Het heeft in dezen niet zo heel veel met de verpakking te maken; de pakketchauffeurs gooien gewoon met de dozen en geven het sorteercentrum vervolgens de schuld. Zelfde verhaal als de heilige barcode kapot gaat door hun gedrag/onkunde: moeten ze een 15-30 minuten staan te wachten totdat de barcode opnieuw geprint is en dat kunnen ze blijkbaar geestelijk niet aan. Nogmaals: ze klagen volop maar vergeten dat ze de pakketjes niet hoeven te bezorgen: er is altijd wel een ander die het voor ze doet. Moeten ze daarna natuurlijk wel niet klagen dat ze werkeloos zijnquote:Op woensdag 29 juni 2011 01:21 schreef boem-dikkie het volgende:
Ik vind het niet zo gek. Over het algemeen zijn de pakketjes toch goed verpakt. Ik hoor vaak genoeg mensen die lopen te kankeren dat TNT nét op het moment komt dat ze even weg zijn en dat ze weer naar het postkantoor moeten of dat hij nu "morgen bezorgd wordt en dan kan ik ook niet thuis blijven".
Het mag gewoonweg niet volgens de wet. Postwet etc. Dat moet een bezorger toch weten?quote:Op dinsdag 28 juni 2011 19:32 schreef BasOne het volgende:
Ben ik de enige die het juist slim vind?
De beste man (TNT bezorger) weet niet wat voor relatie je hebt met de buren, jullie zouden voor hetzelfde geld elkaars bloed wel kunnen drinken, zou je dan willen dat een pakketje voor jou aan hem/haar word bezorgd?
Hij kan het voor de deur leggen... waar iedereen het kan zien en mee kan nemen.
Waar kijkt men niet of er iets te jatten valt?
Juist, in de vuilnisbak.
Slimme oplossing
Denk dat de bezorger nu wel een probleempje heeftf.quote:Op woensdag 29 juni 2011 11:54 schreef Holy_Goat het volgende:
Had het voor de grap maar even getweet.
RT: #Tnt bezorgt nu ook al pakketten in vuilnisbakkenwaar gaat het heen met de service #postnl #service TNT Post bezorgt pakketje in vuilnisemmer
Wordt ik ineens gevolgd door postnl en. Volgt deze reactie
PostNLWebcare #Needlesstosay Dat mag absoluut niet! Chauffeur wordt aangesproken en ik ga er vanuit dat dit niet weer gebeurd. ^FF
Nou, een foei en weer verder.quote:Op woensdag 29 juni 2011 12:02 schreef themole het volgende:
[..]
Denk dat de bezorger nu wel een probleempje heeftf.
Zullen we verder dus ook niks meer over horen..quote:Op woensdag 29 juni 2011 11:54 schreef Holy_Goat het volgende:
RT: #Tnt bezorgt nu ook al pakketten in vuilnisbakkenwaar gaat het heen met de service #postnl #service TNT Post bezorgt pakketje in vuilnisemmer
PostNLWebcare #Needlesstosay Dat mag absoluut niet! Chauffeur wordt aangesproken en ik ga er vanuit dat dit niet weer gebeurd. ^FF
Dan ben je toch ook superkansloos, vrij nemen om een pakketje te ontvangenquote:Op woensdag 29 juni 2011 02:30 schreef CyberGeniuS het volgende:
Heb je eigenlijk zelf wel eens een hele dag vrij moeten nemen om op een pakketje te wachten, terwijl je eigenlijk veel dringendere zaken te doen had, en alleen omdat je vijf of tien minuten weg was heb je je pakketje, waar je zoveel voor opgeofferd hebt, niet. Geloof me: er zijn niet veel mensen die dan niet kwaad worden
jawel maar de leidinggevende zijn zelf niet de slimste en geven amper iets om de werknemers.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 18:08 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
En je bent nooit eens naar je leidinggevende gestapt om dit aan te kaarten?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Fear is necessary for evolution. The fear that, at any given moment you could perish and vanish from existence.
quote:Op woensdag 29 juni 2011 11:54 schreef Holy_Goat het volgende:
Hier gaat de voordeur nooit open. Iedereen komt hier "achterom".quote:Op dinsdag 28 juni 2011 11:49 schreef Twiitch het volgende:
Hier hebben we er ooit eentje gehad die "gewoon" door de achterdeur naar binnenliep als de voordeur niet open werd gedaan.
Kom je net van de pot af staat er ineens zo'n mongool in een oranje hesje in je keuken, wtf
De vaste medewerkers wel, maar het merendeel (subco's) wordt uitbetaald per pakje.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 19:43 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Het probleem is dat bezorgers op hun flikker krijgen als te veel pakketjes terugkomen. Dat kost namelijk geld. En dan gaan die mensen natuurlijk op zoek naar creatievere oplossingen.
Wat verwachten ze nou inderdaad door het de dag erna nog eens te proberen, dat er plots een huis ergens uit de grond schiet?quote:Op woensdag 29 juni 2011 19:21 schreef FinalD87 het volgende:
Paar maanden terug keek ik op track & trace om te zien waar m'n pakketje bleef, kreeg ik (ongeveer) zoiets te zien:
"Geweigerd door bewoners, onjuist adres. Oplossing: morgen nogmaals proberen"
Ik bellen: blijkbaar had de verkopende partij m'n adres verkeerd doorgegeven (miste een cijfer in m'n huisnummer), maar wat is dat nou weer voor oplossing
Herkenbaar, ik skipte eens de eerste 4 uur van school omdat ik ook wou wachten op mijn pakketje, toen het inmiddels middag werd ging ik toch maar naar school, maar wat zag ik liggen op de stoep voor mijn huis toen ik de deur uitstapte? Juist, een papiertje van TNT, verder nooit een bel gehoord.quote:Op woensdag 29 juni 2011 22:45 schreef ATOMIC_FUUU het volgende:
Ik ben een keer een dag niet naar school gegaan om een pakketje aan te nemen, had ik mijn muziek zo hard staan dat ik de deurbel niet hoorde. Lag er ook zo'n briefje in de bus.
FUUU
beter maak je weer eens een goeie fipo, knulquote:Op woensdag 29 juni 2011 23:36 schreef Zuivelkoe het volgende:
Ik werd vanochtend een fakking half uur te laat wakker voor mijn pakketje. Morgen moet ik de hele dag werken dus kan hem pas vrijdag in ontvangst nemen FML>
Op je werk laten bezorgen! Doen heel veel mensen bij mij ookquote:Op woensdag 29 juni 2011 23:36 schreef Zuivelkoe het volgende:
Ik werd vanochtend een fakking half uur te laat wakker voor mijn pakketje. Morgen moet ik de hele dag werken dus kan hem pas vrijdag in ontvangst nemen FML>
En ik denk dat we dat nog veel meer krijgen, omdat op het moment al die oude medewerkers eruit worden gewerkt en vervangen worden door van die goedkope, waardeloze, luie werkkrachten.quote:Op donderdag 30 juni 2011 09:22 schreef Queetnix het volgende:
Onder de auto, in de papierbak, in de grijze container, langs mn vader zn hoofd door de lucht gesmeten de garage in, etc... allemaal meegemaakt. Zijn alleen meestal extra ingehuurde gasten, in zo'n witte auto, die dat doen.
Correct, ze zijn bezig om de postbodes uit de auto's te halen. Hier in de stad worden de brengklanten en haalklanten (bedrijven dus) en brievenbussen al geleegd door de Said's en Murat's die ook al pakketchauffeursubcontracten doen.quote:Op donderdag 30 juni 2011 09:25 schreef Koenholio het volgende:
[..]
En ik denk dat we dat nog veel meer krijgen, omdat op het moment al die oude medewerkers eruit worden gewerkt en vervangen worden door van die goedkope, waardeloze, luie werkkrachten.
Ik fiets daar iedere dag langsquote:Op donderdag 30 juni 2011 23:41 schreef carboni het volgende:
[..]
Correct, ze zijn bezig om de postbodes uit de auto's te halen. Hier in de stad worden de brengklanten en haalklanten (bedrijven dus) en brievenbussen al geleegd door de Said's en Murat's die ook al pakketchauffeursubcontracten doen.
Van die mooie witte vieze grijze autos uit de jaren 90 met soms verlopen APK en kapotte voorruit.
Maar is goedkoper he.
Overigens is Selektvracht AKA DHL4YOU (is zelfde) nog mooier, die rijden in hun gezinsauto. Stereotype selektvrachter
[ afbeelding ]
Zekers niet, de chauffeur is aangesproken (dankzij pic, duidelijk welke chauffeur we moesten hebbenquote:Op woensdag 29 juni 2011 14:53 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
![]()
En vervolgens hangen ze een screenshot aan de muur en lachen er nog eens naar
Want er was wat te updaten? Ik heb hem al gewezen op de bovenstaande reactie van PostNL, zodat hij naw, de barcode e.d door kan gevenquote:Op maandag 4 juli 2011 18:08 schreef Maanvis het volgende:
dus, een markante top-20 user als Surveillance_fiets geeft summier of geen updates op zijn topique. Vreemd!
Nouja het lijkt me dat als je zoiets overkomt dat je dan iedere dag ziedend en tierend aan de lijn hangt en iedere dag een update op FOK! post. Dat ben ie eigenlijk wel verplicht. Of naja, niet verplicht, maar die boemannen komen je dan betasten in je slaap als je het niet doet.quote:Op maandag 4 juli 2011 20:04 schreef Pheno het volgende:
[..]
Want er was wat te updaten? Ik heb hem al gewezen op de bovenstaande reactie van PostNL, zodat hij naw, de barcode e.d door kan geven
Beter zo dan andersom. Toen ik nog voor de Its bezorgde had je ook altijd van die schapen die niet of in een ochtendjas aan deur kwamen of dan 20 min later bellen dat ze de bel niet gehoord hebben en dat je terug kan (omdat je een briefje door de bus hebt gedaan). Veel van die trollen zeggen dan ook nog van "ik wist niet dat jullie zo vroeg kwamen" terwijl het gewoon doorgebeld is en het ook nog eens met koeienletters op de bon staatquote:Op maandag 4 juli 2011 20:21 schreef computerprobleem het volgende:
Vanochtend om 10.00 DHL bij de deur, ik ging pas om 05:00 slapen dus nog niet wakker.
Bellen ze dat ze morgen weer tussen 07:00 en 13:00 langs zullen komen.
Vraag ik of ze iets nauwkeuriger kunnen zijn maar dat kan niet!
Verdomme, straks zijn ze er om 07:00 precies en ben ik 10 minuten later pas wakker, of dan sta ik vanaf 06:30 op en komen ze pas rond 12:30.![]()
Precies hetzelfde hier. Onze pakketbezorgen komt op werkdagen na 17:00 hier langs omdat hij weet dat wij anders niet thuis zijn. Alleen op donderdags komt hij rond 9en omdat hij weet dat ik dan thuis ben. Totaal geen problemen met de subcontractor hier, maken ook geregeld even een praatje of iets dergelijks.quote:Op maandag 4 juli 2011 20:27 schreef Karina het volgende:
Ik denk dat ik een van de weinige ben die alleen maar goede ervaringen heeft met PTT Post (of hoe ze tegenwoordig heten) en Selektvracht.
Ik koop heel veel via Interneten het zijn altijd dezelfde bezorgers die mijn pakjes brengen. De postbode kent mij inmiddels en zwaait als ik hem onderweg naar boodschappen doen tegenkom
Ik weet ook dat als ik niet thuis ben, hij geen briefje in de bus gooit maar uit zichzelf het rond een uur of 6 nog een keer probeert.
De jongen van Selektvracht is ook bijna altijd dezelfde en die komt ook altijd rond een uur of 6.
Wat ik ook weleens doe is het pakje laten bezorgen bij zo een Kiapunt of DHLpunt (meestal een winkel). Dan kun je het ophalen wanneer je het schikt, maar dat kan niet bij elke webwinkel.
Van wie ben jij een kloon ?quote:Op maandag 4 juli 2011 17:25 schreef PostNLWebcare het volgende:
[..]
Zekers niet, de chauffeur is aangesproken (dankzij pic, duidelijk welke chauffeur we moesten hebben) en dit komt in zijn dossier. Enige is dat we nog geen registratie in systeem hebben, omdat dit op basis van naw gegevens van de klager gebeurt. Dus ik zou graag nog je naw en de barcode van je krijgen.
Zoals ik al op twitter aangaf mag bezorgen op deze manier absoluut niet! Pakketjes dienen altijd persoonlijk afgegeven te worden, hetzij op adres of bij buren.
Met vriendelijke groet,
Francis (^FF)
PostNLWebcare
klaagbaak gaat kapot aan zulk bespottelijk gedrag!!EINZ11quote:Op maandag 4 juli 2011 18:08 schreef Maanvis het volgende:
dus, een markante top-20 user als Surveillance_fiets geeft summier of geen updates op zijn topique. Vreemd!
Alsof je rond dit tijdstip kan bellen met TNTquote:Op maandag 4 juli 2011 21:30 schreef tarantism het volgende:
[..]
klaagbaak gaat kapot aan zulk bespottelijk gedrag!!EINZ11
padoemtsss iksdee
We gaan niet álle topics af nee, maar waar we kunnen reageren/helpen proberen we wel. Meeste is via Twitter overigens. Ook dit topic is via Twitter onder onze aandacht gebrachtquote:Op maandag 4 juli 2011 17:38 schreef Spezza19 het volgende:
Gaat PostNL nu alle TNT/PostNL topics af op Fok en Tweakers? Want dan hebben jullie het nodige werk te doen.....
Wel netjes trouwens dat jullie hier reageren. Zouden meer bedrijven doen soms.
Alleen heb ik dan zoiets van; aantekening in zijn dossier. Hoeveel aantekeningen moet iemand krijgen voordat hij/zij z'n baan kwijt raakt en hoe zit dat met bedrijven die door PostNL/TNT ingehuurd worden?
En dat slaat op....???quote:
quote:Op maandag 4 juli 2011 20:10 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Nouja het lijkt me dat als je zoiets overkomt dat je dan iedere dag ziedend en tierend aan de lijn hangt en iedere dag een update op FOK! post. Dat ben ie eigenlijk wel verplicht. Of naja, niet verplicht, maar die boemannen komen je dan betasten in je slaap als je het niet doet.
Zal eens kijkenquote:Op maandag 4 juli 2011 17:25 schreef PostNLWebcare het volgende:
[..]
Zekers niet, de chauffeur is aangesproken (dankzij pic, duidelijk welke chauffeur we moesten hebben) en dit komt in zijn dossier. Enige is dat we nog geen registratie in systeem hebben, omdat dit op basis van naw gegevens van de klager gebeurt. Dus ik zou graag nog je naw en de barcode van je krijgen.
Zoals ik al op twitter aangaf mag bezorgen op deze manier absoluut niet! Pakketjes dienen altijd persoonlijk afgegeven te worden, hetzij op adres of bij buren.
Met vriendelijke groet,
Francis (^FF)
PostNLWebcare
quote:Op dinsdag 5 juli 2011 12:10 schreef SEMTEX het volgende:
Een medewerker van TNT die 'zekers' gebruikt
Je kan het ook via een privébericht doorgevenquote:Op dinsdag 5 juli 2011 12:15 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Zal eens kijken![]()
kan ik dat mailen of moet het via de contactformulieren op de site?
Fijn dat je ze hebt...maar ook dit is niet zoals het hoort....Wil je dat ik de betreffende chauffeur aan laat spreken?quote:Op dinsdag 5 juli 2011 13:09 schreef OverRated het volgende:
Ik was net boven, toen ik de deur hoorde. Ren ik snel naar beneden, zie ik dat TNT twee pakketjes binnen heeft neergelegd. Ze deden de achterdeur open, legden het pakketje binnen en reden weer weg.. Wtf
Nee. Je vertegenwoordigd een multinational met een serieuze uitstraling dat jaarlijks miljoenen aan marketing uitgeeft. Dan ga je niet 'zekers' gebruiken, ook al is het op een forum.quote:
Ik weet het niet. Ik was thuis, dus er kon niet zoveel gebeuren. Het leek alsof de chaffeur nogal veel haast had. Er zat ook geen briefje in de brievenbus trouwens.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 14:38 schreef PostNLWebcare het volgende:
[..]
Fijn dat je ze hebt...maar ook dit is niet zoals het hoort....Wil je dat ik de betreffende chauffeur aan laat spreken?
Grt Francis
PostNLWebcare
Ja, maar dan nog...dat is toch geen bezorgwijze?! Geen briefje snap ik, hij heeft het"afgeleverd".quote:Op dinsdag 5 juli 2011 14:49 schreef OverRated het volgende:
[..]
Ik weet het niet. Ik was thuis, dus er kon niet zoveel gebeuren. Het leek alsof de chaffeur nogal veel haast had. Er zat ook geen briefje in de brievenbus trouwens.
Was overigens niet de vaste bezorger denk ik, want ik zag dat het busje een Renault was, terwijl er hier normal met zo'n Ford bezorgd wordt. Maar dit pakketje was vrij groot, dus vandaar denk ik.
Nou ja, als we toch op die tour zijn, TNTbezorgers gooien de post niet meer door de deur heen maar laten alles er half in hangen. Fijn, als ik net post heb wat best gevoelige informatie bevat, of als het gaat regenen. Kun je die bezorgers ook laten aanspreken?quote:Op dinsdag 5 juli 2011 14:38 schreef PostNLWebcare het volgende:
[..]
Fijn dat je ze hebt...maar ook dit is niet zoals het hoort....Wil je dat ik de betreffende chauffeur aan laat spreken?
Grt Francis
PostNLWebcare
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |