abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 4 november 2011 @ 11:12:26 #201
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_103950985
update...

gaat goed met meisje! Antibioticakuur nr. 5 was dinsdag afgelopen en het lijkt aan te slaan.
Geen roze en troebele urine meer. Dinsdag dus maar even urine opvangen en even voor controle naar de Kinderartzt brengen.

Maandag de 14e november wordt ze opgenomen in Münster omdat ze dinsdags de 15e buisjes in d'r oren krijgt en de BERA onder narcose gedaan wordt. Eventueel na de BERA dan gelijk gehoorapparaatjes aanmeten.
Ben zo benieuwd wat uit die paar dagen komt. Maak me helemaal niet druk over de narcose of wat dan ook, ben al helemaal bezig met het eventuele resultaat.

Afgelopen dinsdag is ze voor het eerst naar de logopedie geweest. Was de eerste keer natuurlijk een intakegesprek, maar de logopediste ziet ons meisje als een echte uitdaging. Wat kleine testjes gedaan en duidelijk was dat er nog véél te halen valt. ^O^

:W

[ Bericht 0% gewijzigd door ueberduitser op 04-11-2011 11:33:34 ]
pi_103951184
Wat een heerlijk nieuws O+
pi_103952375
klinkt goed UD!
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  vrijdag 4 november 2011 @ 21:34:08 #204
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_103975005
Wat een goede vooruitzichten Ud ^O^
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  dinsdag 8 november 2011 @ 21:36:34 #205
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_104139479
Vanmiddag hadden we MEE weer over de vloer, bespreken wat de mevrouw gezien en gehoord heeft, en plan van aanpak samen besproken.
Dit word volgende week in het team besproken en dan gaan we er echt aan beginnen.

Ze heeft een heleboel plannen met ons besproken en het zal veelal gaan het spelen te stimuleren,het spreken te stimuleren, dingen aanleren,dingen afleren.
Ze zal geregeld op het kdv komen kijken, er is een heen en weer schrift waar we weer mee aan de slag gaan voor de leidsters en voor ons.

En er word besproken of Roy in aanmerking komt voor normaal onderwijs, of toch speciaal onderwijs en speciaal kdv.
Een heleboel, maar heel erg opgelucht dat er nu echt wat gebeurt.

Een paar weken terug opperde ze om Roy terug in de box te zetten, dat vonden wij niet zo'n goed idee en zijn aan het zoeken geslagen naar een andere passende oplossing om Roy een veilige speelplek te geven, en gevonden Deze komt in de opening te staan zodat Roy echt die ruimte voor zichzelf heeft als ik eens wat moet doen huishoudtechnisch.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  woensdag 9 november 2011 @ 09:45:02 #206
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_104152756
Dat is een mooie oplossing Bar! ^O^

En wat goed dat er nu ook wat gebeurt, dat zal je zeker goed doen.

Hier hadden wij weer een beetje een domper. Meisje is na het bezoek van de MDK (keurende instantie, net als MEE) ingedeeld in Pflegestufe 2. We wilden naar 3 gaan, dat levert financieel gewoonweg veel meer op. Maar de Krankenkasse heeft haar dus in 2 gezet. Uiteraard gaan we in beroep, want we kunnen héél goed verdedigen waarom ze in 3 zou moeten zitten. Bij kleinere kinderen doen ze hier gewoon moeilijk over, maar we hebben zeker een kans.

Zenuwen voor komende week beginnen toch te komen. :)
  † In Memoriam † woensdag 9 november 2011 @ 10:13:55 #207
37843 lady-wrb
kortaf
pi_104153381
he dat is een tegenvaller, ud, hoe keuren ze dan? wordt daar geen arts bij geraadpleegd?

hoe is het met je meisje? is ze weer helemaal beter?
en hoe gaat je zoon ermee om dat zijn zusje gehandicapt is? begrijpt hij het?
het lijkt me namelijk best moeilijk voor hem.
  woensdag 9 november 2011 @ 13:41:17 #208
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_104159528
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 10:13 schreef lady-wrb het volgende:
he dat is een tegenvaller, ud, hoe keuren ze dan? wordt daar geen arts bij geraadpleegd?

hoe is het met je meisje? is ze weer helemaal beter?
en hoe gaat je zoon ermee om dat zijn zusje gehandicapt is? begrijpt hij het?
het lijkt me namelijk best moeilijk voor hem.
Het "keuren" wordt gedaan door een medicus van het MDK, die doet dat namens de Krankenkasse.
De MDK komt dus bij je thuis, kijkt alles aan, praat met je en bekijkt het kind. Daarna geven zij alleen een advies aan de Krankenkasse. De Krankenkasse oordeelt dan zelf. Er is dus geen arts bij, maar de MDK neemt wel de Ärtztliche Befunde en ontslagbrieven etc. mee (is bij ons een ordner vol zo langzamerhand).

Petra heeft voor die keuring dus een Pfegetagebuch gemaakt waarin we precies op de minuut de dag beschrijven. Voor Pflegestufe 2 moet je minimaal 180 minuten méér kwijt zijn aan verzorging van je kindje ten op zichte van een normaal kind. Bij Pflegestufe 3 moet dat zelfs 300 minuten meer zijn. Wij zaten dus op bijna 360 minuten meer.

Met meisje gaat het steeds beter, urine is ingeleverd en even wachten op de uitslag.
Gisteren voor de 2e keer bij de logopediste geweest en Petra merkte dat meisje erg op haar gemak is daar, ze werkt erg goed mee. 's middags na de logopediste is ze met meisje naar de Fysio geweest en ze merkte dat door de logopedie ons meisje veel ontspannender was en daardoor ook beter meewerkte bij de fysio. ^O^
De logopediste is een hele goede stap geweest.

Afgelopen weekend is mijn nicht nog bij ons geweest. Die is bewegingstherapeut, fysiotherpeut, en ergotherapeute, heeft haar eigen praktijk gehad en geeft nu les op diverse universiteiten. Zij heeft, op mijn verzoek, ook eens met een professioneel oog naar ons meisje gekeken. Verslagje gemaakt en het was wel bijzonder te lezen dat zij een aantal dingen opmerkt waar wij, of al mee bezig zijn, of mee bezig willen. Ook had ze een aantal nieuwe, zeer bruikbare tips.
Deze "buitenstaande" visie was wel even goed, we hadden het idee dat "men"(óók wij) wat last kreeg van tunnelvisie. Op een gegeven moment zie je bepaalde dingen gewoon niet meer. Frisse blik waar we veel aan hebben.

Onze zoon weet heel goed dat z'n zusje niet normaal is. Meisje is dan ook niet ziek, "Nee," zegt hij dan, "mijn zusje is een beetje anders!".
Voor hem is het echt niet gemakkelijk. We beseffen zelf ook maar al te goed dat hij er zeker onder lijdt. Hij krijgt gewoon minder aandacht, en ja, wij zijn vaker niet op ons gemak en dan zijn we wat botter tegen hem. Als het dan ook wat beter gaat met meisje nemen we(maar vooral ik) meer tijd voor hem. Ik ga dan regelmatig alleen met hem op stap leuk dingen doen.
Uiteraard gaan we ook als familie dan vaker weg, alleen is dat met meisje altijd moeilijk. Ze moet gewoon op gezette tijden gevoed worden. Even "een koekje of een stuk fruit uit het vuistje eten met een beker dinken" is er bij ons niet bij. Ze kan niets zelf en is dus is compleet afhankelijk van ons. Voeden kost ons dus ook altijd gewoon een half uur. Dat breekt ons tijdens uitstapjes wel vaak op. Komt ze namelijk buiten haar ritme, heeft ze daar echt dagen last van. Dan kan ze 's morgens om 05:00 al klaarwakker zijn en om 16:00 gaat haar nacht dan bijvoorbeeld in. De drie R's zijn bij ons dan ook echt heel belangrijk.

Ik zelf besef ook heel goed dat ik onze zoon vaak tekort doe en dat besef doet mij persoonlijk enorm veel pijn. Ik ben vaker boos op hem terwijl hij dat soms echt niet verdient. Ik probeer hier echt vanaf te komen, het gaat steeds beter maar soms betrap ik me er toch nog op. :@

Af en toe loopt hij wel eens op haar te mekkeren, maar hij heeft ook hele mooie dingen die hij voor of met haar doet. De rolstoel duwen bijvoorbeeld. Daar heeft hij, en zij ook, erg veel plezier aan en we laten hem dan ook maar mooi z'n gang gaan.
Zondag ook zo'n leuk moment: meisje lag op d'r zitzak voor de televisie, gaat meneer er uit zichzelf lekker naast liggen en kruipt lekker tegen haar aan. O+

w/
  † In Memoriam † woensdag 9 november 2011 @ 13:49:27 #209
37843 lady-wrb
kortaf
pi_104159798
kan af en toe wel iets vader-zoon achtigs met hem doen? dat hij je helemaal voor zichzelf alleen heeft? (ik heb geen kritiek hoor, echt niet, jullie doen ook wat je kunt en misschien wel meer)
  woensdag 9 november 2011 @ 14:07:49 #210
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_104160480
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 13:49 schreef lady-wrb het volgende:
kan af en toe wel iets vader-zoon achtigs met hem doen? dat hij je helemaal voor zichzelf alleen heeft? (ik heb geen kritiek hoor, echt niet, jullie doen ook wat je kunt en misschien wel meer)
No hard feelings!!!

ik schreef ook
quote:
Als het dan ook wat beter gaat met meisje nemen we(maar vooral ik) meer tijd voor hem. Ik ga dan regelmatig alleen met hem op stap leuk dingen doen.
Meneer is dus gek van machines en auto's en ik probeer dan ook daar invulling aan te geven.
Ook mag hij graag samen met mij in de tuin werken, fietsen, met de skelter op stap of samen de auto wassen etc. Daar genieten we beide dan ook van.
  † In Memoriam † woensdag 9 november 2011 @ 14:10:07 #211
37843 lady-wrb
kortaf
pi_104160558
ah. overheengelezen :@
het is ook allemaal wat voor zo'n jochie. het is voor een volwassene al nauwelijks te bevatten.
  woensdag 9 november 2011 @ 15:10:04 #212
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_104162554
aansluitend op het vorige verhaal...


Eentje uit de oude doos, maar dit zijn juist de foto's en momenten die we koesteren.
  woensdag 9 november 2011 @ 15:28:13 #213
274310 agenda
altijd vol!
pi_104163171
@Bar goede oplossing en fijn dat er nou echt iets gedaan wordt.

@UD hopelijk kom je toch nog voor 3 in aanmerking.
  woensdag 9 november 2011 @ 23:00:21 #214
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_104184899
Poeh UD ik hoop het ook voor jullie dat 3 het volgende is Duimt voor jullie!

En wat een mooie foto van je zoon en dochter O+
Is ook niet gemakkelijk allemaal :*

Vandaag had ik het idee dat er klanken gevormd worden bij Roy, moest wel erg goed luisteren maar het is niet meer het gebrabbel het is anders, kan het zo niet uitleggen :')
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_104192092
@ UD Ik duim voor je dat je alsnog klasse 3 krijgt. Het lijkt me duidelijk uit jullie verhalen, dat je daar gewoon recht op hebben.
En wat een lieve foto!

@ Bar Goed nieuws dat jullie nu begeleiding krijgen en wat leuk dat hij "brabbelt' Daar begint het vaak mee toch? Dat "hek"had ik vroeger ook moeten hebben. Wat een drama was dat altijd als je iets huishoudelijks moest doen en je kind breekt de boel af. Ik zette hem vaak tijdens het koken maar in de kinderstoel met wat speelgoed erbij.

Bij ons gaat het redelijk. Zoontje is erg belast met school. Hij kan niet snel leren en heeft dus iedere dag megaveel huiswerk. Ook in het weekend zijn we dus bezig, maar dat begint hem wel op te breken. Hij is erg moe en nu ook nog erg verkouden.
Ik heb hem vandaag een dagje thuisgehouden, zodat hij weer een beetje bij kan komen. Dat betekent wel weer dat hij dingen mist en in moet halen, maar daar hebben we nu de hele dag voor en gaan dat in brokjes doen.
pi_104197864
@Lionessa, ja dat is het he dat afbreken van de woonkamer, Het is zelfs zo erg dat we al 2 eetkamerstoelen weggezet hebben, de kinderstoel is verplaatst naar de keuken.
Wij hebben 2 sallontafeltjes en die worden standaard door Roy op zijn kant gegooid, krijgen het nog steeds niet afgeleerd }:|

Vervelend zeg dat hij dan ook nog eens veel huiswerk krijgt, dat ze dat niet aanpassen zeg maar.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_104198190
Bar, wij hebben dit: een box/hek die je op elke willekeurige plek in iedere vorm kan vastzetten (naja.. sort of)
zoiets:
we gebruiken (of eigk nu nog nauwelijks) t om lucas en thomas beiden eigen ruimte te geven of als afscherming van iets gevaarlijks :Y

pi_104198884
Grrr. Net ze hij tegen mij. Mam het zit niet goed met mijn hoofd, misschien is de tumor weer terug. Schrik slaat dan om je hart, terwijl je weet dat het dit keer om hoofdpijn/ naar gevoel in zijn hoofd gaat van de verkoudheid/snot, maar dan nog.....
pi_104199003
@ Bar, bij ons gingen regelmatig de eetstoelen over de vloer. We hadden net nieuwe en die waren dus binnen 2 weken stuk en de blokken gingen richting tv. Dat soort fratsen als meneer zijn zin niet kreeg, of anderszins onstuimig was.Ook was het goed opletten of er niets op tafels, vensterbanken stond wat naar beneden kon, want hij was ook erg onhandig. Dat is gelukkig wel over, maar dat heeft lang geduurd.
  donderdag 10 november 2011 @ 13:10:44 #220
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_104199267
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 12:57 schreef lionessa het volgende:
Grrr. Net ze hij tegen mij. Mam het zit niet goed met mijn hoofd, misschien is de tumor weer terug. Schrik slaat dan om je hart, terwijl je weet dat het dit keer om hoofdpijn/ naar gevoel in zijn hoofd gaat van de verkoudheid/snot, maar dan nog.....
Oe, dat is schrikken!
Wat betreft het school en huiswerk, wordt hij niet overbelast? En inderdaad zoals Bar zegt, houden ze er geen rekening mee dan?
pi_104206117
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 13:10 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

Oe, dat is schrikken!
Wat betreft het school en huiswerk, wordt hij niet overbelast? En inderdaad zoals Bar zegt, houden ze er geen rekening mee dan?
Op zich is het niet zoveel, maar voor hem is het teveel en ik weet niet zo goed hoe ik het minder kan krijgen, want als hij dat zou doen, kan hij de toetsen weet niet doen. Visieuze cirkel enzo.

Je moet bv wel woordjes voor je talen leren, om de lesjes te kunnen maken. Hij onthoudt het gewoon slecht. Ik heb nu wel door dat hij auditief beter is, dus met aardrijkskunde, geschiedenis en bio enzo lees ik de teksten/samenvatting voor. Dan weet hij daarna al een hoop en het scheel bovendien tijd voor hem
pi_104206946
@cooki dat past hier niet.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_104210585
@bar, je kunt t per deel opbouwen he, dus vb 3 delen kan ook oid, ik heb m hier staan, je mag m uitproberen als je wilt? O+
pi_104212889
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 18:20 schreef Cooki het volgende:
@bar, je kunt t per deel opbouwen he, dus vb 3 delen kan ook oid, ik heb m hier staan, je mag m uitproberen als je wilt? O+
ik pm je straks even erover.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  maandag 14 november 2011 @ 19:34:04 #225
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_104364901
Meisje is met mama in Münster. Vanochtend daar naar de kno arts geweest, narcosegesprek gehad en morgenvroeg om 08:15 is ze aan de beurt. Oren worden open gemaakt, vocht eruit, dan buisjes zetten. Daarna worden de poliepen verwijderd en het BERA onderzoek gedaan. Aansluitend worden er eventueel gehoorapparaatjes aangemeten. Ben erg benieuwd. Ben net terug, nog even op de bank met zoonlief en dan vroeg naar bed. Morgenvroeg eerst zoonlief naar de Kindergarten brengen en dan snel naar Münster om meisje van de ok opwachten...

Liebe Grüße!
  maandag 14 november 2011 @ 20:28:47 #226
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_104368239
Spannend UD !
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  maandag 14 november 2011 @ 20:59:35 #227
15334 Merlijn
Wait... whut?
pi_104370560
Ik zit net dit topic door te lezen en krijg zo'n overweldigend gevoel van respect voor jullie.

Ik ben zelf gelukkig pappa van een gezonde, eigenwijze dochter van 5 en als ik jullie zorgen zie doen alle andere dingen waar ik me druk om maak er eigenlijk niet toe... Ik hoop dat alle dochters en zonen opgroeien tot fantastische personen, aan de zorg zal het vast niet liggen :)
"To most people, the sky is the limit. To those who love aviation, the sky is home."
  maandag 14 november 2011 @ 21:03:55 #228
274310 agenda
altijd vol!
pi_104370892
@UD veel succes morgen.
  † In Memoriam † maandag 14 november 2011 @ 21:17:50 #229
37843 lady-wrb
kortaf
  maandag 14 november 2011 @ 21:19:55 #230
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_104372235
Succes voor morgen UD! Laat je even weten hoe het gegaan is als jullie daar weer aan toe zijn?
A grand adventure has begun.
  dinsdag 15 november 2011 @ 06:32:58 #231
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_104383936
Dank allen! Ik meld me vanavomd wel even weer, duimen jullie voor haar?

Grüße!
pi_104385103
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 06:32 schreef ueberduitser het volgende:
Dank allen! Ik meld me vanavomd wel even weer, duimen jullie voor haar?

Grüße!
:Y ^O^
we duimen hier!
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_104386541
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 08:50 schreef simmu het volgende:

[..]

:Y ^O^
we duimen hier!
pi_104386629
Zoontje heeft nu weer een vage uitslag op zijn buik. Het lijkt wel een soort eczeem. Het zijn kleine blaasjes en meerdere plekjes. Zo maar even bij de huisarts laten nakijken.

Zijn verkoudheid gaat nu eindelijk een stuk beter. Hij krijgt ook meer praatjes, dus morgen maar weer naar school als alles goed gaat.

Waarschijnlijk is hij ziek geworden doordat hij oververmoeid is geraakt. Wij kunnen de grens nog niet goed bepalen en hij geeft het zeker niet aan, dus nog maar beter opletten voor ons de komende tijd.
pi_104390962
Naar de huisarts geweest. Het is gordelroos. Ik hou hem nu deze week nog maar thuis. Kan hij een beetje aan zijn weerstand "werken". Ik hoop dat het daardoor ook sneller geneest. Tegen de jeuk moet er sudocreme op. Voor de rest is er niet aan te doen. Het komt door verminderde weerstand.

(Vind het stiekem ook wel gezellig dat hij thuis is)
  † In Memoriam † dinsdag 15 november 2011 @ 15:23:27 #236
37843 lady-wrb
kortaf
pi_104396211
beterschap voor je zoon lionessa en geniet er maar van!

ud, al nieuws?
  dinsdag 15 november 2011 @ 17:06:07 #237
274310 agenda
altijd vol!
pi_104400180
Lionessa beterschap voor je zoon.
pi_104401049
Dank je dames!
  dinsdag 15 november 2011 @ 20:23:17 #239
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_104408693
Beterschap Lionessa!!!

Hier gaat het goed. De hele procedure is goed verlopen. Ze had vannacht een slechte nacht, mede dankzij het jongetje die bij haar op de kamer lag en de hele nacht de longen uit zijn lijfje hoestte. Ze begon dus vanochtend totaal niet fit aan het gebeuren. Buisjes geplaatst, poliepen verwijderd en de gehoortest gedaan. De uitslag daarvan viel helaas tegen. Bij 40-50dB waren er gelukkig wel 'golven' te zien, maar niet bij de normale 20dB. Wel beter dan dat het was, maar niet oprimaal dus.We moeten het even een paar weken aankijken. Ze bekijken de test nog grondig in de kliniek en we komen dan dus over een paar weken weer bij elkaar om te kijken of het zinvol is hoorapparaatjes aan te meten.
Meisje bloedde na de operatie aardig lang door, had lang last van de narcose, dus we hebben tot vanmiddag laat op de ic gezeten. Nu gaat alles weer prima, slaapt als een roos.
Morgen naar huis in ieder geval!

We merkten al wel dat ze meer hoort trouwens, ik ben aardig verkouden en nies dus af en toe. Gisteren reageerde ze daar niet op, maar vanmiddag schrok ze daar bijna elke keer van! :-)
Komende weken zal blijken of ze geestelijk wat met de informatie kan, laten we het hopen!

Tschüssie!
  dinsdag 15 november 2011 @ 20:31:23 #240
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_104409181
fijn dat de onderzoeken en buisjes plaatsen gelukt zijn, jammer van de vermoeide nacht, en hopelijk trekt het gehoor nog aan, spannende weken weer.
:*
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  dinsdag 15 november 2011 @ 21:03:27 #241
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_104411312
Inderdaad, nu m'n nest in potje voetbal kijken. Ideaal om in slaap te vallen...

Morgen drukke dag...
pi_104411380
UD, fijn dat het achter de rug is. Ligt ze nu alleen op een kamertje of weer met dat jongetje. Hopelijk heeft ze een goede nacht en gaat ze morgen fit mee naar huis. Misschien dat ze nu haar broertje ook een beetje hoort. Spannend hoor.
  dinsdag 15 november 2011 @ 21:04:59 #243
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_104411467
beterschap voor je zoon Lionessa !
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  woensdag 16 november 2011 @ 10:27:25 #244
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_104428208
Meisje iets betere nacht gehad, jongetje was er nog steeds. Vanochtend al om 07:00 van d'r bed gelicht, bij de artsen langs en ze mag zo naar huis.
Ik stap dus zo in de auto, haal broerlief van de Kindergarten en vlieg richting Münster om geheel compleet weer naar huis te tuffen!



:W
pi_104428293
Poeh heftig hoor, all dat geregel en op en neer gereis. Fijn iig dat jullie straks weer allemaal samen zijn. Kon jij zoveel vrij krijgen van je werk, of heb je daar een speciale regeling voor? (Gewoon een beetje nieuwsgierig)
  woensdag 16 november 2011 @ 10:43:07 #246
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_104428549
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 10:30 schreef lionessa het volgende:
Poeh heftig hoor, all dat geregel en op en neer gereis. Fijn iig dat jullie straks weer allemaal samen zijn. Kon jij zoveel vrij krijgen van je werk, of heb je daar een speciale regeling voor? (Gewoon een beetje nieuwsgierig)
Nog ff op de valreep, sta op punt weg te gaan.
Vrij veel reizen ja, maar dat geeft niet. Reis de hele wereld rond voor haar, dat maakt me niets uit.
Ik kan gelukkig veel vrij krijgen. Werk in een klein bedrijf, met een baas die ook kinderen heeft, dus die snapt dat wel. In de normale weken probeer ik vaak wat uren extra te werken. Die krijg ik niet betaald, maar als ik vrij wil hebben voor meisje, zeurt er ook niemand. Komt een beetje van 2 kanten, dat is erg prettig.

Zo, nu snel weg!
pi_104428692
Fijn zo'n baas. Zo werkt het gelukkig bij mijn man ook. Dus als ik moet werken en er niet onder uit kan komen, kan hij eventueel thuis werken en/of het later inhalen. Zijn baas heeft dan geen kinderen, maar is gelukkig wel aardig.

De gordelroos van mijn zoontje ziet er nu lelijker uit dan gisteren en jeukt ook erg. Ook doet het nu een beetje pijn. Erg sneu, omdat ik niet goed weet wat ik er aan kan doen, behalve die sudocreme erop smeren.
pi_104433114
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 10:48 schreef lionessa het volgende:
De gordelroos van mijn zoontje ziet er nu lelijker uit dan gisteren en jeukt ook erg. Ook doet het nu een beetje pijn. Erg sneu, omdat ik niet goed weet wat ik er aan kan doen, behalve die sudocreme erop smeren.
Koelen wil ook nog weleens helpen bij gordelroos (zelf ook gehad helaas), maar kijk uit dat de huid niet nat wordt, want langdurig nat kan weer irriteren. Zo sneu voor hem.

Veel sterkte en een dikke knuffel voor alle top-ouders hier!
pi_104453710
Fijn met zo'n baas UD ^O^ Dat heeft m'n vriend ook, en andersom doet vriend dan ook weer extra dingen als er niks gepland staat qua afspraken.
Ik ben eigen baas dus plan dan m'n uren net even anders in.

Lionessa koelen idd heb ik ook van gehoord.

Wij gaan morgen met Roy naar de oogarts ivm het scheelkijken.
En maandag gesprek met een epilepsie conculent en daarna door naar Gent voor Eeg en afspraak neuroloog.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_104457555
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 10:48 schreef lionessa het volgende:
Fijn zo'n baas. Zo werkt het gelukkig bij mijn man ook. Dus als ik moet werken en er niet onder uit kan komen, kan hij eventueel thuis werken en/of het later inhalen. Zijn baas heeft dan geen kinderen, maar is gelukkig wel aardig.

De gordelroos van mijn zoontje ziet er nu lelijker uit dan gisteren en jeukt ook erg. Ook doet het nu een beetje pijn. Erg sneu, omdat ik niet goed weet wat ik er aan kan doen, behalve die sudocreme erop smeren.
Mentolpoeder O+
Lauw douchen werkt ook prima. Straal er iets boven en gewoon laten lopen. En dan droog deppen met een stuk van de handdoek wat je niet op nog andere plekken gebruikt.
  donderdag 17 november 2011 @ 09:09:24 #251
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_104465396
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 21:34 schreef _Bar_ het volgende:

Wij gaan morgen met Roy naar de oogarts ivm het scheelkijken.
En maandag gesprek met een epilepsie conculent en daarna door naar Gent voor Eeg en afspraak neuroloog.
Druk schema dus weer!

Hier heeft meisje heerlijk geslapen in haar eigen bedje.
We merken al dat het gehoor beter is, ze reageert op geluiden. Dat was tot voor de operatie maar zelden het geval.
Sjakie denderde gisteravond nog even langs haar box en ze zette het spontaan op huilen. Ze moet duidelijk wennen aan het gehoor.
:W
pi_104467029
Ikheb toch maar weer de dokter gebeld. De gordelroos zijn nu erg grote blaren geworden en doen pijn pijn bewegen ademhalen, zitten ed. Hij "hangt"nu op de bank tv te kijken.

De assistent vd dokter zou het met de dokter overleggen of ik nog iets anders kan doen aan de pijn , dus ik wacht nu op een telefoontje.

Dochter is nu ook ziek thuis. Hoofdpijn en gisteren overgegeven. Het gaat hier lekker. zucht
pi_104467664
Assistent belde terug, maar wil toch met Rotterdam (de oncoloog) overleggen, omdat het toch een kwetsbaar kind is. Dan word je toch weer met de neus op de feiten gedrukt. Soms heb ik van die dagen dat het lijkt of alles normaal is, maar helaas....
  donderdag 17 november 2011 @ 11:14:54 #254
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_104468536
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 10:40 schreef lionessa het volgende:
Assistent belde terug, maar wil toch met Rotterdam (de oncoloog) overleggen, omdat het toch een kwetsbaar kind is. Dan word je toch weer met de neus op de feiten gedrukt. Soms heb ik van die dagen dat het lijkt of alles normaal is, maar helaas....
Dat is een domper zeg!
pi_104475660
Ilonessa dat is echt een domper idd, en dan je dochter ook nog ziek thuis. Beterschap voor allemaal! :*

UD fijn dat je dochter nu op geluiden reageert ook al is het nu ook schrikachtig ;) en lekker in eigen bed slapen er is toch niks fijners dan dat :)

Oogarts was tevreden,ene oog trekt al stukken minder naar binnen, en bij het andere oog een zichtbare verbetering :D *O*
In februari terug dan druppels en waarschijnlijk afplakken en eventueel een bril.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_104476974
@UD en Bar,

Fijn dat het bij jullie beter gaat!

De huisarts had overlegd met de neuroloog( niet de oncoloog) en vond het toch verstandig om aan een anti-virale kuur te beginnen van 5 tabletten per dag!

Kom ik bij de apotheek, blijkt dat hij een volwassenkuur krijgt. Ze konden daar niets vinden over deze kuur bij kinderen. Gordelroos komt eigenlijk ook niet bij kinderen voor. Omdat de huisarts en neuroloog overleg hadden gehad kreeg ik ze wel mee en we zijn nu dus begonnen. Ik hoop dat het snel aanslaat en dat hij niet al te veel last krijgt vd bijwerkingen. (Om een of andere reden krijgt hij altijd iets, wat niet bij de artsen bekend is of zeldzaam is bij kinderen).

Bij de apotheek waren ze wel heel lief, ze kennen zijn voorgeschiedenis en dachten ook mee. Als de jeuk erger wordt is er nog een zalfje met zink en nog iets wat voorgeschreven moet worden door de arts en dat zij dan moeten bereiden. Als dat het geval is moet ik dadt zo snel mogelijk doorgeven, dan gaan ze het met spoed maken!

Onze dochter is inmiddels opgeknapt. Waarschijnlijk ook oververmoeid en maakte zich misschien onbewust ook wel zorgenom haar broertje.
  donderdag 17 november 2011 @ 15:54:19 #257
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_104477892
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 15:30 schreef lionessa het volgende:
De huisarts had overlegd met de neuroloog( niet de oncoloog) en vond het toch verstandig om aan een anti-virale kuur te beginnen van 5 tabletten per dag!

Kom ik bij de apotheek, blijkt dat hij een volwassenkuur krijgt. Ze konden daar niets vinden over deze kuur bij kinderen. Gordelroos komt eigenlijk ook niet bij kinderen voor. Omdat de huisarts en neuroloog overleg hadden gehad kreeg ik ze wel mee en we zijn nu dus begonnen. Ik hoop dat het snel aanslaat en dat hij niet al te veel last krijgt vd bijwerkingen. (Om een of andere reden krijgt hij altijd iets, wat niet bij de artsen bekend is of zeldzaam is bij kinderen).

Bij de apotheek waren ze wel heel lief, ze kennen zijn voorgeschiedenis en dachten ook mee. Als de jeuk erger wordt is er nog een zalfje met zink en nog iets wat voorgeschreven moet worden door de arts en dat zij dan moeten bereiden. Als dat het geval is moet ik dadt zo snel mogelijk doorgeven, dan gaan ze het met spoed maken!

Onze dochter is inmiddels opgeknapt. Waarschijnlijk ook oververmoeid en maakte zich misschien onbewust ook wel zorgenom haar broertje.
Bah wat naar :{ , maar hopen dat de kuur helpt en dat hij er snel weer bovenop is.

En super dat je dochter weer fit is! Eentje ziek is al meer dan genoeg, ik spreek helaas uit ervaring (ben zelf namelijk al vanaf zondag totaal niet fit, terwijl je mij niet snel zult horen piepen)
pi_104479409
Beterschap voor jou. Ik merk dat de weerstand van jezelf ook altijd wat lager wordt als je weer wat meer zorgen om je kind(eren) hebt. Of juist wanneer de rust weer terug keert. Net alsof jij dan mag.
pi_104480111
@Bar fijn dat het scheel kijken minder wordt.
@UD fijn dat ze beter hoort.

@ Lionessa hopelijk helpt de kuur voor je zoon.

:* voor allemaal.
pi_104489015
UD beterschap voor jezelf!
Lionessa fijn te lezen dat je dochter al op lijkt te knappen!
En dat de kuur maar aan mag slaan en weinig last van bijwerkingen mag hebben!
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_104489793
Dochter had vanavond weer praatjes voor 10, dus die kan morgen gewoon naar school. Gelukkig!
Zoontje had na het avondeten erg veel pijn, maar had om 17:00 uur al paracetamol gekregen, dus hij moet nog even wachten.
Het schema van de pillen is 7-11-15-19-23, dus hij moet vanavond een keer wakker gemaakt worden en morgenvroeg. Da's ook wel zielig, want hij heeft zijn slaap hard nodig.
De pillen zijn erg groot, ze moeten zelfs in 4-en gebroken worden, maar het slikken gaat goed!
pi_104503507
Iedereen in ieder geval heel veel beterschap met alle herfst ongemakken. Hier in de buurt zweven de watterpokken rond dus dikke kans dat Stan die ook krijgt, maar ja we zien wel.

Verder gaat alles zijn gangetje, wel word ik vrij simpel van de klinisch geneticus die gister haar 3e bel afspraak op rij niet is nagekomen. We hebben nog wat vragen maar willen het dan ook snel afronden zodat we verder kunnen, de rest zien we wel.

Je huis verkopen (heeft 5 weken te koop gestaan) en een nieuw zoeken is trouwens een goede manier om eens niet met Stan's aandoening bezig te zijn.
live your fears, fear your live
  vrijdag 18 november 2011 @ 09:38:31 #263
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_104504245
Sterkte dan maar Lionessa, ik ben blij dat wij meisje nog nooit pillen hebben hoeven te voeren, dat zo pas echt problematisch worden.

@Refro Gefeliciteerd met de verkoop! Al wat nieuws op het oog?

Zei ik niet dat het hier goed ging?
Nou, Petra gisteren weer urine ingeleverd van meisje, dus weeeeeer niet goed he. Ontstekingswaardes weer te hoog. Antibioticakuur nr. 6 :{
Tijd voor andere maatregelen. :{
pi_104505307
Refro, stom zeg, dat de belafspraken niet nagekomen worden. Heeft zelf bellen geen zin? Gefeliciteerd met de verkoop van je huis. Goed hoor in deze tijden.

UD Mijn dochter had vroeger ook heel vaak blaasontstekingen en vele antibioticakuren. Ze heeft op een gegeven moment een onderhoudskuur antibiotica gekregen en daardoor had ze geen blaasontstekingen meer. Dat heeft ze ongeveer 2 jaar geduurd. Bij haar was het probleem dat ze niet goed uitplaste en teveel ontlasting in haar darmen achterbleef.

Bij mijzelf bleek dat ik de verkeerde antibiotica kreeg en na een kweek vd urine de goede. Wel moest de plas na de kuur weer bekeken worden of die echt schoon was. Doen ze dat bij jullie ook? Die controle is nodig, omdat je anders snel weer een blaasontsteking kan krijgen.

Er zijn cranberrycapsules te koop die een blaasontsteking kunnen voorkomen. Misschien kan je die voor haar kopen en oplossen/leegkiepen in haar drinken. Gewone cranberrysap is niet krachtig genoeg. Ik gebruik die capsules zelf ook als ik een blaasontsteking voel aankomen en dat helpt.
  vrijdag 18 november 2011 @ 10:37:49 #265
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_104505601
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2011 10:25 schreef lionessa het volgende:
Refro, stom zeg, dat de belafspraken niet nagekomen worden. Heeft zelf bellen geen zin? Gefeliciteerd met de verkoop van je huis. Goed hoor in deze tijden.

UD Mijn dochter had vroeger ook heel vaak blaasontstekingen en vele antibioticakuren. Ze heeft op een gegeven moment een onderhoudskuur antibiotica gekregen en daardoor had ze geen blaasontstekingen meer. Dat heeft ze ongeveer 2 jaar geduurd. Bij haar was het probleem dat ze niet goed uitplaste en teveel ontlasting in haar darmen achterbleef.

Bij mijzelf bleek dat ik de verkeerde antibiotica kreeg en na een kweek vd urine de goede. Wel moest de plas na de kuur weer bekeken worden of die echt schoon was. Doen ze dat bij jullie ook? Die controle is nodig, omdat je anders snel weer een blaasontsteking kan krijgen.

Er zijn cranberrycapsules te koop die een blaasontsteking kunnen voorkomen. Misschien kan je die voor haar kopen en oplossen/leegkiepen in haar drinken. Gewone cranberrysap is niet krachtig genoeg. Ik gebruik die capsules zelf ook als ik een blaasontsteking voel aankomen en dat helpt.
Een ondehoudskuur, daar hebben we het de laatste keer al over gehad tijdens ons halfjaarlijks gesprek met de teamleidende arts.
Urine wordt al een tijdje 2-wekelijks ingeleverd en maandelijks op kweek gezet. Na kuur nr.5 was de kweek gewoon goed. Dus waarom het nu terug komt?
De kinderarts heeft het vermoeden dat ze of een blaasontsteking heeft, of een nierbekkenontsteking.

En capsules cranberry is wel het proberen waard, als ze vrij van antibiotica is.

Probleem wordt dan wel het toedienen. Ons meisje drinkt zowiezo niet zelf (kan ze niet, ze is motorisch geretardeerd) en moet dus gevoed worden. Tot voor kort kreeg ze haar vocht vooral door het vele (gepureerde)fruit wat ze eet, maar we zijn nu veel bezig haar uit een beker proberen te laten drinken. Dit gaat erg moeizaam en is een groot gesmeer. Een beker drinken op een dag, waarvan ze de helft versmeerd.
pi_104508317
Misschien kan het ook door de vla of haar eten? Maar dat is voor later...(Je kan de capsule openmaken en dan is het poeder) Hoe geven jullie haar de antibiotica, want dat lijkt me dan ook erg lastig.

Bij ons gaat het ook lekker. Hij reageert allergisch op de medicijnen met netelroos/galbultjes. Artsen zijn er niet, wel een waarnemend arts, maar ik mag pas weer terugbellen tussen 14:00 en 15:00 uur. Houdt het dan nooit op?
  vrijdag 18 november 2011 @ 12:25:28 #267
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_104508740
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2011 12:12 schreef lionessa het volgende:
Misschien kan het ook door de vla of haar eten? Maar dat is voor later...(Je kan de capsule openmaken en dan is het poeder) Hoe geven jullie haar de antibiotica, want dat lijkt me dan ook erg lastig.

Bij ons gaat het ook lekker. Hij reageert allergisch op de medicijnen met netelroos/galbultjes. Artsen zijn er niet, wel een waarnemend arts, maar ik mag pas weer terugbellen tussen 14:00 en 15:00 uur. Houdt het dan nooit op?
Door de vla is een goede!
De antibiotica die we altijd krijgen is vloeibaar. Die gaat gewoon met een spuitje zo hup in d'r mond. Mierzoet spul wat ze heerlijk vindt.

Waarnemend artsen zijn echt waardeloos, maar soms moet je wel helaas.
En nee schat, het houdt echt nooit op! -O-
  vrijdag 18 november 2011 @ 15:15:20 #268
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_104514411
Balen UD, beterschap maar weer, die capsules idd hopelijk is dat ook een optie voor meisje.

@Lionessa :* soms word het ook allemaal teveel achterelkaar

Refro wat goed van de verkoop, en nu maar hopen dat de waterpokken jullie huis over mag slaan!
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  maandag 21 november 2011 @ 21:23:50 #269
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_104651253
Vanmorgen een heel verhelderend gesprek met een epilepsie consulent gehad, duidelijkheid gekregen in de epilepsie, een protocol opgesteld wat te doen bij een aanval van Roy, en die krijgen dan opa's en oma's het kdv, zodat die ook beter weten hoe te handelen.
En worden in contact gebracht met andere ouders die hiermee te maken hebben,zodat wij ons verhaal ook kwijt kunnen,en begrepen worden.
Ook gelijk informatie gekregen over een epi-mat, en deze word volgend jaar vergoed via onze verzekering.

Daarna door naar Gent, daar heeft Roy een eeg gekregen en die was niet heel slecht, maar ook niet goed, hij is te snel en er waren kleine pieken te zien die epilepsie waardig zijn. Maar aan de medicatie word nog niks veranderd.
Wel gaf ze aan dat Roy nog regelmatig een aanval zal hebben ivm het opgroeien en zwaarder worden, zal ook geregeld de dosering aangepast moeten worden.

In december weer hier naar het ziekenhuis en daar gaan ze verder kijken naar het hartruisje van Roy.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  maandag 21 november 2011 @ 21:41:46 #270
274310 agenda
altijd vol!
pi_104652534
@Bar

Fijn dat het gesprek verhelderend was, nu weet je wat je kan verwachten, hoe zwaar het ook is.
Onzekerheid is nog vervelender is mijn ervaring.

Ook goed dat er een mogelijkheid is om contact te hebben met andere ouders in dezelfde situatie.

Hopelijk valt het hartruisje mee.

Sterkte.
  dinsdag 22 november 2011 @ 12:21:43 #271
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_104670703
Vraag me eigenlijk net pas af wanneer ze eens door gaan onderzoeken welke vorm van epilepsie Roy nu eigenlijk heeft, want dat is ook nog niet eerder ter sprake gekomen :')
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  woensdag 23 november 2011 @ 09:29:44 #272
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_104709174
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 12:21 schreef _Bar_ het volgende:
Vraag me eigenlijk net pas af wanneer ze eens door gaan onderzoeken welke vorm van epilepsie Roy nu eigenlijk heeft, want dat is ook nog niet eerder ter sprake gekomen :')
Hebben ze dat nog niet gedaan dan?
Wat goed trouwens dat jullie straks een epi-mat krijgen. Hopen dat dat de oplossing is en jullie wat rust geeft.

Hier gaat het goed met meisje. Is weer in de opvang, ze wordt wat ontzien qua activiteiten, maar het gaat dus goed!
Met broerlief gaat het iets minder, die heeft waarschijnlijk een longontsteking. Morgen even naar de kinderartzt.

Dan heeft Petra wat... Sinds ruim een week tintelt haar rechterhand. Net alsof hij slaapt. Nu is dat de afgelopen week doorgetrokken naar de arm en nu heeft ze ook een stuk in haar rechterzij wat doof is, tintelt.
Het is dat haar hersenen hebben geleerd te schrijven, anders had dat niet gekund.
Gisteren is ze bij de huisarts geweest (leuk, met meisje 1,5 uur wachten in de wachtkamer :( ) en er wordt nu met spoed een MRI van haar hoofd gepland. Trombose, lichte beroerte? :{
pi_104709471
UD: goed dat ze alles nagaan. wat een ziekenboeg bij jullie ;(

het kan ook 'gewoon' een symptoom van stress en een naderende burnout zijn. heeft ze last van haar nek? stress kan echt je lichaam slopen. hopelijk is het zoiets en niet iets ergers.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  woensdag 23 november 2011 @ 10:15:55 #274
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_104710110
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 09:46 schreef simmu het volgende:
het kan ook 'gewoon' een symptoom van stress en een naderende burnout zijn. heeft ze last van haar nek? stress kan echt je lichaam slopen. hopelijk is het zoiets en niet iets ergers.
Stress is juist minder, nu eraan staat te komen dat ze stopt met werken.
Last van haar nek heeft ze het laatste jaar niet gehad. Heeft ze wel gehad en toen heeft ze daar ook fysio voor gehad. Maar dat is nu waarschijnlijk niet het geval.
Petra werkt in het ziekenhuis en is dus medisch onderlegd en zei ook al tegen me, als de arts een MRI laat maken vermoed hij anders, waarschijnlijk een lichte beroerte.
Ik hoop op een stress-oorzaak, maar m'n gevoel zegt wat anders.
pi_104711858
Oh UD, wat een narigheid allemaal. Ik hoop ook dat het niets ernstig is, maar een gevolg van de "relatieve" rust na alle stress. Dan komt er vaak ook van alles lichamelijk te voorschijn. Is er al bekent wanneer de MRI komt? En dan je zoontje ook nog ziek. Poeh. Trek je het een beetje? Hebben jullie hulp?

Bar, fijn wat duidelijkheid. En de vragen komen altijd als je weer thuis bent lijkt wel. En contact met andere ouders in ongeveer het zefde schuitje is wel fijn. Daar leer je soms verbazend veel van en het is gewoon prettig als andere je begrijpen.

Vrijdag moest ik toch maar even langkomen bij de vervangend huisarts, want er was een hoop onduidelijkheid bij de apotheek. Ik was verbaast dat hij alleen iets tegen de allergie kreeg en niet iets nieuws antiviraal. De apotheker had de arts weer opgebeld en die wist het ook niet en vroeg of de apotheek niet iets wist. Daar wilde de apotheek niet aan. Toen kwam net de assistent vd huisarts binnen en ik moest maar even meelopen en een afspraak maken,

Eenmaak bij de huisarts wist ze het ook allemaal niet. Overlegd met de neuroloog en die moest ook weer overleggen, dus werd ik weer naar huis gestuurd en moest wachten op een telefoontje. Die kwam uiteindelijk en ze wisten het ook allemaal niet, dus raadde ze me aan om iig goede pijnstilling te gebruiken en maar af te wachten.

In het weekend had hij veel last van hoofdpijn.( En ik heb het idee dat er nog meer dingetjes niet kloppen, maar misschienn zie ik dat gewoon terwijl het er niet is)Best eng, als je zijn voorgeschiedenis kent. Gelukkig kregen we zaterdag een brief dat hij 12 dec een MRI krijgt. Duurt nog redelijk lang en is toch snel.

Onze eigen huisarts belde gisteren nog even om te vragen hoe het ging. Dat was wel fijn.

Nu gaat het weer redelijk goed. Het ziet er nog niet uit (rood, met grote blazen van ze navel tot zijn rug, over een strook van ongeveer 1o cm breed) maar hij heeft niet zoveel pijn meer en krijgt weer wat meer praatjes. Ook is de hoofdpijn weg. Gelukkig!

Al met al gaat het hier dus redelijk. Ik ben benieuwd of hij volgende week weer naar school kan.
  woensdag 23 november 2011 @ 11:33:48 #276
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_104712334
Gelukkig gaat het bij jullie weer wat beter lionessa!

De MRI vind nu plaats als het goed is. Huisarts had gebeld en ze kon pas 15 december in Nordhorn terecht. Petra werkt dus in het ziekenhuis(in NL) en heeft de radiologie gebeld, en ligt nu dus onder de MRI...
Uitslag zal wel met een neuroloog besproken moeten worden (en laat dat nu net een afdeling zijn waar Petra ook voor werkt).

Ik trek het nog maar net. Geestelijk balanceer ik weer op het randje. Lichamelijk gaat het wel goed, al heb afgelopen weekend een bronpomp op m'n tenen laten stuiteren, dus ik loop wat kreupel.
Hulp hebben we niet, als is dat misschien wel verstandig. Ligt een beetje aan de uitkomst van de MRI....
pi_104712840
Soms is het wel handig als je in het ziekenhuis werkt. Ik werk zelf ook in het ziekenhuis, dus ik kan soms ook wat dingen voor elkaar krijgen of begrijp beter waar artsen het over hebben. Ik ben geen verpleegkundig, maar een zorgondersteunende. Ik geef patienten eten, maak hun kamer schoon ed. Ik werk meestal op de cardiologie afdeling.

Ik hoop dat de neuroloog snel tijd heeft om erna te kijken en het aan jullie terugkoppeld. Bah wat een spannende tijd weer voor jullie.
  woensdag 23 november 2011 @ 11:58:20 #278
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_104713184
MRI is klaar, kreeg een mailtje.
Met een beetje geluk staat het verslag van de radioloog vanmiddag in het systeem.

Petra is doktersassistente op de poli Interne geneeskunde. Maar ze draait ook mee op neurologie en cardiologie. Niet lang meer, vanaf morgen blijft ze thuis, in de ziektewet.
Ergens eind december is haar échte laatste werkdag, maar ik ben eerlijk gezegd bang dat vandaag haar laatste werkdag is. :{
pi_104713480
Zeker. Teveel is teveel. En dat ze nu haar werk niet kan doen lijkt me duidelijk.

En ik zei net toch dat hij geen hoofdpijn meer had. Zojuist vroeg hij weer om een paracetamol voor de hoofdpijn. Grrr.
  woensdag 23 november 2011 @ 13:20:41 #280
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_104715921
uitslag is binnen, wordt waarschijnlijk zo even een gesprek met de neuroloog.... :{
pi_104716252
S
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 13:20 schreef ueberduitser het volgende:
uitslag is binnen, wordt waarschijnlijk zo even een gesprek met de neuroloog.... :{
Sterkte! :*
  woensdag 23 november 2011 @ 14:55:56 #282
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_104719661
Niet goed, ze heeft volgens de MRI tekenen van MS. Moet een MRI van de ruggemerg gedaan worden en een lumbaalpunctie om de diagnose definitief te kunnen stellen.

Gaan naar huis, sta op punt in te storten.
pi_104719873
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 14:55 schreef ueberduitser het volgende:
Niet goed, ze heeft volgens de MRI tekenen van MS. Moet een MRI van de ruggemerg gedaan worden en een lumbaalpunctie om de diagnose definitief te kunnen stellen.

Gaan naar huis, sta op punt in te storten.
vreselijk. ik hoop dat jullie snel duidelijkheid krijgen! sterkte :*

tis jandorie way teveel slechtnieuwsdag ;(
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_104719924
Jakkes UD. Sterkte!
  woensdag 23 november 2011 @ 15:04:33 #285
274310 agenda
altijd vol!
pi_104719997
UD veel sterkte! Lijkt wel of alles dan tegelijk komt.
pi_104720398
Potver. Ik weet nu even niet te zeggen. Sterkte iig!
pi_104720517
Jeetje ud wat een rotnieuws.... sterke! Voor allemaal. Dit verdienen jullie niet!
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  woensdag 23 november 2011 @ 18:26:13 #288
35189 Troel
scherp en bot
pi_104727379
Och UD, wat een uitslag :(
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 23 november 2011 @ 19:09:37 #289
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_104729087
Thanx allen.... Nieuws slaat in als een bom. Is nog niet definitief, maar wel hoogstwaarschijnlijk.
Ik weet niet meer wat ik moet. Ik kan alleen maar dom doorgaan en hopen dat ik het vol hou.

Ga zo toch maar een potje badmintonnen, wat stress van me af slaan.
  woensdag 23 november 2011 @ 22:49:39 #290
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_104742925
Ueberduitser, ik weet niet goed wat te zeggen. Ik hoop ook dat je het volhoudt en dat Petra het ook een beetje volhoudt. Heel veel sterkte :*
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  woensdag 23 november 2011 @ 23:04:24 #291
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_104743777
Ud... Allemachtig... :*
***
  woensdag 23 november 2011 @ 23:09:21 #292
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_104744001
UD jeetje... Sterkte!!
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumbered
We'll share perfect moments
You and me
  woensdag 23 november 2011 @ 23:41:12 #293
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_104745402
UD... gvd kerel... :*
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_104749821
UD wat een ellende weer dit hebben jullie echt niet verdiend (hoop nog steeds op een klein wondertje voor jullie). Hopelijk heeft het badmintonnen een klein beetje geholpen. Sterkte met alles
live your fears, fear your live
pi_104751321
UD sterkte :*
pi_104756366
Ud is je racket nog heel ;) Wanneer krijgen jullie de uitslag?
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  donderdag 24 november 2011 @ 13:05:25 #297
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_104756868
:P M'n racket is nog heel, al heb ik wel 2 shuttles kapot geslagen en nu het gevoel dat m'n rechterarm uit de kom is. Maar dat boeit niet, belangrijkste is dat ik wat frustraties weggeslagen hebben.

Volgende week wordt ze hier in Duitsland opgenomen, voor minimaal een week. Dan gaan ze ook alle vervolgonderzoeken doen etc. Dan wordt dus de diagnose ook definitief gesteld.
Hoe we dat allemaal maar weer logistiek voor elkaar moeten krijgen weet ik niet hoor. Ik blijf wel thuis denk ik, de wereld draait maar even zonder ons verder. -O-

Heb het helemaal gehad nu en loop op het randje van m'n kunnen. Naar huis, tijd voor wat rust.
  donderdag 24 november 2011 @ 13:15:07 #298
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_104757229
ueber duitser, bij toeval lees ik dit berichtje van je. in eerste instantie dacht ik dat het om je dochter ging, maar het gaat dus om Petra als ik het goed begrijp?
Denk je alle ellende te hebben gehad... -O-
Ik hoop echt zó dat het meevalt ! Sterkte !!!!! En doe rustig aan, als jij instort daar heeft niemand wat aan natuurlijk. :*
  donderdag 24 november 2011 @ 13:56:37 #299
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_104758965
Het gaat inderdaad om Petra.
En rustig aan doen, dat zal ik wel moeten. Als ik kapot ga, gaat het hele gezin namelijk kapot.
-O-

Ik heb zin om te..... :Z
pi_104759953
UD, heel veel sterkte! En probeer zoveel mogelijk hulptroepen in te schakelen!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')