Wat een associale manquote:Op dinsdag 12 juli 2011 17:29 schreef Flew het volgende:
Meneer kon me binnen welgeteld 5 minuutjes al zeggen dat deze functie absoluut niets voor mij zou zijn.
Hij had nog nooit van een Wajong-uitkering gehoord ('Wat is dat, een Wajong?') en hij was er van overtuigd dat hij mij niet de begeleiding en aandacht kon geven die ik nodig had.
Uitgepraat.
Wat rot dat het "gesprek" zo gelopen is. Had je in je sollicitatiebrief aangegeven dat je een Wajong-uitkering hebt en welke begeleiding je eventueel nodig zou hebben?quote:Op dinsdag 12 juli 2011 17:29 schreef Flew het volgende:
Meneer kon me binnen welgeteld 5 minuutjes al zeggen dat deze functie absoluut niets voor mij zou zijn.
Hij had nog nooit van een Wajong-uitkering gehoord ('Wat is dat, een Wajong?') en hij was er van overtuigd dat hij mij niet de begeleiding en aandacht kon geven die ik nodig had.
Uitgepraat.
Mwa dat wel. Het is voor een functie als beginnend assistent-accountant. Vandaag weer even gebeld en nog een referent opgegeven die mijn andere begeleider kan vervangen. Hopen dat het lukt en dat ik morgen mijn antwoord heb. Dit is echt nog mijn laatste kans om echt in de Accountancy verder te gaan andere mogelijkheden zie ik niet meer zitten. Dan maar gewoon via het uitzendbureau gaan solliciteren.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 11:49 schreef Spiegelei het volgende:
[..]
Goed nieuws wel. Referenties nabellen? Ik heb dat zelf nog nooit meegemaakt en ik heb het ook nog nooit meegemaakt dat het bij ons werd gedaan. Maar goed binnen mijn werkgebied is het wereldje heel klein. Iedereen kent elkaar wel een beetje via via. Voor wat voor soort functie is het? Ik hoop dat je snel wat meer weet.
Ik heb mijn eerste gesprek achter de rug. Ik was natuurlijk bloedzenuwachtig vooraf. Goed op tijd aanwezig en na de eerste handdrukken was mijn spanning gelukkig wel weg. Goed en vooral ook heel informatief gesprek gehad, ongedwongen ook wel. Ik heb wel sowieso vijf concurrenten. Als het op afstand aan gaat komen ga ik dat -denk ik- verliezen. Maar we wachten af.
Jammer Flew, maar zelf heb ik zoiets dat ik dan blij ben dat ik niet aangenomen ben.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 17:29 schreef Flew het volgende:
Uitgepraat.
Gewoon uit interesse sinds ik ook de accountancy richting opga, maar wil een bedrijf van de big 4 je niet hebben? Daar vragen ze toch meestal genoeg mensen?quote:Op dinsdag 12 juli 2011 18:37 schreef sachin1988 het volgende:
[..]
Mwa dat wel. Het is voor een functie als beginnend assistent-accountant. Vandaag weer even gebeld en nog een referent opgegeven die mijn andere begeleider kan vervangen. Hopen dat het lukt en dat ik morgen mijn antwoord heb. Dit is echt nog mijn laatste kans om echt in de Accountancy verder te gaan andere mogelijkheden zie ik niet meer zitten. Dan maar gewoon via het uitzendbureau gaan solliciteren.
Wauw 5 concurrenten wel veel! Hoop dat het je lukt en dat je je enthousiasme liet zien etc. Wanneer hoor je of je door bent?
Oftewel: hij heeft aan de wettelijke verplichting voldaan om ook Wajongers een "kans" te geven.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 17:29 schreef Flew het volgende:
Uitgepraat.
Nou dat is het hem juist, mijn cijfers en alles is prima, heb het OAT ook in 1 x behaald etc. Alleen de sollicitaties zijn helaas niet gelukt. Bij eentje tweede gesprek afgewezen de andere 2 de test niet gehaald. En nu mijn laatste vd Big4 en dan weet ik het ook niet meer. Heb al een aantal kleine gebeld maar daar is het vol of geen vacatures.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 22:47 schreef JohnSpek het volgende:
[..]
Gewoon uit interesse sinds ik ook de accountancy richting opga, maar wil een bedrijf van de big 4 je niet hebben? Daar vragen ze toch meestal genoeg mensen?
Callcenter?quote:Op woensdag 13 juli 2011 21:30 schreef Eye85 het volgende:
Ik ben momenteel werkloos en dringend opzoek naar een baan binnen het werkveld van de sociaal pedagogische hulpverlening. Ben inmiddels al vaak afgewezen. (Heb zelf SPH gedaan). Iemand suggesties?
Alvast bedankt voor het meedenken!
In welke regio zoek je een baan? Behalve vacaturesites kun je ook nog eens kijken bij alle instanties die binnen het werkveld van SPH vallen want niet iedere vacature belandt op een vacature site.quote:Op woensdag 13 juli 2011 21:30 schreef Eye85 het volgende:
Ik ben momenteel werkloos en dringend opzoek naar een baan binnen het werkveld van de sociaal pedagogische hulpverlening. Ben inmiddels al vaak afgewezen. (Heb zelf SPH gedaan). Iemand suggesties?
Alvast bedankt voor het meedenken!
Dat zou zeker een mooie overgang zijn! En het feit dat ze je mailen of je interesse hebt wil ook wat zeggen natuurlijk!quote:Op donderdag 14 juli 2011 12:46 schreef Viking84 het volgende:
Krijg net mail van een bedrijf waarbij ik in april twee keer op gesprek ben geweest en een proefopdracht voor heb gemaakt. Ik ben toen tweede geworden en nu hebben ze weer eenzelfde functie. Of ik nog interesse heb!. Zit nu tot oktober op een baantje onder mijn niveau en het zou geweldig zijn als dat kon overlopen in een baan op niveau!
.
Jaquote:Op donderdag 14 juli 2011 12:51 schreef Cyan het volgende:
[..]
Dat zou zeker een mooie overgang zijn! En het feit dat ze je mailen of je interesse hebt wil ook wat zeggen natuurlijk!
Ik heb morgen een intake gesprek met een teamleider voor de baan via het uitzendbureau en ik denk dat dat eigenlijk nog maar een formaliteit is.
Het feit dat ze je alsnog benaderen na 2 en een halve maand om te vragen of je nog interesse hebt duidt er denk ik op dat ze je uitnodigen voor een gesprek om te bekijken wat jullie voor elkaar kunnen betekenen.quote:Op donderdag 14 juli 2011 12:58 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ja. De vacature staat ook niet online, dus ik ben benieuwd of ik nog concurrentie heb. Mogelijk de derde die afviel, maar ik hoop van niet
. Zit nu naarstig te wachten op een mailtje, want ik wil weten waar ik aan toe ben
.
Woensdag gesprek idd met recruiter en collega vd afdeling. Heb nu geen idee hoe ik het moet voorbereiden, want zo'n soort gesprek heb ik nog nooit gevoerdquote:Op donderdag 14 juli 2011 13:02 schreef Cyan het volgende:
[..]
Het feit dat ze je alsnog benaderen na 2 en een halve maand om te vragen of je nog interesse hebt duidt er denk ik op dat ze je uitnodigen voor een gesprek om te bekijken wat jullie voor elkaar kunnen betekenen.Spannend hoor!
Spannend! Print je cv nog een keer uit en neem die sowieso mee en bedenk nog eens goed waarom jij die baan wilt en waarom ze jou moeten aannemen. Ik weet niet om welke functie en om welke branche het gaat maar als het mogelijk is zou je nog een portfolio kunnen samenstellen.quote:Op donderdag 14 juli 2011 13:16 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Woensdag gesprek idd met recruiter en collega vd afdeling. Heb nu geen idee hoe ik het moet voorbereiden, want zo'n soort gesprek heb ik nog nooit gevoerd. Ook ff gevraagd of er nog andere kandidaten zijn.
Gezien het feit dat het een 3e? gesprek is, ook even bedenken wat je wil qua salaris/pensioen/vakantiedagen/reiskosten enz.quote:Op donderdag 14 juli 2011 13:38 schreef Viking84 het volgende:
Op dit moment ben ik de enige kandidaat, maar ze stellen volgende wk de vaca weer open. Geen idee of ze dat laten afhangen van hoe het met mij gaat, lijkt me wel logisch, maar we zullen zien. En ik bereid het gewoon net zo voor als vorige keer. Zou niet weten wat ze nu anders zouden kunnen vragen.
Yep dat zal ook wel aan de orde komen aangezien ik de gebruikelijke sollicitatiepraat met beide gesprekspartners al gehad heb dus idd ff over nadenken/uitzoeken wat redelijk is.quote:Op donderdag 14 juli 2011 13:45 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Gezien het feit dat het een 3e? gesprek is, ook even bedenken wat je wil qua salaris/pensioen/vakantiedagen/reiskosten enz.
quote:Op donderdag 14 juli 2011 13:38 schreef Viking84 het volgende:
Op dit moment ben ik de enige kandidaat, maar ze stellen volgende wk de vaca weer open. Geen idee of ze dat laten afhangen van hoe het met mij gaat, lijkt me wel logisch, maar we zullen zien. En ik bereid het gewoon net zo voor als vorige keer. Zou niet weten wat ze nu anders zouden kunnen vragen.
Yep, maar dat wist ik alquote:Op donderdag 14 juli 2011 14:41 schreef Rucky het volgende:
[..]
Dat ze jou bellen voordat ze de vacature plaatsen zegt genoeg, dan heb je een goede indruk daar achter gelaten.
![]()
Veel succes.
Gefeliciteerd! Geniet van je vakantie waar nu tenminste in september een einde aan komt. Dat is toch een fijner idee dan niet weten wanneer je weer aan het werk moet.quote:Op donderdag 14 juli 2011 17:57 schreef sachin1988 het volgende:
Yes ben aangenomen! Per september kan ik beginnen, nu lekker vakantie vieren.
Iedereen succes en blijven doorzetten! Het komt allemaal goed
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |