abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 10 juli 2011 @ 20:33:44 #201
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_99291973
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 20:20 schreef Ml-etje het volgende:
Om van de andere kant op de poll te reageren, ik vind het heel irritant als ik alleen een brief +cv zonder mailadres krijg.Gelukkig komt het maar weinig voor.
Hmm mijn mailadres staat gewoon in m'n CV, dat is toch logisch, net als je adres en telefoonnummer. Maar ja, kan me voorstellen dat dat irritant is.

Ik zag iemand zeggen dat 'ie naar LinkedIn verwijst. Ik heb ook een account aangemaakt nu ik weer opzoek ben, alleen ik heb hierover niets in mijn CV gezegd. Werkt dit ook een beetje, helpt het je verder?
klerkje
pi_99296509
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 20:33 schreef Spiegelei het volgende:

[..]

Hmm mijn mailadres staat gewoon in m'n CV, dat is toch logisch, net als je adres en telefoonnummer. Maar ja, kan me voorstellen dat dat irritant is.

Ik zag iemand zeggen dat 'ie naar LinkedIn verwijst. Ik heb ook een account aangemaakt nu ik weer opzoek ben, alleen ik heb hierover niets in mijn CV gezegd. Werkt dit ook een beetje, helpt het je verder?
Ik heb nogal veel vrijwilligerswerk gedaan en bijv. ook columns ( en nieuwsberichten) geschreven. En als vrijwilliger leiding gegeven, trainingen gegeven etc. Dat past allemaal niet in mijn CV of is dan te overweldigend. Staat wel op linkedin.. vandaar het doorverwijzen.

Ik merkte bij mijn sollicitatiegesprekken in december dat ze daar echt naar gekeken hadden en onder de indruk waren. Op linkedin staan ook reccomendations van oud managers, klasgenoten en docenten. Dat zijn dus al referenties. En het vrijwilligerswerk levert wel leuke aanspraak op.

[ Bericht 6% gewijzigd door Peter op 10-07-2011 21:59:21 ]
dag
pi_99296915
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 20:33 schreef Spiegelei het volgende:

[..]

Niet voor iedereen helaas maar vooruit meestal bel ik die mensen maar om aan te geven of ze wel of niet door gaan. Brieven schrijven alleen bij bittere noodzaak.

Linkedin kan wel werken ja :)
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  zondag 10 juli 2011 @ 22:00:57 #204
154407 Rucky
Al prutsende wordt men wijs.
pi_99296929
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 21:52 schreef Peter het volgende:

[..]

Ik heb nogal veel vrijwilligerswerk gedaan en bijv. ook columns ( en nieuwsberichten) geschreven. En als vrijwilliger leiding gegeven, trainingen gegeven etc. Dat past allemaal niet in mijn CV of is dan te overweldigend. Staat wel op linkedin.. vandaar het doorverwijzen.

Ik merkte bij mijn sollicitatiegesprekken in decmber dat ze daar echt naar gekeken hadden en onder de indruk waren. Op linkedin staan ook reccomendations van oud managers, klasgenoten en docenten. Dat zijn dus al referenties. En het vrijwilligerswerk levert wel leuke aanspraak op.
Ik heb mijn cv in tweeën gesplitst (naast mijn opleidingen). Het ene deel wat ik aan werk ervaring heb en daarnaaast ook wat ik hobbymatig aan ervaring heb.
Op zaterdag 14 april 2012 23:50 schreef innepin het volgende: Rucky en Merlijn zijn tof.
Op donderdag 21 juni 2012 00:22 schreef Papabear het volgende: We kennen elkaar, daten elkaar, doen elkaar en helpen elkaar. FHF O+
Op vrijdag 17 december 2010 13:58 schreef smegmanus het volgende: FOK!kers, hard van buiten. Zacht van binnen 8-)
pi_99297369
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 22:00 schreef Rucky het volgende:

[..]

Ik heb mijn cv in tweeën gesplitst (naast mijn opleidingen). Het ene deel wat ik aan werk ervaring heb en daarnaaast ook wat ik hobbymatig aan ervaring heb.
Ik heb voor mijzelf de stelregel dat mijn CV max 2 A4-tjes lang is. De rest lezen ze maar op linked in. Ik zet er in wat ik voor die functie relevant vind.
dag
  zondag 10 juli 2011 @ 22:35:45 #206
26777 MrTorture
Welcome to the torture chamber
pi_99298668
Zomaar een vraagje: Ik heb een opleiding afgerond, waarmee ik een andere / leidinggevende functie aan zou moeten kunnen. Is het erg vreemd om binnen het bedrijf waar ik al werk een open sollicitatie te doen?
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
  zondag 10 juli 2011 @ 22:51:11 #207
283395 HeetBoven
componist van lullige liedjes
pi_99299471
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 22:35 schreef MrTorture het volgende:
Zomaar een vraagje: Ik heb een opleiding afgerond, waarmee ik een andere / leidinggevende functie aan zou moeten kunnen. Is het erg vreemd om binnen het bedrijf waar ik al werk een open sollicitatie te doen?
Gast, als dat zo is, waarom stel je deze vraag?? En waarin leidinggeven, pispotten schoonmaken, of financial controller van een multinational? Er zijn nog al wat categorieën die tussen het eerste en het laatste liggen.
  zondag 10 juli 2011 @ 22:56:55 #208
26777 MrTorture
Welcome to the torture chamber
pi_99299793
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 22:51 schreef HeetBoven het volgende:

[..]

Gast, als dat zo is, waarom stel je deze vraag?? En waarin leidinggeven, pispotten schoonmaken, of financial controller van een multinational? Er zijn nog al wat categorieën die tussen het eerste en het laatste liggen.
Nouja, k heb een managementopleiding gedaan, dus niet gericht op 1 afdeling. Wel voorkeur voor ICT of facilitair. Maar dat komt in die brief dan wel aan de orde. Maar ik vroeg het me af of het gebruikelijk / normaal was :P
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
pi_99311880
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 22:56 schreef MrTorture het volgende:

[..]

Nouja, k heb een managementopleiding gedaan, dus niet gericht op 1 afdeling. Wel voorkeur voor ICT of facilitair. Maar dat komt in die brief dan wel aan de orde. Maar ik vroeg het me af of het gebruikelijk / normaal was :P
Kun je niet gewoon 'even' bij zo'n hr manager langslopen of iets dergelijks, dan kun je daarna alsnog je cv opsturen.

[ Bericht 5% gewijzigd door Chloe55 op 11-07-2011 10:24:40 (niet goed gelezen) ]
  maandag 11 juli 2011 @ 10:26:22 #210
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_99311950
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 10:22 schreef Chloe55 het volgende:

[..]

Kun je niet gewoon 'even' bij zo'n hr manager langslopen of iets dergelijks, dan kun je daarna alsnog je cv opsturen.
Zo zou ik het ook doen.

Iemand nog goede tips om een beetje sjiek om te gaan met de reden waarom ik weg wil in mijn huidige baan zonder erg negatief of zuur over te komen?
klerkje
  maandag 11 juli 2011 @ 10:29:36 #211
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_99312023
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 21:52 schreef Peter het volgende:

[..]

Ik merkte bij mijn sollicitatiegesprekken in december dat ze daar echt naar gekeken hadden en onder de indruk waren. Op linkedin staan ook reccomendations van oud managers, klasgenoten en docenten. Dat zijn dus al referenties. En het vrijwilligerswerk levert wel leuke aanspraak op.
Okay, ja dan snap ik het wel. Ook voor de aanbevelingen is het wel handig.
Ik zie wel dat ik op mijn profiel wordt bekeken, ook naar aanleiding van sollicitaties (of het is heel toevallig allemaal) zonder dat ik in mijn CV of brief verwijs naar LinkedIn. Kennelijk is het wel gebruikelijk (al was het maar uit nieuwsgierigheid misschien) om daar ook even te kijken.
Ik heb meer een profiel aangemaakt zo van 'baat het niet schaadt het niet'.
klerkje
pi_99313216
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 10:26 schreef Spiegelei het volgende:

[..]

Zo zou ik het ook doen.

Iemand nog goede tips om een beetje sjiek om te gaan met de reden waarom ik weg wil in mijn huidige baan zonder erg negatief of zuur over te komen?
Je wilt jezelf verder ontwikkelen (mits dat natuurlijk mogelijk is bij die nieuwe werkgever).
Je wilt graag dichter bij huis werken (mits dat bedrijf natuurlijk dichterbij huis ligt).
Je wilt graag in een andere sector werken omdat .... (mits dat bedrijf natuurlijk in een andere sector zit).

Veel succes!
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit
pi_99315248
1 down, 2 to go. Eerste afwijzing binnen. Gelukkig staat er nog een gesprek met een ander bedrijf op de planning en moet ik nog terug horen van de ander.
  maandag 11 juli 2011 @ 12:55:37 #214
340486 Flew
Mijn wil is wet.
pi_99316374
Stuiterstuiterstuiter!

Gisteravond vier sollicitatiebrieven de deur uit gewerkt..
En vanmorgen werd ik gebeld door een advocatenkantoor, waar ik had gesolliciteerd naar de vacature van een Fulltime Allround-Secretaresse, of ik morgen op gesprek wilde komen!

Ze vroegen in eerste instantie of ik vandaag al langs kon komen voor een gesprek, maar dat was me toch echt te kort dag.

Ik vind het zo spannend, maar heb er ook echt zin in! *O*
'Wanneer alles verloren lijkt, doet hoop nog leven.'
  maandag 11 juli 2011 @ 13:13:58 #215
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_99316978
Dat is goed nieuws Flew en zo snel ook! Succes! *O*

[ Bericht 0% gewijzigd door Spiegelei op 11-07-2011 13:21:27 ]
klerkje
  maandag 11 juli 2011 @ 13:21:12 #216
154407 Rucky
Al prutsende wordt men wijs.
pi_99317258
quote:
99s.gif Op maandag 11 juli 2011 12:55 schreef Flew het volgende:
Stuiterstuiterstuiter!

En vanmorgen werd ik gebeld door een advocatenkantoor, waar ik had gesolliciteerd naar de vacature van een Fulltime Allround-Secretaresse, of ik morgen op gesprek wilde komen!

Ze vroegen in eerste instantie of ik vandaag al langs kon komen voor een gesprek, maar dat was me toch echt te kort dag.

Als ze je zo snel op gesprek willen hebben is alleen maar een goed teken.
Succes.
Op zaterdag 14 april 2012 23:50 schreef innepin het volgende: Rucky en Merlijn zijn tof.
Op donderdag 21 juni 2012 00:22 schreef Papabear het volgende: We kennen elkaar, daten elkaar, doen elkaar en helpen elkaar. FHF O+
Op vrijdag 17 december 2010 13:58 schreef smegmanus het volgende: FOK!kers, hard van buiten. Zacht van binnen 8-)
  maandag 11 juli 2011 @ 13:28:08 #217
340486 Flew
Mijn wil is wet.
pi_99317479
Dankjulliewel!

Ik vind het wel dodelijk spannend, joh.
Dit is mijn eerste officiële sollicitatiegesprek, en bij de gedachte krijg ik wel de kriebels!

Ik ga me straks en morgenochtend zo goed mogelijk proberen voor te bereiden, en dan op hoop van zegen ga ik het gesprek aan! :)
  maandag 11 juli 2011 @ 14:37:55 #218
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_99319867
Ik ken het gevoel hoor Flew, ik krijg ook al helemaal kriebels als ik eraan denk (aan m'n eigen gesprek dan he).Morgenochtend zal het helemaal erg zijn vrees ik. Ik ben daar echt een drama in hoor, heel m'n darmen van slag enzo. Meestal is dat wel weg als het gesprek is begonnen en ik geen daarvoor stommiteiten heb begaan.

Hoe laat heb je je gesprek (dan zal ik aan je denken ;) )? En wel laten weten hoe het ging he, ben wel benieuwd.
klerkje
pi_99321704
quote:
99s.gif Op maandag 11 juli 2011 12:55 schreef Flew het volgende:
Stuiterstuiterstuiter!

Wat goed! Veel succes morgen!

Ik heb morgenochtend een gesprek voor een baan via het uitzendbureau. Krijg een test (zal vast een rollenspel zijn), een gesprek en een rondleiding op de werkvloer. Ik ben benieuwd!

[ Bericht 4% gewijzigd door Cyan op 11-07-2011 15:34:35 ]
pi_99326487
Ben vandaag gebeld, ze vonden het tweede gesprek wel positief van mij...echter zei ze dat ze toch nog even referentie gaan opvragen van de twee die ze vroegen waarbij ze gingen vragen. De een is op vakantie en de ander is niet bereikbaar. Dus het is nu afwachten voor mij. Hoop niet dat ze een andere refeerentie zullen opvragen dan de twee die ik had opgegeven.
  dinsdag 12 juli 2011 @ 11:49:08 #221
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_99360286
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 17:27 schreef sachin1988 het volgende:
Ben vandaag gebeld, ze vonden het tweede gesprek wel positief van mij...echter zei ze dat ze toch nog even referentie gaan opvragen van de twee die ze vroegen waarbij ze gingen vragen. De een is op vakantie en de ander is niet bereikbaar. Dus het is nu afwachten voor mij. Hoop niet dat ze een andere refeerentie zullen opvragen dan de twee die ik had opgegeven.
Goed nieuws wel. Referenties nabellen? Ik heb dat zelf nog nooit meegemaakt en ik heb het ook nog nooit meegemaakt dat het bij ons werd gedaan. Maar goed binnen mijn werkgebied is het wereldje heel klein. Iedereen kent elkaar wel een beetje via via. Voor wat voor soort functie is het? Ik hoop dat je snel wat meer weet.

Ik heb mijn eerste gesprek achter de rug. Ik was natuurlijk bloedzenuwachtig vooraf. Goed op tijd aanwezig en na de eerste handdrukken was mijn spanning gelukkig wel weg. Goed en vooral ook heel informatief gesprek gehad, ongedwongen ook wel. Ik heb wel sowieso vijf concurrenten. Als het op afstand aan gaat komen ga ik dat -denk ik- verliezen. Maar we wachten af.
klerkje
pi_99366840
Hier ben ik weer en het lijkt erop dat ik een baan heb. Heb vandaag een gesprek gehad, even meegekeken op de werkvloer en een test. En ik heb aan het einde van de week een kennismakingsgesprek met de teamleider.

En zoals ze al aangaven bij het uitzendbureau moest het wel heel raar lopen in het kennismakingsgesprek om niet aangenomen te worden.

De opzegtermijn is 1 hele dag dus mocht ik nog uitgenodigd worden voor DE baan en aangenomen worden, dan is dat geen enkel probleem! (Heb dat natuurlijk niet verteld maar ze begon zelf over de eventuele opzegtermijn).
  dinsdag 12 juli 2011 @ 15:58:12 #223
340486 Flew
Mijn wil is wet.
pi_99369906
Wat een dráma! :X
pi_99370412
quote:
99s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 15:58 schreef Flew het volgende:
Wat een dráma! :X
Een drama? Vertel ....
  dinsdag 12 juli 2011 @ 17:29:02 #225
340486 Flew
Mijn wil is wet.
pi_99374149
Meneer kon me binnen welgeteld 5 minuutjes al zeggen dat deze functie absoluut niets voor mij zou zijn.
Hij had nog nooit van een Wajong-uitkering gehoord ('Wat is dat, een Wajong?') en hij was er van overtuigd dat hij mij niet de begeleiding en aandacht kon geven die ik nodig had.

Uitgepraat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')