Echt waar? Dat is goed om te horen!quote:Op donderdag 7 juli 2011 20:52 schreef Janena het volgende:
Die opzegtermijn bestaat hooguit uit een paar dagen geloof ik.
Het 1e jaar werk je op uitzendbasis maar hoe dat precies zit weet ik eigenlijk ook niet. Want ik heb er totaal geen ervaring mee. Maar dat kan ik tijdens het gesprek natuurlijk vragen.quote:Op donderdag 7 juli 2011 21:02 schreef Janena het volgende:
Als je een soort contract krijgt kan het wel anders zijn.
Standaard begin je in fase A en heb je eigenlijk geen opzegtermijn, maar ja...dan krijg je denk ik ook geen opleiding aangeboden.
Je bent een contract aangegaan voor een half jaar. Als jij die voortijdig beëindigd dan zal je waarschijnlijk de curcus kosten terug moeten betalen. Zoek dat even uit.quote:Op donderdag 7 juli 2011 20:57 schreef Cyan het volgende:
[..]
Echt waar? Dat is goed om te horen!
Ik moet (mits ik wordt aangenomen voor deze baan) wel even goed het contract lezen aangezien er een intercedent iets heeft laten vallen over een halfjaar beschikbaar zijn i.v.m een 3 weekse training die je moet volgen. Maar dat wist ze allemaal niet zo zeker.
En aangezien ik ook gesolliciteerd heb op DE baan (en ik natuurlijk hoop dat dat wat wordt) moet ik natuurlijk wel even bekijken wat de eventuele consequenties zijn mocht ik voortijdig ontslag willen nemen.
Ja ga ik doen. Het is een beetje tegenstrijdig want ze zei dat je een halfjaar beschikbaar moest zijn en in de vacaturetekst staat dat je een jaar op uitzendbasis werkt. Maar ik zal het tijdens het gesprek even navragen.quote:Op donderdag 7 juli 2011 21:13 schreef Rucky het volgende:
[..]
Je bent een contract aangegaan voor een half jaar. Als jij die voortijdig beëindigd dan zal je waarschijnlijk de curcus kosten terug moeten betalen. Zoek dat even uit.
Het is vakantieperiode. Daar waar ik aangenomen ban kan ik ook pas begin augustus beginnen.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 11:16 schreef brtausi het volgende:
Net een email binnen van de eerste sollicitatiebrief. 28 juli kan ik komen voor een gesprek. Hoe bedoel je geen haast
Recente werkervaringen staan hier inderdaad bovenaanquote:Op vrijdag 8 juli 2011 11:48 schreef YskaFredriksson het volgende:
Argh, nou hier schiet het werk zoeken ook maar niet op. Ben waar bezig met mijn CV. Hoe hebben jullie dat gedaan, de meest recente dingen bovenaan of onderaan bij werkervaring. En hoe zit dat dan met je opleiding, wat staat bovenaan?
'Vroeger' stond alles wat het langst geleden was bovenaan maar hierin is wel een verschuiving geweest..
Nou, ik heb ze dus een mailtje gestuurd met het bericht dat ik ontevreden ben over de manier waarop er vanuit het bedrijf is gecommuniceerd. Wat krijg ik terug? Hetzelfde standaard mailtje met de tekst dat ze veel reacties hebben ontvangen en ik helaas ben afgewezenquote:Op donderdag 7 juli 2011 17:36 schreef Cyan het volgende:
[..]
Ja ik vind eigenlijk dat je dat best op een nette manier kan doen. Of zij er wat mee doen is een tweede maar jij bent het kwijt!
Haha dat meen je niet! Oke wat je nu kan doen (gewoon voor je eigen lol) is een open sollicitatie sturen als medewerker communicatie.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 13:26 schreef gifkwal het volgende:
[..]
Nou, ik heb ze dus een mailtje gestuurd met het bericht dat ik ontevreden ben over de manier waarop er vanuit het bedrijf is gecommuniceerd. Wat krijg ik terug? Hetzelfde standaard mailtje met de tekst dat ze veel reacties hebben ontvangen en ik helaas ben afgewezen! Dat wist ik toch al want dat mailtje heb ik eerder ook al ontvangen! Daar ging het ook helemaal niet om. Krijg het gevoel dat iemand mij daar zit te trollen of zo
Zat ik ook al aan te denkenquote:Op vrijdag 8 juli 2011 13:28 schreef Cyan het volgende:
[..]
Haha dat meen je niet! Oke wat je nu kan doen (gewoon voor je eigen lol) is een open sollicitatie sturen als medewerker communicatie.![]()
Zelfde probleem bij mij, ook net afgestudeerd maar kan moeilijk een baan vinden binnen mijn branche. Vele vacatures met gevorderd of anders wel minimaal 2 jaar werkzaam bij een dergelijk kantoor en ervaring etc.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 12:16 schreef Chloe55 het volgende:
Pff, het is echt knap lastig om iets van een (tijdelijk) baan te vinden voor een net afgestudeerde hbo'er.
In mijn afstudeerrichting zoeken ze vaak iemand die al minimaal 3 tot 5 jaar ervaring heeft, maar ja waar moet je dit dan opdoen als er geen startersfuncties zijn.
Daarnaast dacht ik van als ik niks kan vinden, dat ik dan maar terugga naar de appie, maar daar hebben ze nu dus ook geen plek meer![]()
En voor het al het andere waar ik op gereageerd heb wordt het ook allemaal niet, omdat ik al te oud ben, of ze zoeken iemand met x jaar ervaring voor redelijke simpele functies (zoals in de administratie).
Vanochtend heb ik nog een gesprek gehad bij een uitzendbureau voor callcentrum werk, maar ik heb het gevoel dat dat ook niks gaat worden.
Wat heb je naast je studie dan gedaan? Géén bijbaantjes of stage?quote:Op vrijdag 8 juli 2011 16:19 schreef sachin1988 het volgende:
[..]
Zelfde probleem bij mij, ook net afgestudeerd maar kan moeilijk een baan vinden binnen mijn branche. Vele vacatures met gevorderd of anders wel minimaal 2 jaar werkzaam bij een dergelijk kantoor en ervaring etc.
Gewoon een ramp dit
Jawel, gaf naast het student zijn ook 2 vakken les op het HBO aan de eerste en tweede jaars. Daarnaast begeleidde ik studenten als middelbare scholieren bij het maken van studiekeuzen en gaf ik bijles in Economische vakken. Maar dat allemaal is niet relevante werkervaring voor het werken bij een accountantskantoor helaas. En om werkzaam te zijn bij een accountantskantoor moet je die bij vele vacatures helaas wel hebben.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 19:00 schreef Peter het volgende:
[..]
Wat heb je naast je studie dan gedaan? Géén bijbaantjes of stage?
Het ligt misschien ook aan de sector en aan het uitzendbureau. Want ik heb bijvoorbeeld ook een heel leuk gesprek gehad met 1 van de intercedenten toen ik me ging inschrijven.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 23:26 schreef Ml-etje het volgende:
Grappig en enorm rot dat veel mensen hier niet eens uitgenodigd worden.
Ik merk juist dat het uitzendbureau leveringsproblemen heeft dus ik zou het tegenovergestelde verwachten.
Sector Productiewerk en omg Zuid Holland/Dordrecht.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 00:12 schreef Cyan het volgende:
[..]
Het ligt misschien ook aan de sector en aan het uitzendbureau. Want ik heb bijvoorbeeld ook een heel leuk gesprek gehad met 1 van de intercedenten toen ik me ging inschrijven.
Maar ik vind dat sommige bedrijven wel erg hoge eisen stellen aan bepaalde functies. Neem bijvoorbeeld een receptioniste.
Naast het bedienen van een telefooncentrale en het ontvangen van bezoekers en alle andere voorkomende werkzaamheden, vragen ze tegenwoordig of je een computer uit elkaar kan schroeven en alle onderdelen door elkaar kan husselen om ze vervolgens met 1 oog dicht weer op de juiste plaats te zetten en alles weer in elkaar te schroeven. Bij wijze van spreken dan.
En als je niet aan dat totale eisenpakket voldoet, dan heb je pech en moet je vooral de website in de gaten blijven houden!
Wat ik heb doorgestreept heb ik dus weggehaald. Wat ik het onderstreept heb ik toegevoegd.quote:Op zondag 10 juli 2011 11:09 schreef Janena het volgende:
Wie wil meedenken?
De brief loopt nog niet zo vlot vind ik, tips zijn welkom! (wel vandaag, brief moet morgen weg).
In de advertentie vallen de steekwoorden flexibel, nauwkeurig, representatief, inzet, humor, creativiteit, enthousiasme....
Specifieke werkzaamheden worden niet echt genoemd. (ga daar morgen nog even over bellen).
de brief:
NAAM BEDRIJF
t.a.v. mevr. ....
Postbus ...
POSTCODE en PLAATS
Betreft: vacature Medewerker Financiele Administratie
Bijlage: Curriculum Vitae
Plaats, 08 juli 2011
Geachte mevrouw ....,
Middels Via deze brief wil ik mijn interesse tonen in de vacature die door NAAM BEDRIJF is uitgezet.
Deze interesse is gewekt door mijn wens om werkzaam te zijn te werken voor een organisatie die staat voor iets waar ik belang aan hecht. Werken bij uw stichting betekent voor mij werken voor een goede leeromgeving voor kinderen. Uw motto ‘goed onderwijs voor ieder kind’ spreekt mij dan ook erg aan.
Na het behalen van mijn MEAO-BA diploma ben heb ik verschillende jaren gewerkt werkzaam geweest als financieel administratief medewerker. Hierdoor ben ik een ervaren en breed inzetbare medewerker. Graag verwijs ik u voor eEen volledig overzicht van mijn opgedane werkervaring kunt u vinden in de bijgevoegde curriculum vitae.
Ik zou wil graag mijn steentje bij willen dragen aan de verdere ontwikkeling van NAAM BEDRIJF door mijn talent op financieel administratief gebied voor uw stichting in te zetten.
Graag verwijs ik u voor een volledig overzicht van mijn opgedane werkervaring naar mijn curriculum vitae. Ik ben een creatieve en sociale vrouw die georganiseerd en nauwkeurig te werk gaat. Graag zoek ik dingen tot op de bodem uit. In mijn laatste vorige banen beleefde ik veel plezier aan het verwerken van gegevens en het uitzoeken en oplossen van (boekhoudkundige) problemen. Een motiverende werkomgeving en een goede omgang met collega's is voor mij van groot belang.
Ik denk dan ook dat de functie is mij op het lijf is geschreven en dat ik veel kan bijdragen aan het DOEL ORGANISATIE. Ik ben dan ook enthousiast over deze vacature en hoor ontvang dan ook graag uw reactie van u of zodat ik mijn sollicitatie mondeling kan komen toelichten.
Met vriendelijke groet,
Naam
quote:
Ik ben op zoek naar een volledige baan en heb de voorkeur om via email te solliciteren. Dan blijft de opmaak van mijn brief en cv zoals ik dat wil. Een bijbaan waarbijj een cv/opleiding van minder belang is dan kan je via de website solliciteren. Persoonlijk zou ik ze bellen.quote:Op zondag 10 juli 2011 13:26 schreef JohnSpek het volgende:
Bij bijvoorbeeld studentenwerk.nl is er een optie om een mail toe te voegen aan je sollicitatie (of je kan gewoon klikken op sollicitatieknop en klaar). Voegen mensen vaak een mail toe aan hun sollicitatie? Zo ja, uitgebreid of kort?
Ik heb heel wat weg gestreept en toegevoegd zoals je ziet. Hopelijk kan je er iets mee.quote:Op zondag 10 juli 2011 12:39 schreef Janena het volgende:
Heb die hele zin aangepast, zo ziet de tekst er nu uit:
Door middel van deze brief Via deze weg wil ik mijn interesse tonen in solliciteren naar de vacature functie van *functienaam* die door NAAM BEDRIJF is uitgezet. Deze vacature spreekt mij erg aan omdat interesse is gewekt door mijnwens om te werken voor een organisatie die staat voor iets waar ik belang aan hecht de visie van uw stichting aansluit op mijn persoonlijkheid en op mijn visie betreft het onderwijs. Werken bij uw stichting betekent voor mij werken voor een goede leeromgeving voor kinderen. Uw motto ‘goed onderwijs voor ieder kind’ spreekt mij dan ook erg aan.
Na het behalen van mijn MEAO-BA diploma heb ik verschillende jaren gewerkt als financieel administratief medewerker. Hierdoor ben ik een ervaren en breed inzetbare medewerker heb ik veel ervaring opgedaan in de diverse werkzaamheden die bij deze functie horen. Een volledig overzicht van mijn opgedane werkervaring kunt u vinden in de bijgevoegde curriculum vitae.
Ik wil graag mijn steentje bijdragen ben van mening dat ik een positieve bijdrage kan leveren aan de verdere ontwikkeling van NAAM BEDRIJF door mijn talent ervaring op financieel administratief gebied en door mijn persoonlijkheid.voor uw stichting in te zetten.
Ik ben een creatief en sociaal vrouw persoon die georganiseerd en nauwkeurig te werk gaat. Graag zoek ik dingen tot op de bodem uit. In mijn vorige banen beleefde ik veel plezier aan het verwerken van gegevens en het uitzoeken en oplossen van (boekhoudkundige) problemen. Een motiverende werkomgeving en een goede omgang met collega's is voor mij van groot belang. Ik denk dan ook dat de functie mij op het lijf is geschreven en dat ik veel kan bijdragen aan het doel van uw organisatie. Ik hoor graag van u of ik mijn sollicitatie mondeling kan komen toelichten.
Ik zou graag een uitnodiging willen ontvangen om mijn sollicitatie en mijn CV in een persoonlijk gesprek aan u toe te lichten.
(dat doel ga ik nog even anders verwoorden...ze hebben verschillende doelen).
Als je geen motivatie kan geven in het antwoordformulier dan voeg ik hem toe als bijlage. Maar als je alles op een formulier kan invullen doe ik dat.quote:Op zondag 10 juli 2011 13:26 schreef JohnSpek het volgende:
Bij bijvoorbeeld studentenwerk.nl is er een optie om een mail toe te voegen aan je sollicitatie (of je kan gewoon klikken op sollicitatieknop en klaar). Voegen mensen vaak een mail toe aan hun sollicitatie? Zo ja, uitgebreid of kort?
Lekker hopen dat het wat wordt!quote:Op zondag 10 juli 2011 19:46 schreef Flew het volgende:
Zo, ik heb net vier sollicitatiebrieven de deur uit gewerkt!
Ja, mijn duimen draaien al op volle toeren!quote:Op zondag 10 juli 2011 20:16 schreef sachin1988 het volgende:
[..]
Lekker hopen dat het wat wordt!
Al een lange tijd op zoek naar werk?
Hmm mijn mailadres staat gewoon in m'n CV, dat is toch logisch, net als je adres en telefoonnummer. Maar ja, kan me voorstellen dat dat irritant is.quote:Op zondag 10 juli 2011 20:20 schreef Ml-etje het volgende:
Om van de andere kant op de poll te reageren, ik vind het heel irritant als ik alleen een brief +cv zonder mailadres krijg.Gelukkig komt het maar weinig voor.
Ik heb nogal veel vrijwilligerswerk gedaan en bijv. ook columns ( en nieuwsberichten) geschreven. En als vrijwilliger leiding gegeven, trainingen gegeven etc. Dat past allemaal niet in mijn CV of is dan te overweldigend. Staat wel op linkedin.. vandaar het doorverwijzen.quote:Op zondag 10 juli 2011 20:33 schreef Spiegelei het volgende:
[..]
Hmm mijn mailadres staat gewoon in m'n CV, dat is toch logisch, net als je adres en telefoonnummer. Maar ja, kan me voorstellen dat dat irritant is.
Ik zag iemand zeggen dat 'ie naar LinkedIn verwijst. Ik heb ook een account aangemaakt nu ik weer opzoek ben, alleen ik heb hierover niets in mijn CV gezegd. Werkt dit ook een beetje, helpt het je verder?
Niet voor iedereen helaas maar vooruit meestal bel ik die mensen maar om aan te geven of ze wel of niet door gaan. Brieven schrijven alleen bij bittere noodzaak.quote:Op zondag 10 juli 2011 20:33 schreef Spiegelei het volgende:
[..]
Hmm mijn mailadres staat gewoon in m'n CV, dat is toch logisch, net als je adres en telefoonnummer. Maar ja, kan me voorstellen dat dat irritant is.
Ik zag iemand zeggen dat 'ie naar LinkedIn verwijst. Ik heb ook een account aangemaakt nu ik weer opzoek ben, alleen ik heb hierover niets in mijn CV gezegd. Werkt dit ook een beetje, helpt het je verder?
Ik heb mijn cv in tweeën gesplitst (naast mijn opleidingen). Het ene deel wat ik aan werk ervaring heb en daarnaaast ook wat ik hobbymatig aan ervaring heb.quote:Op zondag 10 juli 2011 21:52 schreef Peter het volgende:
[..]
Ik heb nogal veel vrijwilligerswerk gedaan en bijv. ook columns ( en nieuwsberichten) geschreven. En als vrijwilliger leiding gegeven, trainingen gegeven etc. Dat past allemaal niet in mijn CV of is dan te overweldigend. Staat wel op linkedin.. vandaar het doorverwijzen.
Ik merkte bij mijn sollicitatiegesprekken in decmber dat ze daar echt naar gekeken hadden en onder de indruk waren. Op linkedin staan ook reccomendations van oud managers, klasgenoten en docenten. Dat zijn dus al referenties. En het vrijwilligerswerk levert wel leuke aanspraak op.
Ik heb voor mijzelf de stelregel dat mijn CV max 2 A4-tjes lang is. De rest lezen ze maar op linked in. Ik zet er in wat ik voor die functie relevant vind.quote:Op zondag 10 juli 2011 22:00 schreef Rucky het volgende:
[..]
Ik heb mijn cv in tweeën gesplitst (naast mijn opleidingen). Het ene deel wat ik aan werk ervaring heb en daarnaaast ook wat ik hobbymatig aan ervaring heb.
Gast, als dat zo is, waarom stel je deze vraag?? En waarin leidinggeven, pispotten schoonmaken, of financial controller van een multinational? Er zijn nog al wat categorieën die tussen het eerste en het laatste liggen.quote:Op zondag 10 juli 2011 22:35 schreef MrTorture het volgende:
Zomaar een vraagje: Ik heb een opleiding afgerond, waarmee ik een andere / leidinggevende functie aan zou moeten kunnen. Is het erg vreemd om binnen het bedrijf waar ik al werk een open sollicitatie te doen?
Nouja, k heb een managementopleiding gedaan, dus niet gericht op 1 afdeling. Wel voorkeur voor ICT of facilitair. Maar dat komt in die brief dan wel aan de orde. Maar ik vroeg het me af of het gebruikelijk / normaal wasquote:Op zondag 10 juli 2011 22:51 schreef HeetBoven het volgende:
[..]
Gast, als dat zo is, waarom stel je deze vraag?? En waarin leidinggeven, pispotten schoonmaken, of financial controller van een multinational? Er zijn nog al wat categorieën die tussen het eerste en het laatste liggen.
Kun je niet gewoon 'even' bij zo'n hr manager langslopen of iets dergelijks, dan kun je daarna alsnog je cv opsturen.quote:Op zondag 10 juli 2011 22:56 schreef MrTorture het volgende:
[..]
Nouja, k heb een managementopleiding gedaan, dus niet gericht op 1 afdeling. Wel voorkeur voor ICT of facilitair. Maar dat komt in die brief dan wel aan de orde. Maar ik vroeg het me af of het gebruikelijk / normaal was
Zo zou ik het ook doen.quote:Op maandag 11 juli 2011 10:22 schreef Chloe55 het volgende:
[..]
Kun je niet gewoon 'even' bij zo'n hr manager langslopen of iets dergelijks, dan kun je daarna alsnog je cv opsturen.
Okay, ja dan snap ik het wel. Ook voor de aanbevelingen is het wel handig.quote:Op zondag 10 juli 2011 21:52 schreef Peter het volgende:
[..]
Ik heb nogal veel vrijwilligerswerk gedaan en bijv. ook columns ( en nieuwsberichten) geschreven. En als vrijwilliger leiding gegeven, trainingen gegeven etc. Dat past allemaal niet in mijn CV of is dan te overweldigend. Staat wel op linkedin.. vandaar het doorverwijzen.
Ik merkte bij mijn sollicitatiegesprekken in december dat ze daar echt naar gekeken hadden en onder de indruk waren. Op linkedin staan ook reccomendations van oud managers, klasgenoten en docenten. Dat zijn dus al referenties. En het vrijwilligerswerk levert wel leuke aanspraak op.
Je wilt jezelf verder ontwikkelen (mits dat natuurlijk mogelijk is bij die nieuwe werkgever).quote:Op maandag 11 juli 2011 10:26 schreef Spiegelei het volgende:
[..]
Zo zou ik het ook doen.
Iemand nog goede tips om een beetje sjiek om te gaan met de reden waarom ik weg wil in mijn huidige baan zonder erg negatief of zuur over te komen?
Als ze je zo snel op gesprek willen hebben is alleen maar een goed teken.quote:Op maandag 11 juli 2011 12:55 schreef Flew het volgende:
Stuiterstuiterstuiter!
Gisteravond vier sollicitatiebrieven de deur uit gewerkt..
En vanmorgen werd ik gebeld door een advocatenkantoor, waar ik had gesolliciteerd naar de vacature van een Fulltime Allround-Secretaresse, of ik morgen op gesprek wilde komen!
Ze vroegen in eerste instantie of ik vandaag al langs kon komen voor een gesprek, maar dat was me toch echt te kort dag.
Ik vind het zo spannend, maar heb er ook echt zin in!
Wat goed! Veel succes morgen!quote:Op maandag 11 juli 2011 12:55 schreef Flew het volgende:
Stuiterstuiterstuiter!
Gisteravond vier sollicitatiebrieven de deur uit gewerkt..
En vanmorgen werd ik gebeld door een advocatenkantoor, waar ik had gesolliciteerd naar de vacature van een Fulltime Allround-Secretaresse, of ik morgen op gesprek wilde komen!
Ze vroegen in eerste instantie of ik vandaag al langs kon komen voor een gesprek, maar dat was me toch echt te kort dag.
Ik vind het zo spannend, maar heb er ook echt zin in!
Goed nieuws wel. Referenties nabellen? Ik heb dat zelf nog nooit meegemaakt en ik heb het ook nog nooit meegemaakt dat het bij ons werd gedaan. Maar goed binnen mijn werkgebied is het wereldje heel klein. Iedereen kent elkaar wel een beetje via via. Voor wat voor soort functie is het? Ik hoop dat je snel wat meer weet.quote:Op maandag 11 juli 2011 17:27 schreef sachin1988 het volgende:
Ben vandaag gebeld, ze vonden het tweede gesprek wel positief van mij...echter zei ze dat ze toch nog even referentie gaan opvragen van de twee die ze vroegen waarbij ze gingen vragen. De een is op vakantie en de ander is niet bereikbaar. Dus het is nu afwachten voor mij. Hoop niet dat ze een andere refeerentie zullen opvragen dan de twee die ik had opgegeven.
Wat een associale manquote:Op dinsdag 12 juli 2011 17:29 schreef Flew het volgende:
Meneer kon me binnen welgeteld 5 minuutjes al zeggen dat deze functie absoluut niets voor mij zou zijn.
Hij had nog nooit van een Wajong-uitkering gehoord ('Wat is dat, een Wajong?') en hij was er van overtuigd dat hij mij niet de begeleiding en aandacht kon geven die ik nodig had.
Uitgepraat.
Wat rot dat het "gesprek" zo gelopen is. Had je in je sollicitatiebrief aangegeven dat je een Wajong-uitkering hebt en welke begeleiding je eventueel nodig zou hebben?quote:Op dinsdag 12 juli 2011 17:29 schreef Flew het volgende:
Meneer kon me binnen welgeteld 5 minuutjes al zeggen dat deze functie absoluut niets voor mij zou zijn.
Hij had nog nooit van een Wajong-uitkering gehoord ('Wat is dat, een Wajong?') en hij was er van overtuigd dat hij mij niet de begeleiding en aandacht kon geven die ik nodig had.
Uitgepraat.
Mwa dat wel. Het is voor een functie als beginnend assistent-accountant. Vandaag weer even gebeld en nog een referent opgegeven die mijn andere begeleider kan vervangen. Hopen dat het lukt en dat ik morgen mijn antwoord heb. Dit is echt nog mijn laatste kans om echt in de Accountancy verder te gaan andere mogelijkheden zie ik niet meer zitten. Dan maar gewoon via het uitzendbureau gaan solliciteren.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 11:49 schreef Spiegelei het volgende:
[..]
Goed nieuws wel. Referenties nabellen? Ik heb dat zelf nog nooit meegemaakt en ik heb het ook nog nooit meegemaakt dat het bij ons werd gedaan. Maar goed binnen mijn werkgebied is het wereldje heel klein. Iedereen kent elkaar wel een beetje via via. Voor wat voor soort functie is het? Ik hoop dat je snel wat meer weet.
Ik heb mijn eerste gesprek achter de rug. Ik was natuurlijk bloedzenuwachtig vooraf. Goed op tijd aanwezig en na de eerste handdrukken was mijn spanning gelukkig wel weg. Goed en vooral ook heel informatief gesprek gehad, ongedwongen ook wel. Ik heb wel sowieso vijf concurrenten. Als het op afstand aan gaat komen ga ik dat -denk ik- verliezen. Maar we wachten af.
Jammer Flew, maar zelf heb ik zoiets dat ik dan blij ben dat ik niet aangenomen ben.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 17:29 schreef Flew het volgende:
Uitgepraat.
Gewoon uit interesse sinds ik ook de accountancy richting opga, maar wil een bedrijf van de big 4 je niet hebben? Daar vragen ze toch meestal genoeg mensen?quote:Op dinsdag 12 juli 2011 18:37 schreef sachin1988 het volgende:
[..]
Mwa dat wel. Het is voor een functie als beginnend assistent-accountant. Vandaag weer even gebeld en nog een referent opgegeven die mijn andere begeleider kan vervangen. Hopen dat het lukt en dat ik morgen mijn antwoord heb. Dit is echt nog mijn laatste kans om echt in de Accountancy verder te gaan andere mogelijkheden zie ik niet meer zitten. Dan maar gewoon via het uitzendbureau gaan solliciteren.
Wauw 5 concurrenten wel veel! Hoop dat het je lukt en dat je je enthousiasme liet zien etc. Wanneer hoor je of je door bent?
Oftewel: hij heeft aan de wettelijke verplichting voldaan om ook Wajongers een "kans" te geven.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 17:29 schreef Flew het volgende:
Uitgepraat.
Nou dat is het hem juist, mijn cijfers en alles is prima, heb het OAT ook in 1 x behaald etc. Alleen de sollicitaties zijn helaas niet gelukt. Bij eentje tweede gesprek afgewezen de andere 2 de test niet gehaald. En nu mijn laatste vd Big4 en dan weet ik het ook niet meer. Heb al een aantal kleine gebeld maar daar is het vol of geen vacatures.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 22:47 schreef JohnSpek het volgende:
[..]
Gewoon uit interesse sinds ik ook de accountancy richting opga, maar wil een bedrijf van de big 4 je niet hebben? Daar vragen ze toch meestal genoeg mensen?
Callcenter?quote:Op woensdag 13 juli 2011 21:30 schreef Eye85 het volgende:
Ik ben momenteel werkloos en dringend opzoek naar een baan binnen het werkveld van de sociaal pedagogische hulpverlening. Ben inmiddels al vaak afgewezen. (Heb zelf SPH gedaan). Iemand suggesties?
Alvast bedankt voor het meedenken!
In welke regio zoek je een baan? Behalve vacaturesites kun je ook nog eens kijken bij alle instanties die binnen het werkveld van SPH vallen want niet iedere vacature belandt op een vacature site.quote:Op woensdag 13 juli 2011 21:30 schreef Eye85 het volgende:
Ik ben momenteel werkloos en dringend opzoek naar een baan binnen het werkveld van de sociaal pedagogische hulpverlening. Ben inmiddels al vaak afgewezen. (Heb zelf SPH gedaan). Iemand suggesties?
Alvast bedankt voor het meedenken!
Dat zou zeker een mooie overgang zijn! En het feit dat ze je mailen of je interesse hebt wil ook wat zeggen natuurlijk!quote:Op donderdag 14 juli 2011 12:46 schreef Viking84 het volgende:
Krijg net mail van een bedrijf waarbij ik in april twee keer op gesprek ben geweest en een proefopdracht voor heb gemaakt. Ik ben toen tweede geworden en nu hebben ze weer eenzelfde functie. Of ik nog interesse heb!. Zit nu tot oktober op een baantje onder mijn niveau en het zou geweldig zijn als dat kon overlopen in een baan op niveau!
.
Jaquote:Op donderdag 14 juli 2011 12:51 schreef Cyan het volgende:
[..]
Dat zou zeker een mooie overgang zijn! En het feit dat ze je mailen of je interesse hebt wil ook wat zeggen natuurlijk!
Ik heb morgen een intake gesprek met een teamleider voor de baan via het uitzendbureau en ik denk dat dat eigenlijk nog maar een formaliteit is.
Het feit dat ze je alsnog benaderen na 2 en een halve maand om te vragen of je nog interesse hebt duidt er denk ik op dat ze je uitnodigen voor een gesprek om te bekijken wat jullie voor elkaar kunnen betekenen.quote:Op donderdag 14 juli 2011 12:58 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ja. De vacature staat ook niet online, dus ik ben benieuwd of ik nog concurrentie heb. Mogelijk de derde die afviel, maar ik hoop van niet
. Zit nu naarstig te wachten op een mailtje, want ik wil weten waar ik aan toe ben
.
Woensdag gesprek idd met recruiter en collega vd afdeling. Heb nu geen idee hoe ik het moet voorbereiden, want zo'n soort gesprek heb ik nog nooit gevoerdquote:Op donderdag 14 juli 2011 13:02 schreef Cyan het volgende:
[..]
Het feit dat ze je alsnog benaderen na 2 en een halve maand om te vragen of je nog interesse hebt duidt er denk ik op dat ze je uitnodigen voor een gesprek om te bekijken wat jullie voor elkaar kunnen betekenen.Spannend hoor!
Spannend! Print je cv nog een keer uit en neem die sowieso mee en bedenk nog eens goed waarom jij die baan wilt en waarom ze jou moeten aannemen. Ik weet niet om welke functie en om welke branche het gaat maar als het mogelijk is zou je nog een portfolio kunnen samenstellen.quote:Op donderdag 14 juli 2011 13:16 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Woensdag gesprek idd met recruiter en collega vd afdeling. Heb nu geen idee hoe ik het moet voorbereiden, want zo'n soort gesprek heb ik nog nooit gevoerd. Ook ff gevraagd of er nog andere kandidaten zijn.
Gezien het feit dat het een 3e? gesprek is, ook even bedenken wat je wil qua salaris/pensioen/vakantiedagen/reiskosten enz.quote:Op donderdag 14 juli 2011 13:38 schreef Viking84 het volgende:
Op dit moment ben ik de enige kandidaat, maar ze stellen volgende wk de vaca weer open. Geen idee of ze dat laten afhangen van hoe het met mij gaat, lijkt me wel logisch, maar we zullen zien. En ik bereid het gewoon net zo voor als vorige keer. Zou niet weten wat ze nu anders zouden kunnen vragen.
Yep dat zal ook wel aan de orde komen aangezien ik de gebruikelijke sollicitatiepraat met beide gesprekspartners al gehad heb dus idd ff over nadenken/uitzoeken wat redelijk is.quote:Op donderdag 14 juli 2011 13:45 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Gezien het feit dat het een 3e? gesprek is, ook even bedenken wat je wil qua salaris/pensioen/vakantiedagen/reiskosten enz.
quote:Op donderdag 14 juli 2011 13:38 schreef Viking84 het volgende:
Op dit moment ben ik de enige kandidaat, maar ze stellen volgende wk de vaca weer open. Geen idee of ze dat laten afhangen van hoe het met mij gaat, lijkt me wel logisch, maar we zullen zien. En ik bereid het gewoon net zo voor als vorige keer. Zou niet weten wat ze nu anders zouden kunnen vragen.
Yep, maar dat wist ik alquote:Op donderdag 14 juli 2011 14:41 schreef Rucky het volgende:
[..]
Dat ze jou bellen voordat ze de vacature plaatsen zegt genoeg, dan heb je een goede indruk daar achter gelaten.
![]()
Veel succes.
Gefeliciteerd! Geniet van je vakantie waar nu tenminste in september een einde aan komt. Dat is toch een fijner idee dan niet weten wanneer je weer aan het werk moet.quote:Op donderdag 14 juli 2011 17:57 schreef sachin1988 het volgende:
Yes ben aangenomen! Per september kan ik beginnen, nu lekker vakantie vieren.
Iedereen succes en blijven doorzetten! Het komt allemaal goed
Wat zoek je? Wat heb je gedaan? Wat ga je (hopelijk) doen?quote:Op vrijdag 15 juli 2011 00:27 schreef Spezza19 het volgende:
Mijn eerste post en misschien ook wel meteen weer mijn laatste.
Ik heb 9 maanden thuis gezeten, maar mag augustus weer beginnen met werken
Ik heb een tijdje terug ook gezocht naar schoonmaakwerk in Almere maar kon echt vrijwel niks vinden.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 15:22 schreef Janena het volgende:
Gaat goed hier, gefeliciteerd allemaal!
Vandaag wezen schoonmaken. Tja, mijn ding is het niet echt maar ja, de rekeningen worden ermee betaald en zo slecht betaalt het nog niet (ruim 10 euro per uur) voor ongeschoold werk.
Hmm balen! Had je het zien aankomen of was het echt een verrassing?quote:Op vrijdag 15 juli 2011 09:19 schreef cofi het volgende:
En, meldt...
Gisteren te horen gekregen dat mijn jaarcontract niet verlengd wordt...
Ik ervaar precies het tegenovergestelde. Vorig jaar mocht ik op zoek en had ik in no-time zes gesprekken. Helaas heeft de partij die het toen is geworden nu last van de recessie, waardoor ik opnieuw mag gaan zoeken. De spoeling qua vacatures is nu véél dunner, heb ik het idee. Gelukkig kan ik wel per direct aan de slag bij het koeriersbedrijf waar ik als student ook heb gewerkt, zodat de UWV-ellende me in ieder geval bespaard blijft.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 13:09 schreef Spiegelei het volgende:
Ik vind het wel frappant dat ik nu ineens zoveel heb (nou ja, in korte tijd dan) terwijl ik in een eerder sollicitatieperiode (meer dan een jaar geleden) er niet echt tussen kwam. Heeft misschien ook wel met de crisis te maken, of mijn brief/motivatie.
Zag het al wel aankomen. Was ook niet helemaal "mijn baan", maar had liever zelf het besluit genomen.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 13:09 schreef Spiegelei het volgende:
[..]
Hmm balen! Had je het zien aankomen of was het echt een verrassing?
@Cyan: gefeliciteerd! Is het een tijdelijke baan of heb je uitzicht op een vaste aanstelling? (Is toch via een uitzendbureau?)
Ik heb volgende keer een gesprek voor een andere sollicitatie die ik heb lopen. Na een telefonisch gesprek vorige week en een korte telefonische afspraak deze week ben ik daar extra enthousiast over geworden. De functie is in een andere sector (maar wel aanverwant) dan waar ik nu in werkzaam ben, maar dat lijkt me juist wel weer heel erg leuk. Wel een valkuil natuurlijk als ik het niet wordt. Nou ja, we gaan het zien.
Daarnaast afgelopen week nog een kennismaking gehad naar aanleiding van een open sollicitatie in mijn eigen werkgebied. Er zijn momenteel geen vacatures, maar men is bezig met om naar de toekomst te kijken. Jammer dat het niet direct voor een baan was, want het was een leuk gesprek met motiverende mensen.
Ik vind het wel frappant dat ik nu ineens zoveel heb (nou ja, in korte tijd dan) terwijl ik in een eerder sollicitatieperiode (meer dan een jaar geleden) er niet echt tussen kwam. Heeft misschien ook wel met de crisis te maken, of mijn brief/motivatie.
En elke euro is weer één euro meer die je kan uitgeven in de kroeg natuurlijk!quote:Op dinsdag 19 juli 2011 11:00 schreef motorbloempje het volgende:
In theorie zou mijn man ons kunnen onderhouden, maar ik heb altijd al gewerkt, sinds mijn 13e (begonnen bij folders en krantenwijken enzo) en ik vind het te leuk om niet te doen. Elke ervaring is er weer een (er zijn weinig banen die ik pertinent weiger te doen, zoals outbound callcenter en deur aan deur verkopen enzo) en inderdaad, juist in een ander land zou ik het ook wel eens willen ervaren, hoe de werkcultuur hier is!
Daarnaast wil ik gewoon niet afhankelijk zijn van mijn manIk betaal mijn eigen motoronderhoud, ondanks 'gemeenschap van goederen' en dat soort zaken, dus een baan is voor mij vanalles: onderdeel van m'n leven, ervaring, zelfstandigheid.
Wow! Waar was dat dan als ik vragen mag? (DM/PM?). Ik heb morgen ook een gesprek bij een onderwijsinstelling.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 14:33 schreef Janena het volgende:
Afwijzing binnen voor de administratieve baan bij de onderwijsinstelling, 170 reacties hebben ze gehad...(en dit betrof een vacature die niet eens verscheen op de grote vacaturesites).
inderdaad, 't haalt je iig niet zo onderuit, kans was dan sowieso kleinquote:Op dinsdag 19 juli 2011 15:07 schreef Janena het volgende:
Ja, erg veel...
Het is zo meer een loterij...
Maar goed, ik heb liever zo'n afwijzing dan een afwijzing op een vacature met 10 reacties natuurlijk :p.
congratz!quote:Op dinsdag 19 juli 2011 19:43 schreef skrn het volgende:
Ik heb resultaat. Na een moeizame procedure en ondanks een stroef eindgesprek gaan ze een aanbod opsturen!
Dank. Ik wil best meer details uit de boeken doen maar het wereldje is niet zo heel groot. Ik ben engineer, blijf engineer, maar dus bij een ander bedrijf en hopelijk met meer carriere-mogelijkheden en net iets anders werk. Meer info volgt als ik echt rond ben.quote:
Dat kan, hoe ver woon je van het bedrijf af? Bij ons wordt bijvoorbeeld maximaal 50 km vergoed a ¤0,15 per km.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 11:19 schreef Viking84 het volgende:
Ga alleen wel zelf moeten bijleggen wb reiskosten, want die worden niet volledig vergoed. Is dat normaal?
Gefeliciteerd!quote:Op vrijdag 22 juli 2011 11:09 schreef Viking84 het volgende:
Net mail gehad nav het sollicitatiegesprek van afgelopen woensdag bij het bedrijf waar ik eerder tweede was geworden: ik ben aangenomen en kan per 1 augustus starten!!!. Spannend hoor! Eindelijk een baan die bij m'n studieachtergrond past (Nederlands) en die heeeeel goed is voor m'n cv!
verzendkostenquote:Op vrijdag 22 juli 2011 11:36 schreef Janena het volgende:
Gefeliciteerd!!!
Da's inderdaad wel normaal.
Ik werkte in Assen, 55 km vanaf mijn woonplaats.
Ik kreeg tot 30 km vergoed en legde op een dag zelf zo'n 3 euro bij op de verzendkosten.
Niet iedereen krijgt sowieso reiskosten vergoed, dus opzich al netjes dat je baas het sowieso voor een deel aanbied.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 11:19 schreef Viking84 het volgende:
Ga alleen wel zelf moeten bijleggen wb reiskosten, want die worden niet volledig vergoed. Is dat normaal?
Hahahaha, verzendkostenquote:Op vrijdag 22 juli 2011 11:36 schreef Janena het volgende:
Gefeliciteerd!!!
Da's inderdaad wel normaal.
Ik werkte in Assen, 55 km vanaf mijn woonplaats.
Ik kreeg tot 30 km vergoed en legde op een dag zelf zo'n 3 euro bij op de verzendkosten.
Ja, als pakketjequote:
Waar in de UK zit je?quote:Op vrijdag 22 juli 2011 11:39 schreef motorbloempje het volgende:
15cent? Ik kreeg altijd 19centmaximum aantal km's weet ik niet zo.
Denk dat ik straks ga schrikken van het salaris bij Marks&Spencer, maargoed ik zoek dan ook echt een bijbaantje waar ik gewoon naar toe kan en kan gaan werken en geen kantoorbaan meer voor >24 uur per week. Al vind ik dat stiekem wel jammer.
Heb wel nog een solli de deur uit gedaan voor een tijdelijke klus van 6 weken, administratief, voor een salaris van maximaal 9GBP, maar da's dan wel fulltime.
Ben wel een beetje zenuwachtig, maar ga lekker op de motor, wellicht met een omweg om even m'n hoofd leeg te maken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |