Wat zoek je? Wat heb je gedaan? Wat ga je (hopelijk) doen?quote:Op vrijdag 15 juli 2011 00:27 schreef Spezza19 het volgende:
Mijn eerste post en misschien ook wel meteen weer mijn laatste.
Ik heb 9 maanden thuis gezeten, maar mag augustus weer beginnen met werken
Ik heb een tijdje terug ook gezocht naar schoonmaakwerk in Almere maar kon echt vrijwel niks vinden.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 15:22 schreef Janena het volgende:
Gaat goed hier, gefeliciteerd allemaal!
Vandaag wezen schoonmaken. Tja, mijn ding is het niet echt maar ja, de rekeningen worden ermee betaald en zo slecht betaalt het nog niet (ruim 10 euro per uur) voor ongeschoold werk.
Hmm balen! Had je het zien aankomen of was het echt een verrassing?quote:Op vrijdag 15 juli 2011 09:19 schreef cofi het volgende:
En, meldt...
Gisteren te horen gekregen dat mijn jaarcontract niet verlengd wordt...
Ik ervaar precies het tegenovergestelde. Vorig jaar mocht ik op zoek en had ik in no-time zes gesprekken. Helaas heeft de partij die het toen is geworden nu last van de recessie, waardoor ik opnieuw mag gaan zoeken. De spoeling qua vacatures is nu véél dunner, heb ik het idee. Gelukkig kan ik wel per direct aan de slag bij het koeriersbedrijf waar ik als student ook heb gewerkt, zodat de UWV-ellende me in ieder geval bespaard blijft.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 13:09 schreef Spiegelei het volgende:
Ik vind het wel frappant dat ik nu ineens zoveel heb (nou ja, in korte tijd dan) terwijl ik in een eerder sollicitatieperiode (meer dan een jaar geleden) er niet echt tussen kwam. Heeft misschien ook wel met de crisis te maken, of mijn brief/motivatie.
Zag het al wel aankomen. Was ook niet helemaal "mijn baan", maar had liever zelf het besluit genomen.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 13:09 schreef Spiegelei het volgende:
[..]
Hmm balen! Had je het zien aankomen of was het echt een verrassing?
@Cyan: gefeliciteerd! Is het een tijdelijke baan of heb je uitzicht op een vaste aanstelling? (Is toch via een uitzendbureau?)
Ik heb volgende keer een gesprek voor een andere sollicitatie die ik heb lopen. Na een telefonisch gesprek vorige week en een korte telefonische afspraak deze week ben ik daar extra enthousiast over geworden. De functie is in een andere sector (maar wel aanverwant) dan waar ik nu in werkzaam ben, maar dat lijkt me juist wel weer heel erg leuk. Wel een valkuil natuurlijk als ik het niet wordt. Nou ja, we gaan het zien.
Daarnaast afgelopen week nog een kennismaking gehad naar aanleiding van een open sollicitatie in mijn eigen werkgebied. Er zijn momenteel geen vacatures, maar men is bezig met om naar de toekomst te kijken. Jammer dat het niet direct voor een baan was, want het was een leuk gesprek met motiverende mensen.
Ik vind het wel frappant dat ik nu ineens zoveel heb (nou ja, in korte tijd dan) terwijl ik in een eerder sollicitatieperiode (meer dan een jaar geleden) er niet echt tussen kwam. Heeft misschien ook wel met de crisis te maken, of mijn brief/motivatie.
En elke euro is weer één euro meer die je kan uitgeven in de kroeg natuurlijk!quote:Op dinsdag 19 juli 2011 11:00 schreef motorbloempje het volgende:
In theorie zou mijn man ons kunnen onderhouden, maar ik heb altijd al gewerkt, sinds mijn 13e (begonnen bij folders en krantenwijken enzo) en ik vind het te leuk om niet te doen. Elke ervaring is er weer een (er zijn weinig banen die ik pertinent weiger te doen, zoals outbound callcenter en deur aan deur verkopen enzo) en inderdaad, juist in een ander land zou ik het ook wel eens willen ervaren, hoe de werkcultuur hier is!
Daarnaast wil ik gewoon niet afhankelijk zijn van mijn manIk betaal mijn eigen motoronderhoud, ondanks 'gemeenschap van goederen' en dat soort zaken, dus een baan is voor mij vanalles: onderdeel van m'n leven, ervaring, zelfstandigheid.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |