abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 12 juli 2011 @ 17:32:07 #226
247775 Gemaskerde
JerseyShore GUIDO.
pi_99374254
quote:
99s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 17:29 schreef Flew het volgende:
Meneer kon me binnen welgeteld 5 minuutjes al zeggen dat deze functie absoluut niets voor mij zou zijn.
Hij had nog nooit van een Wajong-uitkering gehoord ('Wat is dat, een Wajong?') en hij was er van overtuigd dat hij mij niet de begeleiding en aandacht kon geven die ik nodig had.

Uitgepraat.
Wat een associale man :N :N
Dat is vrijwel net zo erg als niet reageren op sollicitanten.
Een sollicitant laten komen en dan binnen vijf minuten weer de deur uitsturen.

Ik hoop dat je hem wel nog enigszins erover gemeldt heb dat dit niet normaal is?

Eerlijk gezegd weet ik btw ook niet wat een Wajong-uitkering is, heb de naam wel vaak gehoord maar weet het verschil niet meer tussen uitkering-vanwege-ziekte, uitkering-vanwege-arbeidsongeschiktheid, uitkering-vanwege ontslag e.d.
Maar dat die die naam niet kent.. wat een enorme prutser :')
Hey hallo wat een enorm kuttopic.
pi_99374678
quote:
Meneer kon me binnen welgeteld 5 minuutjes al zeggen dat deze functie absoluut niets voor mij zou zijn.
Hij had nog nooit van een Wajong-uitkering gehoord ('Wat is dat, een Wajong?') en hij was er van overtuigd dat hij mij niet de begeleiding en aandacht kon geven die ik nodig had.

Uitgepraat.
Wat rot dat het "gesprek" zo gelopen is. Had je in je sollicitatiebrief aangegeven dat je een Wajong-uitkering hebt en welke begeleiding je eventueel nodig zou hebben?
Sorry maar ik weet eigenlijk ook niet zo goed wat een Wajong-uitkering is. En als het te persoonlijk is begrijp ik dat ook, maar welke begeleiding of aandacht zou je nodig hebben in een baan?
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit
pi_99376784
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 11:49 schreef Spiegelei het volgende:

[..]

Goed nieuws wel. Referenties nabellen? Ik heb dat zelf nog nooit meegemaakt en ik heb het ook nog nooit meegemaakt dat het bij ons werd gedaan. Maar goed binnen mijn werkgebied is het wereldje heel klein. Iedereen kent elkaar wel een beetje via via. Voor wat voor soort functie is het? Ik hoop dat je snel wat meer weet.

Ik heb mijn eerste gesprek achter de rug. Ik was natuurlijk bloedzenuwachtig vooraf. Goed op tijd aanwezig en na de eerste handdrukken was mijn spanning gelukkig wel weg. Goed en vooral ook heel informatief gesprek gehad, ongedwongen ook wel. Ik heb wel sowieso vijf concurrenten. Als het op afstand aan gaat komen ga ik dat -denk ik- verliezen. Maar we wachten af.
Mwa dat wel. Het is voor een functie als beginnend assistent-accountant. Vandaag weer even gebeld en nog een referent opgegeven die mijn andere begeleider kan vervangen. Hopen dat het lukt en dat ik morgen mijn antwoord heb. Dit is echt nog mijn laatste kans om echt in de Accountancy verder te gaan andere mogelijkheden zie ik niet meer zitten. Dan maar gewoon via het uitzendbureau gaan solliciteren.

Wauw 5 concurrenten wel veel! Hoop dat het je lukt en dat je je enthousiasme liet zien etc. Wanneer hoor je of je door bent?
  dinsdag 12 juli 2011 @ 19:28:02 #229
154407 Rucky
Al prutsende wordt men wijs.
pi_99378765
quote:

Uitgepraat.
Jammer Flew, maar zelf heb ik zoiets dat ik dan blij ben dat ik niet aangenomen ben. :Y Ik heb afwijzingen gehad om de meest achterlijke redenen. :D

[ Bericht 0% gewijzigd door Rucky op 12-07-2011 22:23:37 ]
Op zaterdag 14 april 2012 23:50 schreef innepin het volgende: Rucky en Merlijn zijn tof.
Op donderdag 21 juni 2012 00:22 schreef Papabear het volgende: We kennen elkaar, daten elkaar, doen elkaar en helpen elkaar. FHF O+
Op vrijdag 17 december 2010 13:58 schreef smegmanus het volgende: FOK!kers, hard van buiten. Zacht van binnen 8-)
pi_99389984
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 18:37 schreef sachin1988 het volgende:

[..]

