quote:
Op woensdag 29 juni 2011 01:21 schreef boem-dikkie het volgende:Ik vind het niet zo gek. Over het algemeen zijn de pakketjes toch goed verpakt. Ik hoor vaak genoeg mensen die lopen te kankeren dat TNT nét op het moment komt dat ze even weg zijn en dat ze weer naar het postkantoor moeten of dat hij nu "morgen bezorgd wordt en dan kan ik ook niet thuis blijven".
Het heeft in dezen niet zo heel veel met de verpakking te maken; de pakketchauffeurs gooien gewoon met de dozen en geven het sorteercentrum vervolgens de schuld. Zelfde verhaal als de heilige barcode kapot gaat door hun gedrag/onkunde: moeten ze een 15-30 minuten staan te wachten totdat de barcode opnieuw geprint is en dat kunnen ze blijkbaar geestelijk niet aan. Nogmaals: ze klagen volop maar vergeten dat ze de pakketjes niet hoeven te bezorgen: er is altijd wel een ander die het voor ze doet. Moeten ze daarna natuurlijk wel niet klagen dat ze werkeloos zijn

En wat het argument "ben ik net even weg komt die !@#$% langs" betreft: dit klopt gewoon. Mensen die iets bestellen rekenen er vaak op dat een pakketje aankomt zoals aangegeven door de afzender, en volgen hun pakketje dan ook netjes via Track&Trace. De frustratie die dan ontstaat als die !@#$% langskomt als ze even een pakkie peuken of een flesje koffiemelk zijn halen is dan ook zeer logisch; TNT Post/PostNL Pakketchauffeurs zijn zelden direct te bereiken en hun route is afhankelijk van teveel variabelen. Bel een depot van GLS en binnen vijf minuten weet je wanneer je je pakketje hebt. DPD heeft vaste routes, net als UPS/DHL/FedEx. Alleen de TNT Post/PostNL Pakketchaufeur mag zelf bepalen hoe die rijdt en wanneer ie dat doet.
Heb je eigenlijk zelf wel eens een hele dag vrij moeten nemen om op een pakketje te wachten, terwijl je eigenlijk veel dringendere zaken te doen had, en alleen omdat je vijf of tien minuten weg was heb je je pakketje, waar je zoveel voor opgeofferd hebt, niet. Geloof me: er zijn niet veel mensen die dan niet kwaad worden