abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_98782235
Bij ons worden pakketjes altijd door het openstaande raampje boven de garagedeur gegooid :').

TNT (of hoe het tegenwoordig ook heet) is niet perfect, maar het kan erger. Zo doet Sandd er stelselmatig bijna drie weken (!) over om pakketjes uit Engeland te bezorgen. TNT: drie à vier dagen.
pi_98782312
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 19:34 schreef -Trinity- het volgende:

[..]

Als je niet wilt dat het bij de buren wordt bezorgd, moet je dat aangeven aan de verzender, die kan dat dan aangeven bij het overhandingen aan TNT. Hij kan ook een briefje in de bus stoppen en de volgende dag een tweede bezorgpoging doen, dat lijkt me een slimmere oplossing.
Het probleem is dat bezorgers op hun flikker krijgen als te veel pakketjes terugkomen. Dat kost namelijk geld. En dan gaan die mensen natuurlijk op zoek naar creatievere oplossingen.
  dinsdag 28 juni 2011 @ 19:44:34 #203
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_98782359
Wat overigens een stuk handiger zou zijn, is dat men bij het bestellen al kan aangeven dat het nutteloos is om tijdens kantooruren een bezorgpoging te doen.
Of dat men kan aangeven dat er op woensdagmiddag wel bezorgd kan worden.
Dat zou pas een hoop onnodige bezorgkilometers besparen.
Moeten ze waarschijnlijk wel vaker 's avonds rijden, maar dat besparen ze overdag.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 28 juni 2011 @ 19:47:14 #204
75049 BasOne
Spaceship!
pi_98782559
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 19:34 schreef -Trinity- het volgende:

[..]

Als je niet wilt dat het bij de buren wordt bezorgd, moet je dat aangeven aan de verzender, die kan dat dan aangeven bij het overhandingen aan TNT. Hij kan ook een briefje in de bus stoppen en de volgende dag een tweede bezorgpoging doen, dat lijkt me een slimmere oplossing.
Ik bestel veel over internet, en ik heb zelden meegemaakt dat je extra informatie kan geven.
Dan zou je dan per mail later moeten doen.
En dan hopen dat ze die mail lezen voordat je bestelling de deur uit gaat.

Als hij een kaartje in de bus heeft gekregen, dat was de derde bezorgpoging, de eerste 2 keer nemen ze het gewoon weer mee om later terug te komen.. in mijn ervaring dan.
Free speech?....... Yeah about as free as a Ferrari!!
Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
Laboro te salutante
  dinsdag 28 juni 2011 @ 19:48:13 #205
75049 BasOne
Spaceship!
pi_98782621
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 19:44 schreef Leandra het volgende:
Wat overigens een stuk handiger zou zijn, is dat men bij het bestellen al kan aangeven dat het nutteloos is om tijdens kantooruren een bezorgpoging te doen.
Of dat men kan aangeven dat er op woensdagmiddag wel bezorgd kan worden.
Dat zou pas een hoop onnodige bezorgkilometers besparen.
Moeten ze waarschijnlijk wel vaker 's avonds rijden, maar dat besparen ze overdag.
Dat zou inderdaad makkelijk zijn.
Free speech?....... Yeah about as free as a Ferrari!!
Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
Laboro te salutante
pi_98782673
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 19:48 schreef BasOne het volgende:

[..]

Dat zou inderdaad makkelijk zijn.
Ja, maar de TNT/PostNL houdt niet van efficient werken.... dus blijf dromen.... :D
Dit account is niet meer in gebruik.
  dinsdag 28 juni 2011 @ 19:50:20 #207
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_98782785
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 19:43 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Het probleem is dat bezorgers op hun flikker krijgen als te veel pakketjes terugkomen. Dat kost namelijk geld. En dan gaan die mensen natuurlijk op zoek naar creatievere oplossingen.
De tijd dat moeder de vrouw overdag thuis was is op de meeste plekken allang voorbij, mede dankzij de overheid die dat noodzakelijk acht.
Dan is het natuurlijk van de zotte dat juist een voormalig staatsbedrijf niet kan omgaan met het feit dat er overdag niemand meer thuis is.

Laat ze desnoods bij een bestelling "ophalen op postkantoor" als optie geven, of dat na de eerste afleverpoging gelijk doen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_98783055
Postkantoor? Wasda?
  dinsdag 28 juni 2011 @ 20:13:59 #209
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_98784441
Nou ja, dat postagentschap in de supermarkt of sigarenzaak dan ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 28 juni 2011 @ 20:22:03 #210
100648 kevin33
Trotse vader!
pi_98785014
Een klacht indienen bij de verzender van het pakket, wil wel eens helpen.
Ik sta op de grens. Van vroeger en later.
Voor mij een ruimte. Die ik nog niet ken.
Achter mij alles. Wat ik achter moet laten
Ik sta hier met niets meer. Dan alleen wie ik ben
pi_98790722
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 19:47 schreef BasOne het volgende:
Ik bestel veel over internet, en ik heb zelden meegemaakt dat je extra informatie kan geven.
Dan zou je dan per mail later moeten doen.
En dan hopen dat ze die mail lezen voordat je bestelling de deur uit gaat.

Als hij een kaartje in de bus heeft gekregen, dat was de derde bezorgpoging, de eerste 2 keer nemen ze het gewoon weer mee om later terug te komen.. in mijn ervaring dan.
Er zijn mensen bij ons in de flat die dan een briefje op hun brievenbus hangen met 'Mag op nr x bezorgd worden' of 'Mag meteen naar postkantoor'. Ik heb overigens wel meegemaakt dat je die extra informatie door kan geven bij een bestelling. En als ik gebruik maak van een webshop waar GLS voor bezorgt moet je zelfs elke keer aangeven óf het bij de buren mag en of er specifieke instructies voor de bezorging zijn. Kleine moeite, zo'n tussenstapje :).
pi_98793167
ik kan bijna niet geloven dat dit echt is man.
The Older I Get, The Better I Was
pi_98793245
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 22:05 schreef LuieSurinamer het volgende:
ik kan bijna niet geloven dat dit echt is man.
Het gebeurt helaas vaker dan je denkt.....
  Moderator dinsdag 28 juni 2011 @ 22:07:13 #214
9859 crew  Karina
Woman
pi_98793281
Wat een achterlijke gek die bezorger. Zoiets verzin je toch niet? Pakje in de vuilnisbak gooien :')
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  dinsdag 28 juni 2011 @ 23:12:05 #215
210069 griekjeee
Fucking exhilarating
pi_98797997
'Bezorgd in vuilnisemmer', shittt zeg. :')
Don't mistake my kindness, for weakness.
Op maandag 28 december 2009 21:48 schreef Boomfluisteraar het volgende:
Griekjeee _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_
Ik aanbid U, o Grote Griekjeee O+ O+ O+ _O_ _O_ _O_ _O_
pi_98798040
Tja, herkenbare verhalen. Mijn baas stuurde eens als kerstcadeau een dure fles champagne via TNT. Deze heeft (gelukkig droog) zo'n 8 uur lang voor mijn voordeur gestaan in mijn oude dorp Leusden. Voor de deur is een bushalte waar behoorlijk veel mensen voorbij komen.

Mijn overige pakketjes werden bezorgd bij mijn directe buren (eenmaal), drie huizen verder of eenmaal zelfs bij een "buurman om de hoek". De laatste kwam na twee weken langs waarom we het pakketje niet kwamen halen, ik wist niet eens dat het bezorgd was (geen briefje).

Mijn ervaringen met DHL en UPS zijn een stuk netter. Altijd direct bereikbaar op 0900 nummer, nemen je vraag serieus en doen er dan ook wat aan. Plus de manier van pakketjes in de busjes laden is een stuk netter.
The problem with quotes on the internet is that it is hard to verify their authenticity - Abraham Lincoln
pi_98798096
* Spezza19 heeft bij DHL gewerkt en als je een klacht aan je broek had, dan lag er vrij snel uit.... Zoals het hoort :Y
pi_98799302
Nou kom op TS, we willen updates :P
pi_98800086
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 20:13 schreef Leandra het volgende:
Nou ja, dat postagentschap in de supermarkt of sigarenzaak dan ;)
Nu moet ik bij Albert Heijn mijn pakketen ophalen. Vanmiddag wel een half uur staan wachten.
pi_98800487
En voor het zelfde geld had die bezorger wat afval bij zich en dacht kijk een vuilnisbak kan ik het daar mooi in deponeren en hoef ik de straat niet te vervuilen.
Vervolgens doet hij het deksel open en komt de onwelriekende geur van hondenstront hem tegemoet, van schrik laat hij het pakje vallen midden tussen de zakjes met hondendrollen.
Aangezien honden voor de bezorger onrein zijn kan hij het pakje er niet meer uithalen, wel kan hij op het briefje noteren waar ts zijn pakje kan vinden.
En zo verlaat de bezorger weer een tevreden klant.
pi_98800721
Hier moet ik gepost hebben.
De klaagbaak is een machine.
pi_98800887
Hmm heb er zelf gelukkig nooit problemen mee, wij hebben een Turkse jongen die in de buurt bezorgd en ik heb van games tot aan consoles besteld en komen altijd netjes aan en hij levert het ook niet af bij de buren, probeert het 3 keer en bij de 4e kan je het afhalen bij de postkantoor in de buurt. Ik heb waarschijnlijk geluk dan, arme TS woont in een pauperbuurt.
  woensdag 29 juni 2011 @ 00:30:05 #223
309102 Jirdo
Eindbaas
pi_98802071
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 23:58 schreef Multivitamine het volgende:
Hier moet ik gepost hebben.
pi_98802701
Ik herken de verhalen hier wel enigzins, alhoewel ik hier eerder een probleem heb met de persoon die de pakketten bezorgd maar ik er tegelijkertijd niet over ga klagen juist omdat ik weet dat ik nu tussen 17u en 19u m'n pakketje hier bezorgd krijg zonder extra moeite ervoor te hoeven doen. Vroeger was het eerder zo dat ik echt de hele dag moest wachten en daar wordt je idd gek van. De bezorger van destijds is ondertussen ook overspannen gestopt.

Het probleem van het hele verhaal is het feit dat de pakketchauffeurs ieder zo'n 150 stops per dag hebben, hier een euro (ex. btw) voor betaald krijgen en dan nog eens 16 cent per pakketje dat afgeleverd wordt. Leveren ze een pakketje niet af dan krijgen ze ook niet betaald, voor het SC/DC boeit het verder niet vanwege het feit dat een bezorger er niets aan kan doen als iemand niet thuis is.

Waar ik echter wel al vaker over geklaagd heb is het feit dat een bezorger aanbelt, 30 seconden wacht en em dan peert, zeker nu die nieuwe briefjes het nog makkelijker maken voor de pakketchauffeur. Voorheen belde ik de chauffeur en dan kreeg ik de melding "je was er niet" waarna hij ophing, het feit dat hij aan het einde van de straat stond te wachten bij de stoplichten deerde hem niet.

Dit brengt me bij een volgend punt: stress. De pakketchauffeurs hebben teveel stress omdat ze te weinig betaald krijgen naar eigen mening. Op het moment van schrijven weet ik dat momenteel een groot deel allochtonen (kunnen ook in Nederland geboren zijn, het gaat hier even om de bevolkingsgroep) zijn, welke van plan zijn om ineens 100 of meer routes plat te gaan leggen en hiermee gaan proberen TNT/PostNL door de knieën te krijgen. Ze vergeten echter dat ze de dagen na hun staking drie keer zo hard moeten werken om alle pakketten op tijd weg te krijgen.

Dus wat is nu eigenlijk het probleem? Zijn het de pakketchauffeurs die gouden bergen willen verdienen en lood vangen? Zijn het de prijzen van levering die de consument moet betalen om een pakketje in huis te halen? Of is het eerder de maatschappij die met hun steeds hogere eisen goud willen ontvangen, er liefst niet voor willen werken en er bij voorkeur ook nog voor betaald willen krijgen?

Voor mij is het duidelijk: het wordt tijd dat eender welke TU het mogelijk maakt om materie perfect over langere afstand te versturen mbv een aardappel als stroomvoorziening.

[ Bericht 0% gewijzigd door CyberGeniuS op 29-06-2011 00:54:23 (tikfout) ]
Waarom auto's leuker zijn dan vrouwen:
ze zijn goedkoper in't onderhoud, rijden vaak beter, zeuren alleen als 1 van hun tanks leeg is en als ze vreemd gaan helpt de politie je ook nog met ze op te sporen ^^
pi_98802851
Deze zending is bezorgd ''in vuilnisemmer'' :') :')

Dit verdient gewoon een plekje in de krant.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')