Mwa dat wel. Het is voor een functie als beginnend assistent-accountant. Vandaag weer even gebeld en nog een referent opgegeven die mijn andere begeleider kan vervangen. Hopen dat het lukt en dat ik morgen mijn antwoord heb. Dit is echt nog mijn laatste kans om echt in de Accountancy verder te gaan andere mogelijkheden zie ik niet meer zitten. Dan maar gewoon via het uitzendbureau gaan solliciteren.

Wauw 5 concurrenten wel veel! Hoop dat het je lukt en dat je je enthousiasme liet zien etc. Wanneer hoor je of je door bent?
Gewoon uit interesse sinds ik ook de accountancy richting opga, maar wil een bedrijf van de big 4 je niet hebben? Daar vragen ze toch meestal genoeg mensen?
  woensdag 13 juli 2011 @ 00:51:27 #231
26777 MrTorture
Welcome to the torture chamber
pi_99396851
quote:

Uitgepraat.
Oftewel: hij heeft aan de wettelijke verplichting voldaan om ook Wajongers een "kans" te geven.
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
pi_99404971
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 22:47 schreef JohnSpek het volgende:

[..]

Gewoon uit interesse sinds ik ook de accountancy richting opga, maar wil een bedrijf van de big 4 je niet hebben? Daar vragen ze toch meestal genoeg mensen?
Nou dat is het hem juist, mijn cijfers en alles is prima, heb het OAT ook in 1 x behaald etc. Alleen de sollicitaties zijn helaas niet gelukt. Bij eentje tweede gesprek afgewezen de andere 2 de test niet gehaald. En nu mijn laatste vd Big4 en dan weet ik het ook niet meer. Heb al een aantal kleine gebeld maar daar is het vol of geen vacatures.

Ik wacht af op deze, als het niet lukt dan weet ik het ook niet meer.
pi_99429043
Ik ben momenteel werkloos en dringend opzoek naar een baan binnen het werkveld van de sociaal pedagogische hulpverlening. Ben inmiddels al vaak afgewezen. (Heb zelf SPH gedaan). Iemand suggesties?

Alvast bedankt voor het meedenken!
pi_99430243
quote:
7s.gif Op woensdag 13 juli 2011 21:30 schreef Eye85 het volgende:
Ik ben momenteel werkloos en dringend opzoek naar een baan binnen het werkveld van de sociaal pedagogische hulpverlening. Ben inmiddels al vaak afgewezen. (Heb zelf SPH gedaan). Iemand suggesties?

Callcenter?

Ben bang dat je geen hoge eisen kan stellen...
  woensdag 13 juli 2011 @ 22:20:24 #235
33350 Janena
To boldly go where no one has
pi_99431786
T'is erg lastig...zeker nu je de vakantieperiode ingaat.
Ik werk momenteel in de schoonmaak voor een paar uurtjes terwijl ik een MEAO achtergrond heb.
Maar ja, werk is werk en ik blijf vrolijk verder zoeken.

Bij callcenters zoeken ze mensen (vaak wel 20-40 uur) en in de schoonmaak is ook makkelijk werk te vinden. De rest is gewoon moeilijk (tenzij je door specifieke ervaring/opleiding gewild bent).
Live now. Make now always the most precious time. Now will never come again. JL Picard
pi_99434042
quote:
7s.gif Op woensdag 13 juli 2011 21:30 schreef Eye85 het volgende:

In welke regio zoek je een baan? Behalve vacaturesites kun je ook nog eens kijken bij alle instanties die binnen het werkveld van SPH vallen want niet iedere vacature belandt op een vacature site.

