Spannend.quote:Op woensdag 6 juli 2011 13:37 schreef Janena het volgende:
Nou, gesprek zit erop...
Er zijn nog 4 kandidaten dus het is even afwachten.
Heb me niet zo heel goed voor kunnen bereiden omdat ik vanochtend pas hoorde dat ik langs kon komen voor een gesprek.
Gesprek ging op zich wel redelijk maar was vrij kort.
Wat voor opleiding heb je gedaan en aan wat voor instelling, zijn volgens mij vacatures waar veel mensen voor gaan.quote:Op woensdag 6 juli 2011 12:30 schreef brtausi het volgende:
Gister en vandaag beide een sollicitatie de de deur uit gedaan, één voor Junior online marketeer & één voor Junior SEO Consultant. Mijn eerste echte poging voor een fulltime baan. Ben benieuwd
Ik heb niet het idee dat ik solliciteer op fictieve banen maar dat komt misschien omdat ik in een andere sector zoek en solliciteer. Alhoewel ik een bepaald bedrijf wel steeds zie terugkomen in mijn zoekresultaten. Persoonlijk neem ik dat bedrijf niet meer serieus.quote:Op woensdag 6 juli 2011 07:28 schreef skrn het volgende:
[..]
Een vacature betekent niet altijd, of eigenlijk bijna nooit, dat ze iemand ECHT nodig hebben. Ik herken je verhaal. Soms willen ze gewoon een soort van database opbouwen van sollicitanten en als iemand echt goed is, pas iemand aannemen.
Soms zijn advertenties lokkertjes. Dat heb ik ook meegemaakt. Ik werk in de technische sector en echte 'rekenfeuten' zijn schaars. Het staat als bedrijf ook niet stoer als ze tien dezelfde soort functies hebben openstaan. Dus alleen de leuke functies staan op de website. Functies waarbij je organisatietalenten mag gebruiken, communicatievermogen moet gebruiken, et cetera. Vanzelfsprekend word ik als techneut op die bepaalde functie afgewezen, maar ... ze hebben natuurlijk wel een andere functie binnen het bedrijf. Tot twee keer toe meegemaakt.
[..]
Ook dat ervaar ik. Het is godsgruwelijk onmogelijk door de barriere van HR / P&O te breken. Even een telefoontje vooraf met wat ze precies bedoelen met de functie is gewoon onmogelijk. Inhoudelijk weten ze dan niks.
Wat mij irriteert is dat iedereen roept dat er in de techniek zo weinig mensen te vinden zijn. Maar voordat een brief wordt beantwoord, op gesprek mag, en de hele reutemeteut door bent, ben je zo twee maanden verder. Ik vermoed dat bedrijven ook expres een beetje langzaam zijn om een soort van exclusiviteit uit te stralen en de ongeduldige job-hoppers uit te filteren.
Wat versta je onder eventuele traineeships?quote:Op donderdag 7 juli 2011 01:37 schreef TippieTop het volgende:
Trouwens, is het te laat om aan te melden voor eventuele traineeships?
Dat vind ik gewoon arrogant. Het kost idd geen moeite om even te laten weten dat je sollicitatie in goede orde is ontvangen.quote:Op donderdag 7 juli 2011 03:15 schreef gifkwal het volgende:
Hè jammer, Janena. Maar het lag in elk geval niet aan jouw kwaliteiten en dat is ook wel fijn om te weten.
Zelf heb ik ondertussen ook een afwijzing ontvangen van een bedrijf waar ik tot drie keer toe contact mee heb opgenomen om een ontvangstbevestiging te vragen. Ik werd daarmee steeds afgescheept ("we sturen u zo snel mogelijk een mailtje") maar ontving nooit iets van ze. Heb nog een poos gewacht met het kopen van een bepaald vliegticket omdat ik erg graag beschikbaar wilde blijven voor deze functie, uiteindelijk is dat 100 euro duurder geworden en krijg ik nu na een paar weken dus een afwijzing. Soms lijkt het of je gewoon niet serieus genomen wordt. Hoeveel moeite kost het nou om even iemand te melden dat alles in goede orde is ontvangen.... Vooral als je dat ook nog hebt beloofd te doen in een telefoongesprek.
Zo, mijn frustratie is er uit
Rekenfeuten?quote:Op woensdag 6 juli 2011 07:28 schreef skrn het volgende
Ik werk in de technische sector en echte 'rekenfeuten' zijn schaars.
Ruilen? Ik zoek momenteel weer werk in de administratie wat hier dun gezaaid is. Technische mensen zoeken ze hier in de omgeving juist wel weerquote:Op donderdag 7 juli 2011 09:17 schreef TippieTop het volgende:
Ik kan niet eens een simpel bijbaan vinden met mijn achtergrond in hbo elektrotechniek, 'o je studeert tegniek o wij hebben helaas daar geen vacatures voor maar alleen administratie sorry! Huh je wilt administratie doen, maar je studeert toch techniek?''![]()
![]()
![]()
MEM, je weet wel die.....dus.quote:Op woensdag 6 juli 2011 22:02 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Wat voor opleiding heb je gedaan en aan wat voor instelling, zijn volgens mij vacatures waar veel mensen voor gaan.
Ja hè... ik zit te denken of ik ze nog een mailtje zal sturen om te laten weten dat ik de gang van zaken niet zo prettig vindt.quote:Op donderdag 7 juli 2011 08:57 schreef Cyan het volgende:
[..]
Dat vind ik gewoon arrogant. Het kost idd geen moeite om even te laten weten dat je sollicitatie in goede orde is ontvangen.
Ik had laatst ook iets ontzettend frustrerends toen ik bij Studentenwerk vroeg of ze nog werk hadden.quote:Op donderdag 7 juli 2011 09:17 schreef TippieTop het volgende:
Ik kan niet eens een simpel bijbaan vinden met mijn achtergrond in hbo elektrotechniek, 'o je studeert tegniek o wij hebben helaas daar geen vacatures voor maar alleen administratie sorry! Huh je wilt administratie doen, maar je studeert toch techniek?''![]()
![]()
![]()
Gewoon doen!quote:Op donderdag 7 juli 2011 11:07 schreef gifkwal het volgende:
[..]
Ja hè... ik zit te denken of ik ze nog een mailtje zal sturen om te laten weten dat ik de gang van zaken niet zo prettig vindt.
Kansloos is dat inderdaadquote:Op donderdag 7 juli 2011 11:34 schreef Balisto het volgende:
[..]
Ik had laatst ook iets ontzettend frustrerends toen ik bij Studentenwerk vroeg of ze nog werk hadden.
- SW: "Ik zie dat je een bèta-achtergrond hebt. We hebben op dit moment helaas geen banen in die richting."
Ik: "Jammer, hebben jullie misschien nog ander werk?"
- SW: "Heb je bezwaar tegen tijdelijk werk? Het is wel heel iets anders, maar we zoeken voor deze zomer nog veel promotiemedewerkers voor diverse leuke klussen door het hele land."
Ik: "Om wat voor werkzaamheden gaat het precies?"
- SW: "Het gaat vooral om het uitdelen van samples, flyers en ander promotiemateriaal tijdens diverse zomerse evenementen. Mijn collega van een andere vestiging gaat hierover, zij kan je daar meer over vertellen. Is het goed als zij jou terugbelt?"
Ik: "Prima."
Later word ik teruggebeld door haar collega uit een andere plaats voor meer uitleg. Dan moet ik mijn motivatie voor het werk toelichten.
- SW2: "Dan pak ik even je profiel erbij. Je hebt dus een exacte achtergrond, is dit werk dan wel wat voor jou?"
Ik: "Ja hoor, waarom niet?"
- SW2: "Ik denk eerlijk gezegd niet dat je in het profiel past waar ik naar op zoek ben. Als ik jou was zou ik gewoon naar je eigen vestiging gaan voor een vaste baan, er zijn diverse startersfuncties in jouw richting."
Ik: "Maar die zijn er juist niet, vandaar mijn interesse in deze baan."
- SW2: "Ja sorry, dan kan ik verder niks voor je doen."
Ik: *diepe zucht*
Dat is wel een 'quote:Op donderdag 7 juli 2011 11:54 schreef Janena het volgende:
Herkenbaar...
4 juli plaats een uitzendbureau een soort van vacature:
administratief medewerker gezocht.
Niet voor een specifieke baan maar ze geven aan dat er met grote regelmaat vacatures binnenkomen, zowel fulltime als parttime. In mijn regio. Ze vragen mensen dus om hun cv en een korte motivatie te mailen.
Ik reageer enthousiast en voeg mijn cv toe. Krijg ik 5 juli een berichtje dat ze momenteel geen vacatures hebben maar dat ik de website in de gaten kan houden...
Waarom plaats je dan een open oproep vraag ik me af!
Dat is dus de reden dat ik nooit mijn hele CV opstuurde maar een hele beknopte (echt beknopt dus!) als het om dit soort zaken gaat want ik wist hoe men vaak handelde dat ingegeven is door het feit dat men zoveel keuze heeft aan het legertje werklozen dat men dit soort arrogante nonchanlanche ten toonspreid.quote:Op donderdag 7 juli 2011 11:54 schreef Janena het volgende:
Herkenbaar...
Niet voor een specifieke baan maar ze geven aan dat er met grote regelmaat vacatures binnenkomen, zowel fulltime als parttime. In mijn regio. Ze vragen mensen dus om hun cv en een korte motivatie te mailen.
Ik reageer enthousiast en voeg mijn cv toe. Krijg ik 5 juli een berichtje dat ze momenteel geen vacatures hebben maar dat ik de website in de gaten kan houden...
Veel uitzendmiepen zijn juist uitzendmiep omdat ze geen werk konden vindenquote:Op donderdag 7 juli 2011 13:28 schreef Viking84 het volgende:
Wat ergerniswekkend allemaal. Die uitzendmiepen hebben geen idee van wat het is om werkzoekend te zijn en dat je niet altijd reageert op wat bij je achtergrond past maar dat er gewoon geld in het laatje moet komen. Ik zou er echt agressief van worden.
Mijn hele CV kunnen ze toch altijd opzoeken op LinkedIn, die is altijd up-to-date.quote:Op donderdag 7 juli 2011 13:55 schreef rubje het volgende:
[..]
Dat is dus de reden dat ik nooit mijn hele CV opstuurde maar een hele beknopte (echt beknopt dus!) als het om dit soort zaken gaat want ik wist hoe men vaak handelde dat ingegeven is door het feit dat men zoveel keuze heeft aan het legertje werklozen dat men dit soort arrogante nonchanlanche ten toonspreid.
Om jou in te laten schrijven in hun bestand. Dan kunnen ze tegen werkgevers zeggen dat er heel veel mensen ingeschreven staan en mss ben jij ooit in de toekomst nog eens interessant voor hen.quote:Op donderdag 7 juli 2011 11:54 schreef Janena het volgende:
Herkenbaar...
Ja ik vind eigenlijk dat je dat best op een nette manier kan doen. Of zij er wat mee doen is een tweede maar jij bent het kwijt!quote:Op donderdag 7 juli 2011 11:07 schreef gifkwal het volgende:
[..]
Ja hè... ik zit te denken of ik ze nog een mailtje zal sturen om te laten weten dat ik de gang van zaken niet zo prettig vindt.
Goh klinkt heel herkenbaar. Ik wilde me laten inschrijven bij een uitzendbureau omdat daar regelmatig leuke vacatures voorbij kwamen en ik via internet nooit een reactie kreeg. Dus ik dacht, ik ga persoonlijk langs en stel me voor. Ik werd in de deuropening ontvangen en al afgewimpeld.quote:Op donderdag 7 juli 2011 16:18 schreef Janena het volgende:
Ja, maar voor zover ik het begrepen heb hebben ze me niet ingeschreven in hun bestand.
Ik moest de site zelf maar in de gaten houden.
Andere uitzendbureaus melden me wel dat ze mijn cv bewaren maar dat deden deze niet eens.
Heb vandaag gesolliciteerd op een schoonmaakbaantje voor 5 uur per week (2 x 2.5 uur)
Niet voor op mijn cv maar gewoon voor het zakcentje.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |