Het probleem is dat bezorgers op hun flikker krijgen als te veel pakketjes terugkomen. Dat kost namelijk geld. En dan gaan die mensen natuurlijk op zoek naar creatievere oplossingen.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 19:34 schreef -Trinity- het volgende:
[..]
Als je niet wilt dat het bij de buren wordt bezorgd, moet je dat aangeven aan de verzender, die kan dat dan aangeven bij het overhandingen aan TNT. Hij kan ook een briefje in de bus stoppen en de volgende dag een tweede bezorgpoging doen, dat lijkt me een slimmere oplossing.
Ik bestel veel over internet, en ik heb zelden meegemaakt dat je extra informatie kan geven.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 19:34 schreef -Trinity- het volgende:
[..]
Als je niet wilt dat het bij de buren wordt bezorgd, moet je dat aangeven aan de verzender, die kan dat dan aangeven bij het overhandingen aan TNT. Hij kan ook een briefje in de bus stoppen en de volgende dag een tweede bezorgpoging doen, dat lijkt me een slimmere oplossing.
Dat zou inderdaad makkelijk zijn.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 19:44 schreef Leandra het volgende:
Wat overigens een stuk handiger zou zijn, is dat men bij het bestellen al kan aangeven dat het nutteloos is om tijdens kantooruren een bezorgpoging te doen.
Of dat men kan aangeven dat er op woensdagmiddag wel bezorgd kan worden.
Dat zou pas een hoop onnodige bezorgkilometers besparen.
Moeten ze waarschijnlijk wel vaker 's avonds rijden, maar dat besparen ze overdag.
Ja, maar de TNT/PostNL houdt niet van efficient werken.... dus blijf dromen....quote:
De tijd dat moeder de vrouw overdag thuis was is op de meeste plekken allang voorbij, mede dankzij de overheid die dat noodzakelijk acht.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 19:43 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Het probleem is dat bezorgers op hun flikker krijgen als te veel pakketjes terugkomen. Dat kost namelijk geld. En dan gaan die mensen natuurlijk op zoek naar creatievere oplossingen.
Er zijn mensen bij ons in de flat die dan een briefje op hun brievenbus hangen met 'Mag op nr x bezorgd worden' of 'Mag meteen naar postkantoor'. Ik heb overigens wel meegemaakt dat je die extra informatie door kan geven bij een bestelling. En als ik gebruik maak van een webshop waar GLS voor bezorgt moet je zelfs elke keer aangeven óf het bij de buren mag en of er specifieke instructies voor de bezorging zijn. Kleine moeite, zo'n tussenstapjequote:Op dinsdag 28 juni 2011 19:47 schreef BasOne het volgende:
Ik bestel veel over internet, en ik heb zelden meegemaakt dat je extra informatie kan geven.
Dan zou je dan per mail later moeten doen.
En dan hopen dat ze die mail lezen voordat je bestelling de deur uit gaat.
Als hij een kaartje in de bus heeft gekregen, dat was de derde bezorgpoging, de eerste 2 keer nemen ze het gewoon weer mee om later terug te komen.. in mijn ervaring dan.
Het gebeurt helaas vaker dan je denkt.....quote:Op dinsdag 28 juni 2011 22:05 schreef LuieSurinamer het volgende:
ik kan bijna niet geloven dat dit echt is man.
Nu moet ik bij Albert Heijn mijn pakketen ophalen. Vanmiddag wel een half uur staan wachten.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 20:13 schreef Leandra het volgende:
Nou ja, dat postagentschap in de supermarkt of sigarenzaak dan
Het heeft in dezen niet zo heel veel met de verpakking te maken; de pakketchauffeurs gooien gewoon met de dozen en geven het sorteercentrum vervolgens de schuld. Zelfde verhaal als de heilige barcode kapot gaat door hun gedrag/onkunde: moeten ze een 15-30 minuten staan te wachten totdat de barcode opnieuw geprint is en dat kunnen ze blijkbaar geestelijk niet aan. Nogmaals: ze klagen volop maar vergeten dat ze de pakketjes niet hoeven te bezorgen: er is altijd wel een ander die het voor ze doet. Moeten ze daarna natuurlijk wel niet klagen dat ze werkeloos zijnquote:Op woensdag 29 juni 2011 01:21 schreef boem-dikkie het volgende:
Ik vind het niet zo gek. Over het algemeen zijn de pakketjes toch goed verpakt. Ik hoor vaak genoeg mensen die lopen te kankeren dat TNT nét op het moment komt dat ze even weg zijn en dat ze weer naar het postkantoor moeten of dat hij nu "morgen bezorgd wordt en dan kan ik ook niet thuis blijven".
Het mag gewoonweg niet volgens de wet. Postwet etc. Dat moet een bezorger toch weten?quote:Op dinsdag 28 juni 2011 19:32 schreef BasOne het volgende:
Ben ik de enige die het juist slim vind?
De beste man (TNT bezorger) weet niet wat voor relatie je hebt met de buren, jullie zouden voor hetzelfde geld elkaars bloed wel kunnen drinken, zou je dan willen dat een pakketje voor jou aan hem/haar word bezorgd?
Hij kan het voor de deur leggen... waar iedereen het kan zien en mee kan nemen.
Waar kijkt men niet of er iets te jatten valt?
Juist, in de vuilnisbak.
Slimme oplossing
Denk dat de bezorger nu wel een probleempje heeftf.quote:Op woensdag 29 juni 2011 11:54 schreef Holy_Goat het volgende:
Had het voor de grap maar even getweet.
RT: #Tnt bezorgt nu ook al pakketten in vuilnisbakkenwaar gaat het heen met de service #postnl #service TNT Post bezorgt pakketje in vuilnisemmer
Wordt ik ineens gevolgd door postnl en. Volgt deze reactie
PostNLWebcare #Needlesstosay Dat mag absoluut niet! Chauffeur wordt aangesproken en ik ga er vanuit dat dit niet weer gebeurd. ^FF
Nou, een foei en weer verder.quote:Op woensdag 29 juni 2011 12:02 schreef themole het volgende:
[..]
Denk dat de bezorger nu wel een probleempje heeftf.
Zullen we verder dus ook niks meer over horen..quote:Op woensdag 29 juni 2011 11:54 schreef Holy_Goat het volgende:
RT: #Tnt bezorgt nu ook al pakketten in vuilnisbakkenwaar gaat het heen met de service #postnl #service TNT Post bezorgt pakketje in vuilnisemmer
PostNLWebcare #Needlesstosay Dat mag absoluut niet! Chauffeur wordt aangesproken en ik ga er vanuit dat dit niet weer gebeurd. ^FF
Dan ben je toch ook superkansloos, vrij nemen om een pakketje te ontvangenquote:Op woensdag 29 juni 2011 02:30 schreef CyberGeniuS het volgende:
Heb je eigenlijk zelf wel eens een hele dag vrij moeten nemen om op een pakketje te wachten, terwijl je eigenlijk veel dringendere zaken te doen had, en alleen omdat je vijf of tien minuten weg was heb je je pakketje, waar je zoveel voor opgeofferd hebt, niet. Geloof me: er zijn niet veel mensen die dan niet kwaad worden
jawel maar de leidinggevende zijn zelf niet de slimste en geven amper iets om de werknemers.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 18:08 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
En je bent nooit eens naar je leidinggevende gestapt om dit aan te kaarten?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Fear is necessary for evolution. The fear that, at any given moment you could perish and vanish from existence.
quote:Op woensdag 29 juni 2011 11:54 schreef Holy_Goat het volgende:
Hier gaat de voordeur nooit open. Iedereen komt hier "achterom".quote:Op dinsdag 28 juni 2011 11:49 schreef Twiitch het volgende:
Hier hebben we er ooit eentje gehad die "gewoon" door de achterdeur naar binnenliep als de voordeur niet open werd gedaan.
Kom je net van de pot af staat er ineens zo'n mongool in een oranje hesje in je keuken, wtf
De vaste medewerkers wel, maar het merendeel (subco's) wordt uitbetaald per pakje.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 19:43 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Het probleem is dat bezorgers op hun flikker krijgen als te veel pakketjes terugkomen. Dat kost namelijk geld. En dan gaan die mensen natuurlijk op zoek naar creatievere oplossingen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |