quote:Op dinsdag 28 juni 2011 10:18 schreef Timmos het volgende:
[..]
Al die mensen die opeens dit topic binnenkomen.. Dit zijn (als het goed is natuurlijk) nog niet de buien waar het alarm voor afgegeven is..
Hoe reageerde je hondjes ?quote:Op dinsdag 28 juni 2011 10:08 schreef bianca en michael het volgende:
Lekker op balkon @Rotterdam, gaat nu toch best wel tekeer. Kijkend naar het zuidwesten:
[ afbeelding ]
Die zijn allang weer wegquote:Op dinsdag 28 juni 2011 10:23 schreef Staal het volgende:
Het nieuws: de eerste onweersbuien hebben Zeeland bereikt.
Ze blijven dat gewoon de hele ochtend doorkakelen..
Ja, die is echt briljant.quote:
Niet slecht!quote:
Dat is er nog maar eentje helaasquote:
Laat de mojito's maar weer aanrukken idd...quote:Op dinsdag 28 juni 2011 10:23 schreef Strani het volgende:
Aan de posts hier te zien zit half Nederland straks weer lekker op het terras met de thuis opengelaten dakramen, wanneer de échte buien komen.
heb ik dat gemist in het hondentopicquote:Op dinsdag 28 juni 2011 10:24 schreef bianca en michael het volgende:
[..]
Dat is er nog maar eentje helaasen die(ver) is niet echt bang, maar wel bezorgd en wil graag bij ons zijn de hele tijd. We gaan 'm niet troosten om te voorkomen dat hij wel bang zou worden. Misschien zou hij wel bang zijn als wij dat ook zouden zijn maar ons kan niet hard genoeg tekeer gaan
20 ongeveerquote:Op dinsdag 28 juni 2011 10:25 schreef Drassss het volgende:
Wat doet de temperatuur bijvoorbeeld in Middelburg nu?
18 klein nulletje zee.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 10:25 schreef Drassss het volgende:
22 graden, 60 km vanaf Middelburg.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 10:25 schreef Drassss het volgende:
En wanneer komen die danquote:Op dinsdag 28 juni 2011 10:23 schreef Strani het volgende:
Aan de posts hier te zien zit half Nederland straks weer lekker op het terras met de thuis opengelaten dakramen, wanneer de échte buien komen.
Moet je ook niet doenquote:Op dinsdag 28 juni 2011 10:19 schreef SteveBudin het volgende:
[..]
I know, maar ik zat te denken aan een waar inferno als je de koppen op nu.nl en telegraaf![]()
moet geloven.
quote:De dag begint op veel plaatsen met een afwisseling van zonnige perioden en wolkenvelden en in het zuidwesten kan al een eerste regen- of onweersbui vallen. Het wordt snel heet, op veel plaatsen komen de maximumtemperaturen op waarden tussen 30 en 35 graden uit.
Vanmiddag en vanavond ontstaan op steeds meer plaatsen hevige onweersbuien. Tijdens dergelijke buien is er kans op hagel, windstoten met snelheden tot 120 kilometer per uur en heel veel regen in korte tijd.
als de tijd rijp is mijn zoon...quote:
Okee.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 10:27 schreef Take_A_Picture het volgende:
Volgens weer.nl blijft het niet hier bij:
[..]
Dat is vrij dom. Gewoon overdag alles dichthouden en 's avond de boel openzetten.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 10:23 schreef Strani het volgende:
Nowcasten dusquote:Op dinsdag 28 juni 2011 10:27 schreef Take_A_Picture het volgende:
[..]
Het is hier niet tussen de 30 en 35 graden en dat gaat het ook niet meer worden, denk ik.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 10:27 schreef Take_A_Picture het volgende:
[..]
Kom kom, op z'n hoogst vergaat Nederland. En misschien een klein stukje België.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 10:29 schreef BlackRhino het volgende:
Whehe, wat een anti-climax topic is dit toch altijd. Wordt altijd net gedaan alsof de aarde dit keer ÉCHT vergaat. Waarna het altijd maar een beetje regent met wat donderklapjes als je geluk hebt
Geefnie hoor, Boris hebben we in december vlak voor kerst in laten slapen, was één hoopje ellende. Hij was bijna 16 jaar dus bepaald niet gestikt in zijn melktandjes.quote:
quote:Op dinsdag 28 juni 2011 10:29 schreef BlackRhino het volgende:
Whehe, wat een anti-climax topic is dit toch altijd. Wordt altijd net gedaan alsof de aarde dit keer ÉCHT vergaat. Waarna het altijd maar een beetje regent met wat donderklapjes als je geluk hebt
Waarom noemen jullie dat inslag? Is dat dialect?quote:Op dinsdag 28 juni 2011 10:29 schreef hondenfokker het volgende:
Inslag keihard in spijkernisse (van WW TIm uit spijkernisse)
quote:Op dinsdag 28 juni 2011 10:29 schreef BlackRhino het volgende:
Koooolere!quote:Op dinsdag 28 juni 2011 10:29 schreef hondenfokker het volgende:
Doe eens niet zo onnozel mensen!quote:
Of een mens...quote:Op dinsdag 28 juni 2011 10:32 schreef Staal het volgende:
[..]
Waarom noemen jullie dat inslag? Is dat dialect?
Inslag betekent hier dat er bijv. een boom of huis geraakt is.
Dit dusquote:Op dinsdag 28 juni 2011 10:34 schreef Frankz0rz het volgende:
Dat mensen nu al beginnen over 'het valt dus allemaal enorm tegen', het is verdomme pas half 11.
Elke keer hetzelfde jaquote:Op dinsdag 28 juni 2011 10:34 schreef Frankz0rz het volgende:
Dat mensen nu al beginnen over 'het valt dus allemaal enorm tegen', het is verdomme pas half 11.
Verrast me nietquote:Op dinsdag 28 juni 2011 10:34 schreef Frankz0rz het volgende:
Klinkt lekkerquote:Op dinsdag 28 juni 2011 10:29 schreef hondenfokker het volgende:
Het zou eerder komen dan gister werd voorspeld toch?quote:Op dinsdag 28 juni 2011 10:34 schreef Frankz0rz het volgende:
Maar dat zegt weer.nl toch ook?quote:Op dinsdag 28 juni 2011 10:35 schreef horned_reaper het volgende:
EDIT: Weer.nl praat uit zijn kont....
Alles gaat EXACT volgens verwachtingen..... vanavond komen de buien allemaal!
En bij jou is het zeker nog 30 a 35 graden?quote:Op dinsdag 28 juni 2011 10:35 schreef horned_reaper het volgende:
EDIT: Weer.nl praat uit zijn kont....
Alles gaat EXACT volgens verwachtingen..... vanavond komen de buien allemaal!
Ehh *checkt, geen jongetje hier hoorquote:
quote:Op dinsdag 28 juni 2011 10:36 schreef drvc het volgende:
Ik hoop vanavond dat in het oosten mooi gaat klappenOnweer
Ik hoop het ook ... ... en dat het Midden, net als vorig jaar 14 juli, redelijk overgeslagen wordt!quote:Op dinsdag 28 juni 2011 10:36 schreef drvc het volgende:
Ik hoop vanavond dat in het oosten mooi gaat klappenOnweer
De temperatuur zal in de gebieden waar het momenteel onbewolkt is zeker gaat stijgen tot een graad of 30 a 35.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 10:35 schreef Staal het volgende:
[..]
En bij jou is het zeker nog 30 a 35 graden?.
Hier nog niet, maar het was om 10:00 uur al 27 graden (Twente)...quote:Op dinsdag 28 juni 2011 10:35 schreef Staal het volgende:
[..]
En bij jou is het zeker nog 30 a 35 graden?.
Want jij woont in het midden?quote:Op dinsdag 28 juni 2011 10:37 schreef ElectricEye het volgende:
[..]
Ik hoop het ook ... ... en dat het Midden, net als vorig jaar 14 juli, redelijk overgeslagen wordt!
Yup, had mooi zweterige ballen van het fietsen.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 10:38 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Hier nog niet, maar het was om 10:00 uur al 27 graden (Twente)...
Hmm. Okay. We wachten af.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 10:37 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
De temperatuur zal in de gebieden waar het momenteel onbewolkt is zeker gaat stijgen tot een graad of 30 a 35.
De bewolking die nu over het zuidwesten en westen van het land hangt zal straks helemaal oplossen en de restjes zullen via zee verdwijnen. En vervolgens zal het daar ook rap opklaren.
Wanneer de fronten de westkust tarten later op de middag zullen veel van de buien boven België en Nederland pas getriggered worden om plotseling uit het niets tevoorschijn te ploppen.
Het is gewoon afwachten dus! Alles loopt momenteel nog volgens de verwachtingen.
Actueel onweersbuien over de westelijke gebieden, getriggerd zoals verwacht op de midlevels (de sounding van Trappes 00z geeft mooi de spectaculaire EML weer). Het temp-verval tussen 2 en 4 km schommelt rond 8°, wat aangeeft dat de midlevels erg onstabiel zijn. Deze EML verklaart overigens de erg hoge CAPE waarden, zelfs afgelopen nacht. Voorts ook advectie van een uitstervend compex uit FR. Daar vooruit ontwikkeling van nieuwe cellen met hoge basis. Deze trekken NL binnen. De cellen worden mede getriggerd door LL-jet op 850 hPa van 20 kts.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 10:40 schreef Staal het volgende:
[..]
Hmm. Okay. We wachten af.
Maar het is hier flink afgekoeld iig. Daarom komt het me wat gek voor dat het nog zo warm gaat worden en er noodweer komt.
Dat is 1quote:Door blikseminslag rijden tussen Maassluis-Vlaardingen C geen treinen. Vertraging 60+ minuten. Prognose: tot 13:00 uur.
Heb jij al regen en onweer gehad?quote:Op dinsdag 28 juni 2011 10:38 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Hier nog niet, maar het was om 10:00 uur al 27 graden (Twente)...
Correct!quote:
Het kan nog ruim 7 uur (en wellicht wel meer..) opwarmen..quote:Op dinsdag 28 juni 2011 10:40 schreef Staal het volgende:
[..]
Hmm. Okay. We wachten af.
Maar het is hier flink afgekoeld iig. Daarom komt het me wat gek voor dat het nog zo warm gaat worden en er noodweer komt.
Ik zat in de trein vanochtend. Goddank was het niet druk en hebben die nieuwe intercity's airco.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 10:39 schreef drvc het volgende:
[..]
Yup, had mooi zweterige ballen van het fietsen.
quote:Op dinsdag 28 juni 2011 10:41 schreef ElectricEye het volgende:
[..]
Correct!
Hemelsbreed km-etje of 10 van deze steen ongeveer.
[ afbeelding ]
En wat versta je dan onder een squall/MCS?quote:Op dinsdag 28 juni 2011 10:41 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Actueel onweersbuien over de westelijke gebieden, getriggerd zoals verwacht op de midlevels (de sounding van Trappes 00z geeft mooi de spectaculaire EML weer). Het temp-verval tussen 2 en 4 km schommelt rond 8°, wat aangeeft dat de midlevels erg onstabiel zijn. Deze EML verklaart overigens de erg hoge CAPE waarden, zelfs afgelopen nacht. Voorts ook advectie van een uitstervend compex uit FR. Daar vooruit ontwikkeling van nieuwe cellen met hoge basis. Deze trekken NL binnen. De cellen worden mede getriggerd door LL-jet op 850 hPa van 20 kts.
Later vandaag nieuwe cellen nabij en west van het thermisch low. Timing van convergentiegebied omstreeks 15z over centraal BE en westelijk NL en tegen 18z over de oostelijke regio's. Het KF zelf bereikt de regio pas tegen volgende nacht. Tot die tijd dus verspreid over de regio lokaal fel onweer. Toppen gaan zonder probleem tot de tropopauze met potentieel dus veel bliksem. Ook is de PW hoog dus lokaal overvloedige neerslag. Wat het aspect wind betreft lijken vooral de westelijke gebieden kans te maken op heftige windverschijnselen daar de shear daar het grootst is. Maar ook verder naar de centrale delen toch kans op wat organisatie gezien sommige modellen toch een SRH03 geven rond 100 m²/s² en en significante STP/SCP/EHI waarden. Een lokale supercell is niet uit te sluiten. De shear is dan misschien niet overweldigend, maar de onstabiliteit lijkt dat wel te worden en eventueel kan deze het tekort van de eerstgenoemde deels compenseren (vandaar overigens uiteraard ook de hoge EHI waarden tot 2 en meer).
Overigens berekenen de modellen de felste cellen aan de westflank van de low en in het gebied met hoogste convergentie door invallende koude lucht uit WNW. Nog steeds dus verwacht ik felle onweersbuien, deels geclusterd en in de westelijke gebieden eventueel uitgroeiend tot een squall/MCS.
Komt allemaal wel goed.
Squall Line: http://nl.wikipedia.org/wiki/Buienlijnquote:Op dinsdag 28 juni 2011 10:44 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
En wat versta je dan onder een squall/MCS?
Beter, blikken voedsel inslaan en hopen dat het snel 2012 wordtquote:Op dinsdag 28 juni 2011 10:43 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Ik zat in de trein vanochtend. Goddank was het niet druk en hebben die nieuwe intercity's airco.
Okay. Ik ben misschien wat snel met mijn conclusie.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 10:41 schreef Timmos het volgende:
[..]
Het kan nog ruim 7 uur (en wellicht wel meer..) opwarmen..
Komt natuurlijk door al die hagelkannonen, anders was het leed niet te overzien geweest!quote:
quote:Op dinsdag 28 juni 2011 10:46 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Squall Line: http://nl.wikipedia.org/wiki/Buienlijn
MCS: http://ww2010.atmos.uiuc.edu/(Gh)/guides/mtr/svr/type/clstr/home.rxml
quote:
Ik lees een heel klein beetje mee momenteel 25.3gr.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 10:41 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Actueel onweersbuien over de westelijke gebieden, getriggerd zoals verwacht op de midlevels (de sounding van Trappes 00z geeft mooi de spectaculaire EML weer). Het temp-verval tussen 2 en 4 km schommelt rond 8°, wat aangeeft dat de midlevels erg onstabiel zijn. Deze EML verklaart overigens de erg hoge CAPE waarden, zelfs afgelopen nacht. Voorts ook advectie van een uitstervend compex uit FR. Daar vooruit ontwikkeling van nieuwe cellen met hoge basis. Deze trekken NL binnen. De cellen worden mede getriggerd door LL-jet op 850 hPa van 20 kts.
Later vandaag nieuwe cellen nabij en west van het thermisch low. Timing van convergentiegebied omstreeks 15z over centraal BE en westelijk NL en tegen 18z over de oostelijke regio's. Het KF zelf bereikt de regio pas tegen volgende nacht. Tot die tijd dus verspreid over de regio lokaal fel onweer. Toppen gaan zonder probleem tot de tropopauze met potentieel dus veel bliksem. Ook is de PW hoog dus lokaal overvloedige neerslag. Wat het aspect wind betreft lijken vooral de westelijke gebieden kans te maken op heftige windverschijnselen daar de shear daar het grootst is. Maar ook verder naar de centrale delen toch kans op wat organisatie gezien sommige modellen toch een SRH03 geven rond 100 m²/s² en en significante STP/SCP/EHI waarden. Een lokale supercell is niet uit te sluiten. De shear is dan misschien niet overweldigend, maar de onstabiliteit lijkt dat wel te worden en eventueel kan deze het tekort van de eerstgenoemde deels compenseren (vandaar overigens uiteraard ook de hoge EHI waarden tot 2 en meer).
Overigens berekenen de modellen de felste cellen aan de westflank van de low en in het gebied met hoogste convergentie door invallende koude lucht uit WNW. Nog steeds dus verwacht ik felle onweersbuien, deels geclusterd en in de westelijke gebieden eventueel uitgroeiend tot een squall/MCS.
Komt allemaal wel goed.
Dan krijg jij vanavond de grootste klappen.quote:
West-Brabant zon, en de vogels hebben er blijkbaar geen weet van dat er noodweer op handen is...quote:Op dinsdag 28 juni 2011 10:55 schreef zoem het volgende:
[..]
Wut?
Midden/Noord Zeeland zeker? In het zuiden is het al een tijdje droog.
Die ambieert een tweede leven als poffertjeskraam.quote:
quote:Op dinsdag 28 juni 2011 10:56 schreef Morpheus2002 het volgende:
Het is hier in Puttershoek nog steeds donker maar wel droog.
Zomaar even een poffertjeskraam...quote:Op dinsdag 28 juni 2011 10:56 schreef ElectricEye het volgende:
[..]
Die ambieert een tweede leven als poffertjeskraam.
Oh, zou het echt.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 10:56 schreef ElectricEye het volgende:
[..]
Die ambieert een tweede leven als poffertjeskraam.
En dan zijn er weer users die jou gaan vertellen dat het nog komt. Vanavond.quote:
Dat is, wat doet iemand anders ermee dan?quote:Op dinsdag 28 juni 2011 10:56 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nou ja, ik heb hem gekocht dan mag ik ermee doen wat ik wil ook...
houdt er wel de herhaling inquote:Op dinsdag 28 juni 2011 10:58 schreef Staal het volgende:
[..]
En dan zijn er weer users die jou gaan vertellen dat het nog komt. Vanavond.
Leuk deze golven op een forum..
Het is friet.quote:
Binnen is het benauwd maar buiten is het lekker.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 10:59 schreef MaLo het volgende:
Hier bij Hardenberg is het vrij benauwd. Of dat komt omdat ik in een kantoor zonder airco zit
Edit: en sluierbewolking.
Laatste wat ik las (in dit topic) dat het eerder kwam dan gepland, en dat "dit" het weer was.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 10:58 schreef Staal het volgende:
[..]
En dan zijn er weer users die jou gaan vertellen dat het nog komt. Vanavond.
Leuk deze golven op een forum..
pm patrick nogwattes ´s, heeft hier ook regelmatig gepost.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 11:00 schreef meteo-online het volgende:
Wij (onweer-online) zijn benaderd door de media en zoeken mensen uit Noord-Holland die daar vandaag een chase gaan doen. Als iemand interesse heeft graag even een PB. Alvast bedankt
quote:Op dinsdag 28 juni 2011 10:41 schreef ElectricEye het volgende:
[..]
Correct!
Hemelsbreed km-etje of 10 van deze steen ongeveer.
[ afbeelding ]
Het is de onzelieve vrouwentoren te A'foort.quote:Het multifunctionele middelpunt van de Lindeboomsberg volgens Wigman: in een ver verleden was de lindeboom op de top (achter steen M) het middelpunt van rechtspraak. M was bovendien het middelpunt van de 'kalenderstenen' links (NO, noordoost, waar de zon opkomt op de langste dag), en rechts (ZO, zuidoost, waar de zon opkomt op de kortste dag). Later werd M het middelpunt van Nederland. Rondom was kale heide.
quote:Op dinsdag 28 juni 2011 11:00 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Laatste wat ik las (in dit topic) dat het eerder kwam dan gepland, en dat "dit" het weer was.
En in Zeeland zou de zon alweer schijnen. Geen nieuw front vanavond etc,
Had ik ook begrepen hoor, reageerde ook net als jij.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 11:00 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Laatste wat ik las (in dit topic) dat het eerder kwam dan gepland, en dat "dit" het weer was.
En in Zeeland zou de zon alweer schijnen. Geen nieuw front vanavond etc,
bedoel je mij?quote:Op dinsdag 28 juni 2011 11:00 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
pm patrick nogwattes ´s, heeft hier ook regelmatig gepost.
Dat schijn je niet te mogen vragenquote:
quote:Op dinsdag 28 juni 2011 11:09 schreef yvonne het volgende:
[..]
Dat schijn je niet te mogen vragen
WANT DE VOORSPELLINGEN EN DE NS HEBBEN ALTIJD GELIJK EN WE KRIJGEN IN DE HOEKSE WAARD NOG FLINK NOODWEER
EN JE MOET EENS TERUGLEZEN JIJ!!!!!
Jou bedoelde ik, ja. Ik zat nog even met ´´Gizart´´ in mijn hoofd maar ik wist dat dat kon kloppen, en aangezien ik ook wist dat jij ging chasen.. 1+1=3 natuurlijk.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 11:09 schreef garnage-patrick het volgende:
[..]
bedoel je mij?
vanmiddag met 4man? afzakken naar flevopolder!
laat het maar komen! daarvandaan kunnen we mooi aantal richtingen op!
(ik heb op 0-0 het topic "wie gaat waar chasen" geopend!)
quote:Op dinsdag 28 juni 2011 11:09 schreef yvonne het volgende:
[..]
Dat schijn je niet te mogen vragen
WANT DE VOORSPELLINGEN EN DE NS HEBBEN ALTIJD GELIJK EN WE KRIJGEN IN DE HOEKSE WAARD NOG FLINK NOODWEER
EN JE MOET EENS TERUGLEZEN JIJ!!!!!
Daar gaan de klappen vallen jonguhquote:
QFTquote:Op dinsdag 28 juni 2011 11:12 schreef Ryan3 het volgende:
Waarbij zij opgemerkt dat de NS een faalbedrijf is..
good morningquote:Op dinsdag 28 juni 2011 11:12 schreef Ryan3 het volgende:
Doe je ook hier verslag?quote:Op dinsdag 28 juni 2011 11:09 schreef garnage-patrick het volgende:
[..]
bedoel je mij?
vanmiddag met 4man? afzakken naar flevopolder!
laat het maar komen! daarvandaan kunnen we mooi aantal richtingen op!
(ik heb op 0-0 het topic "wie gaat waar chasen" geopend!)
quote:Op dinsdag 28 juni 2011 11:12 schreef Ryan3 het volgende:
quote:Op dinsdag 28 juni 2011 11:12 schreef Ryan3 het volgende:
Nee hoor Putten....quote:Op dinsdag 28 juni 2011 11:01 schreef Psy-freak het volgende:
[..]
[..]
Het is de onzelieve vrouwentoren te A'foort.
Schooierbedrijf.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 10:59 schreef MaLo het volgende:
Hier bij Hardenberg is het vrij benauwd. Of dat komt omdat ik in een kantoor zonder airco zit
Edit: en sluierbewolking.
Kun je nu niet alvast gaan? NS liet vanmorgen al weten minder treinen te laten rijden i.v.m. verwacht noodweer.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 11:18 schreef Razor21 het volgende:
Hier in Amsterdam momenteel heerlijk aan het afkoelen en een lekker briesje. Kan elk moment komen als ik buienrader mag geloven.
Hoe laat komt het 2e front vanmiddag ongeveer? Dit omdat ik vanaf Amsterdam met de trein naar Almere moet. ()
Ergens rond 15:00 of 16:00 vermoedelijk.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 11:18 schreef Razor21 het volgende:
Hier in Amsterdam momenteel heerlijk aan het afkoelen en een lekker briesje. Kan elk moment komen als ik buienrader mag geloven.
Hoe laat komt het 2e front vanmiddag ongeveer? Dit omdat ik vanaf Amsterdam met de trein naar Almere moet. ()
Ja klopt vanaf 12:00 uur. Maar mijn baas ziet mij al aankomen ja ik ga nu vast weg....(terwijl er feitelijk nog niets aan de hand is). Houd het wel in de gaten.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 11:19 schreef Staal het volgende:
[..]
Kun je nu niet alvast gaan? NS liet vanmorgen al weten minder treinen te laten rijden i.v.m. verwacht noodweer.
Hoe weet jij dat?quote:Op dinsdag 28 juni 2011 11:20 schreef opinionr het volgende:
[..]
Ergens rond 15:00 of 16:00 vermoedelijk.
Heeft geen zin, na vanmiddag is er geen zuiden meerquote:Op dinsdag 28 juni 2011 11:21 schreef dewshine het volgende:
moet vanavond misschien naar t zuiden. hellup
Ik moet straks naar een gesprek in Amsterdam. Moet daar om 14.30 wezen vanuit Lelystad. Daarna moet ik ook weer terug. Gaat leuk worden.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 11:20 schreef Razor21 het volgende:
[..]
Ja klopt vanaf 12:00 uur. Maar mijn baas ziet mij al aankomen ja ik ga nu vast weg....(terwijl er feitelijk nog niets aan de hand is). Houd het wel in de gaten.
Als er iets bij Weesp misgaat (inslag) dan hang ik...gisteren ook 1 grote puinhoop.
Mijn auto, wat doe je?quote:Op dinsdag 28 juni 2011 11:21 schreef Mikkie het volgende:
Ik begin steeds meer te vrezen voor m'n auto.
Kan ik mooi mee terug rijden :-)quote:Op dinsdag 28 juni 2011 11:22 schreef Xebber het volgende:
[..]
Ik moet straks naar een gesprek in Amsterdam. Moet daar om 14.30 wezen vanuit Lelystad. Daarna moet ik ook weer terug. Gaat leuk worden.
NIET ZO RECALCITRANT YVONNE.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 11:24 schreef yvonne het volgende:
Als iedereen nou gewoon thuisgebleven was ja, de NS waarschuwt niet voor niets?!
Stelletje eigenwijzen!
hoe durven zequote:Op dinsdag 28 juni 2011 11:22 schreef djayzz het volgende:
[..]
Heeft geen zin, na vanmiddag is er geen zuiden meer
als het een mooie chase word waar ik aan het eind nog rokende haren van heb wel ja!quote:
Dat is hier al geweest. Zo meteen kun je lekker in de zon zitten.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 11:23 schreef yvonne het volgende:
Het regent weer in Dordrecht. Met wat licht gerommel.
Het is een dag vol wonderen
wacht maar, wacht maarquote:Op dinsdag 28 juni 2011 11:26 schreef Piles het volgende:
Hier in Zeeland probeert de zon gewoon weer door te komen
JIJ DURFT!quote:Op dinsdag 28 juni 2011 11:25 schreef Zipportal het volgende:
Volgens mij gaat het best meevallen. Vooral hier in het noorden. Elke keer als heel Nederland dood gaat, komen de buien hier in afgestorven vorm aan. Dit is dus echt elke keer zo hier. Echt heel apart.
Extreem onweer is gewoon zeldzaam in mijn gebied.
ik ga bier chasenquote:
ruilen?quote:Op dinsdag 28 juni 2011 11:25 schreef Zipportal het volgende:
Volgens mij gaat het best meevallen. Vooral hier in het noorden. Elke keer als heel Nederland dood gaat, komen de buien hier in afgestorven vorm aan. Dit is dus echt elke keer zo hier. Echt heel apart.
Extreem onweer is gewoon zeldzaam in mijn gebied.
Met de trein? Vast wel! Als je d'r tenminste bij past.quote:
Zal wel op KLB letten dan.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 11:26 schreef garnage-patrick het volgende:
[..]
als het een mooie chase word waar ik aan het eind nog rokende haren van heb wel ja!
als we niet verder komen dan een donkere lucht, dan kan je hem terugvinden in klbdat ik dan 2week naar deze dag heb "toegeleefd" en dat het dan niets geworden is.
dan13lv moet even reageren op de dm, want ik ga niet wachten op mensen!
Spelen Ajax en Feyenoord vandaag?quote:Op dinsdag 28 juni 2011 11:34 schreef Jor_Dii het volgende:
Eerste speldenprik is geweest, nu gaan we voor het échte geweld!
Aha!quote:Op dinsdag 28 juni 2011 11:34 schreef Jor_Dii het volgende:
Eerste speldenprik is geweest, nu gaan we voor het échte geweld!
twitter:EnidArienh twitterde op dinsdag 28-06-2011 om 11:37:30Holy shit.. volgens mij is het gewoon een Alien invasie... http://t.co/hKp2acm #noodweer reageer retweet
soort rugquote:
moet toegeven.. die wolken zijn best indrukwekkendquote:
Waar heb je die vandaan?quote:
Momentjequote:Op dinsdag 28 juni 2011 11:41 schreef yvonne het volgende:
[..]
Waar heb je die vandaan?
Bronvermelding graag.
Dan zit jij in een ander midden dan ik, want hier heeft het wel al geregend in het midden van Nederlandquote:Op dinsdag 28 juni 2011 11:37 schreef Samael het volgende:
Nog geen druppel gevallen in het midden van NL
houten nog geen druppel....quote:Op dinsdag 28 juni 2011 11:43 schreef DaMart het volgende:
[..]
Dan zit jij in een ander midden dan ik, want hier heeft het wel al geregend in het midden van Nederland.
hier ook nog niks.. weet alleen niet of ik onder midden valquote:
Waar je natuurlijk een mooie foto van hebt gemaakt?quote:Op dinsdag 28 juni 2011 11:44 schreef Burnie88 het volgende:
In Rotterdam was er een dikke shelfcloud.
Check de topic. Dit is een voorafje, hoofdgerecht wordt tweede helft van de middag geserveerd.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 11:46 schreef dewshine het volgende:
http://buienradar.nl/
volgensmij valt het allemaal wel mee
Utrecht ook nog niets...quote:
Allemaal weer voorbij. En volgens buienradar is het helemaal klaar.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 11:45 schreef XcUZ_Me het volgende:
In Gouda miezert het en het is zwaarbewolkt.
tegenwoordig kan je ook uren vooruit kijken had ik begrepenquote:Op dinsdag 28 juni 2011 11:48 schreef Beelzebufo het volgende:
[..]
Check de topic. Dit is een voorafje, hoofdgerecht wordt tweede helft van de middag geserveerd.
Ja, daar klopt dus meestal geen ene reet van.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 11:48 schreef dewshine het volgende:
[..]
tegenwoordig kan je ook uren vooruit kijken had ik begrepen
laten we gewoon hopen van wel:Dquote:Op dinsdag 28 juni 2011 11:49 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Ja, daar klopt dus meestal geen ene reet van.
Die is idd erg gaaf!!quote:Op dinsdag 28 juni 2011 11:44 schreef Burnie88 het volgende:
In Rotterdam was er een dikke shelfcloud.
Keer of 25..quote:Op dinsdag 28 juni 2011 11:49 schreef Saekerhett het volgende:
Hoe vaak moet er nog gezegd worden dat het VANMIDDAG en VANAVOND pas echt los kan gaan?
Die radar loopt tot 11:30...quote:Op dinsdag 28 juni 2011 11:52 schreef Mercer het volgende:
http://www.meteox.nl/h.aspx?r=&jaar=-3&soort=loop1uur
Volgens meteox gaat er vrij weinig gebeuren vandaag.
Dit was het dus.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 11:52 schreef Mercer het volgende:
Dan nog zit er niks achter he?quote:
quote:
Buien zullen pas eind van de middag weer ontstaan. We krijgen niet zoals normaal gesproken een front vanuit Frankrijk, maar een complex wat door warmte/kou ergens boven noord-frankrijk/belgie opeens omhoog plopt.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 11:52 schreef Mercer het volgende:
quote:Op dinsdag 28 juni 2011 11:52 schreef Mercer het volgende:
poefquote:Op dinsdag 28 juni 2011 11:53 schreef horned_reaper het volgende:
[..]Serieus!!!!!!!!
Wat denken jullie dat de regel is? Dan buien in spanje gemaakt moeten worden en anders never nooit in Nederland kunnen komen ofzo?
De buien waar de op wachten ontstaan pas aan het eind van de middag / begin van de avond boven Nederland en Belgisch grondgebied.
Nogmaals: Deze buien ONTSTAAN!!! pas tegen de avond boven België en Nederland.
En hoe kan jij dat voorspellen dan? Er is helemaal niets te zien.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 11:53 schreef horned_reaper het volgende:
[..]Serieus!!!!!!!!
Wat denken jullie dat de regel is? Dan buien in spanje gemaakt moeten worden en anders never nooit in Nederland kunnen komen ofzo?
De buien waar de op wachten ontstaan pas aan het eind van de middag / begin van de avond boven Nederland en Belgisch grondgebied.
Jah zeker en jij kunt dat weten.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 11:54 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
HET MOET NOG ONTSTAAN.
Jezus, wat een pipo's zijn er hier
gewoon beiden, je bent toch schizofreen.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 11:55 schreef horned_reaper het volgende:
Ik weet niet of ik nu moet lachen of moet huilen om de reactie hier....![]()
quote:Op dinsdag 28 juni 2011 11:53 schreef horned_reaper het volgende:
[..]Serieus!!!!!!!!
Iets met Meteorologie enzo.....quote:Op dinsdag 28 juni 2011 11:54 schreef Staal het volgende:
[..]
En hoe kan jij dat voorspellen dan? Er is helemaal niets te zien.
vergeet je regenpak niet;)quote:Op dinsdag 28 juni 2011 11:56 schreef danos het volgende:
Ik geloof er niks meer van, lekker naar het strand zo.
Wat ben jij toch ook een fucking heerlijke troll.quote:
Lekker zonnig ook.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 11:55 schreef Burnie88 het volgende:
Deze jongen gaat zijn fotocamera maar eens van stal halen als ik zo naar die prachtige wolken kijk hierboven in dit topic.
Wanneer komen de buien? Ik zie niks op de radar![]()
![]()
![]()
Perfecte ingrediënten! Superbenauwd, hoge luchtvochtigheid, laat maar komen!
Ach, van de overheid kun je niks verwachten.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 11:57 schreef drvc het volgende:
Ik vind dat de overheid meer extreme weren moet gaan stimuleren
Echt welquote:Op dinsdag 28 juni 2011 11:56 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Iets met Meteorologie enzo.....
Als de parameters boven een bepaald gebied correct staan worden daar nu eenmaal buien uit geboren! Die dingen hoeven niet al bestaan.
quote:Op dinsdag 28 juni 2011 11:57 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Echt, ik hoop dat je hele dak in elkaar tieft door hagelstenen vanavond.
Zo leuk om jou op de kast te jagen. Er is niet veel voor nodig ook.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 11:57 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Echt, ik hoop dat je hele dak in elkaar tieft door hagelstenen vanavond.
quote:Op dinsdag 28 juni 2011 11:57 schreef MaLo het volgende:
[..]
Echt wel. Er zijn gewoon iets van 1000 buien die continu de hele wereld overvliegen en soms NL aandoen
JAHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAquote:Op dinsdag 28 juni 2011 11:53 schreef horned_reaper het volgende:
[..]Serieus!!!!!!!!
Jij kwam uit een doos.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 11:59 schreef yvonne het volgende:
[..]
JAHAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
WE KOMEN NIET UIT EEN EI OFZO
Bedanktquote:
Onzin.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 11:58 schreef Magnificat het volgende:
Het is inmiddels vrijwel zeker dat ik vannacht hier in de achterhoek de buien/onweer pas kan verwachten.
Fijn, want het is hier nu al 35.2 graden
Nou, biologisch gezien heeft er wel een eitje bij meegeholpenquote:Op dinsdag 28 juni 2011 11:59 schreef yvonne het volgende:
[..]
JAHAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
WE KOMEN NIET UIT EEN EI OFZO
Ernstigquote:Op dinsdag 28 juni 2011 11:58 schreef Magnificat het volgende:
Het is inmiddels vrijwel zeker dat ik vannacht hier in de achterhoek de buien/onweer pas kan verwachten.
Fijn, want het is hier nu al 35.2 graden
Gewoon een zweetpak aan doen, en maar driftig heen en weer lopenquote:Op dinsdag 28 juni 2011 12:00 schreef MaLo het volgende:
[..]
Ernstig
Ik begin te acclimatiseren hier in mijn warme kantoor. Ik heb het lang zo warm niet meer terwijl de temperatuur nog steeds licht stijgt in ons kantoor
Woelah, jaij hebd gelaik.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 12:00 schreef Klonk het volgende:
[..]
Nou, biologisch gezien heeft er wel een eitje bij meegeholpen
ei ei ei en we zijn zo blij.....quote:Op dinsdag 28 juni 2011 12:00 schreef Klonk het volgende:
[..]
Nou, biologisch gezien heeft er wel een eitje bij meegeholpen
DAT WISTEN WIJ ALLANG HIEMSTRA!quote:
Ik wikkel wil wel mijn bruine kinderarm om je heen hoor schatquote:Op dinsdag 28 juni 2011 12:02 schreef yvonne het volgende:
Ik mis Oom_Agent en de anderen, die deden tenminste lief.
Dat betweterige gegil maakt me niet vrolijk.
Ik ga iig sokken en een vest aandoen want ik zit te kleumen hier.
Klopt.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 12:03 schreef Staal het volgende:
Maar die weerman heeft er natuurlijk helemaal geen verstand van he?
quote:
We zullen het gaan zien, of het komt wel, of het komt nietquote:Op maandag 25 mei 2009 11:58 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Dat opkomende front is maar een klein buitje voor af, en daar hebben we het helemaal niet over... het gaat hier al 3 dagen over wat VANAVOND laat pas gaat komen.
PRECIESquote:Op dinsdag 28 juni 2011 12:04 schreef Take_A_Picture het volgende:
Ik heb een flashback naar 25 mei 2009
[..]
We zullen het gaan zien, of het komt wel, of het komt niet
Nee hoor, het kan niet vriezen. Heb je naar buiten gekeken?quote:Op dinsdag 28 juni 2011 12:05 schreef yvonne het volgende:
[..]
PRECIES
ZO ROLT HET WEER NAMELIJK
hET KAN VRIEZEN, HET KAN DOOIEN
hij komt, hij komt.....quote:Op dinsdag 28 juni 2011 12:05 schreef yvonne het volgende:
[..]
PRECIES
ZO ROLT HET WEER NAMELIJK
hET KAN VRIEZEN, HET KAN DOOIEN
Het blijft een voorspelling, maar de indicatoren (temperatuur, vocht, energieinhoud vd atmosfeer) wijzen serieus op Big Boomquote:Op dinsdag 28 juni 2011 11:48 schreef dewshine het volgende:
[..]
tegenwoordig kan je ook uren vooruit kijken had ik begrepen
Ja en ik m'n sokken alweer aan+vest.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 12:06 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Nee hoor, het kan niet vriezen. Heb je naar buiten gekeken?
Dan moet je wat minder kotsen?quote:Op dinsdag 28 juni 2011 12:06 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ja en ik m'n sokken alweer aan+vest.
Dus?!
FEE kan weer open begrijp ik?!quote:Op dinsdag 28 juni 2011 12:06 schreef dewshine het volgende:
[..]
hij komt, hij komt.....
volwassen ikke
Kakt enorm in. Nu de zon het werk laten doen en vanmiddag zal het los gaanquote:Op dinsdag 28 juni 2011 12:06 schreef Sj0rSz het volgende:
Omg. Tilburg meldt inmiddels weerlicht en lichte donder. Hij lijkt echter west van Tilburg langs te trekken. Toppen zijn in elk geval 10+ km.
Ik weet het. Ben erg benieuwd wat er in de komende uren nog gaat ontstaan/binnendrijvenquote:Op dinsdag 28 juni 2011 12:07 schreef Drassss het volgende:
[..]
Kakt enorm in. Nu de zon het werk laten doen en vanmiddag zal het los gaancq afkoelen.
ghehequote:
quote:Op dinsdag 28 juni 2011 12:06 schreef yvonne het volgende:
Noodweer op FOK!, leukste topics om te volgen
Hoe kun je dat nou zeggen? Het moet nog beginnenquote:Op dinsdag 28 juni 2011 12:09 schreef Lightning_NL het volgende:
Het zogenaamde 'noodweer' stelt gewoon wéér geen ene hol voor
Zeg dat nou niet! Straks komt Horned_reaper weer op ons mopperen.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 12:09 schreef Junglebeast het volgende:
Ik zie nog niet zoveel uit Frankrijk/België ontstaan. Alleen wat aan de westkust.
Moet ik hierin happen of niet?quote:Op dinsdag 28 juni 2011 12:09 schreef Lightning_NL het volgende:
Het zogenaamde 'noodweer' stelt gewoon wéér geen ene hol voor
humor mequote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |