abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 23 juni 2011 @ 13:36:00 #126
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_98551571
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 13:25 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Jij kan niks, nog niet eens foutloos Nederlands schrijven.
Ad Hominems zijn leuk! *O*
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  donderdag 23 juni 2011 @ 13:42:05 #127
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_98551882
[quote]>Ronald Sörensen is niet van plan zijn excuses aan te bieden aan de
>Rotterdamse wethoudster van Financiën Jantine Kriens. "Als ik al geen ironie
>meer mag gebruiken, dan is het einde zoek."[/quote]

Inderdaad, knettergek dit ook weer !

[quote]>Sörensen zei over Kriens: "Als ze mijn kat was, dan zou ik haar uit haar
>lijden verlossen." [/quote]

1, wat voor kat, een cyperse huiskater, of een leeuw met 'hondsdolheid'?

2. Waar lijdt de kat aan, is het verlossen van dat lijden te doen met een 3 daagse druppelkuur?

Storm, glas, water...

Oeps, foutje. Die is niet van de pvv, maar van leefbaar rotterdam.
http://www.paltalk.com , niet typen maar miepen
Al bemoei jij je niet met politiek, deze bemoeit zich wel met jouw leven en geld, van de wieg tot het graf en zelfs daarna!
  donderdag 23 juni 2011 @ 13:46:23 #128
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_98552070
quote:
99s.gif Op donderdag 23 juni 2011 12:08 schreef Ronnie_bravo het volgende:

Gewoon even aantonen waar al die 'haat' vandaan komt, wie zaait zal oogsten.
Meer dan de helft snapt je reactie niet eens....

Waar RB op doelt is dat mensen andere mensen kunnen gaan haten, namelijk de mensen die jaar in jaar uit dit soort 'rot geintjes' over NL uitstrooien. Nog irritanter is het als men dan ook nog zegt dat het die of diens wil is, dat het mag want de meeste NLers zijn varkens/honden, maar zij zijn oh zo vredelievende en tolerant....
Al bemoei jij je niet met politiek, deze bemoeit zich wel met jouw leven en geld, van de wieg tot het graf en zelfs daarna!
  donderdag 23 juni 2011 @ 13:49:51 #129
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_98552199
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 10:07 schreef morg78 het volgende:

Wat dat betreft zeurt de PVV dus mogelijk op hoger niveau dan bijvoorbeeld het CDA.
Niet zo zeer hoger, wel anders.

quote:
Ik kan zo snel in ieder geval niet een (recent) verkiezingsprogramma van het CDA vinden waarin staat dat ze joods-christelijke wortels willen verankeren in de grondwet ;).
Dat staat in hun partijregels wel doorspekt. Wie het cda kent, de naam alleen al snapt, weet wel waar de vlag staat/hangt, kan klepel en klok vinden, hoe laat het is enz.

quote:
Ik moet de 1e trein of bus waar je met een hulphond niet in mag nog tegenkomen, en ik reis dagelijks met het OV.
En tig berichten hieromtrent miste je ook al.

quote:
Nogmaals: kijk wereldwijd eens naar de huidige toestand, genoeg gebieden waar behoorlijke problemen bestaan waar de islam totaal los van staat.
N.v.t., pvda-gedrag, let u niet op onze sores, kijkt u vooral eens daarnaar....(andere kant, ver weg, hen niet treffende e.d.)

quote:
Problemen/conflicten/enz lijken inherent verbonden te zijn aan de mens, dat is niet exclusief aan de islam voorbehouden.
Een prachtige geschilderde, doch open deur.
pi_98552452
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 12:54 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ik kan makkelijk aantonen dat Wilders een psychoot is die met leugens haat zaait en alle moslims dood wil, gesponsord door de Mossad. Maar .... :O
Dat kun je niet ... dat kan niemand daarom is hij vrij gesproken.

BTW, jij bent echt bang van de Mossad he? Vanwaar die angst?
pi_98552882
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 13:49 schreef fokthesystem het volgende:

[..]

Niet zo zeer hoger, wel anders.
Mwah, een gewone wet die regelt dat bijvoorbeeld christenen het recht hebben om een school op christelijke grondslag te stichten zit mij (atheïst) niet in de weg. Die wet heeft op mij geen toepassing: ik ben geen christen en zal dus ook nooit een dergelijke school willen stichten, en door zo'n school te stichten zit een christen mij niet dwars.
Door in de grondwet vast te leggen dat Nederland feitelijk een joods-christelijk land is, wordt er opeens een stuk religieus geneuzel door mijn strot geduwd.

Idem voor de islam of welk ander geloof trouwens.

quote:
[..]

Dat staat in hun partijregels wel doorspekt. Wie het cda kent, de naam alleen al snapt, weet wel waar de vlag staat/hangt, kan klepel en klok vinden, hoe laat het is enz.
Scheiding van kerk en staat houdt in dat de kerk (als in bisschoppen en dominees en dergelijke) als instituut geen staatkundige macht heeft. Dat hebben ze in Nederland ook niet persé (eventuele dominees enzo die lid zijn van een politieke partij daargelaten ;)). Die scheiding houdt niet in dat een politieke partij volledig gespeend moet zijn van religieuze opvattingen.

quote:
[..]

En tig berichten hieromtrent miste je ook al.
Goed, even een snelle google. Op de 1e twee pagina's vind ik alleen een bericht over taxichauffeurs in met name Brussel die alle honden (dus inclusief geleidehonden) weigeren op basis van hun geloof.
Ik zei al, dat ik geen idee heb hoe het zit met taxi's in Nederland. In ieder geval kan ik geen bericht vinden waar een buschauffeur in Nederland op basis van zijn geloof een geleidehond heeft geweigerd, noch over een conducteur in Nederland die zoiets gedaan heeft. Als jij dergelijke berichten wel kan vinden, graag een link zodat ik eventueel mijn mening kan bijstellen.

Ter info: op het traject dat ik dagelijks met de trein afleg stappen vrij vaak een man en een vrouw met ieder een geleidehond in, die zijn nog nooit de trein uitgeknikkerd.

quote:
N.v.t., pvda-gedrag, let u niet op onze sores, kijkt u vooral eens daarnaar....(andere kant, ver weg, hen niet treffende e.d.)

[..]

Een prachtige geschilderde, doch open deur.
Onzin: jij beschuldigt mensen ervan oogkleppen op te hebben met betrekking tot de islam. Het is heel simpel aan te tonen dat ongein, conflicten, haat en andere ongewenste zaken niet puur en alleen door de islam veroorzaakt worden.
Dat wil echter niet zeggen dat ik ontken dat er problemen met Marokkaanse jongeren zijn, noch dat ik ontken dat sommige moslims te ver doorslaan in hun geloofsbeleving.

Genoeg mensen die roepen dat alleen de islam/moslims in Nederland terroristische activiteiten ontplooien/ontplooid hebben, waarbij even voorbijgegaan wordt aan bijvoorbeeld de kapingen door Molukkers, de aanslag door de IRA, de RARA, enz.
Waarmee ik absoluut niet wil zeggen dat aanslagen gepleegd door moslims goedgepraat of zelfs goedgekeurd mogen worden.
pi_98555283
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 13:42 schreef fokthesystem het volgende:

Oeps, foutje. Die is niet van de pvv, maar van leefbaar rotterdam.
Sorensen is ook van de PVV
  donderdag 23 juni 2011 @ 15:07:10 #133
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_98555528
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 14:06 schreef morg78 het volgende:

Ik zei al, dat ik geen idee heb hoe het zit met taxi's in Nederland. In ieder geval kan ik geen bericht vinden waar een buschauffeur in Nederland op basis van zijn geloof een geleidehond heeft geweigerd, noch over een conducteur in Nederland die zoiets gedaan heeft. Als jij dergelijke berichten wel kan vinden, graag een link zodat ik eventueel mijn mening kan bijstellen.

Dat wil echter niet zeggen dat ik ontken dat er problemen met Marokkaanse jongeren zijn, noch dat ik ontken dat sommige moslims te ver doorslaan in hun geloofsbeleving.

Alle foute jeugdigen zijn fout, veel van die foute jeugdigen hangen een vredelievende religie aan, stellen zij. Justitie en politie melden regelmatig dat net die 'vredelievende' groep tevens de grootste is.

Ontdek Islam - Bekijk onderwerp - 'Islamitische taxichauffeurs ...
15 berichten - 13 auteurs - Laatste bericht: 18 mei
Steeds meer islamitische taxichauffeurs in Brussel weigeren honden mee te ... Die taxi chauffeurs worden gedwongen om honden mee te nemen in hun taxi :neenee: ... functie voor een gehandicapte, zoals bijvoorbeeld een blinde persoon. ...
www.ontdekislam.nl › Forumoverzicht › Nieuws › Buitenland - In cache

D66 wil lijst met rechten passagier in taxi - AT5 Nieuws
19 jan 2011 - ( daar word je pas en alles bij de eerste x dat je een blinde geleidenhond weigert afgepakt) Daar zie je bij elke taxi het taxi nr en chauffeurspas ...
www.at5.nl/.../d66-wil-lijst-met-rechten-passagier-in-taxi - In cache

Dan 1-tje andersom :
'Chauffeur weigert vrouw om hoofddoek' - DePers.nl
27 mei 2011 - Ook bij busbedrijf GVU gaat ze klagen. "Bij de chauffeur kan er geen twijfel .... WEIGEREN blinden die met een BLINDE GELEIDE HOND met de taxi mee willen". ...
www.depers.nl/.../Chauffeur-weigert-vrouw-om-hoofddoek.html - In cache

Daartegenover staat dat gemeente(overheid)vervoersbedrijven WEL kruisjesdragers mogen ontslaan, maar hoofddoekjes toestaan....

Moslimtaxichauffeurs: "Ies hond! Ies haram!" | www ...
17 mei 2011 - Ook blindegeleidehonden worden geweigerd, aldus de Telegraaf, ... Naast mijn echtgenoot in de auto zittend, als we er eens niet onderuit kunnen naar Amsterdam te gaan, ... De taxischauffeurs mogen natuurlijk geen geleidehond weigeren. ...
www.dagelijksestandaard.nl/.../moslimtaxichauffeurs-ies-hond-ies-haram - In cache

Hondse behandeling blinden UK « Artikel 7
25 juli 2010 - Een van de chauffeurs deed dat omdat een paar moslimkinderen in zijn bus begonnen te schreeuwen toen ze de hond zagen. De tweede keer werden een moslima en ...
www.artikel7.nu/?p=24737 - In cache

hoeiboei: Niemand ontkomt aan de Wet van Pauw en Witteman
18 nov 2010 - Moslim taxichauffeurs weigeren blinde cliënten met hun geleidehonden mee te nemen ..... Ik google op amsterdam taxi blinde en er komt een voorbeeld uit zoals .... het wel degelijk om een taxi chauffeur met 'Noord Afrikaanse kenmerken'. ...
hoeiboei.blogspot.com/.../niemand-ontkomt-aan-de-wet-van-pauw-en.html - In cache

En hierboven aangehaalde dat zijn slechts stipjes op het topje van de ijsberg.

[ Bericht 6% gewijzigd door fokthesystem op 23-06-2011 15:13:26 ]
  donderdag 23 juni 2011 @ 15:55:44 #134
pi_98558149
quote:
99s.gif Op donderdag 23 juni 2011 13:55 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Jij bent echt bang voor moslims, niet? Vanwaar die angst? :')
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_98558370
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 15:55 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Jij bent echt bang voor moslims, niet? Vanwaar die angst? :')
Goed antwoord ^O^
  donderdag 23 juni 2011 @ 16:07:57 #136
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_98558796
quote:
99s.gif Op donderdag 23 juni 2011 12:08 schreef Ronnie_bravo het volgende:
Gewoon even aantonen waar al die 'haat' vandaan komt, wie zaait zal oogsten.
"Al die haat" komt alleen van moslims? :')
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_98559125
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 16:07 schreef maartena het volgende:

[..]

"Al die haat" komt alleen van moslims? :')
Waar zeg ik dat?
  donderdag 23 juni 2011 @ 16:20:37 #138
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_98559448
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 15:07 schreef fokthesystem het volgende:
Maar je doet wederom alsof de Islam de enige Godsdienst is die problemen veroorzaakt. Ondertussen hebben we ook gereformeerde weigerambtenaars die huwelijken weigeren te sluiten tussen homo-koppels, we hebben katholieke priesters die kinderen misbruiken, we hebben Jehova-getuigen die hun kinderen weigeren te voorzien van vaccinaties, (en weigeren hun kinderen te redden met orgaandonaties, als ze sterven is het Gods wil), en ga zo maar door.

Wederom heb je je pijlen ALLEEN richting moslims gericht. Maar homo-haat wordt ook op gereformeerde scholen gepredikt, en meisjes die naar gereformeerde scholen gaan worden vanuit de school ook verplicht tot bepaalde kleding: Je komt in rok, of je komt niet - al is het 20 graden onder 0.

Maar daar hoor je niemand over..... Nee, de MOSLIMS, die hebben het gedaan, de gereformeerden hoeven geen verboden.... want ach..... die zijn al 400 jaar aan het homo-haten, daar hoeven we niets meer aan te doen.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  donderdag 23 juni 2011 @ 16:21:35 #139
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_98559499
quote:
99s.gif Op donderdag 23 juni 2011 16:14 schreef Ronnie_bravo het volgende:
Waar zeg ik dat?
Mijn excuses. Het leek even zo over te komen dat haat voornamelijk van moslims af zou komen, en niet van andere groepen.
-
pi_98559984
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 15:07 schreef fokthesystem het volgende:

[..]

Alle foute jeugdigen zijn fout, veel van die foute jeugdigen hangen een vredelievende religie aan, stellen zij. Justitie en politie melden regelmatig dat net die 'vredelievende' groep tevens de grootste is.

Ontdek Islam - Bekijk onderwerp - 'Islamitische taxichauffeurs ...
15 berichten - 13 auteurs - Laatste bericht: 18 mei
Steeds meer islamitische taxichauffeurs in Brussel weigeren honden mee te ... Die taxi chauffeurs worden gedwongen om honden mee te nemen in hun taxi :neenee: ... functie voor een gehandicapte, zoals bijvoorbeeld een blinde persoon. ...
www.ontdekislam.nl › Forumoverzicht › Nieuws › Buitenland - In cache

D66 wil lijst met rechten passagier in taxi - AT5 Nieuws
19 jan 2011 - ( daar word je pas en alles bij de eerste x dat je een blinde geleidenhond weigert afgepakt) Daar zie je bij elke taxi het taxi nr en chauffeurspas ...
www.at5.nl/.../d66-wil-lijst-met-rechten-passagier-in-taxi - In cache

Dan 1-tje andersom :
'Chauffeur weigert vrouw om hoofddoek' - DePers.nl
27 mei 2011 - Ook bij busbedrijf GVU gaat ze klagen. "Bij de chauffeur kan er geen twijfel .... WEIGEREN blinden die met een BLINDE GELEIDE HOND met de taxi mee willen". ...
www.depers.nl/.../Chauffeur-weigert-vrouw-om-hoofddoek.html - In cache

Daartegenover staat dat gemeente(overheid)vervoersbedrijven WEL kruisjesdragers mogen ontslaan, maar hoofddoekjes toestaan....

Moslimtaxichauffeurs: "Ies hond! Ies haram!" | www ...
17 mei 2011 - Ook blindegeleidehonden worden geweigerd, aldus de Telegraaf, ... Naast mijn echtgenoot in de auto zittend, als we er eens niet onderuit kunnen naar Amsterdam te gaan, ... De taxischauffeurs mogen natuurlijk geen geleidehond weigeren. ...
www.dagelijksestandaard.nl/.../moslimtaxichauffeurs-ies-hond-ies-haram - In cache

Hondse behandeling blinden UK « Artikel 7
25 juli 2010 - Een van de chauffeurs deed dat omdat een paar moslimkinderen in zijn bus begonnen te schreeuwen toen ze de hond zagen. De tweede keer werden een moslima en ...
www.artikel7.nu/?p=24737 - In cache

hoeiboei: Niemand ontkomt aan de Wet van Pauw en Witteman
18 nov 2010 - Moslim taxichauffeurs weigeren blinde cliënten met hun geleidehonden mee te nemen ..... Ik google op amsterdam taxi blinde en er komt een voorbeeld uit zoals .... het wel degelijk om een taxi chauffeur met 'Noord Afrikaanse kenmerken'. ...
hoeiboei.blogspot.com/.../niemand-ontkomt-aan-de-wet-van-pauw-en.html - In cache

Ok, bedankt voor het zoeken :). Maar: geen van die berichten rept over Nederlandse bussen/treinen waar geleidehonden aanleiding zijn voor weigering. Taxi's kennelijk wel, en dat is inderdaad een kwalijke zaak.
Wel gaat een deel van de berichten over toestanden in Brussel en het VK, terwijl dat volgens jou toch een kwestie is van "N.v.t., pvda-gedrag, let u niet op onze sores, kijkt u vooral eens daarnaar....(andere kant, ver weg, hen niet treffende e.d.)" ;).

Dat Marokkaanse jongens/jongeren een groot aandeel lijken te hebben in de problemen zal ik niet ontkennen (heb ik ook nooit gedaan). Alleen lijkt het mij een stuk zinvoller om alle probleemjongeren aan te pakken in plaats van maar 1 groep.
Stel dat je alleen de Marokkaanse probleemjongeren aanpakt en het voor elkaar krijgt om dat probleem over bijvoorbeeld 4 jaar opgelost te hebben...dan kom je er vervolgens achter dat er nog steeds flink wat probleemjongeren zijn, maar dan niet-Marokkaans. Als je die kwestie zo blijft aanpakken (groep voor groep) schiet het niet echt op, lijkt me.
  donderdag 23 juni 2011 @ 16:33:43 #141
pi_98560090
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 16:21 schreef maartena het volgende:

[..]

Mijn excuses. Het leek even zo over te komen dat haat voornamelijk van moslims af zou komen, en niet van andere groepen.
Zo doet Wilders het ook. Hij zegt het net niet, maar de bedoeling is duidelijk.
pi_98564145
quote:
99s.gif Op donderdag 23 juni 2011 13:55 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Dat kan hij best aantonen want hij is knapper en intelligenter, vooral onder invloed van geestverruimende middelen dan al die knoeiende advocaten en knappe moslims zoals die rat Tofik. Hij weet zelfs haarfijn te vertellen hoe Wilders denkt.
  donderdag 23 juni 2011 @ 18:49:08 #143
pi_98565439
De haatzaaier:

quote:
Wilders wil haatzaai-artikelen uit wetboek

Geert Wilders wil dat de haatzaai-artikelen op grond waarvan hij voor de rechter is gedaagd, uit het wetboek van strafrecht worden gehaald. Hij zegt dat vanavond in een interview met de actualiteitenrubriek EenVandaag.

Volgens Wilders moeten niet alleen politici, maar ook alle andere Nederlanders vrijuit kunnen zeggen wat ze denken, ook als dat door anderen als kwetsend of beledigend wordt ervaren. 'We moeten niet bang zijn voor woorden', zegt de PVV-leider in EenVandaag. De grens ligt wat Wilders betreft bij het aanzetten tot geweld.

Wilders is niet bang dat het schrappen van de haatzaai-artikelen leidt tot eindeloos moddergooien. Hij pleit voor 'een stevig debat' en zal zich niet anders uiten dan voorheen. 'In nog geen honderd jaar matig ik mijn toon.'
  donderdag 23 juni 2011 @ 18:55:29 #144
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_98565709
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 18:49 schreef Papierversnipperaar het volgende:
De haatzaaier:

[..]

Daar gaat het kleine beetje fatsoen in de samenleving.
pi_98570025
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 18:49 schreef Papierversnipperaar het volgende:
De haatzaaier:

[..]

Ook al ben ik het niet met hem eens, het is zijn goed recht om dat te willen. Hij mag ook proberen dat voor elkaar te krijgen, en als hij voldoende meerderheidssteun weet te verwerven zij het zo.

Het is dan aan degenen (ikzelf incluis) die die artikelen niet kwijt willen om daar (op vreedzame wijze) voor te strijden.
  donderdag 23 juni 2011 @ 20:29:41 #146
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_98570548
quote:
De haatzaaier:
Betekend dat ook dat moslims mogen haatzaaien? Of komt de Wilders wens om het haatzaaien uit het wetboek te schrappen met een "behalve voor moslims" addendum?
-
  donderdag 23 juni 2011 @ 21:00:33 #147
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_98572500
Vrijheid van meningsuiting, je hebt weer uitstel van executie, met dank aan wilders nota bene.

Op praktijk van bijna iedere dag gefund(alementis-)eerde feiten zijn wat anders dan iemand als hitler voor doen komen en dan die in de door hem niet geliefde groep en hen geplaatst bij gaskamers als context tekenen.

Verwijter A die een verwijter B toeroept en aldus _dezelfde type verwijten naar iemand / pvv stemmers_ maakt! :) Lijkt weer op : do as i say not as i do....
Daar komt de hypocrisie bij wilders/pvv bashers in het kort op neer.
pi_98592728
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 20:29 schreef maartena het volgende:

[..]

Betekend Betekent dat ook dat moslims mogen haatzaaien?
Wat begrijp je niet aan vrijspraak?
quote:
Of komt de Wilders wens om het haatzaaien uit het wetboek te schrappen met een "behalve voor moslims" addendum?
Wat een ziel ben je ook.
  vrijdag 24 juni 2011 @ 09:29:34 #149
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_98594488
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 06:50 schreef Dr.Nikita het volgende:

Wat een ziel ben je ook.

Waarom die reactie?
Het is een feit dat Wilders de vrijheid van godsdienst en onderwijs wil inperken voor uitsluitend moslims, dus ik vind maartena's suggestie allesbehalve vergezocht.
pi_98594905
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 09:29 schreef Frollo het volgende:

[..]

Waarom die reactie?
Het is een feit dat Wilders de vrijheid van godsdienst en onderwijs wil inperken voor uitsluitend moslims, dus ik vind maartena's suggestie allesbehalve vergezocht.
Omdat het een zielige en vooral slachtofferige opmerking is, de wet staat eenmaal geen discriminatie toe.

Vrijheid van godsdienst houdt onmiddelijk op waar het anderen beperkt. Vrijheid van godsdienst is geen licentie dat alles kan en mag beroepend op de naam omdat het een religie is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')