Zie ookquote:Cape wordt vaak geraadpleegd door weerbureaus en stormchasers om een indicatie te krijgen van de beschikbare onstabiliteit.
De potentiële energie wordt uitgedrukt in de wiskundige term: Joule per kilogram.
Een hoge CAPE wordt door stormchasers vaak gezien als "hoge onstabiliteit". Wanneer chasers praten over een zeer onstabiele atmosfeer stijgen de cape waarden vaak boven de 2000J/KG wat als onderdeel gebruikt kan worden voor sterke stijgstromen en zware cellen als zij ontstaan.
Er zijn verschillende soorten cape, ik zal de 3 voornaamste even in het kort uitleggen, later voeg ik de overige toe!
MUCAPE is eigenlijk de meest gebruikte versie van cape maar zeker niet het effectiefst. Deze waarde geeft de maximaal haalbare potentiele energy van een most unstable parcel in de lucht in de laagste 300MB van onze atmosfeer wanneer deze gelift wordt naar het LFC. Deze kun je o.a. vinden op de kaartjes van Wetterzentrale
SBCAPE is een indicator van de onstabiliteit in onze troposfeer. Deze waarde geeft de maximaal beschikbare potentiële energie aan voor een parcel dat vanaf de grond tot het LFC wordt gelift.
MLCAPE is eigenlijk het beste om te gebruiken. Deze geeft de waarden weer van de gemiddelde potentiële energie van parcels in de onderste 100MB van onze atmosfeer wanneer deze gelift worden naar het LFC.
Meer specifiek, CAPE geeft de waarde van het energie wat beschikbaar is wanneer een luchtpakketje verticaal opstijgt. OF hoe een luchtpakketje veranderd in zijn omgeving. Onweerscellen hebben hoge cape waardes nodig, hoe hoger de cape waarde hoe meer energie er beschikbaar is om de cel te laten groeien. Cape is vooral belangrijk wanneer de luchtpakketjes hoog genoeg kunnen stijgen zodat ze in de LFC (layer of free convection, letterlijk vertaald: Laag van de vrije convectie).
Om de cape te vinden in een skew-t thermodynamisch diagram zoals degene die hieronder staat. Het is eigenlijk heel simpel, kijk naar de plaatsen op het diagram waar het pakketjes sounding (de dikke gele lijn) verder naar rechts staat (warmer) dan de rode lijn (de omgevings sounding). Het witgekleurde stuk in het diagram is de Cape!
Een cape waarde die hoger is in de onderste helft produceert een sterkere updraft dan dat deze dunner en langwerpiger is. Ook staat cape voor de maximum snelheid van de verticale stijgingen. Dit wordt vaak uitgesproken als MVV=(SQRT(2*CAPE)) De waarden die hieruit komt geeft een indicatie voor de maximale verticale bewegingen van de updraft in m/s. Snellere stijgingen betekenen krachtigere stijgingen, en krachtige stijgingen kunnen grote hagel veroorzaken, supercellen en gevaarlijke tornado's.
Het onderstaande overzicht kan gebruikt worden om te kijken welke onstabiliteit er bij een cape waarde hoort. Maar onthoud wel goed, CAPE is alleen de potentiele energie, Hoge cape waarden kunnen niet gebruikt worden om het weer te voorspellen.
CAPE waarde Atmosfeer
0 Stabiel
0-1000 Licht Onstabiel
1000-2500 Matig Onstabiel
2500-3500 Erg Onstabiel
3500 + Extreem Onstabiel
Er moet goed onthouden worden dat CAPE Potentieel beschikbare energie is, en alleen gebruikt wordt wanneer een luchtpakketje opgetild wordt en de laag van de vrije convectie bereikt. Wanneer cape waardes hoger zijn dan 2500j/kg en er ontstaan onweersbuien ontwikkelen ze in een rap tempo en kunnen het snel zware buien worden. In omgevingen met hoge cape kunnen buien zich zo snel ontwikkelen dat je ze met het blote oog ziet groeien.
(Met dank aan SevereWeather Kevin Broeren)
Jep, only in....quote:Op dinsdag 28 juni 2011 18:55 schreef Drassss het volgende:
[..]
Belgie met gele lijnen op de weg? Lijkt me heel sterk
Maar desalnietemin een mooi plaatje, echt of niet.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 18:57 schreef horned_reaper het volgende:
Ah, foto was dus duidelijk fake!![]()
Gelukkig maar!
Nee. Daar ben ik mee gekapt toen ik alles er uit voorzorg uitgetrokken had toen we op vakantie gingen. Miepse: "Ik had van alles ingesteld (opname) voordat we weg gingen, ik heb alleen maar sneeuw?"... Uuuuh....quote:Op dinsdag 28 juni 2011 18:52 schreef kapiteintje het volgende:
Zijn er nog mensen hier die 'oldskool' alle stekkers en kabels eruit trekken bij onweer?
Vanaf #412.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 18:58 schreef pullup het volgende:
Hoeveel topics zijn er vandaag al doorheen gejast ?
Meer dan 3500 is feest he?quote:Op dinsdag 28 juni 2011 18:58 schreef DemonRage het volgende:
Actuele CAPE-waarden in NL:
[ afbeelding ]![]()
![]()
We liggen behoorlijk op ramkoers inderdaad..quote:Op dinsdag 28 juni 2011 18:59 schreef Drassss het volgende:
Ik ben echt zo'n vermoeden dat ik hier in NO-Brabant goed de lul kan zijn.
Meer dan 1000 kan net zo'n groot feest zijn als 6000 .... maar dan moet de energie wel goed benut worden.quote:
Positief volkje die Belgenquote:
En dit is het resultaat:quote:
Het wordt steeds donkerder hier, wind steekt op... ik wacht af.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 19:00 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Meer dan 1000 kan net zo'n groot feest zijn als 6000 .... maar dan moet de energie wel goed benut worden.
Brabant krijgt absoluut de volle laag.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 18:59 schreef Drassss het volgende:
Ik ben heb echt zo'n vermoeden dat ik hier in NO-Brabant goed de lul kan zijn.
Ik wil nu in Zeeland wonen.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 18:58 schreef Sj0rSz het volgende:
[ afbeelding ]
Toch wel leuk, zo'n zeewindDie verschillen ineens
Zijn nog kleintjesquote:
Oss?quote:Op dinsdag 28 juni 2011 18:59 schreef Drassss het volgende:
Ik ben echt zo'n vermoeden dat ik hier in NO-Brabant goed de lul kan zijn.
Ik. Staat hier: http://alarm.noodweercent(...)land=utrecht&lang=nlquote:Op dinsdag 28 juni 2011 19:02 schreef INViCTuS het volgende:
Wie had er een bericht geplaatst met een waarschuwing voor tornado's dan? Waar kwam dat dan vandaan? Enige waar ik over twijfel is of ik dingen over bepaalde planten ( groenten ) in de tuin ga zettenanders gaat dat door de eventuele hagel allemaal kapot. das sonde
denk dat het strax wel hier is maar dat is pas tegen 11uur ofzo...camera en statief iig klaar. Camera maar is een beetje testen want snap nog steeds niet alles( Canon EOS 550d )
Ja, inderdaad, het wordt ook nog steeds groter:quote:Op dinsdag 28 juni 2011 18:56 schreef DemonRage het volgende:
Best wel hoog holy shit gehalte boven België.
Hier 32 graden en 54% luchtvochtigheidquote:Op dinsdag 28 juni 2011 19:02 schreef Glijdt_licht het volgende:
[ afbeelding ]
www.weerstation-grootegast.nl geeft hetzelfde
13 graden verschil op een stukje van 100km...quote:Op dinsdag 28 juni 2011 18:58 schreef Sj0rSz het volgende:
[ afbeelding ]
Toch wel leuk, zo'n zeewindDie verschillen ineens
Je bent nu specialer als je in een gebied zonder onweer woont in België.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 19:03 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ja, inderdaad, het wordt ook nog steeds groter:
[ afbeelding ]
Veel gerommel, wat bliksem, maar nog geen neerslag gehad.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 19:04 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Je bent nu specialer als je in een gebied zonder onweer woont in België.
Laat ik het zo zeggen. Ik zie nu al bewolking aankomen en heel in de verte iets van onweerswolken ( 25km no van eindhoven )quote:Op dinsdag 28 juni 2011 19:04 schreef ACT-F het volgende:
Vanuit Eindhoven moet het inmiddels waar te nemen zijn kijkend richting ZW. Of niet?
Niet heel gek. Teveel neerslag voor de kern, maar de nieuwe kern NO ervan is nu aan het versterken. Dat moet hem ( zoals het er nu naar uitziet! ) gaan worden.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 19:06 schreef SoldMayor het volgende:
Het lijkt boven belgie in eens in te storten
Ik denk dat de meeste autobezitters dat juist goed nieuws vindenquote:Op dinsdag 28 juni 2011 19:06 schreef SoldMayor het volgende:
Het lijkt boven belgie in eens in te storten
Sorry, ik was te druk met het afdrogen van doorweekte vriendquote:
Vannacht pas, maar vraag me niet hoeveel en hoe laat precies. En nogmaals, het kan zomaar veranderen.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 19:07 schreef Intrepidity het volgende:
Weet iemand wat de voorspellingen voor het noorden des lands zijn? drenthe/groningen/friesland? Ik heb zo'n vermoeden dat de meeste flinke buien die nu zichtbaar zijn wel uit elkaar vallen voordat ze hier zijn..
Denk ik ook. Ik hoop dat er nieuwe ontstaanquote:Op dinsdag 28 juni 2011 19:07 schreef Intrepidity het volgende:
Weet iemand wat de voorspellingen voor het noorden des lands zijn? drenthe/groningen/friesland? Ik heb zo'n vermoeden dat de meeste flinke buien die nu zichtbaar zijn wel uit elkaar vallen voordat ze hier zijn..
Ik vind alleen de luchtvochtigheid die t weerstation Grootegast aangeeft een beetje ongeloofwaardig. Jij niet? Zeker als ik bv die van Eelde zie, en wat ik zelf voel. Woon zelf ook in ggast dusja..quote:Op dinsdag 28 juni 2011 19:03 schreef kloas_wokkel het volgende:
[..]
Hier 32 graden en 54% luchtvochtigheid
Hmmm.. tis nog lang nie bij Adamquote:Champions Trophy stilgelegd
Van onze Telesportredactie
AMSTERDAM - De organisatie van de Champions Trophy in Amstelveen heeft besloten de wedstrijden stil te leggen. Het besluit is genomen in verband met het naderende noodweer. Inmiddels is het Wagenerstadion ontruimd.
Eerder op de dag speelde de Nederlandse hockeyvrouwen in tropische omstandigheden, met een hoge luchtvochtigheid en een temperatuur van rond de 30 graden Celsius, gelijk tegen Nieuw-Zeeland. Oranje was al gekwalificeerd voor de winnaarspoule.
Pics please.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 19:08 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Sorry, ik was te druk met het afdrogen van doorweekte vriend
Dat is nu ja?quote:Op dinsdag 28 juni 2011 19:08 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:
Fotootje uit Zierikzee, niet van mij:
[ afbeelding ]
Kom op met Weeralarmquote:Het KNMI waarschuwt voor extreem weer in de provincies Zeeland, Noord-Brabant en Zuid-Holland. Daar barst zwaar onweer los en dat trekt in de loop van de nacht naar het noordoosten.
Het gaat volgens het KNMI ook nog hard waaien en hagelen. Er worden windstoten tot 80 kilometer per uur verwacht. Automobilisten moeten goed oppassen want op de wegen kan het gevaarlijk worden, zegt de ANWB.
Ook de NS is voorbereid op het extreme weer en heeft de dienstregeling aangepast. De verzekeraars adviseren om de ramen dicht te houden.
Zeeland en Zuid-Holland lijkt in te kakken. Misschien dat het wat schampt, maar niet de rampspoed wat in België gaande is.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 19:07 schreef Maver24 het volgende:
Iemand een idee wat we gaan krijgen in rotterdam?
Die was van vanochtend.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 19:08 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:
Fotootje uit Zierikzee, niet van mij:
[ afbeelding ]
Hoe kunnen wij dat weten?quote:Op dinsdag 28 juni 2011 19:09 schreef liesje1979 het volgende:
Je gaat toch niet menen dat Den Haag niets krijgt?
Geen idee, volgens mij is de luchtvochtigheid ook lastiger te metenquote:Op dinsdag 28 juni 2011 19:08 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Ik vind alleen de luchtvochtigheid die t weerstation Grootegast aangeeft een beetje ongeloofwaardig. Jij niet? Zeker als ik bv die van Eelde zie, en wat ik zelf voel. Woon zelf ook in ggast dusja..
Jullie hebben al meer gehad dan wijquote:Op dinsdag 28 juni 2011 19:09 schreef liesje1979 het volgende:
Je gaat toch niet menen dat Den Haag niets krijgt?
Zijn die van vandaag/zojuist?quote:
quote:Ja hoor! Het is begonnen! leg de dekens euver de auto,breng jezelf en andere in veiligheid! De eerste hagel is gevallen!
Idd valt hier, tot nu toe, allesbehalve mee. Het is wel lekker afgekoeld en het rommelt behoorlijk met wat regen. Heb 1 bliksemschicht gezien.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 19:09 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Zeeland en Zuid-Holland lijkt in te kakken. Misschien dat het wat schampt, maar niet de rampspoed wat in België gaande is.
quote:Op dinsdag 28 juni 2011 19:11 schreef Pino112 het volgende:
[ afbeelding ]http://twitpic.com/5i29jo
[..]
veluwe ook nog nietquote:Op dinsdag 28 juni 2011 19:11 schreef TripleS het volgende:
Nog geen wolkje aan de lucht in de Achterhoek
Nee, 2008.quote:
Blijft het droog.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 19:12 schreef j95 het volgende:
Mensen, hoe zit het met Noord Holland? Daar hoor ik niemand over
Heeft redelijke kansen, maar verwacht (nog) geen groot vuurwerk.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 19:12 schreef j95 het volgende:
Mensen, hoe zit het met Noord Holland? Daar hoor ik niemand over
Zag de URL op Twittah voorbij komen, maar ik denk haast van wel.quote:
We wachten afquote:Op dinsdag 28 juni 2011 19:13 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Heeft redelijke kansen, maar verwacht (nog) geen groot vuurwerk.
NO-Brabant lijkt van twee kanten bestookt te gaan worden jaquote:Op dinsdag 28 juni 2011 19:15 schreef Jor_Dii het volgende:
Bui boven Limburg trekt NW richting NO Brabant![]()
Daar ben ik ook benieuwd naar, als ik dit zo zie dan moet het haast wel spectaculair zijnquote:Op dinsdag 28 juni 2011 19:14 schreef Junglebeast het volgende:
Iemand al foto's/filmpjes gevonden uit België? (behalve de hagelstenen dan)
quote:Op dinsdag 28 juni 2011 19:12 schreef ACT-F het volgende:
Voor de Achterhoekers. Rond Winterswijk/Eibergen zijn de kansen groter geworden dat er binnen afzienbare tijd iets ontstaat. Nog even afwachten hoe het zich ontwikkelt.
Heeft nog even tijd nodig denk ik.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 19:15 schreef lezzer het volgende:
Hier in Leudal zie ik nu heel duidelijk een flinke onweerswolk. Flinke twijfel over doorrijden.
Ik wacht afquote:Op dinsdag 28 juni 2011 19:12 schreef ACT-F het volgende:
Voor de Achterhoekers. Rond Winterswijk/Eibergen zijn de kansen groter geworden dat er binnen afzienbare tijd iets ontstaat. Nog even afwachten hoe het zich ontwikkelt.
Het is nog hartstikke droog hier anders (Nijmegen-Dukenburg).quote:
Hagel hoeft van mij nietquote:Op dinsdag 28 juni 2011 19:17 schreef vanBoeschoten het volgende:
[..]
Vwaard ook
Begint donkerder te worden, maar ik wil hagen, wind en veel regen!
En het blijft groeien richting Achterhoek en lijkt zich samen te klonteren met de buien uit het zuiden. Nog niet te vroeg juichen want het kan alle kanten op.quote:
Hier in Amersfoort waait het al een uurtje opeens, en komen van beide oost en west (nu nog sluier)wolken bijeen.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 19:17 schreef ACT-F het volgende:
Opvallende toename van activiteit in het midden van het land, de lijn tussen Den Bosch en Utrecht.
quote:veel spectaculairder op buienradar....
Bericht van: Sven(Leuven), vandaag @ 19:17
+ Voeg dit bericht toe als favoriet
+ Abonneer op draad
+ Rapporteer als ongepast
+ Dit interesseert mij
Dan het in werkelijkheid is.Angstaanjagende luchten en pikdonker.maar amper leuk onweer op.En ook nog niet veel neerslag gehad.Met 2.2mm tot nu toe moet ik het doen.En het lijkt allemaal zo fel op buienradar.niet dus.
Hou het goed in de gaten want het gaat erg rap nu in het midden van het land. Er zullen heel wat mensen verrast worden als ze nu buiten zijn.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 19:18 schreef superworm het volgende:
Hier in Amersfoort waait het al een uurtje opeens, en komen van beide oost en west (nu nog sluier)wolken bijeen.
Het was mooi je gekend ter hebbenquote:
Het is hier (Amersfoort) helemaal windstil hoorquote:Op dinsdag 28 juni 2011 19:18 schreef superworm het volgende:
[..]
Hier in Amersfoort waait het al een uurtje opeens, en komen van beide oost en west (nu nog sluier)wolken bijeen.
Richting west nu inmiddels ondoorzichtig wolkendek. Ben benieuwd, was op werk wegens 5e verdieping en airco stuk niet vooruit te branden dus heb dit topic intensief zitten volgen de hele dag.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 19:20 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Hou het goed in de gaten want het gaat erg rap nu in het midden van het land. Er zullen heel wat mensen verrast worden als ze nu buiten zijn.
Zit in spijkenisse, en hier klaart het gewoon op. Donder trekt verder weg. Ga zo weer in de tuin zitten.quote:
Echt he? En kijk die zon haar best doen.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 19:21 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Ja hoor, ongelovelijk! Den Haag krijgt dus geen ene tering!!!!
Thx, hier antwerpenquote:Op dinsdag 28 juni 2011 19:22 schreef Junglebeast het volgende:
wat cams uit België: http://www.meteobelgie.be/webcam.html
Boven Twente/Achterhoek neemt het wel steeds verder af.quote:
O ik stond met heerlijk briesje op het station. Nee, en niet vanwege langszoevende treinen!quote:Op dinsdag 28 juni 2011 19:22 schreef Mr_DG het volgende:
[..]
Het is hier (Amersfoort) helemaal windstil hoorwel sluierbewolking.
Linkje?quote:Op dinsdag 28 juni 2011 19:26 schreef Bienelientjee het volgende:
Die zuidelijke webcams van Belgie! Zie die lucht!
quote:
Gigantisch hoge stapelwolken in Tilburg. Eerste spetters beginnen hier te vallen, maar vooralsnog windstil. Verwacht dat het (op basis van de snelheid van die wolken) hier binnen 15 minuten écht begint.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 19:24 schreef Crazy-M het volgende:
Tilburg meldt eerste regen![]()
nu wachten tot de rest komt
Welkom terugquote:Op dinsdag 28 juni 2011 19:27 schreef lezzer het volgende:
Bij Echt weer gekeerd, we reden zo de bui in...
quote:Op dinsdag 28 juni 2011 19:28 schreef gebruikersnaam het volgende:
Blijf het raar vinden dat mensen blij worden van kut weer , en hopen dat het hun kant opkomt.
Kan alleen maar bij fokkers zijn want die komen nooit buiten.
We willen gewoon sensatie!quote:Op dinsdag 28 juni 2011 19:28 schreef gebruikersnaam het volgende:
Blijf het raar vinden dat mensen blij worden van kut weer , en hopen dat het hun kant opkomt.
Valt mee, moet je eens op onweer-online.nl kijken, daar zitten ze al minstens een week met de broek op de enkels.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 19:28 schreef gebruikersnaam het volgende:
Na zo'n benauwde hete dag is het wel even lekker ja. En extreem weer zorgt voor sensatie bij velen. En terechtquote:Op dinsdag 28 juni 2011 19:28 schreef gebruikersnaam het volgende:
Dat begrijp ik ook nietquote:Op dinsdag 28 juni 2011 19:28 schreef gebruikersnaam het volgende:
Hier halverwege Antwerpen en Brussel, hagelstenen van 1.5 cmquote:Op dinsdag 28 juni 2011 19:27 schreef Jor_Dii het volgende:
Is dat van die hagel nu wel of niet waar?
Ik mag het toch raar vinden, maar dat seniele waaien verklaard het wel weerquote:
Misschien heb jij wel bepaalde interesses die ik heel raar vindtquote:Op dinsdag 28 juni 2011 19:28 schreef gebruikersnaam het volgende:
Ah, die komen over een klein uurtje dus ook hierlangs.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 19:29 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Hier halverwege Antwerpen en Brussel, hagelstenen van 1.5 cm
Zoals buiten komenquote:Op dinsdag 28 juni 2011 19:29 schreef Magnificat het volgende:
[..]
Misschien heb jij wel bepaalde interesses die ik heel raar vindt
Ik heb niet eens een broek aan!quote:Op dinsdag 28 juni 2011 19:28 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
Valt mee, moet je eens op onweer-online.nl kijken, daar zitten ze al minstens een week met de broek op de enkels.
Ik doe 'm ook uit! Lekker thuis in je boxer, woon in een kelder dus is relatief koel, heerlijk na een dag met 30 graden achter een computer.quote:
quote:Op dinsdag 28 juni 2011 19:28 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
Valt mee, moet je eens op onweer-online.nl kijken, daar zitten ze al minstens een week met de broek op de enkels.
Ik heb ook in een souterrain gewoond, heerlijk koel was dat, 20-25 graden terwijl het buiten 35 graden was.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 19:31 schreef superworm het volgende:
[..]
Ik doe 'm ook uit! Lekker thuis in je boxer, woon in een kelder dus is relatief koel, heerlijk na een dag met 30 graden achter een computer.
Ghehequote:
Doodverwensing!quote:Op dinsdag 28 juni 2011 19:32 schreef Magnificat het volgende:
[..]
Blijf vooral buiten de aankomende tijd
Beverwaard hiero. Dikke regenquote:Op dinsdag 28 juni 2011 19:30 schreef Stokstaart het volgende:
Hier gaat het compleet los (Rotterdam Oost)![]()
![]()
Ik moest even naar buiten kijken, maar hier in de achterhoek idd wat bewolkingquote:Op dinsdag 28 juni 2011 19:31 schreef ACT-F het volgende:
Eerste bewolking in Twenteland al in zicht komend vanuit de Achterhoek.
WAUW inderdaad.. !!quote:Op dinsdag 28 juni 2011 19:32 schreef TommyGun het volgende:
Je ziet de bui aankomen op die Antwerpen webcam!
Delft ook net niet. Alles gaat op een km of 4 langs hier.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 19:21 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Ja hoor, ongelovelijk! Den Haag krijgt dus geen ene tering!!!!
Ja, dat verklaart idd alles. Jij nu je zin gekregen, dan kun je weer weg.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 19:29 schreef gebruikersnaam het volgende:
[..]
Ik mag het toch raar vinden, maar dat seniele waaien verklaard het wel weer
Sterker nog, ik zit alweer buiten. Meer zweet dan regendruppels gehad hierquote:Op dinsdag 28 juni 2011 19:32 schreef Magnificat het volgende:
[..]
Blijf vooral buiten de aankomende tijd
Teuring, het was daar zonet nog hartstikke lichtquote:Op dinsdag 28 juni 2011 19:32 schreef TommyGun het volgende:
Je ziet de bui aankomen op die Antwerpen webcam!
dat was hier dus in een boom, 40m van mijn huis, ik viel bijna achterover door de drukgolfquote:
quote:Op dinsdag 28 juni 2011 19:34 schreef Fukushima het volgende:
[..]
dat was hier dus in een boom, 40m van mijn huis, ik viel bijna achterover door de drukgolf
Pcies, en voor extra bescherming een alu-hoedje.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 19:33 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
Zolang we hem ook aanraden om veilig onder een boom te schuilen is er niets aan de hand
nee zo te zien niet, maar erg gaaf om te zien/horen/voelenquote:Op dinsdag 28 juni 2011 19:35 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Cool...!
Geen gewonden/grote schade?
knal is ook gigantisch hard toch?quote:Op dinsdag 28 juni 2011 19:35 schreef Fukushima het volgende:
[..]
nee zo te zien niet, maar erg gaaf om te zien/horen/voelen
Oh dan pak ik alvast de camera. Zal dan snel in DB zijnquote:Op dinsdag 28 juni 2011 19:35 schreef kapiteintje het volgende:
Tilburg VOLLEDIG los. Extreem harde knal.
Heel de dag niks daar, nu ben ik daar niet meer en zit ik nog steeds op het echte werk te wachtenquote:Op dinsdag 28 juni 2011 19:35 schreef kapiteintje het volgende:
Tilburg VOLLEDIG los. Extreem harde knal.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |