ik had net in het babytopic gezet dat ik hier niet had gepost omdat ik de helft niet bij kan houden nu, weinig online natuurlijk en steeds super moe waardoor ik geen zin heb alles bij te lezen en als ik dan in allerlei verschillende topics post word het alleen maar meer vandaar, twitter ben ik zelfs te moe voor om op alles te reageren.
Maar zag jou vraag dacht dan moet ik wel ff iets sturen he
oh wat fijn dat t goed met r gaatquote:Op vrijdag 19 augustus 2011 14:02 schreef miss-jones25 het volgende:
[..]
Ze doet het goed Kd,weer de nacht goed door gekomen, wel heeft ze een bloed transfusie gehad omdat ze te lage bloedwaardes heeft en ademen doet ze nu met instant flow,
Ik had net in het babytopic gezet dat ik hier niet had gepost omdat ik de helft niet bij kan houden nu, weinig online natuurlijk en steeds super moe waardoor ik geen zin heb alles bij te lezen en als ik dan in allerlei verschillende topics post word het alleen maar meer vandaar, twitter ben ik zelfs te moe voor om op alles te reageren.
Maar zag jou vraag dacht dan moet ik wel ff iets sturen he
Foutje van de AOK, ze hadden niet in de gaten dat Petra d'r moeder was. Ook verontschuldigde ze zich voor het feit dat ze een meervoudig gehandicapt kindje een machtiging wilden laten ondertekenen.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 14:39 schreef ueberduitser het volgende:
Behoorlijk maf ja, en dat ga ik ze vertellen ook. Zijn alleen constant in gesprek, krijg ze niet te pakken.
Zal trouwens een weer wat foto's maken en posten.
goed opgelost dan iig!quote:Op maandag 22 augustus 2011 15:07 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Foutje van de AOK, ze hadden niet in de gaten dat Petra d'r moeder was. Ook verontschuldigde ze zich voor het feit dat ze een meervoudig gehandicapt kindje een machtiging wilden laten ondertekenen.![]()
nieuwe foto...
[ afbeelding ]
Kijk hoeveel plezier ze in d'r Rolli heeft.
Nee, onmogelijk...Ik kom nog wel eens in Kampen, maar dan of bij de scheepswerf of de lakfabriek.quote:Op vrijdag 2 september 2011 10:38 schreef Cyntiaa het volgende:
UD... Heb ik jou gezien in Kampen?Dacht je dochter te herkennen van de foto's hier
![]()
Dank!quote:Op vrijdag 2 september 2011 10:48 schreef _Bar_ het volgende:
Veel informatie ud, en s6 met de testen in oktober, dan weten jullie nog meer, en pas over een paar jaar weer een mri.fijnvoor jullie knappe dochter.
Dan lag het aan mij, meende je te zien!quote:Op vrijdag 2 september 2011 11:42 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Nee, onmogelijk...Ik kom nog wel eens in Kampen, maar dan of bij de scheepswerf of de lakfabriek.
Meisje is daar nog nooit geweest.
[..]
Wel lief van je!quote:Op vrijdag 2 september 2011 13:21 schreef Cyntiaa het volgende:
[..]
Dan lag het aan mij, meende je te zien!![]()
ja, ergens in oktober, ben de datum even kwijt. Wordt een hele middag voor uit getrokken, dus dat moet wel wat zijn.quote:Op vrijdag 2 september 2011 13:32 schreef agenda het volgende:
@UD
Gaan ze haar gehoor nou nog apart testen?
Als ik dat zo lees krijgen wij dat ook, alleen heet dat hier Frühforderung.quote:Op vrijdag 2 september 2011 14:05 schreef agenda het volgende:
Die kwam thuis en deed oefeningen met hem om bepaalde dingen te stimuleren. Die oefeningen, allemaal spelenderwijs moesten wij ook met hem doen. We konden bij haar ook terrecht voor alle andere dingen waar we tegenaan liepen. Wij kregen ook begeleiding van haar, dit was alleen al fijn om ook je verhaal en frustraties kwijt te kunnen.
Als ik het zo opschrijf hebben wij zowel via het ziekenhuis als via Kentalis intergrale vroeghulp gehad. Ik heb het nooit belastend gevonden voor onze zoon. Alles gebeurde spelenderwijs.
Gisteren een trieste dag gehadquote:Een topic voor wanneer het allemaal anders gaat dan je verwacht had. Je kind wordt te vroeg geboren, te klein geboren, ziek geboren of wordt later ziek. Wat gebeurt er in het ziekenhuis? Hoe gaat het erna?
Gefeliciteerd!!!quote:En gisteren was de dame ook nog jarig, 3 alweer![]()
Vergeet niet ook kindgebaren te maken als bal, auto, poes etc. Anders is het niet leuk/interessant voor Roy.quote:Op vrijdag 16 september 2011 11:51 schreef _Bar_ het volgende:
UD wat ontzettend triest en oneerlijk![]()
Jojo supergoed, en van harte gefeliciteerd
We werken een beetje met gebaren, eten,drinken,slapen, autorijden,fietsen,lopen.
Gebaren gebruiken wij hier thuis ook veel. Leander niet zo vaak als wij zouden willen maar ja. Buiten en op de psz gebruiken zo ook geen gebaren dus is eigenlijk ook wel logisch. Gelukkig merken we bij hem wel steeds meer vooruit gang in zijn taal. Hij gebruikt veel meer klanken en af en toe heeft ie zomaar ineens een woord. Van de week zei ie opeens baby. Daar zijn we al 6 maand mee bezig. Zodat ie straks als zijn broertje geboren is ook mee kan praten. En nu ineens zegt ie het. Ook meteen de hele dag door tegen alles en iedereen..quote:Op vrijdag 16 september 2011 11:51 schreef _Bar_ het volgende:
UD wat ontzettend triest en oneerlijk![]()
Jojo supergoed, en van harte gefeliciteerd
We werken een beetje met gebaren, eten,drinken,slapen, autorijden,fietsen,lopen.
ik weet het, was nog opzoek gegaan hier naar een boek, maar helaas, en bestellen werd lastig wist geen titel uit mijn hoofd.quote:Op vrijdag 16 september 2011 12:03 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Vergeet niet ook kindgebaren te maken als bal, auto, poes etc. Anders is het niet leuk/interessant voor Roy.
Dank!quote:Op vrijdag 16 september 2011 13:09 schreef agenda het volgende:
@UD ik krijg van zulke dingen ook altijd een knoop in mijn maag, sterkte!
Thx ik ga ze zeker bestellen!quote:Op vrijdag 16 september 2011 14:54 schreef Jojogirl het volgende:
Bar, wij hebben thuis 2 gebarenwoordenboeken voor kinderen. Die hebben lekker duidelijke plaatjes en een inhoud die ook op kinderen gericht is. Ze zijn te bestellen bij het Gebarencentrum.
https://veiligbetalen.geb(...)grp=P2400&docenten=0
https://veiligbetalen.geb(...)grp=P2400&docenten=0
Ik denk het wel, al zal het misschien hier in het duits wat anders heten. Maar ik hoop wel dat ze die test gaan doen. Dat lijkt me dé test voor haar.quote:Op vrijdag 30 september 2011 15:28 schreef agenda het volgende:
Krijgt ze een BERA test in het ziekenhuis UD? Ze meten het gehoor dan met plakkers op het hoofd, zo zien ze of de hersenen reageren.
Dank, we hebben er zin in morgen! Werd maandag er nog over gebeld door de audiologische kliniek, we worden om 14:00 verwacht en ze hebben dan de rest van de middag tijd voor ons.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 15:44 schreef _Bar_ het volgende:
Jeetje UD haar 3de ab kuur, gelukkig gaat het verder wel goed met haar, veel s6 morgen met de test!
Ze heeft een blaasontsteking met antibiotica. Ik ga er vanuit dat dat voor het gehoor niets uit maakt.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 08:32 schreef Asyniur het volgende:
UD, gaat het testen dan toch door als ze ziek is?
ik test zelf nooit mensen (ouderen) als ze ziek zijn
Van een blaasontsteking kun je wel wat suffer zijn en slechter presteren. Maar goed, ik werk met een andere doelgroep en andere testen (geen gehoortesten).quote:Op donderdag 6 oktober 2011 09:14 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Ze heeft een blaasontsteking met antibiotica. Ik ga er vanuit dat dat voor het gehoor niets uit maakt.
Ze heeft geen verhoging, grieperigheid of iets dergelijks etc.
Als je op verkouden doelt, of "Schnuppfen" zoals ze dat hier bedoelen, dat is ze eigenlijk bijna altijd. Als dat al niet zou mogen, dan werd het voor ons praktisch onmogelijk een afspraak te plannen (wachttijden 3+ maanden).
Dat zal inderdaad wel ja, maar of het slechter presteren merkbaar is bij ons meisje???quote:Op donderdag 6 oktober 2011 09:33 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Van een blaasontsteking kun je wel wat suffer zijn en slechter presteren.
Goed, erg goed zelfs! Was een lange zit, om 12:10 bij huis weg gereden en om 19:34 weer thuis.quote:
quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 12:08 schreef Asyniur het volgende:
Dat gaat de goede kant op voor jullie UD!
Nu nog zorgen dat ze van die lelijke infectie afkomt en dan is het 'helemaal' oke
quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 13:15 schreef agenda het volgende:
@ UD hopelijk gaat het met hoorapparaatjes een stuks beter. Succes met de BERA test.
quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 11:54 schreef _Bar_ het volgende:
klinkt goed UD en fijn dat ze er haast van willen maken, en dat ze alles op 1 dag gaan doen.
Heel fijne vooruitzichten
Dank!quote:
Ohw wat eigenlijk heel goed nieuws zeg, wie weet gaat ze straks met sprongen vooruit en gaat ze hopenlijk de oren van jullie hoofd babbelen.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 11:25 schreef ueberduitser het volgende:
Inderdaad super dat ze alles in een keer doen. Ze zetten er vanuit het audiologisch centrum ook druk achter dat het allemaal snel gaat gebeuren.![]()
Die zien de ernst van de situatie ook goed in.
Meisje is dus vanaf haar geboorte bijna doof. Wat zal ze geremd zijn in haar ontwikkeling zeg.
Ze maakt nu alleen nog maar wat oerkreten, zoals een doof geboren persoon maakt. Als ze dus straks kan horen, zal misschien ook wel gaan praten. Wie weet???
quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 13:52 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
Goede berichten zijn ook wel eens een keer fijn.
Ik was redelijk ontspannen met het reisje in het vooruitzicht, maar merk dat ik nu zo enorm gespannen ben, dat ik inderdaad op mezelf moet letten en er niet aan onderdoor ga.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 10:02 schreef simmu het volgende:
sterkte UD
ik hoop dat er geen noodgevallen zijn en dat jullie toch ff een paar daagjes bij kunnen tanken. let op jullie zelf he! want jullie moeten het allemaal ook volhouden
Jazeker, zitten altijd in ons achterhoofd. Geweldige stad trouwens...quote:Op donderdag 13 oktober 2011 18:47 schreef lady-wrb het volgende:
zitten jullie niet met je hart en hoofd bij de kids?
het lijkt met zo moeilijk om in jullie situatie een tijdje "echt" weg te zijn
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kids hebben het super gehad bij opa en oma, meisje is goed te pas, uitslag urine is helaas nog niet binnen. We moeten toch eerst de kuur afmaken voordat we weer verder kunnen.
![]()
Hee dat is goed nieuws, nu hopen dat MEE er de vaart ook een beetje in houdt.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 16:20 schreef _Bar_ het volgende:
mooie foto's UD![]()
MEE intake is geweest, Rapport word opgemaakt,besproken met ons,en daarna word dat rapport besproken in het team binnen MEE, en dan een plan uitgewerkt.
Volgende week komt ze nog eens terug, om te observeren. Mits Roy goed te pas is en al thuis is.
En ze gaat een keer kijken op het kdv.
Verder krijgen we begeleiding om Roy meer te stimuleren en op de juiste manier te spelen.
We gaan hem behandelen aan de hand van de geschatte leeftijd die Cos geconstateerd heeft, en dat is 9 maand.
Er gebeurd gewoon nu wat
Bar overleg daar vooral ook even over met de neuroloog/kinderarts.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 21:34 schreef _Bar_ het volgende:
Heeft hier trouwens iemand ervaring met van die matjes die een alarm geven als er iets met je kind gebeurd ?
Omdat de meeste insulten van Roy tijdens slapen optreden leek dat ons wel een fijn idee, want over de babyfoon hoor je het ook niet altijd even duidelijk.
Morgen ga ik overgens ook naar vragen bij de ka, of dat een optie zou zijn.
Wellicht dat een camera systeem wel zou kunnen. Er is vast een model waarbij de tijd in te stellen dat er beweging moet zijn voordat hij alarm slaat. Of je zoiets zou willen is natuurlijk een andere vraag. Ik zal vandaag hier op het werk eens met de netwerk camera's spelen om te kijken of ik zo'n soort instelling kan vinden. Als er cameras gebruikt worden om gedrag van kippen te volgen, varkens te wegen of te kijken of zeugen aan het werpen zijn, moet zoiets ook wel lukken.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 21:52 schreef _Bar_ het volgende:
die snoertjes is nu al een probleem in het ziekenhuis, Roy trekt alles telkens los, men wacht nu tot hij slaapt.
Thx in elk geval voor je bijdrage.
@Reilan nou graag hoe meer info hoe beter, want er moet toch wat op te verzinnen zijn.
Ik heb (beroepsmatig) ervaring met deze mat. Het lastige is het instellen. Je kan instellen wanneer de mat gaan registeren, zowel de tijd als de intensiteit. Het is wel een gepuzzel om hem goed af te stellen. Ook als iemand zeer onrustig slaapt, kan de mat wat eerder afgaan.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 11:06 schreef _Bar_ het volgende:
Epimat kwamen ze hier mee, word uitgezocht in elk geval.
Is een hele grote stap, maar de huidige situatie laat het maar weer zien dat het wel nodig is te stoppen.quote:Op maandag 24 oktober 2011 08:23 schreef lady-wrb het volgende:
dat is een enorme stap, lijkt me, ud.
stoppen met werken om voor jullie meisje te kunnen zorgen.
aan de ene kant fijn, aan de andere kant geeft ze ook een stukje voor zichzelf op
kunnen ze niet keuren in het ziekenhuis dan?
bovendien, als ze in het ziekenhuis ligt, is het toch duidelijk dat het niet goed met haar gaat? en dat ze in die hogere pflegestufe moet komen?
Goed te lezen dat het allemaal wel redelijk gaat. Hij zal echt wel een tijd nodig hebben de schade in te halen, dat is wel duidelijk.quote:Op maandag 24 oktober 2011 08:51 schreef lionessa het volgende:
Jeetje UD. In Nl komt het CIZ ook thuis kijken en moet je ook boven de normale zorg zitten. Ik heb ook veel moeten praten, om genoeg geld te krijgen. Hij kon vedorie niet eens zelf naar de wc en eten en drinken ed. Hij was ondertussen 11. Ook kreeg hij een hele berg medicijnen, maar ja, hij had kanker en ze wisten niet hoe het ging lopen, dus wilde ze in eerste instantie geen geld geven, juist omdat hij in de behandelingen zat. Gelukkig heeft de arts toen wel een brief geschreven en onze tussenpersoon ook alles goed geformulierd op papier, zodat het uiteindelijk wel is gelukt. Maar je krijgt het dan maar weer voor een tijdje en daarna moet je weer een herindicatie. 6 Weken van tevoren, terwijl je geen ideee hebt hoe het gaat lopen. Dat ging uiteindelijk ook weer goed en na een tijd toen hij geen/weinig zorg meer nodig had heb ik alles gestopt. Dat was teveel administratief gedoe en het kon toen ook weer financieel.
Ik hoop echt voor jullie dat het lukt, maar naar mijn idee moet dat wel kunnen. Ze heeft nu eenmaal veel meer zorg nodig dan een ander kind. Ook moet je goed aangeven als je er 's nachts regematig uitmoet. Dat telt ook, omdat met haar leeftijd dat niet zo vaak meer zou moeten.
Bij ons gaat het nu redelijk goed. We zijn afgelopen donderdag naar de dierentuin geweest, net als 2 jaar geleden in de herstvakantie toen we hadden gehoord dat ons zoontje een tumor in zijn hoofd had en hij wel in het ziekenhuis lag, maar wel overdag naar buiten mocht, mits we redelijk in de buurt blijven. Dat gaf wel een beetje gemengde gevoelens.
Voor de rest heeft hij het best lastig op school. Hij krijgt zijn werk niet af, omdat hij door alle bestralingen en chemo's trager is geworden en zijn concentratie is slecht. Hij krijgt nu concerta, maar dat duurde best lang voordat hij dat kon krijgen, omdat hij nogal heftig op de bijwerkingen reageerde dus de dosis moest langzaam opgebouwd worden.
Hij moet nu thuis heel veel doen. Dat lukt hem niet zonder begeleiding, dus ik ben zo goed als iedere dag een uur met hem bezig met zijn huiswerk, plus in het weekend nog aardig wat uren. Dat is best heftig en ik hoop dat dat beter gaat worden.
Ook kan hij naar mijn idee niet zo goed meer leren, vandaar dat daar ook heel veel tijd in gaat zitten.
Ook raakt hij snel in paniek, omdat hij dan het overzicht kwijt is en hij is een ontzettende perfectionist, dus 7 ens zijn echt niet goed genoeg. Daarnaast is het ook nog zo dat de rest van de klas hogere cijfers haalt, waardoor hij zich nog rotter voelt. Wij zijn ondertussen alleen maar blij met zulke goede cijfers.
De laaste MRI was goed. Ook zijn zijn hormonen gecontroleerd en tot nu toe is alles goed. Wel is zijn groeihormoon aan de lage kant, maar daar doen ze nog niets aan. Volgend jaar wordt het weer gecontroleerd. Ik baal er wel een beetje van dat ze nog niets doen, want hij is nu 13 en pas 1.36 m. Dat is toch wel heel erg klein, maar ja.
Dat is het allerbelangrijkste! Hij zal er zelf nog wel te jong voor zijn, dat komt nog wel.quote:Op maandag 24 oktober 2011 10:03 schreef lionessa het volgende:
Voorlopig zijn we al erg blij dat hij er nog is.
Dat is goed nieuws, als het treintje maar eenmaal rijdt!quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 13:26 schreef _Bar_ het volgende:
Jeetje het gaat snel ineens, ons contact persoon van mee belde om een afspraak te maken met een epilepesie deskundig. 21 november al.
Zo fijn dit.
Vanavond voor het eerst weer normaal gegeten, gelukkig. Ze snurkt er nu over.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 17:46 schreef lionessa het volgende:
@ Bar Fijn!
@UD Moeilijk he, om te beslissen wanneer je het aan moet kijken of wanneer je er een arts naar moet laten kijken. Soms weet je ook gewoon niet meer, of iets redelijk onschuldig is zoals dat bij een "normaal"kind ook zou zijn of dat het wel ernstiger is. Maar gelukkig heeft ze geen koorts meer, dat vind ik altijd zelf een goed teken.
Het "keuren" wordt gedaan door een medicus van het MDK, die doet dat namens de Krankenkasse.quote:Op woensdag 9 november 2011 10:13 schreef lady-wrb het volgende:
he dat is een tegenvaller, ud, hoe keuren ze dan? wordt daar geen arts bij geraadpleegd?
hoe is het met je meisje? is ze weer helemaal beter?
en hoe gaat je zoon ermee om dat zijn zusje gehandicapt is? begrijpt hij het?
het lijkt me namelijk best moeilijk voor hem.
No hard feelings!!!quote:Op woensdag 9 november 2011 13:49 schreef lady-wrb het volgende:
kan af en toe wel iets vader-zoon achtigs met hem doen? dat hij je helemaal voor zichzelf alleen heeft? (ik heb geen kritiek hoor, echt niet, jullie doen ook wat je kunt en misschien wel meer)
Meneer is dus gek van machines en auto's en ik probeer dan ook daar invulling aan te geven.quote:Als het dan ook wat beter gaat met meisje nemen we(maar vooral ik) meer tijd voor hem. Ik ga dan regelmatig alleen met hem op stap leuk dingen doen.
Oe, dat is schrikken!quote:Op donderdag 10 november 2011 12:57 schreef lionessa het volgende:
Grrr. Net ze hij tegen mij. Mam het zit niet goed met mijn hoofd, misschien is de tumor weer terug. Schrik slaat dan om je hart, terwijl je weet dat het dit keer om hoofdpijn/ naar gevoel in zijn hoofd gaat van de verkoudheid/snot, maar dan nog.....
Op zich is het niet zoveel, maar voor hem is het teveel en ik weet niet zo goed hoe ik het minder kan krijgen, want als hij dat zou doen, kan hij de toetsen weet niet doen. Visieuze cirkel enzo.quote:Op donderdag 10 november 2011 13:10 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Oe, dat is schrikken!
Wat betreft het school en huiswerk, wordt hij niet overbelast? En inderdaad zoals Bar zegt, houden ze er geen rekening mee dan?
ik pm je straks even erover.quote:Op donderdag 10 november 2011 18:20 schreef Cooki het volgende:
@bar, je kunt t per deel opbouwen he, dus vb 3 delen kan ook oid, ik heb m hier staan, je mag m uitproberen als je wilt?
quote:Op dinsdag 15 november 2011 06:32 schreef ueberduitser het volgende:
Dank allen! Ik meld me vanavomd wel even weer, duimen jullie voor haar?
Grüße!
Nog ff op de valreep, sta op punt weg te gaan.quote:Op woensdag 16 november 2011 10:30 schreef lionessa het volgende:
Poeh heftig hoor, all dat geregel en op en neer gereis. Fijn iig dat jullie straks weer allemaal samen zijn. Kon jij zoveel vrij krijgen van je werk, of heb je daar een speciale regeling voor? (Gewoon een beetje nieuwsgierig)
Koelen wil ook nog weleens helpen bij gordelroos (zelf ook gehad helaas), maar kijk uit dat de huid niet nat wordt, want langdurig nat kan weer irriteren. Zo sneu voor hem.quote:Op woensdag 16 november 2011 10:48 schreef lionessa het volgende:
De gordelroos van mijn zoontje ziet er nu lelijker uit dan gisteren en jeukt ook erg. Ook doet het nu een beetje pijn. Erg sneu, omdat ik niet goed weet wat ik er aan kan doen, behalve die sudocreme erop smeren.
Mentolpoederquote:Op woensdag 16 november 2011 10:48 schreef lionessa het volgende:
Fijn zo'n baas. Zo werkt het gelukkig bij mijn man ook. Dus als ik moet werken en er niet onder uit kan komen, kan hij eventueel thuis werken en/of het later inhalen. Zijn baas heeft dan geen kinderen, maar is gelukkig wel aardig.
De gordelroos van mijn zoontje ziet er nu lelijker uit dan gisteren en jeukt ook erg. Ook doet het nu een beetje pijn. Erg sneu, omdat ik niet goed weet wat ik er aan kan doen, behalve die sudocreme erop smeren.
Druk schema dus weer!quote:Op woensdag 16 november 2011 21:34 schreef _Bar_ het volgende:
Wij gaan morgen met Roy naar de oogarts ivm het scheelkijken.
En maandag gesprek met een epilepsie conculent en daarna door naar Gent voor Eeg en afspraak neuroloog.
Dat is een domper zeg!quote:Op donderdag 17 november 2011 10:40 schreef lionessa het volgende:
Assistent belde terug, maar wil toch met Rotterdam (de oncoloog) overleggen, omdat het toch een kwetsbaar kind is. Dan word je toch weer met de neus op de feiten gedrukt. Soms heb ik van die dagen dat het lijkt of alles normaal is, maar helaas....
Bah wat naarquote:Op donderdag 17 november 2011 15:30 schreef lionessa het volgende:
De huisarts had overlegd met de neuroloog( niet de oncoloog) en vond het toch verstandig om aan een anti-virale kuur te beginnen van 5 tabletten per dag!
Kom ik bij de apotheek, blijkt dat hij een volwassenkuur krijgt. Ze konden daar niets vinden over deze kuur bij kinderen. Gordelroos komt eigenlijk ook niet bij kinderen voor. Omdat de huisarts en neuroloog overleg hadden gehad kreeg ik ze wel mee en we zijn nu dus begonnen. Ik hoop dat het snel aanslaat en dat hij niet al te veel last krijgt vd bijwerkingen. (Om een of andere reden krijgt hij altijd iets, wat niet bij de artsen bekend is of zeldzaam is bij kinderen).
Bij de apotheek waren ze wel heel lief, ze kennen zijn voorgeschiedenis en dachten ook mee. Als de jeuk erger wordt is er nog een zalfje met zink en nog iets wat voorgeschreven moet worden door de arts en dat zij dan moeten bereiden. Als dat het geval is moet ik dadt zo snel mogelijk doorgeven, dan gaan ze het met spoed maken!
Onze dochter is inmiddels opgeknapt. Waarschijnlijk ook oververmoeid en maakte zich misschien onbewust ook wel zorgenom haar broertje.
Een ondehoudskuur, daar hebben we het de laatste keer al over gehad tijdens ons halfjaarlijks gesprek met de teamleidende arts.quote:Op vrijdag 18 november 2011 10:25 schreef lionessa het volgende:
Refro, stom zeg, dat de belafspraken niet nagekomen worden. Heeft zelf bellen geen zin? Gefeliciteerd met de verkoop van je huis. Goed hoor in deze tijden.
UD Mijn dochter had vroeger ook heel vaak blaasontstekingen en vele antibioticakuren. Ze heeft op een gegeven moment een onderhoudskuur antibiotica gekregen en daardoor had ze geen blaasontstekingen meer. Dat heeft ze ongeveer 2 jaar geduurd. Bij haar was het probleem dat ze niet goed uitplaste en teveel ontlasting in haar darmen achterbleef.
Bij mijzelf bleek dat ik de verkeerde antibiotica kreeg en na een kweek vd urine de goede. Wel moest de plas na de kuur weer bekeken worden of die echt schoon was. Doen ze dat bij jullie ook? Die controle is nodig, omdat je anders snel weer een blaasontsteking kan krijgen.
Er zijn cranberrycapsules te koop die een blaasontsteking kunnen voorkomen. Misschien kan je die voor haar kopen en oplossen/leegkiepen in haar drinken. Gewone cranberrysap is niet krachtig genoeg. Ik gebruik die capsules zelf ook als ik een blaasontsteking voel aankomen en dat helpt.
Door de vla is een goede!quote:Op vrijdag 18 november 2011 12:12 schreef lionessa het volgende:
Misschien kan het ook door de vla of haar eten? Maar dat is voor later...(Je kan de capsule openmaken en dan is het poeder) Hoe geven jullie haar de antibiotica, want dat lijkt me dan ook erg lastig.
Bij ons gaat het ook lekker. Hij reageert allergisch op de medicijnen met netelroos/galbultjes. Artsen zijn er niet, wel een waarnemend arts, maar ik mag pas weer terugbellen tussen 14:00 en 15:00 uur. Houdt het dan nooit op?
Hebben ze dat nog niet gedaan dan?quote:Op dinsdag 22 november 2011 12:21 schreef _Bar_ het volgende:
Vraag me eigenlijk net pas af wanneer ze eens door gaan onderzoeken welke vorm van epilepsie Roy nu eigenlijk heeft, want dat is ook nog niet eerder ter sprake gekomen
Stress is juist minder, nu eraan staat te komen dat ze stopt met werken.quote:Op woensdag 23 november 2011 09:46 schreef simmu het volgende:
het kan ook 'gewoon' een symptoom van stress en een naderende burnout zijn. heeft ze last van haar nek? stress kan echt je lichaam slopen. hopelijk is het zoiets en niet iets ergers.
Sterkte!quote:Op woensdag 23 november 2011 13:20 schreef ueberduitser het volgende:
uitslag is binnen, wordt waarschijnlijk zo even een gesprek met de neuroloog....
vreselijk. ik hoop dat jullie snel duidelijkheid krijgen! sterktequote:Op woensdag 23 november 2011 14:55 schreef ueberduitser het volgende:
Niet goed, ze heeft volgens de MRI tekenen van MS. Moet een MRI van de ruggemerg gedaan worden en een lumbaalpunctie om de diagnose definitief te kunnen stellen.
Gaan naar huis, sta op punt in te storten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |