Wat leuk! Gefeliciteerd met je nieuwe baan!quote:Op zaterdag 2 juli 2011 01:22 schreef Basson het volgende:
Ik heb het contract getekend en dat betekent dat ik over 10 dagen in dienst ben van een Duitse firma. Het ligt in de buurt van Frankfurt, dus ik moet emigreren want 8 uur reistijd per dag trek ik niet. Veel te regelen in een bijzonder korte tijd. Druk bezig met het vinden van woonruimte. Ik heb vooralsnog 1 optie wat betaalbaar is, smakeloos Duits ingericht maar betaalbaar, dus daar probeer ik werk van te maken. Intussen veel gelezen in KAA en werk gemaakt van mijn achterstallig Duits.
Denk je: laat ik dat bedrijf eens proberen. En ineens zit alles in de hoogste versnelling... lol
Dank je, maar het geeft niet. Ondertussen ben ik wel gewend aan het ontvangen van afwijzingenquote:Op vrijdag 1 juli 2011 15:34 schreef Dupje het volgende:
[..]
Bedankt!
Beetje raar om vanuit deze positie te zeggen, maar wel vervelend voor je dat je afgewezen bent...
Gefeliciteerd!quote:Op zaterdag 2 juli 2011 01:22 schreef Basson het volgende:
Ik heb het contract getekend en dat betekent dat ik over 10 dagen in dienst ben van een Duitse firma. Het ligt in de buurt van Frankfurt, dus ik moet emigreren want 8 uur reistijd per dag trek ik niet. Veel te regelen in een bijzonder korte tijd. Druk bezig met het vinden van woonruimte. Ik heb vooralsnog 1 optie wat betaalbaar is, smakeloos Duits ingericht maar betaalbaar, dus daar probeer ik werk van te maken. Intussen veel gelezen in KAA en werk gemaakt van mijn achterstallig Duits.
Denk je: laat ik dat bedrijf eens proberen. En ineens zit alles in de hoogste versnelling... lol
Gefeliciteerd!quote:Op vrijdag 1 juli 2011 12:58 schreef Dupje het volgende:
Ik ben aangenomen! Eindelijk! Heb nu een baan als projectmedewerker van het Nationaal Jeugddebat bij de NJR. Ik ben blij!
Dankje!quote:Op donderdag 30 juni 2011 20:48 schreef Cyan het volgende:
[..]
Gefeliciteerd! Ik hoop dat deze positieve vibe nog even blijft hangen voor degene die nog hard op zoek zijn!
Dankje!quote:Op donderdag 30 juni 2011 17:45 schreef Flew het volgende:
Gemaskerde & Samael..
Congrats!![]()
Helemaal super!
Dankje!quote:
Dit is by far het slechtste Duits dat ik óóit gelezen heb.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 18:41 schreef Gemaskerde het volgende:
Gefeliciteerd!
Ich bin serh neugierig was du davon geht vertragen!
Oder konnen sie diese Sinn noch niet erkennen?
(waarschijnlijk klopt die zin niet helemaal)
Utrechtquote:Op zaterdag 2 juli 2011 16:00 schreef gifkwal het volgende:
[..]
Dank je, maar het geeft niet. Ondertussen ben ik wel gewend aan het ontvangen van afwijzingenBovendien was deze functie in Den Haag (als ik het me juist herinner?) en dat is bij mij toch een beetje uit de buurt. Ik ben wel benieuwd wat je er van gaat vinden!
Dan ken je Bram ook welquote:Op zaterdag 2 juli 2011 20:22 schreef Dupje het volgende:
[..]
UtrechtEn ik ken het project goed, ben er sinds 2006 vrijwilliger. Had dus ook wel een voordeel.
Herzlichen dank! Ich hoffe auch das der Firma mich ein wenig helfen wirt. Kleine afstand grote verschillenquote:Op zaterdag 2 juli 2011 14:16 schreef Cyan het volgende:
[..]
Wat leuk! Gefeliciteerd met je nieuwe baan!
En wat spannend dat je nu moet emigreren en alles moet regelen. Wellicht kan het bedrijf je ook een beetje helpen? Veel succes iig!
Danke! Heerlijk steenkolen Duitsquote:Op zaterdag 2 juli 2011 18:41 schreef Gemaskerde het volgende:
[..]
Gefeliciteerd!
Ich bin serh neugierig was du davon geht vertragen!
Oder konnen sie diese Sinn noch niet erkennen?
(waarschijnlijk klopt die zin niet helemaal)
Merci beaucoup!quote:
Die ken ik zeker, haha. Niet alleen daarvanquote:Op zaterdag 2 juli 2011 20:30 schreef Peter het volgende:
[..]
Dan ken je Bram ook wel( is hier op FOK! hoofdredacteur fotografie). NJR is een leuke jonge club, maargoed, dat weet je
. Zit Volmar er nogsteeds en moest je bij hem op gesprek? Of bij Franke?
Heb zelf bij div. projecten als vrijwilliger geholpen
April, mei, juni zijn de perioden om te zoeken naar vakantiewerk. Nu is de vakantie al begonnenquote:Op dinsdag 5 juli 2011 15:38 schreef TippieTop het volgende:
Hoe kan er geen vakantiewerk zijn in deze tijd
Verdomme!
Ja ik zou er wel op solliciteren! Als je wordt aangenomen doe je werkervaring op in de periode die je daar werkt. En misschien blijk je onmisbaar te zijn na die tijdelijke periode en bieden ze je een contract aan voor langere tijd. Of misschien hebben ze nog meerdere vestigingen waar je uiteindelijk terecht kan. Kortom, doen!quote:Op dinsdag 5 juli 2011 17:32 schreef Flew het volgende:
Ik zie ook twee vacatures die me leuk lijken, en aansluiten op mijn wensen, maar die banen zijn tijdelijk. Ze zoeken een vervangende secretaresse omdat de eigenlijke secretaresse op zwangerschapsverlof is..
En een andere is op oproepbasis.
Wat zouden jullie doen, solliciteren of niet?
Een vacature betekent niet altijd, of eigenlijk bijna nooit, dat ze iemand ECHT nodig hebben. Ik herken je verhaal. Soms willen ze gewoon een soort van database opbouwen van sollicitanten en als iemand echt goed is, pas iemand aannemen.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 19:23 schreef Cyan het volgende: Ik vind dat ze ook erg laks met sollicitanten omgaan. Ik heb al 3 keer meegemaakt dat ze het intern hadden opgelost waarvan 1 keer gelogen was omdat de vacature een week later (en nu nog steeds) op internet stond. Een kennis van mij solliciteerde op dezelfde functie en werd ook afgewezen omdat ze het intern hadden opgelost.
![]()
Ook dat ervaar ik. Het is godsgruwelijk onmogelijk door de barriere van HR / P&O te breken. Even een telefoontje vooraf met wat ze precies bedoelen met de functie is gewoon onmogelijk. Inhoudelijk weten ze dan niks.quote:Ik solliciteerde op een functie via het uzb. Maar ik hoorde maar niets. Heb 5 keer gemaild en gebeld maar ik kreeg de juiste persoon maar niet te pakken.
Succes.quote:Op woensdag 6 juli 2011 09:34 schreef Janena het volgende:
Om half 12 op gesprek voor een functie als datatypiste....
Spannend.quote:Op woensdag 6 juli 2011 13:37 schreef Janena het volgende:
Nou, gesprek zit erop...
Er zijn nog 4 kandidaten dus het is even afwachten.
Heb me niet zo heel goed voor kunnen bereiden omdat ik vanochtend pas hoorde dat ik langs kon komen voor een gesprek.
Gesprek ging op zich wel redelijk maar was vrij kort.
Wat voor opleiding heb je gedaan en aan wat voor instelling, zijn volgens mij vacatures waar veel mensen voor gaan.quote:Op woensdag 6 juli 2011 12:30 schreef brtausi het volgende:
Gister en vandaag beide een sollicitatie de de deur uit gedaan, één voor Junior online marketeer & één voor Junior SEO Consultant. Mijn eerste echte poging voor een fulltime baan. Ben benieuwd
Ik heb niet het idee dat ik solliciteer op fictieve banen maar dat komt misschien omdat ik in een andere sector zoek en solliciteer. Alhoewel ik een bepaald bedrijf wel steeds zie terugkomen in mijn zoekresultaten. Persoonlijk neem ik dat bedrijf niet meer serieus.quote:Op woensdag 6 juli 2011 07:28 schreef skrn het volgende:
[..]
Een vacature betekent niet altijd, of eigenlijk bijna nooit, dat ze iemand ECHT nodig hebben. Ik herken je verhaal. Soms willen ze gewoon een soort van database opbouwen van sollicitanten en als iemand echt goed is, pas iemand aannemen.
Soms zijn advertenties lokkertjes. Dat heb ik ook meegemaakt. Ik werk in de technische sector en echte 'rekenfeuten' zijn schaars. Het staat als bedrijf ook niet stoer als ze tien dezelfde soort functies hebben openstaan. Dus alleen de leuke functies staan op de website. Functies waarbij je organisatietalenten mag gebruiken, communicatievermogen moet gebruiken, et cetera. Vanzelfsprekend word ik als techneut op die bepaalde functie afgewezen, maar ... ze hebben natuurlijk wel een andere functie binnen het bedrijf. Tot twee keer toe meegemaakt.
[..]
Ook dat ervaar ik. Het is godsgruwelijk onmogelijk door de barriere van HR / P&O te breken. Even een telefoontje vooraf met wat ze precies bedoelen met de functie is gewoon onmogelijk. Inhoudelijk weten ze dan niks.
Wat mij irriteert is dat iedereen roept dat er in de techniek zo weinig mensen te vinden zijn. Maar voordat een brief wordt beantwoord, op gesprek mag, en de hele reutemeteut door bent, ben je zo twee maanden verder. Ik vermoed dat bedrijven ook expres een beetje langzaam zijn om een soort van exclusiviteit uit te stralen en de ongeduldige job-hoppers uit te filteren.
Wat versta je onder eventuele traineeships?quote:Op donderdag 7 juli 2011 01:37 schreef TippieTop het volgende:
Trouwens, is het te laat om aan te melden voor eventuele traineeships?
Dat vind ik gewoon arrogant. Het kost idd geen moeite om even te laten weten dat je sollicitatie in goede orde is ontvangen.quote:Op donderdag 7 juli 2011 03:15 schreef gifkwal het volgende:
Hè jammer, Janena. Maar het lag in elk geval niet aan jouw kwaliteiten en dat is ook wel fijn om te weten.
Zelf heb ik ondertussen ook een afwijzing ontvangen van een bedrijf waar ik tot drie keer toe contact mee heb opgenomen om een ontvangstbevestiging te vragen. Ik werd daarmee steeds afgescheept ("we sturen u zo snel mogelijk een mailtje") maar ontving nooit iets van ze. Heb nog een poos gewacht met het kopen van een bepaald vliegticket omdat ik erg graag beschikbaar wilde blijven voor deze functie, uiteindelijk is dat 100 euro duurder geworden en krijg ik nu na een paar weken dus een afwijzing. Soms lijkt het of je gewoon niet serieus genomen wordt. Hoeveel moeite kost het nou om even iemand te melden dat alles in goede orde is ontvangen.... Vooral als je dat ook nog hebt beloofd te doen in een telefoongesprek.
Zo, mijn frustratie is er uit
Rekenfeuten?quote:Op woensdag 6 juli 2011 07:28 schreef skrn het volgende
Ik werk in de technische sector en echte 'rekenfeuten' zijn schaars.
Ruilen? Ik zoek momenteel weer werk in de administratie wat hier dun gezaaid is. Technische mensen zoeken ze hier in de omgeving juist wel weerquote:Op donderdag 7 juli 2011 09:17 schreef TippieTop het volgende:
Ik kan niet eens een simpel bijbaan vinden met mijn achtergrond in hbo elektrotechniek, 'o je studeert tegniek o wij hebben helaas daar geen vacatures voor maar alleen administratie sorry! Huh je wilt administratie doen, maar je studeert toch techniek?''![]()
![]()
![]()
MEM, je weet wel die.....dus.quote:Op woensdag 6 juli 2011 22:02 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Wat voor opleiding heb je gedaan en aan wat voor instelling, zijn volgens mij vacatures waar veel mensen voor gaan.
Ja hè... ik zit te denken of ik ze nog een mailtje zal sturen om te laten weten dat ik de gang van zaken niet zo prettig vindt.quote:Op donderdag 7 juli 2011 08:57 schreef Cyan het volgende:
[..]
Dat vind ik gewoon arrogant. Het kost idd geen moeite om even te laten weten dat je sollicitatie in goede orde is ontvangen.
Ik had laatst ook iets ontzettend frustrerends toen ik bij Studentenwerk vroeg of ze nog werk hadden.quote:Op donderdag 7 juli 2011 09:17 schreef TippieTop het volgende:
Ik kan niet eens een simpel bijbaan vinden met mijn achtergrond in hbo elektrotechniek, 'o je studeert tegniek o wij hebben helaas daar geen vacatures voor maar alleen administratie sorry! Huh je wilt administratie doen, maar je studeert toch techniek?''![]()
![]()
![]()
Gewoon doen!quote:Op donderdag 7 juli 2011 11:07 schreef gifkwal het volgende:
[..]
Ja hè... ik zit te denken of ik ze nog een mailtje zal sturen om te laten weten dat ik de gang van zaken niet zo prettig vindt.
Kansloos is dat inderdaadquote:Op donderdag 7 juli 2011 11:34 schreef Balisto het volgende:
[..]
Ik had laatst ook iets ontzettend frustrerends toen ik bij Studentenwerk vroeg of ze nog werk hadden.
- SW: "Ik zie dat je een bèta-achtergrond hebt. We hebben op dit moment helaas geen banen in die richting."
Ik: "Jammer, hebben jullie misschien nog ander werk?"
- SW: "Heb je bezwaar tegen tijdelijk werk? Het is wel heel iets anders, maar we zoeken voor deze zomer nog veel promotiemedewerkers voor diverse leuke klussen door het hele land."
Ik: "Om wat voor werkzaamheden gaat het precies?"
- SW: "Het gaat vooral om het uitdelen van samples, flyers en ander promotiemateriaal tijdens diverse zomerse evenementen. Mijn collega van een andere vestiging gaat hierover, zij kan je daar meer over vertellen. Is het goed als zij jou terugbelt?"
Ik: "Prima."
Later word ik teruggebeld door haar collega uit een andere plaats voor meer uitleg. Dan moet ik mijn motivatie voor het werk toelichten.
- SW2: "Dan pak ik even je profiel erbij. Je hebt dus een exacte achtergrond, is dit werk dan wel wat voor jou?"
Ik: "Ja hoor, waarom niet?"
- SW2: "Ik denk eerlijk gezegd niet dat je in het profiel past waar ik naar op zoek ben. Als ik jou was zou ik gewoon naar je eigen vestiging gaan voor een vaste baan, er zijn diverse startersfuncties in jouw richting."
Ik: "Maar die zijn er juist niet, vandaar mijn interesse in deze baan."
- SW2: "Ja sorry, dan kan ik verder niks voor je doen."
Ik: *diepe zucht*
Dat is wel een 'quote:Op donderdag 7 juli 2011 11:54 schreef Janena het volgende:
Herkenbaar...
4 juli plaats een uitzendbureau een soort van vacature:
administratief medewerker gezocht.
Niet voor een specifieke baan maar ze geven aan dat er met grote regelmaat vacatures binnenkomen, zowel fulltime als parttime. In mijn regio. Ze vragen mensen dus om hun cv en een korte motivatie te mailen.
Ik reageer enthousiast en voeg mijn cv toe. Krijg ik 5 juli een berichtje dat ze momenteel geen vacatures hebben maar dat ik de website in de gaten kan houden...
Waarom plaats je dan een open oproep vraag ik me af!
Dat is dus de reden dat ik nooit mijn hele CV opstuurde maar een hele beknopte (echt beknopt dus!) als het om dit soort zaken gaat want ik wist hoe men vaak handelde dat ingegeven is door het feit dat men zoveel keuze heeft aan het legertje werklozen dat men dit soort arrogante nonchanlanche ten toonspreid.quote:Op donderdag 7 juli 2011 11:54 schreef Janena het volgende:
Herkenbaar...
Niet voor een specifieke baan maar ze geven aan dat er met grote regelmaat vacatures binnenkomen, zowel fulltime als parttime. In mijn regio. Ze vragen mensen dus om hun cv en een korte motivatie te mailen.
Ik reageer enthousiast en voeg mijn cv toe. Krijg ik 5 juli een berichtje dat ze momenteel geen vacatures hebben maar dat ik de website in de gaten kan houden...
Veel uitzendmiepen zijn juist uitzendmiep omdat ze geen werk konden vindenquote:Op donderdag 7 juli 2011 13:28 schreef Viking84 het volgende:
Wat ergerniswekkend allemaal. Die uitzendmiepen hebben geen idee van wat het is om werkzoekend te zijn en dat je niet altijd reageert op wat bij je achtergrond past maar dat er gewoon geld in het laatje moet komen. Ik zou er echt agressief van worden.
