Ik herken de verhalen hier wel enigzins, alhoewel ik hier eerder een probleem heb met de persoon die de pakketten bezorgd maar ik er tegelijkertijd niet over ga klagen juist omdat ik weet dat ik nu tussen 17u en 19u m'n pakketje hier bezorgd krijg zonder extra moeite ervoor te hoeven doen. Vroeger was het eerder zo dat ik echt de hele dag moest wachten en daar wordt je idd gek van. De bezorger van destijds is ondertussen ook overspannen gestopt.
Het probleem van het hele verhaal is het feit dat de pakketchauffeurs ieder zo'n 150 stops per dag hebben, hier een euro (ex. btw) voor betaald krijgen en dan nog eens 16 cent per pakketje dat afgeleverd wordt. Leveren ze een pakketje niet af dan krijgen ze ook niet betaald, voor het SC/DC boeit het verder niet vanwege het feit dat een bezorger er niets aan kan doen als iemand niet thuis is.
Waar ik echter wel al vaker over geklaagd heb is het feit dat een bezorger aanbelt, 30 seconden wacht en em dan peert, zeker nu die nieuwe briefjes het nog makkelijker maken voor de pakketchauffeur. Voorheen belde ik de chauffeur en dan kreeg ik de melding "je was er niet" waarna hij ophing, het feit dat hij aan het einde van de straat stond te wachten bij de stoplichten deerde hem niet.
Dit brengt me bij een volgend punt: stress. De pakketchauffeurs hebben teveel stress omdat ze te weinig betaald krijgen naar eigen mening. Op het moment van schrijven weet ik dat momenteel een groot deel allochtonen (kunnen ook in Nederland geboren zijn, het gaat hier even om de bevolkingsgroep) zijn, welke van plan zijn om ineens 100 of meer routes plat te gaan leggen en hiermee gaan proberen TNT/PostNL door de knieën te krijgen. Ze vergeten echter dat ze de dagen na hun staking drie keer zo hard moeten werken om alle pakketten op tijd weg te krijgen.
Dus wat is nu eigenlijk het probleem? Zijn het de pakketchauffeurs die gouden bergen willen verdienen en lood vangen? Zijn het de prijzen van levering die de consument moet betalen om een pakketje in huis te halen? Of is het eerder de maatschappij die met hun steeds hogere eisen goud willen ontvangen, er liefst niet voor willen werken en er bij voorkeur ook nog voor betaald willen krijgen?
Voor mij is het duidelijk: het wordt tijd dat eender welke TU het mogelijk maakt om materie perfect over langere afstand te versturen mbv een aardappel als stroomvoorziening.
[ Bericht 0% gewijzigd door CyberGeniuS op 29-06-2011 00:54:23 (tikfout) ]
Waarom auto's leuker zijn dan vrouwen:
ze zijn goedkoper in't onderhoud, rijden vaak beter, zeuren alleen als 1 van hun tanks leeg is en als ze vreemd gaan helpt de politie je ook nog met ze op te sporen ^^