Weet je ook waarom je wordt afgewezen? Is dat op basis van je brief of op basis van een gesprek?
  donderdag 14 juli 2011 @ 12:46:50 #237
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_99451834
Krijg net mail van een bedrijf waarbij ik in april twee keer op gesprek ben geweest en een proefopdracht voor heb gemaakt. Ik ben toen tweede geworden en nu hebben ze weer eenzelfde functie. Of ik nog interesse heb! :D. Zit nu tot oktober op een baantje onder mijn niveau en het zou geweldig zijn als dat kon overlopen in een baan op niveau! *O*.
Niet meer actief op Fok!
pi_99452018
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 12:46 schreef Viking84 het volgende:
Krijg net mail van een bedrijf waarbij ik in april twee keer op gesprek ben geweest en een proefopdracht voor heb gemaakt. Ik ben toen tweede geworden en nu hebben ze weer eenzelfde functie. Of ik nog interesse heb! :D. Zit nu tot oktober op een baantje onder mijn niveau en het zou geweldig zijn als dat kon overlopen in een baan op niveau! *O*.
Dat zou zeker een mooie overgang zijn! En het feit dat ze je mailen of je interesse hebt wil ook wat zeggen natuurlijk! *O*

Ik heb morgen een intake gesprek met een teamleider voor de baan via het uitzendbureau en ik denk dat dat eigenlijk nog maar een formaliteit is.
  donderdag 14 juli 2011 @ 12:58:47 #239
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_99452368
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 12:51 schreef Cyan het volgende:

[..]

Dat zou zeker een mooie overgang zijn! En het feit dat ze je mailen of je interesse hebt wil ook wat zeggen natuurlijk! *O*

Ik heb morgen een intake gesprek met een teamleider voor de baan via het uitzendbureau en ik denk dat dat eigenlijk nog maar een formaliteit is.
Ja :). De vacature staat ook niet online, dus ik ben benieuwd of ik nog concurrentie heb. Mogelijk de derde die afviel, maar ik hoop van niet :P. Zit nu naarstig te wachten op een mailtje, want ik wil weten waar ik aan toe ben :P.
Niet meer actief op Fok!
pi_99452536
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 12:58 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Ja :). De vacature staat ook niet online, dus ik ben benieuwd of ik nog concurrentie heb. Mogelijk de derde die afviel, maar ik hoop van niet :P. Zit nu naarstig te wachten op een mailtje, want ik wil weten waar ik aan toe ben :P.
Het feit dat ze je alsnog benaderen na 2 en een halve maand om te vragen of je nog interesse hebt duidt er denk ik op dat ze je uitnodigen voor een gesprek om te bekijken wat jullie voor elkaar kunnen betekenen. :) Spannend hoor!
  donderdag 14 juli 2011 @ 13:16:49 #241
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_99453124
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 13:02 schreef Cyan het volgende:

[..]

Het feit dat ze je alsnog benaderen na 2 en een halve maand om te vragen of je nog interesse hebt duidt er denk ik op dat ze je uitnodigen voor een gesprek om te bekijken wat jullie voor elkaar kunnen betekenen. :) Spannend hoor!
Woensdag gesprek idd met recruiter en collega vd afdeling. Heb nu geen idee hoe ik het moet voorbereiden, want zo'n soort gesprek heb ik nog nooit gevoerd :'). Ook ff gevraagd of er nog andere kandidaten zijn.
Niet meer actief op Fok!
pi_99453785
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 13:16 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Woensdag gesprek idd met recruiter en collega vd afdeling. Heb nu geen idee hoe ik het moet voorbereiden, want zo'n soort gesprek heb ik nog nooit gevoerd :'). Ook ff gevraagd of er nog andere kandidaten zijn.
Spannend! Print je cv nog een keer uit en neem die sowieso mee en bedenk nog eens goed waarom jij die baan wilt en waarom ze jou moeten aannemen. Ik weet niet om welke functie en om welke branche het gaat maar als het mogelijk is zou je nog een portfolio kunnen samenstellen.
  donderdag 14 juli 2011 @ 13:38:47 #243
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_99454033
Op dit moment ben ik de enige kandidaat, maar ze stellen volgende wk de vaca weer open. Geen idee of ze dat laten afhangen van hoe het met mij gaat, lijkt me wel logisch, maar we zullen zien ;). En ik bereid het gewoon net zo voor als vorige keer. Zou niet weten wat ze nu anders zouden kunnen vragen.
Niet meer actief op Fok!
pi_99454370
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 13:38 schreef Viking84 het volgende:
Op dit moment ben ik de enige kandidaat, maar ze stellen volgende wk de vaca weer open. Geen idee of ze dat laten afhangen van hoe het met mij gaat, lijkt me wel logisch, maar we zullen zien ;). En ik bereid het gewoon net zo voor als vorige keer. Zou niet weten wat ze nu anders zouden kunnen vragen.
Gezien het feit dat het een 3e? gesprek is, ook even bedenken wat je wil qua salaris/pensioen/vakantiedagen/reiskosten enz.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  donderdag 14 juli 2011 @ 14:25:55 #245
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_99456073
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 13:45 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Gezien het feit dat het een 3e? gesprek is, ook even bedenken wat je wil qua salaris/pensioen/vakantiedagen/reiskosten enz.
Yep dat zal ook wel aan de orde komen aangezien ik de gebruikelijke sollicitatiepraat met beide gesprekspartners al gehad heb dus idd ff over nadenken/uitzoeken wat redelijk is.
Niet meer actief op Fok!
  donderdag 14 juli 2011 @ 14:41:38 #246
154407 Rucky
Al prutsende wordt men wijs.
pi_99456794
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 13:38 schreef Viking84 het volgende:
*O* Dat ze jou bellen voordat ze de vacature plaatsen zegt genoeg, dan heb je een goede indruk daar achter gelaten. :Y
Veel succes. ^O^
Op zaterdag 14 april 2012 23:50 schreef innepin het volgende: Rucky en Merlijn zijn tof.
Op donderdag 21 juni 2012 00:22 schreef Papabear het volgende: We kennen elkaar, daten elkaar, doen elkaar en helpen elkaar. FHF O+
Op vrijdag 17 december 2010 13:58 schreef smegmanus het volgende: FOK!kers, hard van buiten. Zacht van binnen 8-)
  donderdag 14 juli 2011 @ 15:36:00 #247
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_99459677
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 14:41 schreef Rucky het volgende:

[..]

*O* Dat ze jou bellen voordat ze de vacature plaatsen zegt genoeg, dan heb je een goede indruk daar achter gelaten. :Y
Veel succes. ^O^
Yep, maar dat wist ik al ;). Ze zeiden de vorige keer al dat ze een positieve indruk van me hadden en dat ze contact zouden opnemen zodra er weer een vaca was, maar dat had ik zo snel niet verwacht.

Woensdagmiddag is het gesprek, neem woensdag de hele dag vrij en dan kan ik vanaf dinsdagavond eens gaan voorbereiden. Heb nog van alles op mijn laptop staan, dus dat komt goed uit :+. Maar moet even uitzoeken hoe het zit met vakantiedagen, pensioen etc, wat redelijk is om te vragen en hoe ik moet onderhandelen :+.

Heb na al die sollicitatieteleurstellingen nu zéker geen kat in het bakkie-gevoel. Eerst het gesprek achter de rug hebben en eerst horen dat ze voor mij gaan!
Niet meer actief op Fok!
pi_99467093
Mijn sollicitatie ging vorige week wel grappig voor een vakantie baan.
Administratieve functie, ik heb nul ervaring.

Maandag ochtend werd ik opgebeld door het uitzendbureau, letterlijk een uur later was ik op gesprek bij het bedrijf.
Eerst met de baas van de afdeling een gesprek, toen kwam HR en een manager erbij zitten.
10 minuten later:
Hij: "We vinden je geschikt om bij ons te komen werken, wat vind jij?"
Ik: "Prima"
Hij: "Morgen kan je beginnen".
Ik: "Ok"
pi_99467175
Yes ben aangenomen! Per september kan ik beginnen, nu lekker vakantie vieren.

Iedereen succes en blijven doorzetten! Het komt allemaal goed :)
pi_99468027
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 17:57 schreef sachin1988 het volgende:
Yes ben aangenomen! Per september kan ik beginnen, nu lekker vakantie vieren.

Iedereen succes en blijven doorzetten! Het komt allemaal goed :)
Gefeliciteerd! Geniet van je vakantie waar nu tenminste in september een einde aan komt. Dat is toch een fijner idee dan niet weten wanneer je weer aan het werk moet. ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')