Mijn hele CV kunnen ze toch altijd opzoeken op LinkedIn, die is altijd up-to-date.quote:Op donderdag 7 juli 2011 13:55 schreef rubje het volgende:
[..]
Dat is dus de reden dat ik nooit mijn hele CV opstuurde maar een hele beknopte (echt beknopt dus!) als het om dit soort zaken gaat want ik wist hoe men vaak handelde dat ingegeven is door het feit dat men zoveel keuze heeft aan het legertje werklozen dat men dit soort arrogante nonchanlanche ten toonspreid.
Om jou in te laten schrijven in hun bestand. Dan kunnen ze tegen werkgevers zeggen dat er heel veel mensen ingeschreven staan en mss ben jij ooit in de toekomst nog eens interessant voor hen.quote:Op donderdag 7 juli 2011 11:54 schreef Janena het volgende:
Herkenbaar...
Ja ik vind eigenlijk dat je dat best op een nette manier kan doen. Of zij er wat mee doen is een tweede maar jij bent het kwijt!quote:Op donderdag 7 juli 2011 11:07 schreef gifkwal het volgende:
[..]
Ja hè... ik zit te denken of ik ze nog een mailtje zal sturen om te laten weten dat ik de gang van zaken niet zo prettig vindt.
Goh klinkt heel herkenbaar. Ik wilde me laten inschrijven bij een uitzendbureau omdat daar regelmatig leuke vacatures voorbij kwamen en ik via internet nooit een reactie kreeg. Dus ik dacht, ik ga persoonlijk langs en stel me voor. Ik werd in de deuropening ontvangen en al afgewimpeld.quote:Op donderdag 7 juli 2011 16:18 schreef Janena het volgende:
Ja, maar voor zover ik het begrepen heb hebben ze me niet ingeschreven in hun bestand.
Ik moest de site zelf maar in de gaten houden.
Andere uitzendbureaus melden me wel dat ze mijn cv bewaren maar dat deden deze niet eens.
Heb vandaag gesolliciteerd op een schoonmaakbaantje voor 5 uur per week (2 x 2.5 uur)
Niet voor op mijn cv maar gewoon voor het zakcentje.
Echt waar? Dat is goed om te horen!quote:Op donderdag 7 juli 2011 20:52 schreef Janena het volgende:
Die opzegtermijn bestaat hooguit uit een paar dagen geloof ik.
Het 1e jaar werk je op uitzendbasis maar hoe dat precies zit weet ik eigenlijk ook niet. Want ik heb er totaal geen ervaring mee. Maar dat kan ik tijdens het gesprek natuurlijk vragen.quote:Op donderdag 7 juli 2011 21:02 schreef Janena het volgende:
Als je een soort contract krijgt kan het wel anders zijn.
Standaard begin je in fase A en heb je eigenlijk geen opzegtermijn, maar ja...dan krijg je denk ik ook geen opleiding aangeboden.
Je bent een contract aangegaan voor een half jaar. Als jij die voortijdig beëindigd dan zal je waarschijnlijk de curcus kosten terug moeten betalen. Zoek dat even uit.quote:Op donderdag 7 juli 2011 20:57 schreef Cyan het volgende:
[..]
Echt waar? Dat is goed om te horen!
Ik moet (mits ik wordt aangenomen voor deze baan) wel even goed het contract lezen aangezien er een intercedent iets heeft laten vallen over een halfjaar beschikbaar zijn i.v.m een 3 weekse training die je moet volgen. Maar dat wist ze allemaal niet zo zeker.
En aangezien ik ook gesolliciteerd heb op DE baan (en ik natuurlijk hoop dat dat wat wordt) moet ik natuurlijk wel even bekijken wat de eventuele consequenties zijn mocht ik voortijdig ontslag willen nemen.
Ja ga ik doen. Het is een beetje tegenstrijdig want ze zei dat je een halfjaar beschikbaar moest zijn en in de vacaturetekst staat dat je een jaar op uitzendbasis werkt. Maar ik zal het tijdens het gesprek even navragen.quote:Op donderdag 7 juli 2011 21:13 schreef Rucky het volgende:
[..]
Je bent een contract aangegaan voor een half jaar. Als jij die voortijdig beëindigd dan zal je waarschijnlijk de curcus kosten terug moeten betalen. Zoek dat even uit.
Het is vakantieperiode. Daar waar ik aangenomen ban kan ik ook pas begin augustus beginnen.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 11:16 schreef brtausi het volgende:
Net een email binnen van de eerste sollicitatiebrief. 28 juli kan ik komen voor een gesprek. Hoe bedoel je geen haast
Recente werkervaringen staan hier inderdaad bovenaanquote:Op vrijdag 8 juli 2011 11:48 schreef YskaFredriksson het volgende:
Argh, nou hier schiet het werk zoeken ook maar niet op. Ben waar bezig met mijn CV. Hoe hebben jullie dat gedaan, de meest recente dingen bovenaan of onderaan bij werkervaring. En hoe zit dat dan met je opleiding, wat staat bovenaan?
'Vroeger' stond alles wat het langst geleden was bovenaan maar hierin is wel een verschuiving geweest..
Nou, ik heb ze dus een mailtje gestuurd met het bericht dat ik ontevreden ben over de manier waarop er vanuit het bedrijf is gecommuniceerd. Wat krijg ik terug? Hetzelfde standaard mailtje met de tekst dat ze veel reacties hebben ontvangen en ik helaas ben afgewezenquote:Op donderdag 7 juli 2011 17:36 schreef Cyan het volgende:
[..]
Ja ik vind eigenlijk dat je dat best op een nette manier kan doen. Of zij er wat mee doen is een tweede maar jij bent het kwijt!
Haha dat meen je niet! Oke wat je nu kan doen (gewoon voor je eigen lol) is een open sollicitatie sturen als medewerker communicatie.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 13:26 schreef gifkwal het volgende:
[..]
Nou, ik heb ze dus een mailtje gestuurd met het bericht dat ik ontevreden ben over de manier waarop er vanuit het bedrijf is gecommuniceerd. Wat krijg ik terug? Hetzelfde standaard mailtje met de tekst dat ze veel reacties hebben ontvangen en ik helaas ben afgewezen! Dat wist ik toch al want dat mailtje heb ik eerder ook al ontvangen! Daar ging het ook helemaal niet om. Krijg het gevoel dat iemand mij daar zit te trollen of zo
Zat ik ook al aan te denkenquote:Op vrijdag 8 juli 2011 13:28 schreef Cyan het volgende:
[..]
Haha dat meen je niet! Oke wat je nu kan doen (gewoon voor je eigen lol) is een open sollicitatie sturen als medewerker communicatie.![]()
Zelfde probleem bij mij, ook net afgestudeerd maar kan moeilijk een baan vinden binnen mijn branche. Vele vacatures met gevorderd of anders wel minimaal 2 jaar werkzaam bij een dergelijk kantoor en ervaring etc.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 12:16 schreef Chloe55 het volgende:
Pff, het is echt knap lastig om iets van een (tijdelijk) baan te vinden voor een net afgestudeerde hbo'er.
In mijn afstudeerrichting zoeken ze vaak iemand die al minimaal 3 tot 5 jaar ervaring heeft, maar ja waar moet je dit dan opdoen als er geen startersfuncties zijn.
Daarnaast dacht ik van als ik niks kan vinden, dat ik dan maar terugga naar de appie, maar daar hebben ze nu dus ook geen plek meer![]()
En voor het al het andere waar ik op gereageerd heb wordt het ook allemaal niet, omdat ik al te oud ben, of ze zoeken iemand met x jaar ervaring voor redelijke simpele functies (zoals in de administratie).
Vanochtend heb ik nog een gesprek gehad bij een uitzendbureau voor callcentrum werk, maar ik heb het gevoel dat dat ook niks gaat worden.
Wat heb je naast je studie dan gedaan? Géén bijbaantjes of stage?quote:Op vrijdag 8 juli 2011 16:19 schreef sachin1988 het volgende:
[..]
Zelfde probleem bij mij, ook net afgestudeerd maar kan moeilijk een baan vinden binnen mijn branche. Vele vacatures met gevorderd of anders wel minimaal 2 jaar werkzaam bij een dergelijk kantoor en ervaring etc.
Gewoon een ramp dit
Jawel, gaf naast het student zijn ook 2 vakken les op het HBO aan de eerste en tweede jaars. Daarnaast begeleidde ik studenten als middelbare scholieren bij het maken van studiekeuzen en gaf ik bijles in Economische vakken. Maar dat allemaal is niet relevante werkervaring voor het werken bij een accountantskantoor helaas. En om werkzaam te zijn bij een accountantskantoor moet je die bij vele vacatures helaas wel hebben.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 19:00 schreef Peter het volgende:
[..]
Wat heb je naast je studie dan gedaan? Géén bijbaantjes of stage?
Het ligt misschien ook aan de sector en aan het uitzendbureau. Want ik heb bijvoorbeeld ook een heel leuk gesprek gehad met 1 van de intercedenten toen ik me ging inschrijven.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 23:26 schreef Ml-etje het volgende:
Grappig en enorm rot dat veel mensen hier niet eens uitgenodigd worden.
Ik merk juist dat het uitzendbureau leveringsproblemen heeft dus ik zou het tegenovergestelde verwachten.
Sector Productiewerk en omg Zuid Holland/Dordrecht.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 00:12 schreef Cyan het volgende:
[..]
Het ligt misschien ook aan de sector en aan het uitzendbureau. Want ik heb bijvoorbeeld ook een heel leuk gesprek gehad met 1 van de intercedenten toen ik me ging inschrijven.
Maar ik vind dat sommige bedrijven wel erg hoge eisen stellen aan bepaalde functies. Neem bijvoorbeeld een receptioniste.
Naast het bedienen van een telefooncentrale en het ontvangen van bezoekers en alle andere voorkomende werkzaamheden, vragen ze tegenwoordig of je een computer uit elkaar kan schroeven en alle onderdelen door elkaar kan husselen om ze vervolgens met 1 oog dicht weer op de juiste plaats te zetten en alles weer in elkaar te schroeven. Bij wijze van spreken dan.
En als je niet aan dat totale eisenpakket voldoet, dan heb je pech en moet je vooral de website in de gaten blijven houden!
Wat ik heb doorgestreept heb ik dus weggehaald. Wat ik het onderstreept heb ik toegevoegd.quote:Op zondag 10 juli 2011 11:09 schreef Janena het volgende:
Wie wil meedenken?
De brief loopt nog niet zo vlot vind ik, tips zijn welkom! (wel vandaag, brief moet morgen weg).
In de advertentie vallen de steekwoorden flexibel, nauwkeurig, representatief, inzet, humor, creativiteit, enthousiasme....
Specifieke werkzaamheden worden niet echt genoemd. (ga daar morgen nog even over bellen).
de brief:
NAAM BEDRIJF
t.a.v. mevr. ....
Postbus ...
POSTCODE en PLAATS
Betreft: vacature Medewerker Financiele Administratie
Bijlage: Curriculum Vitae
Plaats, 08 juli 2011
Geachte mevrouw ....,
Middels Via deze brief wil ik mijn interesse tonen in de vacature die door NAAM BEDRIJF is uitgezet.
Deze interesse is gewekt door mijn wens om werkzaam te zijn te werken voor een organisatie die staat voor iets waar ik belang aan hecht. Werken bij uw stichting betekent voor mij werken voor een goede leeromgeving voor kinderen. Uw motto ‘goed onderwijs voor ieder kind’ spreekt mij dan ook erg aan.
Na het behalen van mijn MEAO-BA diploma ben heb ik verschillende jaren gewerkt werkzaam geweest als financieel administratief medewerker. Hierdoor ben ik een ervaren en breed inzetbare medewerker. Graag verwijs ik u voor eEen volledig overzicht van mijn opgedane werkervaring kunt u vinden in de bijgevoegde curriculum vitae.
Ik zou wil graag mijn steentje bij willen dragen aan de verdere ontwikkeling van NAAM BEDRIJF door mijn talent op financieel administratief gebied voor uw stichting in te zetten.
Graag verwijs ik u voor een volledig overzicht van mijn opgedane werkervaring naar mijn curriculum vitae. Ik ben een creatieve en sociale vrouw die georganiseerd en nauwkeurig te werk gaat. Graag zoek ik dingen tot op de bodem uit. In mijn laatste vorige banen beleefde ik veel plezier aan het verwerken van gegevens en het uitzoeken en oplossen van (boekhoudkundige) problemen. Een motiverende werkomgeving en een goede omgang met collega's is voor mij van groot belang.
Ik denk dan ook dat de functie is mij op het lijf is geschreven en dat ik veel kan bijdragen aan het DOEL ORGANISATIE. Ik ben dan ook enthousiast over deze vacature en hoor ontvang dan ook graag uw reactie van u of zodat ik mijn sollicitatie mondeling kan komen toelichten.
Met vriendelijke groet,
Naam
quote:
Ik ben op zoek naar een volledige baan en heb de voorkeur om via email te solliciteren. Dan blijft de opmaak van mijn brief en cv zoals ik dat wil. Een bijbaan waarbijj een cv/opleiding van minder belang is dan kan je via de website solliciteren. Persoonlijk zou ik ze bellen.quote:Op zondag 10 juli 2011 13:26 schreef JohnSpek het volgende:
Bij bijvoorbeeld studentenwerk.nl is er een optie om een mail toe te voegen aan je sollicitatie (of je kan gewoon klikken op sollicitatieknop en klaar). Voegen mensen vaak een mail toe aan hun sollicitatie? Zo ja, uitgebreid of kort?
Ik heb heel wat weg gestreept en toegevoegd zoals je ziet. Hopelijk kan je er iets mee.quote:Op zondag 10 juli 2011 12:39 schreef Janena het volgende:
Heb die hele zin aangepast, zo ziet de tekst er nu uit:
Door middel van deze brief Via deze weg wil ik mijn interesse tonen in solliciteren naar de vacature functie van *functienaam* die door NAAM BEDRIJF is uitgezet. Deze vacature spreekt mij erg aan omdat interesse is gewekt door mijnwens om te werken voor een organisatie die staat voor iets waar ik belang aan hecht de visie van uw stichting aansluit op mijn persoonlijkheid en op mijn visie betreft het onderwijs. Werken bij uw stichting betekent voor mij werken voor een goede leeromgeving voor kinderen. Uw motto ‘goed onderwijs voor ieder kind’ spreekt mij dan ook erg aan.
Na het behalen van mijn MEAO-BA diploma heb ik verschillende jaren gewerkt als financieel administratief medewerker. Hierdoor ben ik een ervaren en breed inzetbare medewerker heb ik veel ervaring opgedaan in de diverse werkzaamheden die bij deze functie horen. Een volledig overzicht van mijn opgedane werkervaring kunt u vinden in de bijgevoegde curriculum vitae.
Ik wil graag mijn steentje bijdragen ben van mening dat ik een positieve bijdrage kan leveren aan de verdere ontwikkeling van NAAM BEDRIJF door mijn talent ervaring op financieel administratief gebied en door mijn persoonlijkheid.voor uw stichting in te zetten.
Ik ben een creatief en sociaal vrouw persoon die georganiseerd en nauwkeurig te werk gaat. Graag zoek ik dingen tot op de bodem uit. In mijn vorige banen beleefde ik veel plezier aan het verwerken van gegevens en het uitzoeken en oplossen van (boekhoudkundige) problemen. Een motiverende werkomgeving en een goede omgang met collega's is voor mij van groot belang. Ik denk dan ook dat de functie mij op het lijf is geschreven en dat ik veel kan bijdragen aan het doel van uw organisatie. Ik hoor graag van u of ik mijn sollicitatie mondeling kan komen toelichten.
Ik zou graag een uitnodiging willen ontvangen om mijn sollicitatie en mijn CV in een persoonlijk gesprek aan u toe te lichten.
(dat doel ga ik nog even anders verwoorden...ze hebben verschillende doelen).
Als je geen motivatie kan geven in het antwoordformulier dan voeg ik hem toe als bijlage. Maar als je alles op een formulier kan invullen doe ik dat.quote:Op zondag 10 juli 2011 13:26 schreef JohnSpek het volgende:
Bij bijvoorbeeld studentenwerk.nl is er een optie om een mail toe te voegen aan je sollicitatie (of je kan gewoon klikken op sollicitatieknop en klaar). Voegen mensen vaak een mail toe aan hun sollicitatie? Zo ja, uitgebreid of kort?
Lekker hopen dat het wat wordt!quote:Op zondag 10 juli 2011 19:46 schreef Flew het volgende:
Zo, ik heb net vier sollicitatiebrieven de deur uit gewerkt!
Ja, mijn duimen draaien al op volle toeren!quote:Op zondag 10 juli 2011 20:16 schreef sachin1988 het volgende:
[..]
Lekker hopen dat het wat wordt!
Al een lange tijd op zoek naar werk?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |