abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 23 juni 2011 @ 01:54:22 #101
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_98541345
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 01:50 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Wilders zat weer de boel op te hitsen:

[..]

http://sargasso.nl/archief/2011/04/12/spreekbuis/
Wilders is een haatzaaier en een leugenaar. :Y
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  donderdag 23 juni 2011 @ 02:13:51 #102
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_98541614
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 01:24 schreef fokthesystem het volgende:

[..]

Koffiekan, bier kan, melk kan...
Indien een rechter iets ziet als geen taak voor hem / haar, dan horen de advocaten dat en krijgt men als 'partijen zijnde' de rechter niet eens te zien verder. En als het wel gebeurt krijg je bijv. dit:

"Vaderschap , als voorbeeld noemt Wilders een zaak, die in 2009 diende voor de rechtbank in Den Haag, waarbij een Somalische man [i]die het vaderschap van een kind van zijn ex-vrouw ontkende in het gelijk werd gesteld op basis van het ’traditionele islamitische recht’. "[/i]

DNA testen en klaar was men. Maar daar zou die vast niet aan willen meewerken...
Islamitisch recht aanhaling door een NL rechter omtrent wel/niet vaderschap.... :N
Hoe weet je precies dat de rechter in kwestie oordeelde op basis van het "traditionele islamitische recht", en niet oordeelde op basis van geheel andere feiten, die toevallig tot eenzelfde uitspraak leidden?

Wilders roept dit nu wel, maar is dat ook daadwerkelijk zo? Of geloof je in in dit geval blindelings de voorbeelden die Wilders aanhaald?

Het artikel waar bovenstaand voorbeeld uit is gehaald, begint namelijk met deze zin:

"PVV-leider Geert Wilders luidt, na eigen onderzoek van de partij, de noodklok."

(Bronnen hier en hier)

Tja, wij van WC-Eend adviseren WC-Eend. Op zo'n manier is het makkelijk "onderzoek" doen. Je kunt namelijk de uitspraak nemen, en zien of deze in de islam ook zo uitgesproken zou kunnen worden, en vervolgens de twee met elkaar in verband brengen zonder enige verdere onderbouwing.

Er is geen enkel bewijs dat de Islamwetgeving ook inderdaad de reden was van de uitspraak. En ondertussen heeft Bluesdude ook al geschreven dat dit inderdaad niet de reden was, maar dat Wilders (wederom) de feiten gewoon heeft verdraaid.

De andere in het artikel genoemde voorbeelden zijn ook dubieus. Ik als Nederlander met ook de Amerikaanse nationaliteit, mag mij namelijk ook beroepen op het Amerikaanse erfrecht, en andersom ook het Nederlandse erfrecht als ik hier in de VS ooit eens iets erf. Daar is niets vreemd aan an-sich, maar dat is 1 van de voordelen (of nadelen, want ik moet er in de VS wel een flink pak belasting over betalen) van het hebben van twee nationaliteiten, en is gebaseerd op internationaal recht, en heeft NIETS te maken met het islamrecht.

Wederom, fokthesystem, neem ik waar dat jij klakkeloos aanneemt dat wat de PVV schrijft, ook daadwerkelijk de waarheid is. Het zou je sieren wat dieper in de materie te duiken, en zo af en toe ook eens wat meer in te lezen over recht, internationaal recht, en aanverwante zaken.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  donderdag 23 juni 2011 @ 02:28:05 #103
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_98541712
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 16:09 schreef fokthesystem het volgende:
Acht op tien voor boerkaverbod De andere 2 zijn extreem'links' en pro-Islam.
Ik heb in principe ook geen probleem met een boerkaverbod. Het is alleen zo dat het geen enkele zoden aan de dijk zet. Er zijn in Nederland, naar schatting, tussen de 150 en 200 vrouwen die een boerka dragen, en dat aantal groeit niet. Het is dus een ENORM kleine minderheid.

Voor het invoeren van een wet is nogal wat nodig, zelfs al is deze klein. Ze moet door tal van commissies, de 2e kamer, 1e kamer, en voor je het weet hebben honderden ambtenaren (en politici) er duizenden man-uren inzitten. Dan moeten boeken, wetboeken worden aangepast, politie worden geïnstrueerd, etc.... Kortom: het invoeren van een KLEINE wet kost de belastingbetaler honderdduizenden euro's.

Als je nu een wet maakt waar er jaarlijks tienduizenden overtreders van zijn, zoals bijvoorbeeld een bepaalde verkeersregel (ik noem iets: invoeren van een belverbod in de auto), dan verdiend de staat dat geld vrij snel terug natuurlijk, en zijn de kosten die gemaakt moeten worden allemaal niet zo'n punt.

In het geval van een boerkaverbod, en het feit dat er zo weinig dragers zijn van de boerka, wordt dat geld waarschijnlijk nooit terugverdiend. Een agent heeft wel wat beters te doen dan iemand te bekeuren die rondloopt met een boerka, dus die zal er niet zo snel voor stoppen, en het moet echt een "toevalstreffer" zijn, tenzij je agenten echt op "boerka-jacht" zet of zoiets.

Het zal dus een wet zijn die de Nederlandse belastingbetaler alleen maar geld KOST, en het levert de staat, en de Nederlandse samenleving helemaal niets op. Maar de onderbuikgevoelens van sommige mensen worden er mee gestreeld..... ach, voor het gemiddelde PVV stemvolk zal dat genoeg zijn denk ik.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  donderdag 23 juni 2011 @ 02:30:17 #104
pi_98541733
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 01:54 schreef Bluesdude het volgende:

Nogal absurd als men niet meer pro-god dingen mag zeggen
Of doen.

De grens ligt tussen een overheid die dat mogelijk maakt/houdt, en een overheid die dat sponsort/stimuleert. Het is het verschil tussen het garanderen van vrijheden en grondrechten of het opdringen van religie.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_98543499
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 01:41 schreef fokthesystem het volgende:
Er is al veel te lang geziek, gezeur en gezeik.
Mede door een CU, SGP en CDA.

Tijd voor werkelijke scheiding tussen kerk en staat. Gelijke rechten voor iedereen (geloofsvrijheid, maar privé)
Openbare ruimte = geen gebedsruimte, dus iedereen zonder geloofsuitingen, of iedereen die dat wil met, maar wel HOGE boetes op islam taxi's die een blinde met hulp hond niet meenemen bijv.

Ze geloven dit, en dat en zus en zo, prima, maar val er niet een compleet volk/land mee lastig !!

Hier ook weer : http://nos.nl/artikel/250(...)slachtcompromis.html
"Het Contactorgaan Moslims en Overheid spreekt over een "suggestief en vooringenomen voorstel". "We worden in de beklaagdenbank gezet en moeten bewijzen dat we onschuldig zijn," aldus woordvoerder Yusuf Altuntas. " Ja, duhuh.....

Iets met verankeren van "joods-christelijke wortels" in de grondwet... ;)
  donderdag 23 juni 2011 @ 09:41:27 #106
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_98543934
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 01:54 schreef Bluesdude het volgende:

"De openbare ruimte" is niet een ruimte die exclusief eigendom is van de staat.
Dat lijkt maar zo.
Probeer maar een terrasvergunning te krijgen voor x plaatsen en/of terras verwarming, tv/muziek van x decibel er op mogen hebben e.d. Of neem iets als precario...

quote:
Bovendien garandeert de staat vrijheid van meningsuiting en dus kan men in het openbaar zeggen wel of niet tegen een god te zijn.
Nee, in NL meet men met 2 maten. NL moet wijken voor islam, bekende voorbeelden, OV, en taxi, waar men je met een hulphond niet toelaat. Andersom: NL stadsbedrijf der gemeente die je dragen van een Christen kruisje verbiedt, maar een hoofddoek niet.

quote:
Men mag ook bidden op straat of een atheistisch liedje zingen.
Prima toch ? Mensen moeten elkaars anderszijn tolereren en dan komen we een eind.
Wat moet dat oogkleppen en romantiseren zonder reële gevaren danwel 'gevaren' te zien toch heerlijk zijn.
http://www.paltalk.com , niet typen maar miepen
Al bemoei jij je niet met politiek, deze bemoeit zich wel met jouw leven en geld, van de wieg tot het graf en zelfs daarna!
  donderdag 23 juni 2011 @ 09:43:26 #107
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_98543968
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 02:30 schreef Papierversnipperaar het volgende:

De grens ligt tussen een overheid die dat mogelijk maakt/houdt, en een overheid die dat sponsort/stimuleert. Het is het verschil tussen het garanderen van vrijheden en grondrechten of het opdringen van religie.
Maar Djimmmm er issss meeerrrrrr !
De overheid verdeelt, trekt voor, verbiedt selectief, enz etc. Ofwel het hele scala aan en/en en/of of/of e.d. voert men naar willekeur uit.
Dat levert wilders/pvv zetels.
Al bemoei jij je niet met politiek, deze bemoeit zich wel met jouw leven en geld, van de wieg tot het graf en zelfs daarna!
  donderdag 23 juni 2011 @ 09:46:27 #108
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_98544043
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 09:18 schreef morg78 het volgende:

Iets met verankeren van "joods-christelijke wortels" in de grondwet... ;)
NIET DOEN dus. Gewoon niet doen en niet meer aan beginnen, eindigen die hap.
Politiek kan zich dan met andere zaken dan private gedachten bezig houden.
Geloven, anders dan privé, gewoon wel totaal en in 4D, kan men dan in een ander land naar keuze doen waar men wel dierenbeul vlees 'mag maken' e.d.
pi_98544492
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 09:46 schreef fokthesystem het volgende:

[..]

NIET DOEN dus. Gewoon niet doen en niet meer aan beginnen, eindigen die hap.
Politiek kan zich dan met andere zaken dan private gedachten bezig houden.
Geloven, anders dan privé, gewoon wel totaal en in 4D, kan men dan in een ander land naar keuze doen waar men wel dierenbeul vlees 'mag maken' e.d.
Wat dat betreft zeurt de PVV dus mogelijk op hoger niveau dan bijvoorbeeld het CDA. Ik kan zo snel in ieder geval niet een (recent) verkiezingsprogramma van het CDA vinden waarin staat dat ze joods-christelijke wortels willen verankeren in de grondwet ;).

quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 09:41 schreef fokthesystem het volgende:

[..]

Dat lijkt maar zo.
Probeer maar een terrasvergunning te krijgen voor x plaatsen en/of terras verwarming, tv/muziek van x decibel er op mogen hebben e.d. Of neem iets als precario...
Regels met betrekking tot bijvoorbeeld geluid(soverlast) zijn er niet alleen ten behoeve van de overheid.

quote:
Nee, in NL meet men met 2 maten. NL moet wijken voor islam, bekende voorbeelden, OV, en taxi, waar men je met een hulphond niet toelaat. Andersom: NL stadsbedrijf der gemeente die je dragen van een Christen kruisje verbiedt, maar een hoofddoek niet.
Ik moet de 1e trein of bus waar je met een hulphond niet in mag nog tegenkomen, en ik reis dagelijks met het OV.
Taxi's, geen idee, ik ben sowieso niet zo'n fan van dat vervoersmiddel ;).

quote:
Wat moet dat oogkleppen en romantiseren zonder reële gevaren danwel 'gevaren' te zien toch heerlijk zijn.
Nogmaals: kijk wereldwijd eens naar de huidige toestand, genoeg gebieden waar behoorlijke problemen bestaan waar de islam totaal los van staat. Of wou je beweren dat de bijvoorbeeld situatie in Noord-Ierland of de flink uit de hand gelopen drugssituatie in Mexico door de islam veroorzaakt worden?

Problemen/conflicten/enz lijken inherent verbonden te zijn aan de mens, dat is niet exclusief aan de islam voorbehouden.

[ Bericht 0% gewijzigd door morg78 op 23-06-2011 10:27:19 ]
pi_98545029
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 09:41 schreef fokthesystem het volgende:

[..]

Dat lijkt maar zo.
En zo ontwijk je het punt dat jij suggereert dat die overheid religieuse uitingen in die openbare ruimte moet verbieden

quote:
Nee, in NL meet men met 2 maten.
discriminerende overdrijvingen.. jij bent diegene die een -isme wilt laten overheersen
[..]

quote:
is het ook
je zit er om heen te draaien.
je suggereert een atheistische dictatuur, maar dan weiger je dat concreet te bevestigen
pi_98546731
Vrijgesproken op ALLE punten.

Dat haatzaaien van links heeft dus geen nut gehad.
pi_98546935
quote:
99s.gif Op donderdag 23 juni 2011 11:28 schreef Ronnie_bravo het volgende:
Vrijgesproken op ALLE punten.
Godzijdank.

quote:
Dat haatzaaien van links heeft dus geen nut gehad.
Er is maar een iemand aan het haatzaaien hier. :)
pi_98547984
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juni 2011 11:34 schreef Xa1pt het volgende:

Er is maar een iemand aan het haatzaaien hier. :)
Gadver... moet je dit lezen:

quote:
Jongeren verstoren weer rouwstoet in Amersfoort
Leerlingen staken middelvinger op en juichten

Leerlingen van basisschool Bilal in Amersfoort hebben een rouwstoet verstoord. De directeur van de school zal de kinderen aanpreken op hun gedrag. Ze staken hun middelvinger op en juichten toe de auto's en nabestaanden voorbij kwamen.
Hij wil de nabestaanden graag voorstellen aan de kinderen in de hoop dat de jongeren zich realiseren wat ze gedaan hebben, zo heeft hij laten weten aan RTV Utrecht.

Vaker overlast
In de omgeving van Amersfoort worden vaker rouwstoeten verstoord. Dinsdag werd de rouwstoet op de Miereveldstraat lastig gevallen, eind mei gebeurde dat in het Soesterkwartier.

Ook trok begrafenisonderneming UVZ uit Hoogland, bij Amersfoort, enkele weken terug al aan de bel. Zij hebben het helemaal gehad met Marokkaanse jongeren, die voor overlast zorgen tijdens begrafenissen. In een open brief gericht aan scholen, moskee en politici deden directeur Gré te Braak en haar chauffeur Jan Smit hun beklag. 'Hier moeten we iets aan doen. Als je alles verzwijgt, worden er ook geen maatregelen genomen.
Wat een niveau.. ja ja mensen...BASISSCHOOL. Kun je nagaan hoe jong die lui al verknipt zijn.
Ik was als kind altijd diep onder de indruk als ik een rouwstoet zag rijden. Het kwam dan ook nooit in mij op om deze te verstoren.

Vervolgens keek ik op de site van die school: http://www.bilalschool.nl/ en wist meteen genoeg. Deze kindjes zullen over tien jaar wel gaan roepen dat ze totaal niet begrijpen waarom marokanen als criminelen worden gezien.
pi_98548129
quote:
99s.gif Op donderdag 23 juni 2011 12:02 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Gadver... moet je dit lezen:

[..]

Wat een niveau.. ja ja mensen...BASISSCHOOL. Kun je nagaan hoe jong die lui al verknipt zijn.
Ik was als kind altijd diep onder de indruk als ik een rouwstoet zag rijden. Het kwam dan ook nooit in mij op om deze te verstoren.

Vervolgens keek ik op de site van die school: http://www.bilalschool.nl/ en wist meteen genoeg. Deze kindjes zullen over tien jaar wel gaan roepen dat ze totaal niet begrijpen waarom marokanen als criminelen worden gezien.
In- en intriest, maar waar wil je precies heen?
pi_98548194
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juni 2011 12:06 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

In- en intriest, maar waar wil je precies heen?
Gewoon even aantonen waar al die 'haat' vandaan komt, wie zaait zal oogsten.
  donderdag 23 juni 2011 @ 12:23:40 #116
300718 Kenju
Say It!!??
pi_98548677
quote:
99s.gif Op donderdag 23 juni 2011 12:08 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Kun je even concreet omschrijven waar deze haat dan vandaan komt?
WHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA
pi_98549087
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 12:23 schreef Kenju het volgende:

[..]

Kun je even concreet omschrijven waar deze haat dan vandaan komt?
Mwa ik hou er niet van om het werk voor struisvogels te doen....... derhalve is het antwoord 'nee', zij het met een voorbehoud dat ik het wel KAN aantonen maar niet WIL.
pi_98549641
quote:
99s.gif Op donderdag 23 juni 2011 12:34 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Mwa ik hou er niet van om het werk voor struisvogels te doen....... derhalve is het antwoord 'nee', zij het met een voorbehoud dat ik het wel KAN aantonen maar niet WIL.
En wederom: kijk in de wereld eens om je heen. Gedoe in Noord-Ierland: islam? Gedoe in Mexico: islam? Gedoe in Baskenland: islam?
Zet die oogkleppen eens af / haal je struisvogelhoofd eens uit het zand: "de mens" lijkt gewoon niet in staat om zonder conflict te leven.
  donderdag 23 juni 2011 @ 12:50:43 #119
pi_98549673
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 09:43 schreef fokthesystem het volgende:

[..]

Maar Djimmmm er issss meeerrrrrr !
De overheid verdeelt, trekt voor, verbiedt selectief, enz etc. Ofwel het hele scala aan en/en en/of of/of e.d. voert men naar willekeur uit.

Natuurlijk, maar dat heeft niets met islamisering te maken. :')
  donderdag 23 juni 2011 @ 12:52:24 #120
pi_98549747
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 12:49 schreef morg78 het volgende:

[..]

En wederom: kijk in de wereld eens om je heen. Gedoe in Noord-Ierland: islam? Gedoe in Mexico: islam? Gedoe in Baskenland: islam?
Zet die oogkleppen eens af / haal je struisvogelhoofd eens uit het zand: "de mens" lijkt gewoon niet in staat om zonder conflict te leven.
De mens kan dat best, maar er zijn egoïstische klootzakken die gedijen bij leugens, chaos en ellende. En veel van die mensen zitten in politiek of bedrijfsleven.
  donderdag 23 juni 2011 @ 12:54:17 #121
pi_98549826
quote:
99s.gif Op donderdag 23 juni 2011 12:34 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Ik kan makkelijk aantonen dat Wilders een psychoot is die met leugens haat zaait en alle moslims dood wil, gesponsord door de Mossad. Maar .... :O
pi_98549991
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 12:52 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

De mens kan dat best, maar er zijn egoïstische klootzakken die gedijen bij leugens, chaos en ellende. En veel van die mensen zitten in politiek of bedrijfsleven.
En dat zijn geen mensen? Los van de typische "egoïstische klootzakken", zijn er ook genoeg mensen waar je in normale situaties geen last van hebt maar die onder bepaalde omstandigheden toch zorgen voor / meedoen aan conflicten.
  donderdag 23 juni 2011 @ 12:59:53 #123
pi_98550056
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 12:58 schreef morg78 het volgende:

[..]

En dat zijn geen mensen?
Ja, maar niet "de mens"
pi_98550398
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 12:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ja, maar niet "de mens"
Niet iedere mens nee, al zijn zelfs brave burgers vatbaar voor ongein (hetgeen je dan ook door de geschiedenis heen steeds weer ziet).

Hoe dan ook, haat/rancune/enz zijn niet voorbehouden aan de islam en/of Marokkanen.
pi_98551087
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 12:54 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ik kan makkelijk aantonen dat Wilders een psychoot is die met leugens haat zaait en alle moslims dood wil, gesponsord door de Mossad. Maar .... :O
Jij kan niks, nog niet eens foutloos Nederlands schrijven.
  donderdag 23 juni 2011 @ 13:36:00 #126
pi_98551571
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 13:25 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Jij kan niks, nog niet eens foutloos Nederlands schrijven.
Ad Hominems zijn leuk! *O*
  donderdag 23 juni 2011 @ 13:42:05 #127
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_98551882
[quote]>Ronald Sörensen is niet van plan zijn excuses aan te bieden aan de
>Rotterdamse wethoudster van Financiën Jantine Kriens. "Als ik al geen ironie
>meer mag gebruiken, dan is het einde zoek."[/quote]

Inderdaad, knettergek dit ook weer !

[quote]>Sörensen zei over Kriens: "Als ze mijn kat was, dan zou ik haar uit haar
>lijden verlossen." [/quote]

1, wat voor kat, een cyperse huiskater, of een leeuw met 'hondsdolheid'?

2. Waar lijdt de kat aan, is het verlossen van dat lijden te doen met een 3 daagse druppelkuur?

Storm, glas, water...

Oeps, foutje. Die is niet van de pvv, maar van leefbaar rotterdam.
  donderdag 23 juni 2011 @ 13:46:23 #128
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_98552070
quote:

Meer dan de helft snapt je reactie niet eens....

Waar RB op doelt is dat mensen andere mensen kunnen gaan haten, namelijk de mensen die jaar in jaar uit dit soort 'rot geintjes' over NL uitstrooien. Nog irritanter is het als men dan ook nog zegt dat het die of diens wil is, dat het mag want de meeste NLers zijn varkens/honden, maar zij zijn oh zo vredelievende en tolerant....
  donderdag 23 juni 2011 @ 13:49:51 #129
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_98552199
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 10:07 schreef morg78 het volgende:

Wat dat betreft zeurt de PVV dus mogelijk op hoger niveau dan bijvoorbeeld het CDA.
Niet zo zeer hoger, wel anders.

quote:
Ik kan zo snel in ieder geval niet een (recent) verkiezingsprogramma van het CDA vinden waarin staat dat ze joods-christelijke wortels willen verankeren in de grondwet ;).
Dat staat in hun partijregels wel doorspekt. Wie het cda kent, de naam alleen al snapt, weet wel waar de vlag staat/hangt, kan klepel en klok vinden, hoe laat het is enz.

quote:
Ik moet de 1e trein of bus waar je met een hulphond niet in mag nog tegenkomen, en ik reis dagelijks met het OV.
En tig berichten hieromtrent miste je ook al.

quote:
Nogmaals: kijk wereldwijd eens naar de huidige toestand, genoeg gebieden waar behoorlijke problemen bestaan waar de islam totaal los van staat.
N.v.t., pvda-gedrag, let u niet op onze sores, kijkt u vooral eens daarnaar....(andere kant, ver weg, hen niet treffende e.d.)

quote:
Problemen/conflicten/enz lijken inherent verbonden te zijn aan de mens, dat is niet exclusief aan de islam voorbehouden.
Een prachtige geschilderde, doch open deur.
pi_98552452
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 12:54 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dat kun je niet ... dat kan niemand daarom is hij vrij gesproken.

BTW, jij bent echt bang van de Mossad he? Vanwaar die angst?
pi_98552882
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 13:49 schreef fokthesystem het volgende:

[..]

Niet zo zeer hoger, wel anders.
Mwah, een gewone wet die regelt dat bijvoorbeeld christenen het recht hebben om een school op christelijke grondslag te stichten zit mij (atheïst) niet in de weg. Die wet heeft op mij geen toepassing: ik ben geen christen en zal dus ook nooit een dergelijke school willen stichten, en door zo'n school te stichten zit een christen mij niet dwars.
Door in de grondwet vast te leggen dat Nederland feitelijk een joods-christelijk land is, wordt er opeens een stuk religieus geneuzel door mijn strot geduwd.

Idem voor de islam of welk ander geloof trouwens.

quote:
[..]

Dat staat in hun partijregels wel doorspekt. Wie het cda kent, de naam alleen al snapt, weet wel waar de vlag staat/hangt, kan klepel en klok vinden, hoe laat het is enz.
Scheiding van kerk en staat houdt in dat de kerk (als in bisschoppen en dominees en dergelijke) als instituut geen staatkundige macht heeft. Dat hebben ze in Nederland ook niet persé (eventuele dominees enzo die lid zijn van een politieke partij daargelaten ;)). Die scheiding houdt niet in dat een politieke partij volledig gespeend moet zijn van religieuze opvattingen.

quote:
[..]

En tig berichten hieromtrent miste je ook al.
Goed, even een snelle google. Op de 1e twee pagina's vind ik alleen een bericht over taxichauffeurs in met name Brussel die alle honden (dus inclusief geleidehonden) weigeren op basis van hun geloof.
Ik zei al, dat ik geen idee heb hoe het zit met taxi's in Nederland. In ieder geval kan ik geen bericht vinden waar een buschauffeur in Nederland op basis van zijn geloof een geleidehond heeft geweigerd, noch over een conducteur in Nederland die zoiets gedaan heeft. Als jij dergelijke berichten wel kan vinden, graag een link zodat ik eventueel mijn mening kan bijstellen.

Ter info: op het traject dat ik dagelijks met de trein afleg stappen vrij vaak een man en een vrouw met ieder een geleidehond in, die zijn nog nooit de trein uitgeknikkerd.

quote:
N.v.t., pvda-gedrag, let u niet op onze sores, kijkt u vooral eens daarnaar....(andere kant, ver weg, hen niet treffende e.d.)

[..]

Een prachtige geschilderde, doch open deur.
Onzin: jij beschuldigt mensen ervan oogkleppen op te hebben met betrekking tot de islam. Het is heel simpel aan te tonen dat ongein, conflicten, haat en andere ongewenste zaken niet puur en alleen door de islam veroorzaakt worden.
Dat wil echter niet zeggen dat ik ontken dat er problemen met Marokkaanse jongeren zijn, noch dat ik ontken dat sommige moslims te ver doorslaan in hun geloofsbeleving.

Genoeg mensen die roepen dat alleen de islam/moslims in Nederland terroristische activiteiten ontplooien/ontplooid hebben, waarbij even voorbijgegaan wordt aan bijvoorbeeld de kapingen door Molukkers, de aanslag door de IRA, de RARA, enz.
Waarmee ik absoluut niet wil zeggen dat aanslagen gepleegd door moslims goedgepraat of zelfs goedgekeurd mogen worden.
pi_98555283
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 13:42 schreef fokthesystem het volgende:

Oeps, foutje. Die is niet van de pvv, maar van leefbaar rotterdam.
Sorensen is ook van de PVV
  donderdag 23 juni 2011 @ 15:07:10 #133
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_98555528
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 14:06 schreef morg78 het volgende:

Ik zei al, dat ik geen idee heb hoe het zit met taxi's in Nederland. In ieder geval kan ik geen bericht vinden waar een buschauffeur in Nederland op basis van zijn geloof een geleidehond heeft geweigerd, noch over een conducteur in Nederland die zoiets gedaan heeft. Als jij dergelijke berichten wel kan vinden, graag een link zodat ik eventueel mijn mening kan bijstellen.

Dat wil echter niet zeggen dat ik ontken dat er problemen met Marokkaanse jongeren zijn, noch dat ik ontken dat sommige moslims te ver doorslaan in hun geloofsbeleving.

Alle foute jeugdigen zijn fout, veel van die foute jeugdigen hangen een vredelievende religie aan, stellen zij. Justitie en politie melden regelmatig dat net die 'vredelievende' groep tevens de grootste is.

Ontdek Islam - Bekijk onderwerp - 'Islamitische taxichauffeurs ...
15 berichten - 13 auteurs - Laatste bericht: 18 mei
Steeds meer islamitische taxichauffeurs in Brussel weigeren honden mee te ... Die taxi chauffeurs worden gedwongen om honden mee te nemen in hun taxi :neenee: ... functie voor een gehandicapte, zoals bijvoorbeeld een blinde persoon. ...
www.ontdekislam.nl › Forumoverzicht › Nieuws › Buitenland - In cache

D66 wil lijst met rechten passagier in taxi - AT5 Nieuws
19 jan 2011 - ( daar word je pas en alles bij de eerste x dat je een blinde geleidenhond weigert afgepakt) Daar zie je bij elke taxi het taxi nr en chauffeurspas ...
www.at5.nl/.../d66-wil-lijst-met-rechten-passagier-in-taxi - In cache

Dan 1-tje andersom :
'Chauffeur weigert vrouw om hoofddoek' - DePers.nl
27 mei 2011 - Ook bij busbedrijf GVU gaat ze klagen. "Bij de chauffeur kan er geen twijfel .... WEIGEREN blinden die met een BLINDE GELEIDE HOND met de taxi mee willen". ...
www.depers.nl/.../Chauffeur-weigert-vrouw-om-hoofddoek.html - In cache

Daartegenover staat dat gemeente(overheid)vervoersbedrijven WEL kruisjesdragers mogen ontslaan, maar hoofddoekjes toestaan....

Moslimtaxichauffeurs: "Ies hond! Ies haram!" | www ...
17 mei 2011 - Ook blindegeleidehonden worden geweigerd, aldus de Telegraaf, ... Naast mijn echtgenoot in de auto zittend, als we er eens niet onderuit kunnen naar Amsterdam te gaan, ... De taxischauffeurs mogen natuurlijk geen geleidehond weigeren. ...
www.dagelijksestandaard.nl/.../moslimtaxichauffeurs-ies-hond-ies-haram - In cache

Hondse behandeling blinden UK « Artikel 7
25 juli 2010 - Een van de chauffeurs deed dat omdat een paar moslimkinderen in zijn bus begonnen te schreeuwen toen ze de hond zagen. De tweede keer werden een moslima en ...
www.artikel7.nu/?p=24737 - In cache

hoeiboei: Niemand ontkomt aan de Wet van Pauw en Witteman
18 nov 2010 - Moslim taxichauffeurs weigeren blinde cliënten met hun geleidehonden mee te nemen ..... Ik google op amsterdam taxi blinde en er komt een voorbeeld uit zoals .... het wel degelijk om een taxi chauffeur met 'Noord Afrikaanse kenmerken'. ...
hoeiboei.blogspot.com/.../niemand-ontkomt-aan-de-wet-van-pauw-en.html - In cache

En hierboven aangehaalde dat zijn slechts stipjes op het topje van de ijsberg.

[ Bericht 6% gewijzigd door fokthesystem op 23-06-2011 15:13:26 ]
  donderdag 23 juni 2011 @ 15:55:44 #134
pi_98558149
quote:
99s.gif Op donderdag 23 juni 2011 13:55 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Jij bent echt bang voor moslims, niet? Vanwaar die angst? :')
pi_98558370
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 15:55 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Jij bent echt bang voor moslims, niet? Vanwaar die angst? :')
Goed antwoord ^O^
  donderdag 23 juni 2011 @ 16:07:57 #136
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_98558796
quote:
"Al die haat" komt alleen van moslims? :')
-
pi_98559125
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 16:07 schreef maartena het volgende:

[..]

"Al die haat" komt alleen van moslims? :')
Waar zeg ik dat?
  donderdag 23 juni 2011 @ 16:20:37 #138
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_98559448
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 15:07 schreef fokthesystem het volgende:
Maar je doet wederom alsof de Islam de enige Godsdienst is die problemen veroorzaakt. Ondertussen hebben we ook gereformeerde weigerambtenaars die huwelijken weigeren te sluiten tussen homo-koppels, we hebben katholieke priesters die kinderen misbruiken, we hebben Jehova-getuigen die hun kinderen weigeren te voorzien van vaccinaties, (en weigeren hun kinderen te redden met orgaandonaties, als ze sterven is het Gods wil), en ga zo maar door.

Wederom heb je je pijlen ALLEEN richting moslims gericht. Maar homo-haat wordt ook op gereformeerde scholen gepredikt, en meisjes die naar gereformeerde scholen gaan worden vanuit de school ook verplicht tot bepaalde kleding: Je komt in rok, of je komt niet - al is het 20 graden onder 0.

Maar daar hoor je niemand over..... Nee, de MOSLIMS, die hebben het gedaan, de gereformeerden hoeven geen verboden.... want ach..... die zijn al 400 jaar aan het homo-haten, daar hoeven we niets meer aan te doen.
-
  donderdag 23 juni 2011 @ 16:21:35 #139
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_98559499
quote:
99s.gif Op donderdag 23 juni 2011 16:14 schreef Ronnie_bravo het volgende:
Waar zeg ik dat?
Mijn excuses. Het leek even zo over te komen dat haat voornamelijk van moslims af zou komen, en niet van andere groepen.
-
pi_98559984
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 15:07 schreef fokthesystem het volgende:

[..]

Alle foute jeugdigen zijn fout, veel van die foute jeugdigen hangen een vredelievende religie aan, stellen zij. Justitie en politie melden regelmatig dat net die 'vredelievende' groep tevens de grootste is.

Ontdek Islam - Bekijk onderwerp - 'Islamitische taxichauffeurs ...
15 berichten - 13 auteurs - Laatste bericht: 18 mei
Steeds meer islamitische taxichauffeurs in Brussel weigeren honden mee te ... Die taxi chauffeurs worden gedwongen om honden mee te nemen in hun taxi :neenee: ... functie voor een gehandicapte, zoals bijvoorbeeld een blinde persoon. ...
www.ontdekislam.nl › Forumoverzicht › Nieuws › Buitenland - In cache

D66 wil lijst met rechten passagier in taxi - AT5 Nieuws
19 jan 2011 - ( daar word je pas en alles bij de eerste x dat je een blinde geleidenhond weigert afgepakt) Daar zie je bij elke taxi het taxi nr en chauffeurspas ...
www.at5.nl/.../d66-wil-lijst-met-rechten-passagier-in-taxi - In cache

Dan 1-tje andersom :
'Chauffeur weigert vrouw om hoofddoek' - DePers.nl
27 mei 2011 - Ook bij busbedrijf GVU gaat ze klagen. "Bij de chauffeur kan er geen twijfel .... WEIGEREN blinden die met een BLINDE GELEIDE HOND met de taxi mee willen". ...
www.depers.nl/.../Chauffeur-weigert-vrouw-om-hoofddoek.html - In cache

Daartegenover staat dat gemeente(overheid)vervoersbedrijven WEL kruisjesdragers mogen ontslaan, maar hoofddoekjes toestaan....

Moslimtaxichauffeurs: "Ies hond! Ies haram!" | www ...
17 mei 2011 - Ook blindegeleidehonden worden geweigerd, aldus de Telegraaf, ... Naast mijn echtgenoot in de auto zittend, als we er eens niet onderuit kunnen naar Amsterdam te gaan, ... De taxischauffeurs mogen natuurlijk geen geleidehond weigeren. ...
www.dagelijksestandaard.nl/.../moslimtaxichauffeurs-ies-hond-ies-haram - In cache

Hondse behandeling blinden UK « Artikel 7
25 juli 2010 - Een van de chauffeurs deed dat omdat een paar moslimkinderen in zijn bus begonnen te schreeuwen toen ze de hond zagen. De tweede keer werden een moslima en ...
www.artikel7.nu/?p=24737 - In cache

hoeiboei: Niemand ontkomt aan de Wet van Pauw en Witteman
18 nov 2010 - Moslim taxichauffeurs weigeren blinde cliënten met hun geleidehonden mee te nemen ..... Ik google op amsterdam taxi blinde en er komt een voorbeeld uit zoals .... het wel degelijk om een taxi chauffeur met 'Noord Afrikaanse kenmerken'. ...
hoeiboei.blogspot.com/.../niemand-ontkomt-aan-de-wet-van-pauw-en.html - In cache

Ok, bedankt voor het zoeken :). Maar: geen van die berichten rept over Nederlandse bussen/treinen waar geleidehonden aanleiding zijn voor weigering. Taxi's kennelijk wel, en dat is inderdaad een kwalijke zaak.
Wel gaat een deel van de berichten over toestanden in Brussel en het VK, terwijl dat volgens jou toch een kwestie is van "N.v.t., pvda-gedrag, let u niet op onze sores, kijkt u vooral eens daarnaar....(andere kant, ver weg, hen niet treffende e.d.)" ;).

Dat Marokkaanse jongens/jongeren een groot aandeel lijken te hebben in de problemen zal ik niet ontkennen (heb ik ook nooit gedaan). Alleen lijkt het mij een stuk zinvoller om alle probleemjongeren aan te pakken in plaats van maar 1 groep.
Stel dat je alleen de Marokkaanse probleemjongeren aanpakt en het voor elkaar krijgt om dat probleem over bijvoorbeeld 4 jaar opgelost te hebben...dan kom je er vervolgens achter dat er nog steeds flink wat probleemjongeren zijn, maar dan niet-Marokkaans. Als je die kwestie zo blijft aanpakken (groep voor groep) schiet het niet echt op, lijkt me.
  donderdag 23 juni 2011 @ 16:33:43 #141
pi_98560090
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 16:21 schreef maartena het volgende:

[..]

Mijn excuses. Het leek even zo over te komen dat haat voornamelijk van moslims af zou komen, en niet van andere groepen.
Zo doet Wilders het ook. Hij zegt het net niet, maar de bedoeling is duidelijk.
pi_98564145
quote:
99s.gif Op donderdag 23 juni 2011 13:55 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Dat kan hij best aantonen want hij is knapper en intelligenter, vooral onder invloed van geestverruimende middelen dan al die knoeiende advocaten en knappe moslims zoals die rat Tofik. Hij weet zelfs haarfijn te vertellen hoe Wilders denkt.
  donderdag 23 juni 2011 @ 18:49:08 #143
pi_98565439
De haatzaaier:

quote:
Wilders wil haatzaai-artikelen uit wetboek

Geert Wilders wil dat de haatzaai-artikelen op grond waarvan hij voor de rechter is gedaagd, uit het wetboek van strafrecht worden gehaald. Hij zegt dat vanavond in een interview met de actualiteitenrubriek EenVandaag.

Volgens Wilders moeten niet alleen politici, maar ook alle andere Nederlanders vrijuit kunnen zeggen wat ze denken, ook als dat door anderen als kwetsend of beledigend wordt ervaren. 'We moeten niet bang zijn voor woorden', zegt de PVV-leider in EenVandaag. De grens ligt wat Wilders betreft bij het aanzetten tot geweld.

Wilders is niet bang dat het schrappen van de haatzaai-artikelen leidt tot eindeloos moddergooien. Hij pleit voor 'een stevig debat' en zal zich niet anders uiten dan voorheen. 'In nog geen honderd jaar matig ik mijn toon.'
  donderdag 23 juni 2011 @ 18:55:29 #144
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_98565709
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 18:49 schreef Papierversnipperaar het volgende:
De haatzaaier:

[..]

Daar gaat het kleine beetje fatsoen in de samenleving.
pi_98570025
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 18:49 schreef Papierversnipperaar het volgende:
De haatzaaier:

[..]

Ook al ben ik het niet met hem eens, het is zijn goed recht om dat te willen. Hij mag ook proberen dat voor elkaar te krijgen, en als hij voldoende meerderheidssteun weet te verwerven zij het zo.

Het is dan aan degenen (ikzelf incluis) die die artikelen niet kwijt willen om daar (op vreedzame wijze) voor te strijden.
  donderdag 23 juni 2011 @ 20:29:41 #146
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_98570548
quote:
De haatzaaier:
Betekend dat ook dat moslims mogen haatzaaien? Of komt de Wilders wens om het haatzaaien uit het wetboek te schrappen met een "behalve voor moslims" addendum?
-
  donderdag 23 juni 2011 @ 21:00:33 #147
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_98572500
Vrijheid van meningsuiting, je hebt weer uitstel van executie, met dank aan wilders nota bene.

Op praktijk van bijna iedere dag gefund(alementis-)eerde feiten zijn wat anders dan iemand als hitler voor doen komen en dan die in de door hem niet geliefde groep en hen geplaatst bij gaskamers als context tekenen.

Verwijter A die een verwijter B toeroept en aldus _dezelfde type verwijten naar iemand / pvv stemmers_ maakt! :) Lijkt weer op : do as i say not as i do....
Daar komt de hypocrisie bij wilders/pvv bashers in het kort op neer.
pi_98592728
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 20:29 schreef maartena het volgende:

[..]

Betekend Betekent dat ook dat moslims mogen haatzaaien?
Wat begrijp je niet aan vrijspraak?
quote:
Of komt de Wilders wens om het haatzaaien uit het wetboek te schrappen met een "behalve voor moslims" addendum?
Wat een ziel ben je ook.
  vrijdag 24 juni 2011 @ 09:29:34 #149
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_98594488
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 06:50 schreef Dr.Nikita het volgende:

Wat een ziel ben je ook.

Waarom die reactie?
Het is een feit dat Wilders de vrijheid van godsdienst en onderwijs wil inperken voor uitsluitend moslims, dus ik vind maartena's suggestie allesbehalve vergezocht.
pi_98594905
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 09:29 schreef Frollo het volgende:

[..]

Waarom die reactie?
Het is een feit dat Wilders de vrijheid van godsdienst en onderwijs wil inperken voor uitsluitend moslims, dus ik vind maartena's suggestie allesbehalve vergezocht.
Omdat het een zielige en vooral slachtofferige opmerking is, de wet staat eenmaal geen discriminatie toe.

Vrijheid van godsdienst houdt onmiddelijk op waar het anderen beperkt. Vrijheid van godsdienst is geen licentie dat alles kan en mag beroepend op de naam omdat het een religie is.
  vrijdag 24 juni 2011 @ 09:53:59 #151
15967 Frollo
pi_98595120
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 09:45 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Omdat het een zielige en vooral slachtofferige opmerking is, de wet staat eenmaal geen discriminatie toe.
Nog niet nee, maar Wilders wil de wet zodanig veranderen dat moslims wel degelijk gediscrimineerd kunnen worden. (Denk aan standpunten als: joods-christelijke wortels in grondwet, sluiten islamitische scholen, geen moskee erbij, Koran verbieden, hoofddoekjes belasten...)
quote:
Vrijheid van godsdienst houdt onmiddelijk op waar het anderen beperkt. Vrijheid van godsdienst is geen licentie dat alles kan en mag beroepend op de naam omdat het een religie is.
Daar ben ik het vanzelfsprekend mee eens.
Maar als ik het stichten van een nieuwe moskee verbied terwijl daar blijkbaar behoefte aan is, dan beperk ik toch ook anderen?
pi_98595198
quote:

[..]

Het heeft niet zozeer met vrijheid van godsdienst te maken, als wel met dit: Wilders (en anderen, lijkt me) mag kennelijk zeggen dat de islam een verderfelijke/fascistische/enz ideologie is, als er maar niet op de man wordt gespeeld.
Dus mag elke willekeurige moslim van alles en nog wat roepen over de ideologie van Nederland, van Wilders, enz, zolang het maar niet over specifieke mensen gaat (zolang dit maar de redenatie van de rechtbank volgt en niet over de schreef gaat).
Dus, als je van mening bent dat Wilders haat zaait (en die mening mag je hebben, vrijheid van meningsuiting ;)), mogen moslims ook haatzaaien.
  vrijdag 24 juni 2011 @ 11:10:42 #153
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_98597312
quote:

de wet staat eenmaal geen discriminatie toe.
Wel als dat 'positief is'. Hypocriet zijn wel wel hoor in NL, met wetjes.

quote:
Vrijheid van godsdienst houdt onmiddelijk op waar het anderen beperkt.
En discriminatie en G-dsdienst kennen we hier ook.
De 1 mag met hoofddoekje werken, de ander dient diens kruisbeeldje onder het overhemd weg te werken...
  vrijdag 24 juni 2011 @ 11:12:54 #154
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_98597407
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 09:56 schreef morg78 het volgende:
Dus mag elke willekeurige moslim van alles en nog wat roepen over de ideologie van Nederland,
Dat doen velen toch wel, hond, varken....
Moet je eens bij een agent proberen tegenwoordig :) !

quote:
mogen moslims ook haatzaaien.
Vooral onderling zijn ze daar goed in. Surinamers hebben ook nog een harde kern die ons 400 jaar na dato nog als slavendrijver bezien.
pi_98597419
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 11:10 schreef fokthesystem het volgende:

[..]

[..]

En discriminatie en G-dsdienst kennen we hier ook.
De 1 mag met hoofddoekje werken, de ander dient diens kruisbeeldje onder het overhemd weg te werken...
Dat is kwalijk, maar er staat nergens in de wet "hoofddoekjes mogen, kruisjes niet". Dat hangt dus van de werkgever af.
  vrijdag 24 juni 2011 @ 11:14:17 #156
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_98597456
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 11:13 schreef morg78 het volgende:
Dat is kwalijk, maar er staat nergens in de wet "hoofddoekjes mogen, kruisjes niet". Dat hangt dus van de werkgever af.
Niet helemaal, OV is openbaar vervoer, in sommige gemeenten zelfs overheid.
Ook werkgevers dienen zich aan de overkoepelende wetten te houden e.d.
pi_98597522
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 11:12 schreef fokthesystem het volgende:

[..]

Dat doen velen toch wel, hond, varken....
Een ideologie (dus niet mensen!) uitmaken voor hond of varken? :?

quote:
[..]

Vooral onderling zijn ze daar goed in. Surinamers hebben ook nog een harde kern die ons 400 jaar na dato nog als slavendrijver bezien.
Ja, en er zijn vast Friezen die alle Hollanders als laten we zeggen vreemde veroveraars zien, en genoeg Randstedelingen die alles daarbuiten beschouwen als domme boer. En dat mag, je hebt recht op een eigen mening.

Maar dat gaat over mensen, niet over een ideologie. "Nederlander" is tenslotte geen ideologie, net zomin als "neger" of "gehandicapte".
  vrijdag 24 juni 2011 @ 11:15:44 #158
15967 Frollo
pi_98597524
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 11:10 schreef fokthesystem het volgende:

[..]

Niks hypocriets aan. Positieve discriminatie is bedoeld om het effect van bestaande negatieve discriminatie te neutraliseren. Zodra dat doel is bereikt, kan er in principe weer opgehouden worden met de positieve discriminatie.

Net zoals de politie te hard en door rood mag rijden als dat nodig is om een verdachte aan te houden.
pi_98597589
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 11:14 schreef fokthesystem het volgende:

[..]

Niet helemaal, OV is openbaar vervoer, in sommige gemeenten zelfs overheid.
Ook werkgevers dienen zich aan de overkoepelende wetten te houden e.d.
Dan nog staat het niet in de wet maar is de werkgever degene die dat doet. Zelfs al is de overheid de werkgever in kwestie, dan maakt dat nog niet persé een wet.
  vrijdag 24 juni 2011 @ 11:53:30 #160
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_98599040
Recent voorbeeld, RK school, moslim meisje wil hoofddoekje dragen.
Je zou denken, die maken als school zelf wel uit of iemand een hoofddoekje mag dragen.
Nee, daar gaat de rechter over.
Homo's voor de klas dan? Willen scholen niet, inmiddels moeten ze het toestaan.
FOUT: gemeentevervoerder verbiedt dragen kruisbeeldje, maar mag hoofddoekje niet verbieden, idem voor winkels.
NL in optima forma....
pi_98599566
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 11:53 schreef fokthesystem het volgende:
Recent voorbeeld, RK school, moslim meisje wil hoofddoekje dragen.
Je zou denken, die maken als school zelf wel uit of iemand een hoofddoekje mag dragen.
Nee, daar gaat de rechter over.
Homo's voor de klas dan? Willen scholen niet, inmiddels moeten ze het toestaan.
FOUT: gemeentevervoerder verbiedt dragen kruisbeeldje, maar mag hoofddoekje niet verbieden, idem voor winkels.
NL in optima forma....
Nogmaals: er staat nergens in de wet dat hoofddoekjes wel en kruisbeeldjes/davidssterren/enz niet mogen (of omgekeerd).

Stel: jouw werkgever verbiedt je om een kruisbeeldje om je nek te dragen maar staat jouw collega Fatima wel toe om een hoofddoekje te dragen, dan kan je bijvoorbeeld naar de CGB of de rechter stappen.

Als jouw werkgever zoiets verbiedt omdat het wel dragen de veiligheid in gevaar zou brengen of het totaal niet past bij het beeld van het bedrijf, dan is dat mogelijk een ander verhaal, maar ook dat kan en mag je voorleggen aan bijvoorbeeld de CGB.

Wat betreft homo's voor de klas...het is hier in Nederland vrij normaal om iemand te beoordelen op zijn/haar competenties, niet op sexuele voorkeur ;).

Edit: snel even een geval van "kruisbeeldje dragen verboden" opgezocht, dat gaat kennelijk over ene Mickel Aziz die van zijn werkgever (GVB) te horen had gekregen dat hij zijn ketting met kruisbeeldje niet meer mocht dragen. Sommige berichten melden dat dat verbod zou zijn ingegeven door het beleid van de GVB op het gebied van veiligheid ("geen enkele ketting, ongeacht wat er aan hangt, mag nog gedragen worden"), anderen melden dat het gaat om sieraden in het algemeen. Een hoofddoekje zou wel mogen omdat het GVB hoofddoekjes in de kleuren van het bedrijf, inclusief logo, heeft.
Als het inderdaad puur om de veiligheid gaat, daar zou ik nog in kunnen komen. Sieraden in het algemeen vind ik al wat vreemder (mogen trouwringen dan ook niet?). Maar een hoofddoekje dan wel toestaan...sja, ze overtreden kennelijk geen wet (volgens de rechter), maar ik vind het wel vrij kinderachtig.

[ Bericht 15% gewijzigd door morg78 op 24-06-2011 12:22:46 ]
pi_98603601
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 11:15 schreef Frollo het volgende:

[..]

Niks hypocriets aan.
Wel hypocriet.
quote:
Positieve discriminatie is bedoeld om het effect van bestaande negatieve discriminatie te neutraliseren.
Positieve discriminatie bestaat niet, alleen voor gastjes zoals jij die overal discriminatiespoken zien. Immers, als je de één benadeelt ten opzichte van de ande ben je gewoon ordinair aan het discrimineren.
quote:
Zodra dat doel is bereikt, kan er in principe weer opgehouden worden met de positieve discriminatie.
Welk doel? Dat een vreemdeling bevoordeeld is ten koste van anderen?
quote:
Net zoals de politie te hard en door rood mag rijden als dat nodig is om een verdachte aan te houden.
Wat de bijzondere bevoegdheden in bepaalde gevallen van de politie te maken heeft met discriminatie is mij een raadsel.
pi_98604210
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 09:53 schreef Frollo het volgende:

[..]

Nog niet nee,
en nooit niet. Verdiep je eens in de wet voordat je moord en brand schreeuwt.
quote:
maar Wilders wil de wet zodanig veranderen dat moslims wel degelijk gediscrimineerd kunnen worden.
7 miljard mensen op de aarde willen zoveel alleen een klein deel krijgt iets voor elkaar.
quote:
(Denk aan standpunten als: joods-christelijke wortels in grondwet, sluiten islamitische scholen, geen moskee erbij, Koran verbieden, hoofddoekjes belasten...)

[..]
Kolere zeg, maak je je druk om zaken wat wettelijk niet haalbaar is?
quote:
Daar ben ik het vanzelfsprekend mee eens.
Maar als ik het stichten van een nieuwe moskee verbied terwijl daar blijkbaar behoefte aan is, dan beperk ik toch ook anderen?
Als een moskee vlak naast mijn huis gebouwd wordt voel ik mij genaaid door gekken die in onzichtbare wezens geloven.
Als je als eenling waanvoorstelingen hebt wordt je in het gekkenhuis opgesloten maar heb je massaal hysterische waanvoorstellingen waar alles voor moet wijken moet men er respekt voor hebben dan zeg ik op mijn beurt, flikker toch een eind op met je reli waanzin in het openbaar. Doe het lekker thuis net zoals met seks wat je normaal ook niet in het openbaar doet.
  vrijdag 24 juni 2011 @ 14:03:09 #164
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_98604398
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 12:07 schreef morg78 het volgende:

Nogmaals: er staat nergens in de wet dat hoofddoekjes wel en kruisbeeldjes/davidssterren/enz niet mogen (of omgekeerd).
Er staan kennelijk wel regels in de wet waardoor homo's en hoofddoekjes wel/niet mogen van de rechter in bepaalde situaties.

quote:
Stel: jouw werkgever verbiedt je om een kruisbeeldje om je nek te dragen maar staat jouw collega Fatima wel toe om een hoofddoekje te dragen, dan kan je bijvoorbeeld naar de CGB of de rechter stappen.
quote:
Als jouw werkgever zoiets verbiedt omdat het wel dragen de veiligheid in gevaar zou brengen of het totaal niet past bij het beeld van het bedrijf, dan is dat mogelijk een ander verhaal, maar ook dat kan en mag je voorleggen aan bijvoorbeeld de CGB.
Heeft geen nut, het precedent is er al. kruisbeeldje, nee, hoofddoekje ja...
Ergo willekeur in geloof en uiting er van beperkende. Immers, de kettingkje drager gelooft dat G-d hem niet zal laten verwonden door net dat kettinkje.

quote:
Wat betreft homo's voor de klas...het is hier in Nederland vrij normaal om iemand te beoordelen op zijn/haar competenties, niet op sexuele voorkeur ;).
Hoe anders is dat allemaal ineens als 'het geloof' om de hoek komt.

quote:
Maar een hoofddoekje dan wel toestaan...sja, ze overtreden kennelijk geen wet (volgens de rechter), maar ik vind het wel vrij kinderachtig.
In NL kan het altijd gekker....
  vrijdag 24 juni 2011 @ 14:05:36 #165
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_98604528
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 13:59 schreef Dr.Nikita het volgende:
maar heb je massaal hysterische waanvoorstellingen waar alles voor moet wijken moet men er respekt voor hebben dan zeg ik op mijn beurt, flikker toch een eind op met je reli waanzin in het openbaar. Doe het lekker thuis net zoals met seks wat je normaal ook niet in het openbaar doet.
Hear, hear.
Ik voeg er aan toe, je MAG niet eens naakt lopen, schreeuwen, plassen, of neuken in het openbaar, behalve als er een toegewezen plek voor is en alleen aldaar.
  vrijdag 24 juni 2011 @ 14:44:03 #166
15967 Frollo
pi_98606614
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 13:59 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

en nooit niet. Verdiep je eens in de wet voordat je moord en brand schreeuwt.

[..]

7 miljard mensen op de aarde willen zoveel alleen een klein deel krijgt iets voor elkaar.

[..]

Kolere zeg, maak je je druk om zaken wat wettelijk niet haalbaar is?
Tja, waarom maakten men zich ooit druk om de communistische partij? Waarom maken mensen zich nu druk om mensen die pedofilie legaal willen maken? Waarom was het ganse land in rep en roer toen Donner opmerkte dat het mogelijk was om de sharia in te voeren, mits er 67% moslims zouden zijn?

Precies, omdat in principe álles wettelijk haalbaar is. Wetten worden door mensen gemaakt en kunnen dus ook door mensen gewijzigd worden. Ook als het daarmee de foute kant op gaat. Wettelijk en rechtvaardig zijn nu eenmaal niet identiek.

We weten inmiddels waar Wilders hij op uit is en het is in theorie niet helemaal onmogelijk dat het hem nog gaat lukken ook. En dat zou een schandvlek zijn voor mijn land en mijn beschaving. Dus daarom maak ik me druk.
[..]

quote:
Als een moskee vlak naast mijn huis gebouwd wordt voel ik mij genaaid door gekken die in onzichtbare wezens geloven.
Als je als eenling waanvoorstelingen hebt wordt je in het gekkenhuis opgesloten maar heb je massaal hysterische waanvoorstellingen waar alles voor moet wijken moet men er respekt voor hebben dan zeg ik op mijn beurt, flikker toch een eind op met je reli waanzin in het openbaar. Doe het lekker thuis net zoals met seks wat je normaal ook niet in het openbaar doet.
Oh, daar sta ik dan kennelijk anders in. Ik vind dat iedereen zich in het openbaar moet kunnen gedragen zoals hij wil. Er moet natuurlijk geen sprake zijn van overlast, maar dat spreekt voor zich.
pi_98607922
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 14:03 schreef fokthesystem het volgende:

[..]

Er staan kennelijk wel regels in de wet waardoor homo's en hoofddoekjes wel/niet mogen van de rechter in bepaalde situaties.

[..]

[..]

Heeft geen nut, het precedent is er al. kruisbeeldje, nee, hoofddoekje ja...
Ergo willekeur in geloof en uiting er van beperkende. Immers, de kettingkje drager gelooft dat G-d hem niet zal laten verwonden door net dat kettinkje.

Als het GVB die ketting (en alle kettingen, ongeacht wat er aan hangt) inderdaad verboden heeft op grond van regels in hun beleid omtrent de veiligheid, dan is dat toch prima? Een ketting om je nek kan tenslotte tegen je gebruikt worden bij een fysieke aanval, een hoofddoekje daarentegen niet.
Als het GVB die ketting (en dan specifiek die ketting vanwege dat kruisje) verboden heeft terwijl het hoofddoeken wel toelaat, dan verandert het verhaal. En zit er ook nog weer verschil tussen "we verbieden het omdat we niet-islamitische geloofsuitingen niet willen zien" en "we verbieden sieraden in het algemeen omdat die niet bij de huisstijl passen".

quote:
[..]

Hoe anders is dat allemaal ineens als 'het geloof' om de hoek komt.
Het is wat mij betreft ook onzin dat een christelijke school een homo als leraar mag weigeren, puur vanwege diens seksuele voorkeur.

quote:
[..]

In NL kan het altijd gekker....
En nog steeds geldt: het is de werkgever die zich zo gedraagt. Deze werkgever heeft zijn gedrag kennelijk goed (genoeg) kunnen verantwoorden tegenover de rechter.

Mij interesseert het persoonlijk niks wat iemand draagt, zolang ik maar niet gedwongen word hetzelfde te gaan dragen.
pi_98630901
quote:

[..]

Omdat het een zielige en vooral slachtofferige opmerking is, de wet staat nu eenmaal geen discriminatie toe.

Vrijheid van godsdienst houdt onmiddelijk op waar het zij* anderen beperkt. Vrijheid van godsdienst is geen licentie dat alles kan en mag beroepend op de naam omdat het een religie is.**

*: het woord vrijheid is vrouwelijk
**: :?
Als je anderen afrekent op een d/t-fout, moet je zelf natuurlijk ook wel goed Nederlands schrijven. :6

Overigens is de opmerking van maartena eigenlijk wel voor de hand liggend, als we het over Wilders hebben. Volgens mij heeft die man volledig gescheiden hersenhelften: de linkerhelft weet niet wat de rechterhelft denkt.
Of hij heeft te veel Hebreeuws gestudeerd.

Wat jij zegt over vrijheid van godsdienst, geldt even hard voor de vrijheid van meningsuiting. Daarom mag je ook niet smaden of lasteren of dreigen. Al heb je daar soms nog zo'n zin in.

En verder: in onze handelingsvrijheid worden we meer belemmerd door de christenen en zelfs door de joden, dan door de moslims.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_98647567
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 23:41 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Als je anderen afrekent op een d/t-fout, moet je zelf natuurlijk ook wel goed Nederlands schrijven. :6
Hmmmm..... iemand verbeteren zonder commentaar te leveren is tegenwoordig al afrekenen. Vreemde wereld leef jij.
Weet je, je bent gewoon een hypocriet eikeltje. Rechtse users val je telkens weer aan op hun schrijfwijze of zinsbouwfouten terwijl users die geboren en getogen Nederlanders zijn die naar je linkse bek lullen daarover hoor ik je nooit en dat nog niet eens het minste wat een geboren en getogen Nederlander zou moeten beheersen, jawel, het juiste gebruik van de 'D' en 'T'. Ik hoor je ook nooit over hele volksstammen die 30 tot 40 jaar in Nederland wonen en nog steeds een tolk nodig bij het minste of geringste. Hou dus lekker je belerende smoeltje dicht.
quote:
Overigens is de opmerking van maartena eigenlijk wel voor de hand liggend, als we het over Wilders hebben. Volgens mij heeft die man volledig gescheiden hersenhelften: de linkerhelft weet niet wat de rechterhelft denkt.
Of hij heeft te veel Hebreeuws gestudeerd.

Wat jij zegt over vrijheid van godsdienst, geldt even hard voor de vrijheid van meningsuiting. Daarom mag je ook niet smaden of lasteren of dreigen. Al heb je daar soms nog zo'n zin in.

En verder: in onze handelingsvrijheid worden we meer belemmerd door de christenen en zelfs door de joden, dan door de moslims.
Verhuis naar een islamatisch land dan kom je er misschien nog eens achter wat vrijheid betekent want volgens mij heb jij geen kaas gegeten van de betekenis van vrijheid.
pi_98647655
:(
pi_98699327
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 15:47 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Hmmmm..... iemand verbeteren zonder commentaar te leveren is tegenwoordig al afrekenen. Vreemde wereld leef jij.
Weet je, je bent gewoon een hypocriet eikeltje. Rechtse users val je telkens weer aan op hun schrijfwijze of zinsbouwfouten terwijl users die geboren en getogen Nederlanders zijn die naar je linkse bek lullen daarover hoor ik je nooit en dat nog niet eens het minste wat een geboren en getogen Nederlander zou moeten beheersen, jawel, het juiste gebruik van de 'D' en 'T'. Ik hoor je ook nooit over hele volksstammen die 30 tot 40 jaar in Nederland wonen en nog steeds een tolk nodig bij het minste of geringste. Hou dus lekker je belerende smoeltje dicht.
Hihi, doet het zeer? O-)
quote:
[..]

Verhuis naar een islamatisch land dan kom je er misschien nog eens achter wat vrijheid betekent want volgens mij heb jij geen kaas gegeten van de betekenis van vrijheid.
We hebben het over belemmeringen en vrijheidsbeperkingen voor ons in Nederland. Niet over belemmeringen voor mensen in Verweggistan. En dan moet ik toch echt nuchter constateren, los van links of rechts gezeik, dat moslims of de islam in Nederland amper invloed heeft op onze waarden en normen.

En nee: rotjochies met Marokkaanse ouders (zelf zijn ze inmiddels derde generatie dus gewoon Nederlander) of schietgrage Nederlanders uit de Antillen hebben niks met de islam te maken.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  maandag 27 juni 2011 @ 14:21:14 #172
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_98718618
mjin commentaar staat er in schuine letters tussen.

Amersfoort - Een PvdA-raadslid uit Amersfoort heeft zijn partij dit
weekeinde behoorlijk in diskrediet gebracht. Youssef el-Messaoudi liet zich
op Twitter uit in termen over de PVV, die je niet direct zou verwachten van
een politcus.

maar ja, dit is een pvda-politicus, dus do as they say, not as they do...

Nadat het gemeenteraadslid PVV-aanhangers beschuldigde van het bedreigen van
medewerkers van de in opspraak geraakte Bilalschool, liep een discussie op
Twitter volledig uit de hand.

De islamitische Bilalschool uit Amersfoort kwam vorige week negatief in het
nieuws, omdat leerlingen van die school hun middelvingertjes opstaken naar
een passerende rouwstoet. Ook zouden de jeugdige scholieren kwetsende leuzen
hebben gescandeerd. De school ontving daarop enkele serieuze dreigementen.

'onbegrijpelijk'

"Afkomstig van PVV-aanhangers", zo meende PvdA-raadslid Youssef
el-Messaoudi. "Hoe ziek in je kop ben je als je een basisschool gaat
bedreigen, stelletje PVV-fascisten", schreef hij op Twitter.

Mja, of met je 30 man familie het personeel in een ziekenhuis bedreigen en obstructie plegen, of met 10 op een leraar springen die je kind (verbaal) corrigeerde wegens fout gedrag... Dat is niet ziek natuurlijk, meneer do as you say....

Een aantal Twitteraars reageerde furieus op de aantijgingen waarop
el-Messaoudi op merkwaardige wijze in de verdediging schoot. Hij noemde hen
in de 'discussie' onder meer droplul, botte hond en PVV-facist.

Moedervirus Geert

El-Messaoudi heeft het sowieso niet op de PVV., zo blijkt uit informatie
over zijn persoon op de website van de PVV. Daarop zet hij zich af tegen het
"het stompzinnige groepsdenken van zijn PVV-collega's". Verder schrijft hij:
"Het heeft veel weg van een virus dat in Nederland zich in rap tempo
verspreid. Moedervirus Geert besmet Nederland, en iedereen is in de ban van
de angst als het maar enigszins te maken heeft met de Islam of allochtoon 1 van de bronnen:
http://www.nujij.nl/polit(...)artij.12807413.lynkx

[ Bericht 2% gewijzigd door fokthesystem op 27-06-2011 18:49:16 ]
pi_98718873
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 14:21 schreef fokthesystem het volgende:
mjin commentaar staat er in schuine letters tussen.

Amersfoort - Een PvdA-raadslid uit Amersfoort heeft zijn partij dit
weekeinde behoorlijk in diskrediet gebracht. Youssef el-Messaoudi liet zich
op Twitter uit in termen over de PVV, die je niet direct zou verwachten van
een politcus.

maar ja, dit is een pvda-politicus, dus do as they say, not as they do...

Nadat het gemeenteraadslid PVV-aanhangers beschuldigde van het bedreigen van
medewerkers van de in opspraak geraakte Bilalschool, liep een discussie op
Twitter volledig uit de hand.

De islamitische Bilalschool uit Amersfoort kwam vorige week negatief in het
nieuws, omdat leerlingen van die school hun middelvingertjes opstaken naar
een passerende rouwstoet. Ook zouden de jeugdige scholieren kwetsende leuzen
hebben gescandeerd. De school ontving daarop enkele serieuze dreigementen.

'onbegrijpelijk'

"Afkomstig van PVV-aanhangers", zo meende PvdA-raadslid Youssef
el-Messaoudi. "Hoe ziek in je kop ben je als je een basisschool gaat
bedreigen, stelletje PVV-fascisten", schreef hij op Twitter.

Mja, of met je 30 man familie het personeel in een ziekenhuis bedreigen en obstructie plegen, of met 10 op een leraar springen die je kind (verbaal) corrigeerde wegens fout gedrag... Dat is niet ziek natuurlijk, meneer do as you say....

Een aantal Twitteraars reageerde furieus op de aantijgingen waarop
el-Messaoudi op merkwaardige wijze in de verdediging schoot. Hij noemde hen
in de 'discussie' onder meer droplul, botte hond en PVV-facist.

Moedervirus Geert

El-Messaoudi heeft het sowieso niet op de PVV., zo blijkt uit informatie
over zijn persoon op de website van de PVV. Daarop zet hij zich af tegen het
"het stompzinnige groepsdenken van zijn PVV-collega's". Verder schrijft hij:
"Het heeft veel weg van een virus dat in Nederland zich in rap tempo
verspreid. Moedervirus Geert besmet Nederland, en iedereen is in de ban van
de angst als het maar enigszins te maken heeft met de Islam of allochtoon 1 van de bronnen:
http://www.nujij.nl/polit(...)artij.12807413.lynkx
Goh verrassend :)
  maandag 27 juni 2011 @ 15:03:30 #174
177885 JoaC
Het is patat
pi_98720164
Waarom roept de PvdA selectieve verontwaardiging op? (Zelfs tot in een PVV-topic?)
[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op maandag 23 april 2012 17:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
  maandag 27 juni 2011 @ 18:48:41 #175
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_98729891
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 15:03 schreef JoaC het volgende:
Waarom roept de PvdA selectieve verontwaardiging op? (Zelfs tot in een PVV-topic?)
Heeft de man het over de pvda dan !? :? :? :? :? :? :? :? :? :? :? :? :?
  maandag 27 juni 2011 @ 19:27:34 #176
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_98731543
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 15:47 schreef Dr.Nikita het volgende:
PVV-Aanhangers (en andere anti-Islamisten) halen dat er altijd maar weer bij: "Kijk eens hoe het staat met de vrijheden in Iran, Saudie-Arabie, of een ander Islamitisch land", etc, en dan haalt men er maar al te graag voorbeelden bij van stenigingen, wat vrouwen allemaal niet mogen/verboden wordt, zelfs vrouwenbesnijdingen worden er bij gehaald.

Maar men vergeet daarbij dat een deel van de moslims die naar Nederland kwamen..... juist dat soort regimes ontvluchten. En de moslims in Nederland houden zich - op een HEEL kleine minderheid na - niet bezig met dergelijke praktijken. Het aantal boerka dragers wordt geschat op 150 tot 200, het aantal meisjes dat besneden wordt in het buitenland (hetgeen onder de Nederlandse wet nu al streng verboden is, ook al gebeurd het niet in Nederland), wordt geschat op 50 tot 100 maximaal.

Natuurlijk vind er binnen de gezinssituatie genoeg onderdrukking plaats, waar vrouwen inderdaad veel minder mogen van hun mannen dan de veel vrijere Nederlandse vrouw. Maar aan de andere kant zijn er binnen Nederland al honderden jaren bepaalde groepen die de rechten van de vrouw ook niet zo nauw nemen: Gereformeerden. De SGP is de enige partij binnen de gehele EU - inclusief alle islamitische partijen - die het toetreden van vrouwen tot de bestuurlijke kern van de partij (inclusief raadsleden, tweede kamerleden, etc) niet toelaat. Scholen waar meisjes niet binnen mogen komen als ze geen rok dragen, ongeacht het weer, ambtenaren die weigeren een homohuwelijk te voltrekken, etc.... en het gaat zelfs zo ver dat verkrachtingen binnen de gereformeerde gemeenschap weggemoffelt worden na een gesprek met de lokale burgemeeste en dominee, omdat de dader een vooraanstaand burger zou zijn. (Dit laatste heb ik alleen via via vernomen, in Rijssen).

Waarom zouden moslims allerlei rechten ontnomen moeten worden als we in onze eigen achtertuin nog steeds een oogje dicht doen voor allerlei verwante zaken? (En daar mag jij het dan wel niet over hebben, maar vele anderen lijken nog steeds te denken dat een Koran verbod echt problemen zal oplossen).
-
  dinsdag 28 juni 2011 @ 23:27:29 #177
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_98799000
quote:
Gedoogpartij PVV waarschuwt kabinet

De PVV gaat zich serieus herbezinnen op de gedoogsteun aan het kabinet als de financiële problemen in Griekenland tot bezuinigingen in ons land leiden. Dat heeft Teun van Dijck van de PVV gezegd.

Hij zei wel dat de PVV het kabinet het voordeel van de twijfel gunt bij de redding van Griekenland. Bij nieuwe leningen wordt het kabinet niet naar huis gestuurd, zegt de PVV.

Minister De Jager van Financiën denkt dat het zover niet zal komen. Het is volgens hem uiterst onwaarschijnlijk dat het kabinet moet bezuinigen vanwege leningen aan Griekenland.
Bron: http://www.rtl.nl/%28/act(...)arschuwt-kabinet.xml

Daar gaan we weer. Wanneer krijgt dit land eens een stabiele coalitie die de eindstreep wel haalt. Dit is dus een nadeel van een gedoogcoalitie. Er hoeft maar alleen iets voor te vallen en het kabinet is naar huis gestuurd.
  dinsdag 28 juni 2011 @ 23:32:34 #178
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_98799303
Einde gedoogsteun PVV = einde kabinet en nieuwe verkiezingen.
-
  woensdag 29 juni 2011 @ 13:33:32 #179
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_98816221
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 23:32 schreef maartena het volgende:
Einde gedoogsteun PVV = einde kabinet en nieuwe verkiezingen.
Een droom, nachtmerrie, welke je hier beschrijft?
Of gaat het over de steun aan griekenland, voorwaarden en MOGELIJKE val van het regerende gedoogvehicle?
Of zijn ze reeds hierop gevallen en miste ik dat?
pi_98873677
Je wilt niet geloven hoe amateuristisch de PVV is :)

Heb net het boek 'Undercover bij de PVV' gelezen, waar een journaliste undercover als stagiaire gaat bij de PVV. Soms gewoon hilarisch _O_

Zo lees je hoe ze stemmers trekken ("Je hoeft alleen even aardig te doen en hun stem heb je"), dat ze vuil liegen over het helpen van geestelijk gehandicapten, en dan nog niks te zeggen over de overige 140 bladzijdes.
  donderdag 30 juni 2011 @ 18:09:04 #181
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_98874490
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 17:47 schreef Teletext het volgende:
Zo lees je hoe ze stemmers trekken ("Je hoeft alleen even aardig te doen en hun stem heb je")
Eerlijk is eerlijk: vrijwel alle partijen, inclusief de PvdA, zal binnen de partij opmerkingen gemaakt hebben over hoe je aardig moet doen om stemmen te trekken.

Wel is het zo, gezien het gemiddelde opleidingsniveau van de PVV stemmer, dat het bij de PVV een stuk makelijker is om kiezers te overtuigen. :P
-
pi_98874917
Daar heb je gelijk in, maar zeggen van "De Islam is slecht, de regering is slecht, de andere partijen zijn slecht en wij zijn goed" gaat me ook een beetje te ver..
  vrijdag 1 juli 2011 @ 14:10:42 #183
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_98907670
quote:
d.d. 28/06/2011
inbreng: Teun van Dijck (PVV)

De Griekse tragedie gaat gewoon door. De regeringsleiders, de kapitaalmarkt (beleggers), maar ook belastingbetalers en de Griekse bevolking worden steeds nerveuzer. We hebben de beelden gezien in Athene. Felle demonstraties, waarbij de Politie met traangas moest ingrijpen. De Grieken verzetten zich hevig tegen een bail-out. De PVV maakt zich dan ook ernstige zorgen over het draagvlak.

Vandaag besluit het Griekse parlement over een pakket van 28 miljard aan bezuinigen, maar wat is zo’n besluit waard als het niet gedragen wordt door de bevolking. Wat als de Grieken weigeren te bezuinigen en weigeren om belasting te betalen! De groep “Ik betaal niet” wordt steeds groter.
En die voornemens, in griekenland, HET land der democratie zo is ons altijd geleerd.
quote:
Ook in Nederland en andere lidstaten ontbreekt het aan draagvlak. Uit een EEN VANDAAG enquête blijkt dat 71% (Maurice de Hond 67% geen 2e bail out) van de Nederlanders tegen de steun aan Griekenland is. Afgelopen weekend bleek ook dat 71% van de Duitsers geen vertrouwen meer in de euro. Ook twijfelt tweederde van de Duitsers over het nut en noodzaak van het noodfonds.

De PVV heeft eerder voor een raadplegend referendum gepleit, maar niemand in dit huis heeft dit gesteund. Bang om de mening van Henk & Ingrid te horen!

De minister is ook niet consistent;

- Eerst bepleit hij dat herstructureren geen optie is; nu ligt het als eis op tafel.

- Eerst zegt hij dat onze financiële sector keihard zal worden geraakt, nu blijkt de blootstelling slechts 3,7 miljard.

- Eerst zegt hij dat deelname van de financiële sector vrijblijvend moet zijn; nu ligt de eis van de Nederlandse sector op tafel dat iedereen mee moet doen!

- Eerst eist hij een keihard onderpand van de Grieken; nu hoor je hem daar niet meer over.

- Eerst moest het gehele Griekse parlement instemmen met de bezuinigen; nu is een nipte meerderheid voldoende.

Vz, het gaat alle kanten op. Wat moeten we nog geloven?

Zoals bekend maakt de PVV zich ernstige zorgen of de miljarden aan Griekenland ooit worden terugbetaald. Echter gisteren in het debat garandeert de minister deze leningen (min of meer) en verwijst naar de Club van Parijs. Door deze club komt het geld linksom of rechtsom terug. Wat is dat voor een club? Kan de minister ingaan op de werkwijze van de Club van Parijs?

Opvallend is ook dat de nieuwe Griekse Minister van Financiën (Evangelos Venizelos) vorige week flink heeft uitgehaald naar de Europese Unie. 'Wij, de Griekse regering, zijn verantwoordelijk voor de Grieken, maar onze gesprekspartners hebben helaas alleen maar oog voor cijfers. Om de lijst van maatregelen geaccepteerd te krijgen door degenen die ons geld lenen, zijn we gedwongen terug te vallen op harde maatregelen…..”

Daar spreekt nu niet echt de wil uit om zich in de toekomst aan de afspraken te houden. De PVV voorspelt dan ook dat we hier volgend kwartaal weer zitten (voor de 6e tranche van 8 mld). Van de afspraken is dan weer niets terecht gekomen. De historie herhaalt zich !

Zondag besluit de eurogroep waarschijnlijk over de 5e tranche van 12 miljard. Maar IMF zou toch alleen maar instemmen als het aanvullende pakket geregeld zou zijn, teneinde de financiering voor de komende 12 maanden zeker te stellen? Wordt nu zondag besloten met of zonder IMF?

Een voorwaarde voor de substantiële bijdrage van de financiële sector is dat er geen credit event mag plaatsvinden. Maar is een rating event niet even desastreus. Wat betekent een D-rating voor de Griekse banken en de positie van de ECB?
  woensdag 6 juli 2011 @ 11:00:26 #184
182949 inZanity
Feyenoord Rotterdam
pi_99103250
Weg met het joodse stemvee!

Het jodendom is een ‘wezensvreemde cultuur’ die nergens dominant mag worden. Genoeg is genoeg. We moeten ons niet verkopen aan de joodse cultuur en de ellende die dat met zich meebrengt. Ik wil niet dat er meer joden in Nederland komen, ik wil liever dat het er minder worden. Dus wil ik de grenzen voor migranten uit Israël dichtgooien. Bovendien wil ik joden aanmoedigen om Nederland vrijwillig te verlaten. De demografische ontwikkeling moet zo worden, dat de kans klein is dat er wéér joden in het kabinet komen. Er is nu teveel jodendom in Nederland.’

Het jodendom zal bij een continuering van het huidige wanbeleid het Westen overwinnen en overheersen. Maar dat gebeurt niet zolang ik hier ook maar iets voor het zeggen heb. Joden willen dat wij ruimte geven aan het jodendom, maar het jodendom biedt geen ruimte aan ons. Van de overheid moeten we respect hebben voor het jodendom, maar het jodendom heeft geen enkel respect voor ons. Het jodendom wil overheersen en is uit op de vernietiging van onze westerse beschaving. In 1945 werd in Europa het nazisme overwonnen. In 1989 werd in Europa het communisme overwonnen. Nu moet de joodse ideologie worden overwonnen. Stop de judaïsering! Verdedig onze vrijheid!

Je kunt intolerantie alleen met intolerantie beantwoorden, het is niet anders. Dat is misschien niet prettig, niet politiek correct. Maar als je niet wilt, dat je zelf wordt opgegeten, zal je toch de ander moeten opeten. Nog even geduld en dan wacht ons die joodse heilstaat. Een beter milieu begint bij jezelf. Heel veel Nederlanders ergeren zich aan de vervuiling van de publieke ruimte door het jodendom. Oftewel ons straatbeeld gaat op sommige plekken steeds meer lijken op het straatbeeld van Mea Sjearim in Jeruzalem. Keppeltjes, luisbaarden, vrouwen met pruiken, mannen in rare lange zwarte jassen met bontmutsen. Laten we daar eens een keer iets aan doen. Laten we onze straten terug veroveren. Ik wil synagogen afbreken. Ik ga er als eerste met cement en stenen heen om die synagogen dicht te metselen.

Terugkomend van vakantie lees ik de rechterlijke uitspraak in het proces Wilders en ik begrijp dat al deze uitingen als teken van vrije meningsuiting gezegd moeten kunnen worden. Juist het onderdrukken van dit soort uitingen is gevaarlijk, aldus de rechter. Is dat zo? Ik heb in alle bovengenoemde citaten van Geert Wilders ‘islam’ en ‘islamisering’ vervangen door ‘jodendom’ en ‘judaïsering’? Klinkt de vrijheid van meningsuiting dan nog zo vrij?
  woensdag 6 juli 2011 @ 11:03:00 #185
104871 remlof
Europees federalist
pi_99103324
Je hebt helemaal gelijk inZanity, ik schrok eerst van je post, maar het is precies wat Wilders over de Islam zegt.
  woensdag 6 juli 2011 @ 11:03:56 #186
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_99103354
Ironisch:

quote:
Wilders: Club islamlanden boevenbende
De Organisatie van Islamitische Conferentie (OIC) heeft kritiek geuit op de aanhoudende aanvallen op de islam. Ook beschuldigt de organisatie onder meer Geert Wilders van het steunen van islamofobie. Wilders zelf reageert furieus.

De OIC-secretaris-generaal waarschuwt Geert Wilders in een aparte verklaring dat zijn 'beledigende opmerkingen over de islam' niet langer kunnen worden getolereerd.

De OIC is een samenwerkingsverband tussen 57 islamitische landen en is permanent vertegenwoordigd bij de VN. Eerder kwam de organisatie al in opspraak, omdat het jodendom bekritiseerd werd.

Wilders typeert de OIC als 'een criminele shariaclub die het woord vrijheid niet eens kunnen spellen'.
Bron RTLnieuws

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  woensdag 6 juli 2011 @ 11:44:37 #187
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_99104741
quote:
14s.gif Op woensdag 6 juli 2011 11:03 schreef remlof het volgende:
Je hebt helemaal gelijk inZanity, ik schrok eerst van je post, maar het is precies wat Wilders over de Islam zegt.
Maxima zou wellicht zeggen "dat is wel een beetje dom"

Maak een verticale lijn op het midden van een A4, ik adviseer in de hoogte, en zet links de door Joodse veroorzaakte problemen in NL en rechts de islam-marokkaanse...
Kijk en toon aan de ronseling van Joden voor Jihad in NL en dan de marokkaanse ronseling...
Stumpers....
pi_99104873
quote:
14s.gif Op woensdag 6 juli 2011 11:03 schreef remlof het volgende:
Yippp

Sommigen mensen hebben niet veel geleerd over eeuwenlange antisemitisme.
Ze snappen niet dat anti-islamitisme dezelfde discriminatie en ellende kan veroorzaken.
Helaas... de geschiedenis herhaalt zich wel. En laat ik het maar simpel houden met "eeuwenlang" en als eindjaartal 1933 beschouwen voor deze posting. Alles wat daarvoor gebeurde was al erg genoeg.
  woensdag 6 juli 2011 @ 12:32:57 #189
182949 inZanity
Feyenoord Rotterdam
pi_99106504
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 11:44 schreef fokthesystem het volgende:

[..]

Maxima zou wellicht zeggen "dat is wel een beetje dom"

Maak een verticale lijn op het midden van een A4, ik adviseer in de hoogte, en zet links de door Joodse veroorzaakte problemen in NL en rechts de islam-marokkaanse...
Kijk en toon aan de ronseling van Joden voor Jihad in NL en dan de marokkaanse ronseling...
Stumpers....
Jij snapt er duidelijk niet veel van. :D
  woensdag 6 juli 2011 @ 12:36:14 #190
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_99106612
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 12:32 schreef inZanity het volgende:

Jij snapt er duidelijk niet veel van. :D
Welles, niettes, trollig...
Gewoon ff benoemen: wie hebben er meer misdadigers in NL, Joden of marokkanen?

quote:
Laten we eens kijken naar de cijfers:
In Nederland werden vonnissen uitgesproken waaronder 62.349 aan allochtonen.
Verdeeld over de groepen: Marokkanen 12.243, Turken 8.052, Antillianen 7.981, Surinamers 14.824 en de overige groepen allochtonen samen 19.339. Volgens deze cijfers zou ruim 31% van de veroordeelden een allochtone achtergrond hebben. Men was huiverig dit rapport te publiceren omdat men de percentages wel erg hoog vond. Gaat men deze cijfers doorrekenen naar de groepsgrootte dan blijkt dat Marokkanen 4,9, turken 2,7, Antillianen 9,4, Surinamers 5,6 en de overige allochtonen 1.9 maal zo vaak veroordeeld worden als autochtone Nederlanders.
Goh, Joden staan er niet eens tussen...
  woensdag 6 juli 2011 @ 12:37:43 #191
104871 remlof
Europees federalist
pi_99106646
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 12:36 schreef fokthesystem het volgende:

[..]

[..]

Die verdeling is dan ook niet op geloof maar op afkomst. Er zijn zelfs joodse Marokkanen :P
  woensdag 6 juli 2011 @ 12:38:58 #192
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_99106682
quote:
3s.gif Op woensdag 6 juli 2011 12:37 schreef remlof het volgende:

Die verdeling is dan ook niet op geloof maar op afkomst. Er zijn zelfs joodse Marokkanen :P
Ja en er zullen er ook wel 2 of 3 GEEN islamiet zijn :) ! Erruughhhh ! :)
  woensdag 6 juli 2011 @ 12:41:15 #193
104871 remlof
Europees federalist
pi_99106748
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 12:38 schreef fokthesystem het volgende:

[..]

Ja en er zullen er ook wel 2 of 3 GEEN islamiet zijn :) ! Erruughhhh ! :)
Feit is dat Antilliaanse jongeren verreweg de grootste kans lopen om crimineel gedrag te vertonen, gevolgd door Surinamers en Marokkanen.
  woensdag 6 juli 2011 @ 12:43:43 #194
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_99106834
quote:
7s.gif Op woensdag 6 juli 2011 12:41 schreef remlof het volgende:

Feit is dat Antilliaanse jongeren verreweg de grootste kans lopen om crimineel gedrag te vertonen, gevolgd door Surinamers en Marokkanen.
Je shopt heel selectief, dan eens percentages dan eens harde cijfers. You lose...!
  woensdag 6 juli 2011 @ 12:44:52 #195
104871 remlof
Europees federalist
pi_99106856
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 12:43 schreef fokthesystem het volgende:

[..]

Je shopt heel selectief, dan eens percentages dan eens harde cijfers. You lose...!
Percentages zijn veel interessanter.
  woensdag 6 juli 2011 @ 12:54:37 #196
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_99107171
quote:
7s.gif Op woensdag 6 juli 2011 12:44 schreef remlof het volgende:

Percentages zijn veel interessanter.
Als het je uitkomt wel...

Herhaal dat nog eens als een mes voor maar 25% in je hartstreek zit, maar het lemmet 48 cm is.
Of als er maar -1- auto niet eens zo snel op je inreed, jij in een fiat 500, de auto wegende 2,1 ton..
  woensdag 6 juli 2011 @ 12:59:20 #197
136 V.
pi_99107319
quote:

[..]

Gaat het om Marokkanen of om islamieten? Want je vergelijkt nu een geloof met een afkomst en in die vergelijking worden 'joden' volgens mij niet geregistreerd. Of dacht je dat als Harry Winter iemand doodknuppelt hij ineens in de kranten staat als joodse moordenaar?

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  woensdag 6 juli 2011 @ 13:04:23 #198
136 V.
pi_99107502
Nog afgezien van dat het in de vergelijking van de retoriek op zich niet moet uitmaken.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  woensdag 6 juli 2011 @ 13:22:15 #199
182949 inZanity
Feyenoord Rotterdam
pi_99108122
quote:

[..]

[..]

Er hoeft niks benoemt te worden want het draagt niks bij aan deze discussie. Het gaat over moslims niet over Marokkanen, Nederlanders of voor mijn part Koreanen het gaat over moslims en joden afkomst staat daar volkomen los van. Apart trouwens dat je het over Marokkanen en Nederlanders én joden hebt, hebben joden geen afkomst ofzo?

Je begrijpt er vrij weinig van omdat het hele punt betreffende wie er eventueel misschien wel wat meer problemen veroorzaakt niet alleen een discussiepunt op zich is maar ook nog eens volkomen los staat van waar het over gaat. Namelijk dat dat wat Wilders over moslims danwel de islam zegt door veel mensen 'normaal' word gevonden. Terwijl als je hetzelfde zegt over joden danwel het jodendom dit (terecht) door zo'n beetje iedereen keihard zou worden afgewezen. Met andere woorden er word in dit land keihard met twee maten gemeten niet alleen door Wilders en de PVV zelf, maar ook door haar kiezers sterker nog door de gehele huidige regering en kennelijk ook veel van hún kiezers, maar dus ook door de rechter. Vervolgens ga jij het volkomen nutteloze punt dat de ene groep meer problemen zou veroorzaken dan de andere aandragen, terwijl je daar niet eens consequent in bent gezien je het eerst nog over moslims hebt en vervolgens over Marokkanen. De ene groep veroorzaakt meer problemen dan de andere groep? Who gives a fuck?! Dat is juist het hele punt dat ik hier probeer te maken. Er moet eens een keer niet in groepen gedacht worden maar in ividuen. Iedereen zou gelijk moeten zijn in dit land of je nou Marokkaan, Antilliaan, Koreaan, Turk Nederland of Ijslander bent. En iedereen zou gelijk behandelt moeten worden of ze nou Christen, joods, moslim, boedhist of atheist zijn. Laten we mensen eens veroordelen op hun daden in plaats van hun afkomst danwel hun religie laten we ze eens veroordelen het simpele feit dat ze een moordenaar zijn, een verkrachter zijn een dief zijn of juist beoordelen op het feit dat het hardwerkende sociale en aagepaste mensen zijn zonder dat we daar een labeltje aan moeten hangen. Laten we in dit land maar zeker ook in de rest van de wereld eens stoppen met tegelijkertijd groepen te beschermen en ondertussen één bepaalde groep als zondebok te gebruiken en juist weg te zetten, te discrimineren en zelfs te beperken in hun mogelijkheden en vrijheden. Het is prima als groepen beschermt worden, dat is heel goed zelfs, maar enkel en alleen als dat bij iedere groep gebeurt. Gebeurt dat niet dan onstaat er een hele nare, enge en ongewenste situatie. Een situatie die in dit land langzaamaan aan het ontstaan is.
  woensdag 6 juli 2011 @ 13:23:28 #200
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_99108169
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 12:59 schreef Verbal het volgende:

Gaat het om Marokkanen of om islamieten?
Beide, in de vormen en/en maar ook en/of.

Want je vergelijkt nu een geloof met een afkomst en in die vergelijking worden 'joden' volgens mij niet geregistreerd. Of dacht je dat als Harry Winter iemand doodknuppelt hij ineens in de kranten staat als joodse moordenaar? [/quote]

Hangt van de 'bron' af ! :)
http://www.geenstijl.nl/m(...)t_tevens_reliwa.html
da's geenstijl, maar ook at5 bijv. :
http://www.at5.nl/artikel(...)at-overtrad-wapenwet (zoek IN tekst: Jood)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')