Woensdag gesprek idd met recruiter en collega vd afdeling. Heb nu geen idee hoe ik het moet voorbereiden, want zo'n soort gesprek heb ik nog nooit gevoerdquote:Op donderdag 14 juli 2011 13:02 schreef Cyan het volgende:
[..]
Het feit dat ze je alsnog benaderen na 2 en een halve maand om te vragen of je nog interesse hebt duidt er denk ik op dat ze je uitnodigen voor een gesprek om te bekijken wat jullie voor elkaar kunnen betekenen.Spannend hoor!
Spannend! Print je cv nog een keer uit en neem die sowieso mee en bedenk nog eens goed waarom jij die baan wilt en waarom ze jou moeten aannemen. Ik weet niet om welke functie en om welke branche het gaat maar als het mogelijk is zou je nog een portfolio kunnen samenstellen.quote:Op donderdag 14 juli 2011 13:16 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Woensdag gesprek idd met recruiter en collega vd afdeling. Heb nu geen idee hoe ik het moet voorbereiden, want zo'n soort gesprek heb ik nog nooit gevoerd. Ook ff gevraagd of er nog andere kandidaten zijn.
Gezien het feit dat het een 3e? gesprek is, ook even bedenken wat je wil qua salaris/pensioen/vakantiedagen/reiskosten enz.quote:Op donderdag 14 juli 2011 13:38 schreef Viking84 het volgende:
Op dit moment ben ik de enige kandidaat, maar ze stellen volgende wk de vaca weer open. Geen idee of ze dat laten afhangen van hoe het met mij gaat, lijkt me wel logisch, maar we zullen zien. En ik bereid het gewoon net zo voor als vorige keer. Zou niet weten wat ze nu anders zouden kunnen vragen.
Yep dat zal ook wel aan de orde komen aangezien ik de gebruikelijke sollicitatiepraat met beide gesprekspartners al gehad heb dus idd ff over nadenken/uitzoeken wat redelijk is.quote:Op donderdag 14 juli 2011 13:45 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Gezien het feit dat het een 3e? gesprek is, ook even bedenken wat je wil qua salaris/pensioen/vakantiedagen/reiskosten enz.
quote:Op donderdag 14 juli 2011 13:38 schreef Viking84 het volgende:
Op dit moment ben ik de enige kandidaat, maar ze stellen volgende wk de vaca weer open. Geen idee of ze dat laten afhangen van hoe het met mij gaat, lijkt me wel logisch, maar we zullen zien. En ik bereid het gewoon net zo voor als vorige keer. Zou niet weten wat ze nu anders zouden kunnen vragen.
Yep, maar dat wist ik alquote:Op donderdag 14 juli 2011 14:41 schreef Rucky het volgende:
[..]
Dat ze jou bellen voordat ze de vacature plaatsen zegt genoeg, dan heb je een goede indruk daar achter gelaten.
![]()
Veel succes.
Gefeliciteerd! Geniet van je vakantie waar nu tenminste in september een einde aan komt. Dat is toch een fijner idee dan niet weten wanneer je weer aan het werk moet.quote:Op donderdag 14 juli 2011 17:57 schreef sachin1988 het volgende:
Yes ben aangenomen! Per september kan ik beginnen, nu lekker vakantie vieren.
Iedereen succes en blijven doorzetten! Het komt allemaal goed
Wat zoek je? Wat heb je gedaan? Wat ga je (hopelijk) doen?quote:Op vrijdag 15 juli 2011 00:27 schreef Spezza19 het volgende:
Mijn eerste post en misschien ook wel meteen weer mijn laatste.
Ik heb 9 maanden thuis gezeten, maar mag augustus weer beginnen met werken
Ik heb een tijdje terug ook gezocht naar schoonmaakwerk in Almere maar kon echt vrijwel niks vinden.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 15:22 schreef Janena het volgende:
Gaat goed hier, gefeliciteerd allemaal!
Vandaag wezen schoonmaken. Tja, mijn ding is het niet echt maar ja, de rekeningen worden ermee betaald en zo slecht betaalt het nog niet (ruim 10 euro per uur) voor ongeschoold werk.
Hmm balen! Had je het zien aankomen of was het echt een verrassing?quote:Op vrijdag 15 juli 2011 09:19 schreef cofi het volgende:
En, meldt...
Gisteren te horen gekregen dat mijn jaarcontract niet verlengd wordt...
Ik ervaar precies het tegenovergestelde. Vorig jaar mocht ik op zoek en had ik in no-time zes gesprekken. Helaas heeft de partij die het toen is geworden nu last van de recessie, waardoor ik opnieuw mag gaan zoeken. De spoeling qua vacatures is nu véél dunner, heb ik het idee. Gelukkig kan ik wel per direct aan de slag bij het koeriersbedrijf waar ik als student ook heb gewerkt, zodat de UWV-ellende me in ieder geval bespaard blijft.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 13:09 schreef Spiegelei het volgende:
Ik vind het wel frappant dat ik nu ineens zoveel heb (nou ja, in korte tijd dan) terwijl ik in een eerder sollicitatieperiode (meer dan een jaar geleden) er niet echt tussen kwam. Heeft misschien ook wel met de crisis te maken, of mijn brief/motivatie.
Zag het al wel aankomen. Was ook niet helemaal "mijn baan", maar had liever zelf het besluit genomen.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 13:09 schreef Spiegelei het volgende:
[..]
Hmm balen! Had je het zien aankomen of was het echt een verrassing?
@Cyan: gefeliciteerd! Is het een tijdelijke baan of heb je uitzicht op een vaste aanstelling? (Is toch via een uitzendbureau?)
Ik heb volgende keer een gesprek voor een andere sollicitatie die ik heb lopen. Na een telefonisch gesprek vorige week en een korte telefonische afspraak deze week ben ik daar extra enthousiast over geworden. De functie is in een andere sector (maar wel aanverwant) dan waar ik nu in werkzaam ben, maar dat lijkt me juist wel weer heel erg leuk. Wel een valkuil natuurlijk als ik het niet wordt. Nou ja, we gaan het zien.
Daarnaast afgelopen week nog een kennismaking gehad naar aanleiding van een open sollicitatie in mijn eigen werkgebied. Er zijn momenteel geen vacatures, maar men is bezig met om naar de toekomst te kijken. Jammer dat het niet direct voor een baan was, want het was een leuk gesprek met motiverende mensen.
Ik vind het wel frappant dat ik nu ineens zoveel heb (nou ja, in korte tijd dan) terwijl ik in een eerder sollicitatieperiode (meer dan een jaar geleden) er niet echt tussen kwam. Heeft misschien ook wel met de crisis te maken, of mijn brief/motivatie.
En elke euro is weer één euro meer die je kan uitgeven in de kroeg natuurlijk!quote:Op dinsdag 19 juli 2011 11:00 schreef motorbloempje het volgende:
In theorie zou mijn man ons kunnen onderhouden, maar ik heb altijd al gewerkt, sinds mijn 13e (begonnen bij folders en krantenwijken enzo) en ik vind het te leuk om niet te doen. Elke ervaring is er weer een (er zijn weinig banen die ik pertinent weiger te doen, zoals outbound callcenter en deur aan deur verkopen enzo) en inderdaad, juist in een ander land zou ik het ook wel eens willen ervaren, hoe de werkcultuur hier is!
Daarnaast wil ik gewoon niet afhankelijk zijn van mijn manIk betaal mijn eigen motoronderhoud, ondanks 'gemeenschap van goederen' en dat soort zaken, dus een baan is voor mij vanalles: onderdeel van m'n leven, ervaring, zelfstandigheid.
Wow! Waar was dat dan als ik vragen mag? (DM/PM?). Ik heb morgen ook een gesprek bij een onderwijsinstelling.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 14:33 schreef Janena het volgende:
Afwijzing binnen voor de administratieve baan bij de onderwijsinstelling, 170 reacties hebben ze gehad...(en dit betrof een vacature die niet eens verscheen op de grote vacaturesites).
inderdaad, 't haalt je iig niet zo onderuit, kans was dan sowieso kleinquote:Op dinsdag 19 juli 2011 15:07 schreef Janena het volgende:
Ja, erg veel...
Het is zo meer een loterij...
Maar goed, ik heb liever zo'n afwijzing dan een afwijzing op een vacature met 10 reacties natuurlijk :p.
congratz!quote:Op dinsdag 19 juli 2011 19:43 schreef skrn het volgende:
Ik heb resultaat. Na een moeizame procedure en ondanks een stroef eindgesprek gaan ze een aanbod opsturen!
Dank. Ik wil best meer details uit de boeken doen maar het wereldje is niet zo heel groot. Ik ben engineer, blijf engineer, maar dus bij een ander bedrijf en hopelijk met meer carriere-mogelijkheden en net iets anders werk. Meer info volgt als ik echt rond ben.quote:
Dat kan, hoe ver woon je van het bedrijf af? Bij ons wordt bijvoorbeeld maximaal 50 km vergoed a ¤0,15 per km.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 11:19 schreef Viking84 het volgende:
Ga alleen wel zelf moeten bijleggen wb reiskosten, want die worden niet volledig vergoed. Is dat normaal?
Gefeliciteerd!quote:Op vrijdag 22 juli 2011 11:09 schreef Viking84 het volgende:
Net mail gehad nav het sollicitatiegesprek van afgelopen woensdag bij het bedrijf waar ik eerder tweede was geworden: ik ben aangenomen en kan per 1 augustus starten!!!. Spannend hoor! Eindelijk een baan die bij m'n studieachtergrond past (Nederlands) en die heeeeel goed is voor m'n cv!
verzendkostenquote:Op vrijdag 22 juli 2011 11:36 schreef Janena het volgende:
Gefeliciteerd!!!
Da's inderdaad wel normaal.
Ik werkte in Assen, 55 km vanaf mijn woonplaats.
Ik kreeg tot 30 km vergoed en legde op een dag zelf zo'n 3 euro bij op de verzendkosten.
Niet iedereen krijgt sowieso reiskosten vergoed, dus opzich al netjes dat je baas het sowieso voor een deel aanbied.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 11:19 schreef Viking84 het volgende:
Ga alleen wel zelf moeten bijleggen wb reiskosten, want die worden niet volledig vergoed. Is dat normaal?
Hahahaha, verzendkostenquote:Op vrijdag 22 juli 2011 11:36 schreef Janena het volgende:
Gefeliciteerd!!!
Da's inderdaad wel normaal.
Ik werkte in Assen, 55 km vanaf mijn woonplaats.
Ik kreeg tot 30 km vergoed en legde op een dag zelf zo'n 3 euro bij op de verzendkosten.
Ja, als pakketjequote:
Waar in de UK zit je?quote:Op vrijdag 22 juli 2011 11:39 schreef motorbloempje het volgende:
15cent? Ik kreeg altijd 19centmaximum aantal km's weet ik niet zo.
Denk dat ik straks ga schrikken van het salaris bij Marks&Spencer, maargoed ik zoek dan ook echt een bijbaantje waar ik gewoon naar toe kan en kan gaan werken en geen kantoorbaan meer voor >24 uur per week. Al vind ik dat stiekem wel jammer.
Heb wel nog een solli de deur uit gedaan voor een tijdelijke klus van 6 weken, administratief, voor een salaris van maximaal 9GBP, maar da's dan wel fulltime.
Ben wel een beetje zenuwachtig, maar ga lekker op de motor, wellicht met een omweg om even m'n hoofd leeg te maken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |