Hmm mijn mailadres staat gewoon in m'n CV, dat is toch logisch, net als je adres en telefoonnummer. Maar ja, kan me voorstellen dat dat irritant is.quote:Op zondag 10 juli 2011 20:20 schreef Ml-etje het volgende:
Om van de andere kant op de poll te reageren, ik vind het heel irritant als ik alleen een brief +cv zonder mailadres krijg.Gelukkig komt het maar weinig voor.
Ik heb nogal veel vrijwilligerswerk gedaan en bijv. ook columns ( en nieuwsberichten) geschreven. En als vrijwilliger leiding gegeven, trainingen gegeven etc. Dat past allemaal niet in mijn CV of is dan te overweldigend. Staat wel op linkedin.. vandaar het doorverwijzen.quote:Op zondag 10 juli 2011 20:33 schreef Spiegelei het volgende:
[..]
Hmm mijn mailadres staat gewoon in m'n CV, dat is toch logisch, net als je adres en telefoonnummer. Maar ja, kan me voorstellen dat dat irritant is.
Ik zag iemand zeggen dat 'ie naar LinkedIn verwijst. Ik heb ook een account aangemaakt nu ik weer opzoek ben, alleen ik heb hierover niets in mijn CV gezegd. Werkt dit ook een beetje, helpt het je verder?
Niet voor iedereen helaas maar vooruit meestal bel ik die mensen maar om aan te geven of ze wel of niet door gaan. Brieven schrijven alleen bij bittere noodzaak.quote:Op zondag 10 juli 2011 20:33 schreef Spiegelei het volgende:
[..]
Hmm mijn mailadres staat gewoon in m'n CV, dat is toch logisch, net als je adres en telefoonnummer. Maar ja, kan me voorstellen dat dat irritant is.
Ik zag iemand zeggen dat 'ie naar LinkedIn verwijst. Ik heb ook een account aangemaakt nu ik weer opzoek ben, alleen ik heb hierover niets in mijn CV gezegd. Werkt dit ook een beetje, helpt het je verder?
Ik heb mijn cv in tweeën gesplitst (naast mijn opleidingen). Het ene deel wat ik aan werk ervaring heb en daarnaaast ook wat ik hobbymatig aan ervaring heb.quote:Op zondag 10 juli 2011 21:52 schreef Peter het volgende:
[..]
Ik heb nogal veel vrijwilligerswerk gedaan en bijv. ook columns ( en nieuwsberichten) geschreven. En als vrijwilliger leiding gegeven, trainingen gegeven etc. Dat past allemaal niet in mijn CV of is dan te overweldigend. Staat wel op linkedin.. vandaar het doorverwijzen.
Ik merkte bij mijn sollicitatiegesprekken in decmber dat ze daar echt naar gekeken hadden en onder de indruk waren. Op linkedin staan ook reccomendations van oud managers, klasgenoten en docenten. Dat zijn dus al referenties. En het vrijwilligerswerk levert wel leuke aanspraak op.
Ik heb voor mijzelf de stelregel dat mijn CV max 2 A4-tjes lang is. De rest lezen ze maar op linked in. Ik zet er in wat ik voor die functie relevant vind.quote:Op zondag 10 juli 2011 22:00 schreef Rucky het volgende:
[..]
Ik heb mijn cv in tweeën gesplitst (naast mijn opleidingen). Het ene deel wat ik aan werk ervaring heb en daarnaaast ook wat ik hobbymatig aan ervaring heb.
Gast, als dat zo is, waarom stel je deze vraag?? En waarin leidinggeven, pispotten schoonmaken, of financial controller van een multinational? Er zijn nog al wat categorieën die tussen het eerste en het laatste liggen.quote:Op zondag 10 juli 2011 22:35 schreef MrTorture het volgende:
Zomaar een vraagje: Ik heb een opleiding afgerond, waarmee ik een andere / leidinggevende functie aan zou moeten kunnen. Is het erg vreemd om binnen het bedrijf waar ik al werk een open sollicitatie te doen?
Nouja, k heb een managementopleiding gedaan, dus niet gericht op 1 afdeling. Wel voorkeur voor ICT of facilitair. Maar dat komt in die brief dan wel aan de orde. Maar ik vroeg het me af of het gebruikelijk / normaal wasquote:Op zondag 10 juli 2011 22:51 schreef HeetBoven het volgende:
[..]
Gast, als dat zo is, waarom stel je deze vraag?? En waarin leidinggeven, pispotten schoonmaken, of financial controller van een multinational? Er zijn nog al wat categorieën die tussen het eerste en het laatste liggen.
Kun je niet gewoon 'even' bij zo'n hr manager langslopen of iets dergelijks, dan kun je daarna alsnog je cv opsturen.quote:Op zondag 10 juli 2011 22:56 schreef MrTorture het volgende:
[..]
Nouja, k heb een managementopleiding gedaan, dus niet gericht op 1 afdeling. Wel voorkeur voor ICT of facilitair. Maar dat komt in die brief dan wel aan de orde. Maar ik vroeg het me af of het gebruikelijk / normaal was
Zo zou ik het ook doen.quote:Op maandag 11 juli 2011 10:22 schreef Chloe55 het volgende:
[..]
Kun je niet gewoon 'even' bij zo'n hr manager langslopen of iets dergelijks, dan kun je daarna alsnog je cv opsturen.
Okay, ja dan snap ik het wel. Ook voor de aanbevelingen is het wel handig.quote:Op zondag 10 juli 2011 21:52 schreef Peter het volgende:
[..]
Ik heb nogal veel vrijwilligerswerk gedaan en bijv. ook columns ( en nieuwsberichten) geschreven. En als vrijwilliger leiding gegeven, trainingen gegeven etc. Dat past allemaal niet in mijn CV of is dan te overweldigend. Staat wel op linkedin.. vandaar het doorverwijzen.
Ik merkte bij mijn sollicitatiegesprekken in december dat ze daar echt naar gekeken hadden en onder de indruk waren. Op linkedin staan ook reccomendations van oud managers, klasgenoten en docenten. Dat zijn dus al referenties. En het vrijwilligerswerk levert wel leuke aanspraak op.
Je wilt jezelf verder ontwikkelen (mits dat natuurlijk mogelijk is bij die nieuwe werkgever).quote:Op maandag 11 juli 2011 10:26 schreef Spiegelei het volgende:
[..]
Zo zou ik het ook doen.
Iemand nog goede tips om een beetje sjiek om te gaan met de reden waarom ik weg wil in mijn huidige baan zonder erg negatief of zuur over te komen?
Als ze je zo snel op gesprek willen hebben is alleen maar een goed teken.quote:Op maandag 11 juli 2011 12:55 schreef Flew het volgende:
Stuiterstuiterstuiter!
Gisteravond vier sollicitatiebrieven de deur uit gewerkt..
En vanmorgen werd ik gebeld door een advocatenkantoor, waar ik had gesolliciteerd naar de vacature van een Fulltime Allround-Secretaresse, of ik morgen op gesprek wilde komen!
Ze vroegen in eerste instantie of ik vandaag al langs kon komen voor een gesprek, maar dat was me toch echt te kort dag.
Ik vind het zo spannend, maar heb er ook echt zin in!
Wat goed! Veel succes morgen!quote:Op maandag 11 juli 2011 12:55 schreef Flew het volgende:
Stuiterstuiterstuiter!
Gisteravond vier sollicitatiebrieven de deur uit gewerkt..
En vanmorgen werd ik gebeld door een advocatenkantoor, waar ik had gesolliciteerd naar de vacature van een Fulltime Allround-Secretaresse, of ik morgen op gesprek wilde komen!
Ze vroegen in eerste instantie of ik vandaag al langs kon komen voor een gesprek, maar dat was me toch echt te kort dag.
Ik vind het zo spannend, maar heb er ook echt zin in!
Goed nieuws wel. Referenties nabellen? Ik heb dat zelf nog nooit meegemaakt en ik heb het ook nog nooit meegemaakt dat het bij ons werd gedaan. Maar goed binnen mijn werkgebied is het wereldje heel klein. Iedereen kent elkaar wel een beetje via via. Voor wat voor soort functie is het? Ik hoop dat je snel wat meer weet.quote:Op maandag 11 juli 2011 17:27 schreef sachin1988 het volgende:
Ben vandaag gebeld, ze vonden het tweede gesprek wel positief van mij...echter zei ze dat ze toch nog even referentie gaan opvragen van de twee die ze vroegen waarbij ze gingen vragen. De een is op vakantie en de ander is niet bereikbaar. Dus het is nu afwachten voor mij. Hoop niet dat ze een andere refeerentie zullen opvragen dan de twee die ik had opgegeven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |